register Paswoord vergeten?

auto kuisproducten

Topics over auto- & moto-techniek

auto kuisproducten

Berichtdoor bloky op wo 04 jan 2012 6:16 pm

iemand die een goed product weet om de auto mee af te wassen, heb het over shampoo..
Chemical guys is naar schijnt niet slecht,
meguiars is ook een goed product, heb ik de gold class van gebruikt, en redelijk content over. :)
maar deze zijn nogal moeilijk te vinden, en redelijk prijzig,
iemand een alternatief? ben van regio Hamme, en op zoek naar een goed product :D
Afbeelding

Carpe Diem
bloky
Onwetende
Onwetende

Re: auto kuisproducten

Berichtdoor zillEh op wo 04 jan 2012 6:21 pm

zillEh (oude nickname: zillEh.)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor bloky op wo 04 jan 2012 6:30 pm

zillEh schreef:http://www.wax-it.be/advies/handleidingen.html

Misschien kan dit je helpen :-)

hmm ziet er niet slecht uit, en goede prijs wel, maar bestel niet gauw iets via internet, ga het nog eens bekiken ^^
toch bedankt :)
Afbeelding

Carpe Diem
bloky
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bloky op wo 04 jan 2012 6:43 pm

Heb een bedrijf gevonden in mijn geburen, Custom Cleaners te Waasmunster, ga eens prijs vragen hoeveel het kost om de auto speciaal te laten wassen, waxen, en polieren, eens kijken want het leek me wel intressant :)
Afbeelding

Carpe Diem
bloky
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor LatraXor op wo 04 jan 2012 7:34 pm

Ik denk dat ge serieus gaat verschieten van de prijs (tenzij ze daar spotgoedkoop zijn).
Afbeelding

MHR Tuning! Engine development & Rebuilding. http://www.mhrtuning.be/
Civic Club Holland / Honda-Tech
LatraXor
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor benoben op wo 04 jan 2012 8:31 pm

Ik ben zelf intensief bezig met het poetsen van mijn & andere hun auto's :) dit gaat natuurlijk wel verder dan enkel wassen (dus ook met clay, machinaal polijsten, wax, foamen,....)

Je bent enkel op zoek naar de shampoo voor te kuisen?

Je haalt prima merken met kwaliteitsproducten aan.

Persoonlijke voorkeur:

http://carclean.nl/product/Mothers_Wax/ ... 01510.aspx

http://carclean.nl/product/Dodo_Juice/B ... 01037.aspx

http://carclean.nl/product/Meguiars/Gol ... 00037.aspx

Dit zijn diegene waar ik ervaring met heb. Persoonlijk het meeste tevreden van de laatste 2. Natuurlijk is dit volledig persoonlijk.

Vergeet niet om een goeie "spons" te gebruiken hé om de auto te wassen.

Ik bestel altijd mijn producten bij carclean.nl. Deze bieden nog hulp aan op hun forum als het nodig is. Ze hebben ook wel scherpe prijzen.

Hopelijk heb ik je verder geholpen. :)
benoben
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor crazyloco op wo 04 jan 2012 9:42 pm

bloky schreef:Heb een bedrijf gevonden in mijn geburen, Custom Cleaners te Waasmunster, ga eens prijs vragen hoeveel het kost om de auto speciaal te laten wassen, waxen, en polieren, eens kijken want het leek me wel intressant :)

500 euro kost dat
Afbeelding
crazyloco
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor benoben op wo 04 jan 2012 10:49 pm

crazyloco schreef:
bloky schreef:Heb een bedrijf gevonden in mijn geburen, Custom Cleaners te Waasmunster, ga eens prijs vragen hoeveel het kost om de auto speciaal te laten wassen, waxen, en polieren, eens kijken want het leek me wel intressant :)

500 euro kost dat

:shock:

Ik doe het voor minder dan de helft van de prijs, en het is zeker even goed gedaan. In tegendeel, ik pak mijn tijd meer dan de mensen die daar aan de lopende band auto's doen. Time is money voor zo'n bedrijven hé :)

Misschien toch maar eens nadenken over mijn vraagprijs :mrgreen:
benoben
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor the-skullkid op do 05 jan 2012 12:03 am

Ikzelf ben fan van meguaris en poor boys.
Die site, wax-it die je aangeraden werd, zeker de moeite. Je kan er met een gerust hart iets van kopen hoor ;)
En in plaats van je auto alleen te shampoo'en kan je hem misschien beter eens volledig clayen, simoniseren en waxen. Dat is ook wat die bedrijven doen. Trek er een dag voor uit en je wagen blinkt harder dan toen die nieuw was!
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor benoben op do 05 jan 2012 12:11 am

the-skullkid schreef:Ikzelf ben fan van meguaris en poor boys.
Die site, wax-it die je aangeraden werd, zeker de moeite. Je kan er met een gerust hart iets van kopen hoor ;)
En in plaats van je auto alleen te shampoo'en kan je hem misschien beter eens volledig clayen, simoniseren en waxen. Dat is ook wat die bedrijven doen. Trek er een dag voor uit en je wagen blinkt harder dan toen die nieuw was!

Helemaal akkoord :) Mocht je hulp nodig hebben met iets ofzo, laat het maar weten!
benoben
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor JDM op do 05 jan 2012 2:05 pm

Clayen is zeker de moeite, als je ziet wat er allemaal nog van een proper gewassen auto komt dan verschiet je toch wel even :shock:

Ik heb verleden zomer mijn vriendin haar auto geclayed omdat de volledige voorkant, zijkant en achterkant bedekt waren met teervlekken. Wij hebben toen de meguiars clay kit gebruikt (clay + bus quick detailer) en dat werkt erg goed. Ik vind die kit wel redelijk prijzig maar dat komt omdat ik al bussen met quick detailer had staan. Als je dat nog niet hebt is die kit zeker aan te raden, anders moet je maar even op Ebay kijken voor een aparte clay.

Je hebt ook verschillende soorten clay van mild tot aggressive voor echt hardnekkig vuil. Teervlekken gaan er dus redelijk makkelijk af met de gewone mild clay. Als het de eerste keer is dat je dit doet en je lak erg vervuild is ga je wel een ganse namiddag nodig hebben om jou volledige auto te clayen. Je moet maar eens met je vingers over de lak gaan als je wagen net gewassen is en dan als vergelijking als hij geclayed is. Eerste keer voelt je lak bijna als zand aan, na het clayen is die echt smooth. Daarna nog even waxen of eventueel simoniseren en je zal het verschil wel zien.

Ook niet vergeten de rand van je voor- en achterlichten met tape af te plakken en eventueel ook alle plastic onderdelen/rubbers/logo's... Of goed opletten dat je niet blijft haperen met de clay aan die onderdelen ;)

En laten doen is bij de meeste bedrijven zo duur omdat ze jou wagen ook polieren.
JDM (oude nickname: Punani)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor the-skullkid op do 05 jan 2012 2:32 pm

Inderdaad, een vriend van mij vertelde mij over het clayen, geloofde het niet echt maar goed. Toen ik half de motorkap had gedaan bleef mijn gsm liggen op het stuk dat ik niet had gedaan en gleed hij weg op het stuk dat ik wel gedaan had. Ik ben overtuigd!
Afbeelding

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor benoben op do 05 jan 2012 2:44 pm

Clayen is een must als je nadien gaat polijsten. Doe je dit niet kunnen achtergebleven vuil en zandkorrels je lak serieus beschadigen. Daarom is het erg belangrijk om te clayen. Met clayen haal je al het achtergebleven vuil weg van je lak, waardoor hij terug perfect glad is. mocht je niet gaan polijsten, vergeet dan niet om nadien een goede wax over de kale lak te leggen hé. Dit is voor de bescherming + glans te waarborgen voor langere tijd ;) eventueel nog een sealant om je lak te voeden. Op deze manier krijg je een mooiere glans terug. (maar is niet verplicht) :mrgreen:

Kijk wel uit want bij harde klei + sommige lakken kan het zijn dat je marring hebt nadien, dan moet je polijsten om dit weg te krijgen.

Nog een tip:

http://forum.carclean.nl/cc_postst5867/ ... matig.aspx

Succes ;)
benoben
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor crazyloco op do 05 jan 2012 5:24 pm

benoben schreef:
crazyloco schreef:

500 euro kost dat

Ik doe het voor minder dan de helft van de prijs, en het is zeker even goed gedaan. In tegendeel, ik pak mijn tijd meer dan de mensen die daar aan de lopende band auto's doen. Time is money voor zo'n bedrijven hé :)

eve goed als hem?naah .hij kent alles van producten .die gast pakt zijne tijd ook .check zijn site maar

http://www.detailed.be/
Afbeelding
crazyloco
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor JDM op do 05 jan 2012 6:13 pm

crazyloco schreef:
benoben schreef:
crazyloco schreef:

500 euro kost dat

eve goed als hem?naah .hij kent alles van producten .die gast pakt zijne tijd ook .check zijn site maar

Die gast kent idd zijn stiel, maar hij kent ook de prijzen. Ik weet ook iemand die het voor iets meer dan de helft van zijn prijs doet en die gast weet er ook wel genoeg van, doet het ook al enkele jaren en hij heeft praktisch ieder product op de markt uitgeprobeerd en blijft verderwerken met hetgeen hij de beste resultaten behaalt (verrassend weinig Meguiars spul bij trouwens).
JDM (oude nickname: Punani)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor the-skullkid op do 05 jan 2012 6:21 pm

JDM schreef:
crazyloco schreef:
benoben schreef:
crazyloco schreef:

500 euro kost dat

Die gast kent idd zijn stiel, maar hij kent ook de prijzen. Ik weet ook iemand die het voor iets meer dan de helft van zijn prijs doet en die gast weet er ook wel genoeg van, doet het ook al enkele jaren en hij heeft praktisch ieder product op de markt uitgeprobeerd en blijft verderwerken met hetgeen hij de beste resultaten behaalt (verrassend weinig Meguiars spul bij trouwens).

Meguiars is belange niet het beste spul hoor ;) Iedere auto heeft andere producten van andere merken nodig, dat weet je alleen door ervaring.
Afbeelding

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor impulsion op do 05 jan 2012 10:53 pm

eerst clayen en dan polieren? of eerst polieren en dan clayen?
impulsion (oude nickname: Impulsion)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor the-skullkid op vr 06 jan 2012 8:10 am

Wassen->clayen->polieren
Afbeelding

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor benoben op vr 06 jan 2012 12:16 pm

the-skullkid schreef:Wassen->clayen->polieren

Even aanvullen :D
Foamen (niet verplicht maar maakt het wassen veiliger)->Wassen->clayen->polijsten-> Glaze (niet verplicht) ->sealen (niet verplicht)->waxen

als je deze stappen gedaan hebt, is hij zoals nieuw :mrgreen:

Meguiars producten zijn wel goed maaar... :)
Meguiars is zeker niet het beste hoor. In tegendeel, vaak zijn er goedkopere alternatieven die minstens even goed zijn zoals iemand anders hier al zei.

crazyloco schreef:
benoben schreef:
crazyloco schreef:

500 euro kost dat

Ik bedoelde niets persoonlijk naar hem toe hé. Maar het is gewoon een feit dan poetsbedrijven vaak stappen overslagen en met producten werken die tijdelijk camoufleren. Na enkele keren wassen komen gewoon alle "beschadigingen" er gewoon terug door. Nogmaals, ik ken het bedrijf niet dus zeker niets over dit bedrijf hé. Maar ik heb al andere dinges gelezen over poetsbedrijven :) Google maar een beetje en je komt veel te weten :D

Kdoe het mooi zelf, dan weet ik dat het perfect gedaan is. :mrgreen:

edit: succes aan de topicstarter met het poetsen :) Hopelijk wordt het geen verslaving zoals bij vele andere (inclusief mij :mrgreen: )
benoben
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor bloky op vr 06 jan 2012 12:39 pm

een goed kuismiddel is al genoeg hoor :D
Afbeelding

Carpe Diem
bloky
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor the-skullkid op vr 06 jan 2012 2:47 pm

Benoben, Van het foamen ben ik niet zo'n fan, zeker niet als je het doet bij een self carwash.
Ik foam onze vrachtwagen altijd en op de oudste (7j) is er al kleurenverschil te zien met onderdelen die er minder lang opzitten(de beste chauffeurs rijdt er al eens een spiegel af) wat niet zou mogen. Komt puur door die zeep. Opletten dus dat je geen te zure zeep pakt ;)
Afbeelding

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor benoben op vr 06 jan 2012 4:02 pm

the-skullkid schreef:Benoben, Van het foamen ben ik niet zo'n fan, zeker niet als je het doet bij een self carwash.
Ik foam onze vrachtwagen altijd en op de oudste (7j) is er al kleurenverschil te zien met onderdelen die er minder lang opzitten(de beste chauffeurs rijdt er al eens een spiegel af) wat niet zou mogen. Komt puur door die zeep. Opletten dus dat je geen te zure zeep pakt ;)

Het is gewoon logisch dat een auto kleur verliest in de loop van de jaren. Je moet maar eens een knalrode auto zien na 10 jaar. als je deze niet goed onderhoud, heb je een roze auto over. Als je hem dan gaat polijste, dan kan je de auto een volledig zo goed als nieuwe rode kleur terug geven.

Overigens foam ik thuis met mijn eigen HD en foamgun + ik gebruik een milde foam ( http://carclean.nl/product/Autobrite/Su ... 00540.aspx ). Ik ga dus eigenlijk zelden of nooit naar wasboxen, omdat die zeep inderdaad redelijk agressief kan zijn en ik enkel het beste wil met mijn lak :mrgreen:

edit: fout gelezen. Maar toch ben ik er niet 100% zeker van dat het kleurverlies enkel te wijten is aan het foamen. Zeker niet als je gaat zien naar het aantal km's een vrachtwagen aflegt.
benoben
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Dj_Iron op vr 06 jan 2012 4:08 pm

Ik was mijn auto altijd met producten van Megiuars
Velgen met Smartwax en Rimwax :)

Of ik steek hem eens binnen om te laten detaillen en met een goeie 300 euries ben je er vanaf en is hij gewassen, wax, glaze, clayed etc..

Carwash is een no go :) tenzij selfcarwash maar dan nog gebruik ik water in een emmer (2 emmersysteem) en wanten en droogdoeken van mezelf.. ik kan er wel een goed uurtje staan dan :D ter ergernis van sommigen op een drukke dag..maar so what
Afbeelding

a.K.a Tek Mania
Dj_Iron (oude nickname: Dj Iron)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor benoben op vr 06 jan 2012 4:42 pm

Dj_Iron schreef:Ik was mijn auto altijd met producten van Megiuars
Velgen met Smartwax en Rimwax :)

Of ik steek hem eens binnen om te laten detaillen en met een goeie 300 euries ben je er vanaf en is hij gewassen, wax, glaze, clayed etc..

Carwash is een no go :) tenzij selfcarwash maar dan nog gebruik ik water in een emmer (2 emmersysteem) en wanten en droogdoeken van mezelf.. ik kan er wel een goed uurtje staan dan :D ter ergernis van sommigen op een drukke dag..maar so what

Aaaah ja, de ergernis van mensen als ze moeten wachten :lol: Als ik heel uitzonderlijk toch eens naar de selfcarwash ga, maak ik het elke keer wel mee... :mrgreen: Grappig om mensen dan de plaats ernaast te zien nemen, kwaad kijken & 2 min later al terug weg zijn :lol: Inderdaad nog een hele goeie tip voor de topicstarter, gebruik zeker het 2 emmersysteem hé. Dit om waskrasjes te voorkomen.
benoben
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor the-skullkid op vr 06 jan 2012 4:58 pm

Woops, ik was altijd maar met 1 emmer en de klassieke spons... En toch heb ik niet zoveel poetskrassen... Als de winter voorbij is toch maar het een en ander bestellen!
@benoben, die vrachtwagen heeft nog 'maar' 530 000km en net zoals al onze vrachtwagens zijn ze 'gevernist', een extra laag blanke lak om kleurenverlies te voorkomen...(tzijn wel rode, da wel)
Afbeelding

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor impulsion op vr 06 jan 2012 7:49 pm

hoe zit het dan met steenslag e.d.?
grove putjes kan je natuurlijk niet wegwerken, maar het voelt alsof men neus is gezandstraald... En zit er niet zo super fris uit.. Ook bumpers vooraan hebben tamelijk (valt mee, maar ik heb liever geen.. elke auto liefhebber zal tamelijk zeggen tegen 4 putjes..) wat schade..

Weet iemand hier iets over wrappen? En kost ervan? Zou graag men autotje een nieuw kleur geven, maar geen zin om te herspuiten..
Wat gebeurt er als je de wrapping eraf neemt? (of beter nieuw topic starten?)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor the-skullkid op vr 06 jan 2012 8:14 pm

Als je de wrap eraf neemt is er niks van te zien ;)
deze heeft het helemaal zelf gedaan maar dan moet je geduld hebben!
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=376442
en door de band genomen is de regel: als je de kras nat maakt, en ze is niet meer te zien dan is ze weg te werken ;)
Afbeelding

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor benoben op vr 06 jan 2012 9:46 pm

the-skullkid schreef:Woops, ik was altijd maar met 1 emmer en de klassieke spons... En toch heb ik niet zoveel poetskrassen... Als de winter voorbij is toch maar het een en ander bestellen!
@benoben, die vrachtwagen heeft nog 'maar' 530 000km en net zoals al onze vrachtwagens zijn ze 'gevernist', een extra laag blanke lak om kleurenverlies te voorkomen...(tzijn wel rode, da wel)

Die 2 emmer methode is een aanrader skullkid. Je wast de wagen, en je vuile spons gaat terug in de emmer. Hierdoor gaat het vuil in de emmer en deels gewoon terug in je spons, waardoor je eigenlijk vuil (oa zand) terug op je auto smeert. Hierdoor kunnen krasjes en swirls ontstaan. met de 2 emmer methode spoel je de "vuile" spons eerst af in de 2de emmer, en nadien pas terug met de propere spons in de emmer met zeep. Dan pas terug naar de auto. Veel veiliger voor je lak.

Ja van die vrachtwagens heb ik geen idee eigenlijk. Het kan hoor dat dit komt door het foamen met te aggresief wasproduct. Dat antwoord moet ik je schuldig blijven & daar geloof ik je dan ook op. :mrgreen:

impulsion schreef:hoe zit het dan met steenslag e.d.?
grove putjes kan je natuurlijk niet wegwerken, maar het voelt alsof men neus is gezandstraald... En zit er niet zo super fris uit.. Ook bumpers vooraan hebben tamelijk (valt mee, maar ik heb liever geen.. elke auto liefhebber zal tamelijk zeggen tegen 4 putjes..) wat schade..

Weet iemand hier iets over wrappen? En kost ervan? Zou graag men autotje een nieuw kleur geven, maar geen zin om te herspuiten..
Wat gebeurt er als je de wrapping eraf neemt? (of beter nieuw topic starten?)

Van wrapping kan ik niets zeggen impulsion, daar ken ik te weinig van.
Ivm je steenslag, dit kan je niet machinaal wegpoetsen. Dit is gewoon lak dat weg gesprongen is door steeninslag. Dit is zelfs niet met de beste poetsproducten niet op te lossen vrees ik.

Ivm niet zo fris uitzien. Wat bedoel je juist? Mist hij glans ofzo? voel je kleine hobbeltjes?
benoben
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor impulsion op za 07 jan 2012 1:53 am

benoben schreef:Van wrapping kan ik niets zeggen impulsion, daar ken ik te weinig van.
Ivm je steenslag, dit kan je niet machinaal wegpoetsen. Dit is gewoon lak dat weg gesprongen is door steeninslag. Dit is zelfs niet met de beste poetsproducten niet op te lossen vrees ik.

Ivm niet zo fris uitzien. Wat bedoel je juist? Mist hij glans ofzo? voel je kleine hobbeltjes?

als je erover wrijft is het niet echt glad meer vind ik.. en het ziet er niet fris genoeg uit... mss morgen eens kijken om foto's te trekken als ik kan..
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor the-skullkid op za 07 jan 2012 2:53 am

Clay hem maar eens ik denk dat je je kaak gaat moeten oprapen ;)
Afbeelding

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Volgende

Keer terug naar Auto & Moto