register Paswoord vergeten?

Kind met Down ter wereld brengen

Kind met Down ter wereld brengen

Berichtdoor Mayo op vr 22 aug 2014 2:25 pm

Lang geleden dat we hier nog eens een discussie met niveau hebben gehad. We doen een poging:

Een kind met het sydnroom van Down laten geboren worden, wanneer je de keuze hebt om het in een vroeg stadium te aborteren. Immoreel of niet? Ik ben zelf geneigd om het standpunt van Richard Dawnkins te volgen, hoe hard dat ook is.

De militante bioloog en religiecriticus Richard Dawkins heeft zich met een opmerking over ongeboren baby’s met het syndroom van Down heel wat kritiek op de hals gehaald. ‘Aborteer het en probeer opnieuw’, antwoordde de Britse auteur een vrouw op Twitter, die over een dilemma van een zwangere moeder had geschreven. ‘Het zou immoreel zijn het in de wereld te brengen, als je de keuze hebt’, klonk het verder.
In zijn blog verduidelijkte Dawkins donderdag dat het niet om een aanbeveling ging, maar enkel om wat hij zelf in zo’n geval zou doen.

Moeders en een vereniging die mensen het syndroom verenigt, reageerden geërgerd. De vereniging schreef dat betrokkenen een bevredigend leven kunnen leiden en kunnen bijdragen tot de maatschappij.

Het thema is opnieuw in de schijnwerpers gekomen nadat een Australisch paar een baby in de steek had gelaten, dat met het syndroom ter wereld was gekomen. Een draagmoeder in Thailand had het kind gebaard.

De Standaard
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega

Re: Kind met Down ter wereld brengen

Berichtdoor Chiesel op vr 22 aug 2014 2:58 pm

Op een kantoor waar ik paar jaar geleden zat, had een collega van mij een dochter met het syndroom van Down. Ze zegt dat je geen vrije tijd hebt, dat het stukken van mensen kost om da overdag te laten opvangen, ze huilde soms op het werk over haar dochter. Maar anderzijds ziet ze haar doodgraag, denk dat da meiske nu ±21 jaar is. 'Het is als een kindje dat nooit opgroeit' zegt ze, lachen en spelen en kleuren en al die shit. Ze vertelde elke dag over haar dochter, hoe zalig het is om er tijd mee door te brengen.

Ikzelf heb er geen ervaring mee. Heb wel één iemand in de verre familie die fysiek en mentaal gehandicapt is, die is nu ±40 jaar, zijn ouders kunnen nauwelijks nog voor zichzelf zorgen maar ze moeten hem ook nog altijd verzorgen.. ze komen handen en geld tekort.

Ik vind dat als je de kans hebt om abortus te plegen in zo'n geval, dat je dat moet doen.
Je kan het alleen maar onderschatten hoeveel tijd en geld het kost, je geeft uw eigen leven volledig op voor uw gehandicapt kind. Wie gaat er voor zorgen als ge zelf ouder wordt?

Mensen die wel zulke zwaar gehandicapte kinderen hebben zijn dat soort leven gewend. Ik denk dat die na x aantal jaren niet meer weten wat ze missen, niet meer durven dromen over het betere leven ze anders hadden kunnen hebben.
Chiesel (oude nickname: LrNs)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op vr 22 aug 2014 3:15 pm

TL;DR: Houden of aborteren, geen van beide keuzes is immoreel en beiden moeten mogelijk zijn.

Ik heb dit onderwerp al platgediscussieerd met een vriend van me. Hij vindt het schandalig dat een bepaalde bevolkingsgroep (his words not mine) op systematische wijze het recht op leven wordt ontdekt.

Om de zoveel tijd komt dat onderwerp nog eens terug, maar omdat we nooit verder geraken dan een saaie "let's agree to disagree" is het al even geleden.

Zijn centraal punt is dus dat de maatschappij te tolerant geworden is voor het aborteren van kinderen die "niet perfect" zijn. In het geval van ouders die een kind aborteren omdat het bvb. klompvoetjes (een afwijking die vroeg opgemerkt kan worden maar ook relatief makkelijk te behandelen is na de geboorte) heeft ben ik het min of meer met hem eens.

Maar in mijn ogen onderschat hij het Down-syndroom een beetje. Het is uiteraard waar dat er vele mensen met het syndroom zijn die min of meer zelfstandig kunnen leven, gelukkig zijn en zelfs bijdragen tot de maatschappij. Maar er zijn er ook velen die dat helemaal niet kunnen. Ik kan me gerust voorstellen dat er mensen zijn die zo'n zwaar mentaal gehandicapt kind ter wereld brengen, er heel hun leven aan wijten en daar gelukkig mee zijn. Maar wat daarna? Dat kind gaat jou overleven en waar moet het dan heen?

Kortom, alle ouders die in deze situatie terecht komen moeten wat mij betreft een keuze hebben. Geen van beide mogelijkheden is moreel hoogstaander dan de andere. Of je het nu houdt of niet, voor mij heb je geen "immorele" keuze gemaakt. Als maatschappij moeten we beide keuzes ook mogelijk maken door enerzijds abortus een optie te laten zijn en anderzijds voldoende steun bieden aan de ouders die het wel willen houden.

Nog twee gerelateerde punten:

1. ik ben van mening dat het leven dat er al is (= de ouders, omgeving, maatschappij, etc.) veel belangrijker is dan het leven dat kan zijn (= het ongeboren kind). Daaruit volgt dat imo een vrouw in staat moet zijn haar vrucht te laten aborteren binnen de eerste drie maanden voor eender welke reden.

2. wat wel immoreel is, is dat wij in een land leven waarin koppels of, nog erger, singles zonder kinderen véél zwaarder belast worden dan koppels die wel kinderen hebben. Dat in tijden van overbevolking is eigenlijk onbegrijpbaar. Net alsof we in een soort van 19e eeuwse gedachtegang leven waarin het voortbrengen van vele kinderen een dienst aan de natie is. Dat is bullshit in deze tijden en we moeten er dringend van af. De keuze om geen kinderen te krijgen is op zijn minst evenwaardig aan de keuze om wel kinderen te krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor zeroskill op vr 22 aug 2014 3:24 pm

elberto schreef:TL;DR: Houden of aborteren, geen van beide keuzes is immoreel en beiden moeten mogelijk zijn.

2. wat wel immoreel is, is dat wij in een land leven waarin koppels of, nog erger, singles zonder kinderen véél zwaarder belast worden dan koppels die wel kinderen hebben. Dat in tijden van overbevolking is eigenlijk onbegrijpbaar. Net alsof we in een soort van 19e eeuwse gedachtegang leven waarin het voortbrengen van vele kinderen een dienst aan de natie is. Dat is bullshit in deze tijden en we moeten er dringend van af. De keuze om geen kinderen te krijgen is op zijn minst evenwaardig aan de keuze om wel kinderen te krijgen.

daar ben ek het wel eens met je, maar dat zal wel nog wat duren eer dat die logica erin zal zitten bij iedereen
zeroskill (oude nickname: ZeroSkill)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor hypolicious op vr 22 aug 2014 3:47 pm

Abortie mag en ik verstaan niet hoe mensen daar soms tegen kunnen zijn. Als ze kunnen bevestigen dat de foetus down heeft en je wilt het ter wereld brengen, das hun keuze, maar als andere mensen dat dan willen "vermoorden" dan mogen ze dat gerust ook doen. Een pit van een appel is per definitie nog geen volwaardige appel, waarom zou een foetus dat dan zijn? Ja mss simplistisch uitgelegd, maar soms kun je de beste antwoorden vinden in zulke simplistische vergelijkingen :p

Ik kan verstaan dat mensen hun gehandicapt kind graag zien maar ik kan ook verstaan dat mensen dat niet willen en een gewoon kind ter wereld willen brengen. Maarja, tegenwoordig is het mensonwaardig om te zeggen dat zulke personen niet geboren mogen worden... Wij zijn desnoods ook de enigste diersoort die er alles aan doet om de zwaksten onder ons evenwaardig te laten overkomen. Het is al zover gekomen dat we zelfs gehandicapte dieren beginnen opvangen via één of ander fonds. Das de reden waarom aliens ons niet willen bezoeken!

Maar ik ben aan het afwijken. Abortus is een keuze, je doet er niemand mis mee. En aan de mensen die zeggen dat hel wel al een volwaardig mensje is, dikke bullshit. Het is ten hoogste een parasiet die zit mee te eten in de vrouw haar lichaam (House referentie). Abortus zou op ieder moment tot aan de 6 maand moeten kunnen... En als je na die tijd nog steeds niet doorhebt dat je zwanger bent ,dan zou je beter stoppen met Kevin's te poepen en je tattoo met mistypte quotes van hoe niemand jou verstaat laten weghalen.

Afbeelding
Afbeelding

Being naked 'n shit, teh new 2012 trend!
hypolicious (oude nickname: Phluppe)
De slimste mens
De slimste mens

Berichtdoor Keyser_Soze op vr 22 aug 2014 4:02 pm

Aborteren, and that's it.
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bjoerk op vr 22 aug 2014 4:09 pm

Het probleem is dat sommige ouders niet beseffen waar ze aan beginnen bij het niet aborteren van hun kind met down. Je begint aan een levenslange lijdensweg. Zo simpel is het, ja goed ge krijgt daar veel liefde van en ik kan goed begrijpen dat ge het moeilijk hebt om u toekomstig bloed eigen kind te laten weghalen. Maar denk eens na mensen. Ge zijt nu 25-35 als ge begint aan u kleine meestal. Je leeft mss wel tot je 80 bent. Dat is dus 45-55 jaar dat je spendeert aan een kind/mens met down. Je gooit je leven weg zo simpel is het. Je hebt beslist om de rest van je leven buiten werken niks nuttig meer bij te dragen aan de maatschappij, meer nog je kost de maatschappij meer dan dat je er ooit zal toe bijdragen en waarom? Omdat ge het toch oh zo erg vond om dat te laten aborteren. Ik vind dat ge de maatschappelijke verantwoordelijkheid moet pakken en het te laten aborteren. Want als je er als ouder niet meer bent, mag de staat en al de rest opdraaien voor u kind. Dat klinkt cru en grof maar zo simpel is het.

Ik heb deze discussie ooit bijna ge had met mijn ex. Ze had een of andere les (god knows why) uitleg gekregen over leven met een kind met down. En na die les kwam ze bij mij zeggen: Ja als we ooit kinderen hebben en tis eentje met down dan houden we da punt. Sorry maar das toch pure emotionele blackmail? Wat moet ik daar op zeggen als lief... Zeg ik mijn gedacht en stopt de relatie of doe ik alsof mijn neus bloed, hou ik mijn bakkes en als ze dan 5 jaar later zwanger is en de vrucht heeft down, dat ik dan daar zit van ja lap nu sta ik hier schoon heel mijn leven omzeep... En zijt maar zeker dat dit soort dingen gebeurt he. Mannen/vrouwen die voor die keuze staan aborteren of nie ze willen aborteren, maar de partner zegt dan, Ik wil dat houden want we gaan da graag zien en da geeft zoveel liefde. Das gewoon moreel nie verantwoord om eender wie voor die keuze te zetten. Dus mijn gedacht verplichte abortus, try again zoals eerder gezegd.
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor zeroskill op vr 22 aug 2014 4:17 pm

bjoerk schreef:
Ik heb deze discussie ooit bijna ge had met mijn ex. Ze had een of andere les (god knows why) uitleg gekregen over leven met een kind met down. En na die les kwam ze bij mij zeggen: Ja als we ooit kinderen hebben en tis eentje met down dan houden we da punt. Sorry maar das toch pure emotionele blackmail? Wat moet ik daar op zeggen als lief... Zeg ik mijn gedacht en stopt de relatie of doe ik alsof mijn neus bloed, hou ik mijn bakkes en als ze dan 5 jaar later zwanger is en de vrucht heeft down, dat ik dan daar zit van ja lap nu sta ik hier schoon heel mijn leven omzeep... En zijt maar zeker dat dit soort dingen gebeurt he. Mannen/vrouwen die voor die keuze staan aborteren of nie ze willen aborteren, maar de partner zegt dan, Ik wil dat houden want we gaan da graag zien en da geeft zoveel liefde. Das gewoon moreel nie verantwoord om eender wie voor die keuze te zetten. Dus mijn gedacht verplichte abortus, try again zoals eerder gezegd.

mja, verplichte abortus kunde nu ook wel weer nie maken
kredeneer ook wel op die manier dat het idd echt onverantwoord is om een kind te krijgen met down, zeker als je weet dat het zo vroeg al opgespoord kan worden
is idd mss wel cru om te zeggen enzo, maar maatschappelijk gezien kost dat idd wel een pak geld
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op vr 22 aug 2014 4:30 pm

Verplichte abortus kan je niet maken. Dat is zuivere eugenetica en onmenselijk. Laten we het erover eens zijn dat mensen de keuze moeten hebben en goed geïnformeerd moeten worden over hun mogelijkheden alsmede de gevolgen ervan.

In het geval van verplichting zou je trouwens sowieso mensen krijgen die het verstoppen en wat doe je daar dan mee? Een reeds geboren baby met Down syndroom losrukken van zijn moeders' borst om het dan te doden? Dat is krankzinnig.
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Chiesel op vr 22 aug 2014 4:38 pm

elberto schreef:Verplichte abortus kan je niet maken. Dat is zuivere eugenetica en onmenselijk. Laten we het erover eens zijn dat mensen de keuze moeten hebben en goed geïnformeerd moeten worden over hun mogelijkheden alsmede de gevolgen ervan.

In het geval van verplichting zou je trouwens sowieso mensen krijgen die het verstoppen en wat doe je daar dan mee? Een reeds geboren baby met Down syndroom losrukken van zijn moeders' borst om het dan te doden? Dat is krankzinnig.

postnatale abortus zullen we het noemen.
Chiesel (oude nickname: LrNs)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Amberke op vr 22 aug 2014 4:49 pm

Als vrouw zijnde zou ik het niet op de wereld willen zetten, ik zou er niet voor kunnen zorgen. Ik kan wel geloven dat ge uw kind graag ziet, wat het ook heeft. Maar ik zou, als ik ooit moeder word, nog wel graag vrije tijd hebben en niet telkens omzien naar dat eeuwige kind. En zoals eerder gezegd door Bjoerk, je gooit je leven weg. Je moet er levenslang voor zorgen, als je 70-80 bent, ga je niet de actieve moeder/vader zijn als toen. Ik denk dat de meeste mensen daar niet eens aan denken...

Ik zag onlangs trouwens dit op Facebook verschijnen omdat er iemand het geliked had "Koppel adopteert 14 kinderen met een handicap."

En iedereen die daar op Facebook reageert, reageert positief. Ik kan dat niet begrijpen, ik vind dat te zot voor woorden en vooral raar voor hun leeftijd. Ze zeggen dingen als "respect" en "zo'n mensen moeten er meer zijn". Die gaan niet eeuwig "jong" blijven en waar gaan die dan heen moeten?
All hail Arnodude53!
Amberke
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor krack op vr 22 aug 2014 5:08 pm

Ik zou het altijd aborteren.
Niet per se om het geld dat het zal kosten maar ook dat je er je leven lang voor moet zorgen en er is nog altijd de vraag of dat kind wel een deftig leven zal hebben. Er zijn gradaties in inderdaad, maar de meesten gaan geen deftig leven tegemoet.
Hier, in Geel, zit het natuurlijk vol met zottekes dus je komt er bijna dagelijks wel tegen. Maar de ergste zitten vaak gewoon vast op een instelling hier in Geel en dat kan je je kind toch ook niet wensen. In het weekend mogen die wel naar huis dacht ik maar dan nog...
krack
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor eclipx op za 23 aug 2014 1:18 am

Heb met die gedachte ook al zitten "spelen". Moest mijn kind bij geboorte een mongool zijn of zwaar gehandicapt zijn dan zou ik 't gewoon afgeven of in een mandje met een dekentje voor een willekeurige deur plaatsen.

Ja sorry, klinkt grof. Maar ik heb eens gelezen dat als dit in de natuur voorkomt de moeder het beestje gewoon achterlaat.... Survival of the fittest!

Met alle respect, maar 't is beter dat er vaneerste keer euthanasie gepleegd wordt dan dat het kind voor de rest van zich leven als een gehandicapte moet rondlopen/rijden in een karretje/leven zoals een plant, dus continue nagekeken, gepest, etc....

Mijn vader maakt mij soms bang dat mijn kinderen fucked up zullen zijn omdat ik met drugs geëxperimenteerd heb...

En kunnen ze tijdens de zwangerschap al zien als er iets aan mankeerd? Zoja, zoveel te beter, wantja, ze kunnen mensen naar de maan sturen maar dit?
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op za 23 aug 2014 8:56 am

eclipx schreef:Ja sorry, klinkt grof. Maar ik heb eens gelezen dat als dit in de natuur voorkomt de moeder het beestje gewoon achterlaat.... Survival of the fittest!

Mochten we survival of the fittest serieus nemen dan hadden we uw bloedlijn al lang beëindigd.
Afbeelding

Berichtdoor Piieter04 op za 23 aug 2014 9:18 am

Mayo schreef:
eclipx schreef:Ja sorry, klinkt grof. Maar ik heb eens gelezen dat als dit in de natuur voorkomt de moeder het beestje gewoon achterlaat.... Survival of the fittest!

Mochten we survival of the fittest serieus nemen dan hadden we uw bloedlijn al lang beëindigd.

:lol:
Piieter04
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Queen op za 23 aug 2014 10:34 am

Abortus moet sowieso mogelijk zijn. Het is inderdaad zowel immoreel voor het kind als voor de ouders als men weet dat men er geen 100% kan voor zorgen.
Indien een koppel kiest om het wél te behouden, vind ik dat er ook deels een controle/begeleiding moet zijn om te bekijken of zij het financieel en qua tijd wel aankunnen. Een kind met Down heeft toch nog extra zorgen nodig, die een gemiddeld gezin niet altijd kunnen bieden.
Rawr.
Afbeelding
Queen
Fundalize Super-Moderator
Fundalize Super-Moderator

Berichtdoor hypolicious op za 23 aug 2014 10:53 am

elberto schreef:Verplichte abortus kan je niet maken. Dat is zuivere eugenetica en onmenselijk.

Stel dat abortus verplicht zou worden, dan zou ik niet begrijpen waarom dit onmenselijk is? Als men ziet dat het down zal hebben en het is nog maar een foetus, wat is er dan zo erg aan? Wat is er zo onethisch om nogmaals seks te hebben en opnieuw negen maanden te wachten?

Verplicht of niet, mijn kan het eigenlijk niet veel schelen want ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen al liefde kunnen voelen aan een foetus die nog in de buik van de vrouw zit. Maarja, wss is dat een beetje de verblinding bij mezelf om later zelf geen kinderen te willen krijgen.
Afbeelding

Being naked 'n shit, teh new 2012 trend!
hypolicious (oude nickname: Phluppe)
De slimste mens
De slimste mens

Berichtdoor AMGXV op za 23 aug 2014 11:56 am

Hoe hard het kan klinken, maar als je een kind met het syndroom van down op aarde zet, kan je evengoed een hond kopen. Je besteedt er ook veel tijd en geld aan en krijgt uiteindelijk veel liefde terug.

Maar tegelijkertijd ken ik relatief veel mensen dat een mentaal zieke broer, zus, kind of neef hebben, en die stellen het meestal prima. Bij een vriendin van mij is het zelfs zo dat ze er echt niet onder lijden, juist in tegendeel, haar zusje helpt iedereen in alledaagse klusjes, maar dat hangt weer af van persoon tot persoon.

Wat ik dan wel weer tof vind aan mensen met een gehinderde mentaal vermogen is dat ze in hun eigen wereld leven, en heb eens dergelijke kunstenaars en muzikanten aan het werk. Die zijn minder pretentieus dan de meerderheid van hedendaagse kunstenaars, om de simpele reden dat ze totaal overtuigd zijn van het wereldje waarin zij leven.

Persoonlijk, zou ik zeker een abortus laten plegen.. maar bon, er zijn zoveel dingen dat we gemakelijk uit deze wereld kunnen werken, laat ons anders beginnen met alle depressieve en zwakzinnige personen uit te roeien bij wijze van spreken. Uit ervaring weten we dat het niet goed afloopt, niet waar?
AMGXV (oude nickname: {3C}AMGXV)
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor zeroskill op za 23 aug 2014 4:14 pm

eclipx schreef:
En kunnen ze tijdens de zwangerschap al zien als er iets aan mankeerd? Zoja, zoveel te beter, wantja, ze kunnen mensen naar de maan sturen maar dit?

dat is et hem net, het is allemaal mogelijk om dat zo vroegtijdig op te sporen
waarom jezelf dan die miserie aandoen
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op za 23 aug 2014 4:41 pm

zeroskill schreef:
eclipx schreef:

Dat is niet 100% waterdicht.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Piieter04 op za 23 aug 2014 7:20 pm

Keyser_Soze schreef:
zeroskill schreef:
eclipx schreef:

Er is een nieuwe methode sinds 2 jaar geleden ongeveer (weet de naam niet meer, zal er eens achter zoeken) en die is vrijwel 100% zeker.
Het enige nadeel is: de test is nieuw en dus wordt ze niet terugbetaald door het ziekenfonds en -als ik me niet vergis- kostte die test vorig jaar nog rond de 1000 euro om ze te laten uitvoeren.
Piieter04
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor zeroskill op za 23 aug 2014 8:16 pm

Piieter04 schreef:
Keyser_Soze schreef:
zeroskill schreef:
eclipx schreef:

Er is een nieuwe methode sinds 2 jaar geleden ongeveer (weet de naam niet meer, zal er eens achter zoeken) en die is vrijwel 100% zeker.
Het enige nadeel is: de test is nieuw en dus wordt ze niet terugbetaald door het ziekenfonds en -als ik me niet vergis- kostte die test vorig jaar nog rond de 1000 euro om ze te laten uitvoeren.

NIPT?
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op zo 24 aug 2014 12:08 am

zeroskill schreef:
Piieter04 schreef:
Keyser_Soze schreef:
zeroskill schreef:
eclipx schreef:

NIPT?

Sinds wanneer is "vrijwel" zeker, 100%? Alé, interessant, vertel me meer.

En zo'n tests zijn NOOIT 100% zeker. Er zijn altijd uitzonderingen.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Piieter04 op zo 24 aug 2014 12:25 am

Keyser_Soze schreef:
zeroskill schreef:
Piieter04 schreef:
Keyser_Soze schreef:
zeroskill schreef:
eclipx schreef:

NIPT?

Leer eens lezen klein keysertje.
Vrijwel 100%
Vrijwel= zo goed als, bijna.

Net opgezocht in mijn cursus: NIPT heeft een gevoeligheid van 99,999.
Met andere woorden: van 1 mongool op de 100000 mongolen weten ze niet dat het een mongool is.
Piieter04
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor dOrine op zo 24 aug 2014 9:05 am

Aborteren, weinig twijfel aan. Kan misschien grof zijn, maar ik zou het niet willen. Ten eerste al het gedacht van: wat gaat ermee gebeuren als ik er niet meer ben? En ik ben niet 100% zeker of ik daarvan zou kunnen houden zoals ik van een 'normaal' kindje zou houden, wat ik ergens niet fair vind tov het kind. Waarom een kind ter wereld zetten als je niet zeker bent dat je alle middelen zal hebben, of die nu financieel zijn of mentaal.

Leuk weetje (mijn vriend vertelde het hier, maar ik heb niet meteen een bron gevonden): Blijkbaar zijn er statistieken rond mensen die niet zwanger zijn & die deze vraag krijgt: 25a30% slechts beweert dat ze zouden aborteren. Dezelfde vraag gesteld aan zwangere koppels: 90% aborteert.
Afbeelding

[20:39:41] piod: dOrine
[20:39:54] piod: verwijder u smakeloze avatar aub
[20:40:02] piod: ik heb een halfuur zitten kijken wat u avatar was
[20:40:12] piod: en had toen door dat ik naar iemand zijn ballen aan het staren was
dOrine (oude nickname: dOrinEkéj_12)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Keyser_Soze op zo 24 aug 2014 11:08 am

Piieter04 schreef:
Keyser_Soze schreef:
zeroskill schreef:
Piieter04 schreef:
Keyser_Soze schreef:
zeroskill schreef:
eclipx schreef:

NIPT?

Vrijwel 100%

Met andere woorden: van 1 mongool op de 100000 mongolen weten ze niet dat het een mongool is.

Gij leest niet goed denk ik.

Ik zeg dat er geen enkele test bestaat die 100% waterdicht is.

Daarna komt iemand af met te zeggen dat er een test is die vrijwel 100% zekerheid brengt, wat dus niet 100% waterdicht is (gewoon een bevestiging van wat ik zei), waarop ik dus nogmaals zeg dat het niet 100% waterdicht is, waarop gij mij zogezegd komt verbeteren, terwijl alles wat hier gezegd wordt mijn argument ondersteunt?

Gasten, pls, leer eens lezen en interpreteren aub.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Piieter04 op zo 24 aug 2014 11:17 am

Keyser_Soze schreef:
Piieter04 schreef:
Keyser_Soze schreef:
zeroskill schreef:
Piieter04 schreef:
Keyser_Soze schreef:
zeroskill schreef:
eclipx schreef:

NIPT?

Vrijwel 100%

Daarna komt iemand af met te zeggen dat er een test is die vrijwel 100% zekerheid brengt, wat dus niet 100% waterdicht is (gewoon een bevestiging van wat ik zei), waarop ik dus nogmaals zeg dat het niet 100% waterdicht is, waarop gij mij zogezegd komt verbeteren, terwijl alles wat hier gezegd wordt mijn argument ondersteunt?

De controles in een labo zijn zo strikt is dat er bij een zodanig gevoelige test geen fout kan optreden.
Vaak worden belangrijke testen zelfs 2 maal gedaan moest er toch enige twijfel zijn.

Met andere woorden: als ge uw foetus laat controleren weet ge of het een mongool is of niet.
Piieter04
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op zo 24 aug 2014 11:19 am

Maar volgens Pieter is het enkel in één richting niet waterdicht: 1 kans op 1000 mongooltjes dat een mongooltje niet gedetecteerd wordt. Is er ook kans op een false positive? M.a.w. dat een gezond kind aanzien wordt als een kind met Down?

Indien er geen kans is op een false positive, dan is de waterdichtheid van de test eigenlijk geen relevant argument.
Afbeelding

Berichtdoor zeroskill op zo 24 aug 2014 11:51 am

Mayo schreef:Maar volgens Pieter is het enkel in één richting niet waterdicht: 1 kans op 1000 mongooltjes dat een mongooltje niet gedetecteerd wordt. Is er ook kans op een false positive? M.a.w. dat een gezond kind aanzien wordt als een kind met Down?

Indien er geen kans is op een false positive, dan is de waterdichtheid van de test eigenlijk geen relevant argument.

kon het precies nie laten om toch nog keer in mn cursus te kijken
kan op een vals positief is trouwens ook laag
indien toch nen positieve test gaat er sowieso een vruchtwaterpunctie gebeuren ter bevestiging
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op zo 24 aug 2014 11:56 am

Piieter04 schreef:
Keyser_Soze schreef:
Piieter04 schreef:
Keyser_Soze schreef:
zeroskill schreef:
Piieter04 schreef:
Keyser_Soze schreef:
zeroskill schreef:
eclipx schreef:

NIPT?

Vrijwel 100%

De controles in een labo zijn zo strikt is dat er bij een zodanig gevoelige test geen fout kan optreden.
Vaak worden belangrijke testen zelfs 2 maal gedaan moest er toch enige twijfel zijn.

Met andere woorden: als ge uw foetus laat controleren weet ge of het een mongool is of niet.

Als er 1 sector is waarin dagelijks zogezegde "mirakels" gebeuren dan is het wel de medische sector. Nogmaals, of ge het nu wilt geloven of niet, de test is NIET 100% waterdicht. Jezus Christus, doe eens niet zo moeilijk. De tijd dat ge moeilijk deed om moeilijk te doen is hopelijk allang voorbij. Dat was de pubertijd trouwens.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Volgende

Keer terug naar Algemeen