Zie onderstaande boodschap over de Mars op Brussel op zondag 3 mei.
Beste Vlaming,
Zondag 3 mei 2009 trekken we met zo veel mogelijk Vlamingen naar Brussel om daar de Vlaamse eisen kracht bij te zetten. We verwachten vele duizenden manifestanten, van jong tot oud, om de politici duidelijk te maken dat de Vlamingen de verkiezingsbeloftes uit 2007 nog niet vergeten zijn!
Houd 3 mei alvast vrij en bezoek de webstek voor alle verdere informatie (en teken de petitie!): http://www.marsopbrussel.org
Gevoelig voor de media als we zijn, lijken de communautaire problemen de laatste maanden (en langer) op de achtergrond geraakt te zijn. Waarbij iedereen zich na de verkiezingen in 2007 en 2008 nog mateloos ergerde aan de arrogantie van de Waalse politici met hun ongerechtvaardigde eisen die tegen alle logica ingaan, heeft de economische crisis nu onze aandacht gekregen. In juni zijn er opnieuw verkiezingen en hoewel ik de laatste tijd minder het nieuws volg, vielen me enkele trends op...
Zoals gewoonlijk voert elke partij nu campagne; Vlaams belang (extreem-"rechts") probeert nu zijn stemmen bij links te halen (1/3 van hun stemmen zouden nu naar LDD getrokken zijn). Sp.a gebruikt de crisis - die immers de zgn val van het kapitalisme zou zijn - als reden om niet voor liberalen te stemmen, en is m.i. nog even waardeloos als de periode waarin paars aan het stuur zijn. A fortiori met Gennez... Waarschijnlijk wordt CD&V afgestraft voor hun falen, tenzij iedereen blijkt in te zien dat dat na al die tegenstand niet helemaal terecht is. N-va krijgt er misschien dankzij de slimste mens wat stemmen bij en vermits oppositie zo gemakkelijk is zal LDD het ook niet slecht doen.
Wat je politieke visie ook moge zijn, de Vlaamse eisen zijn nog altijd gegrond en er is nog altijd niet aan tegemoet gekomen. Ik durf er mijn hand om te verwedden dat als je deze situatie zou implementeren in een ander land (VS, GB, Fr, Nederland, ...) dat het volk direct op straat komt. Ik heb me er dan persoonlijk ook al mateloos aan gestoord hoe periode-gebonden de Vlaamse strijd is en hoe wij (het brave Vlaamse volk) keer op keer gemakzuchtig blijven. Die Mars op Brussel is een vredelievende mars waar we nu eindelijk nog eens in de aandacht (oa die van de politici) kunnen brengen dat het volk nog altijd achter die ideeën staat. De geschiedenis heeft immers bewezen dat op straat komen wél effectief kan zijn; de laatste keer was nu ondertussen al 40 jaar geleden.
Hoewel 'Vlaanderen vrij' een deel van de slogan is, hoef je niet per se separatistisch of voor een confederatie te zijn om daaraan deel te nemen; elke Vlaming zou zich hierdoor aangesproken moeten voelen. Soms moet je een arm eisen om een hand te krijgen; laat die arm nu separatisme heten...
Dit behoort natuurlijk geen blog te worden, geef allen ongeremd jullie mening hoe jullie tegenover de verkiezingen en/of deze mars aankijken