register Paswoord vergeten?

pc verbouwing

Pimp your case!

pc verbouwing

Berichtdoor Ottorongo op vr 07 dec 2012 5:29 pm

het is mij opgevallen dat deze sectie zowat dood is dus ga ik is proberen af en toe hier iets te posten tot mn pc inorde is, misschien dat het iemand wel interesseert.
aan degene die opmerkingen willen geven ga uw gang het is de 1ste keer dat ik zoiets doe.
aan degene die negatieve kritiek willen geven om me af te breken doe ook gerust, het is uw tijd dat ge verspilt.

2 jaar geleden heb ik mijn huidige pc samengesteld en zelf in elkaar gestoken.
tot nu toe werkt hij nog perfect alleen is hij nooit echt volledig af geraakt + ondertussen heb ik geen plaats om mijn bak ergens weg te zetten dus staat hij met het raam naar mij toe op mijn bureau .
dus als ik er toch op moet kijken kan ik beter er iets mee doen zeker aangezien ik verlof heb tot 31/12 en me nu al verveel.
het cablemanagment was een kleine ramp, er zat genoeg stof in om iemand met astma dood te krijgen en door dat ik met een corsair h70 waterkoeling kit zit kon mijn kast niet dicht als ik de fan of het het raampje met bracket erop liet zitten.
ook was de voeding eigelijk niet sterk genoeg voor 2 grafische kaarten in sli te draaien maar het werkte toen dus k heb er niet verder bij stilgestaan :mrgreen:

plan:
- stofvrij maken. stoffilters voor de fans steken waar er nog geen inzit, de latjes vanachter aan de kast dichtmaken (pci slots).
- zijpaneel dichtmaken waar ik het probleem heb met de bracket en de waterkoeling heb + fan plaatsen in het andere raampje
- kabels deftig wegsteken
- deels stickerbombe misschien om er iets anders van te maken dan een gewone zwarte
- kermis verlichting monteren :mrgreen:

foto's van hoe er bij stond heb ik niet omdat ik eigelijk niet van plan was zoveel te veranderen en om het hier te posten.
de originele case:

binnekant zoals hij nu staat met nieuwe voeding:

de kabels moeten nog verder weg gewerkt worden, maar zoals bij de cpu kabel is het gewoon omdat die net 1cm te kort is dus daar moet ik nog een verlengstuk voor gaan halen net zoals voor enkele fan kabels.

zijpaneel met in het linker vak een nieuw raampje:

in het rechter raampje wil ik een fan plaatsen om de airflow te verbeteren.

systeem:

cpu:core i7 950 + corsair h70
geheuge:6 gig ram 1600 geil (in de toekomst misschien hexakitje van kingston of corsair ?)
gpu:2 x evga gtx 460 ftw ee in sli
mobo: p6x58d premium
ssd: ocz vertex 3 120 gig
hd: wd 1gig
psu: xfx pro 850w xxx edition

tot slot nog een vraag: corsair zegt dat de fans van de waterkoeling naar binnen moeten blazen om koude lucht aan te zuigen maar antec zegt dan weer dat de fan op die positie naar buiten moet blazen om de airflow optimaal te houden.
welk is het beste ? als ik lucht naar buiten blaas zal de waterkoeling gekoeld worden met iets warmere lucht wat niet echt optimaal is voor de koeling... maar anderzijds gaat de airflow er weer op achteruit.

tips zijn welkom
Ottorongo (oude nickname: slaapkopje)
Pastoor
Pastoor

Re: pc verbouwing

Berichtdoor the-skullkid op vr 07 dec 2012 7:46 pm

die fan aan de bovenkant, blaast die lucht naar binnen of zuigt die lucht naar buiten?
Zoals ik het zie is het misschien een idee om de fan op de bovenkant te laten blazen en die van de WC te laten zuigen. Zo krijgt die verse lucht.

Maar ik kan er natuurlijk volledig langzitten.
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Takai op vr 07 dec 2012 8:08 pm

the-skullkid schreef:die fan aan de bovenkant, blaast die lucht naar binnen of zuigt die lucht naar buiten?

Kheb dezelfde en die blaast ;)
Afbeelding
Takai (oude nickname: eskimo2HELL)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Ottorongo op vr 07 dec 2012 8:13 pm

de bovenste blaast idd lucht uit de kast en al de rest zuigt lucht in de kast.
goei gedacht wel maar om helemaal goe te zijn zou ik mijn kast dan ondersteboven moeten zetten aangezien warme lucht naar boven gaat.

juist wa zitten rondkijken op het net en ik krijg inneens zin om nen dremel te gaan halen en extra gaten te maken voor cable managment.

@takai: hebde gij alles proper weg kunnen steken ? en hebde wa foto's ?
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor the-skullkid op vr 07 dec 2012 8:25 pm

Ottorongo schreef:de bovenste blaast idd lucht uit de kast en al de rest zuigt lucht in de kast.
goei gedacht wel maar om helemaal goe te zijn zou ik mijn kast dan ondersteboven moeten zetten aangezien warme lucht naar boven gaat.

juist wa zitten rondkijken op het net en ik krijg inneens zin om nen dremel te gaan halen en extra gaten te maken voor cable managment.

@takai: hebde gij alles proper weg kunnen steken ? en hebde wa foto's ?

Heb ik ook aan gedacht maar die fan blaast de warme lucht toch naar onder? Die van uw voeding zuigt normaal gezien ook. Dus dat creëert ook wat onderdruk he.
Afbeelding

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Ottorongo op vr 07 dec 2012 8:40 pm

die bovenste blaast effectief lucht uit de kast. ik kan geen papier om mn case late liggen of tis weg :mrgreen:
en ja de voeding en ook de grafische kaarten blazen lucht uit de case

hoe meet ge best de temp in uw case ? dan test ik eens wat het beste is gewoon :)
k speel dan is een spelleke en de dag erop doe ik hetzelfde maar dan draai ik eerst de fans om.
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor the-skullkid op vr 07 dec 2012 8:47 pm

Met speedfan denk ik. En het beste is als je gewoon alles laat stressen. Dan kun je je temperaturen controleren terwijl je onder load staat. Die fan vanboven kan je niet omdraaien?
Afbeelding

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor winters op za 08 dec 2012 9:00 am

als ik het goed heb, zuigt u voeding verse lucht aan, langs achterkant van u case, en blaast die onderaan terug uit (of omgekeerd bij sommige voedingen), u voeding heeft dus geen bijdrage aan de airflow..

de ventilators boven- en achteraan zuigen de lucht buiten, de ventilators vooraan, blazen verse lucht binnen, vandaar dat het cablemanagement belangrijk is, zodat de verse lucht van vooraan, niet geblokkeerd word en je airflow naar zogoed als nihil hervalt

in u geval moet u H70 dus naar buiten blazen
Afbeelding
winters
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Ottorongo op za 08 dec 2012 8:46 pm

winters schreef:als ik het goed heb, zuigt u voeding verse lucht aan, langs achterkant van u case, en blaast die onderaan terug uit (of omgekeerd bij sommige voedingen), u voeding heeft dus geen bijdrage aan de airflow..

de ventilators boven- en achteraan zuigen de lucht buiten, de ventilators vooraan, blazen verse lucht binnen, vandaar dat het cablemanagement belangrijk is, zodat de verse lucht van vooraan, niet geblokkeerd word en je airflow naar zogoed als nihil hervalt

in u geval moet u H70 dus naar buiten blazen

mijn voeding zuigt lucht aan in de case en blaast die langsachter lichtjes terug uit (juist ff getest met een stukske papier)
aan het cablemanagment moetk nog hier en daar wat wijzigen+ ik wacht op een verlengstukske voor de 8 pin kabel van mn cpu.

ik weet wat ge bedoelt maar daar zit hem het dilemma. voor uw airflow optimaal te krijgen zou daar de lucht moeten uitblazen.
maar voor de koeling van uw cpu is dat niet optimaal.
ne radiator is en blijft ne warmte wisselaar he en hoe kouder de lucht die erdoor word aangezogen hoe beter de werking is.
ik denk dat ik hem gewoon zo ga laten staan(+ stoffilter ervoo) aangezien elke fabrikant van dit soort koelingen het aanraad om hem in die richting te laten blazen en het ergens logischer is.
airflow is ni alles he.

juist ff een uurtje ofzo zitten gamen en ondertussen een screenshot genomen van speedfan ....

conclusie:
gpu: staat vrij warm maar het is bekent dat dat type met gemak 90° kan worden, dus cv nog veronderstel ik
ssd: zal wel aan het smelten zijn
cpu: ni veel op aan te merken
mobo: 2de zon in onze melkweg!

is wa rondkijken voor andere tests
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor suislide op zo 09 dec 2012 1:03 pm

SSD temperatuur moet je niet naar kijken, die geven altijd 128°C aan.
En ik zou de fan van je gpu manueel iets hoger zetten :p
suislide
Onwetende
Onwetende

Keer terug naar Casemodding