register Paswoord vergeten?

Tripje Frankrijk=> Spanje => Portugal (met de wagen)

Showbizz, make-up, flair, roddels, .. alles voor de meisjes.. maar ook voor de jongens als hun dat zint.

Tripje Frankrijk=> Spanje => Portugal (met de wagen)

Berichtdoor Nat0r op zo 08 jan 2012 7:51 pm

Yoo,

Deze zomer ga ik met een paar vrienden op reis naar Portugal in de Algarve, waar we een villa gehuurd hebben voor een week.
Nu kwamen we op het idee om ipv met het vliegtuig te gaan, een soort rondreisje met de auto te maken van deze vakantie.

Ons gedacht was om te stoppen in een paar grote steden, en telkens 1x te overnachten, tussen deze steden nemen we steeds de kortste routes (en betalen we dus tol)

Ons gedacht was om dit traject te doen:

Doorrijden:

Maldegem => Bordeaux => Madrid => Sevilla => Alburfeira (waar we 1 week verblijven)

Terugreis:

Albufeira => Valladolid => Nantes => Maldegem.

Met als gegevens:

Maldegem => Bordeaux = 1000km (9u rijden)
Bordeaux => Madrid = 670km (7u rijden)
Madrid => Sevilla = 530km (5,5u rijden)
Sevilla => Albufeira = 230km (2u rijden)

Albufeira => Valladolid = 800 km (8u rijden)
Valladolid => Nantes = 920km (9,5u rijden)
Nantes => Maldegem = 740km (8u rijden)

Het is de eerste keer dat we zo iets doen, hebben jullie tips voor lange autoreizen?
Is het wel realistisch om elke dag zo een eind te rijden?
Zijn er steden die jullie afraden of steden die in de buurt liggen en die aan te raden zijn?
Waar moeten we zeker rekening mee houden?

Ervaringen mogen altijd gedeeld worden, bedankt!
Nat0r
Onwetende
Onwetende

Re: Tripje Frankrijk=> Spanje => Portugal (met de wagen)

Berichtdoor VAMPIRO op zo 08 jan 2012 7:57 pm

ok
VAMPIRO (oude nickname: VamPir0)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Nat0r op zo 08 jan 2012 7:58 pm

VAMPIRO schreef:ok

GTFO
Nat0r
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op zo 08 jan 2012 8:05 pm

Nja, ik hoop dat je een redelijk grote wagen hebt en 2 chauffeurs.

Die afstanden zijn wel natuurlijk berekend volgens Google Earth. Reken er bijvoorbeeld op dat de kans groot is dat je in de file gaat staan in de grote steden. 9u rijden is bovendien lang en vervelend.

Moest ik jullie zijn zou ik toch het vliegtuig nemen. Of eventueel een interrail pass kopen en de trein pakken als je heel graag die steden wil zien. De trein is toch een stuk aangenamer aangezien het iets comfortabeler is, je kan wat zitten kaarten, filmpjes bekijken enzovoorts.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Nat0r op zo 08 jan 2012 8:32 pm

Mayo schreef:Nja, ik hoop dat je een redelijk grote wagen hebt en 2 chauffeurs.

Die afstanden zijn wel natuurlijk berekend volgens Google Earth. Reken er bijvoorbeeld op dat de kans groot is dat je in de file gaat staan in de grote steden. 9u rijden is bovendien lang en vervelend.

Moest ik jullie zijn zou ik toch het vliegtuig nemen. Of eventueel een interrail pass kopen en de trein pakken als je heel graag die steden wil zien. De trein is toch een stuk aangenamer aangezien het iets comfortabeler is, je kan wat zitten kaarten, filmpjes bekijken enzovoorts.

Ja, iedereen heeft zijn rijbewijs dus we kunnen afwisselen, we zijn met 3 dus niemand zal lange afstanden moeten rijden. Auto is een 3deurs hatchback, dat valt (in tegenstelling tot wat je zou denken) heel goed mee, de persoon vanachter ligt gewoon op de achterbank...
Ik heb dat voordien gedaan, ook met 3 personen in totaal een 900km op 1 dag en dat viel heel goed mee, de 2 passagiers konden zelfs slapen dus comfort zit ik niet mee...

Vliegen met Ryanair zal goedkoper/sneller/gemakkelijker uitkomen maar we zouden dit tripje graag eens doen + voor iets meer te betalen (20 euro duurder dan met het vliegtuig) hebben we 5 steden extra gezien... Nuja, gezien is misschien wel een groot woord.. Ik reken bij elke rit een uurtje vertraging en we rijden niet over Parijs want dat is ten allentijde een ramp heb ik al gehoord?
Nat0r
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor the-skullkid op zo 08 jan 2012 8:37 pm

9 uur rijden is goed te doen, als je dat niet gewoon bent wel eens regelmatig stoppen.
en inderdaad, Parijs vermijden ;) maar in Frankrijk zou ik juist niet altijd tolwegen nemen. De gewone autosnelwegen geven veel mooiere uitzichten ;)
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Nat0r op zo 08 jan 2012 8:52 pm

Ik ben wel gewend van 1x in de 3 weken een uur of 6-7 per dag te rijden voor mijn vakantiejob, dus dat zal wel geen probleem zijn. Voor de 1ste "etappe" zouden we langs Rouen rijden naar bordeaux, tis wel een omweg maar de tijd zal nog minder zijn dan via parijs denk ik.

Dit is de route:

http://maps.google.be/maps?saddr=Maldeg ... &z=6&via=1

Die gewone autosnelwegen, dat is al direct een 2u extra. Wat is het verschil ongeveer met die andere baan? Moogt ge daar ook 120? of is dat met lichten enzo? We zouden wel een 70euro aan tol besparen (enkel), een 23euro de man...

Edit: zonder tol rijden we bijna 4u langer :p das niet echt een optie denk ik :p
Nat0r
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor VAMPIRO op zo 08 jan 2012 9:14 pm

Nat0r schreef:
VAMPIRO schreef:ok

GTFO

hoe moet dat? is dat moeilijk? tips?
VAMPIRO (oude nickname: VamPir0)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op zo 08 jan 2012 9:35 pm

Als je absoluut die steden wil doen, waarom schrap je die villa dan niet en maak je er een echte roadtrip van? Dan sta je niet op een schema en kan je ergens langer blijven plakken mocht je dat willen.

Bordeaux en Madrid zijn bijvoorbeeld geen steden waar je alles gezien hebt op één dag.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)

Berichtdoor the-skullkid op zo 08 jan 2012 9:42 pm

het verschil is dat de kwaliteit iets minder is. maar nog steeds beter dan de belgische ;) en hier en daar een stoplicht, maar veel landelijker. Je komt door échte franse dorpjes etc, zeker rond de champagnestreek de moeite!
ohja, je bent weg van de routes du soleil dus alles is goedkoper, dus ook de brandstof ;)
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Gsussakahsr op ma 09 jan 2012 10:15 am

Frankrijk is geen 120 maar 130 op de autostrade.
Heb dit jaar met 3 vrienden roadtrip gedaan in frankrijk in citroen c3 met tafel,tent, eten - drinken ,zakken en al die zever was wel echt krap.
Van Antwerpen in één trek naar bordeaux zalige stad trouwens echt meer dan de moeite waard om extra dag te blijven!
Reken wel dat je na 9u rijden echt wel een dag recuup nodig hebt dat had ik toch, we hadden ook wel in de nacht gereden en dus bijgevolg niet echt geslapen.
Dan van bordeaux in 2 dagen richting Parijs langs de gewone wegen en door de champagne streek, 1 avond dan wildcamperen gedaan tussen bordeaux en Parijs.
En dan uiteindelijk 3 dagen Parijs gedaan op de veel te dure camping daar!
Je moet u vooral niet mispakken aan tolprijzen en andere kosten die erbij komen eten etc...
Voor de rest kan ik het u alleen maar aanraden is echt mijn beste vakantie tot nu toe geweest.
Ik zou er wel voor zorgen dat je wat extra's laat in u tijdsschema zodat je eventueel een dag extra ergens kunt blijven als het daar mee valt.
Niets zo kut als ergens vertrekken als je het daar nog lang niet hebt gezien en het er tof is!

De niet autostrade tolwegen zijn eigenlijk vaak nog beter dan onze autostrades is ook 130 en bij ons toch rustig.
Wel rijden er zeer veel kamions die naar mijn inzien toch wel heel erg gevaarlijk en agressief rijden toch 2maal serieus manoeuvre moeten doen om dat die mannen pinken en terwijl al beginnen met verwisselen van rijbaan!
Gsussakahsr
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor Snoeck op ma 09 jan 2012 3:20 pm

Ik vind eerlijk gezegd Madrid veel te groot om daar maar voor een (hele) korte tijd te blijven, tis lik zonde omdat het echt een mooie stad is:p

Valladolid heb ik ook een keer gedaan, is nog mooi, maar niet hét van hét. 't is daar rustig, maar ge ziet dat het niet dé toeritische bestemming is want op de toeritische dienst spreken ze enkel Spaans:p Kzou da mss overslaan.

In plaats daarvan zou ik naar Salamanca gaan. Door een aantal mensen als de mooiste stad van Spanje genoemd, de binnenstad staat al sinds 1988 op de UNESCO-werelderfgoedlijst. Toen ik daar was vond ik het inderdaad echt wel een mooie stad, en het is een stuk kleiner dan Madrid, waardoor dit voor een kortere vakantie beter te doen is. Alhoewel ik mensen toch zou aanraden van minstens twee dagen te gaan, kun je toch ook al veel zien in 1 dag, omdat je eigenlijk nergens moet binnengaan aangezien het vanbuiten al een soort openluchtmuseum is;)

In het terugkeren kun je mss Bilbao aandoen? Dat is wel een stukje verder dan valladolid, maar na een 7 dagen bakken in algarve zul je al wat meer uitgerust zijn voor een reis van 10 à 11u neem ik aan? Volgens mij is dat een beetje een mix tussen nieuw en oud, en een aanrader volgens mij ouders. Hier heb je ook veel gebouwen en infrastructuur van grote architecten.

Ik baseer mij (bijna altijd) op het sterrensyteem van de Groene Michelingidsen. Dat vult niet altijd mijn verwachtingen in, maar als ze het hebben over een 3-sterren-stad, dan heb ik nog nooit een misse keuze gemaakt. Ik heb wel de indruk dat zij hun sterrensysteem vooral baseren op historische gebouwen e.d. en dus de mooie moderne steden wat links laten liggen, terwijl die ook echt interessant kunnen zijn. Maar het sterrensysteem is toch echt wel handig!

Bvb int doorgaan:
Bordeaux - Salamanca 693 km (iets meer dan 7u)
Salamanca - Sevilla 495 km ( ongeveer 5u)

Terugkeren:
Albufeira - Bilbao 1082 km (ongeveer 10u30)
Bilbao - Nantes 685 km (iets meer dan 7u)
Snoeck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Nat0r op di 10 jan 2012 5:40 pm

Bedankt voor de reacties.
Mayo, de villa is al geboekt, nadien zijn we op het idee gekomen om er een roadtrip rond te maken :)

Btw, ik ben al in madrid geweest dus heb het meeste al gezien :) alhoewel ik er met gemak een 2 weken zou kunnen verblijven.

Das een mooi alternatief Snoeck, kga wat extra informatie hierover opzoeken :)
Nat0r
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Deo_Volente op di 10 jan 2012 6:03 pm

Nat0r schreef:Ik ben wel gewend van 1x in de 3 weken een uur of 6-7 per dag te rijden voor mijn vakantiejob, dus dat zal wel geen probleem zijn. Voor de 1ste "etappe" zouden we langs Rouen rijden naar bordeaux, tis wel een omweg maar de tijd zal nog minder zijn dan via parijs denk ik.

Liefst niet via Parijs gaan, je bespaart tijd door die omweg te nemen, wij doen het jaarlijks.
En tol, dat moeten jullie zien, dat kost wel een centje maar je bespaart er enorm veel tijd mee.
En elke dag 6-7 uur of meer rijden en dan in een stad verblijven lijkt mij niet doenbaar, doe er maar 2 dagen per stad van, als jullie er tijd voor hebben natuurlijk, veel leuker. En zeker Bordeaux, prachtige stad!
En een tip, neem een gps mee, want de Franse wegen en hun borden kunnen even moeilijk zijn als Chinees lezen. Zal je ook soms tijd mee besparen, dat weet ik nu al.

Wij doen altijd dit elke zomer om aan Parijs te ontsnappen. België -> Rouen -> Le Mans -> Tours -> Poitiers enzovoort, hangt ook een beetje af van waar wij dan gaan.

En nantes, van wat ik er mij nog van kan herinneren is dat een havenstad met enorme transportboten, Saint-Nazaire zou je ook moeten doen, ligt op 50 km van en daar werd de Queen Mary 2 gebouwd en daar zijn natuurlijk ook andere huge boten. En de stad is ook één waar je veel kan shoppen met hier en daar een oud gebouw/kerk/..., voor de rest zit dat te ver in mijn kop, sebiet aan mijn pa eens vragen als ik het niet vergeet.

En zoals the-skullkid, je kunt ook de kleine snelwegen pakken daar, maar doe dat maar als je 150 km van je bestemming weg bent, dan kan je eventjes genieten voor je er bent en toch niet te veel tijd verliezen.
Deo_Volente (oude nickname: denbliecke)
Pastoor
Pastoor

Keer terug naar Lifestyle