register Paswoord vergeten?

Fundalize: naar de toekomst toe

Voorstellen voor de site, een nieuwe poll, kritieken, een fout op de site gevonden, ...?

Re: Fundalize: naar de toekomst toe

Berichtdoor Takai op ma 19 maart 2012 6:14 pm

papfles schreef:
freak-o schreef:Dit staat eerder apart van fundalize zelf, maar ik heb nog iets wat te zeggen over de chat.
Je hebt 2 mogelijkheden voor zover ik weet, via irc (fzo iets) en gewoon via java (via de site de chat openen). Is het niet mogelijk om nieuwere versie van een chat te verkrijgen? Ik weet er bitter weinig van hoe alles werkt en kan zijn dat ik al in mijn vorige zin een grote fout heb. Ook zou ik de fundalize trivia met trivianus eens opfrissen, iets nieuws proberen of indien mogelijk een moderne versie van triavianus. Of hoe die bot ook heet.

Wie beheert de FDLZ-chat op irc eigenlijk? Dan kan die trivia-vraag meteen naar die persoon gekaatst worden. Kan niet al te veel werk zijn, gok ik? Dat zullen idd gewoon vragenlijsten zijn die ergens online staan en dus zo gebruikt kunnen worden.

Dat zal mcq8 zijn ;)
Afbeelding
Takai (oude nickname: eskimo2HELL)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Miki op ma 19 maart 2012 6:14 pm

[*]Design

Als je kiest voor een nieuw design, zou ik het vanop de grond opnieuw opbouwen en niet her en der veranderingen doorvoeren. Ander creëer je mogelijk ongebruikte blokken html/javascript. Wat ik zelf best leuk zou vinden is als je in het ontwerp rekening zou kunnen houden met procenten in plaats van pixels. (zie dit voorbeeld: http://www.html5rocks.com/en/mobile/mobifying/) Daardoor werkt je site 'optimaal' op alle resuloties (mensen kunnen de site op een mobile device ook bekijken, maar ook op een 27" monitor (zonder dat 3/4de van het scherm 'leeg' is). Het nadeel is dat het met CSS3 werkt (en nog niet alle browsers mee zijn) en dat je 3 stylesheets oid moet maken (en dan nog een 'normaal' css2 voor de oudere browsers).

En dan nog iets snel terzijde: ik heb gemerkt dat de favicon nu een f is geworden. Persoonlijk vind ik het lelijk (maar wie ben ik); en zou ik ervoor zorgen dat de achtergrond doorzichtig is in plaats van wit zoals nu. (tenzij dat deze nog niet was afgewerkt, maar persoonlijk ben ik van de mening dat je eerst iets afwerkt voor je iets in 'stukken en brokken' gaat online zitten.)

[*]Goldmember

Hou er rekening mee dat vele zaken zoals kleurtjes e.d. vaak kunnen worden aangepast. (met addons zoals greasemonkey) (op hun eigen pc, weleenswaar). Probeer dus features te vinden die anders zijn dan 'upload je eigen CSS!'.

[*]Reclame

Onthou ook dat er dingen bestaan zoals 'add-blockers'. je wil dat dit je hoofd inkomstenbron is, plaats daarom als background image van je reclamedivs iets als volgende: http://dafizilla.files.wordpress.com/20 ... le_adp.jpg. Persoonlijk zou ik het zeker niet zo 'agressief' maken als m'n voorbeeld (dus géén roadblock) (maar ik ben te lui om een beter te vinden :p). Dit jaagt mensen met een adblocker gewoon weg; in plaats van ze aan te moedigen om te doneren of hun adblocker af te leggen.

[*]Karma

Niet iedereen! Ik kan er best mee leven dat bepaalde 'comments' standaard gesloten zijn; bespaart me weer enkele seconden per dag.

Kijk eens naar het karmasysteem van tweakers.net (http://tweakers.net/reviews/2531/last/s ... l#reacties) (trouwens direct een interessant artikel voor de php/mysql fanatiekelingen). Daar is de karma per post en is iedereen moderator (toch voor reacties). Bespaart de mods een hoop werk; maar dat is bij een 'community' van serieuzere mensen en geen 'ik-verveel-me' publiek, dus geen idee hoe het hier zou werken.

[*]Regels

Mee akkoord: mod-team = 1 team. Daarom zou ik persoonlijk zelf bij een mod van een post/comment niet meer bijzetten 'edit bij Miklas*: dit mag niet'. Simpelweg 'Gemod: dit mag niet'. Een mod zou zo 'onpersoonlijk' mogelijk moeten zijn; zodat de persoonlijke discussies en verwijten niet mogelijk zijn?

En natuurlijk vaste regels ;)

[*]Server

Kijk ook eens naar links of naar rechts. Er zijn nog meer hosting providers in het land, die mogelijks meer voor minder geven! ;)

Just my 2 cents ;)
Miki
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor papfles op ma 19 maart 2012 7:09 pm

Miki schreef:[*]Design

Als je kiest voor een nieuw design, zou ik het vanop de grond opnieuw opbouwen en niet her en der veranderingen doorvoeren. Ander creëer je mogelijk ongebruikte blokken html/javascript. Wat ik zelf best leuk zou vinden is als je in het ontwerp rekening zou kunnen houden met procenten in plaats van pixels. (zie dit voorbeeld: http://www.html5rocks.com/en/mobile/mobifying/) Daardoor werkt je site 'optimaal' op alle resuloties (mensen kunnen de site op een mobile device ook bekijken, maar ook op een 27" monitor (zonder dat 3/4de van het scherm 'leeg' is). Het nadeel is dat het met CSS3 werkt (en nog niet alle browsers mee zijn) en dat je 3 stylesheets oid moet maken (en dan nog een 'normaal' css2 voor de oudere browsers).

En dan nog iets snel terzijde: ik heb gemerkt dat de favicon nu een f is geworden. Persoonlijk vind ik het lelijk (maar wie ben ik); en zou ik ervoor zorgen dat de achtergrond doorzichtig is in plaats van wit zoals nu. (tenzij dat deze nog niet was afgewerkt, maar persoonlijk ben ik van de mening dat je eerst iets afwerkt voor je iets in 'stukken en brokken' gaat online zitten.)

[*]Goldmember

Hou er rekening mee dat vele zaken zoals kleurtjes e.d. vaak kunnen worden aangepast. (met addons zoals greasemonkey) (op hun eigen pc, weleenswaar). Probeer dus features te vinden die anders zijn dan 'upload je eigen CSS!'.

[*]Reclame

Onthou ook dat er dingen bestaan zoals 'add-blockers'. je wil dat dit je hoofd inkomstenbron is, plaats daarom als background image van je reclamedivs iets als volgende: http://dafizilla.files.wordpress.com/20 ... le_adp.jpg. Persoonlijk zou ik het zeker niet zo 'agressief' maken als m'n voorbeeld (dus géén roadblock) (maar ik ben te lui om een beter te vinden :p). Dit jaagt mensen met een adblocker gewoon weg; in plaats van ze aan te moedigen om te doneren of hun adblocker af te leggen.

[*]Karma

Niet iedereen! Ik kan er best mee leven dat bepaalde 'comments' standaard gesloten zijn; bespaart me weer enkele seconden per dag.

Kijk eens naar het karmasysteem van tweakers.net (http://tweakers.net/reviews/2531/last/s ... l#reacties) (trouwens direct een interessant artikel voor de php/mysql fanatiekelingen). Daar is de karma per post en is iedereen moderator (toch voor reacties). Bespaart de mods een hoop werk; maar dat is bij een 'community' van serieuzere mensen en geen 'ik-verveel-me' publiek, dus geen idee hoe het hier zou werken.

[*]Regels

Mee akkoord: mod-team = 1 team. Daarom zou ik persoonlijk zelf bij een mod van een post/comment niet meer bijzetten 'edit bij Miklas*: dit mag niet'. Simpelweg 'Gemod: dit mag niet'. Een mod zou zo 'onpersoonlijk' mogelijk moeten zijn; zodat de persoonlijke discussies en verwijten niet mogelijk zijn?

En natuurlijk vaste regels ;)

[*]Server

Kijk ook eens naar links of naar rechts. Er zijn nog meer hosting providers in het land, die mogelijks meer voor minder geven! ;)

Just my 2 cents ;)

Merci voor de interessante feedback, Miki :)

Wat het design betreft: ik snap wat je wil zeggen, maar voorlopig is het even roeien met de riemen die er zijn. Ik wil dat duidelijk wordt dat we features en dergelijke erbij willen kweken om de website vooruit te helpen. Dat zal inderdaad nog knip-en-plakwerk zijn momenteel (zeker met deze code), maar het is om aan te duiden dat er wel degelijk nieuwigheden kunnen zijn nu.

Eenmaal we wat tijd hebben om alles van op een afstand te bekijken, beginnen we parallel ook met de ontwikkeling van een nieuw site-design, maar voorlopig wil ik dat er op het huidige al vooruitgang wordt geboekt. Ja, dat zal inderdaad op sommige momenten overkomen als "her en der", maar liever dat mensen zien dat er ook aan gewerkt wordt dan dat we nu bv. 6 maanden niks doen en dan met zaken naar buiten komen. Voordeeltje: als het niet werkt, haal ik het liever weg bij deze site dan bij een nieuw design ;)

reclame: daar moet je mee leren leven als site vind ik. Mensen spoelen ook door met digitale tv, valt weinig aan te veranderen. We vinden wel andere manieren om mensen te overtuigen ons een kans te geven en anders, onze fout imho.

Goldmember: true

Karma: per post is nog interessant, maar komt op hetzelfde probleem uit, vermoed ik. Mensen kunnen dan nog altijd "die haat ik, dus downgrade ik die comments" doen, wat net het probleem is blijkbaar. Idem met het geven van sterren: je kan het vervangen met enkel + of - maar dat komt in wezen op hetzelfde neer als nul of 100 geven. Moeilijk geval.

mods: agreed

Server: true
papfles
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor bjoerk op ma 19 maart 2012 7:25 pm

Papfles als je een betalende functie maakt die de ads blokkeert ben ik de eerste om hier voor in te tekenen btw.
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor RedDragon op di 20 maart 2012 6:25 pm

Kunt ge het f logo wat ge gebruikt in de adresbalk geen achtergrond geven?
Want nu die f met dat wit dat trekt op niet zoveel.

Is mijn (kleine) tip/ vraag maar.
RedDragon (oude nickname: --punk--)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor BLUE_SMILEY op di 20 maart 2012 6:30 pm

bjoerk schreef:Papfles als je een betalende functie maakt die de ads blokkeert ben ik de eerste om hier voor in te tekenen btw.

Liever AdBlock dan xD
os moe is ozze va
BLUE_SMILEY (oude nickname: BLUE SMILEY :D)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor papfles op di 20 maart 2012 6:35 pm

RedDragon schreef:Kunt ge het f logo wat ge gebruikt in de adresbalk geen achtergrond geven?

Feel free to send your suggestion, Anthony heeft dat er gewoon zo geflanst, om het te laten kloppen met FDLZ. Misschien beter de achtergrond van FDLZ zelf gebruiken?
papfles
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor RedDragon op di 20 maart 2012 7:07 pm

papfles schreef:
RedDragon schreef:Kunt ge het f logo wat ge gebruikt in de adresbalk geen achtergrond geven?

Feel free to send your suggestion, Anthony heeft dat er gewoon zo geflanst, om het te laten kloppen met FDLZ. Misschien beter de achtergrond van FDLZ zelf gebruiken?

Ja als transparant is beter, normaal kijk ik daar niet naar maar ik heb een snelkoppelingen balk en dat wit steekt af op dat grijs. Terwijl als er geen kleur is maakt het niet uit welke browser dan is dat altijd afgewerkt. Het lijkt alsof het laatste logo op mijn balk er hoort, terwijl dat van fundalize is wat storend. Daarom transparant.

vb:
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor papfles op di 20 maart 2012 8:07 pm

RedDragon schreef:
papfles schreef:

Ja als transparant is beter, normaal kijk ik daar niet naar maar ik heb een snelkoppelingen balk en dat wit steekt af op dat grijs. Terwijl als er geen kleur is maakt het niet uit welke browser dan is dat altijd afgewerkt. Het lijkt alsof het laatste logo op mijn balk er hoort, terwijl dat van fundalize is wat storend. Daarom transparant.

vb:

Takai heeft me een leuk nieuw gegeven, zal dat eens laten doorvoeren en dan moet je het maar laten weten ;)
papfles
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor papfles op di 20 maart 2012 8:15 pm

freak-o schreef:Dit staat eerder apart van fundalize zelf, maar ik heb nog iets wat te zeggen over de chat.
Je hebt 2 mogelijkheden voor zover ik weet, via irc (fzo iets) en gewoon via java (via de site de chat openen). Is het niet mogelijk om nieuwere versie van een chat te verkrijgen? Ik weet er bitter weinig van hoe alles werkt en kan zijn dat ik al in mijn vorige zin een grote fout heb. Ook zou ik de fundalize trivia met trivianus eens opfrissen, iets nieuws proberen of indien mogelijk een moderne versie van triavianus. Of hoe die bot ook heet.

De chat-optie via de site zou op dit moment vernieuwd worden door mcq8 :)
papfles
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor Takai op wo 21 maart 2012 12:00 am

papfles schreef:
RedDragon schreef:
papfles schreef:

vb:

Takai heeft me een leuk nieuw gegeven, zal dat eens laten doorvoeren en dan moet je het maar laten weten ;)

Is bij deze aangepast, laat jullie meningen maar komen ;)
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor -Bubbels- op wo 21 maart 2012 12:13 am

Bij mij staat er op de homepage nog altijd "IT" :mrgreen:
Hier opt forum zie ik wel het nieuw, maar door de 4 letters is het wat onduidelijk vind ik.
Misschien zou FD (zoals het hier vaak als afkorting gebruikt wordt) beter zijn?
The Day I Found True Love, Was The Day I First Met You... 06-11-2003

Afbeelding
-Bubbels- (oude nickname: Bubbels**)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Takai op wo 21 maart 2012 12:21 am

-Bubbels- schreef:Bij mij staat er op de homepage nog altijd "IT" :mrgreen:
Hier opt forum zie ik wel het nieuw, maar door de 4 letters is het wat onduidelijk vind ik.
Misschien zou FD (zoals het hier vaak als afkorting gebruikt wordt) beter zijn?

Ik zeg altijd FDLZ, mss daarmee :p
En mss nogmaals een forced refresh doen, gewone refresh en/of browser restarten en dan zou deze op de homepage ook moeten veranderd zijn ;)
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor -Bubbels- op wo 21 maart 2012 12:29 am

Takai schreef:En mss nogmaals een forced refresh doen, gewone refresh en/of browser restarten en dan zou deze op de homepage ook moeten veranderd zijn ;)

Nope, nog steed "IT", maar dat maakt mij niet uit hoor. Let daar eigenlijk toch niet echt op...
Wou het gewoon even vermelden omdat het waarschijnlijk niet de bedoeling is dat de afkorting van de oude naam er nog staat.
Alles op de site (ook posts, profiel, favorieten,...) staat met het oude logo, het volledige forum met het nieuwe.

Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Takai op wo 21 maart 2012 12:32 am

-Bubbels- schreef:
Takai schreef:En mss nogmaals een forced refresh doen, gewone refresh en/of browser restarten en dan zou deze op de homepage ook moeten veranderd zijn ;)

Nope, nog steed "IT", maar dat maakt mij niet uit hoor. Let daar eigenlijk toch niet echt op...
Wou het gewoon even vermelden omdat het waarschijnlijk niet de bedoeling is dat de afkorting van de oude naam er nog staat.
Alles op de site (ook posts, profiel, favorieten,...) staat met het oude logo, het volledige forum met het nieuwe.

Dan moet ge mss cache handmatig leeghalen via option of gewoon wachten tot uw TimeToLive gedaan is van uw cachebestand, zal wel niet zo lang zijn :p
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor RedDragon op wo 21 maart 2012 9:06 pm

Takai schreef:
-Bubbels- schreef:

Dan moet ge mss cache handmatig leeghalen via option of gewoon wachten tot uw TimeToLive gedaan is van uw cachebestand, zal wel niet zo lang zijn :p

Helpt bij mij ook niet. Heb geschiedenis gewist, cache handmatig refreshed en na een tijd sprongen ze tegoei.
Maar alleen in de tab bladeren, die in mijn snelkoppelingen balk is nog steeds te ouden.
Zelfs paar keer de oude eruit gegooid en de nieuwe der in gesleept blijft de oude. Zal zich wel oplossen na een tijd hoop ik.
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Takai op wo 21 maart 2012 9:21 pm

RedDragon schreef:
Takai schreef:
-Bubbels- schreef:

Helpt bij mij ook niet. Heb geschiedenis gewist, cache handmatig refreshed en na een tijd sprongen ze tegoei.
Maar alleen in de tab bladeren, die in mijn snelkoppelingen balk is nog steeds te ouden.
Zelfs paar keer de oude eruit gegooid en de nieuwe der in gesleept blijft de oude. Zal zich wel oplossen na een tijd hoop ik.

Heeft allemaal te maken met caching te maken hoor, is al bij velen in orde.
Doe anders deze volgorde:
1)Sluit fdlz en laat enkel bvb google openstaan
2)Clean cache bij options
3)Open Fundalize
4)Ctrl+F5 (normaal overbodig, ma doe maar voor zekerheid)
5)F5
6)Sluit browser volledig en check nogmaals
Indien hij nog niet vervangen is surf dan eens naar http://www.fundalize.com/images/icons/favicon.ico
Dan kan het ook opgelost zijn.

En ivm snelkoppelingen, deze neemt altijd de favicon aan van wanneer je de bookmark hebt aangemaakt, dus deze zal je moeten deleten en terug moeten aanmaken ;)
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor RedDragon op do 22 maart 2012 8:00 am

Takai schreef:
RedDragon schreef:
Takai schreef:
-Bubbels- schreef:

Heeft allemaal te maken met caching te maken hoor, is al bij velen in orde.
Doe anders deze volgorde:
1)Sluit fdlz en laat enkel bvb google openstaan
2)Clean cache bij options
3)Open Fundalize
4)Ctrl+F5 (normaal overbodig, ma doe maar voor zekerheid)
5)F5
6)Sluit browser volledig en check nogmaals
Indien hij nog niet vervangen is surf dan eens naar http://www.fundalize.com/images/icons/favicon.ico
Dan kan het ook opgelost zijn.

En ivm snelkoppelingen, deze neemt altijd de favicon aan van wanneer je de bookmark hebt aangemaakt, dus deze zal je moeten deleten en terug moeten aanmaken ;)

Effen zins ontleding: "Heb geschiedenis gewist, cache handmatig refreshed en na een tijd sprongen ze tegoei"
Heb al uw stappen voor dat ge het zei al gedaan. Hielp niet, maar na een tijd sprong ze vanzelf tegoei. Dus het is in orde.

Dan zeg ik: "snelkoppelingen balk is nog steeds te ouden.
Zelfs paar keer de oude eruit gegooid en de nieuwe der in gesleept blijft de oude."

Wil zeggen heb de oude verwijderd en de nieuwe er in gezet, maar helpt niet (zijn uw laatst stappen).
Heb ook snelkoppeling verwijderd, browser gesloten cache en geschiedenis gewist, gesurft naar Fdlz en dan der in gesleept maar die blijft de oude houden.

Dus bedankt m te zeggen wat ik al gedaan heb, maar het helpt niet. :mrgreen:
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor -Bubbels- op do 22 maart 2012 11:04 am

Bij mij is het plots, uit het niets, veranderd :mrgreen:

Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor mcq8 op do 22 maart 2012 11:52 am

RedDragon schreef:Effen zins ontleding: "Heb geschiedenis gewist, cache handmatig refreshed en na een tijd sprongen ze tegoei"
Heb al uw stappen voor dat ge het zei al gedaan. Hielp niet, maar na een tijd sprong ze vanzelf tegoei. Dus het is in orde.

Dan zeg ik: "snelkoppelingen balk is nog steeds te ouden.
Zelfs paar keer de oude eruit gegooid en de nieuwe der in gesleept blijft de oude."

Wil zeggen heb de oude verwijderd en de nieuwe er in gezet, maar helpt niet (zijn uw laatst stappen).
Heb ook snelkoppeling verwijderd, browser gesloten cache en geschiedenis gewist, gesurft naar Fdlz en dan der in gesleept maar die blijft de oude houden.

Dus bedankt m te zeggen wat ik al gedaan heb, maar het helpt niet. :mrgreen:

Welke browser gebruik je?
steun mcq8 --- 285-0396037-15 ---
mcq8
Fundalize Super-Moderator
Fundalize Super-Moderator

Berichtdoor Takai op do 22 maart 2012 1:53 pm

Ik zei het dan ook maar algemeen RedDragon en niet specifiek gericht op u
En zoals ik al zei van in het begin, gewoon wachten tot uw TTL gedaan is en dan verandert het normaal vanzelf, zoals gebeurd bij -Bubbels- :p

En om u verder te helpen kunt ge best zoals mcq8 zei even uw browserdetails geven ;)
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor RedDragon op do 22 maart 2012 6:22 pm

mcq8 schreef:
RedDragon schreef:-KNIP-

Welke browser gebruik je?

Firefox en die is up-to-date.
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor FFFFFFUUUUUUUu op do 22 maart 2012 6:34 pm

ik wil de links naar porn sites terug tussen de posts!

wtf kan mij da schelen dat er een pedopriester porno po zijn DS had staan?

TETTEN MOE IK HEBBEN

Edit by Takai:
Ja, ma enkel gij moogt alles
FFFFFFUUUUUUUu (oude nickname: FFFFFFUUUUUUUU)
I am the alpha and the omega
I am the alpha and the omega

Berichtdoor UltimateTetten op do 22 maart 2012 8:24 pm

FFFFFFUUUUUUUu schreef:ik wil de links naar porn sites terug tussen de posts!

TETTEN MOE IK HEBBEN

tettere tetteh :p

Kgeef u gelijk verdimme :p
Elberto is het beste lid van Fundalize. Ever.
UltimateTetten (oude nickname: jesse1201)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor papfles op do 22 maart 2012 8:37 pm

TETTEN MOE IK HEBBEN

We kunnen tetten in het Goldmember-stukje steken? :p
papfles
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor bjoerk op do 22 maart 2012 8:53 pm

papfles schreef:

TETTEN MOE IK HEBBEN

We kunnen tetten in het Goldmember-stukje steken? :p

MA BRILLIANT :mrgreen:
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Vorige

Keer terug naar Feedback, Suggesties & Bug Report