register Paswoord vergeten?

Examens!

blokn verdomme, blokn moeje doen!

Examens!

Berichtdoor Mayo op di 03 jan 2012 8:27 pm

Jupla, twerd eens tijd voor een klaag- vraag- zaagtopic!

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Het leuke aan politieke wetenschappen studeren: als je geen zin hebt om te studeren kan je altijd uw geweten sussen door politiek relevante films & games te spelen.

Ondertussen Daens, The Last King of Scotland en Michael Collins bekeken. En Empire: Total War zitten spelen vandaag. :mrgreen:
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega

Re: Examens!

Berichtdoor elberto op di 03 jan 2012 8:38 pm

Van total war dingen moet ik echt afblijven tijdens blok/examens. Eens ik begin ben ik voor uren vertrokken.

Als ge Michael Collins goed vond misschien ook eens "the wind that shakes the barley" bekijken. Laat ook het sociaal-economische gedachtegoed van de Ierse onafhankelijkheidsbeweging zien. Warning: brace for communism!

Vandaag voor de allereerste keer een examen hier in Frankrijk gehad. Het was mondeling en ik had toch wat stress. Maar het is geweldig gegaan. 16/20 ftw!
Ja in het Frans ja (ge zou verschieten hoeveel mensen dat vragen).

Moest vandaag eigenlijk goed werken aangezien het overmorgen al het volgende is maar heb geen klop gedaan. Mijn geweten gesust met het lezen van Lustrum van Robert Graves (dikke aanrader voor wie van politieke thrillers houdt en geïnteresseerd is in de late Romeinse republiek. Misschien niet noodzakelijk maar ik zou wel beginnen met het eerste deel: Imperium).

Zo en nu wat schade van overdag inhalen. 8-[
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Don_wouteron op wo 04 jan 2012 5:34 pm

fuck, vowa wou ik ook weer deze richting doen .... :mrgreen:
Don_wouteron (oude nickname: wouter7)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Vendetta op zo 08 jan 2012 1:49 pm

Zo te zien valt de blok dit semester nog mee :P
Vendetta
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Zuurmoes op zo 08 jan 2012 4:51 pm

Kheb een chille planning: leren tot 10 uur 's avonds, ontspannen tot 12 ma begin wel pas met leren om half 2 's middags. Werkt het beste voor mij :lol:
Zuurmoes
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op zo 08 jan 2012 8:40 pm

Dinsdag en woensdag nog examens en het zit er al op dit semester!

Dinsdag: vroege middeleeuwen, mijn ergste vijand, ik heb een bloedhekel aan dat tijdperk. Zelfs de politieke geschiedenis ervan heeft iets saais...
Dat wordt dus gene vette.

Maar ik hoop dat ze er mij gewoon doorlaten omdat ik een erasmusser ben :p

De examens hier in Frankrijk zijn trouwens een stuk gemakkelijker dan in Gent he. Bij schriftelijke examens mogen studenten ook wanneer ze willen zomaar de aula uitstappen om naar het toilet te gaan. What. The. Fuck.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor BramVroy op zo 08 jan 2012 9:05 pm

Vanaf morgen: it's on. Vollebak beginnen blokken dan. Nu was nog maar opwarming. :p
BramVroy (oude nickname: V.Bram)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Mayo op zo 08 jan 2012 9:39 pm

Morgen examen van Interne Belgische Politiek, ik zie het wel zitten. Beetje stress, ik vergeet constant zaken die ik deze ochtend nog wist... :'(
Afbeelding

Berichtdoor FuuF op zo 08 jan 2012 11:12 pm

BramVroy schreef:Vanaf morgen: it's on. Vollebak beginnen blokken dan. Nu was nog maar opwarming. :p

Zeh same.
Tot nu toe rustig aan kunnen doen met ongeveer 5 uurkes per dag te studeren ^^. Morgen om 9u de bib in en om 21u er terug uit :P.
FuuF
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor FuckThisShit op zo 08 jan 2012 11:25 pm

Privaatsrechtgeschiedenis aan het leren
God friggin dammit x.x
Afbeelding
FuckThisShit (oude nickname: Bonermaster)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op ma 09 jan 2012 8:46 am

Mayo schreef:Morgen examen van Interne Belgische Politiek, ik zie het wel zitten. Beetje stress, ik vergeet constant zaken die ik deze ochtend nog wist... :'(

Veel succes alvast. Vorig jaar vond ik het echt dwaas. Op het einde had ik alles gedaan buiten Groen (uit principe, ik wil over politieke partijen leren, niet over fietsersbewegingen).

Waarover gaat één van de drie vragen? Juist ja, groen...

Heb dan maar geschreven wat ik van mezelf al weet (ALLEMAAL BOLSJEWISTISCHE VERRADERS!!!!)

Toch nog een 12 gekregen.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op ma 09 jan 2012 9:34 am

Groen is lijk 5 blaadjes :P

Waar ik het schijt van krijg is dat boek "Wie Zetelt". Echt bullshit he. Die prof zit dat gewoon in zijn lessenpakket te steken om zijnen boek te verkopen. Dat is nu toch eens echt nutteloos om te leren.
Afbeelding

Berichtdoor elberto op ma 09 jan 2012 11:02 am

Mayo schreef:Groen is lijk 5 blaadjes :P

Waar ik het schijt van krijg is dat boek "Wie Zetelt". Echt bullshit he. Die prof zit dat gewoon in zijn lessenpakket te steken om zijnen boek te verkopen. Dat is nu toch eens echt nutteloos om te leren.

Ik had het wel eens gelezen hoor dat wel, maar geleerd had ik het niet.

Ja inderdaad, echt belachelijk. Maar als het u kan troosten, lees enkel die conclusies een paar keer en je komt er zeker ;)

Die boek blokken zou zo wat de grootste vorm van tijdsverspilling zijn als ge IBP wilt blokken.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Vendetta op ma 09 jan 2012 2:39 pm

elberto schreef:De examens hier in Frankrijk zijn trouwens een stuk gemakkelijker dan in Gent he. Bij schriftelijke examens mogen studenten ook wanneer ze willen zomaar de aula uitstappen om naar het toilet te gaan. What. The. Fuck.

Aan UHasselt is dat ook geen probleem. In Gent heb ik ook nog niet geweten dat iemand niet naar de wc mocht... Maar in de wetenschappen hebt ge meestal niet veel aan uw notities omdat ze per sé inzichtsvragen willen stellen :P
Vendetta
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op ma 09 jan 2012 3:57 pm

Vendetta schreef:
elberto schreef:De examens hier in Frankrijk zijn trouwens een stuk gemakkelijker dan in Gent he. Bij schriftelijke examens mogen studenten ook wanneer ze willen zomaar de aula uitstappen om naar het toilet te gaan. What. The. Fuck.

Aan UHasselt is dat ook geen probleem. In Gent heb ik ook nog niet geweten dat iemand niet naar de wc mocht... Maar in de wetenschappen hebt ge meestal niet veel aan uw notities omdat ze per sé inzichtsvragen willen stellen :P

Elberto studeert Geschiedenis. Dus je kan zeker wel foefelen. En aan de Ugent is het niet gewoonlijk. Heb nog niet vaak iemand zien gaan.

Examen van vandaag is toch lichtjes tegengevallen. Kon niet op de naam van de senaatsvoorzitter komen (Sabine de Bethune), en twee regels geschreven op een grote vraag (en in die twee regels heb ik zelfs namen omgedraaid. Cools als opvolger van Spitaels als voorzitter van de PS, terwijl het omgekeerd is...).

Maar ik verwacht wel een 10.
Afbeelding

Berichtdoor elberto op ma 09 jan 2012 4:08 pm

Mayo schreef:
Vendetta schreef:

Elberto studeert Geschiedenis. Dus je kan zeker wel foefelen. En aan de Ugent is het niet gewoonlijk. Heb nog niet vaak iemand zien gaan.

Examen van vandaag is toch lichtjes tegengevallen. Kon niet op de naam van de senaatsvoorzitter komen (Sabine de Bethune), en twee regels geschreven op een grote vraag (en in die twee regels heb ik zelfs namen omgedraaid. Cools als opvolger van Spitaels als voorzitter van de PS, terwijl het omgekeerd is...).

Maar ik verwacht wel een 10.

What he said.

Neen, bij ons doen ze er werkelijk alles aan om spieken onmogelijk te maken. Met een horde assistenten die op uw vingers kijken. Terwijl hier in Frankrijk de prof aan zijn bureau op zijn laptop aan het tokkelen is en ondertussen wordt er overal gefluisterd.

o/t: morgen EINDELIJK examen middeleeuwen, ik ga serieus chance moeten hebben met de vragen wil ik erdoor zijn.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor elberto op di 10 jan 2012 10:30 am

Examen was geweldig, ik schaam me een beetje dat ik het zo slecht had ingeschat.

Maar het had evengoed helemaal anders kunnen lopen.

Ik had praktisch alleen de politieke delen geleerd en ik kreeg 1 vraag "Merovingische politieke geschiedenis van 511-639".

That made me moist.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Nat0r op di 10 jan 2012 5:52 pm

elberto schreef:Examen was geweldig, ik schaam me een beetje dat ik het zo slecht had ingeschat.

Maar het had evengoed helemaal anders kunnen lopen.

Ik had praktisch alleen de politieke delen geleerd en ik kreeg 1 vraag "Merovingische politieke geschiedenis van 511-639".

That made me moist.

Typisch. "Oooh nee, :( ik kan het niet, ik ga zoo hard buizen, das veel te zot om te leren, veel te weinig tijd, zo moeilijk, kga zo hard buizen..." 1 maand later: " oh 15 :) tof!"
Nat0r
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Queen op di 10 jan 2012 6:01 pm

Still no stress. 't Mag wel eens beginnen komen eigenlijk. Ben al wel iets beter aan't studeren maar nog ni optimaal.
Ik zou zoveel beter scoren als ik genen blok had maar gwn telkens een dikke week tussen de examens zou hebben eh.

En ik snap ni hoe sommigen 14 jaar of dergelijke kunnen studeren.. Ik ben het nu al echt beu :P
Rawr.
Afbeelding
Queen
Fundalize Super-Moderator
Fundalize Super-Moderator

Berichtdoor Sneezy op di 10 jan 2012 7:15 pm

Queen schreef:Still no stress. 't Mag wel eens beginnen komen eigenlijk. Ben al wel iets beter aan't studeren maar nog ni optimaal.
Ik zou zoveel beter scoren als ik genen blok had maar gwn telkens een dikke week tussen de examens zou hebben eh.

En ik snap ni hoe sommigen 14 jaar of dergelijke kunnen studeren.. Ik ben het nu al echt beu :P

same
Sneezy (oude nickname: TimeDefeater)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor dOrine op di 10 jan 2012 8:27 pm

Sneezy schreef:
Queen schreef:Still no stress. 't Mag wel eens beginnen komen eigenlijk. Ben al wel iets beter aan't studeren maar nog ni optimaal.

same

Studeren beu? Langs geen kanten ^^
't Is nu wel nog maar mijn 3e jaar, maar 't wordt gelijk altijd beter :).
Onder't jaar studentenclub, ben je al serieus bezig & veel amusement. Tijdens de examens samen met 't vriendje studeren: 't noodzakelijke met het plezierige mengen =p.
Afbeelding

[20:39:41] piod: dOrine
[20:39:54] piod: verwijder u smakeloze avatar aub
[20:40:02] piod: ik heb een halfuur zitten kijken wat u avatar was
[20:40:12] piod: en had toen door dat ik naar iemand zijn ballen aan het staren was
dOrine (oude nickname: dOrinEkéj_12)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor nielske77 op di 10 jan 2012 10:28 pm

anatomie steekt tegen !! :(
nielske77
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op wo 11 jan 2012 7:12 am

dOrine schreef:
Sneezy schreef:

same

Onder't jaar studentenclub, ben je al serieus bezig & veel amusement. Tijdens de examens samen met 't vriendje studeren: 't noodzakelijke met het plezierige mengen =p.

Heb nog nooit geprobeerd met mijn vriendin te studeren en dat gaat er ook nooit van komen want dat zou echt een recept voor een ramp zijn.
Voor de examens wel te verstaan.

Ik was eerst ook zo van "ik blijf studeren zolang ik kan", maar hoe ouder ik word, hoe meer ik verlang naar zelfstandigheid en dat verkrijg je enkel door te gaan werken en zelf geld te verdienen.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor dOrine op wo 11 jan 2012 12:21 pm

elberto schreef:
Heb nog nooit geprobeerd met mijn vriendin te studeren en dat gaat er ook nooit van komen want dat zou echt een recept voor een ramp zijn.

Ik was eerst ook zo van "ik blijf studeren zolang ik kan", maar hoe ouder ik word, hoe meer ik verlang naar zelfstandigheid en dat verkrijg je enkel door te gaan werken en zelf geld te verdienen.

Hangt idd af van persoon tot persoon. Maar je moet al wat moed hebben om mekaar met rust te laten (niet altijd even makkelijk :mrgreen: ) Maar als dat lukt is het wel enorm motiverend om iemand bij jou te hebben die ook moet studeren. Voor mij dan toch. & de pauzes zijn leuker ^^

Van die zelfstandigheid hebk geen last aangezien'k op kot zit ed. Maar ksnap wel wat je bedoelt :).
Afbeelding

[20:40:12] piod: en had toen door dat ik naar iemand zijn ballen aan het staren was
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor elberto op wo 11 jan 2012 1:21 pm

dOrine schreef:
elberto schreef:

Hangt idd af van persoon tot persoon. Maar je moet al wat moed hebben om mekaar met rust te laten (niet altijd even makkelijk :mrgreen: ) Maar als dat lukt is het wel enorm motiverend om iemand bij jou te hebben die ook moet studeren. Voor mij dan toch. & de pauzes zijn leuker ^^

Ne vriend van mij is exact zoals u, die vroeg mij vroeger ook soms om samen te studeren (nu niet meer omdat hij weet dat ik dat niet wel). Maar ik kan dat dus niet he, ik ben altijd afgeleid. Ik denk dat ik zelf irritant moet zijn om mee te studeren door de andere constant af te leiden :p

Ik leer ook luidop wat het voor de andere niet echt gezellig maakt.
Als ik dan nog eens begin rond te lopen (wat ik graag doe als ik enkel nog moet herhalen) dan zou het hek denk ik helemaal van de dam zijn.

Maar, in elk geval, vandaag mijn laatste examen gehad! Maand vakantie, here I come.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Sneezy op wo 11 jan 2012 1:41 pm

dOrine schreef:
Sneezy schreef:

same

Het leven als student is wel zalig! maar ik moet echt nog mijn best doen om theorie te blokken. projecten afwerken enzo doe ik graag maar diene theoretische boecht benk echt beu :p
Sneezy (oude nickname: TimeDefeater)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Deo_Volente op za 14 jan 2012 9:48 am

Sneezy schreef:
dOrine schreef:
Sneezy schreef:

same

Het leven als student is wel zalig! maar ik moet echt nog mijn best doen om theorie te blokken. projecten afwerken enzo doe ik graag maar diene theoretische boecht benk echt beu :p

Zeker als 99% van de afgestudeerden zeggen dat je 90% van je werkinhoud op werk zelf leert :'(
Deo_Volente (oude nickname: denbliecke)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor dOrine op za 14 jan 2012 3:17 pm

@ Elberto: Tis idd niet voor iedereen weggelegd =D. 'k leerde vroeger ook altijd luidop eigenlijk.. Nu niet meer, vooral al schrijvend & dan gaat dat natuurlijk wel.
Je moet idd met de andere wat rekening houden, wat niet altijd even makkelijk is, maar soit, it works for me :).

Deo_Volente schreef:Zeker als 99% van de afgestudeerden zeggen dat je 90% van je werkinhoud op werk zelf leert :'(

FU als da waar is ^^ :mrgreen:
Maar hangt vooral vd richting af waarin je gaat. 'K veronderstel niet datk na 5jaar chemie studeren nog 90% van mijn werkinhoud ga moeten leren na ik een job heb(indien ik in de chemie ga)
Afbeelding

Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Jellesg op za 14 jan 2012 4:22 pm

Deo_Volente schreef:Zeker als 99% van de afgestudeerden zeggen dat je 90% van je werkinhoud op werk zelf leert :'(

Tgojah op zich klopt dat waarschijnlijk ook wel, maar de meesten vergeten dat je je basis daarvoor nodig hebt hé. De dingen die je nieuw leert op je werk zou je nooit snappen als je niet 3-4 jaar in dat vakgebied zou gestudeerd hebben, ook al moet je al die theorie niet rechtstreeks toepassen.
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor banaan op za 28 jan 2012 3:18 pm

pfff overmorge mondeling + bussen staken+ kans op sneeuw hebben ze gezegd + examencommissie kent geen genade als ge er niet zijt

da word dus fietse he :(
Afbeelding
banaan
Onwetende
Onwetende

Volgende

Keer terug naar School