register Paswoord vergeten?

Kunst verkopen.

Kunst verkopen.

Berichtdoor Keyser_Soze op za 12 jul 2014 12:55 pm

Geachte leden,

Een goede vriend en vriendin van me hebben sinds het overlijden van zijn vader een hoop kunstwerken geërfd. Dat gaat van schilderijen van Jan Burssens (periode 1950, erg zeldzaam) van 15.000 euro, tot antieke Mongoolse poppen (geschatte waarde 5000 euro/pop). Daarnaast zijn er nog enkele andere zaken zoals een authentiek nazi paspoort,...

Nu, een deel van die collectie willen ze verkopen, maar gezien ze beiden een erg drukke job hebben komt het er niet van. Ze hebben al schatters laten komen, maar die bieden vaak enorm onder de prijs. Ook bij veilingshuizen stoten ze op hetzelfde probleem, temeer omdat vele schatters verbonden zijn met bepaalde veilingshuizen en het dus 1 pot nat is.

Daarom had ik graag een oproep gedaan. Indien iemand van jullie ervaring heeft met zulke zaken, dan zijn alle tips meer dan welkom. Via het internet, bestaande veilingshuizen, andere opties.... Laat maar komen :)

Dank bij voorbaat!

Groet
Keyser
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Re: Kunst verkopen.

Berichtdoor Proto op za 12 jul 2014 2:54 pm

Zeg maar aan je vriend en vriendin dat ze één van die poppen aan mij mogen geven alsook een procentje op dat schilderij... Dat was toch wat je wou niet? Erfenissen verdelen aan andere mensen.

Voor de rest kan ik je niet helpen, als die schatters zeggen dat het die prijs is dan zal dat wel zo zijn. Want hoe weet je anders dat het 15.000 euro kost? Het is niet omdat oud papatje zei dat het die prijs was dat het effectief zo was.
Proto
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op za 12 jul 2014 3:13 pm

Wat ben je toch een achterlijk rund, Proto.

Nja, ze zullen zich er moeten bij neerleggen dat je via een tussenpersoon nooit de volle waarde gaat krijgen. Op een werk van 15 000 euro gaat de tussenpersoon ook een aardig percentje willen pakken. Rechtstreeks verkopen gaat moeilijk, want mensen die zich kunstwerken van 15 000 euro willen aaschaffen kom je nu niet elke dag tegen op straat.

Ik zit hier zelf met een postzegelverzameling van mijn grootvader. Die ligt hier nu al 20 jaar bij mij thuis. Volgens hem zaten er toch een aantal waardevolle stukken tussen. Maar ja, aan wie moet je dat verkopen zonder dat je in het zak wordt gezet. Want ik heb het idee dat iemand die het wil kopen niet aan uw neus gaat hangen wat de werkelijke waarde precies is.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Keyser_Soze op za 12 jul 2014 3:50 pm

Mayo schreef:Wat ben je toch een achterlijk rund, Proto.

Nja, ze zullen zich er moeten bij neerleggen dat je via een tussenpersoon nooit de volle waarde gaat krijgen. Op een werk van 15 000 euro gaat de tussenpersoon ook een aardig percentje willen pakken. Rechtstreeks verkopen gaat moeilijk, want mensen die zich kunstwerken van 15 000 euro willen aaschaffen kom je nu niet elke dag tegen op straat.

Ik zit hier zelf met een postzegelverzameling van mijn grootvader. Die ligt hier nu al 20 jaar bij mij thuis. Volgens hem zaten er toch een aantal waardevolle stukken tussen. Maar ja, aan wie moet je dat verkopen zonder dat je in het zak wordt gezet. Want ik heb het idee dat iemand die het wil kopen niet aan uw neus gaat hangen wat de werkelijke waarde precies is.

Ten eerste: Proto, het zou maar niet meer dan rechtvaardig zijn mochten ze u chemisch (of anders) castreren, want mensen zoals gij moet het recht ontnomen worden zich voort te planten.

Ten tweede: het is inderdaad zo dat je nooit de volledige waarde zal krijgen, iedereen moet er iets aan verdienen natuurlijk, maar 1000 euro bieden voor een werk dat geschat is op 15.000 is echt te belachelijk voor woorden.

Heb al wat goede commentaren gelezen over veilinghuis De Vuyst, dus mss daar contact opnemen.

Indien iemand nog tips heeft, alles is welkom ;)
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Schifahrer007 op za 12 jul 2014 4:07 pm

Keyser_Soze schreef:Ten eerste: Proto, het zou maar niet meer dan rechtvaardig zijn mochten ze u chemisch (of anders) castreren, want mensen zoals gij moet het recht ontnomen worden zich voort te planten.

:? Wat een behandeling voor iemand die een andere politieke visie aanhangt dan de jouwe... Moet elke PvdA stemmer dan naar Laos gedeporteerd worden?

On topic: Ik zou de 'rommel' houden tot iemand met een fatsoenlijk bod afkomt (als die dingen inderdaad die prijs waard zijn???). Je hebt er geen lopende kosten aan en aangezien de waarde eigenlijk onbekend is, is het nogal stom om te spreken over waarde-verlies of waarde-winst.
Schifahrer007 (oude nickname: Schifahrer 007)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op za 12 jul 2014 4:17 pm

Schifahrer007 schreef:
Keyser_Soze schreef:Ten eerste: Proto, het zou maar niet meer dan rechtvaardig zijn mochten ze u chemisch (of anders) castreren, want mensen zoals gij moet het recht ontnomen worden zich voort te planten.

:? Wat een behandeling voor iemand die een andere politieke visie aanhangt dan de jouwe... Moet elke PvdA stemmer dan naar Laos gedeporteerd worden?

On topic: Ik zou de 'rommel' houden tot iemand met een fatsoenlijk bod afkomt (als die dingen inderdaad die prijs waard zijn???). Je hebt er geen lopende kosten aan en aangezien de waarde eigenlijk onbekend is, is het nogal stom om te spreken over waarde-verlies of waarde-winst.

Duidelijk dat ge Proto nog niet kent... Komt wel ;)

Rommel van 15.000 euro, nice. En ja het is door 2 onafhankelijke experts geschat op die prijs. De waarde is gekend, ik heb ze gegeven.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Matah op zo 13 jul 2014 3:34 pm

Ik hoor wel positieve dingen over catawiki. Is een veilinghuis, dus je moet maar hopen dat de goede kopers kopen, maar die hebben wel een groot netwerk en een forse pr-machine
Matah
Ontslagen
Ontslagen

Keer terug naar Algemeen