register Paswoord vergeten?

Alfa romeo

Topics over auto- & moto-techniek

Alfa romeo

Berichtdoor Khaarnie op wo 18 jan 2012 10:20 pm

petrolheads vote plz

Alfa romeo heeft nu al even de Giulietta op de markt gebracht, enige pro's en con's op aan te merken?

En niet de standaard "alfa is italiaans en dus rommel", iedereen weet da ondertussen al, no point in pointing it out.

Khaarnie
Onwetende
Onwetende

Re: Alfa romeo

Berichtdoor Zuurmoes op wo 18 jan 2012 10:27 pm

Is topgear daar nie redelijk positief over? Kvind die toch klasse hebben en beter uitzien dan die bmw's wa ge tegenwoordig zo vaak ziet :D
Zuurmoes
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Ottorongo op wo 18 jan 2012 10:50 pm

design van alfa's is echt nice! maar ik stel me dan wel vragen bij de gekende alfa problemen : roest en join de culasse .
mijn broer had nen 159 break vant werk die full , full ma dan ook full option was me nen 3.6 liter moteur derin als ik mij ni vergis.
da design binne in was gewoon af, zeker me de rode ledere zetels da der instake :) spijtig genoeg heeft der zich nen brandweer zich geparkeerd in zijn flank.
overlaatst nog meegerede me mito k moet zegge da vonk ook wel een super bakske alleen spijtig da da zoiet klein is
Ottorongo (oude nickname: slaapkopje)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor benoben op wo 18 jan 2012 11:00 pm

Mijn broer rijd nu met nen Mito rond. Hij is er momenteel heel tevreden van. Prachtig afgewerkt langs binnen! Hij heeft er nog niet zoveel km's met gereden (redelijk nieuw), maar het bakske rijdt echt wel heel fijn. Ik zou zeker ook naar Alfa gaan zien moest ik een nieuwe auto kopen.
benoben
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor bjoerk op do 19 jan 2012 12:37 am

You are not a true petrolhead if you havent owned an alfa atleast once in your life.
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Khaarnie op do 19 jan 2012 3:11 pm

bjoerk schreef:You are not a true petrolhead if you havent owned an alfa atleast once in your life.

Vond ik ook :)

Ik heb geen enkele ervaring met een alfa, ma ik vond de giulietta schoon, goed uitgerust en sportief alleen is hem redelijk prijzig

offerte autosalon: met alle premies en kortingen 22.444,08 normaal kost die 24.684

opties: -dual zone airco, -boordcomputer plus, -GPS pod + GPS tomtom, -lederen interieur ,-Cruise control,
Verwarmde voorzetels
Khaarnie
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor clerck op do 19 jan 2012 3:38 pm

Wij hebben er 2 thuis, een 156 sportwagon en een mito.

Met de sportwagon rij ik het meest en hadden we onlangs wat kleine probleempjes na 130 000 km, maar was vrij kleine kost nog, en kan er nu terug vele km's tegenaan.

Voor de rest zéér content van alfa, maar heeft af en toe eens een klein probleempje met bvb een lampje dat brandt, terwijl het niet nodig is of iets in die aard. Die auto's rijden zalig, hebben nog wat power en zien er zeer strak uit.

Met de mito heb ik ook al wat gereden, maar deze vind ik wat klein voor mezelf, 1,90 m, waardoor ik deze bijna dubbel geplooid heb bij m'n eerste rit. (kleine kijkhoek als je wat hoger zit dus maw, maar dat word je zeker gewend!)

Mijn mening dus: ga ervoor, je zal er zeker geen spijt van hebben!
clerck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor jack5ter op do 19 jan 2012 5:01 pm

Ik rijd nu een jaar met mijn Giulietta 1.6 JTDm2 (gechipt bij BR Performance tot 131pk) en ik ben er zeer tevreden van. Mooi interieur, goed afgewerkt, DNA knop, best voorwiel sturende auto in zijn klasse en die achterlichten! :D
Kan het aan iedereen aanraden.
Niet letten op hoe vuil hij was, het was een zeer vettige dag om 9.00u 's morgens. :p
jack5ter (oude nickname: Jackster)
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor Khaarnie op do 19 jan 2012 7:10 pm

heb je ook enige minpunten ? moest ik beslissen voor een te kopen is het de 120pk 1.4 naft.

hoeveel kost OH groot en klein ? maar effe vragen spammen :)
Khaarnie
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor the-skullkid op do 19 jan 2012 7:17 pm

Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor jack5ter op do 19 jan 2012 9:56 pm

Ik wou ook eerst voor de naft gaan maar toen ik hem kocht kreeg ik nog 3% eco premie (ongeveer 700 euro). Ook was de aankoopprijs (ook ongeveer 700 euro) en de verzekering van de 1.6 JTD goedkoper alsook de brandstof natuurlijk. Die 1.4 is een goede motor maar verschiet niet als je rond de 9 a 10 l/100 km zit. (mensen op alfaforum.nl posten hun werkelijk verbruik) Ik kan voor de moment geen noemenswaardige minpunten opnoemen. Het is gewoon een fantastische wagen. Ga zo snel mogelijk een testrit doen zou ik zeggen! Een Giulietta verkoopt zichzelf. :)
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor Stephenn op vr 20 jan 2012 6:21 am

jack5ter schreef:Ik wou ook eerst voor de naft gaan maar toen ik hem kocht kreeg ik nog 3% eco premie (ongeveer 700 euro). Ook was de aankoopprijs (ook ongeveer 700 euro) en de verzekering van de 1.6 JTD goedkoper alsook de brandstof natuurlijk. Die 1.4 is een goede motor maar verschiet niet als je rond de 9 a 10 l/100 km zit. (mensen op alfaforum.nl posten hun werkelijk verbruik) Ik kan voor de moment geen noemenswaardige minpunten opnoemen. Het is gewoon een fantastische wagen. Ga zo snel mogelijk een testrit doen zou ik zeggen! Een Giulietta verkoopt zichzelf. :)

Damn, een 1.4 met 120 pk 9a10 liter, das wel enorm veel ze :shock:
Afbeelding
Stephenn
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor LatraXor op vr 20 jan 2012 12:38 pm

Stephenn schreef:
jack5ter schreef:Ik wou ook eerst voor de naft gaan maar toen ik hem kocht kreeg ik nog 3% eco premie (ongeveer 700 euro). Ook was de aankoopprijs (ook ongeveer 700 euro) en de verzekering van de 1.6 JTD goedkoper alsook de brandstof natuurlijk. Die 1.4 is een goede motor maar verschiet niet als je rond de 9 a 10 l/100 km zit. (mensen op alfaforum.nl posten hun werkelijk verbruik) Ik kan voor de moment geen noemenswaardige minpunten opnoemen. Het is gewoon een fantastische wagen. Ga zo snel mogelijk een testrit doen zou ik zeggen! Een Giulietta verkoopt zichzelf. :)

Damn, een 1.4 met 120 pk 9a10 liter, das wel enorm veel ze :shock:

Veel? Ik denk dat ge daar zelf niet heel veel moeit moet voor doen ;).
Afbeelding

MHR Tuning! Engine development & Rebuilding. http://www.mhrtuning.be/
Civic Club Holland / Honda-Tech
LatraXor
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor jack5ter op vr 20 jan 2012 12:46 pm

Over het onderhoud kan ik trouwens nog niets zeggen aangezien ik pas in maart voor een eerste klein onderhoud ga. Vraag altijd een offerte van je onderhoud en wat ze precies gaan doen. Het zou niet duurder of goedkoper zijn dan bij een ander merk.
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor Khaarnie op vr 20 jan 2012 6:08 pm

vandaag testrit gemaakt met een 1.6 diesel.

wauw wat een auto, schakelt goed trekt goed op en de verkoper kakte net niet in zijn broek toen ik mijn dynamisch chassis en esp in de bocht liet werken :)

ik blijf bij de naft versie, sorry ma de dieselprijzen zijn zo dwaas en ik hou ervan de staat te kloten natuurlijk. de verkoper ging mij een prijs make tegen zondag dan ga ik hem misschien kopen als het interessant genoeg is.

heb gekozen voor rood dashboard inleg en rode leren stoelen in een zwart/chrome carroserie
Khaarnie
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor kimme op vr 24 feb 2012 8:37 pm

De laatste Alfa die effectief goed rijdt is de GT, ik rij er nu mijn 3e jaar mee rond. Hij was in principe vorig jaar al afgeschreven maar heb hem nog een jaarke verlengd omdat er geen alternatief was bij Alfa met een degelijke wegligging.
Het gaat me pijn doen om hem volgend jaar weg te doen eerlijk gezegd.

Ik ben gaan kijken naar Brera, Spider en Giulietta en geen van deze wagens hadden de pit en de vinnigheid die ik heb in de GT.
Daarbij komen ook nog eens de geweldige, zalige, comfi, butwarming kuipzetels waar bijna geen enkele wagen aan kan tippen...

Zeker aanrader om eens te testen en je kan ze als jonge occasie vinden voor om en bij de 15.000 met weinig km's en full full full option. Echt geen geld voor zo'n wagen.
kimme
Onwetende
Onwetende

Keer terug naar Auto & Moto