register Paswoord vergeten?

Audio Installatie

Topics over auto- & moto-techniek

Audio Installatie

Berichtdoor svenneke06 op do 02 feb 2012 12:14 am

Ik zou graag een audio installatie in mijn auto willen hebben, maar ik ken er niets van.
Het voornaamste is dat je bas zowat "voelt", het geluid moet zuiver blijven als ik het eens redelijk hard wil zetten.

De prijs mag rond de 500-600 euro zitten, als je er al tenminste iets deftig voor vind. Merk maakt niet uit, maar wel liefst een redelijk bekend, zoals sony of kicker (alhoewel kicker ga je niet voor deze prijs vinden denk ik :) )

En dan heb ik nog een vraag, ik zit met een opel astra classic, maar daar steekt de orginele radio nog in, zou ik daar de installatie op kunnen aansluiten? Zoja is goed :)

Maar kan ik ook nog de orginele radio eruit halen en er een andere insteken, en weten jullie misschien welke er goed is? (misschien eentje met gps bij in, dus touchscreen, muziek, ...) wel een goede radio van liefst 300-400 euro.

En als ik er toch een andere radio insteek, werkt mijn boordcomputer dan nog?

Mensen die me willen helpen, al vast bedankt :)
svenneke06
Onwetende
Onwetende

Re: Audio Installatie

Berichtdoor Dante op do 02 feb 2012 12:31 am

t enige waar ik u mee kan helpe is, welke astra ge juist hebt weet ek nu ni ma bij men vorige, den F, en huidige, den G as ge er een andere radio insteekt zulde op da schermpke enkel de stationnamen ni meer kunne zien.. dus as de radio aanstaat zalt enkel de tijd enzo zijn.. en bij de G zal uw stuurknoppen ni direct werken.. ma denk dat da op te losse was, weet ek ni
PSN: K7AXDR-1
Roads? Where We're Going We Don't Need Roads.
Dante
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor benoben op do 02 feb 2012 12:36 am

Dante schreef: en bij de G zal uw stuurknoppen ni direct werken.. ma denk dat da op te losse was, weet ek ni

Klopt, dan moet je een adapter installeren voor de stuurknoppen. kan je in goede autozaken of bij de dealer bestellen :)
benoben
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor svenneke06 op do 02 feb 2012 12:37 am

Ik heb de H
svenneke06
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor didyke op do 02 feb 2012 9:17 am

hi,
ff een snelle uitleg.
een installatie met versterker, subwoofer, kabels & radio moet lukken voor een 600.
als je ook je boxen in de deuren wil vervangen gaat het zeer krap worden.
1ste advies, blijf weg van sony.
ik plaats al jaren installaties en het enige merk dat ik afraad is sony(onder de bekende merken he) dont get me started over toxic en andere tjoeningbeursrommel.
radio's van alpine dragen mijn persoonlijke voorkeur, maar een link om bij opel je dashboardscherm en stuurknoppen te behouden zit rond de 120 euro d8 ik.
een versterker met sub vind je rond de 300/400 euro
kabelsetje tussen 70 en 130 (afhankelijk of je de kabels wil voorzien op eventueel verdere toekomstplannen (speakers in de deuren, zwaardere versterker en sub's als je budget wat beter meezit,......)
radio ga je zover je zelf wil, maar kan met 2 pre outs vanaf een 80/100 euro tot ...... euro

hopelijk ben je hier iets mee ;)
didyke
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor svenneke06 op do 02 feb 2012 11:17 pm

Ja daar ben ik wel wat mee, ik zou graag ook hoedeplankboxen hebben zodat ik de orginele boxen van mijn auto kan afzetten, want ze beginnen te kraken. En kosten die boxen veel en is er dan een extra versterker nodig?
svenneke06
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bloky op do 02 feb 2012 11:39 pm

als je 2 versterkers neemt,
1 versterker voor composetj ( dat ik persoonlijk vooraan verkies ) en middenspeakers te versterken
1versterker voor Sub(s) en voor de hoedenplank speakers denk ik wel dat je goed en luid zal spelen ;)

best wel 2, 4kanaals versterker nemen dan wel omdak je telkens 2 keer gaat versterken natuurlijk :D

ik heb mijn middenspeakers van Hertz en composet van Hertz versterkt met een versterker van Kenwood
prijs versterker: 150euro
prijs middenspeakers: 80euro
prijs composet: 90euro
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en je hebt natuurlijk al zeer goed deftig geluid ;)
dan in mijn koffer heb ik 2maal Alphasonik woofers in een gesloten kist gestoken:
Afbeelding

en versterkt met een boschmann versterker 2 kanaals jammer genoeg.. ( had 4kanaals moeten zijn voor de 2woofers maar kan er nog aankomen )
Afbeelding

en zat rond de prijs van 300euro alles ongeveer, versterker inbegrepen

voor weinig geld kan je aan deftig materiaal geraken hoor.. hopelijk heb je hier wat aan :)
Afbeelding

Carpe Diem
bloky
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor svenneke06 op do 02 feb 2012 11:49 pm

Ik weet niet wat je bedoelt met composetje, ja sorry ik heb totaal geen ervaring :) :p

En euhm ik was aan het denken, kan je op de orginele radio van opel al die dingen aansluiten? Anders hou ik het even bij de orginele radio :)
svenneke06
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bloky op vr 03 feb 2012 10:39 am

composetje is om meer hoge tonen te krijgen eigenlijk, als je dat in je auto gaat steken + versterken zal je direct verschil wel horen met originele boxen :D
de hoge tonen komen namelijk uit die kleine tweeters die je erbij ziet staan, en die bakjes zijn filters voor het geluid naar je boxen te filteren, bij hertz werken ze met 4aparte filters, wat makkelijker is om je boxen in je deur te steken samen met filter, en je tweeters in je dashboard, meeste merken werken met 2grote filters, dat betekent dat je die grote filter in je deur of ergens kwijt zou moeten kunnen, en vanuit je deur een kabel naar je dashboard tweeter moet weten te leggen ( wat bij mij niet lukte ) daarom ging ik voor hertz..
en op een originele radio idk, i doubt that..
maar eigenlijk heb je een radio nodig met 2 aux uitgangen als je 2 versterkers wil aansluiten :)
vb:
Afbeelding

hier zitten 3 rca uitgangen op, wil zeggen dat als je wilt er zelf 3 versterkers op kan aansluiten :D
wel een deftige radio en de adviesprijs is 160euro met bluetooth en usb erop enzo..
Afbeelding

Carpe Diem
bloky
Onwetende
Onwetende

Keer terug naar Auto & Moto