register Paswoord vergeten?

Hogeschool

blokn verdomme, blokn moeje doen!

Re: Hogeschool

Berichtdoor dOrine op ma 27 aug 2012 9:09 pm

AMGXV schreef:
dOrine schreef:
AMGXV schreef:Een aapje kan ook dingetjes van buiten leren zoals de ASO-ers dat kunnen.
Die aapjes krijgen dan zo'n beloningen, snoepjes en koekjes.

Conclusie; aapjes zijn véél slimmer dan een mecanicien, bouwvakker, loodgieter, of wat dan ook :roll:

Van zo'n commentaren krijg ik het. Ja, in ASO moe je misschien vooral vanbuiten blokken, maar dit ligt aan het huidige systeem, wat in mijn ogen op niets trekt.
Eens je op Unief komt ligt de focus absoluut niet op vanbuiten blokken. Leer je een cursus vanbuiten dan buis je nog (uiteraard zijn er bepaalde vakken waarbij dit niet klopt). Op 't unief ligt de focus op inzicht creëren in de materie (ik spreek nu vooral voor wetenschapsrichingen).

Meisje, mijn punt oe-was dat;
-BSO-ers geen randdebielen zijn, toch niet op bepaalde punten
-ASO-ers zich soms véél té 'slims' vinden omdat ze gewoon als NASA-aapjes dingen van buiten leren, terwijl ze meestal één en al gewoon blokroboten zijn.

Er zijn wél gevallen waarbij dat de persoon gewoon geestesziek is en daarom Beroeps of Bijzonder Laag Onderwijs moet doen of dat de persoon gewoon intelligent is en daarom ASO volhoudt.

Wat jij in jouw ogen ziet niet ziet jeweetzelluf, kan niks oitmakuh, want de realiteit is realiteit G!

Lol, ik had gelezen dat die comment van Amberke kwam, niet dus ^^.
Vetgedrukt = de zever waar ik niets van versta.

U punt was dat BSO'ers geen randdebielen zijn; Heb ik misschien ooit gezegd dat ik dat wel denk? Ik weet dat niet iedereen even intelligent is, en ik vind ook niet da iemand met een IQ van 140 meer waard is dan iemand me een IQ van 90, in sommige gevallen is het zelfs het tegendeel. (En zeg nu niet dat ik veronderstel dat elke BSO'er zo'n laag IQ heeft, het is een voorbeeld).

Mijn punt was wel: ASO'ers/Uniefstudenten zijn GEEN blokroboten. Maar dit snap jij duidelijk niet.

ASO'ers voelen zich slimmer omdat het idee meegegeven wordt al van in de lagere school: De slimsten gaan naar ASO, de 'dommere' naar BSO. 'T feit is gewoon dat ASO een volledig fout beeld heeft over BSO, maar omgekeerd geldt dit evenveel..

Wat doe jij/heb jij misschien van opleiding gevolgd?
Afbeelding

[20:39:41] piod: dOrine
[20:39:54] piod: verwijder u smakeloze avatar aub
[20:40:02] piod: ik heb een halfuur zitten kijken wat u avatar was
[20:40:12] piod: en had toen door dat ik naar iemand zijn ballen aan het staren was
dOrine (oude nickname: dOrinEkéj_12)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor AMGXV op ma 27 aug 2012 9:17 pm

dOrine schreef:U punt was dat BSO'ers geen randdebielen zijn; Heb ik misschien ooit gezegd dat ik dat wel denk? Ik weet dat niet iedereen even intelligent is, en ik vind ook niet da iemand met een IQ van 140 meer waard is dan iemand me een IQ van 90, in sommige gevallen is het zelfs het tegendeel. (En zeg nu niet dat ik veronderstel dat elke BSO'er zo'n laag IQ heeft, het is een voorbeeld).

Mijn punt was wel: ASO'ers/Uniefstudenten zijn GEEN blokroboten. Maar dit snap jij duidelijk niet.

Welja, mijn punt was dan weeral dat ASO-ers zich soms zo achterlijk tov. andere richtingen kunnen opstellen, terwijl ik bijvoorbeeld niet veel verschil zie tussen een TSO richting waar er misschien meer theorie of op één of andere manier zwaarder is dan in een ASO richting.

ASO'ers voelen zich slimmer omdat het idee meegegeven wordt al van in de lagere school: De slimsten gaan naar ASO, de 'dommere' naar BSO. 'T feit is gewoon dat ASO een volledig fout beeld heeft over BSO, maar omgekeerd geldt dit evenveel..

Het is dus ook min of meer dat wat ik wou zeggen.

Wat doe jij/heb jij misschien van opleiding gevolgd?

Mijn eerste drie jaar zat ik in de Latijnse, gemengd met wetenschappen.
De jaren andere ben ik gewoon overgestapt naar KSO :)
Het enigste wat veranderde was geen Latijn meer en in het algemeen minder theorie op JAARbasis, maar in het algemeen hadden we les samen met de ASO.
AMGXV (oude nickname: {3C}AMGXV)
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor Don_wouteron op di 28 aug 2012 8:49 am

In feite is er maar 1 vereiste om de hogeschool/unief te overleven: Je moet gemotiveerd zijn. That's it.

Je kan in quasi alles slagen als je maar zelf gemotiveerd genoeg bent om je diploma te halen. Je zal mss meer moeten leren dan iemand anders, je zal misschien geen tijd meer over hebben, je zal misschien tijd te kort hebben om al je vakken in 1 jaar af te werken, maar je zal er ooit geraken. Zo simpel is het.

En daar stel ik een probleem vast, als je nu al geen zin meer hebt om 1 jaartje extra te doen. Ga je dan nog wel zin hebben om x aantal jaar vol te houden aan de hogeschool? :?
Don_wouteron (oude nickname: wouter7)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Daman op di 28 aug 2012 10:46 am

Queen schreef:Wat een discussie toch :P

Er zijn genoeg hogeschoolrichtingen waar iemand uit het ASO totaal niet zou moeten beginnen en die eerder gericht zijn naar mensen uit het praktische TSO/BSO. Verder heeft de topic starter het volste recht om nog verder te willen studeren en wilt hij enkel hulp met de situatie waarin hij nu zit.

Ben wel benieuwd wat ge momenteel studeert en verder zou willen studeren?

Ik studeer atm Tuinbouw maar dat boeide mij al niet meer sinds het 5de en ik dacht ik bijt gewoon snel nog 3 jaar door want in het 5de veranderen ... en ik zou graag Multimedia en Communicatietechnologie of systeem en netwerkbeheer volgen.
Daman
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor PietVerkest op di 28 aug 2012 10:54 am

http://www.syntra-mvl.be/opleiding/3109 (enige vereiste is 18 zijn)
Afbeelding
PietVerkest (oude nickname: clappie)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor elberto op di 28 aug 2012 11:09 am

AMGXV schreef:
Mayo schreef:Over apen gesproken: hoe ik mij voel bij bso'ers:

Ik weet eigenlijk echt niet of jij nu serieus BSO-ers zit uit te kakken of niet.

Allé kom he jongens, amgxv, ge moet nu toch geen aso'er zijn om te beseffen dat Mayo er gewoon mee aant rammelen/trollen was?

Ikzelf kom uit het TSO (lang verhaal kort: rond mijn 12 jaar te lui om iets uit te steken maar eigenlijk een heel middelbaar onder mijn niveau gezeten of (politiek correcter en minder 'dikkenekkerig': in de verkeerde richting gezeten). Daarom dat ik een erge tegenstander ben van het huidige onderwijssysteem waarbij je in het begin van het middelbaar tot een richting veroordeeld wordt en dan zit je daar voor de rest van je middelbaar vast.

Uiteindelijk wou ik naar de unief gaan en zeiden vele leerkrachten "doe het niet, deze richting heeft u daar niet op voorbereid, doe het niet". Heb het toch gedaan en heb mijn tenen serieus uitgekuist. Mijn eerste jaar was echt de hel, sociaal contact serieus naar beneden, bijna niet uitgaan en voor de rest gewoon werken, werken en nog eens werken.
En denk maar niet dat uw vrienden daarvoor begrip op brengen he, die klagen gewoon aan één stuk door dat ge u opsluit en dat ge alleen nog maar aan studeren denkt.

Maar als ge bereid zijt om alles te geven, dan kunde heel veel. Waar ge ook vandaan komt ;)
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Vorige

Keer terug naar School