register Paswoord vergeten?

FDLZ meets OSM 7 (België) - Deelnemers en sponsors welkom!

Alle georganiseerde spellen met FDLZ euro's worden hier gehouden.

FDLZ meets OSM 7 (België) - Deelnemers en sponsors welkom!

Berichtdoor The_Tuxedo op di 12 okt 2010 10:53 pm

Een aantal onder jullie kent waarschijnlijk wel de website onlinesoccermanager.nl (OSM). Wel, seizoenskaarthouders (soort goldmembers) op die website kunnen een eigen competitie starten. Ik vond het geen slecht idee om op die manier een kleine FDLZ competitie op te starten. Na het succes van het eerste seizoen, werden nog 5 volgende edities georganiseerd, waarvan twee door Qoss toen ik weinig/geen tijd had - waarvoor dank. Na een lange afwezigheid (en deels by popular demand) kwam ik terug voor een spannend zesde seizoen en we blijven gaan, want vandaag beginnen de inschrijvingen voor het zevende seizoen, dus enthousiaste kandidaat-deelnemers zijn welkom om zich te melden. De veteranen van weleer worden vriendelijk uitgenodigd en hopelijk is er ook vers bloed bereid om het zwaard op te nemen. Dit seizoen gaan we terug naar onze roots en zetten we net als tijdens de eerste editie onze tanden in het Belgische voetballandschap.

Voor hen die OSM nog niet kennen, het principe is simpel: drie dagen voorbereiding en vanaf dan elke dag een volgende speeldag, af en toe onderbroken door een wedstrijd in de beker. Transfers kunnen heel de competitie lang en je kan je team volledig naar je eigen stijl afstellen. Registreren op de site is gratis en kan je doen op http://www.onlinesoccermanager.nl/signup.asp?ref=.

Ik vraag van deelnemers enkel een donatie van 50 FDLZ euros voor je deelname om op het einde van de competitie die gelden terug te verdelen naargelang ieders eindpositie in het klassement.

LET OP: er zijn een aantal zaken veranderd in vergelijking met vorige seizoenen. Zo worden de ploegen niet meer samen met de inschrijving gekozen. In plaats van dit first-come-first-serve systeem zal er nu geloot worden om managers aan ploegen te linken. Verder zijn seizoenskaarten niet meer elk seizoen verboden. Tijdens oneven edities - zoals deze - zullen seizoenskaarten (SK'en) toegelaten zijn (maar niet verplicht). Mensen die tijdens zulke edities toch zonder SK'en spelen, zullen een extra bonus krijgen bij de uitbetaling van de prijzen. Tijdens even edities zullen SK'en strikt verboden zijn, zoals vroeger het geval was.
Met andere woorden, je kandidatuur stellen doe je zo: je zegt dat je meedoet en geeft je accountnaam op OSM. In het geval van een oneven editie, vermeld je ook nog of je met SK'en zal spelen of niet. Als er dan genoeg spelers zijn, doneert iedereen die 50 FDLZ euros aan mij. Vervolgens worden de ploegen geloot waarna de competitie kan beginnen. Ik geef dan hier de link naar de competitie zodat iedereen zich kan aanmelden. Let op: enkel FDLZ-leden (die de 50 FDLZ-euros gedoneerd hebben) zullen geaccepteerd worden in deze competitie! Bij wijze van voorbeeld is dit mijn kandidatuur:
Ik doe mee!
Accountnaam op OSM: Mike McTux
[Ik speel met SK'en.]

Het stukje tussen vierkante haakjes is dus enkel van toepassing op oneven seizoenen.

Op het einde van de competitie wordt op basis van onder andere je eindklassering, doelstelling aan het begin van het seizoen en je prestaties in de beker berekend hoeveel FDLZ euros je ontvangt van de pot. Sponsors zijn ook meer dan welkom!

Dank aan de sponsors van de allereerste 'IT meets OSM'-competitie (België):
spikky7 (1000 IT€)
Olegn4 (500 IT€)
Joex (1009 IT€)
VAMPIRO (400 IT€)
wacky_one (1300 IT€)
Astro (250 IT€)
The_Unforgiven (18542 IT€)
Gazebo (890 IT€)
Ikzelf (The_Tuxedo) sponsorde 9 IT€ om een mooi rond getal te behouden.

De 2e 'IT meets OSM'-competitie (Nederland) werd gesponsord door:
quastinado (730 IT€)
spikky7 (1000 IT€)
Joex (300 IT€)
CommaYou (1000 IT€)
wacky_one (1650 IT€)
The_Tuxedo (2000 IT€)

De 3e 'IT meets OSM' competitie (Duitsland) dankt haar sponsors:
spikky7 (2000 IT€)
CommaYou (1000 IT€)
jarou011 (450 IT€)
Joex (250 IT€)
Moonknight (10.000 IT€)
Qoss (500 IT€)
Astro (800 IT€)
The_Tuxedo (1000 IT€)
(en Chiconer die al z'n winst op het einde van het seizoen onder de rest van de deelnemers liet verdelen)

'IT meets OSM 4' (Engeland) kreeg ook serieuze flappen van:
Qoss (6000 IT€)
Joex (1500 IT€)
spikky7 (1500 IT€)
The_Tuxedo (1000 IT€)
jarou011 (1000 IT€)
CommaYou (1000 IT€)
zillEh (500 IT€)
Erg veel dank ook aan Qoss voor het overnemen van de organisatie na mijn vertrek.

De 5e 'IT meets OSM'-competitie (Portugal) werd gesponsord door:
Joost mag het weten.
Ook deze editie werd georganiseerd door Qoss, waarvoor dank.

De oliesjeiks voor 'FDLZ meets OSM 6' (Engeland):
spikky7 (1000 FDLZ€)
The_Tuxedo (5156 FDLZ€)
VAMPIRO (4000 FDLZ€)
Rbbz (805 FDLZ€)
Durango (317 FDLZ€)
krack (750 FDLZ€)
Ik ben terug en deze en volgende edities worden vanheir georganiseerd door yours truly.

De 7e editie van 'FDLZ meets OSM' werd mede mogelijk gemaakt door:
The_Tuxedo (1000 FDLZ€)
Rbbz (1950 FDLZ€)
Durango (2000 FDLZ€)
Piieter04 (500 FDLZ€)
spikky7 (1000 FDLZ€)
VAMPIRO (7950 FDLZ€)
freak-o (6 FDLZ€)
Laatst bijgewerkt door The_Tuxedo op do 17 okt 2013 6:26 pm, in het totaal 17 keer bewerkt
Afbeelding
The_Tuxedo (oude nickname: The Tuxedo)
Ontslagen
Ontslagen

Re: 'IT meets OSM' Voetbalmanager 2

Berichtdoor The_Tuxedo op di 12 okt 2010 10:57 pm

Volgende ploegen zijn al bezet:

CommaYou - Schalke04
Do-it - Hamburger SV
The_Tuxedo - Werder Bremen
Chiconer - Borrussia Dortmund
wacky_one - Bayer Leverkusen
Qoss - Bayern München
Astro - Vfl Wolfsburg
Joex - Mainz 05
spikky7 - 1. FC Kaiserslautern
The_Unforgiven - Sankt Pauli
jarou011 - VBG Stuttgart

Nog vrij: FC Kölk, eintracht Frankfurt, TSG 1899 Hoffenheim, Hannover 96, FC Sankt Pauli, Borussia Mönchengladbach ,SC Freiburg & FC Nürnberg.

We zijn momenteel aan de 7e speeldag (de 8e wordt vannacht gespeeld).
Laatst bijgewerkt door The_Tuxedo op di 12 okt 2010 11:07 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor jarou011 op di 12 okt 2010 11:00 pm

Zoals ik zei op het ander forum, geef maar Stuttgart, en liefst vandaag nog, dat ik mijn ploeg al kan arrangeren
jarou011
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor The_Tuxedo op di 12 okt 2010 11:04 pm

En ten slotte nog de regels één maal, daarna kan ik stoppen met spammen en gaan slapen. Nu ja, kan het moeilijk allemaal in 1 post stoppen, dan wordt die gigantisch. :p

Ter herhaling en voor eventuele nieuwkomers: de regels klaar en duidelijk uitgelegd.

1. GEEN SEIZOENSKAARTEN - Seizoenskaarten (premium of gewoon) zijn NIET toegelaten. Overtreders worden uit de competitie uitgesloten.
2. INACTIVITEIT - Na 5 speeldagen inactiviteit kan een deelnemer ontslagen worden.
3. THE USUAL - Alle regels van OSM die niet in tegenstrijd zijn met regels 1 en 2 zijn uiteraard ook van toepassing.

De prijzenverdeling ziet er voorlopig zo uit:

TOTALE POT: 5.330 IT€
Eindstand competitie:3.200 IT€
1. 18% = 576 IT€
2. 15% = 480 IT€
3. 13% = 416 IT€
4. 10,5% = 336 IT€
5. 9,0% = 288 IT€
6. 7,5% = 240 IT€
7. 6,0% = 192 IT€
8. 4,5% = 144 IT€
9. 3,5% = 112 IT€
10. 2,5% = 80 IT€
11. 2,3% = 73.6 IT€ = 74 IT€
12. 2,1% = 67.2 IT€ = 67 IT€
13. 1,9% = 60.8 IT€ = 61 IT€
14. 1,6% = 51.2 IT€ = 51 IT€
15. 1,4% = 44.8 IT€ = 45 IT€
16. 1,2% = 38.4 IT€ = 38 IT€
Bovendien hangen er nog premies en 'boetes' vast aan de prestatie van je ploeg tov de doelstelling.
Als je dus bvb als doelstelling de 7e plaats had en je wordt uiteindelijk 5e, krijg je de 288 IT€ die bij de 5e plaats horen én een premie omdat je 2 plaatsen boven je doelstelling geëindigd bent. Word je daarentegen pas 5e terwijl je doelstelling 4e was, dan krijg je de 288 IT€ van de vijfde plaats MIN de 'straf' die gemoeid is met het onder je doelstelling eindigen.
Gezien er 14 deelnemers en 16 ploegen zijn, is het mogelijk dat er geld over is (maar het is door een asymmetrie in bovengenoemde premies op die manier ook mogelijk dat er iets te weinig is). In het geval van te veel geld, wordt de overschot verdeeld onder de laagverdieners (i.e. plaatsen 10 en hoger). Indien er geld te weinig blijkt te zijn, zal ik dat uit eigen zak bijleggen. Maar het is onwaarschijnlijk dat er meer dan 50 te weinig zal zijn.

Beker van België: 1010 IT€
(bij kwalificatie voor de specifieke ronde ontvangt men de bijhorende som)
Kwartfinale - 30 IT€
Halve finale - 70 IT€
Finale - 120 IT€
Bekerwinst - 250 IT€

Topscorers: 425 IT€
1. 140 IT€
2. 90 IT€
3. 50 IT€
4. 40 IT€
5. 30 IT€
6. 25 IT€
7. 20 IT€
8. 15 IT€
9. 10 IT€
10. 5 IT€

Extra bonussen:
Beste aanval - 250 IT€
Beste verdediging - 250 IT€
Fairste ploeg - 195 IT€
De ploeg met de beste aanval wordt bepaald door het aantal doelpunten vóór (zo hoog mogelijk), die met de beste verdediging wordt bepaald door het aantal doelpunten tegen (zo laag mogelijk).
De fairste ploeg wordt bepaald door een puntensysteem: elke gele kaart is 1 punt waard, elke rode kaart is er 2 waard. Een dubbele gele kaart in 1 match, wat natuurlijk tot rood leidt (dus er is 2 keer geel en 1 keer rood getoond) wordt beschouwd als 1 rode kaart. De fairste ploeg is de ploeg met de minste punten in dit klassement.

(de bedragen voor de prijzenverdeling zijn ondertussen al achterhaald door nieuwe sponsoring, maar dit geeft toch al een idee)
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor The_Tuxedo op di 12 okt 2010 11:06 pm

jarou011 schreef:Zoals ik zei op het ander forum, geef maar Stuttgart, en liefst vandaag nog, dat ik mijn ploeg al kan arrangeren

Je moet je eerst aanmelden op de competitie op OSM. We zitten op server Johan in de competitie met naam 'IT meets OSM 2' maar makkelijker: met nummer 101654. Wat is je OSM naam?
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor jarou011 op di 12 okt 2010 11:08 pm

The_Tuxedo schreef:
jarou011 schreef:Zoals ik zei op het ander forum, geef maar Stuttgart, en liefst vandaag nog, dat ik mijn ploeg al kan arrangeren

Je moet je eerst aanmelden op de competitie op OSM. We zitten op server Johan in de competitie met naam 'IT meets OSM 2' maar makkelijker: met nummer 101654. Wat is je OSM naam?

Bonchanoize, ik meld me zo meteen aan
jarou011
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor The_Tuxedo op di 12 okt 2010 11:27 pm

jarou011 schreef:
The_Tuxedo schreef:

Niet te lang meer he, ik moet er morgen om 6 uur uit hoor...
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor jarou011 op wo 13 okt 2010 7:05 am

The_Tuxedo schreef:
jarou011 schreef:
The_Tuxedo schreef:

Ca va, ik zit er al in. Staat er eigenlijk wel een slotje op?
jarou011
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Nielsi op wo 13 okt 2010 9:34 am

Is er nog plaats?
Binnen 3 maand loopt mijn huidige competitie ten einde (lekker kampioen spelen met Anderlecht :) ) - misschien kan ik dan bij jullie komen?
Nielsi
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Qoss op wo 13 okt 2010 3:15 pm

Nielsi schreef:Is er nog plaats?
Binnen 3 maand loopt mijn huidige competitie ten einde (lekker kampioen spelen met Anderlecht :) ) - misschien kan ik dan bij jullie komen?

lol
Ik ben op een missie: 1.000.000 FDLZ euro - klik hier om geld te doneren!!!
Qoss (oude nickname: MC Weed)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor The_Tuxedo op wo 13 okt 2010 7:19 pm

jarou011 schreef:
The_Tuxedo schreef:
jarou011 schreef:
The_Tuxedo schreef:

Ca va, ik zit er al in. Staat er eigenlijk wel een slotje op?

Ja vreemd, blijkbaar niet. Waarschijnlijk omdat er na de voorbereiding nog niet genoeg managers in de competitie zaten, dan zet OSM de competitie automatisch open. Maar nu heb ik het terug beveiligd. Ik moet nog wel de 50 IT€ inschrijvingsgeld van je krijgen jarou011.

@Nielsi: er is zeker nog plaats, maar ik hoop dat die '3 maand' inderdaad een typfoutje is, want zo lang gaat onze competitie niet duren he. :p Hierboven staan de ploegen die nog vrij zijn, voel je vrij om er eentje te kiezen en dan je keuze hier te posten.
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor The_Tuxedo op wo 20 okt 2010 7:41 pm

Het spijt me dat ik hier nog geen tussenstanden of updates van de prijzenverdeling gepost heb, maar het is een heel erg drukke periode voor mij op d'univ dus ik heb niet zo heel veel tijd. Anderen die zich geroepen voelen mogen af en toe eens een screenshot van de tussenstand of topscorerslijst posten bijvoorbeeld. Maak er opnieuw een leuk seizoen van he, af en toe hier trots komen wezen omwille van de prestatie van je team of polsen naar de transferstatus van een speler mag zeker ook. Laat het geen saai boeltje worden. ;)
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor The_Tuxedo op di 09 nov 2010 8:00 pm

Wtf, ik heb 40 minuten zonder keeper gespeeld XD Mielitz blesseert zich in de 50e minuut maar mijn 2e keeper Wiese is net geschorst voor die wedstrijd. In de 60e minuut komt Frankfurt pas langszij en ik ben nog 1-1 gelijkgespeeld... OSM steekt geen veldspeler in de goal dus da's wel vrij onrealistisch :) Maar zo kan ik natuurlijk nooit de schade beperken.
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor spikky7 op di 09 nov 2010 8:06 pm

The_Tuxedo schreef:Wtf, ik heb 40 minuten zonder keeper gespeeld XD Mielitz blesseert zich in de 50e minuut maar mijn 2e keeper Wiese is net geschorst voor die wedstrijd. In de 60e minuut komt Frankfurt pas langszij en ik ben nog 1-1 gelijkgespeeld... OSM steekt geen veldspeler in de goal dus da's wel vrij onrealistisch :) Maar zo kan ik natuurlijk nooit de schade beperken.

OSM is ook niet 100% realitisch spel e ;)

Seizoen II is bijna gedaan, het wordt nog vechten voor de topplaatsen :) Komt er nog een derde seizoen? Indien ja, welk land? ;)

Bedankt VAMPIRO!
spikky7
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor The_Tuxedo op di 09 nov 2010 8:35 pm

spikky7 schreef:
The_Tuxedo schreef:Wtf, ik heb 40 minuten zonder keeper gespeeld XD Mielitz blesseert zich in de 50e minuut maar mijn 2e keeper Wiese is net geschorst voor die wedstrijd. In de 60e minuut komt Frankfurt pas langszij en ik ben nog 1-1 gelijkgespeeld... OSM steekt geen veldspeler in de goal dus da's wel vrij onrealistisch :) Maar zo kan ik natuurlijk nooit de schade beperken.

OSM is ook niet 100% realitisch spel e ;)

Seizoen II is bijna gedaan, het wordt nog vechten voor de topplaatsen :) Komt er nog een derde seizoen? Indien ja, welk land? ;)

Da's waar :D Ikzelf ga er (voorlopig) mee stoppen, het is echt te druk aan het worden op d'univ. Dus als er iemand wilt overnemen na dit seizoen, zal ik alvast het nieuwe land instellen en dan de moderatorrechten afstaan aan de nieuwe organisator. Die moet dan wel door iedereen geaccepteerd worden natuurlijk en seizoenskaarten kopen. Suggesties voor een nieuw land/nieuwe organisator? (ik wil indien nodig nog wel de financiële kant regelen: lidgelden en uitbetalingen enzo...)
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Qoss op wo 10 nov 2010 7:59 am

Zet Holland in voor volgend seizoen..

ik sta voorlopig 2e op de managerlijst dus ik mag ook 2e kiezen :)

mijn keuzes (voor de makkelijkheid zet ik 2 teams, zodat als de beste manager Ajax kiest ik voor PSV ga)

1) Ajax
2) PSV
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor spikky7 op wo 10 nov 2010 10:18 am

Qoss schreef:Zet Holland in voor volgend seizoen..

mijn keuzes (voor de makkelijkheid zet ik 2 teams, zodat als de beste manager Ajax kiest ik voor PSV ga)

1) Ajax
2) PSV

Qoss, je zal wrs met ajax mogen spelen, want ik speel altijd met een degradatie ploeg ;)

Bedankt VAMPIRO!
spikky7
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Qoss op wo 10 nov 2010 4:07 pm

spikky7 schreef:
Qoss schreef:Zet Holland in voor volgend seizoen..

1) Ajax
2) PSV

Qoss, je zal wrs met ajax mogen spelen, want ik speel altijd met een degradatie ploeg ;)

ok ik speel dus met Ajax

onderstaand kopieren en aanvullen, rekening houdend met de managerranking

Ploegen die genomen zijn in Nederland Eredivisie

Ajax (Qoss, OSM Account = Westel Fo Sho)

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Chiconer op wo 10 nov 2010 4:21 pm

Ploegen die genomen zijn in Nederland Eredivisie

AZ (Chiconer, OSM Account = Chiconer)
Afbeelding

Queen|: Mijn mening maakt ni uit
Chiconer (oude nickname: chiconer)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor The_Tuxedo op wo 10 nov 2010 8:16 pm

Goed, de competitie zal volgend seizoen naar Nederland gaan. Mensen die de organisatie van het komende seizoen op zich willen nemen, mogen mij een PM sturen met een kleine motivatie en eerlijkheidsbelofte. :) (je moet het immers écht willen doen en echt goed/eerlijk willen doen) Laat in de PM dan ook weten of je de financiële kant liefst zelf regelt of dat nog aan mij wilt overlaten. In principe komen enkel mensen die al minstens 1 keer meededen in aanmerking. (tenzij daarvan niemand wilt overnemen natuurlijk :p )
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor jarou011 op do 11 nov 2010 10:30 am

Ik had graag met Utrecht gespeeld
jarou011
Onwetende
Onwetende

Re: IT meets OSM 2 (DEELNEMERS/SPONSORS GEZOCHT VOOR SEIZOEN 3!)

Berichtdoor Joex op do 11 nov 2010 1:26 pm

ADO DEN HAAG ( Joex, OSM Account= Fcassebroek)
Laatst bijgewerkt door Joex op do 11 nov 2010 9:10 pm, in het totaal 2 keer bewerkt
Afbeelding

Thnx VAMPIRO <3
Joex (oude nickname: joex)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Spid3Y op do 11 nov 2010 1:29 pm

wil wel meedoen met roda jc
(havet managernaam)

voor men teerbeminde slet van hieronder :
Roda jc (Spid3Y OSM Account = Havet)
Utrecht (Jarou011)
Ado (Joex, OSM Account= nielsipik1989)
Laatst bijgewerkt door Spid3Y op do 11 nov 2010 1:41 pm, in het totaal 2 keer bewerkt
Afbeelding
Spid3Y (oude nickname: Sond_SpideY)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Chiconer op do 11 nov 2010 1:31 pm

en allemaal te leeg voor da lijstje aan te vullen ja?
Afbeelding

Queen|: Mijn mening maakt ni uit
Chiconer (oude nickname: chiconer)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Olegn4 op do 11 nov 2010 7:44 pm

ADO Den Haag , mooie stad, achter de duinen !
///////////////////////////////////////////////////////
Olegn4
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor spikky7 op do 11 nov 2010 9:25 pm

Roda jc (Spid3Y OSM Account = Havet)
Utrecht (Jarou011)
Ado (Joex, OSM Account= nielsipik1989)
De Graafschap (Spikky7, OSM Account= Spikky7)

Bedankt VAMPIRO!
spikky7
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Pr0xje op vr 12 nov 2010 1:37 pm

Sticky van gemaakt!
Afbeelding
Pr0xje (oude nickname: Pr0xje^)
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor CommaYou op vr 12 nov 2010 2:23 pm

ik wil vvv venlo wel (als niemand voor me die wil)
Afbeelding
CommaYou
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor The_Tuxedo op vr 12 nov 2010 6:42 pm

Pr0xje schreef:Sticky van gemaakt!

Allright, mooi! :) Maar we hebben nog altijd geen nieuwe organisator. Wilt er echt niemand overnemen?

(Als er echt niemand zich ter beschikking stelt, neem ik Twente, Heerenveen, PSV of Groningen. In die volgorde (als wacky_one Twente neemt, neem ik Heerenveen enz...)
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor wacky_one op za 13 nov 2010 11:05 am

The_Tuxedo schreef:
Pr0xje schreef:Sticky van gemaakt!

Allright, mooi! :) Maar we hebben nog altijd geen nieuwe organisator. Wilt er echt niemand overnemen?

(Als er echt niemand zich ter beschikking stelt, neem ik Twente, Heerenveen, PSV of Groningen. In die volgorde (als wacky_one Twente neemt, neem ik Heerenveen enz...)

Als jij Twente wil is het goed, doe maar.
Ik neem dan PSV :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
wacky_one
Onwetende
Onwetende

Volgende

Keer terug naar FDLZ Games