register Paswoord vergeten?

Gaming gear

Have a nice frag

Waarop game je?

Handheld
2
7%
Console
6
22%
PC/Mac
19
70%

Totaal aantal stemmen : 27

Gaming gear

Berichtdoor Queen op vr 25 jan 2013 11:51 am

Reviews, meningen, vragen over gaming gear.
Rawr.
Afbeelding
Queen
Fundalize Super-Moderator

Re: Gaming gear

Berichtdoor Arnodude53 op vr 25 jan 2013 11:55 am

Rule#1: Koop niets van Razer =; [-(
Arnodude53 (oude nickname: loller99)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bangbangbazooka op vr 25 jan 2013 11:57 am

waarom?
bangbangbazooka
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Arnodude53 op vr 25 jan 2013 12:05 pm

Geen kwaliteit, een muis van razer gaat gemiddeld 3 jaar mee terwijl een van bv logitech over de 7 jaar kan meegaan.. Ook suckt hun software vrij hard (ben niet de enigste die hier zo over denkt)
Arnodude53 (oude nickname: loller99)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor eclipx op vr 25 jan 2013 12:07 pm

Ik zal eens mijn ervaringen met muizen zeggen, alhoewel vrouwelijke en game muizen vroeg of laat kapot gaan ben ik toch wel tevreden van Steelseries. Nu heb ik een Steelseries Sensei, die ik trouwens gratis heb gekregen van het bedrijf zelf omdat mijn oudere Steelseries Ikari (die perfect in hand past) na 2 jaar dienst de rechtermuis klikken niet meer registreerde (zonder kasticket nog wel!)

In 2005 heb ik zo'n MX 518 gekocht die na 3 tal jaar ook defect was, net het zelfde probleem van muisklikregistratie

MX518 & Ikari
Afbeelding

Nu heb ik zo'n Sensei en hoewel ik de ergonomie van de Ikari beter vind, is dit best wel een goede muis. Zelfs als ge rechtshandig bent kan je deze muis ook gebruiken
Afbeelding

Qua DPI is mijn Sensei nu ingesteld op 1800, terwijl het max 5000 is ofzo, maar dat is gewoon te gevoelig.

En last but not least, een goeie muispad heb je ook nodig, en rarara mijn voorkeur gaat voor Steelseries :) de QcK kost maar 10 € ofzo, is van stof en de muis glijd zoals boter erover. Hiervoor een harde plastieken mat gehad en als je eenmaal voor een stoffen gaat en wil je niet meer terug.

PS: Razer dat is dikke brol: ik heb ne keer zo'n muis gekocht in de Mediamarkt en ik haalde die uit de doos, deed een firmware update en de muis was dood. Dusja wilt al veel zeggen.
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op vr 25 jan 2013 12:17 pm

PS: Razer dat is dikke brol: ik heb ne keer zo'n muis gekocht in de Mediamarkt en ik haalde die uit de doos, deed een firmware update en de muis was dood. Dusja wilt al veel zeggen.

Tja, Mediamarkt, wat had ge gewild??
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Ottorongo op vr 25 jan 2013 12:20 pm

razer mamba ftw ! met razer golathus mat. die van steelseries rafelen snel af aan de zijkant waardoor de muis der soms achter blijft haken
Ottorongo (oude nickname: slaapkopje)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Queen op vr 25 jan 2013 12:23 pm

Heb inderdaad ook al gehoord dat de Razer muizen niet echt kwaliteitsvol zijn. Maar ik dacht dat hun headsets dan weer wél goed zijn.

Heb jaren een Logitech g9x gehad, echt een supergoed ding. Scroll deed raar op mijn mac en heb die dan aan mijn vriend gegeven. Hij heeft dat probleem tot nu toe nog altijd niet gehad dus is hij d'r maar goed mee.
Ik heb ondertussen een Roccat Kova. Nog niet zo'n bekend merk, qua design echt mooi. Kwaliteit is wel merkbaar minder dan de Logitech, maar tot nu toe ben ik er nog content van.

Over die muismat: SteelSeries Qck is goed, maar zeker niet de enige optie. Voor 10 euro hebt ge ne mini. Ik heb ne Roccat Taito, zeer goede reviews en even goedkoop. Heb er nu ene van 12 euro en die is echt huge.
Rawr.
Afbeelding
Queen

Berichtdoor sensationikke op vr 25 jan 2013 12:30 pm

Vraag me wel af of een duurdere muis bijdraagt tot de 'game-ervaring' of 'goedheid' van de speler.

Zelf al lang logitech muizen gehad, gewoon het goedkope of 'wat ligt hier nog ergens' type. Vorige muis is na vele jaren intensief gebruik kapot gegaan, en ben toen overgestapt op een andere logitech muis die hier nog rondslingerde. Die gaat ondertussen al zo lang mee dat hij gewoon echt begint af te slijten op de linkermuisknop.

En als matje niks meer. Vroeger wel gehad. Gebruikte toen een reclameboekje van de delhaize of dergelijk. Ging vlot :lol:
Afbeelding
sensationikke (oude nickname: white sensa)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor eclipx op vr 25 jan 2013 12:40 pm

sensationikke schreef:Vraag me wel af of een duurdere muis bijdraagt tot de 'game-ervaring' of 'goedheid' van de speler.

Ik denk van wel, je kan meer dingen instellen enzo, sensor is zeer precies. Bij mijn muis kan ik bv instellen dat als ik de muis slechts een mm beweeg de dpi voor de helft minder is en als ik een plotse beweging doe van enkele cm'ers de dpi zelf wat meer geeft... En dat is dan nog maar 1 bv

Ik was het bijna vergeten maar ik heb ook een game toetsenbord, een Roccat Arvo. 30 € voor betaald in de Saturn en werkt zeer goed, 't is een compact toetsenbord en kan tegen een stootje, heb overlaatst een glas cola erover gegoten en nog steeds werkt alles goed
Laatst bijgewerkt door eclipx op do 19 dec 2013 11:10 pm, in het totaal 2 keer bewerkt
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor RedDragon op vr 25 jan 2013 12:41 pm

@eclpix: poets uw muis eens een keer, het ziet niet uit man.
Beter muis en toetsenbord helpen niet tijdens het gamen met mijn "goedkope" dingen heb ik al meerdere mensen naar huis gespeeld op LAN's en online. En de meeste toetsenbord hebben onder de knopjes een verhoging van een paar millimeter voor "slimme" mensen die er drinken op gooien. En de gevoeligheid kunt ge ook aanpassen op uw PC zelf. Er zijn muizen met een knop dat ge kunt wisselen tussen gevoeligheid dat kan wel handig zijn voor sommige games maar is niet echt nodig. Het belangrijkste is het fingerspitzengefühl.

OT: Ik heb een logitech k120 (10euro) mochten iets meer functie toetsen zijn maar ik ben er tevreden van. Ik vind het belangrijk dat de vorm en afstand van de toetsen goed is. Mijn muis ook logitech (ook rond de 10 euro) ik koop die per 5 moest er ene kapot gaan (wat alleen veel gebeurd bij mijn broer) die muis is nu al 5 jaar oud en die werkt nog even goed. Aan de onderkant zijn van die stopjes die zijn er al volledig afgeschuurd. De muis heeft maar 2 knopen een een wiel maar ik gebruik toch meestal mijn toetsenbord bij het gamen.

En ik maak mijn toetsenbord en muis regelmatig zuiver (uit elkaar halen ook alle toetsen er af en dan zuiver maken).
Laatst bijgewerkt door RedDragon op vr 25 jan 2013 12:45 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
RedDragon (oude nickname: --punk--)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bangbangbazooka op vr 25 jan 2013 12:43 pm

is da eigenlijk een goeie muis? :p
ze ziet er alvast ongelooflijk stoer uit
bangbangbazooka
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor eclipx op vr 25 jan 2013 12:44 pm

Dat waren foto's van mijn oude muizen die kapot zijn ;)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bloky op vr 25 jan 2013 12:46 pm

bangbangbazooka schreef:

de rat 7, ik zie die wel zitten echt ferme muis en volledig aanpasbaar :D
Afbeelding

Carpe Diem
bloky
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor eclipx op vr 25 jan 2013 12:47 pm

bloky schreef:
bangbangbazooka schreef:

Ge moet keer naar Mediamarkt gaan daar kan je al die muizen een vastpakken, maar persoonlijk vind ik 't maar raar in de hand zitten, en 't schijnt dat als ge ze laat vallen ze veeeel fragieler zijn dan normale muizen.
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor RedDragon op vr 25 jan 2013 12:49 pm

eclipx schreef:
bloky schreef:
bangbangbazooka schreef:

Ge moet keer naar Mediamarkt gaan daar kan je al die muizen een vastpakken, maar persoonlijk vind ik 't maar raar in de hand zitten, en 't schijnt dat als ge ze laat vallen ze veeeel fragieler zijn dan normale muizen.

Dat helpt ook niet veel want in de mediamarkt hangen ze daar geen gewichten in dus dan weet ge nog niet veel.
RedDragon (oude nickname: --punk--)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bangbangbazooka op vr 25 jan 2013 12:49 pm

eclipx schreef:
bloky schreef:
bangbangbazooka schreef:*zotte muis*

Keb eerlijk gezegd mijn muis nog nooit laten vallen :p
bangbangbazooka
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor hypolicious op vr 25 jan 2013 12:51 pm

sensationikke schreef:Vraag me wel af of een duurdere muis bijdraagt tot de 'game-ervaring' of 'goedheid' van de speler.

Uit variaties van games kan ik zeggen dat het eigenlijk niet zoveel verschil maakt, behalve op reflectiesnelheden bij shooters, maar dat kan je gewoon instellen kwa persoonlijkheid. Dus of dat nu een duurdere muis is of niet, veel verschil zal het niet maken als het op "goedheid" aankomt bij de meeste games. Bij shooters kunnen extra knoppen op de muis toch wel zorgen voor betere tijden bij jouw acties, maar hoe meer je een spel speelt hoe beter je er zelf in komt.

Game-ervaring staat los van de muis imho, dat heeft te maken met het verhaal, gameplay, hoe over het spel is gedacht, leveldesign... Je gaat toch niet zeggen dat de game-ervaring van Farcry3 of Age of Empires nu afhangt van een muis?
Afbeelding

Being naked 'n shit, teh new 2012 trend!
hypolicious (oude nickname: Phluppe)
De slimste mens
De slimste mens

Berichtdoor Queen op vr 25 jan 2013 1:25 pm

't Is zeker niet dat als ge niet goed zijt ge plots ne pro wordt als ge een gamemuis koopt.
Maar ik moet toegeven dat ik toch wel merk dat het wel wat beter gaat als ik een gamemuis gebruik.
Vooral hoe ge uw muis vastpakt is belangrijk imo en uwen DPI: ik heb ne hele lange tijd op 800DPI gespeeld, dan overgegaan naar 1600DPI en het ging echt stukken beter. Geen idee of zo'n goedkope muizen tot 1600 kunnen?

En een muismat is niet zo'n cheap ass dingske da ge bij ne tombola krijgt e :p Ik vond dat altijd vreemd dat dat verschil zou maken maar dat voelt ge wel degelijk. Zo'n game muismat is echt heel zacht en glad en daar glijdt ge echt smooth over.
Rawr.
Afbeelding
Queen

Berichtdoor Member op vr 25 jan 2013 1:37 pm

Afbeelding

Deze heb ik ondertussen al 2 jaar en werkt nog steeds perfect.
Echt ideaal als je een WOW speler bent (knoppen aan de zijkant)
Afbeelding

Eclipx schreef:@Member: vergeet de standaard tatoo op de achterrug niet ééh!!!!
Member (oude nickname: member1002)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Gsussakahsr op vr 25 jan 2013 1:38 pm

Game muis zal zowiezo ergens wel een verschil hebben in kwaliteit en de volledig aanpasbare instellingen.
Inderdaad ook de DPI, reactiesnelheden van de muis en meestal meer toetsen.
Ik moet zeggen als ik bij vrienden speel met een gewoon muisje wordt ik toch vaak slechtgezind door de lagere reactiesnelheid van die muis.
Het grootste verschil zit hem volgens mij voornamelijk in de ergonomie, looks en kwalitatiever materiaal van draden etc.
Maar het verschil tussen een gewone en een game muis is niet zo overdonderend dan kan je beter wat meer investeren in een goeie headset.

Heb ervaring met de logitec G5 het eerste type blijkbaar ook het beste want de volgende versies waren slechter was er ook heel tevreden mee maar was na 5 jaar echt wel versleten. En kreeg erbij heel lang spelen ook wel pijnlijke gewrichten van in mijn hand.
Heb dan een razer deathadder gekocht ook zeer tevreden van maar dat was vlak voor mijn game periode is gestopt.
Dus echt een complete vergelijking met de logitec is moeilijk. Als muismat zit ik nu met een razer goliathus soft compound is perfect in combinatie met de razer.
De logitec gebruikte ik met een steelseries harde compound ook zeer tevreden van.

Iemand goeie ervaring met niet te dure maar deftige headsets?
Ik heb er al heel erg wat versleten maar de meeste overleven het hier thuis niet vaak. De game pc is dan ook gewoon onze thuis computer waardoor iedereen die gebruikt en niet iedereen even zorgzaam omspringt met mijn muizen, headsets en muismatten. Momenteel nog geen enkele heel deftige en stevige tegen gekomen mijn steelseries die ik laatst had gekocht is wel heel erg snel kapot gegaan dus daar niet al tevreden van ook geluid kon beter.

EDIT: Ik speel niet meer zo vaak en ook niet meer op hoog niveau dus moet geen schijt duur ding zijn van top kwaliteit liefst gewoon iets stevig. Indien zowel te gebruiken op PC als PS3 ideaal!
Gsussakahsr
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor Member op vr 25 jan 2013 1:47 pm

Gsussakahsr schreef:Game muis zal zowiezo ergens wel een verschil hebben in kwaliteit en de volledig aanpasbare instellingen.
Inderdaad ook de DPI, reactiesnelheden van de muis en meestal meer toetsen.
Ik moet zeggen als ik bij vrienden speel met een gewoon muisje wordt ik toch vaak slechtgezind door de lagere reactiesnelheid van die muis.
Het grootste verschil zit hem volgens mij voornamelijk in de ergonomie, looks en kwalitatiever materiaal van draden etc.
Maar het verschil tussen een gewone en een game muis is niet zo overdonderend dan kan je beter wat meer investeren in een goeie headset.

Heb ervaring met de logitec G5 het eerste type blijkbaar ook het beste want de volgende versies waren slechter was er ook heel tevreden mee maar was na 5 jaar echt wel versleten. En kreeg erbij heel lang spelen ook wel pijnlijke gewrichten van in mijn hand.
Heb dan een razer deathadder gekocht ook zeer tevreden van maar dat was vlak voor mijn game periode is gestopt.
Dus echt een complete vergelijking met de logitec is moeilijk. Als muismat zit ik nu met een razer goliathus soft compound is perfect in combinatie met de razer.
De logitec gebruikte ik met een steelseries harde compound ook zeer tevreden van.

Iemand goeie ervaring met niet te dure maar deftige headsets?
Ik heb er al heel erg wat versleten maar de meeste overleven het hier thuis niet vaak. De game pc is dan ook gewoon onze thuis computer waardoor iedereen die gebruikt en niet iedereen even zorgzaam omspringt met mijn muizen, headsets en muismatten. Momenteel nog geen enkele heel deftige en stevige tegen gekomen mijn steelseries die ik laatst had gekocht is wel heel erg snel kapot gegaan dus daar niet al tevreden van ook geluid kon beter.

EDIT: Ik speel niet meer zo vaak en ook niet meer op hoog niveau dus moet geen schijt duur ding zijn van top kwaliteit liefst gewoon iets stevig. Indien zowel te gebruiken op PC als PS3 ideaal!

Heb deze
http://steelseries.com/products/audio/s ... ies-7h-usb
zeer goed
Afbeelding

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Queen op vr 25 jan 2013 1:55 pm

Gsussakahsr schreef:Iemand goeie ervaring met niet te dure maar deftige headsets?

Mja, voor gaming is SteelSeries Siberia v2 heel goed. Maar misschien nog te fragiel.
Sennheiser lijkt mij eerder iets dan, die hebben altijd zeer goede kwaliteit. Hebben vorig jaar ergens in de Fnac ne game headset daarvan gekocht en vriend is daar toch heel content van. Qua prijs weet ik wel niet meer hoeveel dat was.
Rawr.
Afbeelding
Queen

Berichtdoor eclipx op vr 25 jan 2013 2:09 pm

Wow Queen gij verbaast mij echt, ge hebt een game muis, ge weet wat DPI is, ge hebt zelfs een headset!!! :o Ge zijt actief op forums, ge weet 't een 't ander van IT tech.. en je ziet er nog eens echt vrouwelijk uit! Wat een droom wijf :drool: :drool: Helaas bestaan er zo weinig vrouwen zoals jij.

Ik heb nog nooit vrouwelijke collega's gehad die er alsinds niet weird uitzagen...

Je bent echt een Queen <3
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Member op vr 25 jan 2013 2:15 pm

eclipx schreef:Wow Queen gij verbaast mij echt, ge hebt een game muis, ge weet wat DPI is, ge hebt zelfs een headset!!! :o Ge zijt actief op forums, ge weet 't een 't ander van IT tech.. en je ziet er nog eens echt vrouwelijk uit! Wat een droom wijf :drool: :drool: Helaas bestaan er zo weinig vrouwen zoals jij.

Ik heb nog nooit vrouwelijke collega's gehad die er alsinds niet weird uitzagen...

Je bent echt een Queen <3

](*,)
Afbeelding

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor hypolicious op vr 25 jan 2013 2:15 pm

Mss handig om bij dit topic ook een poll te maken of mensen met consoles, handhelds of pc's gamen. :)
Afbeelding

Being naked 'n shit, teh new 2012 trend!
hypolicious (oude nickname: Phluppe)
De slimste mens
De slimste mens

Berichtdoor Queen op vr 25 jan 2013 2:20 pm

hypolicious schreef:Mss handig om bij dit topic ook een poll te maken of mensen met consoles, handhelds of pc's gamen. :)

Done. Multiple-Choice en aanpasbaar achteraf.

@ eclipx; in tegenstelling tot mannen zijn vrouwen inderdaad minder te vinden in het gamewereldje, maar zo zeldzaam zijn ze nu ook weer niet.
Rawr.
Afbeelding
Queen

Berichtdoor eclipx op vr 25 jan 2013 2:25 pm

Niet alleen om te gamen maar in gans de ICT sector. In de bedrijven dat ik gewerkt heb was er wel altijd een vrouw, maar die deed administratie enzo, maar echt technisch... weinig hoor
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Queen op vr 25 jan 2013 2:32 pm

eclipx schreef:Niet alleen om te gamen maar in gans de ICT sector. In de bedrijven dat ik gewerkt heb was er wel altijd een vrouw, maar die deed administratie enzo, maar echt technisch... weinig hoor

Ik doe ook helemaal niets technisch hoor? :P Heb dat altijd wel willen doen, maar uiteindelijk iets anders (het verkeerde :p) gekozen.

Zo'n toetsenbord, is dat trouwens handig voor games zoals CS? Leek mij enkel handig voor WOW-stuff.
Rawr.
Afbeelding
Queen

Berichtdoor krack op vr 25 jan 2013 2:37 pm

Gsussakahsr schreef:Heb ervaring met de logitec G5 het eerste type blijkbaar ook het beste want de volgende versies waren slechter was er ook heel tevreden mee maar was na 5 jaar echt wel versleten. En kreeg erbij heel lang spelen ook wel pijnlijke gewrichten van in mijn hand.

Ik heb nog altijd die G5.
Goeie muis maar het scrollwiel is echt een zware fout van Logitech.
Ik heb die muis al zeker 7 jaar en sinds een maand is nu de kabel kapot gegaan, voor de rest werkt het nog perfect. Maar op eBay vind je zo'n kabel al voor een 8€ dus dat is alleszins pakken goedkoper dan een nieuwe kopen :)
Ik heb er nooit pijnlijke gewrichten bij gekregen? Vreemd :?
krack
Onwetende
Onwetende

Volgende

Keer terug naar Games