register Paswoord vergeten?

Album Reviews

Bart Kajel en ander gejank

Album Reviews

Berichtdoor Durango op za 18 mei 2013 1:54 pm

Omnes,

Ik weet wel dat we in het iPod-tijdperk leven en weinigen nog volledige albums beluisteren. Stiekem hoop ik dat er hier op Fundalize nog een enkelingen zijn die wel volledige albums beluisteren.

Daarom misschien een deftig topic openen over albums! Heb je onlangs een goed of slecht album beluisterd, deel hier dan je mening! Dit mag de laatste nieuwe zijn, maar het mag evenzeer een classic uit de 60's zijn!

Enkele regels misschien!

- Geen compilatie-cd's
- Post aan het einde een YT-filmpje van je favo nummer uit het album
- Geef het album een score op 10

Verder geldt hier sterk het gezegde: De gustibus et coloribus non disputandem est!
Ga niet discussiëren over smaak!

Bedankt!
Afbeelding
Durango (oude nickname: Durango95)
Onwetende
Onwetende

Re: Album Reviews

Berichtdoor Durango op za 18 mei 2013 2:14 pm

Daft Punk: Random Access Memory

Het langverwachte en intussen veelbesproken nieuwe album van Daft Punk. Gisteren gedownload en al 3 maal beluisterd. Eerst wil ik hun een applausje geven omdat ze de computers en andere high-tech middelen wat opzij hebben geschoven om zo wat meer ruimte te geven aan echte instrumenten. Bangalter en de Homem-Christo lijken volwassen te zijn geworden.

Ik ben nooit een superfan geweest van Daft Punk. Ik ging wel altijd volledig los op hun muziek op feestjes, maar tot mijn verbijstering stond er niets op mijn iPod van deze supergroep. Tot gisteren dan!

De eerste noten van het album gaven mij meteen het gevoel dat het wel in orde zou komen met dit album. "Give Life Back to Music" is Daft Punk zoals we ze kenden. Maar tot grote spijt van veel fans, kunnen we dan afscheid nemen van het oude Daft Punk. Het nieuwe Daft Punk klinkt anders. Meer loungy, rustiger, harmonischer.

De hoogtepunten op dit album zijn voor mij Giorgio by Moroder. Duidelijke verwijzing naar de Italiaan die zowat eigenhandig verantwoordelijk is voor Disco! Na een lange intro, waarin je Giorgio zijn verhaal hoort doen, begint dan eens dansbaar, doch melancholisch, melodietje.

Het andere hoogtepunt is "Contact", de perfecte afsluiter van het album. Opnieuw een lange intro van een astronaut, die ons kenbaar maakt dat er more out there is! Episch dansnummertje!

Dieptepunt van het album is de samenwerking met Julian Casablancas. Als een groot fan van The Strokes keek ik het meest uit naar dit nummer en het viel tegen. Het nummer zwengelt 5 minuten wat aan en Julian's stem doen klinken als een vrouwelijke robot is niet oké!

Wie op zoek is naar nieuwe Daft Punk tracks onder een oud sausje, zal bij dit album bedrogen uitkomen. Wie openstaat voor mooie liedjes, die onder impuls van Nile Rodgers en Moroder, doen denken aan futuristische 70's, zal heerlijk smullen van dit album.

8,5/10

Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bjoerk op za 18 mei 2013 2:18 pm

Nice topic, goed idee trouwens. Ik luister ook nog naar volledige albums misschien zal ik hier ook wel eens een reviewtje posten als ik tijd heb :)
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bangbangbazooka op za 18 mei 2013 2:23 pm

Ik geen fan van daft punk en na het luisteren van Random Access Memory nog altijd nie.
Kvon het album relatief saai en veel nummers lijken te hard op elkaar, altijd dezelfde funky gitaar rifkes
Kheb ook het gevoel da Daft Punk zo ne legendarische status heeft van goeie muziek makers waardoor het gelijk half verboden is om er commentaar op te geven. Het is zeker en vast geen super slecht album, maar ik had er door alle hype enzo mss gewoon veel meer van verwacht :)
bangbangbazooka
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Piieter04 op do 23 mei 2013 4:05 pm

De eerste keer dat ik dat album hoorde, vond ik het ook maar niks. Nu, na een paar keer luisteren, vind ik het misschien zelfs van hetzelfde niveau van hun vorig album. Ge moet er gewoon niet naar luisteren met de gedachte dat ge de oude Daft Punk gaat horen.
Piieter04
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor TheMole op do 23 mei 2013 4:33 pm

Ale ik vind het juist een heel goed album. Als groot Daft Punk fan durf ik zelfs te zeggen dat dit miss hun beste album is. :p
Afbeelding
TheMole (oude nickname: The Mole)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor spikky7 op do 23 mei 2013 6:20 pm

Eerst en vooral, leuk topic (Y)

Verwachtingen van het nieuw album van Daft Punk waren redelijk hoog. Komt vooral door hun eerste 2 albums en een zalig live-album ( alive 2007), maar ook door de gecreëerde hype rond Daft Punk. Hun eerste single get lucky die voor de lancering van hun album uitkwam kwam al uitstekend single, hierdoor verlangde ik achter dit album maar ook omdat hun vorig album toch al 8 jaar terug was.

Mijn eerste luisterbeurt is ondertussen al anderhalve week terug. Eerste indruk was redelijk, door hoge verwachting viel het beetje tegen. Er zaten maar leuke nummers tussen, maar ik hoopte toch op meer...

Na enkele luisterbeurten beviel het album me beter en beter. De meeste nummers klonken veel beter na de eerste luisterbeurt. Naar mate het meer luisteren besefte ik dat dit gewoon een uitstekend album is van Daft Punk. Ik zal zeker niet zeggen dat dit hun beste album is, maar toch zeer knap gedaan van het Franse Duo!

Top nummers zijn Giorgio by moroder, Within, Instant cruss & Contact

Beoordeling 9/10

Bedankt VAMPIRO!
spikky7
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Durango op vr 24 mei 2013 12:45 pm

Queens of the Stone Age: ...Like Clockwork

Josh Homme - hottest ginger of rock'n'roll - is weer helemaal terug! Al is hij natuurlijk nooit weggeweest, zo was er zijn supergroepje Them Crooked Vultures met John Paul Jones en Dave Grohl en zijn samenwerkingen met Arctic Monkeys en Eagles of Death Metal. Maar eindelijk, na 6 jaar geeft hij ons weer de kans om te genieten van een nieuw QOTSA-album.

Homme moet zowat de populairste figuur uit de huidige rockwereld zijn. Hoe verklaar je anders klinkende namen als Alex Turner, Dave Grohl, Trent Reznor, Jake Shears (Scissor Sisters), Mark Lanegan and 's werelds bekendste homofiele adoptievader Elton Jonh op één album.

'...Like Clockwork' heet de nieuwste, maar volgens de QOTSA-leden verliep het maken van dit album - in tegenstelling tot wat de titel doet vermoeden - niet van een leien dakje. Ze zitten al aan 6 albums en de regelmaat van het niveau is iets dat weinig bands hun nadoen. Dat kan liggen aan de constante wisseling van bandleden, zo verzamelde Homme naar verluid al zo'n 40 getalenteerde muzikanten in de tijdslijn van QOTSA, faut le faire.

Na 5 albums pure in-your-face rock, verwachtte ik bij deze dan meer van hetzelfde, wat in het geval van QOTSA enkel een compliment is. Maar dit album is anders. Niet beter, niet slechter. Anders. Geen nummers meer als 'Feel Good Hit of the Summer'. Bij Daft Punk stelde ik mij de vraag of de heren volwassener waren geworden, dit doe ik nu opnieuw.

De vooruitgeschoven hit 'My God is the Sun' kan waarschijnlijk in het rijtje instant classics, als 'No One Knows' en 'Little Sisters', geschoven worden. De rest van het album lijkt meer doordacht, meer gelaagd. En zoals dat vaak gaat bij geniale albums, duurt het een tijdje om alles te kunnen verwerken en appreciëren.

In het begin was ik teleurgesteld, maar nu word ik met elke luisterbeurt nog verliefder. Als het hoogtepunt van het album kies ik voor 'If I Had a Tail'. Een wonderbaarlijk geslaagde mix van groovy en hard. Aan het einde van de track worden de backing vocals van Alex Turner en Mark Lanegan nog eens mooi in de verf gezet.

En dan rest er me als laatste nog enkel Homme's schrijfwerk in de verf te zetten. Toplyrics, as usual. Tot dusver topfavoriet om mijn album van het jaar te worden. Nu vol spanning wachten om ze dit live zien te brengen!
Josh Homme, ik zie u graag!

9,5/10

Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bangbangbazooka op vr 24 mei 2013 12:50 pm

paar dagen geleden nochtans nie zo content van :p
Durango schreef:Kwas net bezig met n verslagje. Ben er ni zo zot van.
Kan ook aan te hoge verwachtingen liggen.

straks zelf eens luisteren, kben benieuwd :)
bangbangbazooka
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Rbbz op vr 24 mei 2013 1:17 pm

Days Go By -The Offspring

Ik ben zeker geen muziek kenner, maar heb een gevarieerde smaak.

'k Vind het album gewoon leuk en goed omdat ik blij ben dat The Offspring een nieuw album maakte.
Cruising California is een goeie opvolger voor Pretty fly for a white guy, gewoon een fun nummer dus. Days go by en the future is now vind ik dan weer de beste van het album. De rest kan er wel mee door.
Afbeelding
Rbbz (oude nickname: Robbe_torres)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Durango op vr 24 mei 2013 1:27 pm

bangbangbazooka schreef:paar dagen geleden nochtans nie zo content van :p

I remember writing that! En ik ben blij dat ik gewacht heb met dat verslagje op Fundalize te zwieren. 'k Zou het album nogal oneer hebben aangedaan.

Maar zoals ik in het verslag heb aangegeven, het duurde echt wel een tijdje eer ik het goed begon te vinden. Ik heb er geen verklaring voor. Maar sinds gisteren ben ik er helemaal zat van.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Durango op za 25 mei 2013 4:35 pm

Wampire: Curiosity

God, jeetje, allemachtig! Ik denk dat de muziekgoden mij deze week belonen om me bedanken om dit topic te openen.
Na de kleppers van Daft Punk en Queens of the Stone Age schotel ik u graag een nieuwe topper voor!

Een kleine maand geleden vond ik per abuis hun vooruitgeschoven single 'The Hearse' en vond het meteen een geweldig plaatje. Een beetje 80's synthpop met een duisterkantje, dat me sterk deed denken aan 'Young Turks' van Rodd Stewart. Zo geweldig dat ik ze zocht en vond op facebook en meteen op dat dekselse like-knopje klikte. Las ik potjandorie een review in de Humo over hun eerste album. Mijn mooie hoofdje zei: "Luisteren, zo snel mogelijk, godverdomme!"

Ik ken helemaal niets van dit groepje en dat is soms alleen een pluspunt. Wat verwachtte ik van dit album?
Dat The Hearse een van de weinig luisterbare liedjes zou zijn en dat de overige nummers te vreemd en hipsterish zouden zijn. Echter, het tegendeel is waar. Ik vond zelfs nummers die leuker waren.

Klein puntje van kritiek: Het mag misschien af en toe wat gevarieerder, synthesizers kunnen snel gaan vervelen.
Bovendien vind ik de duur van het album, 32 minuten, ietsjes aan de korte kant.

Maar dat neemt niet weg dat het gewoon een half uur plezier is. Overigens ben ik benieuwd waar dit groepje zal eindigen. Want ik schat ze zeker een mogelijk even grote toekomst als MGMT toe, al zitten er in dit album geen wereldhits.

Het hoogtepunt van het album is Spirit Forest. Een nummer dat schommelt tussen vrolijk en horror. Ze proberen schijnbaar vals te zingen, maar slagen er wonderwel in om het aangenaam te laten klinken.

Ben je fan van groepen als MGMT, Foster the People, Empire of the Sun, Metronomy en/of Cut Copy, dan zal Wampire je zeker ook bevallen! Geef het een kans!

8/10

Moest je het volledige album of andere albums willen streamen, raad ik u deze site aan. Accountje maken is snel gedaan. Handige site!

http://www.rdio.com/artist/Wampire/album/Curiosity/
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bangbangbazooka op za 25 mei 2013 5:10 pm

klinkt goed!

Durango schreef:
bangbangbazooka schreef:paar dagen geleden nochtans nie zo content van :p

I remember writing that! En ik ben blij dat ik gewacht heb met dat verslagje op Fundalize te zwieren. 'k Zou het album nogal oneer hebben aangedaan.

Maar zoals ik in het verslag heb aangegeven, het duurde echt wel een tijdje eer ik het goed begon te vinden. Ik heb er geen verklaring voor. Maar sinds gisteren ben ik er helemaal zat van.

ja soms is da zo, ik ben grote fan van Gorillaz en toen Plastic Beach uitkwam vond ik er eerst ook maar niks aan, maar hoe langer ik er naar luisterde hoe beter het gelijk werd :)

voor de mensen die trouwens graag veel muziek uit verschillende genres ontdekken
http://www.youtube.com/user/theneedledrop
youtube channel met heel goeie reviews over alle soorten muziek :)
bangbangbazooka
Ontslagen
Ontslagen

Keer terug naar Muziek