register Paswoord vergeten?

Kepler 22b

Waarom zijn de bananen krom?

Re: Kepler 22b

Berichtdoor AMGXV op zo 11 dec 2011 8:15 pm

Mayo schreef:Van de planeten die jij opnoemt is het bestaan nog niet bevestigd. Ofwel zijn ze gewoonweg niet bewoonbaar (o.a. Kepler-10b heeft een lekker tropische temperatuur van 1700K).

5 minuten opzoekingswerk en je komt alweer over als een idioot.

Volgens wetenschappers en hun werk zijn deze planeten wel bewoonbaar.
En het is niet mijn probleem dat journalisten het zo in de kranten plaatsen en wetenschappers het beweren.
AMGXV (oude nickname: {3C}AMGXV)
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor bjoerk op zo 11 dec 2011 8:20 pm

AMGXV schreef:
Jellesg schreef:"Wat voor zak kan het ons eigenlijk schelen dat er weeral zo'n planeet is ontdekt?"

=> Wetenschap.

Houdt verband met de andere "talrijke" planeten die onlangs (periode van 5 jaar) zijn gevonden, dus moet het nog besproken worden door mensen die er niet veel van af weten (zelfs al studeer je bepaalde astronomische wetenschappen).

Heeft geen enkele betrekking tot wetenschap of whatever.

Gliese 581g
Kepler-10b
Kepler-11f
etc..
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ne ... exoplanets

MAAR JE BENT NOG STEEDS EEN IRRITANTE KUT
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Queen op zo 11 dec 2011 8:28 pm

AMGXV schreef:
Mayo schreef:Van de planeten die jij opnoemt is het bestaan nog niet bevestigd. Ofwel zijn ze gewoonweg niet bewoonbaar (o.a. Kepler-10b heeft een lekker tropische temperatuur van 1700K).

5 minuten opzoekingswerk en je komt alweer over als een idioot.

Volgens wetenschappers en hun werk zijn deze planeten wel bewoonbaar.
En het is niet mijn probleem dat journalisten het zo in de kranten plaatsen en wetenschappers het beweren.

Er is een groot verschil tussen levensvatbaar en levensvatbaar voor mensen eh.
Die andere planeten zijn levensvatbaar als in: daar kunnen wezens leven die dan zijn aangepast aan extreme temperaturen etc.
Diegene die ze nu hebben gevonden was qua temperatuur (dacht ik) wél levensvatbaar voor ONS. Dus is dat uiteraard de moeite om te vermelden.

Maar dan nog, wat zit gij nu eigenlijk te zeveren? Zijt gij nu op geen énkel vlak positief? Gij zijt gewoon een wijf die continu haar vodden heeft precies.
Rawr.
Afbeelding
Queen
Fundalize Super-Moderator
Fundalize Super-Moderator

Berichtdoor AMGXV op zo 11 dec 2011 8:47 pm

Ja. Je hebt het precies door?

bjoerk schreef:
MAAR JE BENT NOG STEEDS EEN IRRITANTE KUT

Ga uw platenrek draaien, of in de soep roeren.
AMGXV (oude nickname: {3C}AMGXV)
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor the-skullkid op ma 12 dec 2011 5:06 pm

Op kepler 22b was het een mooie 22°C.
En we nemen AMGXV gewoon niet mee.
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor MSTRKRFTR op do 22 dec 2011 11:48 pm

Er is echter 1 iets waarover ik denk dat AMGXV wel een punt heeft; Geschiedenis heeft onze samenleving zodanig gekneed (cfr. Maya's, slaven, groeperingen van landen zoals de EU, stemrecht voor eenieder,...) dat het moeilijk is om terug vanaf nul ergens te beginnen op een andere planeet. Geen landen, geen 'leiders', geen munteenheid, geen verdeling van grond. En dan kan de zever weer beginnen.

Door de omstandigheden op die exoplaneet moet er ook een volledig nieuwe wetgeving worden uitgewerkt enzo. Het zijn allemaal maar 'kleine' puntjes, maar waar je misschien niet op het eerste moment aan denkt. Ik denk gewoon dat het immens moeilijk is om ergens anders verder te doen met wat we hier bezig zijn.
Afbeelding

When I stand before God at the end of my life, I would hope that I would not have a single bit of talent left, and could say, "I used everything you gave me".
MSTRKRFTR
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Da_Tonio op zo 19 feb 2012 11:23 am

MSTRKRFTR schreef:Er is echter 1 iets waarover ik denk dat AMGXV wel een punt heeft; Geschiedenis heeft onze samenleving zodanig gekneed (cfr. Maya's, slaven, groeperingen van landen zoals de EU, stemrecht voor eenieder,...) dat het moeilijk is om terug vanaf nul ergens te beginnen op een andere planeet. Geen landen, geen 'leiders', geen munteenheid, geen verdeling van grond. En dan kan de zever weer beginnen.

Door de omstandigheden op die exoplaneet moet er ook een volledig nieuwe wetgeving worden uitgewerkt enzo. Het zijn allemaal maar 'kleine' puntjes, maar waar je misschien niet op het eerste moment aan denkt. Ik denk gewoon dat het immens moeilijk is om ergens anders verder te doen met wat we hier bezig zijn.

Geen landen, geen leiders, geen munteenheid?

Voor zover ik weet vertrekken we van op de Aarde. Amerika of Rusland zijn momenteel de kanshebbers om als eerste op een leefbare planeet te landen. Enkele dingen zouden mij echter verbazen...

Het goedkeuren van slavernij zodra er iets moet gebeuren waarin de meerderheid (qua ras) geen zin heeft.
Het toeeigenen van die planeet, aan het land van waar de expeditie is begonnen, en niet aan de Aarde.
Het gelijkstellen van elke persoon op die planeet. Aanwezig, nog te geboren worden, nog toe te komen.

Zonder mentaliteitsverandering bij de mens maakt het niet uit waar ge onze soort int algemeen naartoe stuurt. We krijgen het wel kapot.

Of we echt zo ver moeten gaan is een andere vraag. Een planeet die dichterbij ligt bewoonbaar maken via terraforming is een veel haalbaardere oplossing als ge het mij vraagt. Zeker als ge rekening houdt met de verschillen in tijds- en budget investering bij beiden.
vragen of info nodig??? PM of mail mag steeds
-------------------------------------------------------
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Da_Tonio op zo 19 feb 2012 11:30 am

Ow jah, denk eens wat verder bij een opmerking van AMGXV. Het is een aparte wijze van discussieren maar daarom niet minder waar.

U neus -->
Tot waar ge moet kijken -------------------------> Hier
vragen of info nodig??? PM of mail mag steeds
-------------------------------------------------------
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Vorige

Keer terug naar Wetenschap & Geschiedenis