register Paswoord vergeten?

hulp nodig koerfiets kopen

Topics over auto- & moto-techniek

hulp nodig koerfiets kopen

Berichtdoor Ottorongo op di 05 jun 2012 9:22 pm

k zou graag een van deze dagen ne koerfiets kopen maar t probleem is ik ken niet van fietsen ....
kan er iemand mss mij zeggen wa goe is en wa ni ? en eventuele sugesties ?
budget is iets boven de 800 € tot max 1000 €
wa ik opt oog heb opt moment

1 Felt F85

Frame:

Type: UHC Performance

Materiaal: Alu-Carbon
Schakelmechanisme:
Aantal versnellingen: 20
Merk: Shimano
Type: 105
Derailleur:
Uitvoering: 2-voudig
Kettingwielonderdelen:
Merk: FSA
Overbrenging blad 1: 50
Overbrenging blad 2: 34
Binnenlager:
Merk: FSA
Type: 68mm
Ketting:
ype: 10 speedTandkrans:
Overbrenging: 11
Remmen voor:
Type: Dual pivot
Model: velgenrem
Remmen achter:

Type: Dual pivot

Model: velgenrem
Remhendel:

Type: Micro Shift Integrated
Stuur:

Merk: Felt

Type:

Model: Racestuur

Materiaal: Alu
Voorzijde:

Type:

Model: A-Head

Materiaal: Alu
Zadelpen:

Model: gepatenteerde steun
Diameter: 27.2
Type:
Materiaal: Alu-Carbon
Naaf voor:
Naaf achter:
Velgen:
Merk: Mavic
Type:
Materiaal: Aluminium
Afmetingen: 28
Spaken:
Stainless Steel
Band voor:
Merk: Vittoria
Type:
Bandbreedte: 23
Band achter:
Merk: Vittoria
Type:
Bandbreedte: 23
Gewicht:
9.08
Gebruiksdoel:
Performance
Modeljaar:
2012

2 trek 1.5

Frame
100 Series Alpha Aluminum
Vork
Bontrager Approved, carbon vorkbenen
frame pasvorm
H2
Wielen
Alloy hubs; Bontrager Approved alloy rims
Banden
Bontrager R1, 700x23c
Versnellingen
Shimano Tiagra STI, 10 speed
Voorderailleur
Shimano Tiagra, 34,9 mm klemband
Achterderailleur
Shimano Tiagra
Crankstel
FSA Vero, 50/34 (compact)
Cassette
Shimano Tiagra 12-30, 10 speed
Pedalen
Nylon body met alu kooi
Zadel
Bontrager Affinity 1, stalen rails
Zadelpen
Bontrager Race Lite alu, oneindige kantelverstelling, 20 mm offset
Stuur
Bontrager Race VR-C, 31,8 mm
Stuurpen
Bontrager SSR, 10 graden, 31,8 mm
Balhoofdset
1-1/8" semi-cartridge lagers
Remsysteem
Alu remmen met dubbel draaipunt, met Shimano Tiagra STI grepen

3. cube peleton ( of de pro)

Frametype
Alu Superlite 6061 AMF Double Butted, RFR-Geometry, inner cable routing
Kleuren
WHITE RED PRINT
Versnelling
Shimano Sora RD-3400GS
Shimano Sora FD-3400BL triple, clamp 34.9mm
Shimano Sora ST-3400, 9-speed
Shimano Sora FC3403 50x39x30T, integrated BB
Remmen
Shimano Sora BR-3400
Voorvork
CUBE CL Race Carbon, 1_1/8"- 1_1/2"
Zadel
Selle Italia X1 road
Banden
Impac RR SV28
Gewicht
9,1 kg
Ottorongo (oude nickname: slaapkopje)
Pastoor
Pastoor

Re: hulp nodig koerfiets kopen

Berichtdoor Ottorongo op di 05 jun 2012 9:26 pm

oja iedereen mag helpen buiten mounty .... om het hier maar serieus te houden
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor UltimateTetten op di 05 jun 2012 9:30 pm

't is ook te zien wa daje ermee wilt doen eh, alst is voor kermiskoerskes te doen, of ne keer een de week 60 km te gaan rijden, of alst is om in een bende te rijden...
Aleja, ik persoonlijk zou voor de trek gaan omdat die gewoon goeie fietsen zijn. Alst is om te stoefen tegen uw maten moeje den eerste pakken want die weegt het minst :p
Elberto is het beste lid van Fundalize. Ever.
UltimateTetten (oude nickname: jesse1201)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor sandertjen23 op di 05 jun 2012 9:38 pm

Vooral zien dat ge er comfortabel opzit. Als u positie niet echt goed is (kader te kort bvb) kunt ge daar blessures aan overhouden.

Dan moet je een beetje kijken naar hetgene er bijgeleverd wordt natuurlijk. Wil je een triple hebben of niet,...
Al is dat allemaal rap op te lossen bij een fietsenmaker natuurlijk.
Maar alst voor recreatief te fietsen is, neem zeker geen tubes ;) maar gewone bandjes (eventueel met klein profieltje op)
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
sandertjen23
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Ottorongo op di 05 jun 2012 9:47 pm

tis voor afentoe te gaan fietsen om mijn conditie wa goe te houden en cardio te doen zodat ik niet te vet word en elke dag in de zomer en wss langer mee naart werk te rijden (2x20 a 25 km ).
daarom wil ik er maar max 1000 aan geven he :) alhoewel die zoals dien trek madone of ne cervelo der ook wel goe uitzien :D
maar ik wil echt wel iets deftig aangezien het voor dagelijks gebruik is.

sandertjen23 schreef:Vooral zien dat ge er comfortabel opzit. Als u positie niet echt goed is (kader te kort bvb) kunt ge daar blessures aan overhouden.

Dan moet je een beetje kijken naar hetgene er bijgeleverd wordt natuurlijk. Wil je een triple hebben of niet,...
Maar alst voor recreatief te fietsen is, neem zeker geen tubes ;) maar gewone bandjes (eventueel met klein profieltje op)

waarom geen tubes nemen ? en wa bedoelde me ne triple ? ik ben op da vlak echt ne leek dus da is echt allemaal chinees voor mij :D
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor UltimateTetten op di 05 jun 2012 9:53 pm

Ottorongo schreef:tis voor afentoe te gaan fietsen om mijn conditie wa goe te houden en cardio te doen zodat ik niet te vet word en elke dag in de zomer en wss langer mee naart werk te rijden (2x20 a 25 km ).
daarom wil ik er maar max 1000 aan geven he :) alhoewel die zoals dien trek madone of ne cervelo der ook wel goe uitzien :D

sandertjen23 schreef:Vooral zien dat ge er comfortabel opzit. Als u positie niet echt goed is (kader te kort bvb) kunt ge daar blessures aan overhouden.

waarom geen tubes nemen ? en wa bedoelde me ne triple ? ik ben op da vlak echt ne leek dus da is echt allemaal chinees voor mij :D

tubes zijn wa smoother om te rijden, dat wel, ma als ge daarmee plat staat eh, dan kunt ge evengoe nie naar uw werk gaan en nen helen dag tubekeprutsen , of nen nieuwen kopen (DUUR) en dat is eigenlijk maar voor wedstrijden goed.
Elberto is het beste lid van Fundalize. Ever.
UltimateTetten (oude nickname: jesse1201)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor sandertjen23 op di 05 jun 2012 10:01 pm

UltimateTetten schreef:
Ottorongo schreef:tis voor afentoe te gaan fietsen om mijn conditie wa goe te houden en cardio te doen zodat ik niet te vet word en elke dag in de zomer en wss langer mee naart werk te rijden (2x20 a 25 km ).

tubes zijn wa smoother om te rijden, dat wel, ma als ge daarmee plat staat eh, dan kunt ge evengoe nie naar uw werk gaan en nen helen dag tubekeprutsen , of nen nieuwen kopen (DUUR) en dat is eigenlijk maar voor wedstrijden goed.

Jep , tubes zijn miserie als ge plat rijdt, en de miserie begint eigenlijk al op voorhand: tubes moeten op uw velgen gelijmd worden, als dat niet goed gedaan is, loopt ge al risico da ge daardoor plat rijdt, of erger nog, dat uw tubes tijdens het rijden van uw velg schieten. Terwijl gewone banden zijn zoals op een fiets: een binnen- en buitenband. Gemakkelijker te vervangen ook als je plat staat.

Een triple, is vooraan aan uw trapas 3 kamwielen (in tegenstelling tot 2 kamwielen zoals bvb bij wielrenners) dat kan handig zijn als ge niet zo sterk zijn in bergop rijden of je bent gewoon nog niet getraind genoeg om de vlaamse hellingen op te vlammen :p een triple laat u toe om veel omwentelingen te blijven maken ook al rijdt ge traag, bvb als ge de muur van geraardsbergen oprijdt.
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
sandertjen23
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Ottorongo op di 05 jun 2012 10:06 pm

ik heb altijd mijne auto nog he. da is geen probleem tis gewoon ook op den tijd datk terug thuis ben van mijn werk evegoe me de fiets kan gaan me al die files , snapte ? + t bespaart me op den duur geld datk kan kan sparen + ik doe dan dagelijks "cardio " zonder dat ik er 's avonds tijd dervoor moet maken :D en moest da uiteindelijk zo'n probleem is leg k der wel ne gewone band op :)
k woon in antwerpen en ik heb geen ambitie om de wielertoerist uit te hangen en een of andere vlaamse klassieker na te gaan doen, dat laat ik wel over aan mijn collegas :lol:
tis ier vrij plat dusja , maar langs den andere kant tis wel mijne 1ste fiets in ne hele lange tijd .... dus k weet ni ofk sterk genoeg ga zijn om een stuk bergop te fietsen :mrgreen: k weet het zelf dus ni echt
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor sandertjen23 op di 05 jun 2012 10:12 pm

Ottorongo schreef:ik heb altijd mijne auto nog he. da is geen probleem tis gewoon ook op den tijd datk terug thuis ben van mijn werk evegoe me de fiets kan gaan me al die files , snapte ? + t bespaart me op den duur geld datk kan kan sparen + ik doe dan dagelijks "cardio " zonder dat ik er 's avonds tijd dervoor moet maken :D en moest da uiteindelijk zo'n probleem is leg k der wel ne gewone band op :)
k woon in antwerpen en ik heb geen ambitie om de wielertoerist uit te hangen en een of andere vlaamse klassieker na te gaan doen, dat laat ik wel over aan mijn collegas :lol:
tis ier vrij plat dusja , maar langs den andere kant tis wel mijne 1ste fiets in ne hele lange tijd .... dus k weet ni ofk sterk genoeg ga zijn om een stuk bergop te fietsen :mrgreen: k weet het zelf dus ni echt

Een koersfiets rijdt natuurlijk veel gemakkelijker dan een gewone fiets eh, ma als je een beetje fysiek hebt, ga je zeker geen triple nodig hebben, zeker niet gezien uw leeftijd :D
Gewoon uw wielen vragen met bandjes, da vind ik het beste. De rest moet je maar zelf kiezen eh :p welke kader ge het mooiste vindt ofzo :mrgreen:

Edit: ik denk als ge gewoon bij de normale fietsenwinkel gaat en in die prijscategorie gaat kijken, dat die fietsen wel standaard met banden zijn, en niet met tubes, dus wrs is dat probleem vanzelf opgelost :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
sandertjen23
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Ottorongo op di 05 jun 2012 10:15 pm

sandertjen23 schreef:Gewoon uw wielen vragen met bandjes, da vind ik het beste. De rest moet je maar zelf kiezen eh :p welke kader ge het mooiste vindt ofzo :mrgreen:

eigelijk dien 1ste :mrgreen: ma is der dan naar nix anders da ge aan kunt vergelijken buiten t aantal versnellingen ? qua kwaliteit enzo ? trek heeft bv levenslange garantie wa het mss wa interessant maakt
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mounty op di 05 jun 2012 10:24 pm

ik heb gewoon deze.....>

Afbeelding
Mounty
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor sandertjen23 op di 05 jun 2012 10:29 pm

Ottorongo schreef:
sandertjen23 schreef:Gewoon uw wielen vragen met bandjes, da vind ik het beste. De rest moet je maar zelf kiezen eh :p welke kader ge het mooiste vindt ofzo :mrgreen:

eigelijk dien 1ste :mrgreen: ma is der dan naar nix anders da ge aan kunt vergelijken buiten t aantal versnellingen ? qua kwaliteit enzo ? trek heeft bv levenslange garantie wa het mss wa interessant maakt

Ik zie hier niet direct de grootte van de kader staan, ma da is wel belangrijk als ge niet teveel last aan uw rug ofzo wilt hebben. Dus als het kan, zeker uitproberen, en advies vragen. voor de rest zijn de belangrijkste zaken gelijklopend. da moet nie meer zijn voor de gewone fietser. Versnellingen zijn ook dezelfde, en allemaal 50/34 vooraan, wat goed is. De fietsen liggen al zeer dicht bij elkaar, dus veel verschil zit er niet op
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
sandertjen23
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op di 05 jun 2012 10:57 pm

Ik heb me een paar weken geleden een Canyon Roadlite besteld, die kost 999€ en is volgens mij het beste wat ge in de categorie <1000€ kunt krijgen.

Lichtste en best ontwikkelde aluminium frame en carbon voorvork zorgen ervoor dat ge een fiets van in totaal net geen 8 kg hebt, meeste fietsen in de sub 1000€ categorie wegen 9-11 kg.

Ook qua onderdelen beste keuze, bij de groep (dat zijn versnellingen, ketting, trapas, remhendels,..) is er keuze tussen SRAM Apex of Shimano 105 (met een paar Ultegra onderdelen) welke veel beter zijn dan de Shimano Sora (Cube Peloton) en Tiagra (Trek 1.5 & Cube Pro).

Die Felt F85 komt in de buurt van de specs van de Canyon, maar weegt wel een kilo meer...

Enigste nadeel van de Canyon is dat die enkel via de site kunnen besteld worden en vervolgens aan huis geleverd worden, en dat kan even duren. Zo komt mijn fiets normaal gezien eind deze maand toe terwijl die een maand en half geleden besteld werd, je weet wel op het moment van de bestelling zelf wanneer je je fiets mag verwachten. Maar eerlijk is eerlijk, als ik hem vandaag besteld had kwam hij ook eind deze maand toe, ze hebben gewoon een vreemd logistiek systeem...

"Triple" betekend 3 kettingbladen vooraan (op de trapas dus) en is de dag van vandaag een beetje achterhaald op koersfietsen, je vindt ze enkel terug op goedkope fietsen. In plaats daarvan wordt meestal voor een "compact" systeem gekozen: 2 kettingbladen, met een kleiner dan normaal klein tandwiel en een normaal groot tandwiel.

Tandwielverdeling is als volgt:
Compact crankstel (34/48of50): 34 tanden op het kleine tandwiel en 48 of 50 op het grote tandwiel.
Dubbel (39of42/52): 39 of 42 tanden op het kleine tandwiel en 52 op het grote tandwiel.
Triple (30/42/52): 30 tanden op het kleinste tandwiel, 42 op het middelste en 52 op het grootste.

Ik raad je compact of triple aan, dubbel is de standaard (bij pro's) maar daar haal je pas voordeel uit als je snel rijdt op vlak terrein (gemiddelde >35 per uur).
Ik koos voor compact omdat het lichter, makkelijker en sneller is. (maar 2 tandwielen) De verhouding tussen lichtste en zwaarste verzet is bij beide vergelijkbaar, maar dat impliceert dus dat ge bij een triple meer kleinere stappen hebt en de kans dus ook groter is dat ge een altijd een perfecte cadans kunt houden.
Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Ottorongo op di 05 jun 2012 11:15 pm

da zou ook een mooie optie zijn maar k kan em ni bestellen :) k moet kunne betalen deels met ecocheques en k denk ni da die da aannenen
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor crazyloco op wo 06 jun 2012 10:55 am

koop u toch gwn ne fiets van 200 euro ofzo...
Afbeelding
crazyloco
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Ottorongo op wo 06 jun 2012 4:45 pm

nee want k heb 250 €aan ecocheques waark vanaf wil en dan heb ik der over :mrgreen:
zoals dak al zei tis voor dagelijks gebruik en om aan mijn conditie te werken ( k hoop deze zomer terug droog te staan lek vorige zomer )
dus t mag wel iets deftig zijn he :)
Pastoor
Pastoor

Keer terug naar Auto & Moto