register Paswoord vergeten?

Door het rood gereden.

Topics over auto- & moto-techniek

Re: Door het rood gereden.

Berichtdoor Jellesg op wo 06 jun 2012 1:15 pm

the-skullkid schreef:Ik heb vandaag de foto kunnen bekijken. Zoals ik al dacht ben ik niet 'gewoon' door het rood te gereden.

Het is een kruispunt waar je ook naar links kan en hier is ook een voorsorteerstrook voor met bijbehorend licht(een pijl).
Ik kwam dus aangereden en het was groen om rechtdoor te gaan(waar ik naartoe wou) en er stond een auto stil bij het verkeerlicht. Dus ik steek die voorbij via de voorsorteerstrook om naar links te gaan(stond toch niemand). En die paal heeft gedacht dat ik links af wou en heeft mij geflitst. Ons ma gaat hare naam erop zetten dus dan is dat gewoon een boete van €150.

Dus nee Bjoerk, ik ben niet 'nog rap door het rood gereden'.
En remmen voor een groen licht is belachelijk, ze hebben er ook nog een kleur tussenin gezet namelijk oranje.

Inhalen via een voorsorteerstrook, op een kruispunt met lichten dan nog, is minstens even erg en gevaarlijk als door het rood rijden. Hoe dat je er nog maar aan denkt. En dat noemt zichzelf een 'goede, vlotte' chauffeur ](*,)
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Piieter04 op wo 06 jun 2012 1:18 pm

the-skullkid schreef:achteraf gezien misschien wel, maar wie denkt er nu bij na da die stomme paal ook nog eens de rijvakken kan onderscheiden. Die vrouw zei ook dat die onder de 30km/h niet flitst ;)

ik denk daar bij na, ge rijdt over dat rijvak, tis dus vrij logisch dat die camera u flitst. & dat van die 30/h is inderdaad waar en als er langszij geen slotje ophangt werkt de camera niet
Piieter04
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor FuckThisShit op wo 06 jun 2012 1:18 pm

the-skullkid schreef:achteraf gezien misschien wel, maar wie denkt er nu bij na da die stomme paal ook nog eens de rijvakken kan onderscheiden. Die vrouw zei ook dat die onder de 30km/h niet flitst ;)

Das ook wel redelijk gevaarlijk om zo iemand voort te steken hé, want dan moet ge direct weer invoegen en voort zelfde geld is er iemand die ook naar links moet uit de andere kant die wel snel weg is...
Afbeelding
FuckThisShit (oude nickname: Bonermaster)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Member op wo 06 jun 2012 3:27 pm

Inhalen op een voorsorteerstrook (enkel afslaan) is toch absurd?
Als het nu nog een strook was om ook rechtdoor te rijden, OK...
Afbeelding

Eclipx schreef:@Member: vergeet de standaard tatoo op de achterrug niet ééh!!!!
Member (oude nickname: member1002)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op wo 06 jun 2012 3:56 pm

FuckThisShit schreef:

Das ook wel redelijk gevaarlijk om zo iemand voort te steken hé, want dan moet ge direct weer invoegen en voort zelfde geld is er iemand die ook naar links moet uit de andere kant die wel snel weg is...

Dan staat die fout voorgesorteerd he.

Als dat niet deftig staat aangegeven (geen pijlen op de grond) zoals hij zegt dan vind ik dat eerlijk gezegd niet zo'n absurde fout hoor. Sommige kruispunten zijn veruit breed genoeg om op het gemakske weer in te voegen na iemand op die manier te hebben ingehaald, ik heb het zelf nog nooit gedaan maar ik kan het me zo inbeelden.
Daar moet ge naar mijn mening totaal geen zotte toeren voor doen. Op de meeste kruispunten mss wel maar zelfs dan nog, als gij op volle snelheid afkomt (zelfs binnen de limiet) en die anderen staan daar allemaal stil dan kan iedereen met een beetje rijervaring en inschattingsvermogen dat zonder zijn of het leven van anderen in gevaar te brengen.
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor FuckThisShit op wo 06 jun 2012 4:08 pm

elberto schreef:
FuckThisShit schreef:

Dan staat die fout voorgesorteerd he.

Ik bedoelde iemand van de overkant die naar links moet hé :p
Afbeelding
FuckThisShit (oude nickname: Bonermaster)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor den_gino op wo 06 jun 2012 7:15 pm

FuckThisShit schreef:
the-skullkid schreef:Vandaag de brief gehad dat ik geflitst ben.

Een afschrift van onderhavige PV, met antwoordformulier werd verzonden aan de houder van de kentekenplaat op datum van 04-06-2012.

Vijftien dagen na verzending van het afschrift wordt het dossier als volledig beschouwd en toegezonden aan het Parket van de Procureur des Konings, afdeling Politierechtbank te 3700 Tongeren.

Waarvan akte,
Bijnens Roger, Inspecteur van politie.

Over een jaar ofzo zal ik wel opgeroepen worden.

l
Kans is redelijk dat je gewoon een minnelijke schikking krijgt en anders zal je het voor de rechter wel kunnen argumenteren dat een rijverbod slecht is voor u werk dusja.

Maar mispak je niet aan de oproeping, dat kan rapper gaan dan je denkt...

rijbewijs nodig voor werk wordt niet meer altijd als geldig aanzien.
mijn pa was zijn rijbewijs ook eens 15 dagen kwijt, en zei ook dat hij dat nodig had voor zijn werk (zelfstandige vrachtwagenchauffeur) en heeft effectief 15 dagen zen rijbewijs kwijt geweest.

on topic, heb deze situatie zelf ook meegemaakt toen ik een klein jaar mijn rijbewijs had, met de pech dat een zwaantje mij door rood had zien rijden terwijl ik door oranje ging.
het was uiteindelijk een boete van 180 euro toen ( +/+ 7 jaar geleden)
den_gino
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor the-skullkid op wo 06 jun 2012 9:31 pm

Het is een zeer ruim kruispunt waar je met gemak met de toegelaten snelheid een auto kunt voorbijsteken. Totaal niet gevaarlijk, anders deed ik het ook niet.
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bjoerk op wo 06 jun 2012 10:29 pm

the-skullkid schreef:Het is een zeer ruim kruispunt waar je met gemak met de toegelaten snelheid een auto kunt voorbijsteken. Totaal niet gevaarlijk, anders deed ik het ook niet.

Ma joeng toch hoe durfde uzelf ne goeie chauffeur te noemen as je de regels vant verkeer nie volgt. Zijde gij achterlijk ofzo, laat me raden u ouders hebben vroegen veel ballen op straat gestampt met de hoop op?
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op wo 06 jun 2012 10:33 pm

Ach kom, dat is nu niet bepaald een groot risico... In dat scenario kunnen er nu toch maar heel weinig zaken fout gaan :roll:
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega

Berichtdoor impulsion op do 07 jun 2012 12:12 am

bjoerk schreef:Awel he dan hadde nie door et rood moeten rijden. Asde aan een kruispunt met lichten komt moete sowieso al vertragen ook al ist groen, en twas al 4.3 seconden rood, gij had echt wel genoeg tijd he, ge wou nog rap doort oranje rijden ja. Wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten

Geen woord aan toe te voegen..
Eigen schuld.. 4.3 seconden, tijd zat om te stoppen..

Het is door zo'n dingen dat beginnende bestuurders zwaardere straffen krijgen, dus nu niet komen klagen. Je had misschien beter opgelet toen ze je het aanleerden?
impulsion (oude nickname: Impulsion)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor the-skullkid op do 07 jun 2012 3:10 am

impulsion schreef:
bjoerk schreef:Awel he dan hadde nie door et rood moeten rijden. Asde aan een kruispunt met lichten komt moete sowieso al vertragen ook al ist groen, en twas al 4.3 seconden rood, gij had echt wel genoeg tijd he, ge wou nog rap doort oranje rijden ja. Wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten

Het is door zo'n dingen dat beginnende bestuurders zwaardere straffen krijgen, dus nu niet komen klagen. Je had misschien beter opgelet toen ze je het aanleerden?

even lezen, ik ben niet door het rood gereden ;) als je door 4 seconden rood rijdt zit er iemand in je deur.
Afbeelding

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Stephenn op do 07 jun 2012 9:10 am

the-skullkid schreef:
impulsion schreef:

even lezen, ik ben niet door het rood gereden ;) als je door 4 seconden rood rijdt zit er iemand in je deur.

ge hebt wel een 'klein' overtredingske gemaakt door ff in te halen op de voorsorteerstrook om daar door het rood te rijden.
Verantwoordelijk is dat ook niet he ;)
Afbeelding
Stephenn
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op do 07 jun 2012 10:00 am

Stephenn schreef:Verantwoordelijk is dat ook niet he ;)

Groot verschil tussen "niet volgens de regels" en "onverantwoordelijk".
Afbeelding

Berichtdoor Jellesg op do 07 jun 2012 10:07 am

Mayo schreef:
Stephenn schreef:Verantwoordelijk is dat ook niet he ;)

Groot verschil tussen "niet volgens de regels" en "onverantwoordelijk".

Maar in dit geval gelden beide ;)
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op do 07 jun 2012 10:58 am

Ik zie het probleem niet. Eventjes de voorsorteerstrook gebruiken om in te halen, als er niemand van links/rechts kan komen. Wat kan er gebeuren?
Afbeelding

Berichtdoor Stephenn op do 07 jun 2012 11:57 am

Mayo schreef:Ik zie het probleem niet. Eventjes de voorsorteerstrook gebruiken om in te halen, als er niemand van links/rechts kan komen. Wat kan er gebeuren?

Als iemand dat doet bij mij noem ik dat een idioot, niet minder. Toeter gewoon even en wacht tot hij vertrekt, ongeduldige apen. Ik zeg nie dat ik de voorbeeldige chauffeur ben, maar ik rij wel verantwoordelijk en haal in waar ik in kan halen zonder andere in gevaar te brengen en domme dingen te doen.
Afbeelding
Stephenn
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op do 07 jun 2012 12:20 pm

Mayo schreef:Ik zie het probleem niet. Eventjes de voorsorteerstrook gebruiken om in te halen, als er niemand van links/rechts kan komen. Wat kan er gebeuren?

Vind ik dus ook. Iedereen met een beetje ervaring en inschattingsvermogen kan dat zonder problemen of iemand in gevaar te brengen.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op do 07 jun 2012 1:08 pm

Stephenn schreef:zonder andere in gevaar te brengen en domme dingen te doen.

Wederom, waar heeft hij iemand in gevaar gebracht?
Afbeelding

Berichtdoor Noiz op do 07 jun 2012 1:10 pm

lol den helft doet hier of hij een engeltjen is op de weg. Als iemand vertraagt aan een kruispunt met lichten kom ik ook gek. groen is groen, oranje zit daar tussen voor iets en als het oranje springt op 50m voor de lichten dan is dat spijtig maar moet je niet alles toe gooien want daarvoor bestaat oranje. En als er iemand stil staat voor een groen licht en je komt af gereden zou ik ook niet gezellig stoppen als ik de mogelijkheid heb om die te oversteken lol. ken zelf kruispunten waar het gevaarlijk is om te blijven staan als het groen is want je komt uit een blinde bocht.

dus ipv allemaal eventjs op de kap te zitten van tsk denkt eerst keer na oe lomp je zelf soms bent in het verkeer.
Afbeelding
Noiz (oude nickname: just)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op do 07 jun 2012 1:54 pm

Noiz schreef:lol den helft doet hier of hij een engeltjen is op de weg. Als iemand vertraagt aan een kruispunt met lichten kom ik ook gek. groen is groen, oranje zit daar tussen voor iets en als het oranje springt op 50m voor de lichten dan is dat spijtig maar moet je niet alles toe gooien want daarvoor bestaat oranje. En als er iemand stil staat voor een groen licht en je komt af gereden zou ik ook niet gezellig stoppen als ik de mogelijkheid heb om die te oversteken lol. ken zelf kruispunten waar het gevaarlijk is om te blijven staan als het groen is want je komt uit een blinde bocht.

dus ipv allemaal eventjs op de kap te zitten van tsk denkt eerst keer na oe lomp je zelf soms bent in het verkeer.

This.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor the-skullkid op do 07 jun 2012 1:54 pm

Zoals mayo zegt, er is een verschil tussen bij wet verboden en onverantwoord. Dit kruispunt is lang en breed genoeg om er een auto in te halen die aan het optrekken is als je tegen 60-70 km/h afkomt.
Van links en van rechts kon er niemand komen, want die hebben rood. Het tegemoetkomend verkeer hinder ik totaal niet want nogmaals, het is een groot kruispunt. Natuulijk kon de auto die ik aan het inhalen was ontploffen, dan waren er inderdaad doden gevallen.

En ja, ik haal soms ook stunten uit waarna ik denk van 'da was toch ni de slimste zet' maar die zal iedereen wel eens af en toe hebben. 1 gouden regel: Bij twijfel niet inhalen.
Afbeelding

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor impulsion op do 07 jun 2012 10:04 pm

the-skullkid schreef:even lezen, ik ben niet door het rood gereden ;) als je door 4 seconden rood rijdt zit er iemand in je deur.

dan nog.. 4 seconden oranje is lang genoeg om te stoppen..
impulsion (oude nickname: Impulsion)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Bistiriko op do 07 jun 2012 10:08 pm

impulsion schreef:
the-skullkid schreef:even lezen, ik ben niet door het rood gereden ;) als je door 4 seconden rood rijdt zit er iemand in je deur.

Afbeelding
Afbeelding
Bistiriko
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op do 07 jun 2012 10:18 pm

impulsion schreef:

Leer toch eens het topic lezen.

WAT IS ER GEBEURD?

- Een kruispunt met lichten.
- Voorsorteerstrook om links af te slaan, met een verkeerslicht (zo'n pijl) die op rood stond.
- Om rechtdoor te rijden was het groen.

- Skullkid rijdt 70km/u, en wil rechtdoor rijden.
- Aan de verkeerslichten staat een wagen zo goed als stil.
- Skullkid wil de wagen inhalen, en gebruikt daarvoor de voorsorteerstrook.

- De flitspaal dacht dat Skullkid links afsloeg, aangezien hij op de voorsorteerstrook reed waar het rood was, maar eigenlijk reed hij rechtdoor, waar het groen was.
Afbeelding

Berichtdoor the-skullkid op vr 08 jun 2012 5:06 pm

Dankuwel Mayo, in het vervolg iets makkelijkere woorden gebruik zodat de 'speciale' leden het ook snappen.
Afbeelding

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor the-skullkid op wo 04 jul 2012 6:10 pm

Op ons ma hare naam gezet, nu moet ik niet voorkomen en kom ik er met €160 vanaf :D
Afbeelding

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Schifahrer007 op wo 04 jul 2012 8:58 pm

the-skullkid schreef:Op ons ma hare naam gezet, nu moet ik niet voorkomen en kom ik er met €160 vanaf :D

Nice, zelfs geen hoge boete! 8-)
Schifahrer007 (oude nickname: Schifahrer 007)
Onwetende
Onwetende

Vorige

Keer terug naar Auto & Moto