register Paswoord vergeten?

Reis na studies

Reis na studies

Berichtdoor Wafelsap op wo 05 feb 2014 12:27 pm

Goede middag allemaal!

'k Ga dit jaar normaal gezien afstuderen, en ben van plan om niet meteen te gaan werken, aangezien ik dit een uitgelezen kans vind om een grote reis te maken. 'k Ben van plan om door Zuid-Amerika en Azië te trekken, en trek hiervoor onbepaalde tijd uit.

Nu vroeg ik mij af of iemand van jullie hier al ervaringen mee heeft. Zijn er bedrijven / websites die je hiermee kunnen helpen? Hoe zou ik het best rondreizen? Welke landen / steden moet ik ZEKER zien? Welke zou ik best negeren? Hoeveel geld zou ik hiervoor minimaal nodig hebben? (Ik zou wel onderweg kunnen werken hier en daar.) Welke volgorde zou ik best doen (Azie / ZA)? Is het doenbaar om alleen te reizen of zoek ik best iemand om mee te gaan?

Alle ervaringen en hints zijn welkom, ik begin nu zowa aan mijn voorbereidingen, en ben van plan om in augustus ofzo te vertrekken. Ik ben niet meteen van plan mijn plannen té gedetailleerd te maken, aangezien er altijd onverwachte dingen kunnen gebeuren lijkt me...

Anyway, alle hulp welkom!

Joe
Afbeelding
Wafelsap
Ontslagen
Ontslagen

Re: Reis na studies

Berichtdoor Keyser_Soze op wo 05 feb 2014 1:01 pm

Bon, wat een hele boterham dat je vraagt. Ben je niet beter af door eens naar een alternatief reisbureau te gaan? Ik denk dat spontaan aan de Mosquito Coast in Gent fzo.

Alleszins zou ik eerst Zui-Oost Azië doen en daarna Zuid-Amerika, geen idee waarom maar heb het ook zo gedaan en is mij prima bevallen.

Wat het financiële plaatje betreft hangt alles af van je behoefte naar luxe en comfort. Je kan in Indië of Thaïland gemakkelijk overleven met 500 euro per maand, maar dan zal je niet in 5 sterrenhotels slapen natuurlijk ;)

Grootste kosten zullen je vliegtickets en evt auto's (huren) zijn. Als je nu al boekt is alles goedkoper natuurlijk, en als je het niet erg vindt om 3 keer over te stappen ipv 1 keer, kan je ook al een pak uitsparen op je tickets ;).
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Member op wo 05 feb 2014 5:03 pm

Ik ken iemand die naar Australië is getrokken om daar te reizen en werken op een farm. Misschien is dat iets?
Want zulke reizen zijn kostelijk he, allez dat hangt er vanaf wat je allemaal wil en doet
Afbeelding

Eclipx schreef:@Member: vergeet de standaard tatoo op de achterrug niet ééh!!!!
Member (oude nickname: member1002)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Wafelsap op wo 05 feb 2014 7:04 pm

Ja, dingen als couchsurfing en wooffing ken ik al, en ga ik zoveel mogelijk gebruik van maken. 'k Ga zo goedkoop mogelijk proberen reizen, en wat ik wil doen ga ik op de momenten wel zien, 't is mij vooral om de ervaring te doen, en gewoon om iets van de wereld gezien te hebben.

Keizer, hoe zijt gij precies van Zuid-Oost-Azië richting Amerika gegaan (welke landen)?

En op vlak van visa's, is da gewoon elk land een andere aanvraag doen, of is er zoiets da ge da voor alle landen tegelijk kunt doen, of zo reizigersvisa's of iets, is da makkelijker te krijgen?
Afbeelding
Wafelsap
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Sneezy op wo 05 feb 2014 8:01 pm

Member schreef:Ik ken iemand die naar Australië is getrokken om daar te reizen en werken op een farm. Misschien is dat iets?
Want zulke reizen zijn kostelijk he, allez dat hangt er vanaf wat je allemaal wil en doet

Hoe noemt die gast? Ik ken ook zo iemand. :)
Sneezy (oude nickname: TimeDefeater)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Member op wo 05 feb 2014 8:35 pm

Sneezy schreef:
Member schreef:Ik ken iemand die naar Australië is getrokken om daar te reizen en werken op een farm. Misschien is dat iets?

Hoe noemt die gast? Ik ken ook zo iemand. :)

Het is een vrouw, de gast die ik ken heeft alleen gedurende 4-5 maand zijn geld opgedaan daar :p
Afbeelding

Eclipx schreef:@Member: vergeet de standaard tatoo op de achterrug niet ééh!!!!
Member (oude nickname: member1002)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op do 06 feb 2014 4:40 pm

Wafelsap schreef:Ja, dingen als couchsurfing en wooffing ken ik al, en ga ik zoveel mogelijk gebruik van maken. 'k Ga zo goedkoop mogelijk proberen reizen, en wat ik wil doen ga ik op de momenten wel zien, 't is mij vooral om de ervaring te doen, en gewoon om iets van de wereld gezien te hebben.

Keizer, hoe zijt gij precies van Zuid-Oost-Azië richting Amerika gegaan (welke landen)?

En op vlak van visa's, is da gewoon elk land een andere aanvraag doen, of is er zoiets da ge da voor alle landen tegelijk kunt doen, of zo reizigersvisa's of iets, is da makkelijker te krijgen?

Visa's apart aan te vragen, maar hangt ook af van hoelang je op bepaalde plaatsen wilt verblijven.

Ik ben begonnen in Indië (1 maand) en daarna doorgetrokken naar Thailand, Vietnam, bij een vriend gaan logeren in Australië, van daaruit naar Argentinië, Brazilië en uiteindelijk Mexico. Daarna nog doorgevlogen naar New York en twee weken bij familie verbleven.

Je kan het allemaal zelf uitstippelen maar dat is een ranzige hoop werk. Best is dat je een "grof" reisplan laat opmaken en dat je dan lonely planets koopt en zelf bepaald wat je wanneer wilt zien. ;)
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Wafelsap op ma 28 jul 2014 3:26 pm

Ok, der is dus al meer specificiteit nu.

We zullen op 1 oktober richting Delhi vliegen, hier een week verblijven, om daarna door te vliegen naar Kathmandu, Nepal. Dit is voorlopig alles wat we geregeld hebben, maar iemand al ervaringen in Delhi of Kathmandu?

Wat zeker zien in Delhi? Is het de moeite om een keer richting Taj Mahal te trekken in die week, of beter gewoon de stad zelf zoveel mogelijk zijn? Couchsurfen te doen, of best hostel of dergelijke? Maatregelen voor veiligheid?

Kathmandu weet ik zelfs nog minder van, stilaan is wa informeren allemaal :D
Afbeelding
Wafelsap
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor bobbewieter op di 29 jul 2014 6:45 pm

Taj Mahal is naart schijnt echt indrukwekkend. Ben er zelf nog ni geweest maar ken wel een paar mensen die het echt nen aanrader vinden. Nepal is ook wel sjiek naart schijnt, paar vrienden zijn daar ook al geweest. Ene op trektocht, de andere meer cultuur bekijken in de steden enzo
bobbewieter (oude nickname: g-star raw)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op do 31 jul 2014 10:30 am

Wafelsap schreef:Ok, der is dus al meer specificiteit nu.

We zullen op 1 oktober richting Delhi vliegen, hier een week verblijven, om daarna door te vliegen naar Kathmandu, Nepal. Dit is voorlopig alles wat we geregeld hebben, maar iemand al ervaringen in Delhi of Kathmandu?

Wat zeker zien in Delhi? Is het de moeite om een keer richting Taj Mahal te trekken in die week, of beter gewoon de stad zelf zoveel mogelijk zijn? Couchsurfen te doen, of best hostel of dergelijke? Maatregelen voor veiligheid?

Kathmandu weet ik zelfs nog minder van, stilaan is wa informeren allemaal :D

Doe maar de duurdere hostel in Delhi. Voor een euro of twee meer hebt ge iets waar men sloten op de deur en tralies voor de vensters heeft en het dus moeilijker is om uw gerief te laten stelen (schering en inslag).

De Taj Mahal is inderdaad erg indrukwekkend, maar bekijk enkel de voorkant aub. Achter de Taj Mahal is het gwn een enorm stort. Overal vuiligheid, typisch India. Maak u al maar klaar voor de culturele shock.

Echter, het eerste waarvan ge motten gaat krijgen is de geur die in Delhi en de rest van bewoond India hangt. Ongelofelijk penetrant.

Tip: geef iets aan een bedelaar en ge krijgt de hele stad achter u aan. Wees streng, kordaat, onbeleefd zelfs, want anders zijt ge een toeristische speelbal. Ik heb meer dan eens mijn ellebogen moeten gebruiken toen ik stond aan te schuiven voor een treinticket. Wees niet vies of bang van kakkerlakken. Het zijn vieze beesten maar die bijten niet :)

De rest zult ge wel al doende leren :mrgreen:
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op do 31 jul 2014 6:19 pm

Klinkt zalig Wafelsap. Ik vertrek binnenkort ook richting Azië. Rondreis door Thailand. Het is de eerste keer dat ik zo ver en zo lang op reis vertrek. Ik kan niet wachten :D
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Wafelsap op vr 01 aug 2014 4:03 pm

Ik hoop eigenlijk stiekem op die culturele shock, want kwil da toch ooit meegemaakt willen hebben. In Amerika heb ik da nie echt gevoeld. Ik kijk er ook echt naar uit. En inderdaad, sta nu in contact met nen Indiër, en die zegt mij ook da ge best op uw hostels nie te veel bespaard. Misschien da couchsurfing ook nie de beste oplossing is in Delhi
Afbeelding
Wafelsap
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Keyser_Soze op vr 01 aug 2014 7:27 pm

Wafelsap schreef:Ik hoop eigenlijk stiekem op die culturele shock, want kwil da toch ooit meegemaakt willen hebben. In Amerika heb ik da nie echt gevoeld. Ik kijk er ook echt naar uit. En inderdaad, sta nu in contact met nen Indiër, en die zegt mij ook da ge best op uw hostels nie te veel bespaard. Misschien da couchsurfing ook nie de beste oplossing is in Delhi

Couchsurfing in Dehli is zowat het slechtste idee ooit... OOIT.

En geloof me, de shock zal er wel zijn, bikkelhard en nagenoeg onmiddellijk. Brace yourselves, the cultural shock is coming.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Wafelsap op ma 11 aug 2014 2:11 pm

Uhuh, misschien moet ik een snelcursus zelfverdediging volgen zoda ik nie verkracht wordt door gigantische vrouwelijke half lama half mens wezens...

Anyway, nog een vraagje: op vlak van visums, is da te doen om da ter plekke te regelen allemaal? Ik heb hierover al gemengde meningen gehoord, da het in sommige landen geen probleem zal zijn, maar andere landen dan weer best op voorhand. Ik vrees da het allemaal nogal onvoorbereid zal verlopen, dus hopelijk zijn die hiking trips en toestanden allemaal spontaan ter plekke te regelen.

Begin er wel steeds meer naar uit te kijken! Hujjj!
Afbeelding
Wafelsap
Ontslagen
Ontslagen

Keer terug naar Algemeen