register Paswoord vergeten?

Xbox One vs Playstation 4

Have a nice frag

Xbox One vs Playstation 4

Berichtdoor eclipx op wo 20 nov 2013 10:02 pm

Damn de nieuwe Xbox lijkt een grote flop te gaan worden, eerst en vooral is het toestel honderd euro duurder, dikker & lelijker. En uit de review blijkt dat je daarbovenop nog een Gold membership moet hebben om online te kunnen gamen en zelfs simpele dingen zoals Skype enzo werken niet zonder Gold.

Qua interface is het zoals ik verwacht had, en dat bevestigen ze ook in de review: onlogisch en soort van Xbox-inception. Je zit er plots maar je weet niet hoe je er geraakt bent.. Het zelfde gevoel heb ik nog steeds met Windows 8 maar ja, Microsoft luistert niet naar de modele burger. Spijtig voor Microsoft en hun marktaandeel. Ik hoop dat het met aankomende vertrek van Steve Ballmer het bedrijf een andere koers zal zetten want als dit zo blijft voort duren vrees ik voor de toekomst van pc(gaming).

Ik zit nu vast aan Windows 7 omdat er geen beter alternatief is, en als je wilt gamen zit je sowieso vast aan Windows. Nee ik hoef geen Fisher Price start scherm met allerlei kleurtjes en tegeltjes maar een overzichtelijk bureaublad net zoals Windows 7. Cosmetische dingen zoals Aero, het doorzichtige default thema van Windows 7 mis ik ook enorm in Windows 8, alles is nu zo plat en eentonig, net zoals de eerste versies van Windows.

Ik ga nu redelijk offtopic maar eigenlijk is alles begonnen met die Fisher Price achtige Lego blokjes die een logische vooruitgang moeten voorstellen. Microsoft pusht de zelfde interface op al hun producten, Windows Phone, Hotmail, Skype en nu dus ook de Xbox, you hate it or love it. Ik kies voor het eerste.

Terug naar de Xbox, het zal dus een kostelijke affaire worden als je een spelletje wilt spelen. Reken daarbij nog je internetverbinding én de spellen zelf... je kan voor goedkoper geld een deftige game pc kopen...

Moraal van het verhaal: Playstation wint zoals altijd. Is € 100 goedkoper, heeft een betere interface, het toestel zelf ziet er sexy uit, gratis online en wat weet ik nog allemaal. Zelfs een fanatieke pc gamer zoals ik zal bij launch voor de Playstation gaan. Het is gewoon een ideaal toestel om te gamen en te gebruiken als mediacenter.

Wat zijn jullie meningen?

eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Re: Xbox One vs Playstation 4

Berichtdoor Arnodude53 op wo 20 nov 2013 10:12 pm

Niet alleen xbox en windows zelf maar windows phone is ook ver achteruit gegaan tegenover windows mobile, ok het gaat mss meer "vloeiend", in menu's scrollen etc geen lag maar er zijn zoveel basis dingen die je in windows mobile wel kon en die je in windows phone niet kan, windows phone heeft nog niet eens support voor sd kaarten dus je zit vast aan het intern geheugen van je gsm, je kan geen custom keyboards installeren, je hebt niet eens een file explorer wat je in windows mobile wel had (om dat te hebben moet je je gsm al gaan jailbreaken wat op windows phone een hel is om te doen), ja kan geen bluetooth bestanden verzenden of ontvangen (je kan alleen bluetooth gebruiken voor apparaten zoals bluetooth speakers ofzo), met windows phone mag je advanced dingen zoals je gsm gebruiken als een mobile wifi access point wel vergeten etc etc etc..

Ik hoop ook inderdaad dat met het eindelijke vertrek van Steve Ballmer microsoft gaat inzien dat ze echt niet goed bezig zijn.
Arnodude53 (oude nickname: loller99)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor monkeyyy op wo 20 nov 2013 11:19 pm

ps4 online is niet gratis dacht ik, verder heb ik mijn interesse verloren in consoles.

wel spijtig dat de xbox one zo teleurstellend uitziet. heb me namelijk rot geamuseerd met de 360 xD
monkeyyy
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor hypolicious op wo 20 nov 2013 11:33 pm

Het windows 8 idee werkt wel, maar niet voor alle toepassingen (en microsoft wil dit nu koppig bij alles toepassen). Het is handig voor een betere gebruiksvriendelijkheid bij touch screens, maar bij pc's met muis of consoles met joysticks kan dit geheel vervangen worden door een betere interface zoals ze die vroeger gebruikten. Dus genoeg daarover.

Er zijn zoveel dingen die te vergelijken zijn (alsof er bijna geen einde aankomt). PS4 heeft bijvoorbeeld een breder uitgewerkt online-vriendschap & share systeem, terwijl er dan bij xbone een ongelimiteerde cloud storage is en er een handigere interface is voor apps.

Dan heb je de "HET HEEFT BETERE GRAPHICS8!one!fd" factor.
Nogmaals, graphics maken een game niet, het is een onderdeel van een game. Als je dan echt graphics wil bekijken dan moet je die naast elkaar zien bij hetzelfde spel (geen exclusives). Rekening houden met licht, fps, render/download tijd, modeling, animatie, layout, stand van camera...
Niet met "Wuuuuh, die ak47 ziet er beter uit" argumenten. Als je dan echt zo'n fag bent, ga dan voor de PS4, want die wint op dat vlak. Nintendo toont aan met hun cartoony look dat er ook spelletjes gespeeld worden en dat ze wellicht nog lang zullen meespelen op de markt, dus nogmaals graphics zijn niet het belangrijkste.

Dan heb je xbone, die bijna voor alles laat betalen als je online wilt gaan, terwijl de PS4 al die dingen gratis zal aanbieden (op 1 of 2 dingen na dacht ik)

Voor het aantal exclusive games wint xbox wel momenteel, maar iedereen weet dat kwantiteit niet hetzelfde is als kwaliteit.

Dan heb je de controller, waar de PS4 weer wint want ik vind persoonlijk dat PS controllers veel gemakkelijker in de hand liggen dan die kloefde dingen van xbox. Voor al de rest heeft ieder bakje zijn persoonlijke attributen voor de console, maar het enigste dat een meerwaarde zal bieden bij xbox is dat geval met kinect. De gebruiksvriendelijkheid van PS zorgt wel voor de overwinning met de USB opladers terwijl xbox nog steeds zit te sukkelen met hen batterij.

Hoe een console eruit ziet, boeit er eigenlijk niet veel toe, meeste mensen steken dat ergens weg bij de tv en dergelijke. Het is niet alsof je daar 8 uur naar zit te gapen en een halfuurtje mee speelt. Wat wel belangrijk is de functionaliteit, rendabiliteit en alles wat het gemakkelijker maakt om op te bergen en weg te steken (kan het tussen mijn lade onder mijn tv etc). Omdat ik nog geen persoonlijke ervaring heb gemaakt met één van de twee kan ik daarover niet veel zeggen.

Maar voordat ik hier een tekst schrijf die mss nog langer kan worden dan een politiek standpunt van Mayo of een comeback op een argument van Kesyer, zal ik gewoon zeggen: PS4 wint de consolewars. Ze zijn op de meeste gebieden waarvan ik enkele voorbeeldjes gaf beter dan xbox.
Afbeelding

Being naked 'n shit, teh new 2012 trend!
hypolicious (oude nickname: Phluppe)
De slimste mens
De slimste mens

Berichtdoor eclipx op do 21 nov 2013 1:14 am

monkeyyy schreef:ps4 online is niet gratis dacht ik, verder heb ik mijn interesse verloren in consoles.

wel spijtig dat de xbox one zo teleurstellend uitziet. heb me namelijk rot geamuseerd met de 360 xD

Pftt ja inderdaad, blijkt dus een fout te zijn in mijn tekst. Vanaf PS4 moet je ook betalen om online te spelen. Ik had de zelfde tekst in een xbox one only topic gezet en man, wat ik al niet naar mijn kop geslingerd krijg van "troll, PS fanboy etc.."

Het enige voordeel van xbox is dat je nu exclusief toegang krijgt tot een DLC van Battlefield 4, maar dat is ook alles..

Misschien is mijn mening iets te gehaast want buiten wat video reviews heb ik er zelf nog niet mee mogen spelen, maar toch blijf ik bij mijn standpunt dat er meer nadelen zijn dan voordelen bij de Xbox.

Dan heb je de controller, waar de PS4 weer wint want ik vind persoonlijk dat PS controllers veel gemakkelijker in de hand liggen dan die kloefde dingen van xbox. Voor al de rest heeft ieder bakje zijn persoonlijke attributen voor de console, maar het enigste dat een meerwaarde zal bieden bij xbox is dat geval met kinect. De gebruiksvriendelijkheid van PS zorgt wel voor de overwinning met de USB opladers terwijl xbox nog steeds zit te sukkelen met hen batterij.

Yep, ik vind dat ook, ligt veel beter in mijn handen dan de versie van Xbox. Bij intensief spelen begint ge aan uw handen wat te zweten en bij de Playstation voelt het veel vaster aan terwijl Xbox's controller makkelijker wegglijdt.
Ook dat mini touchpad op de PS controller lijkt me wel handig voor bepaalde dingen, zoals bv een boog spannen en met uw vingers zo "swipen" maar tot nu toe heb ik nog geen games gezien die dat echt gebruiken.

Persoonlijk ben ik totaal niet voor die kinect die 24/24 op u staat gericht. 't Is al bekend dat Microsoft samenwerkt met NSA... dusja... meer hoef ik er niet over te zeggen. Maar de meeste mensen die Kinect zullen gebruiken zijn waarschijnlijk vrouwen en kinderen en die staan daar niet echt bij stil zolang ze hun dans spellekes maar kunnen gebruiken. Nee voor een FPS of een racespel zie ik mij niet een onzichtbaar wapen, stuur vasthouden..

Toegegeven, de Kinect technologie op zich is wel nice maar puur voor spelletjes zou ik het niet gebruiken. Lol, en ik heb nog niemand horen zagen over ergonomie.. Al eens met een Windows 8 touchscreen laptop gewerkt? Achter x aantal tijd gaat 't voelen in uw armen en schouders hoor! Misschien voor handgebaren te maken in de stijl van "play, next, forward" enzo zou het wel handig kunnen zijn maar anders, nee ik zou er een doek oversmijten of gewoon dat ding afkoppelen.

Nuja de tijd zal het zeggen welke console het beste is.. maar ik denk dat de troon gaat voor Playstation, die trouwens ook als eerste op de markt was en dus wel 't een en ander af weet.

Ook een enorm voordeel is dat ge uw Playstation spellekes kan verkopen, iets wat bij Xbox onmogelijk is vanaf nu. Ze zijn redelijk strikt bezig met die DRM bullshit.
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor TheCeet op do 21 nov 2013 11:57 am

Voor online te gamen is PS+ vereist nu op de PS4. Kost je dus 50€ per jaar. Tenzij je ergens met een actie goedkoper kunt kopen.

Xbox exclusives spreken me minder aan den PS.
Ik kies voor de PS omdat ik die elke generatie al heb gekocht sinds PS One.
Ik heb de PS4 dan ook besteld en ga er volgende week om :)
Afbeelding
TheCeet (oude nickname: ceetje46)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Audioholic op vr 29 nov 2013 12:39 pm

Ik game al op de xbox van de eerste generatie, das dus al zo'n 10 jaar,
nu ga ik toch overstappen op playstation voor obvious reasons,
het enige probleem is dat ik ga moeten wennen aan de controllers,
dus waar vind ik ps4 controllers in de vorm van xbox controllers?
Mijn google zoekopdrachten geven mij enkel vergelijkingen tussen de controllers
Afbeelding
Audioholic (oude nickname: Hardcore)
I am the alpha and the omega
I am the alpha and the omega

Berichtdoor soren91 op vr 29 nov 2013 4:59 pm

Audioholic schreef:Ik game al op de xbox van de eerste generatie, das dus al zo'n 10 jaar,

Vlug keer opgezocht, en heb deze site gevonden:
http://www.powera.com/Browse/PROD_CTRLS/PLATFORM_PS3
Tot nu toe hebben ze enkel maar PS3 controllers, maar misschien dat ze er binnekort voor PS4 zullen maken.
Dit heb ik ook nog gevonden:
http://www.amazon.co.uk/Universal-Adapt ... 06-6072857
Een adapter om PS3 controller op Xbox360 aan te sluiten en vice versa, maar of er voor de PS4 ook zulke adapters zullen komen, weet ik niet.
soren91 (oude nickname: soren.91)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor birdshit op vr 29 nov 2013 5:14 pm

Audioholic schreef:Ik game al op de xbox van de eerste generatie, das dus al zo'n 10 jaar,

birdshit
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor soren91 op vr 29 nov 2013 5:58 pm

birdshit schreef:

Ge hebt juist dezelfde link als mij gegeven :p
soren91 (oude nickname: soren.91)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Hasjiesj op ma 16 dec 2013 5:18 pm

Gisteren voor de eerste keer op de PS4 gespeeld, what a delight. Vooral wat er allemaal met die camera kan gedaan worden verbaasd me toch, ik was werkelijk versteld en uiterst geamuseerd.

Alsook FIFA14 voor een eerste keer op PS4 gespeeld, het voelt aan alsof er een nieuwe FIFA zojuist is uitgekomen, het is weeral volledig aanpassen, er zitten nogal enkele mini-bugs in maar het ziet er werkelijk top uit. De omgeving rondom het stadion word nu zelf in beeld genomen (met bewegend transport inclusief), dit maakt de belevenis rond de match groter.
Hasjiesj (oude nickname: priest)
Vuilnisman
Vuilnisman

Keer terug naar Games