register Paswoord vergeten?

Soliciteren

Soliciteren

Berichtdoor Mayo op do 17 sep 2015 7:18 pm

Hey, ik ga volgende week voor de eerste keer solliciteren voor een "echte" job. Maar ik vraag me af hoe ik moet antwoorden op de klassieke vraag "waar zie je jezelf in 5/10 jaar?".

Het is nogal moeilijk omdat het een bediendejob is bij een klein bedrijfje (tiental werknemers) met weinig doorgroeimogelijkheden. Maar het is in een boeiende sector waar ik wel in terecht zou willen komen en er zijn heel wat werkvakanties. En als pol&soc'er moet ik uiteraard ook niet te veel eisen stellen.
Maar dat maakt natuurlijk de vraag "waar zie je jezelf in 5/10 jaar" wel nogal moeilijk. Want het is in mijn ogen gewoon een leuke starterjob (beter dan een of andere kutjob bij een bank of een overheidsadministratie) maar ik ben niet van plan om daar voor de rest van mijn leven te blijven plakken natuurlijk.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega

Re: Soliciteren

Berichtdoor the-skullkid op do 17 sep 2015 8:19 pm

"in de spiegel"
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Chiesel op do 17 sep 2015 10:11 pm

Yea it's a bad habit but I gotta have it.
Chiesel (oude nickname: LrNs)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor hypolicious op vr 18 sep 2015 1:10 am

"Nog op fundalize"

Ze nemen je direct aan door je doorzettingsvermogen.
Afbeelding

Being naked 'n shit, teh new 2012 trend!
hypolicious (oude nickname: Phluppe)
De slimste mens
De slimste mens

Berichtdoor dOrine op di 22 sep 2015 6:04 am

Geen idee waarom dat de 'standaard' vraag is, want heb die nooit gekregen. Indien je ze toch krijgt, zever dan iets a la: een job waarin je nog steeds gemotiveerd bent, graag doet, uitdagingen krijgt, baas waarmee je goed omkan,. Beetje rond de pot en het sociale aspect naar boven halen, aangezien commentaren richting 'hogerop raken' je niet echt de goeie weg op zetten.

Oefen wel al maar om u levensverhaal te vertellen want de vraag 'vertel eens iets over jezelf' komt er sowieso.
Afbeelding

[20:39:41] piod: dOrine
[20:39:54] piod: verwijder u smakeloze avatar aub
[20:40:02] piod: ik heb een halfuur zitten kijken wat u avatar was
[20:40:12] piod: en had toen door dat ik naar iemand zijn ballen aan het staren was
dOrine (oude nickname: dOrinEkéj_12)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Keyser_Soze op wo 23 sep 2015 9:24 am

Allesbehalve standaardvraag. Zoiets vragen ze enkel aan gekwalificeerde, ambitieuze hoogopgeleide mensen.

Dus het feit dat je kiest voor een bedrijf met weinig doorgroeimogelijkheden zegt al genoeg over die vraag, n'est ce pas?
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op wo 23 sep 2015 9:24 am

Allesbehalve standaardvraag. Zoiets vragen ze enkel aan gekwalificeerde, ambitieuze hoogopgeleide mensen.

Dus het feit dat je kiest voor een bedrijf met weinig doorgroeimogelijkheden zegt al genoeg over die vraag, n'est ce pas?
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Chiesel op wo 23 sep 2015 1:38 pm

Keyser_Soze schreef:Allesbehalve standaardvraag. Zoiets vragen ze enkel aan gekwalificeerde, ambitieuze hoogopgeleide mensen.

Lol ik heb die vraag al zeker 10 keer gekregen. Heb diploma secundair onderwijs en altijd voor gewone administratieve jobs gesolliciteerd. What does that mean ay
Yea it's a bad habit but I gotta have it.
Chiesel (oude nickname: LrNs)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor birdshit op wo 23 sep 2015 3:15 pm

Keyser_Soze schreef:Allesbehalve standaardvraag. Zoiets vragen ze enkel aan gekwalificeerde, ambitieuze hoogopgeleide mensen.

pff... :lol:
birdshit
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor wizard op do 24 sep 2015 2:48 pm

Kben waarschijnlijk al veel te laat voor advies, maar kwou nu wel eens weten of de beruchte vraag gesteld is ;p
wizard
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op do 24 sep 2015 5:40 pm

Vandaag eerste "gesprek" gehad, was eigenlijk een groepsgesprek waarbij ze de job uitlegden, contract etc. Volgende week moet ik nog eens terug voor het effectieve sollicitatiegesprek. Ik zal het je dus laten weten! ;)
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)

Berichtdoor Da_Tonio op vr 02 okt 2015 9:44 am

En wat gaat uw antwoord worden als die vraag nu komt?

"Wel, volgens Skullkid is het clichématige 'in de spiegel' een mogelijk antwoordt, maar doordat ik die kerel niet graag heb moet die achterlijke mongool zijn muil houden. Keyser de Alwetende zei dat zulke vragen enkel aan gekwalificeerde, ambitieuze hoogopgeleide sollicitanten stellen. Dankzij de nodige zelfkennis wist ik dus dat die vraag sowieso ging vallen. Chiesel wou weer speciaal doen en moest uiteraard overdrijven, want na Keyser zijn reactie wéét ik gewoon dat men aan zulk laag gediplomeerde marginalen zo een vraag niet zou stellen. Jammer dat Wizard zelf geen advies gaf, want zijn mening respecteer ik. Er geeft namelijk niemand anders op hem af, dus waarom zou ik dat doen? Da_Tonio had weer niets nuttigs te zeggen, maar dat is niets want ikzelf had het niet beter gedaan. Voor een volledig overzicht van mijn persoonlijke reactie op uw vraag, kan u surfen naar http://www.fundalize.com/forum/viewtopic.php?f=47&t=42653."
vragen of info nodig??? PM of mail mag steeds
-------------------------------------------------------
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Keer terug naar Algemeen