register Paswoord vergeten?

Performance van "puntensysteem"

Voorstellen voor de site, een nieuwe poll, kritieken, een fout op de site gevonden, ...?

Performance van "puntensysteem"

Berichtdoor BramVroy op zo 23 jun 2013 8:36 am

Het valt mij op dat wanneer ik op een plusje duw bij een reactie, het een 10-15-tal seconden duurt voor er iets gebeurt. (M.a.w. dat enkel het plusje er nog staat en dat het minnetje weggaat.) Waarschijnlijk zorgt dat probleem ervoor dat er "point abuse" is. Mensen krijgen geen feedback van het systeem en klikken nog eens, tot er eindelijk iets gebeurt maar dan hebben ze al 20x geklikt en dan is dat "point abuse".

Kunnen jullie hier niets aan doen? Bij karma had ik dit probleem niet.
Ook zou het leuk zijn om al op voorhand (voor je zelf een beoordeling geeft) te kunnen zien hoeveel + of - een comment al heeft. (Een feature die ik indertijd ook bij karma heb aangevraagd én die er gekomen is!)
BramVroy (oude nickname: V.Bram)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Re: Performance van "puntensysteem"

Berichtdoor shizzle op zo 23 jun 2013 10:07 am

Ik heb zojuist jouw reactie een + gegeven en dit ging direct van mij (meteen na het klikken). Mss ligt het aan je browser of internetverbinding?
shizzle
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor BramVroy op zo 23 jun 2013 10:22 am

Hm, nu ging het inderdaad vlotter. Toen ik vanmorgen testte heb ik echt zeker tien seconden moeten wachten voor er iets gebeurde.

Aan m'n internetverbinding ligt het niet en ik gebruik Chrome 27.0.1453.116 m dus het lijkt me straf dat het daaraan ligt. :)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor timplex op zo 23 jun 2013 9:13 pm

5 seconden bij mij
timplex
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor The_Tuxedo op zo 23 jun 2013 11:50 pm

'k Heb het ook al voorgehad, maar dat zou eventueel deels aan mijn internetverbinding kunnen liggen. Die is normaal vrij goed, maar af en toe zijn er wel hick-ups.

Edit: nu was het bvb. 1-2 seconden voor de openingspost.
Afbeelding
The_Tuxedo (oude nickname: The Tuxedo)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor BramVroy op ma 01 jul 2013 12:59 pm

One up
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Takai op ma 01 jul 2013 1:02 pm

Ja ik was het ook aan het testen en het is soms echt verschrikkelijk traag ja.
We zijn bezig het probleem te analyseren en willen het zo snel mogelijk oplossen.
Ik snap de ergernissen met gemak :p
Afbeelding
Takai (oude nickname: eskimo2HELL)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor BramVroy op ma 01 jul 2013 1:07 pm

Het vreemde is dat het enkel de eerste keer is. Dus als ik een post een + geef, en daarna op dezelfde pagina een andere post ook een plus, dan zal het de tweede keer véél sneller reageren.

(Oh, en het zou ook handig zijn als ge al kon zien hoeveel +/- een post heeft vooraleer ge zelf stemt :))
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Takai op ma 01 jul 2013 1:18 pm

Hmmmm, da is wel raar dat het de 2de keer rapper gaat. Mss dat er dan al een bepaalde connectie is die niet gemaakt moet worden, will ask.
En ivm aantal punten is het net hetzelfde zoals bij karma.
Het aantal punten wordt niet weergegeven zodanig uw mening niet wordt beïnvloed door het aantal al reeds gegeven punten.
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor BramVroy op ma 01 jul 2013 1:38 pm

Takai schreef:Hmmmm, da is wel raar dat het de 2de keer rapper gaat. Mss dat er dan al een bepaalde connectie is die niet gemaakt moet worden, will ask.
Het aantal punten wordt niet weergegeven zodanig uw mening niet wordt beïnvloed door het aantal al reeds gegeven punten.

Na een request die ik had ingediend heeft ikke (dacht ik) het bij karma wel aangepast dat je het kon zien. Ik gaf toen het voorbeeld: als ik een post grappig vind, of relevant vind ik dat die als dusdanig beoordeeld moet worden, maar als ik dan vind dat die maar +1 waard is, en ik geef die +1 maar er zijn al drie ander voor mij die ook +1 hebben gegeven... Ja, dan krijgt de poster +4 karma, terwijl ik vond dat die er maar +1 verdiende.
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Takai op ma 01 jul 2013 1:44 pm

BramVroy schreef:
Takai schreef:Hmmmm, da is wel raar dat het de 2de keer rapper gaat. Mss dat er dan al een bepaalde connectie is die niet gemaakt moet worden, will ask.

Na een request die ik had ingediend heeft ikke (dacht ik) het bij karma wel aangepast dat je het kon zien. Ik gaf toen het voorbeeld: als ik een post grappig vind, of relevant vind ik dat die als dusdanig beoordeeld moet worden, maar als ik dan vind dat die maar +1 waard is, en ik geef die +1 maar er zijn al drie ander voor mij die ook +1 hebben gegeven... Ja, dan krijgt de poster +4 karma, terwijl ik vond dat die er maar +1 verdiende.

Ja true en dat snap ik ook, maar dit willen we net vermijden.
We hadden keuze uit 2 dingen, dat of hetgeen dat we nu hebben. We hebben dan uiteindelijk voor dat van nu gekozen en het gaat erom of dat jij dat grappig/handig vindt of niet. Zodanig de persoon weet 'hoeveel personen het goed vinden', niet van hoeveel punten zouden members mijn reactie goed vinden.

Dan zou je volgens die logica (ookal weetk dat ge die niet gaat toepassen :p) ook iemand met 2 punten een - geven omdat ge die reactie maar een +1 vond en had ge die reactie ook zelf +1 gegeven moest deze nog op 0 staan.

Mss beetje onduidelijk uitgelegd ma snappie? :p
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor BramVroy op ma 01 jul 2013 2:29 pm

I understand :)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Takai op ma 01 jul 2013 3:42 pm

Ik zag net pas dat ge op de front (de posts dus) wel het aantal punten kunt zien en ik dacht dat dit de 'bug' was en het forum niet. Het is echter het omgekeerde en op het forum zou ge het aantal punten moeten gaan zien.
Uiteindelijk zal alles dus worden zoals op de front, dat je het aantal punten dus kunt zien voor aleer ge kunt stemmen.
Ik was even mis aangezien ik dacht dat we hetzelfde principe gingen hanteren zoals bij karma, maar dit is niet het geval.

My bad :3
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor ikke op za 03 aug 2013 10:46 am

Vandaag werden enkele updates live gezet, waaronder een kleine update voor het puntensysteem.
Als je nu punten geeft, worden de acties even vervangen door een loading image zodat de foutieve melding van misbruik niet meer kan voorkomen. Dit wordt binnenkort aangepast zodat enkel de icoontjes van de punten verborgen zullen worden ipv de hele balk.
De snelheid van het systeem is afhankelijk van de hoeveelheid gebruikers die op dat moment op de site zitten. We wegen binnenkort af of het de moeite is om dat probleem in de huidige code op te lossen, aangezien daar veel tijd zal in kruipen, of ineens beginnen met alle code te herschrijven (zoals eerder reeds meegedeeld), waardoor het probleem zichzelf zal oplossen.
* Op alle regels zijn uitzonderingen *
* Alles is interpretatie *
* Interpretatie is relatief *
ikke
Fundalize Super-Moderator
Fundalize Super-Moderator

Berichtdoor BramVroy op za 03 aug 2013 10:52 am

Herschrijf alles dan maar. :) Neemt meer tijd in beslag, maar op lange termijn minder.
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Keer terug naar Feedback, Suggesties & Bug Report