register Paswoord vergeten?

Buitenlandse Stage

blokn verdomme, blokn moeje doen!

Keuze buitenlandse stage

Pretoria (Zuid-Afrika)
7
54%
Porto (Portugal)
6
46%

Totaal aantal stemmen : 13

Buitenlandse Stage

Berichtdoor Piieter04 op wo 27 maart 2013 8:39 pm

Volgend jaar kan ik voor 4 maanden op buitenlandse stage gaan & ik heb 2 mogelijkheden om uit te kiezen:
Pretoria (Zuid-Afrika) en Porto (Portugal).
Omdat ik niet meteen zelf kan kiezen deze poll.

Zuid-Afrika:
Pro
Mooi land, speciale ervaring,..

Contra
Buitenlanders worden ten strengste afgeraden 's avonds buiten te komen, tralies voor de venster,...

Porto
pro
Vette stad, goedkope porto,...

Contra
niks voor zover ik weet

Zijn er misschien mensen die eens in Zuid-Afrika/Porto geweest zijn & weten hoe het daar is?
Laatst bijgewerkt door Piieter04 op wo 27 maart 2013 8:58 pm, in het totaal 2 keer bewerkt
Piieter04
Onwetende
Onwetende

Re: Buitenlandse Stage

Berichtdoor bulck op wo 27 maart 2013 8:41 pm

Dit is geen poll.
Dit is een topic.
Afbeelding
bulck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Kickass op wo 27 maart 2013 8:54 pm

bulck schreef:Dit is geen poll.
Dit is een topic.

Reminder: serious corner. (Volgend bericht/filmpje reeds verwijderd)
Kickass
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor Chiesel op wo 27 maart 2013 9:01 pm

Piieter04 schreef:Volgend jaar kan ik voor 4 maanden op buitenlandse stage gaan & ik heb 2 mogelijkheden om uit te kiezen:
Pretoria (Zuid-Afrika) en Porto (Portugal).
Omdat ik niet meteen zelf kan kiezen deze poll.

Zuid-Afrika:
Pro
Mooi land, speciale ervaring,..

Contra
Buitenlanders worden ten strengste afgeraden 's avonds buiten te komen, tralies voor de venster,...

Porto
pro
Vette stad, goedkope porto,...

Contra
niks voor zover ik weet

Zijn er misschien mensen die eens in Zuid-Afrika/Porto geweest zijn & weten hoe het daar is?

zuid afrika? ge gaat er gewoon beroofd worden van al wat je hebt : p
moest ik u zijn kzou naar Porto gaan.
en waarvoor is je stage als ik vragen mag?
Chiesel (oude nickname: LrNs)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Piieter04 op wo 27 maart 2013 10:11 pm

Medisch laboratorium, wat ik er net moet doen weet ik volgend jaar pas.
Piieter04
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Ilikeicecream op wo 27 maart 2013 10:42 pm

Ik zou voor Porto kiezen. Als je 4 maanden niet mag uitgaan 's avonds zal je je na een tijdje rot vervelen. Je zou dan beter na je stage eens op vakantie gaan naar Afrika.

Ik heb zelf 8 jaar in Portugal (Algarve) gewoond en het zijn zeer vriendelijke mensen daar. Er is altijd wel iets te doen en je kan lekker eten! :D
Afbeelding

Takai schreef:I want to lick you every hour, every minute, every day!

=(wink)=
Sexy! http://tinyurl.com/95wd7a9
Ilikeicecream
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor elberto op wo 27 maart 2013 11:03 pm

Pakt Zuid-Afrika voor de ervaring he. Naar Porto kunt ge nog honderdduizend keer gaan in uw leven.

Ze raden aan van 's avonds niet weg te gaan maar ge gaat mij niet vertellen dat als ge daar mensen begint te kennen dat ge niet eens weg gaat gaan en dat er wel veiligere buurten zullen zijn.

Tuurlijk dat het gevaarlijk blijft, maar ik denk niet dat ge het u zult beklagen (al ben ik er zelf nog nooit geweest).
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op wo 27 maart 2013 11:11 pm

elberto schreef:Pakt Zuid-Afrika voor de ervaring he. Naar Porto kunt ge nog honderdduizend keer gaan in uw leven.

Ze raden aan van 's avonds niet weg te gaan maar ge gaat mij niet vertellen dat als ge daar mensen begint te kennen dat ge niet eens weg gaat gaan en dat er wel veiligere buurten zullen zijn.

Tuurlijk dat het gevaarlijk blijft, maar ik denk niet dat ge het u zult beklagen (al ben ik er zelf nog nooit geweest).

Ben er al geweest en deze zomer ga ik er opnieuw een maand heen. geloof me, het is levensgevaarlijk. Ik was er nog maar 3 dagen en onze terreinen werden overvallen door jonge gasten, sommigen kregen slaag en in the end gingen ze er vandoor met quasi alles wat waarde had. Vaak is de raad van het ministerie loos en moet je je er niet teveel van aantrekken, maar Zuid-Afrika is daar de uitzondering op.

Wie verder gaat dan Club Med en zelf rondtrekt moet ferm op zijn/haar tellen passen.
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Piieter04 op do 28 maart 2013 12:25 pm

Levensgevaarlijk, maar toch nog eens gaan?
Piieter04
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Da_Tonio op do 28 maart 2013 2:13 pm

Ik raad Zuid-Afrika af als stageplaats, indien ge der nog niet geweest zijt. Na uw stagemomenten hebt ge liever toch de vrijheid om in't weekend eens op stap te gaan, hebt ge u liever geen zorgen te maken over elk bezit dat niet vastgemetst zit, en ge ziet de zon liever opkomen zonder tralies voor het raam vermoed ik.

Heb er praktisch familie wonen, en het zijn geen fabeltjes. Iemand die het kan betalen om naar dat land te reizen, wordt als een te ontginnen goudmijn gezien.

Net zoals ge nog 100.000 keer naar Porto kunt gaan, kunde da ook naar Zuid-Afrika. Kdenk da ge voor uw stage beter af zijt met de algemene sfeer in Porto dan met die in Zuid-Afrika.
vragen of info nodig??? PM of mail mag steeds
-------------------------------------------------------
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op do 28 maart 2013 4:33 pm

Goh, ik heb een maat die deze zomer les is gaan geven in een township in Zuid-Afrika, en die vond het allemaal wel nogal meevallen. Je moet natuurlijk niet gaan tonen dat je geld hebt door met een iphone rond te lopen ofzo.

Als je wil stuur ik u zijn email, kan je zelf eens informeren ofzo?
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Piieter04 op za 30 maart 2013 11:27 am

Moet niet, heb ondertussen al iemand gevonden die er gezeten heeft.
Piieter04
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op za 30 maart 2013 11:34 am

Piieter04 schreef:Levensgevaarlijk, maar toch nog eens gaan?

Ja, en ik ga nog veel blijven gaan. Deze zomer zit ik trouwens een hele maand in een park waar er geen toeristen of andere mensen zijn toegelaten. Enkel mensen die zich bezighouden met het conserveren van "the wildlife" (biologen, wetenschappers, dierenartsen, ondersteunend personeel, trackers,...) zijn toegelaten. Een hele maand in in de pure natuur.

Verder wil ik nog vermelden dat ik al veel gereisd heb, over de hele wereld. Ik wéét ondertussen al hoe ik mij moet gedragen, profileren, ik wéét dat je niet de rijke toerist moet gaan uithangen. Mss dat velen niet weten hoe ze zich moeten gedragen, en zo gevaarlijke zaken naar zich toe trekken, zeker in Zuid-Afrika.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor the-skullkid op za 30 maart 2013 12:12 pm

Maar Keyser, aangezien gij hier het meeste gereisd heeft van FDLZ (serieus) wa zou gij dan aanraden voor Pieter?
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op za 30 maart 2013 12:21 pm

the-skullkid schreef:Maar Keyser, aangezien gij hier het meeste gereisd heeft van FDLZ (serieus) wa zou gij dan aanraden voor Pieter?

Hangt er van af in welke omgeving die buitenlandse stage zal zijn en wat hij ervan verwacht. Als hij een beetje een normale stage wilt hebben (dwz, overdag werken en 's avonds met mensen gezellig weggaan of dingen doen) dan raad ik Zuid-Afrika echt af. Porto is prachtig en de mensen zijn er heel vriendelijk (ik ben trouwens verwekt in Porto :D). Portugal heeft een van de meest diverse bevolkingen van heel Europa (de steden zoals Porto, Belem, Lissabon enzoverder). Veel verschillende culturen en mensen op 1 hoop zonder noemenswaardige conflicten, terwijl dat in Zuid-Afrika een pak anders is, zeker nu de laatste tijd er weer rassenrellen opduiken.

Ik zou sowieso opteren voor Portugal. Daarbij, ik ga niet naar Zuid-Afrika om er de mensen te leren kennen, ik ga naar Zuid-Afrika om het diploma van "Tracker" te behalen, wetenschappelijk onderzoek te ondersteunen en dat in een prachtige natuur. Ik neem aan dat je op buitenlandse stage eerder gaat voor de ervaring en het sociaal contact, dan is Porto de enige optie...
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Keer terug naar School