register Paswoord vergeten?

Hogeschoolopleiding gezocht

blokn verdomme, blokn moeje doen!

Hogeschoolopleiding gezocht

Berichtdoor Takai op za 08 sep 2012 3:14 pm

Yo,

Ik ben dus op zoek naar een opleiding voor mij, ik heb het internet al uren afgezocht en rond gevraagd maar ik kan precies niets vinden. Mijn vriendin had wel iets gevonden voor mij, Animatiefilm aan de MAD-FAC (KHLim) en daar heb ik me ingeschreven voor de toelatingsproef. Alleen als ik deze niet haal, weet ik niet goed wat doen en wil ik eens beroep doen op jullie of dat jullie nog studierichtingen weten.

Ik heb de afgelopen 2 jaar Toegepaste Informatica gedaan aan de KHLeuven maar het is toch maar niet mijn ding, het is te 'vaag' en ik wil iets specifieker doen en er heel hard mee bezig zijn, dus vooral praktijk zou perfect zijn.
Kan goed overweg met computers, creatief, leert snel,...

Karma wil be given!

EDIT: moet niet speciaal hogeschool zijn, mag ook ander soort opleiding zijn maar toch voorkeur aan hogeschool :p

Greetz,
Takai :twisted:
Afbeelding
Takai (oude nickname: eskimo2HELL)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Re: Hogeschoolopleiding gezocht

Berichtdoor PietVerkest op za 08 sep 2012 3:27 pm

Als je hard wilt gaan:
Digital Arts and Entertainment aan Howest
Afbeelding
PietVerkest (oude nickname: clappie)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Takai op za 08 sep 2012 3:30 pm

PietVerkest schreef:Als je hard wilt gaan:
Digital Arts and Entertainment aan Howest

Ja da ziet er ook wel zoiets uit wa nice is, beter als animatiefilm aangezien ge hier al niet moet kunnen tekenen op voorhand wat ik dus totaal ni kan :p
Alleen kut dat het aan howest is, dan moet ik al op kot en das wel klote, vergeten te vermelden.

Dus ook liefst doenbaar met trein elke dag, dus omstreken Antwerpen, Geel, Hasselt, Leuven,...
Oost/West-Vlaanderen is te ver vrees ik :(
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor bulck op za 08 sep 2012 3:33 pm

Howest is echt niet te onderschatten ... Ik ken iemand die daar gezeten heeft en jij moet al bijna een wiskunde mastermind zijn voor daar deftig te kunnen volgen.
Afbeelding
bulck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Lisaa- op za 08 sep 2012 3:41 pm

Zelfde probleem hier. Maandag 2e keer toelatingsproef proberen, als ik het niet zou halen heb ik ook nog niet echt een 'plan b'...
Al 1 mislukte toelatingsproef achter de rug, hierna nooit meer ze =;
Lisaa-
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Don_wouteron op za 08 sep 2012 4:05 pm

bulck schreef:Howest is echt niet te onderschatten ... Ik ken iemand die daar gezeten heeft en jij moet al bijna een wiskunde mastermind zijn voor daar deftig te kunnen volgen.

Zever, wat moeten de universitairen dan niet zeggen? En de ingenieurs?

OT: Welke richting wil je uitgaan? Creatief? Film? Games? Netwerken?

De genoemde DAE is vooral games en 3D development. Zonder voorkennis 3D tekenen en veel inspanning zal het moeilijk gaan.

Als je meer 'web' en 'animatie' wil uitgaan, zou je beter kijken naar Devine. Deze richting is perfect voor webdevelopers en is erg artistiek. Dit is ook in dezelfde gebouwen van de howest.

Anders moet je eens op deze site kijken: http://www.hogeronderwijsregister.be Kan je snel door alle richtingen scrollen :)
Don_wouteron (oude nickname: wouter7)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bjoerk op za 08 sep 2012 4:12 pm

bulck schreef:Howest is echt niet te onderschatten ... Ik ken iemand die daar gezeten heeft en jij moet al bijna een wiskunde mastermind zijn voor daar deftig te kunnen volgen.

Das ook nie waar, dae is wiskunde niveau aso, en da ist tis echt geen immens moeilijke wiskunde u eerste semester is wiskunde da je ziet in een aso richting met 6-7uur wiskunde per week. Iets wa je dus ook hebt in het eerste jaar van ingenieur richtingen. En wiskunde is daar maar 2 semesters daarna ist gedaan ik zie het probleem niet ze. 2de semester is zelfs gene wiskunde maar fysica. Ja ge moet er voor leren maar nee tis geen belachelijk hoog niveau kwa wiskunde. Dae zit de moeilijkheid in het feit dat ze werken zowel op gebied van programming als op kunst gebied hard gaan. Die wiskunde heb je gewoon nodig in u programming part.

Trouwens kot in kortrijk is zo duur nog niet takai dus asde da wilt doen moet je niet denken dat het extreem duur is om in kortrijk op kot te gaan :) En als je puur op animatie wilt gaan, doet dae en kies in u 2de jaar voor arts of ga naar gent kunde ook animatie film volgen.

Don_wouteron schreef:Zonder voorkennis 3D tekenen en veel inspanning zal het moeilijk gaan.

Zever, 3D wordt u vanaaf 0 aangeleerd. Het 3D part is het deel van DAE met de laagste instapdrempel. Het vak waar je schrik voor moet hebben is tekenen en fysica. Maar dae is gewoon een richting waar je 100% voor moet gaan 95% aint good enough
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Takai op za 08 sep 2012 4:26 pm

Welja dan zou ik het nog wel willen doen, maar zoals ik al zei, howest is onmogelijk aangezien ik niet op kot kan gaan
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Jellesg op za 08 sep 2012 6:48 pm

De enige moeilijkheid in de richtingen DAE en Devine is dat je heel veel projecten hebt waardoor je er veel tijd in moet steken, en het dus redelijk moeilijk te combineren valt met een "deftig" studentenleven. Wat het niveau betreft ligt dat denk ik niet hoger of lager dan de gemiddelde hogeschoolopleiding..
Afbeelding

Afbeelding
Jellesg
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Noiz op zo 09 sep 2012 12:23 pm

Jellesg schreef:De enige moeilijkheid in de richtingen DAE en Devine is dat je heel veel projecten hebt waardoor je er veel tijd in moet steken, en het dus redelijk moeilijk te combineren valt met een "deftig" studentenleven. Wat het niveau betreft ligt dat denk ik niet hoger of lager dan de gemiddelde hogeschoolopleiding..

this.
Afbeelding
Noiz (oude nickname: just)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Chiconer op zo 09 sep 2012 12:43 pm

Bij Devine doe je echt niets anders dan aan projecten werken en research doen voor die projecten, veel vrije tijd heb je niet. Hoeveel keer ik niet iets moest afzeggen omdat ik nog niet klaar was met een project om het de week erna opnieuw te mogen doen (niveau ligt hoog, docenten zijn niet rap content, wat normaal is).

Schijt richting als je geen werk ethiek hebt Takai, maar dat heb ik u al gezegd!

werk ethiek was overigens geen probleem bij mij!
Afbeelding

Queen|: Mijn mening maakt ni uit
Chiconer (oude nickname: chiconer)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Takai op zo 09 sep 2012 1:29 pm

Maar deviner of iets aan de howest GAAT NIET, ik kan niet op kot dus kan ik ook niet ffkes elke dag op en af naar kortrijk :mrgreen:
Dus andere richtingen indien jullie het weten. Karma is btw uitgedeeld ;)
Afbeelding
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Chiconer op zo 09 sep 2012 5:41 pm

Gent dan hé

Artevelde (maar dat is een kutschool) of de andere. Antwerpen heeft volgens mijn geen multi media richting die de moeite waard zijn (mss een vorm van MCT maar dat is even breed als uw vorige richting). In brussel kan je mss ook iets vinden in de film sector.
Afbeelding

Queen|: Mijn mening maakt ni uit
Chiconer (oude nickname: chiconer)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Plop op zo 09 sep 2012 11:23 pm

Chiconer schreef:Gent dan hé

Artevelde (maar dat is een kutschool) of de andere. Antwerpen heeft volgens mijn geen multi media richting die de moeite waard zijn (mss een vorm van MCT maar dat is even breed als uw vorige richting). In brussel kan je mss ook iets vinden in de film sector.

artevelde kutschool?
I am 56% addicted to Counterstrike. What about you?
Plop
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Queen op ma 10 sep 2012 6:17 pm

Op MAD-FAC hebt ge nog wel zo'n richtingen. Al zijn dat ook vooral combinaties van enkele dingen en gaat daar sowieso iets tussen zit dat ge minder graag doet of te veel theorie.

Ik blijf erbij: puur praktisch hebt ge bijna niet in hoger onderwijs. Als ik u was zou'k gwn ne cursus doen, avondschool of whatever of gewoon gaan werken. De richtingen die gij zoekt (zoals bvb die in Kortrijk) staan bekend om hun succes maar zijn volgens mij nergens anders te vinden.
Rawr.
Afbeelding
Queen
Fundalize Super-Moderator
Fundalize Super-Moderator

Berichtdoor bjoerk op ma 10 sep 2012 6:56 pm

Een maat van mij heeft een jaar 3D gevolgt bij syntra in hasselt dacht ik mss is dat iets?
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Keer terug naar School