register Paswoord vergeten?

weg met de groene extremisten

Topics over auto- & moto-techniek

Re: weg met de groene extremisten

Berichtdoor Didier Deluxe op ma 07 jun 2010 3:41 pm

fatsjie schreef:ge wordt tegenwoordig nog al rap beschuldigt van extremisme vind ik hoor. Als ge de reacties hier leest, merkt ge ook dat niet alleen de groenen hier tegen zijn...
Ik vind het eerder extreem om die mensen te beschuldigen van extremisme :mrgreen: . Waarschijnlijk volgens het imaginair principe " wie het hardste roept, zal zijn zin wel krijgen "

Ik vind het ook een belachelijk initiatief, ik ben groen van gedachtengoed maar heb niets tegen een crossparcours integendeel zelfs.
Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor preetje op ma 07 jun 2010 6:52 pm

je lokt aandacht met een titel van weleer om het dan te hebben over een crossparcours. groen gedachtegoed gaat over veel meer dan rijden met een 4x4. zie je mij een topic starten die luidt: "weg met vlaams belang" om het dan te hebben over alternatieve straffen en de aanpak van jeugdcriminaliteit.

on topic. er wordt de politiek verweten dat ze niets doen. wel groen heeft blijkbaar wel iets gedaan. persoonlijk vind ik het wel jammer voor jou aangezien het blijkbaar een passie is voor jou. ik ga het nu niet vergelijken met voetbal aangezien de verschillen te groot zijn en het niet relevant is, maar bestaan er dan geen enkele alternatieven? over het oprichten van een facebookgroep ga ik maar beter niets zeggen :s
preetje
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Zerotolerance op wo 09 jun 2010 11:08 am

preetje schreef:on topic. er wordt de politiek verweten dat ze niets doen. wel groen heeft blijkbaar wel iets gedaan. persoonlijk vind ik het wel jammer voor jou aangezien het blijkbaar een passie is voor jou. ik ga het nu niet vergelijken met voetbal aangezien de verschillen te groot zijn en het niet relevant is, maar bestaan er dan geen enkele alternatieven? over het oprichten van een facebookgroep ga ik maar beter niets zeggen :s

Groen is wel degelijk extreem in hun aanpak. Ze spannen bijna onzichtbare prikkeldraad over een wandelpad. Ok, dit is voor de crossers tegen te houden, maar als ik met mijn paard het bos in ga (en een paard is alles behalve vervuilend, noch storend voor de wandelaars en omwonenden) en die struikelt over zo'n draad, of hij raakt die tegen een snelheid dan kan dat mijn paard serieus verwonden.
Die mongolen van bij groen denken daar precies niet over na.
Om nog maar te zwijgen over de bomen die ze omzagen om de paden te versperren.

SPAAR DE BOSSEN, HOUD IEDEREEN ERUIT, LIEFST MET GEWELD!
Dat kan hun slogan zijn.
Afbeelding

Afbeelding
Zerotolerance (oude nickname: ZeroTolerance)
Onwetende
Onwetende

Woonplaats: happyland! Where you burp when you fart, and you fart when you burp!

Berichtdoor Qabesha op wo 09 jun 2010 11:58 am

Zerotolerance schreef:
preetje schreef:on topic. er wordt de politiek verweten dat ze niets doen. wel groen heeft blijkbaar wel iets gedaan. persoonlijk vind ik het wel jammer voor jou aangezien het blijkbaar een passie is voor jou. ik ga het nu niet vergelijken met voetbal aangezien de verschillen te groot zijn en het niet relevant is, maar bestaan er dan geen enkele alternatieven? over het oprichten van een facebookgroep ga ik maar beter niets zeggen :s

Groen is wel degelijk extreem in hun aanpak. Ze spannen bijna onzichtbare prikkeldraad over een wandelpad. Ok, dit is voor de crossers tegen te houden, maar als ik met mijn paard het bos in ga (en een paard is alles behalve vervuilend, noch storend voor de wandelaars en omwonenden) en die struikelt over zo'n draad, of hij raakt die tegen een snelheid dan kan dat mijn paard serieus verwonden.
Die mongolen van bij groen denken daar precies niet over na.
Om nog maar te zwijgen over de bomen die ze omzagen om de paden te versperren.

SPAAR DE BOSSEN, HOUD IEDEREEN ERUIT, LIEFST MET GEWELD!
Dat kan hun slogan zijn.

Die mesthopen die paarden op straat droppen vind ik persoonlijk zeer storend :mrgreen: , makom da vergaat al zouden ze die ook mogen opkuisen zoals honden-eigenaars dat ook moeten ^^. Maar dat is iets anders en doet niet terzake.
Die draden die ze spannen zijn inderdaad een gevaar voor meer dan juist crossers en deze worden gespannen door groene extremisten die al meerdere mensen de dood in hebben gejaagd. Als ik me niet vergis hebben ze dat den Boma van de kampioenen vroeger ook eens gelapt, gewoon omdat ze niet van enduristen moeten weten. Nu ga je die enduristen wel niet compleet weg krijgen uit het platteland en bossen maar andere offroaders wel =)
Afbeelding

http://www.intertet.org/sig/1-3-1.png
"To moo or not to moo, that is the cow to decide." ~ nagasy
Qabesha
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor preetje op wo 09 jun 2010 8:14 pm

nja dat vind ik er ook wel over :p ik had t dan ook over hun aanpak tegenover jeugddelinquenten. mss daar eens een topic over starten maar ik vrees dat de meesten mij daarin zullen tegenspreken.
preetje
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor fatsjie op wo 09 jun 2010 8:53 pm

dat is er idd ook over, maar uit de eerste posts is toch af te leiden dat dit niet meteen hetgeen is wat de maker van de topic bedoelt... daar heeft hij het over de groene partij, niet enkele groene extremisten. Toch een heel groot verschil! Extremisten hebt ge overal rondlopen, en de meesten zijn ze liever kwijt dan rijk! (wss ook de mensen van de partij Groen). Maar dat hebben er sommigen hier precies niet door. Groen kan op meerdere dingen slaan dan alleen de partij. Als er groene extremisten staat, zal er wss milieuactivisten mee bedoeld worden. Niet extremisten die die zaken doen op bevel van Groen!
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor L4nc3r op do 10 jun 2010 12:13 am

Da met diene draad spannen is gewoon nie normaal, ze zouden diegene die da gedaan hebben direct moeten opsluiten.
Nog nie zo lang geleden is er op het nieuws nog een interview geweest van ne man die nog maar net uit zijn coma ontwaakt was. :| Er was op een veldweg ook zo ne gespannen staaldraad geplaatst door een of andere natuurliefhebber. Akkoord, diene gast mocht daar met zijne crosser nie komen, ma toch... Diene was er wel bijna door onthoofd, zijn keel zag nie meer blauw, maar echt al zwart. :?

Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid ... aad-2.aspx
Afbeelding
L4nc3r (oude nickname: Mitsulancer)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bjoerk op do 10 jun 2010 2:28 am

Goh ja, ik ben een autosport liefhebber. Maar natuur moet er ook zijn, tegen wildcross en zo een toestanden ben ik tegen ik ben wel voor aangepast terreinen waar crossers en 4x4 rijders of iedereen die een stuk veld met heuvels nodig heeft, hun ding kunnen doen. Aan gepaste terreinen met sta plaatsen voro die mensen hun campers en toestanden, ceptische toiletten en natuurlijk een terrein dat door de crossers zelf word gemaakt zodat het ook naar hun wens is want anders gaan ze er nog niet heen.

Nu om een voorbeeldje te geven van groen extremisme: Natuurpunt, zo een bende zeikers. Natuurpunt zegt heide behoudt, dus wat doen ze, ze kappen een mooi stukje bos weg, halen de complete grond laag weg, en nu ligt dat daar, wit zand leeg en kaal. Amai schoon stukje natuur als ik da wil zien ga ik wel naar den industrie. Een heel stuk bos weg gehaalt omdat er ne zot een tekening heeft gevonden van in 17.. waar dat da stukje heide was. Man man natuur verandert dat stuk bos is er gekomen dankzij de natuur da groeit en leeft, maar nee dat moet zoals vroeger zijn tis door de mens want vroeger stonden er geen bomen, goe bezig natuurpunt wete wa legt overal stenen want int begin van de aarde waren daar ook geen bomen of heide ma was dat allemaal stenen en vulkanen. Djezes en dan maar klagen dat er te veel co² is terwijl ze zelf de bomen staan af te kapen.

Da krijgt ge dus als ge macht geeft aan een bende debielen. De mens heeft dat hier zo gevormt zo was dat hier niet da stuk bos, nee want door da weg te kappen hebt ge da stuk grond nie vervormd nee, ge hebt de natuur "geholpen". Bende treehuggers eigelijk. En voor die gasten die de staaldraadjes hangen ik ben er zelf ooit bijna tegen gereden met mijn mountainbike, levensgevaarlijk den eerste die ik da zie doen he die mag van mij 2 meter onder zijn dierbare natuur gaan liggen in een kist.
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor djorkaef op do 10 jun 2010 10:20 pm

Voor de vervuiling moeten ze het niet doen dan kunnen ze de exotische vliegtuigreizen ook verbieden sommigen leggen vb 20.000km af met een vliegreisje daar kan je al wel eens 1.000km per jaar voor gaan offroad rijden. En voor die offroad betaal je dan nog veel meer belasting en (milieu)taks dan zo'n last minute van ryanair. Maar ja een vliegreis naar Amerika of Thailand vinden de mensen prachtig, maar een 4x4 das een vuil stinkbeest sjah hypocrieten.

Ik heb uitgeteld voor een vliegreis verbruik je ongeveer 3 liter/100km per persoon. Dus 20.000km das 600 liter. Kunt ge al een paar 4x4 bakskes mee vulle.
Laatst bijgewerkt door djorkaef op do 10 jun 2010 10:29 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
djorkaef
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Dequal op do 10 jun 2010 10:27 pm

De problemen liggen echt ergens anders ook ze.

4X4 off-piste, rallies en dergelijk, allemaal heel tof en zo.

Wat ik niet akkoord met ben: 4X4, en de zogenaamde SUV's die gewoon gebruikt worden voor met te pronken en in de stad met rond te rijden. De sjisji madammekes met hun Cayenneke de schoolkindjes gaan ophalen aan de schoolpoort enal. (kheb op Sint Barbara gezeten in Gent, dus kweet waarover ik het heb)
Dequal
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor LatraXor op do 10 jun 2010 10:40 pm

Dequal schreef:Wat ik niet akkoord met ben: 4X4, en de zogenaamde SUV's die gewoon gebruikt worden voor met te pronken en in de stad met rond te rijden. De sjisji madammekes met hun Cayenneke de schoolkindjes gaan ophalen aan de schoolpoort enal. (kheb op Sint Barbara gezeten in Gent, dus kweet waarover ik het heb)

Feitje =(wink)= .
Afbeelding

MHR Tuning! Engine development & Rebuilding. http://www.mhrtuning.be/
Civic Club Holland / Honda-Tech
LatraXor
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Rock_and_roll op vr 11 jun 2010 7:09 am

Dequal schreef:De problemen liggen echt ergens anders ook ze.

Wat ik niet akkoord met ben: 4X4, en de zogenaamde SUV's die gewoon gebruikt worden voor met te pronken en in de stad met rond te rijden. De sjisji madammekes met hun Cayenneke de schoolkindjes gaan ophalen aan de schoolpoort enal. (kheb op Sint Barbara gezeten in Gent, dus kweet waarover ik het heb)

De mensen die met een cayenne willen rijden worden al gestraft door de verkeersbelasting hoor.
Mijn vader heeft er sinds een paar maanden ook ene, gewoon omdat goed rijd en omdat het soms echt wel nodig is in de winter om hier nog serieus te kunnen rijden aangezien ze nooit strooien.

Sommige oude wrakken uit de jaren stillekes zijn veel vervuilender en daar word lang niet zoveel verkeersbelasting op betaald.
Rock Around The clock .... I like my beer cold and my music loud
Afbeelding

sig thx to ROCKy
Rock_and_roll (oude nickname: EcliPz^)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Dequal op vr 11 jun 2010 9:44 am

Rock_and_roll schreef:
Dequal schreef:De problemen liggen echt ergens anders ook ze.

De mensen die met een cayenne willen rijden worden al gestraft door de verkeersbelasting hoor.
Mijn vader heeft er sinds een paar maanden ook ene, gewoon omdat goed rijd en omdat het soms echt wel nodig is in de winter om hier nog serieus te kunnen rijden aangezien ze nooit strooien.

Sommige oude wrakken uit de jaren stillekes zijn veel vervuilender en daar word lang niet zoveel verkeersbelasting op betaald.

Omdat het goed rijdt? Er zijn zoveel wagens die goed rijden, maar die wel milieuvriendelijker zijn. En een jeep kopen voor die paar dagen dat het écht glad is op onze wegen vind ik er ook wat over.
Dequal
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Psycho op vr 11 jun 2010 11:56 am

Dequal schreef: omdat het soms echt wel nodig is in de winter om hier nog serieus te kunnen rijden aangezien ze nooit strooien.

](*,)
Afbeelding
Psycho (oude nickname: Psycho.)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Rock_and_roll op vr 11 jun 2010 12:58 pm

Dit jaar 3 keer mijn vader een eind op weg moeten trekken met den tractor omdat hij geen kant meer uit kon.
Toen heeft hij beslist van terug een 4x4 te kopen.
Geregeld hangt er een zware aanhangwagen achter, dus dan is het gewoon leuk om een krachtige jeep te hebben.

Ik zal niet zeggen dat het niet vervuilend is maar daar betaal je genoeg extra voor ze:
- Belasting op in verkeersstelling: €5000
- verkeersbelasting: dikke €2000/jaar

Al die vervuilende oude wrakken die er soms rondrijden betalen niet zoveel extra voor de vervuiling hoor.
Rock Around The clock .... I like my beer cold and my music loud
Afbeelding

sig thx to ROCKy
Rock_and_roll (oude nickname: EcliPz^)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Pellekesberger op vr 11 jun 2010 1:01 pm

Dequal schreef:Omdat het goed rijdt? Er zijn zoveel wagens die goed rijden, maar die wel milieuvriendelijker zijn. En een jeep kopen voor die paar dagen dat het écht glad is op onze wegen vind ik er ook wat over.

och mierenneuker, 't is niet omdat het een SUV is dat het veel vervuilender is dan een 'gewone' sedan met een dikke motor
komt maar is terug als ge weet waarover ge het hebt want voor't moment heb ik de indruk da gij weer zo'n debiele bomenneuker zijt die er niks vanaf kent

en of het nu 4x4 is of niet, da maakt geen hol uit behalve dat de wagen er misschien 50kg zwaarder van wordt
maar door 4x4 te kunnen rijden kunde tijdens sommige winterdagen wel gaan werken in tegenstelling tot alle tamzakken die thuisblijven en zeggen da ze nie op't werk geraken
Pellekesberger (oude nickname: tuuuut)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Dequal op vr 11 jun 2010 1:14 pm

Pellekesberger schreef:
Dequal schreef:Omdat het goed rijdt? Er zijn zoveel wagens die goed rijden, maar die wel milieuvriendelijker zijn. En een jeep kopen voor die paar dagen dat het écht glad is op onze wegen vind ik er ook wat over.

och mierenneuker, 't is niet omdat het een SUV is dat het veel vervuilender is dan een 'gewone' sedan met een dikke motor
komt maar is terug als ge weet waarover ge het hebt want voor't moment heb ik de indruk da gij weer zo'n debiele bomenneuker zijt die er niks vanaf kent

en of het nu 4x4 is of niet, da maakt geen hol uit behalve dat de wagen er misschien 50kg zwaarder van wordt
maar door 4x4 te kunnen rijden kunde tijdens sommige winterdagen wel gaan werken in tegenstelling tot alle tamzakken die thuisblijven en zeggen da ze nie op't werk geraken

oei meneer is op zijn teentjes getrapt. Een beetje beleefder mag ook.
4x4's zijn gewoon op alle vlakken meer vervuild, ze verbruiken meer en zijn een gevaar op de weg (zoek maar crash test SUV met bv Fiat 500). Dat men es begint 4X4's te gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn, en als je ze niet gebruikt voor offroad of als je op het platteland woont, dat je dan een normale wagen aanschaft. [-(
Tis gewoon belachelijk om gewoon suv te kopen om daarmee door de stad te rijden.

Moest ge nu nog in Scandinavië wonen waar het maanden aan een stuk glad is en sneeuwt... maar hier in België komaan. Ge hebt amper redenen om 4WD in België te promoten, tenzij het -zoals het hier oorspronkelijk allemaal om ging- voor recreatieve, sportieve off road redenen gaat.
Dequal
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor fatsjie op vr 25 jun 2010 2:18 pm

van mij mogen die taxen op een SUV nog de hoogte in. zoals hierboven gezegd wordt, hebt ge dat in België toch bijna niet nodig. en die wat het wel echt nodig hebben, kopen wel een echte jeep ipv een Cayenne of Touareg ofzo hoor! die dingen zijn EN niet goed op de weg EN niet goed offroad (Topgear). En winterbanden zouden u ook wel goed kunnen helpen, ik heb ook rondgereden tijdens de felste dagen van de winter en met winterbanden is dat geen probleem! en bij ons op straat strooien ze nooit omdat het doodloopt en ik woon op ne heuvel, die situatie is erg genoeg dus :)

en nog iets: al die mensen/bedrijven/instanties die hun verlichting buiten hele nachten laten aanstaan zouden NOOIT meer iets mogen zeggen over het milieu of opwarming van de aarde! zo een nutteloos gegeven, dat vind ik echt schandalig! daar mogen ze ook hogere taxen op zetten!

en dit heeft helemaal niks met treehuggen te maken gelijk sommigen hier zo denigrerend beweren, gewoon met gezond verstand!
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Didier Deluxe op vr 25 jun 2010 2:25 pm

fatsjie schreef:en nog iets: al die mensen/bedrijven/instanties die hun verlichting buiten hele nachten laten aanstaan zouden NOOIT meer iets mogen zeggen over het milieu of opwarming van de aarde! zo een nutteloos gegeven, dat vind ik echt schandalig! daar mogen ze ook hogere taxen op zetten!

Zolang dat met kernenergie gebeurt kan mij dat weinig schelen, waarom denk je trouwens dat België het enige land is waar om de 2m een verlichtingspaal staat. Kerncentrales leveren constant energie en kunnen dus niet even op stop gezet worden, daarom hebben we ook een nachttarief, 's nachts hebben we sowieso een energieoverschot.
Van het ogenblik dat we geen kernenergie meer hebben vind ik het ook niet meer kunnen.
Afbeelding

Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor fatsjie op vr 25 jun 2010 2:44 pm

Didier Deluxe schreef:
fatsjie schreef:en nog iets: al die mensen/bedrijven/instanties die hun verlichting buiten hele nachten laten aanstaan zouden NOOIT meer iets mogen zeggen over het milieu of opwarming van de aarde! zo een nutteloos gegeven, dat vind ik echt schandalig! daar mogen ze ook hogere taxen op zetten!

Zolang dat met kernenergie gebeurt kan mij dat weinig schelen, waarom denk je trouwens dat België het enige land is waar om de 2m een verlichtingspaal staat. Kerncentrales leveren constant energie en kunnen dus niet even op stop gezet worden, daarom hebben we ook een nachttarief, 's nachts hebben we sowieso een energieoverschot.
Van het ogenblik dat we geen kernenergie meer hebben vind ik het ook niet meer kunnen.

die verlichting staat er volgens mij toch al langer als dat er kernenergie is in België? (1975)
en in Belgie is het energieverbruik pp 20% hoger dan in Nederland, 50% hoger als in Japan. op lange termijn gaat gewoon al het nutteloos energieverbruik afgeschaft moeten worden. en dan is het beter om er nu al mee te beginnen door hier taxen op te zetten dan iedereen maar lampen voor zen huis/bedrijf te laten zetten die nergens toe bijdragen!
energieoverschot of niet, nutteloos verbruik vind ik niet meer te verantwoorden in deze tijden!
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Qabesha op vr 25 jun 2010 3:08 pm

Didier Deluxe schreef:

Frankrijk heeft ook zeer veel kerncentrales en de enige straatverlichting die je daar hebt is aan steden en als ik me niet vergis soms bij op en afritten =)
Ik vind het veel fijner rijden zonder straatverlichting maar dat is een persoonlijke mening =)
Afbeelding

http://www.intertet.org/sig/1-3-1.png
"To moo or not to moo, that is the cow to decide." ~ nagasy
Qabesha
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op vr 25 jun 2010 3:40 pm

fatsjie schreef:die verlichting staat er volgens mij toch al langer als dat er kernenergie is in België? (1975)
en in Belgie is het energieverbruik pp 20% hoger dan in Nederland, 50% hoger als in Japan. op lange termijn gaat gewoon al het nutteloos energieverbruik afgeschaft moeten worden. en dan is het beter om er nu al mee te beginnen door hier taxen op te zetten dan iedereen maar lampen voor zen huis/bedrijf te laten zetten die nergens toe bijdragen!
energieoverschot of niet, nutteloos verbruik vind ik niet meer te verantwoorden in deze tijden!

Kijk, over pak een jaar of 50 is de infrastructuur zover aangepast dat kerncentrales overbodig worden, het zou me niet verbazen dat tegen dan auto's (al een tijdje) zonder menselijke tussenkomst kunnen rijden, dat neemt de behoefte van licht op straat weg.
In tussentijd zitten we wel met een energieoverschot 's nachts en dan denk ik dat het beter is om de wegen toch te verlichten en zo de veiligheid te verhogen dan ze niet te verlichten en gewoon alle energie verloren te laten gaan, dat is nog veel nuttelozer verbruik.
Met de winkels net hetzelfde, winkels in de straat zie je ook als maar minder, ze worden vervangen door grote ketens die hun licht 's nachts niet of minder laten branden (zover ik weet) en zullen in de toekomst nog sterker naar internetshops trekken terwijl het net de kleine winkels zijn die hun vitrine verlicht laten. Het zou niet mogen, maar je kan het ze niet kwalijk nemen, het huidige systeem moedigt het namelijk aan. Als energie 's nachts toch al goedkoper is, waarom zou je dan je winkel niet verlichten, het is extra reclame en je kan er inbrekers mee afschrikken.
Als ge op alternatieve energie werkt worden die problemen vanzelf opgelost, overdag wordt er meer energie opgewekt als 's nachts waardoor ge 's nachts geen overschot gaat hebben en de energie dus even duur of duurder zal worden. De moderne mens denkt eerst aan zijn portefeuille en dan pas aan het milieu, awel pas uw systeem dan aan dat wanneer hij aan zijn portefeuille denkt hij automatisch een betere invloed op het milieu heeft.
Afbeelding

Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor bjoerk op za 26 jun 2010 3:53 am

en dit heeft helemaal niks met treehuggen te maken gelijk sommigen hier zo denigrerend beweren, gewoon met gezond verstand!

Gezond verstand? Weinig kennis van de zaken, er is teveel energie waarom dan niet veiliger maken? Wat is er zo mis met iets veiliger maken?

En aan qab: Ja tuurlijk, met de auto is dat mss geen probleem maar de fietsers dan die snachts rijden. Studenten / jongeren die terug komen van een fuif, mensen die naar hun werk vertrekken sochtends om 5 uur omdat dat met de fiets beter is voor het milieu ze zijn er genoeg hoor. Nee tuurlijk laten we die energie maar nodeloos opwekken, ze word al opgewekt dus waarom ze niet gebruiken? Wees gerust centrales die rendabel stil gelegt kunnen worden zoals waterkracht en gas centrales die draaien niet nodeloos. Maar kerncentrales, windmolens, ... die leg je niet stil want de eerste kan je niet echt stilleggen en de 2de draait van zelf.

Mss eens nadenken voor je domme uitspraken doet he.
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor fatsjie op za 26 jun 2010 7:41 am

bjoerk schreef:

Gezond verstand? Weinig kennis van de zaken, er is teveel energie waarom dan niet veiliger maken? Wat is er zo mis met iets veiliger maken?

En aan qab: Ja tuurlijk, met de auto is dat mss geen probleem maar de fietsers dan die snachts rijden. Studenten / jongeren die terug komen van een fuif, mensen die naar hun werk vertrekken sochtends om 5 uur omdat dat met de fiets beter is voor het milieu ze zijn er genoeg hoor. Nee tuurlijk laten we die energie maar nodeloos opwekken, ze word al opgewekt dus waarom ze niet gebruiken? Wees gerust centrales die rendabel stil gelegt kunnen worden zoals waterkracht en gas centrales die draaien niet nodeloos. Maar kerncentrales, windmolens, ... die leg je niet stil want de eerste kan je niet echt stilleggen en de 2de draait van zelf.

ik heb het niet over licht op snelwegen, eerder over esthetische verlichting van bedrijven...
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor preetje op za 26 jun 2010 8:19 am

fatsjie schreef:
bjoerk schreef:

ik heb het niet over licht op snelwegen, eerder over esthetische verlichting van bedrijven...

ooit gehoord over situationele preventie. het plaatsen van extra verlichting kan de kans op inbraak, vandalisme, etc. verkleinen. dus als je hiermee rekening houdt is het toch meer dan verantwoord.
preetje
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor fatsjie op za 26 jun 2010 5:09 pm

preetje schreef:
fatsjie schreef:
bjoerk schreef:

ooit gehoord over situationele preventie. het plaatsen van extra verlichting kan de kans op inbraak, vandalisme, etc. verkleinen. dus als je hiermee rekening houdt is het toch meer dan verantwoord.

daarom: esthetische verlichting... lezen is blijkbaar toch moeilijk precies...
voor de nog steeds slechte verstaanders: lichtjes in mensen hunne vijver, een belichte fontein, scholen waarvan de ramen etc. langs buiten belicht worden (UHasselt bv. als iemand dit kent).
En KAN de kans verminderen, is geen zekerheid dus? Ok, dus we gaan overal lichten plaatsen voor iets dat mss werkt?
+ grotere bedrijven zullen toch wel een betere beveiliging hebben dan wat licht hè? (maar deze belichting is dus niet wat ik bedoel met nutteloos)

en @ Bjoerk: het ging over autosnelwegen bij qab, denk ik. daar mogen geen fietsers hè ;)
als ge iedereen zen woorden verdraait is het makkelijk om kritiek te geven... :mrgreen:
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Vorige

Keer terug naar Auto & Moto