register Paswoord vergeten?

Engels verbeteren.

Engels verbeteren.

Berichtdoor Sneezy op wo 03 dec 2014 10:51 pm

Hallo allen,

Ik merk dat mijn Engels er sterk op achteruit gaat. Jammer genoeg heb ik geen Engelstalige vrienden waarmee ik regelmatig kan chatten. Nu is mijn vraag, hoe kan ik mijn Engels terug op niveau brengen.

Thx,
Sneezy (oude nickname: TimeDefeater)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Re: Engels verbeteren.

Berichtdoor soren91 op wo 03 dec 2014 10:58 pm

Sneezy schreef:Hallo allen,

Ik merk dat mijn Engels er sterk op achteruit gaat. Jammer genoeg heb ik geen Engelstalige vrienden waarmee ik regelmatig kan chatten. Nu is mijn vraag, hoe kan ik mijn Engels terug op niveau brengen.

Thx,

Pokémon spelen op de gameboy.
soren91 (oude nickname: soren.91)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor eclipx op wo 03 dec 2014 11:25 pm

Meer gamen & interesse in tech scheelt al een hoop. (en discovery, national geographic channel,, CNN,,,)

Thankfully my mother is from an other country and that makes a big diffrence. :lol:

Hoe goed is uw Engels? Zoals Eigen Kweek? "one koffiekoek for you?"
Laatst bijgewerkt door eclipx op wo 03 dec 2014 11:35 pm, in het totaal 2 keer bewerkt
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor timplex op wo 03 dec 2014 11:28 pm

Just watch the english tv channels, that's how i learned it from when i was just a little boy. Also french and german but less grammatic.
timplex
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Sneezy op do 04 dec 2014 12:17 am

timplex schreef:Just watch the english tv channels, that's how i learned it from when i was just a little boy. Also french and german but less grammatic.

Ik bekijk series en films steeds zonder ondertitels. Luisteren is geen probleem. Schrijven en spreken daarentegen... Echt triestig tegenover vroeger. :D
Sneezy (oude nickname: TimeDefeater)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Chiesel op do 04 dec 2014 12:23 am

Engelse films bekijken met Engelse ondertitels.
Online Engelse kranten lezen.
Podcasts downloaden in't Engels en op uw mp3 zetten. Dan kunt ge onderweg ook wa bijleren.
Yea it's a bad habit but I gotta have it.
Chiesel (oude nickname: LrNs)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op do 04 dec 2014 12:48 am

Als je geen probleem hebt met Engelstalige films/series bekijken zonder ondertitels, dan is je Engels op een aanvaardbaar niveau. Als je werkelijk wil verbeteren, dan moet je het actief gaan gebruiken: Een uitwisseling, taalbad, buitenlandse stage, ... Zoniet zal je Engels altijd op het normale niveau blijven. Alleen als je actief Engels gebruikt gaat het ook werkelijk verbeteren omdat je complexere grammatica gaat gerbruiken etc.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Piieter04 op do 04 dec 2014 11:09 am

timplex schreef:Just watch the english tv channels, that's how i learned it from when i was just a little boy. Also french and german but less grammatic.

Blijf maar vooral verder kijken, zeker niet stoppen.
Piieter04
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jellesg op do 04 dec 2014 12:31 pm

Piieter04 schreef:

Blijf maar vooral verder kijken, zeker niet stoppen.

:lol:
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op do 04 dec 2014 2:28 pm

Sneezy schreef:Hallo allen,

Thx,

Lezen, lezen en lezen. Naar Engelstalige films of series kijken zonder ondertiteling maakt niks uit als ge al niet weet wat ze zeggen. Ge gaat ook geen Russische films kijken zonder ondertiteling en er van uitgaan dat ge het zo gaat leren, maar soit.

De beste manier om uw woordenschat uit te breiden en up to date te houden is lezen of veel Engels praten met mensen die het wel kunnen.
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op do 04 dec 2014 4:43 pm

Zonder lessen te gaan volgen of iets dergelijks zal Engelse boeken lezen waarschijnlijk de beste manier zijn. Op de tweede plaats natuurlijk Engelstalige series en films bekijken.

Misschien dat Engelse ondertitels wel een toegevoegde waarde zouden zijn (ook wanneer je alles verstaat zonder ondertiteling).

Ik durf zeggen dat mijn Engels vloeiend is (op het werk is alles in het Engels) en toch kom ik soms nog woorden of uitdrukkingen tegen in boeken (of films/series) die ik nog nooit eerder tegenkwam.
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Lupes op do 04 dec 2014 5:09 pm

elberto schreef:
Ik durf zeggen dat mijn Engels vloeiend is (op het werk is alles in het Engels) en toch kom ik soms nog woorden of uitdrukkingen tegen in boeken (of films/series) die ik nog nooit eerder tegenkwam.

lijkt me logisch.. ik heb dat zelfs met Nederlands (/Vlaams, je weet wat ik bedoel).

veel series kijk ik zonder ondertiteling aangezien de tekst vaak eenvoudig of normaal is. Series met een iets uitgebreidere woordenschat en taalgebruik bekijk ik met ondertiteling, woorden die ik niet begrijp zoek ik op :roll:
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor elberto op do 04 dec 2014 5:13 pm

Lupes schreef:
elberto schreef:

lijkt me logisch.. ik heb dat zelfs met Nederlands (/Vlaams, je weet wat ik bedoel).

veel series kijk ik zonder ondertiteling aangezien de tekst vaak eenvoudig of normaal is. Series met een iets uitgebreidere woordenschat en taalgebruik bekijk ik met ondertiteling, woorden die ik niet begrijp zoek ik op :roll:

:roll:
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Chiesel op do 04 dec 2014 6:25 pm

elberto schreef:Zonder lessen te gaan volgen of iets dergelijks zal Engelse boeken lezen waarschijnlijk de beste manier zijn. Op de tweede plaats natuurlijk Engelstalige series en films bekijken.

Misschien dat Engelse ondertitels wel een toegevoegde waarde zouden zijn (ook wanneer je alles verstaat zonder ondertiteling).

Zit gij nu nog in Rusland ofzo iets?
Yea it's a bad habit but I gotta have it.
Chiesel (oude nickname: LrNs)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor UltimateTetten op wo 17 dec 2014 6:51 pm

elberto schreef:
Lupes schreef:
elberto schreef:

:roll:

:roll: :-({|= :-({|=
Elberto is het beste lid van Fundalize. Ever.
UltimateTetten (oude nickname: jesse1201)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Queen op vr 19 dec 2014 11:16 am

Net Battlestar Galactica - the board game gekocht in het Engels.
Mijn Engels is op zich ook niet slecht (niveau C2), maar ik heb zo het vermoeden dat dat spel toch nog nets iets vermoeiender gaat zijn in een andere taal :P

Ik heb vroeger toch voornamelijk Engels geleerd dankzij het internet, toen ook nog zonder chat.
Websites zoals Neopets etc. waar ik toen wel verplicht was om Engels te proberen omdat er geen alternatief was.
Rawr.
Afbeelding
Queen
Fundalize Super-Moderator
Fundalize Super-Moderator

Berichtdoor Proto op vr 19 dec 2014 5:18 pm

Ik probeer zoveel mogelijk informatie te bekijken via documentaires (waardoor ik van veel zaken op de hoogte ben).
Bij engelse docu's op de bbc gebruiken ze ook geleerde woorden, kijk daar eens naar met ondertiteling, dan hoor je de perfecte uitspraak, de taal en leer je ook nog iets bij op hetzelfde moment.

Een gulden tip!
Proto
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Piieter04 op vr 19 dec 2014 6:41 pm

Proto schreef:Ik probeer zoveel mogelijk informatie te bekijken via documentaires (waardoor ik van veel zaken op de hoogte ben).
Bij engelse docu's op de bbc gebruiken ze ook geleerde woorden, kijk daar eens naar met ondertiteling, dan hoor je de perfecte uitspraak, de taal en leer je ook nog iets bij op hetzelfde moment.

Een gulden tip!

Documentaires van de BBC goed engels?

Afbeelding
Piieter04
Onwetende
Onwetende

Keer terug naar Algemeen