register Paswoord vergeten?

Belgische skibus crasht! + 28 doden/22 kinderen uit Lommel!

Discussie's ivm politiek, recente gebeurtenissen, ...

Re: Belgische skibus crasht! + 28 doden/22 kinderen uit Lommel!

Berichtdoor AMGXV op zo 18 maart 2012 1:23 am

Is een leven van een superieur ras-kind dan zoveel meer waard dan van een negertje?

In elk geval, de mensen die er "tegen" zijn dat er zoveel aandacht aan wordt geschonken; door om de twee minuten een comment te plaatsen ga je de aandacht niet verminderen.

De mensen die er voor zijn dat er zoveel aandacht aan wordt geschonken; schenk aub. meer aandacht aan de miljoenen weerloze kindjes, die elk jaar sterven door oorlog die speciaal gevoerd worden, opdat jij dit nu zou kunnen zitten lezen, in uw warm huisje met uw gelukkig gezinnetje.
AMGXV (oude nickname: {3C}AMGXV)
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor seagal op zo 18 maart 2012 1:48 am

BramVroy schreef:
Nielsi schreef:
FuckThisShit schreef:Een mens is een mens? Of da nu een kind is of ne 90-jarige...

Neen. Kinderen zijn klein, moeten zich nog bewijzen en zijn als het ware weerloos. Waarom reageert het publiek zo fel op kindermisbruik, kindermoord en dergelijke? Net omdat de kinderen zo weerloos zijn ... Zeker een groot verschil.

Agree op de punten die jij aanhaalt, maar niet voor het geval waar het hier over gaat.

Of het nu bejaarden, tieners, kinderen, baby's of volwassenen waren geweest: ze maakten geen schijn van kans. Ik ga akkoord met FuckThisShit. De mensen zouden er minder om gegeven hebben als het een bus bejaarden was en ik betwijfel zelfs of er dan een Rouwdag zou worden afgekondigd!

Aan de mensen die zeggen: de kinderen hadden nog een heel leven voor hen liggen. Tjah, maakt dat dat een kinderleven meer waard is dan een bejaardeleven? Ik vind van niet. Het feit dat ze jongeren zijn, maakt het niet erger. Maar ja, ik heb al veel kritiek op die mening gehad.

Ik zal een heel simplistisch voorbeeld geven betreffende uw leefwereld (vermoed ik): ge hed een xbox van 8 jaar oud, schitterend werk geleverd ma na 8 jaar bewezen diensten begeeft ie m. Daarnaast hedde een playstation 3 (garantiebonneke kwijt) en die begeeft m al na 1 maand. Wa vinde t ergste? Slecht voorbeeld I know :) Ma als ge logisch redeneert en nie zo wilt dwarsliggen, dan zal iedereen t erger vinden als een kind van 12 sterft ipv een oude man van 95
seagal
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor freak-o op zo 18 maart 2012 6:53 am

De argumenten die aangehaald worden omtrent het verschil tussen een kind en bejaarde die zouden sterven vind ik ergens begrijpbaar maar ga er zeker niet mee akkoord. Je kan dan ook het argument gebruiken dat de ouders nog jong genoeg zijn om nog een kind te maken als ze dat willen. En ook positief volgens mij is dat dat ze nooit alle stress van een moderne maatschappij hebben ervaart. Ik denk dat enkel in de situatie zelf waarbij je u kind verliest dat het moeilijker te verwerken is dan u grootvader/moeder. Maar ik maak het onderscheid niet tussen ras/leeftijd en andere mogelijke verschillen. Enkel indien het mijn eigen familie zou treffen (als ik ooit kinderen zou hebben) zou ik kunnen spreken van een ander gevoel tussen kinderen en bejaarden.
freak-o
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Da_Tonio op zo 18 maart 2012 9:24 am

Ik kijk tegenwoordig misschien een uurtje of twee televisie per week. Dat het ELKE keer over dit gaat als ik hem aanzet zorgt dan ook dat ik hem meteen weer uitzet. Tot zover mijn mainstream nieuwsopvolging dezer dagen...
Als ik in de tuin bezig ben, zonder radio, en de buurman zijn radio staat muziek af te spelen, moet ik om het uur hetzelfde aanhoren, met tussendoor nog eens een gesprek over hetzelfde.
Als ik midden in de nacht in ons werkkot ga roken en daar de radio aanzet, zijn ze er nog steeds over bezig. Het enige moment dat ik er helemaal niets van kon merken is de nacht die ik in het bos heb doorgebracht. Zo ver pushen ze het dus...

Obama, dagelijks X aantal oorlogsslachtoffers (Lees: honger, dorst, dakloos, dode familieleden en vrienden, angst, etcetera enzovoorts enzoverder...) op zijn geweten, laat weten hoe erg hij dit vind? Heeft die mens nu ni keihard zijn lach moeten inhouden terwijl hij zo'n dingen uitspreekt? Gelooft er nu echt iemand dat dit hem ook maar iets doet? Van alle mensen die dit erg vinden, zijn er veel die dit erg vinden omdat dat een deel van hun fuctie is. Onze vroegere pastoor heeft zich aan zijn functie moeten houden door niet te huilen terwijl hij een familielid begraafde. Kwestie van eens een omgekeerd voorbeeld te geven.

Het zijn vooral de mensen die geen flauw id hebben van wat er in de wereld gebeurd die dit erg blijken te vinden. Als je een beetje weet wat er zoal gaande is, dan weet je dat deze slachtoffers er enorm goed zijn vanaf gekomen. Allemaal net een leuke reis gehad, een (kort) leven zonder veel zware problemen, en zonder lang af te zien en tijd om het te beseffen werden ze meteen uit hun nog te komen miserie verlost.
Het erg vinden voor de slachtoffers is in mijn ogen egocentrisch en onnodig. Al wat wij kunnen aanbrengen als rede om te rouwen, zal niets voor de slachtoffers veranderen. Het zal het niet makkelijker maken voor de naasten van de slachtoffers omdat we eventjes niets posten, een minuutje zwijgen, etc...
Dat een of andere politieke pipo een clownsnummertje gaat opvoeren voor die ouders maakt het hen niet makkelijker, en het creeert enkel pijnlijke herkenningspunten die uit het niets kunnen komen. Als een van die pipo's op tv of in de krant verschijnt, kan dat al een link richting dit drama betekenen.

Wij zien het einde van iemands leven als een pijnlijk moment, terwijl we goed weten dat het het einde van alle pijn is voor de gestorven persoon. Ons egocentrisme laat ons zelfs niet toe gelukkig te zijn voor een dood persoon, omdat wij nog afzien van de dood. Omdat wij niet kunnen omgaan met de dood, zien we het maar als iets slechts. We slagen er niet in onze persoonlijke gevoelens opzij te schuiven om de zaken objectief te bekijken. Als je dat doet, ben je blijkbaar een onmens.

Ik bedoel niet dat we moeten blij zijn en juichen omwille van een sterfgeval, maar eventjes kijken naar het leven van de gestorven persoon om vervolgens de balans op te maken kan het al veel draagbaarder maken. Zo zijn we nu vooral aan het rouwen omdat er 22 kinderen bij de slachtoffers zaten. Nu heb ik net voor hen het minste negatieve emotie's gevoeld. Westerse kinderen die op schoolreis kunnen gaan, hebben niet het slechtste leven achter de rug, dat is zeker. Deze kinderen hebben nog geen besef van hoe onbeperkt hun vrijheid is, en genieten met volle teugen van elke vierkante meter die ze kunnen benutten. Deze kinderen hebben nog zo goed als geen stress gehad, en geen verantwoordelijkheden. Ze hebben zich nooit zorgen moeten maken omwille van rekeningen, voedsel, werkzekerheid, onslag, stijgende olieprijzen, vervuiling, ....

Wens je niet eerder iemand een kort leven toe zonder veel negativiteit, dan een lang leven dat ermee gevuld is? Wens je iemand die je graag ziet niet toe van gelukkig te sterven, zonder spijt te hebben van zoveel al dan niet gebeurde zaken in het leven?
Wens je de nabestaanden niet toe te leren omgaan met de dood, en het als een deel van het leven te zien, in plaats van als een anker?
vragen of info nodig??? PM of mail mag steeds
-------------------------------------------------------
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor freak-o op zo 18 maart 2012 9:35 am

Da_Tonio heeft dat volgens mij prachtig neergeschreven. Ben onder de indruk en denk bijna identiek hetzelfde erover. Maar dat is niet meteen de reden dat ik het prachtig vind, het is erg goed neergeschreven en beargumenteerd. Ik kon hier ook enkel karma punt voor geven maar vond het nodig u toch te feliciteren met een heel deftige comment.
freak-o
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor PietVerkest op zo 18 maart 2012 10:50 am

http://www.hln.be/hln/nl/960/Wereld/art ... dusa.dhtml
Dit vindt de gemiddelde hln-er dan weer wel een grappig bericht.
Afbeelding
PietVerkest (oude nickname: clappie)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor dOrine op zo 18 maart 2012 10:52 am

@ Da Tonio: Mooie reactie, maar ik kan toch niet met alles akkoord gaan.

Je zegt dat we ergens 'blij' moeten zijn, dat er 22 mensen op een korte manier, zonder er teveel aan te lijden een eind gekregen hebben aan een leven dat vol plezier zat en nooit zorgen. Blij is nu niet echt het correcte woord, maar volgend jou zou dit de sterfgevallen draaglijker maken.

Daar kan ik echt niet mee akkoord gaan. Voor sommige van deze kinderen kan het inderdaad het beste geweest zijn. Wie weet groeiden ze op tot personen die zich continu miserabel voelden. Dan ben ik blij voor hen, zeer blij zelfs, dat er nu al een eind aan gekomen is.
Maar voor de rest? Ik heb zoals de meerderheid onder ons, nog helemaal geen zwaar leven gehad. Uiteraard zijn er de positieve dingen en misschien ook de langere periodes waarop je echt ongelukkig bent. Is het het waard? Ik vind van wel. Het leven bestaat uit verschillende facetten. Ik ben blij met diegene ik al meegemaakt heb, en kijk ook gigantisch uit naar die die nog moeten komen. Moest ik morgen sterven, en kunnen terugkijken op mijn leven en vertellen wat ik ervan vind. Ik zou boos zijn, gigantisch boos. Zoveel dingen die ik nog moet meemaken die opeens stoppen voor mij. Zoveel hard werk dat ik gestoken heb in studies, die niets meer waard zijn. Het is niet eerlijk, inderdaad. Dit ligt ook aan de basis waarom mensen meer meevoelen met een 10jarige tov een 90jarige. Een 90jarige heeft in principe 'alles' al gezien, of toch de kans hiertoe gehad, een 10jarige niet.
Betekent dit dat de ene meer waard is dan de andere? Ik vind van niet. Ik ga niet zeggen dat ik geen kippenvel kreeg als ik dit nieuws las, en dat ik net hetzelfde gevoel zou hebben moest dit gaan om 90jarigen.
De gekte van de media hierrond vind ik gewoon overdreven en onnodig.
Afbeelding

[20:39:41] piod: dOrine
[20:39:54] piod: verwijder u smakeloze avatar aub
[20:40:02] piod: ik heb een halfuur zitten kijken wat u avatar was
[20:40:12] piod: en had toen door dat ik naar iemand zijn ballen aan het staren was
dOrine (oude nickname: dOrinEkéj_12)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Da_Tonio op zo 18 maart 2012 12:18 pm

dOrine schreef:@ Da Tonio: Mooie reactie, maar ik kan toch niet met alles akkoord gaan.

Je zegt dat we ergens 'blij' moeten zijn, dat er 22 mensen op een korte manier, zonder er teveel aan te lijden een eind gekregen hebben aan een leven dat vol plezier zat en nooit zorgen. Blij is nu niet echt het correcte woord, maar volgend jou zou dit de sterfgevallen draaglijker maken.

Da_Tonio schreef:"Ik bedoel niet dat we moeten blij zijn en juichen omwille van een sterfgeval..."

Ik zeg nergens dat we ons positief moeten voelen bij een sterfte. Ik zeg enkel dat we ons niet moeten laten overmeesteren door gevoelens, gezien deze objectief denken voorkomen. Datzelfde geld trouwens voor positieve gevoelens.

Je haalt hier de toekomst aan als rede om het erg te vinden. De toekomst wordt echter minder bepaald door het verleden dan dat algemeen aangenomen wordt en de toekomst bestaat zelfs nog niet eens, dus waarom zoiets ongrijpbaar en waardeloos als referentie gebruiken?
U studie's en het harde werk dat erin zijn gestoken betekenen niets in de toekomst. Het is de dag dat het iets opleverd zijn moeite waard geweest, maar tot die dag kan je dat niet zeggen. U verleden kan dus ten vroegste vrucht afwerpen in een later heden, en niet in een huidige toekomst.
Zo heeft mijn moeder haar diploma binnenhuisarchitecte heel eventjes zijn waarde gehad. Het grootste deel van mijn moeder haar loopbaan als telefoniste bij een alluminiumbedrijf hebben haar studie's, diploma, hard werk, ervaring bij een architectenbureau, etc niets betekend. De waarde die er in het verleden zijn opgeplakt, bleken foutief en onvoorspelbaar.

Je zou boos zijn om hetgeen je nog moet meemaken? Hoe weet jij dan dat dat positief ging zijn? Je had een diploma dus je was zeker van een carriere? Je bent vandaag vruchtbaar dus je zal kinderen hebben op het moment dat je wil? Vandaag ben je gezond dus in de toekomst ook?

Moest je heel je leven terugzien zoals het al is geweest, en kunnen zien hoe het nog zou gaan, zou het mij verbazen dat he voor het langste leven kiest. Denk eens goed na... Wordt het leven er hier, in de westerse wereld, beter of slechter op naarmate we ouder worden? Bekijk op korte én lange termijn...
Ik geef alvast mijn voorbeeld...

Als kind ging ik graag naar school. Spelletjes spelen, leuke dingen leren, veel ontdekken, enorm veel vrijheid, weinig verplichtingen en verantwoordelijkheid.
Voordeel: gelukkig, heel soms eens kort negatieve gevoelens.

Als puber ging ik niet meer graag naar school. Verboden te spelen, teveel onnodige zaken leren, teveel verplichting en verantwoordelijkheid. De meeste vrijheid die ik mijzelf gaf had gevolgen, omdat ik daarvoor regels moest breken.
Voordeel: vrij, wel met veel ruzie en straf als gevolg.

Op mijn 18 jaar ging ik graag werken. Veel geld, en daarvoor met plezier ingeboet aan veel vrijheid, spelen, leuke dingen leren, etc...
Voordeel: geld, vrijheid als ik niet aan het werk was. Bij de ouders wonen is handig.

X aantal jaren wil ik niet meer gaan werken. Als ik de balans opmaak en kijk wat ik allemaal opgeef voor wat geld als ik ga werken, is de overtuiging groot. Geef mij maar een leven, in plaats van geld.
Voordeel: Vrijer dan ooit, ten koste van geld. Gelukkiger dan ooit, ten koste van geld.

Vandaag ben ik overtuigd van het feit dat ik nooit vast werk zal zoeken. Al de negativiteit die aan die getalletjes hangen kan ik missen, en puur op geld overleven lukt ook niemand. Ik heb mijn verbinding met de natuur teruggevonden en ben beginnen tuinieren. Gisteren een nacht in het bos doorgebracht, hetgeen de eerste van velen zal zijn. Ik hecht veel meer waarde aan mijn tuin dan aan mijn bankrekening.

Later? Tjah, ik zal...
(Zoveel jaar geleden was dat werken geweest, tot een jaar geleden was dat promoveren geweest, want dat zat eraan te komen maar een rugletsel laat het niet toe. Die stond nochtans niet in mijn toekomstplanning.)

Had ik carriere kunnen maken, en lekker westers verdergeleefd, had mijn leven er waarschijnlijk zo kunnen uitzien... Van een job die ik graag deed, en waar ik gerust gelaten werd omdat ik mijn werk goed deed, zou ik promoveren. Dit betekend meer geld, maar wat is daar verder positief aan?
Ik zal niet meer rustig kunnen werken, want mensen zullen op mij rekenen om allerhande zaken in orde te brengen. Er zal verantwoordelijkheid, stress, extra werktijd dus minder vrije tijd, etc bijkomen. En ik leef nog bij mijn ouders...

Nog later zou ik rekeningen moeten invullen. Dus bezigzijn met geld, en daardoor vrijheid inboeten. De belastingsbrieven zijn ook weer zo'n ideaal moment om van het zwaarverdiende geld te genieten. Zorgen dat de huur, het eten, de rekeningen en dergelijke betaald worden, om pas daarna te kunnen kijken voor hoeveel euro we nog gaan kunnen leven, is niet aan mij besteed.
(En ik spreek nog niet over kinderen want de wens om kinderen te hebben is verdwenen met het leren kennen van de wereld hoe hij is. Ik wil het niemand aandoen om in dit systeem op te groeien en draag dan ook mijn verantwoordelijkheid op deze manier.)

Zodra we een job beu zijn, stoppen we er best mee. Eens een bepaald punt gaat dat niet zomaar. Geen vast werk = geen vast inkomen = rekeningen niet kunnen betalen, en een andere job zoeken zal geen zekerheid bieden. Dus eens een bepaald punt ontsnappen er enorm weinig aan de sleur van een vaste job.

Als een mens al het einde van zijn carriere haalt, kan die op pensioen. Voor weinigen komt dit te vroeg, voor velen kan het niet vroeg genoeg komen. Nu ons lichaam en geest oververmoeid en onderontwikkeld zijn, krijgen we vrijheid aan een beperkt budget.

Een van de vele facetten van het leven. De meesten moeten u nog tegemoet komen.
(Ik vrees dat ik hier teveel tegelijk en door mekaar heb proberen zeggen? :s )
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor dOrine op zo 18 maart 2012 12:51 pm

Heb mij meteen verbeterd door te zeggen dat blij niet het correcte woord was :), dus ik besef dat dat niet je boodschap was. Kan het niet juist verwoorden =).

Inderdaad de toekomst is nog onbekend voor iedereen. Je zegt zelf ook dat de toekomst helemaal niet bepaald wordt door het verleden. Dus zelfs als je nu gigantisch diep in de put zit, het kan nog helemaal omkeren. Dat is zo mooi aan de toekomst; Het kan, maar je weet het gewoon niet. Ben zelf een curieus persoon van nature, misschien heeft dat er iets mee te maken =). Maar voor mij is dit een punt om naar uit te kijken, misschien niet voor iedereen.
Mijn studies én harde werk dat ik erin gestoken heb zullen iets betekenen in de toekomst, daar zal ik voor zorgen. Ik ken talloze mensen met een goed diploma voor iets, maar uiteindelijk iets compleet anders doen. Dit vind ik zonde, en deze vraag stelde k mijzelf ook voor ik begon te studeren: Heeft het nut wat ik uiteindelijk kies? Ik weet nu al dat mijn harde werk vruchten zal afwerpen, gezien mijn studiekeuze. (Chemie, een sector waar genoeg werk is & ik genoeg interesse in heb) Ik ben misschien een van de weinige die dit dus met zekerheid kan zeggen. 100% zeker kan ik niet zijn, maar gezien het jobtekort de komende jaren & de vraag ernaar durf ik dit toch zeggen.

Moest ik sterven, ja ik zou boos zijn. Niet om het goede leven dat ik niet heb gehad, want hier is geen zekerheid van, helemaal niet. Maar puur om niet te weten, wat had kunnen zijn, of het nu positief of negatief is. En zoals je zelf zei: De toekomst wordt niet bepaald door het verleden. Dus stel dat een deel van mijn toekomst negatief is, wie zegt dat de verdere toekomst negatief blijft?

Het leven wordt er met de jaren niet beter op zeg je zelf, maar betekent niet beter slecht? Wij hebben een geweldig leven tov anderen, ookal bestaat dat uit stress, altijd werken, gezondheidsklachten etc, ergens hoort dit er gewoonweg bij in 't westerse leven. Moest ik mogen kiezen: Nu sterven, of 3jaar terug wanneer'k net afstudeerde, nog geen verantwoordelijkheden kende, etc. Ik zou zeggen nu. Ookal heb ik mijn pijnlijkste momenten en perioden dan gekend, toch hoort het erbij voor mij. Want In die drie jaar zijn ook zoveel andere dingen gebeurd die ik niet zou willen kwijt zijn. Ik zie mijzelf eerder als een realist, maar jouw visie met mij vergelijken doet mij beseffen dat ik toch meer naar optimist neig.

Soit ik ben nog jong, heb nog vele slechte kanten van 't leven niet gezien, dingen die jij beschrijft bv. 'T zijn inderdaad niet de mooiste kanten van het leven, maar het hoort er ergens bij als je in het westen woont. Jij noemt nu alle negatieve facetten op in 't leven, ik kan net hetzelfde doen met positieve dingen :).
& Duidelijk ligt deze manier van leven jou niet. De wereld is groot genoeg, gigantisch veel verschillende culturen, sowieso is er ergens een plek waar een ander misschien alle negatieve dingen ziet, maar jij dan net het positieve? :)
Afbeelding

[20:39:41] piod: dOrine
[20:39:54] piod: verwijder u smakeloze avatar aub
[20:40:02] piod: ik heb een halfuur zitten kijken wat u avatar was
[20:40:12] piod: en had toen door dat ik naar iemand zijn ballen aan het staren was
dOrine (oude nickname: dOrinEkéj_12)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Da_Tonio op zo 18 maart 2012 1:12 pm

dOrine schreef:& Duidelijk ligt deze manier van leven jou niet. De wereld is groot genoeg, gigantisch veel verschillende culturen, sowieso is er ergens een plek waar een ander misschien alle negatieve dingen ziet, maar jij dan net het positieve? :)

Inderdaad, ze noemen die plek de natuur.

Blijf jezelf gerust een realist noemen hoor. Je ontkent het negatieve niet en je maakt jezelf niets wijs door alles roze te kleuren. Ikzelf ben ook een realist maar bekijk de realiteit anders, heb andere motieven en doelen, etc. Ik zou mezelf ook als negativist of synist kunnen omschrijven als ik mezelf vergelijk met anderen, maar waar is dat nu weer goed voor? Het veranderd niets aan het feit dat we realistisch blijven, toch? ;)

Mag ik vragen om die lijst met positieve dingen te maken? Door te zeggen dat ge dat kunt doen ben ik benieuwd...
Ow ja, sorry, ik had de aanhalingstekens niet gezien. #-o
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op zo 18 maart 2012 1:48 pm

Ik wil toch eventjes reageren op wat bijvoorbeeld Da Tonio hier allemaal zegt.

Uit jouw eerste reactie, die goed en duidelijk is gebracht, kan ik besluiten dat jij een heel cynisch iemand bent, iemand die de frivoliteit en het "geluk" van het leven met en grove korrel zout neemt.

Dat is jouw mening. Jij refereert in je reactie naar kinderen en mensen die het veel minder goed hebben dan wij hier in het Westen, en dat daarom de dood van die kinderen nog niet zo erg is, gezien ze een "gelukkige" en "onbezorgde" jeugd hebben mogen leven. ten eerste weet gij niks af van de jeugd van die kinderen. Het is niet omdat wij in het Westen leven dat wij ook geen miserie kennen. En neen die miserie gaat mss niet over het "overleven", maar dat betekent nog niet dat er daar minder stress enzo aan verbonden is.

Toen ik in het zesde leerjaar zat gingen wij ook op sneeuwklas, naar Italië. Van de 20 kinderen die meegingen, hadden er 5 niet genoeg geld, en werden deze dus gesteund door het bestuur van de school zodat zij ook konden meegaan. Een vriendje van me die mee kon gaan door de financiële tussenkomst van het bestuur was hier dolblij mee. Niet enkel om het feit dat hij mee kon gaan op zich, maar ook omdat hij even weg was van thuis. Zijn ouders waren gescheiden en zijn moeder was weggelopen. Hij had haar al sinds zijn 6de niet meer gezien. Zijn vader was een dronkaard én werkloos. Hij, die toen 12 jaar was moest zelf voor zijn jongere broer zorgen, zijn eten maken, naar school doen, meehelpen met zijn huiswerk enzoverder omdat zijn vader te dronken was om dit te doen. Hij zorgde zelf voor zijn vader, van wie hij op regelmatige basis een serieuze rammeling krijg, en dan heb ik het niet over de pedagogisch verantwoorde tik. Hij heeft een rotte jeugd gehad, hij heeft het zelfs nu, op zijn 24ste nog altijd heel moeilijk. Hij leeft mss wel in het westen, maar het leven lacht hem allesbehalve toe.

Jouw mening gaat ervan uit dat elk kind in België die op skireis is kunnen gaan een mooi, onbezorgd leven heeft gehad. Graag eens je ogen opendoen. 1 op 7 is arm in België, jij hebt mss geen vrienden gekend die zo moesten leven, maar ik wel. Ik zou nooit nog maar durven te beweren dat elk kind hier een onbezorgde jeugd/leven heeft gehad. Daar durf ik niet over oordelen.

Ook bespeur ik zo'n ernstige vorm van gelatenheid in jouw reactie, dat moest ik niet beter weten, ik zou zeggen dat het ligt aan een ernstige depressie, en cynisme is daarin wellicht jouw grote vriend.

Jij vergelijkt ons bestaan in het Westen met dat in andere delen van de wereld waar ze het minder goed hebben. Jij zorgt er zelfs voor dat mensen zich quasi schuldig moeten voelen omdat wij het hier zogezegd zooo goed hebben.

Ik kan niks doen aan het feit dat ik nu eenmaal in België ben geboren en dat mijn ouders behoren tot de rijkere klasse in de maatschappij. Net zoals een arme Afrikaan ook niks kan doen aan het feit dat hij/zij geboren werd in oorlogsgebied. Betekent dat dat ik daar niks kan aan doen? Neen. In tegenstelling tot jou voel ik niet zo'n negatieve gelatenheid. Ik schrijf voor Amnesty, ik doneer maandelijks aan Arsten Zonder Grenzen. Ik ben met vredeseilanden gaan meehelpen in Senegal, ik heb een financieel adoptiekind (20 eur/maand). Maar voel ik me schuldig omdat ik hier louter geboren ben? Neen.
Moet zo'n schuldgevoel mij ervan weerhouden een goed en gelukkig leven te leiden? Neen. Kan ik iets wezenlijks doen voor zij die het met veel minder moeten doen? Ja.

Zeggen dat die kinderen dan nog het "geluk" hebben zolang geleefd te hebben in het Westen, waar per definitie iedereen het goed heeft is dan ook extreem kort door de bocht.

Ik zeg enkel dat we ons niet moeten laten overmeesteren door gevoelens, gezien deze objectief denken voorkomen. Datzelfde geld trouwens voor positieve gevoelens.

De mens onderscheidt zich grotendeels van de dieren net omdat wij emoties hebben. Daarmee wil ik niet beweren dat dieren die niet hebben, maar onze emoties bepalen ons voor een heel groot stuk. Zou het beter zijn om constant rationeel na te denken en over alles rationeel te beslissen? Neen. Wat ons net zo hard bepaalt, wil jij aan de kant schuiven om louter een "objectieve" mening erop na te houden. Dat is eigenlijk ook grappig aangezien jouw relaas overloopt van emoties, die je hebt ervaren in je eigen leven. Het zijn negatieve emoties, maar dat zijn nog steeds emoties.

Hoe weet jij dan dat dat positief ging zijn? Je had een diploma dus je was zeker van een carriere? Je bent vandaag vruchtbaar dus je zal kinderen hebben op het moment dat je wil? Vandaag ben je gezond dus in de toekomst ook?

Dit is een mooi voorbeeld van een cynicus die alles kapot relativeert. Natuurlijk kan je niet weten indien je over 10 jaar nog vruchtbaar bent, een gezond kind zult baren, je droomjob kunt uitoefenen met je diploma enzovoort. Maar moet je daarom leven zoals jij doet? Zo zwartgallig door het leven gaan omdat niks "zeker" is? Ik ga uit van het positieve, al heb ik in mijn leven al veel meer negatieve dingen gezien en meegemaakt. Maar mocht ik me zo laten gaan, mocht ik opnieuw de cynicus worden die ik pakweg 4 jaar geleden was, dan weet ik dat ik opnieuw in een depressie terechtkom. Cynisch zijn leidt tot niks, en dat weet ik maar al te goed uit mijn eigen ervaringen.
Is het leven rozengeur en maneschijn? Neen, allesbehalve. Je hebt gelijk als je bepaalde zaken aanhaalt die aantonen dat het leven niet zo rooskleurig is, maar moet je die gedachten je leven laten leiden? Neen.

Een beetje nuance is hier dus op zijn plaats, maar zoals ik zelf weet, is nuance nét dat wat een cynicus niet kan opbrengen. En daarom ben ik het grondig oneens met jouw mening, omdat ik niet anders kan.
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Da_Tonio op zo 18 maart 2012 3:24 pm

Dat is jouw mening. Jij refereert in je reactie naar kinderen en mensen die het veel minder goed hebben dan wij hier in het Westen, en dat daarom de dood van die kinderen nog niet zo erg is, gezien ze een "gelukkige" en "onbezorgde" jeugd hebben mogen leven. ten eerste weet gij niks af van de jeugd van die kinderen. Het is niet omdat wij in het Westen leven dat wij ook geen miserie kennen. En neen die miserie gaat mss niet over het "overleven", maar dat betekent nog niet dat er daar minder stress enzo aan verbonden is.

Neem al de miserie die ge over u vriend beschrijft, voeg daarbij de problemen van een derdewereldsland en je hebt daar iemand met een slechte jeugd. Neem die problemen die jij beschrijft weg en dat kind heeft daar een normale jeugd.

We bekijken het allebei relatief. Jij bekijkt het probleem in relatie tot een gemiddeld kind hier. Ik in relatie tot een gemiddeld kind in een derdewereldsland.

Jouw mening gaat ervan uit dat elk kind in België die op skireis is kunnen gaan een mooi, onbezorgd leven heeft gehad. Graag eens je ogen opendoen. 1 op 7 is arm in België, jij hebt mss geen vrienden gekend die zo moesten leven, maar ik wel. Ik zou nooit nog maar durven te beweren dat elk kind hier een onbezorgde jeugd/leven heeft gehad. Daar durf ik niet over oordelen.

Ik heb vrienden en familie in situaties zoals je beschrijft. Ik heb 6 maand bij een ex-alcoholieker gewoond, wiens vader door de drank tot in de goot is geraakt. Ik weet goed genoeg dat niet elk kind een perfecte jeugd heeft gehad, maar je beseft toch dat ik algemeen bezig ben, en gij haalt een uitzondering aan.

Jij vergelijkt ons bestaan in het Westen met dat in andere delen van de wereld waar ze het minder goed hebben. Jij zorgt er zelfs voor dat mensen zich quasi schuldig moeten voelen omdat wij het hier zogezegd zooo goed hebben.

Ik zorg ervoor dat mensen zich op een bepaalde manier moeten voelen? :shock:
Het enige dat kan kloppen in die richting is dat ik mensen eventjes op hun plaats zet. Ik beschuldig niemand, neem niemand iets kwalijk, want de mensen weten gewoon niet beter.

Ik kan niks doen aan het feit dat ik nu eenmaal in België ben geboren en dat mijn ouders behoren tot de rijkere klasse in de maatschappij. Net zoals een arme Afrikaan ook niks kan doen aan het feit dat hij/zij geboren werd in oorlogsgebied. Betekent dat dat ik daar niks kan aan doen? Neen. In tegenstelling tot jou voel ik niet zo'n negatieve gelatenheid. Ik schrijf voor Amnesty, ik doneer maandelijks aan Arsten Zonder Grenzen. Ik ben met vredeseilanden gaan meehelpen in Senegal, ik heb een financieel adoptiekind (20 eur/maand). Maar voel ik me schuldig omdat ik hier louter geboren ben? Neen.
Moet zo'n schuldgevoel mij ervan weerhouden een goed en gelukkig leven te leiden? Neen. Kan ik iets wezenlijks doen voor zij die het met veel minder moeten doen? Ja.

Prachtig dat ge dit doet, echt waar. Jazeker, je kan er iets aan doen en dat doet ge ook. Ge voelt u niet schuldig omdat ge hier geboren zijt en dat moet ook niet. Ge kunt iets wezelijks doen en dat doet ge ook.
Maar je weet toch dat ik algemeen bezig ben, en dat dit niet de algemene gang van zaken is.

Zeggen dat die kinderen dan nog het "geluk" hebben zolang geleefd te hebben in het Westen, waar per definitie iedereen het goed heeft is dan ook extreem kort door de bocht.

Die bocht maakt ge zelf zo kort al je wil. Die definitie geef ik niet aan het westen, maar ik blijf erbij dat wij het hier, in het algemeen, relatief gezien, goed hebben. De definitie van een westerling is in mijn ogen nog steeds niet 'iemand die het goed heeft'.

De mens onderscheidt zich grotendeels van de dieren net omdat wij emoties hebben. Daarmee wil ik niet beweren dat dieren die niet hebben, maar onze emoties bepalen ons voor een heel groot stuk. Zou het beter zijn om constant rationeel na te denken en over alles rationeel te beslissen? Neen. Wat ons net zo hard bepaalt, wil jij aan de kant schuiven om louter een "objectieve" mening erop na te houden.

Hoeveel emotie's herkennen we aan de lichaamshouding van een hond, of aan het geluid dat er uit een kat komt? Het zijn onze communicatieve mogelijkheden die dat grote onderscheid maken in de omgang met emoties. En ik zeg niet dat we niet mogen voelen. Het is de omgang met gevoelens die heel anders kan. Als het dat is wat ons van dieren onderscheid, definieer jij nu alle boeddisten als beesten.

Hoe weet jij dan dat dat positief ging zijn? Je had een diploma dus je was zeker van een carriere? Je bent vandaag vruchtbaar dus je zal kinderen hebben op het moment dat je wil? Vandaag ben je gezond dus in de toekomst ook?

Dit is een mooi voorbeeld van een cynicus die alles kapot relativeert. Natuurlijk kan je niet weten indien je over 10 jaar nog vruchtbaar bent, een gezond kind zult baren, je droomjob kunt uitoefenen met je diploma enzovoort. Maar moet je daarom leven zoals jij doet? Zo zwartgallig door het leven gaan omdat niks "zeker" is? Ik ga uit van het positieve, al heb ik in mijn leven al veel meer negatieve dingen gezien en meegemaakt. Maar mocht ik me zo laten gaan, mocht ik opnieuw de cynicus worden die ik pakweg 4 jaar geleden was, dan weet ik dat ik opnieuw in een depressie terechtkom. Cynisch zijn leidt tot niks, en dat weet ik maar al te goed uit mijn eigen ervaringen.
Is het leven rozengeur en maneschijn? Neen, allesbehalve. Je hebt gelijk als je bepaalde zaken aanhaalt die aantonen dat het leven niet zo rooskleurig is, maar moet je die gedachten je leven laten leiden? Neen.

Leven zoals ik doe? En hoe leef ik dan?
Mijn 'cinisme' heeft ertoe geleid dat ik mij niet langer onderwerp aan het kapitalisme, hetgeen onze cultuur is geworden. Het heeft ervoor gezorgd dat ik veel objectiever sta tegenover zaken, niet negatiever. Ja ,dat lijkt zo voor iemand die steeds het goede ziet, maar ik zie ook nog het goede in dingen. In een heel ander gesprek kan ik een optimist lijken. Dit gesprek zorgt gewoon dat ik mij cinisch opstel om een punt te verduidelijken. Hoe rooskleurig moet ik anders verduidelijken dat een diploma geen garantie op vast werk bied? Een liedje schrijven met een vrolijke noot?
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Re: BELGISCHE skibus crasht! + 28 doden/22 kinderen uit Lommel!

Berichtdoor Lupes op ma 19 maart 2012 1:00 pm

Keyser_Soze schreef:Als dit drama je niks kan schelen, zeg dat gewoon, maar geef niet af op de mensen die wel geraakt worden door zulke toestanden.

Drama?
hype gelijk pkp ja :roll:
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Queen op ma 19 maart 2012 1:43 pm

Lupes schreef:
Keyser_Soze schreef:Als dit drama je niks kan schelen, zeg dat gewoon, maar geef niet af op de mensen die wel geraakt worden door zulke toestanden.

Drama?

Inderdaad.

Keyser; men geeft niet af op de mensen die geraakt zijn. Emoties zijn individueel en daar heeft niemand iets op te zeggen.
Maar de manier waarop de media mensen al doet verplichten om even emotioneel te reageren is ziekelijk.
Rawr.
Afbeelding
Queen
Fundalize Super-Moderator

Berichtdoor elberto op ma 19 maart 2012 2:37 pm

Wat daar gebeurd is, is heel erg. Daar zijn geen woorden voor om uit te drukken hoe erg dit is. Ik kan mij het leed van die ouders amper inbeelden.

Maar zijn we met z'n allen er niet dik over gegaan? De hele mediahype die errond gemaakt is. Twee à drie dagen worden de kranten maar door één ding overheerst, wordt er op de radio over niets anders gesproken, worden er op TV programma's gewist omdat ze te lichtvoetig zouden zijn, op droge humor wordt op voorhand aangekondigd dat alle afbeeldingen hierover meteen gewist zullen worden (want de holocaust, Afrikaanse honger, oorlog, verkrachting,... da's allemaal lachen) en ga zo maar door.

Dat alles vind ik veel eerder lijken op ramptoerisme dan op medelijden.

En het ergste van al nog he, zijn die mensen die bij het kleinste beetje kritiek meteen op hun paard zitten en dingen beginnen roepen als "ik hoop dat het uw kind overkomt". Wie is er hier dan de sadist?

Ik begrijp dat mensen dat nodig kunnen hebben. Maar moest ik één van die ouders zijn, dat zou me allemaal geen zak kunnen schelen. Ik zou helemaal kapot zijn en echt iets hebben van "jezus christus ik ben net mijn kind verloren flikker toch op met je camera en je minuut stilte". Maar iedereen gaat daar uiteraard anders mee om.
Laatst bijgewerkt door elberto op ma 19 maart 2012 2:41 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bjoerk op ma 19 maart 2012 2:40 pm

Lupes schreef:

Drama?

Voor die ouders, vrienden en familie is zo iets een drama. Een kind verliezen is iets wat niemand wil meemaken. Dat is gewoon een drama voor die mensen, voor veel van die mensen is het leven vorige week woensdag gestopt en gaat het nog heel lang blijven stil staan daar. De media doet inderdaad overdreven. Maar dat mensen daar met meeleven, heb jij daar last van? Als mensen zich slecht voelen omdat ze zelf kinderen hebben die met de bus op schoolreis gaan enzo. En ze daardoor een onbehagelijk gevoel krijgen. Hebt gij daar last van dat die mensen dan heb medeleven willen betuigen op facebook? Asde daar nie tegen kunt kruipt dan in uw schelp en komt er niet uit he.
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op ma 19 maart 2012 5:11 pm

Lupes schreef:

Drama?

Dus het busongeval is geen drama maar een hype...

Zieke puber.

Dat er in de media zo wordt gereageerd is normaal, dat doen ze altijd, maar om nu te zeggen dat het busongeval zelf een hype is, is gewoon te gek voor woorden.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Member op ma 19 maart 2012 7:53 pm

Ik hoorde net in het nieuws dat ze de planning van de begrafenis aan het bespreken waren (op het nieuws).
Allez, het wordt dus een gezamenlijke landbegrafenis of wat?
Waar is de privacy??? Dit gaat m'n petje te boven hoor! En ik draag geen petje, dus dat is al zeer hoog!!
Afbeelding

Eclipx schreef:@Member: vergeet de standaard tatoo op de achterrug niet ééh!!!!
Member (oude nickname: member1002)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor JDM op di 20 maart 2012 6:53 am

deredactie.be schreef:Woensdag vindt er in de Soeverein Arena in Lommel een uitvaartplechtigheid plaats voor overledenen van het busongeval uit de school 't Stekske. In de evenementenhal zijn er 5.000 plaatsen. Buiten worden er twee grote schermen geplaatst waarop nog eens 4.000 mensen de plechtigheid kunnen volgen. Het hele gebeuren wordt vanaf 10.15 uur ook live uitgezonden op de Vlaamse zenders VRT, VTM en VT4 en op de Franstalige zenders RTBF en RTL.

Gelieve vooraf tickets bestellen door een sms met je naam, adres en de combinatie 370H55V te sturen naar 4040.
Wees er snel bij, de plaatsen zijn beperkt! Facebook gebruikers krijgen 10% korting op hun ticket.

50 cent per ontvangen/verstuurd bericht.

Medeleven heb ik alle respect voor en begrijp ik wel (ook al is het nog zo overdreven bij sommigen), maar een begrafenis uitzenden op groot scherm alsof het een ordinaire voetbalmatch zou zijn vind ik toch maar... raar. Zoiets moet in intieme kring gebeuren en niet gehyped worden door de media. En ja, het is echt wel gehyped naar mijn mening. Medeleven betuigen via Facebook is een ding, maar dit vind ik er wel wat over gaan. Nuja, zal wel aan mij liggen zeker...
JDM (oude nickname: Punani)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Mayo op di 20 maart 2012 10:28 am

JDM schreef:Medeleven heb ik alle respect voor en begrijp ik wel (ook al is het nog zo overdreven bij sommigen), maar een begrafenis uitzenden op groot scherm alsof het een ordinaire voetbalmatch zou zijn vind ik toch maar... raar. Zoiets moet in intieme kring gebeuren en niet gehyped worden door de media. En ja, het is echt wel gehyped naar mijn mening. Medeleven betuigen via Facebook is een ding, maar dit vind ik er wel wat over gaan. Nuja, zal wel aan mij liggen zeker...

oké, ik kan er zelfs nog inkomen dat het op groot scherm buiten de kerk te zien is. Dat gebeurt wel vaker. Maar live op televisie? En op VTM & VT4? Gaan ze er dan ook even uit voor een reclameblok? :s

Ook nog: Moordaanslag in Frankrijk, enkele doden. Slechts 2 pagina's in de Morgen. Geen extra journaals. Geen extra radiouitzendingen. Geen gewijzigde programmatie. Vreemd, ik vind dit nochtans schokkender dan een verkeersongeval.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Da_Tonio op di 20 maart 2012 11:31 am

JDM schreef:
deredactie.be schreef:Woensdag vindt er in de Soeverein Arena in Lommel een uitvaartplechtigheid plaats voor overledenen van het busongeval uit de school 't Stekske. In de evenementenhal zijn er 5.000 plaatsen. Buiten worden er twee grote schermen geplaatst waarop nog eens 4.000 mensen de plechtigheid kunnen volgen. Het hele gebeuren wordt vanaf 10.15 uur ook live uitgezonden op de Vlaamse zenders VRT, VTM en VT4 en op de Franstalige zenders RTBF en RTL.

Gelieve vooraf tickets bestellen door een sms met je naam, adres en de combinatie 370H55V te sturen naar 4040.
Wees er snel bij, de plaatsen zijn beperkt! Facebook gebruikers krijgen 10% korting op hun ticket.

Afbeelding
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor PietVerkest op di 20 maart 2012 12:22 pm

Het toppunt:
Nyo werd geboren tijdens minuut stilte voor slachtoffers busramp
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=AM3NNAGG
Afbeelding
PietVerkest (oude nickname: clappie)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Amberke op di 20 maart 2012 12:31 pm

Mayo schreef:Ook nog: Moordaanslag in Frankrijk, enkele doden. Slechts 2 pagina's in de Morgen. Geen extra journaals. Geen extra radiouitzendingen. Geen gewijzigde programmatie. Vreemd, ik vind dit nochtans schokkender dan een verkeersongeval.

Het zijn geen Belgen, da's het probleem. 't Moeten Belgen zijn anders komt het niet langer in het nieuws...
Afbeelding
Amberke
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Rafael op di 20 maart 2012 12:45 pm

Arm belgenland. 't Is maar een kwestie hoe ver het van hun bed is, hé.
I am protected species
Rafael (oude nickname: Whicker)
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor Mayo op di 20 maart 2012 12:48 pm

PietVerkest schreef:Het toppunt:
Nyo werd geboren tijdens minuut stilte voor slachtoffers busramp
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=AM3NNAGG

Kom, we kruisigen dat kind! DUIVELSGEBROED! :roll:
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)

Berichtdoor Lupes op di 20 maart 2012 2:32 pm

Keyser_Soze schreef:
Lupes schreef:

Drama?

Zieke puber.

Dat er in de media zo wordt gereageerd is normaal, dat doen ze altijd, maar om nu te zeggen dat het busongeval zelf een hype is, is gewoon te gek voor woorden.

het busongeval is natuurlijk wel een drama, ik vind het gewoon jammer dat de media er telkens zo een hype van maakt
en niet alleen de media, kijk naar die 'sociale netwerksite' Facebook.. 'o tof! een nieuwe pagina om lid van te worden!'
't is op den duur precies een wedstrijd om zelf je rouwpagina te starten en maken dat je t meeste volgers hebt... langs alle kanten krijgt ge dan "uitnodiging tot vind ik leuk".. ahja want dat vind ik écht wel leuk, dat busongeval..
ge noemt mij een zieke puber, maar wat dan met al die mensen die dat busongeval, of toch alleszins de rouwpagina, vind-ik-leuk'en?

I don't care it happened, they like it.. Who's the sick mind then? :P

JDM schreef:

dit bedoelde ik dus... (als dit waar is)
geld slaan uit een begrafenis? 'ahja en FB-gebruikers krijgen korting'...
@soze: dit noem jij dan medeleven? twordt begod een attractie waar ze geld uit willen slaan
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor seagal op di 20 maart 2012 6:27 pm

Lupes schreef:
Keyser_Soze schreef:
Lupes schreef:

Drama?

Zieke puber.

het busongeval is natuurlijk wel een drama, ik vind het gewoon jammer dat de media er telkens zo een hype van maakt
en niet alleen de media, kijk naar die 'sociale netwerksite' Facebook.. 'o tof! een nieuwe pagina om lid van te worden!'
't is op den duur precies een wedstrijd om zelf je rouwpagina te starten en maken dat je t meeste volgers hebt... langs alle kanten krijgt ge dan "uitnodiging tot vind ik leuk".. ahja want dat vind ik écht wel leuk, dat busongeval..
ge noemt mij een zieke puber, maar wat dan met al die mensen die dat busongeval, of toch alleszins de rouwpagina, vind-ik-leuk'en?

I don't care it happened, they like it.. Who's the sick mind then? :P

JDM schreef:

dit bedoelde ik dus... (als dit waar is)
geld slaan uit een begrafenis? 'ahja en FB-gebruikers krijgen korting'...
@soze: dit noem jij dan medeleven? twordt begod een attractie waar ze geld uit willen slaan

lol
seagal
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor Queen op wo 21 maart 2012 10:26 am

Rawr.
Afbeelding
Queen

Berichtdoor Da_Tonio op wo 21 maart 2012 10:51 am

Queen schreef:http://standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=P53NNJRT

Mooi artikel toch wel.

Pijnlijk artikel, ergens. Je weet meteen dat de schrijver zelf nooit op zijn manier heeft kunnen afscheid nemen, en dat situaties zoals het huidige circus iets doen met hem. Dat hij een brief schrijft is zowat de positiefste reactie als je je kan voorstellen hoe er over't algemeen gereageerd wordt op zo'n momenten.
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op wo 21 maart 2012 1:30 pm

Queen schreef:http://standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=P53NNJRT

Mooi artikel toch wel.

Mooi en pijnlijk artikel.

Iedereen weet dat de media de dag van vandaag zonder scrupules te werk gaat. Als ze maar als eerste een "nieuwtje" hebben. Respect en een degelijke deontologische code wordt zo overboord gesmeten. En waarom? Omdat sensatie nu eenmaal verkoopt.
Niet enkel de journalisten zijn hier in de fout, maar eveneens de lezers van bijvoorbeeld het nieuwsblad door die krant te blijven kopen. Moesten de krantenlezers nu eens eenzelfde standpunt innemen tegen zulke wansmakelijke praktijken dan zou dat mss al een sterke eerste boodschap kunnen zijn, en mss al een begin naar verandering.

Nuja, het is een schrale troost te weten dat er wel nog journalisten rondlopen die zich respectvol gedragen maar daardoor mss eens een voorpagina missen.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

VorigeVolgende

Keer terug naar In het nieuws