register Paswoord vergeten?

Welke film heb je als laatste gezien!? (IV)

Re: Welke film heb je als laatste gezien!? (IV)

Berichtdoor timplex op zo 28 dec 2014 11:01 pm

bowling balls

luchtige vlaamse komedie met een mooie cast (o.a. nathalie meskens :mrgreen: topvrouw) en in mijn geval choppers :p

a la frits & freddy gehalte, voor mij wel leuke film voor een zondagmiddag.
timplex
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Xqlusive op ma 29 dec 2014 9:18 am

Godzilla (2014)
1/10
Hoe teleurstellend kan een film zijn? Keek vroeger zo graag naar de godzilla tekenfilmserie, maar vond deze echt niets waard

close Bekijk spoiler:
life is a dance, and then you chill
Xqlusive (oude nickname: XqLuSive)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Schifahrer007 op ma 29 dec 2014 8:27 pm

Her
9/10

Mooie film voor als je in een melancholisch bui bent.
Creëert een speciale atmosfeer en absorbeert je volledig door de redelijk trage verhaallijn en mooie muziek.
Schifahrer007 (oude nickname: Schifahrer 007)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op do 01 jan 2015 6:39 pm

The Hobbit (de laatste)

Trok op de kloten.
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Noiz op vr 02 jan 2015 11:14 am

Keyser_Soze schreef:The Hobbit (de laatste)

Trok op de kloten.

gij zaagt al vanaf de eerste film, waarom gaje dan nog?
Afbeelding
Noiz (oude nickname: just)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op vr 02 jan 2015 2:46 pm

Noiz schreef:

Trok op de kloten.

Omdat Lord of the Rings één van de meest iconische films waren van de jaren 2000. Films waar we later met onze kinderen nog eens naar gaan kijken (zoals nu met bv de oude Star Wars films). Dat greintje hoop dat er iets van de ziel van Lord of the Rings in die films zou zitten is genoeg om te gaan kijken.

In b4 "tis nie LOTR, tis de hobbit". Het gaat er mij niet om dat het verhaal niet in dezelfde lijn ligt, maar meer over regie en productie van de film. Waar Peter Jackson met Lord of the Rings gewoon een ijzersterke film wou maken, slaagt hij er met The Hobbit niet in om "ziel" in de film te steken. Een regisseur zou bijvoorbeeld enkel computereffecten mogen gebruiken wanneer het volledig onmogelijk is om een bepaalde scène te maken zonder CGI. Een regisseur als Christopher Nolan houdt zich vast aan die methode en creëert pareltjes als Inception en Interstellar. Daar zit ook een boel CGI in, maar hetgeen zonder kan wordt ook zonder gedaan. Als hij daarvoor een ronddraaiende hotelkamer moet bouwen, dan doet hij dat.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Noiz op vr 02 jan 2015 4:15 pm

Mayo schreef:
Noiz schreef:

Trok op de kloten.

Omdat Lord of the Rings één van de meest iconische films waren van de jaren 2000. Films waar we later met onze kinderen nog eens naar gaan kijken (zoals nu met bv de oude Star Wars films). Dat greintje hoop dat er iets van de ziel van Lord of the Rings in die films zou zitten is genoeg om te gaan kijken.

In b4 "tis nie LOTR, tis de hobbit". Het gaat er mij niet om dat het verhaal niet in dezelfde lijn ligt, maar meer over regie en productie van de film. Waar Peter Jackson met Lord of the Rings gewoon een ijzersterke film wou maken, slaagt hij er met The Hobbit niet in om "ziel" in de film te steken. Een regisseur zou bijvoorbeeld enkel computereffecten mogen gebruiken wanneer het volledig onmogelijk is om een bepaalde scène te maken zonder CGI. Een regisseur als Christopher Nolan houdt zich vast aan die methode en creëert pareltjes als Inception en Interstellar. Daar zit ook een boel CGI in, maar hetgeen zonder kan wordt ook zonder gedaan. Als hij daarvoor een ronddraaiende hotelkamer moet bouwen, dan doet hij dat.

meh u argument is puur u visie. ik vond the hobbit serie goed en mijn verwachtingen hier en door overtreffen. De 3de film was de minste van de drie maar het laatste deel van het boek vond ik ook het slechtste deel dus dat wist ik al. Ik vind zelf dat peter jackson goed zijn werk gedaan heeft al regisseur van beide films door toch de films verwant te maken aan elkaar door hun verhaal duidelijker te maken.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op vr 02 jan 2015 4:51 pm

Noiz schreef:. Ik vind zelf dat peter jackson goed zijn werk gedaan heeft al regisseur van beide films door toch de films verwant te maken aan elkaar door hun verhaal duidelijker te maken.

Door belachelijke fouten zoals er per se een scène in te steken waar Thranduil tegen Legolas zegt dat hij op zoek moet gaan naar Strider, terwijl Aragorn op dat moment een kind van 10 jaar is. Dat zijn het soort zaken waarom deze films zielloos zijn. Als je het als regisseur belangrijker vind om de link met Lord of the Rings te leggen dan om de authenticiteit van het verhaal te behouden, dan ben je gewoon slecht bezig.

En dan heb je gewoon het verschil in perspectief. Ik neem aan dat je films voornamelijk als puur entertainment bekijkt. Dan scoort de film wellicht niet zo slecht. Maar (zonder hautain te willen overkomen) ik probeer ook altijd te letten op factoren als regie, acteerwerk, kunstzinnigheid, verhaaltechnische aspecten enzovoorts wanneer ik een film bekijk. Op die vlakken faalt The Hobbit. Soms had ik het idee dat ik naar een film aan het kijken was uit het genre van Transformers.

Ik verwacht nu eenmaal meer van een regisseur die drie films in de IMDB top 20 heeft, een klassieker uit de moderne literatuur heeft als basis voor z'n film, en daarnaast nog eens beschikt over quasi ongelimiteerde budgetten.
Afbeelding

Berichtdoor Noiz op vr 02 jan 2015 8:07 pm

Mayo schreef:
Noiz schreef:. Ik vind zelf dat peter jackson goed zijn werk gedaan heeft al regisseur van beide films door toch de films verwant te maken aan elkaar door hun verhaal duidelijker te maken.

Door belachelijke fouten zoals er per se een scène in te steken waar Thranduil tegen Legolas zegt dat hij op zoek moet gaan naar Strider, terwijl Aragorn op dat moment een kind van 10 jaar is. Dat zijn het soort zaken waarom deze films zielloos zijn. Als je het als regisseur belangrijker vind om de link met Lord of the Rings te leggen dan om de authenticiteit van het verhaal te behouden, dan ben je gewoon slecht bezig.

En dan heb je gewoon het verschil in perspectief. Ik neem aan dat je films voornamelijk als puur entertainment bekijkt. Dan scoort de film wellicht niet zo slecht. Maar (zonder hautain te willen overkomen) ik probeer ook altijd te letten op factoren als regie, acteerwerk, kunstzinnigheid, verhaaltechnische aspecten enzovoorts wanneer ik een film bekijk. Op die vlakken faalt The Hobbit. Soms had ik het idee dat ik naar een film aan het kijken was uit het genre van Transformers.

Ik verwacht nu eenmaal meer van een regisseur die drie films in de IMDB top 20 heeft, een klassieker uit de moderne literatuur heeft als basis voor z'n film, en daarnaast nog eens beschikt over quasi ongelimiteerde budgetten.

Aja want dat is fout? Want gandalf is ook al die tijd bezig geweest met the ring. Of denk je dat de relatie tussen legolas en aragorn er komt omdat ze 3 keer samen een toerke zijn gaan wandelen? Again u visie op hoe de films opgebouwd zijn.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op vr 02 jan 2015 8:28 pm

Noiz schreef:
Mayo schreef:
Noiz schreef:

Trok op de kloten.

meh u argument is puur u visie. ik vond the hobbit serie goed en mijn verwachtingen hier en door overtreffen. De 3de film was de minste van de drie maar het laatste deel van het boek vond ik ook het slechtste deel dus dat wist ik al. Ik vind zelf dat peter jackson goed zijn werk gedaan heeft al regisseur van beide films door toch de films verwant te maken aan elkaar door hun verhaal duidelijker te maken.

éEen visei" kunt ge het niet noemen als Peter Jackson er talrijke verhaallijnen tussengooit die niks met het boek te maken hebben en die op de kloten trekken. Verder gebeurt niks anders dan vechten, worden de personages niet genoeg uitgediept, kan je de meeste conversaties herleiden tot oneliners die op niks slaan. En zwijg me aub van het einde waar Gandalf Aragorn vernoemt.

Aub, als gij dit een goede film vond dan neem ik aan dat "The Fast and The Furious-films" uw maatstaven zijn?
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op vr 02 jan 2015 8:35 pm

Als ge een film maakt over een universum dat zo uitgebreid beschreven is als dat van Tolkien, dan moet je u daar enigszins aan houden. Als je zaken toevoegt dan moet je u de vraag stellen: Gaat dit een betere film opleveren? In de boeken wordt bijvoorbeeld de slag om Helm's Deep erg kort behandeld, terwijl dat in de film bijna een anderhalf uur duurt. Dat zorgde echter voor een betere film. Die scène tussen Thranduil en Legolas daarentegen heeft geen enkele meerwaarde. Waarom ze dan in de film steken? Net zoals de scène waar Gandalf tegen Bilbo over de ring praat. Die laatste klopt zelf niet met z'n eigen films waar hij per se de link mee wil leggen. Op het einde van The Hobbit weet Gandalf dat Bilbo de ring heeft, en in The Fellowship of the Ring komt hij plots uit de lucht vallen.
Afbeelding

Berichtdoor Noiz op vr 02 jan 2015 10:00 pm

Mayo schreef:Als ge een film maakt over een universum dat zo uitgebreid beschreven is als dat van Tolkien, dan moet je u daar enigszins aan houden. Als je zaken toevoegt dan moet je u de vraag stellen: Gaat dit een betere film opleveren? In de boeken wordt bijvoorbeeld de slag om Helm's Deep erg kort behandeld, terwijl dat in de film bijna een anderhalf uur duurt. Dat zorgde echter voor een betere film. Die scène tussen Thranduil en Legolas daarentegen heeft geen enkele meerwaarde. Waarom ze dan in de film steken? Net zoals de scène waar Gandalf tegen Bilbo over de ring praat. Die laatste klopt zelf niet met z'n eigen films waar hij per se de link mee wil leggen. Op het einde van The Hobbit weet Gandalf dat Bilbo de ring heeft, en in The Fellowship of the Ring komt hij plots uit de lucht vallen.

hij wist altijd dat hij die ring had, hij wist niet dat het DIE ring was.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op vr 02 jan 2015 10:48 pm

Noiz schreef:hij wist altijd dat hij die ring had, hij wist niet dat het DIE ring was.

Sowieso zit er een fout in. Als Gandalf te weten komt dat Bilbo een ring heeft, dan zijn er twee mogelijkheden:
A) Gandalf denkt dat het een Ring of Power is. In dat geval is het onlogisch dat Gandalf pas een vijftigtal jaar later besluit om dat eens te gaan onderzoeken.
B) Gandalf denkt dat het een van de "lesser rings" is. In dat geval hoeft hij geen bedenkelijke blikken te maken en hoeft hij Bilbo niet te waarschuwen om hem niet teveel te gebruiken. Doet hij dat wel, dan is het opnieuw onlogisch dat Gandalf pas een vijftigtal jaar later besluit om dat eens te gaan onderzoeken.

Maar bon, die fout is nu niet de ergste. Peter Jackson heeft genoeg andere zaken verkracht.
Afbeelding

Berichtdoor Ottorongo op za 03 jan 2015 2:25 am

de laatste hobbit
starwars 3 en 4
how high

de hobbit was echt ne kut film. serieus de cgi van star wars 4 was beter en die film is bijna 40 jaar oud.
Ottorongo (oude nickname: slaapkopje)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Audioholic op za 03 jan 2015 12:19 pm

Gaat er eigenlijk niemand iets zeggen over de scene waar Legolas over de vallende stenen loopt?
't Was even belachelijk als de tonnenscene in de eerste film
Afbeelding
Audioholic (oude nickname: Hardcore)

Berichtdoor Mayo op za 03 jan 2015 12:44 pm

Audioholic schreef:Gaat er eigenlijk niemand iets zeggen over de scene waar Legolas over de vallende stenen loopt?

Mayo schreef:- Fouten. Zoveel fouten. Het gewei van dat eland kon onmogelijk door de poort. Actie-reactie is blijkbaar niet van toepassing op Legolas, en die geiten waren wellicht verre familie van de elf gezien ze evenmin gebonden waren door enige fysische wetten.

Al is het natuurlijk een elf en die zijn buitengewoon licht en wendbaar. Maar ik vond dat inderdaad ook een belachelijke scène.
Afbeelding

Berichtdoor Jellesg op zo 04 jan 2015 1:02 am

12 years a slave.

Ik snap waarom deze film de oscar voor beste film binnen gehaald heeft. Ik kan mij enorm inleven in dit soort films, en deze heeft zeker een snaar geraakt..
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor elberto op zo 04 jan 2015 1:17 am

The Interview

7/10

Ik moet zeggen dat deze film me toch lichtelijk verbaasd heeft. Ik had verschrikkelijk lage verwachtingen en dacht in feite een komedie op het niveau van Ted te zien. In plaats daarvan heeft de film me toch meerdere malen doen lachen. Viel goed mee in vergelijking met wat ik ervan verwachtte dus.
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Piieter04 op zo 04 jan 2015 8:40 am

The Interview

4/10
Piieter04
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op do 08 jan 2015 4:37 pm

The Drop - 5,5/10

De film van Michael Roskam met Matthias Schoenaerts, Tom Hardy en James Gandolfini.
Behoorlijk matig. Dat grijze sfeertje paste perfect bij de personages die net aan de rand van de criminaliteit staan. Maar het verhaal noch de personages wisten me te boeien. Je krijgt niet echt veel sympathie voor Bob (Tom Hardy) en pas op het einde kom je dan eindelijk wat te weten.

Niet mijn ding

Open Windows - 4/10

Thriller met Elijah Wood en Sasha Grey. Het feit dat die laatste erin acteert was dan ook de voornaamste reden waarom ik benieuwd was naar deze film.
De film is echter een absoluut misbaksel. Het begint enorm traag, maar de sfeer is er enigzins goed, maar hoe verder het verhaal gaat hoe onrealistischer en lachwekkender het wordt.

Uiteindelijk is het acteerwerk van Sasha Grey nog dé verrassing van deze film.
Afbeelding

Berichtdoor VAMPIRO op za 10 jan 2015 7:09 pm

The drop 9/10

gone girl 9.5/10
VAMPIRO (oude nickname: VamPir0)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op zo 11 jan 2015 5:41 pm

The Way - 8/10

Soms kom je plots een titel van een film tegen waarvan je nog nooit gehoord hebt. Deze kwam ik tegen toen ik lijstjes met roadmovies afging. Het is een redelijke low-budget film met Martin Sheen in de hoofdrol. Het verhaal draait om een man wiens zoon gestorven is op de weg naar Santiago de Compostella. De vader besluit impulsief de reis verder te zetten.

De ene acteur is al wat beter dan de andere, en soms is het verhaal iets te cliché, maar ik vond het alleszins een behoorlijk goede roadmovie. Aanrader voor wie van het genre houdt. En je krijgt er spontaan zin van om de camino te gaan afleggen.

Ook leuk: het idee voor de film is ontstaan toen Martin Sheen samen met zijn kleinzoon de camino hebben afgelegd. De rol is dan ook speciaal geschreven voor Martin Sheen.

Afbeelding

Berichtdoor Mayo op wo 14 jan 2015 11:54 am

Whiplash - 8,5/10

Uitstekende indie-film over een getalenteerde drummer en zijn veeleisende leraar/dirigent. Enorm sfeervolle film waarbij je de constante spanning echt voelt. Ook de uiteindelijke apotheose was erg goed gedaan. Aanrader!

Edit: Vandaag genomineerd voor vijf oscars! Als je hem bekijkt moet je trouwens ook eens letten op het ritme van de montage. Echt super nice gedaan.

Laatst bijgewerkt door Mayo op ma 19 jan 2015 1:32 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding

Berichtdoor bangbangbazooka op zo 18 jan 2015 11:59 pm

John Wick, fucking coole film! Gewoon non stop actie geen bullshit er tussen! :)
bangbangbazooka
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Mayo op ma 19 jan 2015 1:27 pm

The Imitation Game - 8/10

Film over de wiskundige Alan Turing (Benedict Cumberbatch) die de enigma-code van de Duitsers kraakt. Interessante film, maar het moet je wel wat interesseren denk ik.

Next - 6/10

Breinloos filmpje met Nicolas Cage. Wel een interessant uitgangspunt: Die kerel kan 2min in zijn eigen toekomst kijken. Helaas onderbenut. In het begin is er bijvoorbeeld een scène waarbij hij ontsnapt uit een casino door constant camera's en agenten te ontwijken. Dat had geniaal geweest in een long-shot. Helaas helaas. Ook verschillende fouten in de film, en op bepaalde momenten werd het allemaal een beetje te breinloos.

The Negotiator - 7/10

Thriller met Samuel L. Jackson & Kevin Spacey. Spannende film die gedragen wordt door twee zalige acteurs. Ondanks de lange speelduur blijf je wel in de spanning.
Afbeelding

Berichtdoor Keyser_Soze op ma 19 jan 2015 3:47 pm

Fury 8/10

Best entertainende film. Mocht wel wat langer duren en personages mochten meer uitgediept worden.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Feest_58 op ma 19 jan 2015 7:52 pm

Mayo schreef:
Audioholic schreef:Gaat er eigenlijk niemand iets zeggen over de scene waar Legolas over de vallende stenen loopt?

Mayo schreef:- Fouten. Zoveel fouten. Het gewei van dat eland kon onmogelijk door de poort. Actie-reactie is blijkbaar niet van toepassing op Legolas, en die geiten waren wellicht verre familie van de elf gezien ze evenmin gebonden waren door enige fysische wetten.

Al is het natuurlijk een elf en die zijn buitengewoon licht en wendbaar. Maar ik vond dat inderdaad ook een belachelijke scène.

Waar is de fantasie gebleven?

Een gigantische worm die stenen eet is oké, maar een elf die hoog kan springen kan niet? :D
Feest_58
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Piieter04 op do 22 jan 2015 11:12 pm

The theory of everything 8

Lijkt me straf dat Eddie Redmayne de oscar niet krijgt.
Piieter04
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op zo 08 feb 2015 12:27 am

From Dusk Till Dawn 10/10 must see

Fucking zalige film. Kan niet begrijpen dat hier controverse om is en velen de film superslecht vinden. Hoe kunde dit nu slecht vinden? Okay, het zijn twee films in één maar beiden zijn gewelding in hun genre en de combinatie ervan maakt het nog beter.

Geweldig, echt geniaal. Alle nuance valt weg hierbij. 108 minuten puur entertainment. Als ik naar de film ga wil ik entertained worden, deze film slaagde daar feilloos in.

close Bekijk spoiler:

Filth 7/10 aanrader

Vrij toffe film over een Schotse agent die verslaafd aan drugs en sex in een mentale rollecoaster terecht komt. De film slaagt meer in het zijn van een gitzwarte komedie dan in het zijn van een psychologische thriller. James McAvoy is echter briljant in deze film. Geweldige acteur en zalig Schots accent. Grappige en lichtelijk gestoorde film. Aaanrader.

Mister Smith goes to Washington 7/10

Zeer oude film (jaren '30) over een naïeve kerel die door een samenloop van omstandigheden in de Amerikaanse senaat terechtkomt en daar probeert het leven van alle Amerikaanse jongens te verbeteren. Zijn ongebreideld geloof in de kracht van het Amerikaans democratisch systeem wordt echter uitgedaagd door de politieke corruptie van Washington. Ik vind het heel moeilijk om een rating te geven aan deze film omdat hij zo oud is. Dat betekent dat hij langdradig is en het verhaal traag op gang komt. Nu zou die film een half uur korter zijn (en aangevuld worden met seks en geweld). Het stereotiepe karakter van de personages komt voor mij erg gemaakt over en tot het einde van de film vond ik het moeilijk om me te identificeren met het hoofdpersonage omdat die zo dom overkomt. Maar ik begrijp wel waarom het een klassieker is en ik heb al meerdere referenties naar mooie scenes uit deze film in andere series en films gezien.

Blades of Glory 6/10

Werd me aangeraden als één van de beste komedies aller tijden en een betere Will Ferell movie dan Anchorman. Ik vond die laatste vrij grappig dus mijn verwachtingen voor deze film waren vrij hoog. Dat viel eigenlijk een beetje tegen. Er waren zeker enkele grappige momenten maar mijn sides bleven schoon waar ze zaten. Het haalde de hoge verwachtingen die ik vooraf stelde dus niet. Spijtig. Hij is niet slecht maar nu ook weer geen aanrader.
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bangbangbazooka op zo 08 feb 2015 4:33 am

elberto schreef:From Dusk Till Dawn 10/10 must see

Fucking zalige film. Kan niet begrijpen dat hier controverse om is en velen de film superslecht vinden. Hoe kunde dit nu slecht vinden? Okay, het zijn twee films in één maar beiden zijn gewelding in hun genre en de combinatie ervan maakt het nog beter.

Geweldig, echt geniaal. Alle nuance valt weg hierbij. 108 minuten puur entertainment. Als ik naar de film ga wil ik entertained worden, deze film slaagde daar feilloos in.

Ik ken echt niemand die ooit al gezegd heeft dat die films superslecht is :p
bangbangbazooka
Ontslagen
Ontslagen

VorigeVolgende

Keer terug naar Films