register Paswoord vergeten?

Welke film heb je als laatste gezien!? (IV)

Re: Welke film heb je als laatste gezien!? (IV)

Berichtdoor Lupes op zo 08 feb 2015 1:33 pm

bangbangbazooka schreef:
elberto schreef:From Dusk Till Dawn 10/10 must see

Kan niet begrijpen dat hier controverse om is en velen de film superslecht vinden

Ik ken echt niemand die ooit al gezegd heeft dat die films superslecht is :p

controverse?? nooit van geweten

en 't zelfde als BBB, ik ken niemand die die film superslecht vindt..

btw.. is't den eersten keer dat ge die From Dusk Till Dawn ziet? :o :o :o :shock: :shock: :shock: :shock: :o
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Didier Deluxe op zo 08 feb 2015 9:29 pm

Lupes schreef:
bangbangbazooka schreef:

Kan niet begrijpen dat hier controverse om is en velen de film superslecht vinden

btw.. is't den eersten keer dat ge die From Dusk Till Dawn ziet? :o :o :o :shock: :shock: :shock: :shock: :o

Ik vind dat anders echt ne lege film. Maar Tarantino heeft mij dan ook nooit kunnen aanspreken...
Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Keyser_Soze op ma 09 feb 2015 11:25 am

Big Hero 6 9/10

Lang geleden dat ik zo'n leuke animatiefilm gezien heb :)

Baymax is echt zalig :mrgreen:

( ●—● )
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor soren91 op ma 09 feb 2015 2:05 pm

Keyser_Soze schreef:Big Hero 6 9/10

Lang geleden dat ik zo'n leuke animatiefilm gezien heb :)

Baymax is echt zalig :mrgreen:

( ●—● )

Gisteren gezien en vond'm ook zeer goed!
En dan nu even de 14 jarige puber in mij:
Keyser_Soze schreef:Big Hero 6 9/10
soren91 (oude nickname: soren.91)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Queen op ma 09 feb 2015 8:25 pm

Ook Big Hero 6 gezien.

9/10

Balalalalala.
Rawr.
Afbeelding
Queen
Fundalize Super-Moderator
Fundalize Super-Moderator

Berichtdoor bonzaikris op di 10 feb 2015 4:42 pm

Didier Deluxe schreef:
Lupes schreef:
bangbangbazooka schreef:

Ik vind dat anders echt ne lege film. Maar Tarantino heeft mij dan ook nooit kunnen aanspreken...

FDTD is heel hard afgekraakt geweest door de critici enzo, maar in mijn ogen al jaren een topper.
Rare jongens die romeinen.

Afbeelding
bonzaikris
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Iandras op wo 11 feb 2015 10:58 am

Fifth element gezien (1997).

Kreeg overal vrij goede ratings, maar ik vond hem maar raar en slecht geacteerd

5/10
Iandras
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op wo 11 feb 2015 11:08 am

Big Hero 6 - 7/10

Leuke film, maar ook niet meer dan dat. Redelijk rechtlijnig en voorspelbaar verhaal. Wel mooi gemaakt, en de knullige robot was wel cool. Maar er zijn betere animatiefilms te vinden. :)

Jurassic Park III - 5/10
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Mayo op do 12 feb 2015 10:17 pm

The Theory of Everything - 7,5/10

Mooie film, maar geen hoogvlieger. De acteerprestaties zijn fenomenaal en het ziet er, behalve enkele scènes waarvan ik denk dat ze met greenkey gemaakt zijn wanneer dat totaal niet noodzakelijk was, allemaal vrij goed uit. Ik had wel liever wat meer over Hawkings' wetenschappelijke prestaties gezien, al vond ik het menselijk verhaal wel vrij sterk. Blij dat ze in een biopic het echte leven moeten tonen en geen verhaaltje brengen over iemand die haar hele leven aan een ander spendeert.
Afbeelding

Berichtdoor RedDragon op zo 15 feb 2015 1:48 pm

Kingsman: The Secret Service (http://www.imdb.com/title/tt2802144/)

Ik had de trailer gezien, maar toen ik in de cinema zaal zad had ik een wtf gevoel. De trailer laat de film anders overkomen dan hij werkelijk is. Heb regelmatig kunnen lachen en er zaten ook wel toffe scenes in.

7/10
RedDragon (oude nickname: --punk--)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Lupes op vr 06 maart 2015 8:06 pm

Keyser_Soze schreef:Fury 8/10

Best entertainende film. Mocht wel wat langer duren en personages mochten meer uitgediept worden.

Inderdaad een entertainende film maar het einde is toch vrij onrealistisch :roll:
ik geef het ook een 8/10

Lucy: 3/10

hier had ik zóveel meer van verwacht.. er wordt gestrooid met onwaarheden, er zijn beelden die we eigenlijk niet willen zien (op een moment dacht ik dat ik naar Discovery of NGC aant kijken was) en het verhaal.. welk verhaal? ](*,)

er zijn echt zoveel domme uitspraken en momenten in deze film.. en de helft van de keren snap ik die Lucy niet. Als ze zo OP is, waarom laat ze dan nog toe dat er (goede) mensen sterven?
lupes-style = hack-style

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor elberto op vr 06 maart 2015 11:00 pm

Didier Deluxe schreef:
Lupes schreef:
bangbangbazooka schreef:

Ik heb je nooit gemogen Didier.
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op di 10 maart 2015 2:39 pm

Kingsman: The secret service - 8/10

Erg vermakelijke komedie/actie. Van Matthew Vaughn, de regisseur van Kickass. De film ligt grotendeels in dezelfde lijn maar ik vind hem persoonlijk beter dan Kickass. Enkel het eerste deel van de film vond ik nogal langdradig, en het plot had ietsjes ingewikkelder gemogen. Maar sowieso heb ik me erg vermaakt.
Afbeelding

Berichtdoor BLUE_SMILEY op di 10 maart 2015 3:07 pm

Fifty Shades of Grey (Yeah rly)

Ik spring normaal nooit op treinen die hype en chaos vervoeren, maar den deze kon ik toch niet zomaar laten passeren.
De film begon enorm traag op gang en bleef saai tot 'm 40 minuten (of zo) verder was. Het was wel alsof ik naar een random film op Vijf TV aan het kijken was, maar vanaf na dat punt kwam 'm ineens op gang en vond ik 'm toch wel spannend! Chance, want mijn ogen begonnen eerlijk gezegd toe te vallen terwijl mijn vriendin op het puntje van haar stoel zat, lol.
Hij eindigt wel enorm stupide, maar naar 't schijnt zijn er drie boeken (?), dus zullen er ook wel twee vervolgen komen dan. I like, want ik ben nieuwsgierig naar meer. SM kwam er in mijn ogen wel niet echt in voor en dat was een kleine bummer. Maar ik neem aan dat dat in het vervolg wel zal beteren?

't Is Absoluut niet de beste film die ik ooit gekeken heb, maar ook zeker niet de slechtste. Het acteerwerk vond ik eerlijk gezegd best nog wel in orde en de soundtrack was ook wel pretty damn nice.
6,5/10. Bam. Man pass revoked.

Fucking zalige film. Kan niet begrijpen dat hier controverse om is en velen de film superslecht vinden.

Huh? Ik heb nog nooit iets slechts over die film gelezen om eerlijk te zijn. Da's dan ook de reden waarom ik 'm eens op DVD gekocht had en zag. 't Is inderdaad een schitterende film.. :')
os moe is ozze va
BLUE_SMILEY (oude nickname: BLUE SMILEY :D)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor elberto op di 10 maart 2015 4:48 pm

BLUE_SMILEY schreef:

Fucking zalige film. Kan niet begrijpen dat hier controverse om is en velen de film superslecht vinden.

Huh? Ik heb nog nooit iets slechts over die film gelezen om eerlijk te zijn. Da's dan ook de reden waarom ik 'm eens op DVD gekocht had en zag. 't Is inderdaad een schitterende film.. :')

Tis echt een vrij controversiele film hoor. De kerel die hem mij aanraadde zei ook "you'll either love it, or you'll hate it. But I have a feeling you will love it.". Hij had gelijk. Je moet de reviews op IMDB eens lezen. Man man man, oelewappers dat daar tussen zitten...
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor BLUE_SMILEY op di 10 maart 2015 6:23 pm

elberto schreef:
Tis echt een vrij controversiele film hoor. De kerel die hem mij aanraadde zei ook "you'll either love it, or you'll hate it. But I have a feeling you will love it.". Hij had gelijk. Je moet de reviews op IMDB eens lezen. Man man man, oelewappers dat daar tussen zitten...

Reviews van IMDB kan je best negeren.
Veel echte filmkenners/liefhebbers zijn daar niet echt te vinden, neen.
De top 100 van die community kan ik deels wel volgen, maar er zijn veel bangelijke films die daar niet gewaardeerd worden.
os moe is ozze va
BLUE_SMILEY (oude nickname: BLUE SMILEY :D)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor elberto op wo 11 maart 2015 3:31 pm

BLUE_SMILEY schreef:
elberto schreef:

De top 100 van die community kan ik deels wel volgen, maar er zijn veel bangelijke films die daar niet gewaardeerd worden.

Pas op hoor, de critics waren nog bij de ergste van al. Ik had wel verwacht dat sommige het geniale ervan niet zouden appreciëren, maar dat het er zoveel gingen zijn had ik echt niet gedacht.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Didier Deluxe op wo 11 maart 2015 7:00 pm

elberto schreef:
BLUE_SMILEY schreef:
elberto schreef:

Pas op hoor, de critics waren nog bij de ergste van al. Ik had wel verwacht dat sommige het geniale ervan niet zouden appreciëren, maar dat het er zoveel gingen zijn had ik echt niet gedacht.

Ja kijk da's gewoon mijn genre niet. Ne superveelbelovende eerste helft die traag alles perfect opbouwt en net op het moment dat ge u begint af te vragen wat er eigenlijk gaat gebeuren, want het begint dan wat langdradig en uitgerokken te worden, had de scenarist er genoeg van. Hij had blijkbaar zelf geen idee waar het allemaal naartoe moest leiden, en heeft hij er maar de tweede helft van een dertien in een dozijn breinloze actiefilm aan gehangen. Ik had net hetzelfde gevoel bij die lift/vechtscene uit "Drive". Moest dat er nu echt in? Dat blaast heel de flow van de film op en die halve minuut verkloot een volledige film.
Wat is het nut van een dramaverhaal te (beginnen) vertellen en ge alles opbouwt zodat je je kan identificeren met het (hoofd)personage wanneer je het daarna helemaal in het belachelijke trekt?

Soit, ik ga wat stokken uit mijn gat gaan trekken want ik neem mezelf veel te serieus. :|
Afbeelding

Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Mayo op za 28 maart 2015 2:49 pm

Song of the Sea - 8/10

Echt een prachtige tekenfilm. Het verhaal gebaseerd op Ierse legendes, maar de film moet het hebben van de prachtige tekenstijl en de erg passende muziek.

Afbeelding

Berichtdoor Xqlusive op ma 30 maart 2015 11:11 am

White Chicks 8/10

Lang geleden dat ik hem nog eens gezien heb, echt gieren op sommige momenten
life is a dance, and then you chill
Xqlusive (oude nickname: XqLuSive)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op ma 30 maart 2015 3:09 pm

- Nightcrawler, zalige film 8/10

-Interstellar: had er meer van verwacht. Moet beter geweest zijn in de cinema. Maar het was wel een goeie film. 7/10

@Didier: kijk dat was ook de reactie van een maat van mij. Denkt ge nu werkelijk dat de scenarist aan zijn bureau zat een geniaal misdaaddrama aan het schrijven was dan plots een writersblock had en dacht "kom soit ik maak er gewoon een zombiefilm slasher movie recht uit de jaren '80 van en ik ben er vanaf, vervolgens doe ik alsof dat mijn plan van in het begin was en iedereen zal me geniaal vinden"?

Komaan he, die plotse omslag in de film is net de essentie van de hele film, dat is de reden waarom deze film gemaakt werd en absoluut niet zomaar "ik weet niet wat schrijven dus ik lap er maar iets bij". Ik ben ervan overtuigd dat de tweede helft van de film al van in het begin tot de planning behoorde. De film neemt de verwachtingen van de kijkers en slaat die recht in het gezicht. Als de film verder was gegaan op het classic Tarantino gedoe van de eerste helft was het gewoon een redelijke film geweest maar verder niet opmerkelijk. Dan was het pas een film van dertien in een dozijn geweest en niet de zalige film die het vandaag is.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Jellesg op ma 30 maart 2015 4:31 pm

elberto schreef:Interstellar: had er meer van verwacht. Moet beter geweest zijn in de cinema. Maar het was wel een goeie film. 7/10

[-X
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Didier Deluxe op ma 30 maart 2015 6:11 pm

elberto schreef:@Didier: kijk dat was ook de reactie van een maat van mij. Denkt ge nu werkelijk dat de scenarist aan zijn bureau zat een geniaal misdaaddrama aan het schrijven was dan plots een writersblock had en dacht "kom soit ik maak er gewoon een zombiefilm slasher movie recht uit de jaren '80 van en ik ben er vanaf, vervolgens doe ik alsof dat mijn plan van in het begin was en iedereen zal me geniaal vinden"?

Neen, maar 't komt maar hij doet wel zijn uiterste best om het zo te laten overkomen...

elberto schreef:Komaan he, die plotse omslag in de film is net de essentie van de hele film, dat is de reden waarom deze film gemaakt werd en absoluut niet zomaar "ik weet niet wat schrijven dus ik lap er maar iets bij". Ik ben ervan overtuigd dat de tweede helft van de film al van in het begin tot de planning behoorde. De film neemt de verwachtingen van de kijkers en slaat die recht in het gezicht. Als de film verder was gegaan op het classic Tarantino gedoe van de eerste helft was het gewoon een redelijke film geweest maar verder niet opmerkelijk. Dan was het pas een film van dertien in een dozijn geweest en niet de zalige film die het vandaag is.

Ik ben er ook van overtuigd dat het van in het begin de bedoeling was om de kijker recht in het gezicht te slaan door de film in 2 helften op te delen. En ik kan ook begrijpen dat dat contrast nodig is tussen de eindeloos lang gerekte eerste helft en de gratuite actie in het tweede deel om het "klets in uw gezicht" standpunt te versterken. Maar bij mij blijft het overkomen als een mop die in 2 minuten kon verteld worden maar eigenlijk over anderhalf uur is uitgerekt.

Zou die film even zalig/geniaal/legendarisch geweest zijn moest iemand anders (minder bekend) hem geregisseerd hebben? Of was het dan wel een dertien in een dozijn film? Of is het het feit dat net Tarantino zo'n film regisseerde het punt dat hem geniaal(er) moet maken?

OT:
Voor de rest is het belachelijk lang geleden dat ik nog eens naar een film heb gekeken. De laatste was "De reis van Chihiro", een typische Studio Ghibli film, een aanrader als je van het genre houdt, maar als dat het geval is dan heb je hem waarschijnlijk al gezien...
Verder wel nog een serie aan 't bekijken: Treme (van de makers van The Wire) over het leven in New Orleans na de storm, zeer degelijke serie.
En ook het nieuwe seizoen van Wheeler Dealers is begonnen, nu wel in Californië ipv Groot-Brittanië en zoals al enkele seizoenen de trend is, steeds wat meer goeiekope show en wat minder sérieux, maar de serie blijft wel nog steeds aangenaam wegkijken...
Afbeelding

Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor TheMole op ma 30 maart 2015 7:37 pm

Didier Deluxe schreef:OT:
Voor de rest is het belachelijk lang geleden dat ik nog eens naar een film heb gekeken. De laatste was "De reis van Chihiro", een typische Studio Ghibli film, een aanrader als je van het genre houdt, maar als dat het geval is dan heb je hem waarschijnlijk al gezien...
'De reis van Chihiro', ik neem aan dat da 'Spirited Away' is :D. Leuke film wel, zeker als ge de achterliggende idee (van bordelen in Japan) kent. :) Trouwens 'From Dusk Till Dawn' is enkel geschreven door Tarantino als ik mij niet vergis. Robert Rodriguez heeft die geregisseerd.
Afbeelding
TheMole (oude nickname: The Mole)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op di 31 maart 2015 6:25 am

Didier Deluxe schreef:
elberto schreef:@Didier: kijk dat was ook de reactie van een maat van mij. Denkt ge nu werkelijk dat de scenarist aan zijn bureau zat een geniaal misdaaddrama aan het schrijven was dan plots een writersblock had en dacht "kom soit ik maak er gewoon een zombiefilm slasher movie recht uit de jaren '80 van en ik ben er vanaf, vervolgens doe ik alsof dat mijn plan van in het begin was en iedereen zal me geniaal vinden"?

Neen, maar 't komt maar hij doet wel zijn uiterste best om het zo te laten overkomen...

elberto schreef:Komaan he, die plotse omslag in de film is net de essentie van de hele film, dat is de reden waarom deze film gemaakt werd en absoluut niet zomaar "ik weet niet wat schrijven dus ik lap er maar iets bij". Ik ben ervan overtuigd dat de tweede helft van de film al van in het begin tot de planning behoorde. De film neemt de verwachtingen van de kijkers en slaat die recht in het gezicht. Als de film verder was gegaan op het classic Tarantino gedoe van de eerste helft was het gewoon een redelijke film geweest maar verder niet opmerkelijk. Dan was het pas een film van dertien in een dozijn geweest en niet de zalige film die het vandaag is.

Ik ben er ook van overtuigd dat het van in het begin de bedoeling was om de kijker recht in het gezicht te slaan door de film in 2 helften op te delen. En ik kan ook begrijpen dat dat contrast nodig is tussen de eindeloos lang gerekte eerste helft en de gratuite actie in het tweede deel om het "klets in uw gezicht" standpunt te versterken. Maar bij mij blijft het overkomen als een mop die in 2 minuten kon verteld worden maar eigenlijk over anderhalf uur is uitgerekt.

Zou die film even zalig/geniaal/legendarisch geweest zijn moest iemand anders (minder bekend) hem geregisseerd hebben? Of was het dan wel een dertien in een dozijn film? Of is het het feit dat net Tarantino zo'n film regisseerde het punt dat hem geniaal(er) moet maken?

Ok we gaan het duidelijk nooit eens zijn over deze film maar Tarantino heeft die film wel niet geregisseerd he, dat was Robert Rodriguez. Bekend van films als Planet Terror, Sin City, Desperado,...
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor TheMole op di 31 maart 2015 7:10 pm

Gisteren 'The Station Agent' gezien. Speciale film met enorm goeie acteurs, zoals die dwerg uit elberto zijn avatar en Bobby Cannavale uit Boardwalk Empire.
Afbeelding
TheMole (oude nickname: The Mole)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op wo 01 apr 2015 10:31 pm

elberto schreef:
Didier Deluxe schreef:

Ok we gaan het duidelijk nooit eens zijn over deze film maar Tarantino heeft die film wel niet geregisseerd he, dat was Robert Rodriguez. Bekend van films als Planet Terror, Sin City, Desperado,...

Ik heb, speciaal om mee te kunnen doen aan deze discussie, From Dusk Till Dawn ook maar eens bekeken. Ik sluit me aan bij Didier Deluxe. Wellicht is het idee ontstaan op een zatte avond "anders maken we eens een misdaadfilm die random overgaat in een keiharde zombie slasher", en dachten ze dat het genoeg was voor een film van een anderhalf uur. Niet dus.

Maar ik ben sowieso geen fan van Rodriguez zijn films. Tarantino wel, maar Rodriguez maakt in mijn ogen gewoon pulp.

From Dusk Till Dawn - 5/10
Afbeelding

Berichtdoor Keyser_Soze op za 04 apr 2015 4:27 pm

Vorige week zondag "Still Alice" gezien. Pittige acteerprestatie van Julianne Moore.

Was extra pittig gezien mijn grootmoeder op dezelfde manier is afgetakeld, waardoor de film soms absurd herkenbaar was.

8.5/10

Ook nog gezien:

Dracua untold: complete bagger 1.5/10
We still kill the old way: amusant maar niet meer dan dat 6.5/10
Let us Prey: geen woorden aan vuil maken: 3.5/10
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Lupes op zo 05 apr 2015 4:33 pm

The Hobbit: Battle of the five armies: 7/10

ik heb het boek niet gelezen dus ik weet niet hoe trouw deze film is aan het boek
ik vond het wel een vrij entertainende film :) alleen vrij voorspelbaar en toch hier een daar wat foutjes
close Bekijk spoiler:

Frozen: 6.5/10

verhaal met typische sprookjeselementen.. 'een beetje' overhyped maar op zich vond ik het wel een goede film

Brave: 8/10

geen idee waarom maar dit vond ik echt een zalige film.. prachtig accent en ik vind het nog een goed verhaal ook
lupes-style = hack-style

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op di 14 apr 2015 12:07 pm

Divergent - 5,5/10

Hunger Games-achtig filmpje over de futuristische stadstaat Chicago. Het verhaal is nogal dun en op momenten echt bij de haren getrokken. Ik vond het persoonlijk wel een stuk boeiender dan The Hunger Games (al is de hele setting van THG beter), al komt dat wellicht omdat Shailene Woodley meer dan één gelaatsuitdrukking speelt, in tegenstelling tot Jennifer Lawrence. En bovendien vind ik dat echt een lekker wijf! ;)
Afbeelding

VorigeVolgende

Keer terug naar Films