register Paswoord vergeten?

Studiekeuzes topic

blokn verdomme, blokn moeje doen!

Re: Studiekeuzes topic

Berichtdoor Nicske op ma 03 aug 2009 3:42 pm

Lupes schreef:
Nicske schreef:Burgerlijk Ingenieur zal het zijn. Zal zien hoe alles gaat uitdraaien...

Welke vakken moeten zeker bijgehouden worden? :)

wiskunde & wetenschappen, nothing less, nothing more :)

vakken vant eerste jaar burgie in Gent:

wiskunde:
wiskundige basistechnieken
wiskundige analyse 1
wiskundige analyse 2
meetkunde en lineaire algebra
waarschijnlijkheidsrekening en statistiek
discrete wiskunde

wetenschappen:
scheikunde
natuurkunde 1
informatica
materiaaltechnologie
ingenieursproject 1

overige:
bedrijfskunde

Merci :D, dus eigenlijk alle vakken :P. Ah ja 'k ga naar de KULAK, dus bedrijfskunde ga ik maar in het 2de of derde jaar hebben, maar zo ver ga ik ook niet kijken :P
Afbeelding
Nicske (oude nickname: VegTo91)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Do-it op ma 03 aug 2009 4:20 pm

De KULAK werkt samen met de KU Leuven. Ik weet niet of het zo is, maar moest je dezelfde vakken hebben als degene in Leuven, zou ik vooral Analyse (1 en 2) en Electriciteit & Magnetisme een beetje bijhouden, dat zijn zo wat de kleppers :)

Het hangt er ook een beetje vanaf welke ge moeilijk vind en welke niet natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Do-it op ma 03 aug 2009 4:22 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding
Do-it
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor dOrine op ma 03 aug 2009 4:21 pm

'K ga volgend jaar Chemie starten aan de Ugent :)
Hopelijk vlot da een beetje hé.

Mensen met ervaring in deze richting?
Afbeelding

[20:39:41] piod: dOrine
[20:39:54] piod: verwijder u smakeloze avatar aub
[20:40:02] piod: ik heb een halfuur zitten kijken wat u avatar was
[20:40:12] piod: en had toen door dat ik naar iemand zijn ballen aan het staren was
dOrine (oude nickname: dOrinEkéj_12)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor viktor op ma 03 aug 2009 4:34 pm

Kennyroelandts schreef:
amodax schreef:Ik ga volgend jaar voor logistiek management in Mercator hogeschool gent.
Toch wel een richting met zeer veel toekomst, we zijn tenslotte het logistiek land bij uitstek van Europa en de vraag achter mensen met een diploma Logistiek is pakken groter dan dat er mensen afstuderen in die richting dus werk verzekerd.

Ik weet wel heel zeker dat die richting heel (héél) saai is, heb zo eens een les bijgewoond, ging toen over vervoersbewijzen bij transport via de zee :mrgreen:

ik doe LM op mercator en ja sommige lessen zijn saai, maar die eerste indruk zou je in veel richtingen krijgen...
veel succes hé amodax :p
viktor
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Lollo op ma 03 aug 2009 5:09 pm

dOrine schreef:'K ga volgend jaar Chemie starten aan de Ugent :)

k volg het niet, maar het is zeker onderdeel van de Exacte wetenschappen e, ik weet 1 ding, de wiskundige vakken en de abstracheid ervan zijn echt messerie :p
Lollo (oude nickname: lollo)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Adolfzor op ma 03 aug 2009 5:21 pm

Lollo schreef:

k volg het niet, maar het is zeker onderdeel van de Exacte wetenschappen e, ik weet 1 ding, de wiskundige vakken en de abstracheid ervan zijn echt messerie :p

Bij bachelor/master biologie of chemie valt de wiskunde hééééééééééél goed mee hoor.
Gewoon wat toegepaste wiskunde i.v.m. het domein, chemie dus in haar geval.
You have about as much chance of going out with her as the Hubble Telescope has of finding that at the center of each black hole there's a little man with a flashlight trying to find the circuit breaker.
Adolfzor (oude nickname: ANTICHRIST)
Gereïncarneerde WC-borstel

Berichtdoor Nicske op ma 03 aug 2009 5:30 pm

Do-it schreef:De KULAK werkt samen met de KU Leuven. Ik weet niet of het zo is, maar moest je dezelfde vakken hebben als degene in Leuven, zou ik vooral Analyse (1 en 2) en Electriciteit & Magnetisme een beetje bijhouden, dat zijn zo wat de kleppers :)

Het hangt er ook een beetje vanaf welke ge moeilijk vind en welke niet natuurlijk.

De meeste proffen zijn ook van Leuven, die pendelen naar Kortrijk dacht ik.
Afbeelding
Nicske (oude nickname: VegTo91)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Amelie op ma 03 aug 2009 9:49 pm

Geen ervaring, maar lijkt mij wel een mooie richting. Iemand van mijn klas ging dat ook doen.
Ga je op kot?
Ik ga voor Farmacie. :)
Sometimes what seems like surrender isn’t surrender at all. It’s about what’s going on in our hearts. About seeing clearly the way life is and accepting it and being true to it, whatever the pain, because the pain of not being true to it is far, far greater.
Amelie
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Interfred op ma 03 aug 2009 10:43 pm

Trachten om me nog wat te geven voor de herexamens... 'k Moet er voor 5 van de 6 ( :oops: wel allemaal 8en & 9s) door zijn van m'n ouders of 'k mag niet verder doen. Zoniet zou ik bestuurskunde doen, lijkt me ook nog interessant. Iemand enige ervaring mee?
Interfred (oude nickname: InterFred)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bjoerk op di 04 aug 2009 12:32 am

viktor schreef:
Kennyroelandts schreef:
amodax schreef:Ik ga volgend jaar voor logistiek management in Mercator hogeschool gent.
Toch wel een richting met zeer veel toekomst, we zijn tenslotte het logistiek land bij uitstek van Europa en de vraag achter mensen met een diploma Logistiek is pakken groter dan dat er mensen afstuderen in die richting dus werk verzekerd.

Ik weet wel heel zeker dat die richting heel (héél) saai is, heb zo eens een les bijgewoond, ging toen over vervoersbewijzen bij transport via de zee :mrgreen:

ik doe LM op mercator en ja sommige lessen zijn saai, maar die eerste indruk zou je in veel richtingen krijgen...
veel succes hé amodax :p

Een van de tofste richtingen van belgie: Digital Arts and Entertainment, tis ne speeltuin, 2 leervakken, Aplied Math's and Physics, en Integration: Edutainment (Filo en Psycho) voor de rest alllemaal opdracht vakken, buiten de theorie Programming maar theorie is of je nu leerrt of nie 9/10 gokken xD Maar je krijgt er naast die 3 vakken ook nog eens 3D en CCS(tekenen) bij, 2 vakken die enorm plezant zijn. En dat ist 10 modules int jaar verdeelt over 5 vakken. 1 groot nadeel, hoewel de lessen tof zijn is het beestig hard werken 60-70 uur per week word er verwacht van de student (inclusief les uren). Maar tis de moeite waard DAE geeft je een ticket in de game industrie, het enige in belgie en geloof me tis redelijk wat waard da ticket.
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Adolfzor op di 04 aug 2009 12:39 am

In de game-industrie kunt ge serieus wat geld verdienen ALS ge talent en geluk hebt.
Anders niet want de vraag is veel kleiner dan het aanbod dus alleen degenen die uitsteken komen aan bod.
Dat zei mijn leerkracht grafisch design toch op de kunstacademie, want hij heeft een tijdje in die sector gezeten.
Machtige kerel met unieke stijl, maar hij kon het daar niet maken :)

Het is erop of eronder, maar het risico dat het eronder is is best wel groot dus ge moet oppassen daarmee. Niet op één paard wedden...
You have about as much chance of going out with her as the Hubble Telescope has of finding that at the center of each black hole there's a little man with a flashlight trying to find the circuit breaker.
Adolfzor (oude nickname: ANTICHRIST)

Berichtdoor bjoerk op di 04 aug 2009 1:59 am

Adolfzor schreef:In de game-industrie kunt ge serieus wat geld verdienen ALS ge talent en geluk hebt.
Anders niet want de vraag is veel kleiner dan het aanbod dus alleen degenen die uitsteken komen aan bod.
Dat zei mijn leerkracht grafisch design toch op de kunstacademie, want hij heeft een tijdje in die sector gezeten.
Machtige kerel met unieke stijl, maar hij kon het daar niet maken :)

Het is erop of eronder, maar het risico dat het eronder is is best wel groot dus ge moet oppassen daarmee. Niet op één paard wedden...

ja voor de artists is dit waar, maar voor programmeurs is DAE het ticket. Trouwens in 3D is er ook genoeg werk hoor, games is niet ontwerp en 3D alleen, je hebt sound mannen, engine programming game programming, sound programming GUI programming en GUI design, ... De beste flash kenner kan zonder probleem elke studio binne stappen je zou verstelt staan hoeveel flash er tegenwoordig in games zit :)

Maar we zijn aan het afwijken :p
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Dequal op di 04 aug 2009 9:59 am

Volgend jaar tweede jaar Architectuur beginnen aan Sint-Lucas. :mrgreen:
Dequal
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Subvoxx op do 14 apr 2011 1:49 pm

Ik ga waarschijnlijk volgend jaar office management studeren aan Artevelde, toevallig iemand die in deze richting zit(of eventueel zat) en meer info kan geven? Moeilijkheidsgraad, waar het vooral toe naar gericht is(theoretisch of meer de praktijk van het 'office' gedeelte),...

Greets Subvoxx
Subvoxx
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor sammekeeeeee op vr 15 apr 2011 3:48 pm

Subvoxx schreef:Ik ga waarschijnlijk volgend jaar office management studeren aan Artevelde, toevallig iemand die in deze richting zit(of eventueel zat) en meer info kan geven? Moeilijkheidsgraad, waar het vooral toe naar gericht is(theoretisch of meer de praktijk van het 'office' gedeelte),...

Greets Subvoxx

Ik zit momenteel in mijn 3e jaar Office Management (optie Management Assistant).
Op onze school (KHKempen - Geel) kan je in het 2e jaar kiezen tussen Management Assistant, Medical Assistant en dan nog iets. Als jij geïnteresseerd bent in Management Assistant dan kan ik je wel wat meer informatie geven. Ik kan niet beloven dat het hetzelfde is in Gent natuurlijk.
Afbeelding

Afbeelding
sammekeeeeee (oude nickname: sAm')
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Subvoxx op vr 15 apr 2011 8:12 pm

sammekeeeeee schreef:
Subvoxx schreef:Ik ga waarschijnlijk volgend jaar office management studeren aan Artevelde, toevallig iemand die in deze richting zit(of eventueel zat) en meer info kan geven? Moeilijkheidsgraad, waar het vooral toe naar gericht is(theoretisch of meer de praktijk van het 'office' gedeelte),...

Greets Subvoxx

Ik zit momenteel in mijn 3e jaar Office Management (optie Management Assistant).
Op onze school (KHKempen - Geel) kan je in het 2e jaar kiezen tussen Management Assistant, Medical Assistant en dan nog iets. Als jij geïnteresseerd bent in Management Assistant dan kan ik je wel wat meer informatie geven. Ik kan niet beloven dat het hetzelfde is in Gent natuurlijk.

Ja ik ben wel geïnteresseerd in Management Assistant, zou ge wat informatie kunnen geven?(via pb of dit topic, maakt niet veel uit). Qua moeilijkheidsgraad, theoretisch/praktisch gericht, belangrijke vakken, 'buis'vakken,... :D Het zal misschien niet 100% hetzelfde zijn, maar natuurlijk zal de inhoud niet super veel verschillen denk ik.
Subvoxx
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor HansB op di 13 sep 2011 12:05 pm

International Business and Languages aan de Hogeschool Utrecht.
Een mooie combinatie van economie, bedrijfswetenschappen, talen en vreemde culturen!!
HansB
Vuilnisman
Vuilnisman

Vorige

Keer terug naar School