register Paswoord vergeten?

Correcte informatie over cannabis.

Waarom zijn de bananen krom?

Re: Correcte informatie over cannabis.

Berichtdoor Ottorongo op za 01 maart 2014 11:13 am

elberto schreef:Een tijd geleden nog een meisje van 14 ofzo een foto op facebook zien posten van een joint met de tekst "zie keer hoe schoon gerold"...

Marginaal wijf tot en met natuurlijk en niets is slechter voor de sociale aanvaarding van cannabis als zo'n zaken.

Ge hebt absoluut gelijk.
Maar denkt ge dat er geen minderjarigen zijn die alcohol drinken ?
Als men weed niet legaal wil maken kan men beter alcohol verbieden om dezelfde redenen, kwestie van niet hypocriet te zijn.
Ottorongo (oude nickname: slaapkopje)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Didier Deluxe op vr 07 maart 2014 10:37 am

Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Zaai op ma 10 maart 2014 7:29 pm

Voor de mensen zonder een new scientist abonnement, kopieer ik hier een stuk:
'It is not clear how cannabis could trigger arrhythmias. There might be unknown channelopathies that increase the risk of cardiac conditions triggered by the drug, says Hartung.

Even so, says David Raynes at the UK National Drug Prevention Alliance,"these deaths are rare and will remain rare. The real risks are from long-term effects on the young brain."

Several studies show a link between cannabis use and an increased risk of schizophrenia, depression and a lowering of IQ. However, many of these studies remain contentious.'

volledig artikel op http://www.newscientist.com/article/dn2 ... x4DsM6E8z4

Om maar te zeggen, tis niet zo onschuldig als het lijkt
If you really want to live,
You can do better than just survive!
Zaai
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Lupes op ma 10 maart 2014 7:31 pm

Ik blijf erbij ; smoor gewoon niet als ge te jong zijt
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Da_Tonio op di 11 maart 2014 10:29 am

Zaai schreef:'It is not clear how cannabis could trigger arrhythmias. There might be unknown channelopathies that increase the risk of cardiac conditions triggered by the drug, says Hartung.

Cannabis heeft invloed op het hartritme, hartritmestoornis kan tot hartaanval leiden. Zo heb ik soms dezelfde last van het stressen, het sporten en het smoren. En in de drie gevallen is het kwestie van eventjes gas terugnemen, en niet blijven gaan. Als ik weet dat er een straf wietje mijn hart harder en onregelmatiger doet pompen, rol ik kleinere joints en rook ik er minder, soms zelfs in meerdere delen.

Net zoals ik mijn ademhaling moet controleren als ik last heb van een chronische aandoening... Den dag dat ik sterf op een stressmoment, kunnen ze even goed zeggen dat borstademhaling hartaanvallen veroorzaakt. (Al zouden ze in dat geval wel de puntjes kunnen verbinden.)
Een link tussen twee dingen leggen kan iedereen. De juiste link er tussen leggen is moeilijker. Het is zo een artikel van "dit is niet zo duidelijk, en dat is nog niet zeker, maar het zou kunnen dat er een kans bestaat tot de mogelijkheid..."

Klein detail... Ik heb het enkel bij veel te straffe wiet, die ik zelf niet graag door de dag heen rook. Dat is geen wiet niet meer zoals de plant zelf is, maar zoals hij gemaakt is. Laat een stuk groente of fruit dezelfde weg afleggen, bvb de actieve stof in bananen die ons zoveel energie geeft, en er komen ook negatieve gevolgen.

Ik sluit niets uit en zie der graag extra informatie over, maar dit is niets dat mij kan overtuigen. Wél kan ik zelf duizenden artikels maken op die manier, zonder ook maar 1 keer ergens zeker van te zijn, buiten de twee punten die ik hoe dan ook weet te verbinden.

"Wist je dat zowat alle verkeersslachtoffers op de openbare weg vallen? Of het nu een motorfiets, een crossmotor, een racemotor, een persoonswagen, een lijnbus of een dubbeldekker is, dat maakt het verschil niet. Op enkele uitzonderingen na bevonden alle slachtoffers van verkeersongevallen zich op de openbare weg, of op zijn minst in de nabije omgeving ervan. Hadden deze mensen te midden van het bos gestaan op het moment van het ongeluk, zouden ze geen slachtoffer zijn geworden.
Tijd om de openbare weg te verbannen, nietwaar?"

"Jo Baetens, de Lennikse legende, kreeg als topsporter een hartaanval tijdens het joggen. Joggen verhoogt de hartsnelheid. Joggen moet verboden worden, dat lijkt wel duidelijk."

"Leve Monsanto! Jaarlijks sterven X aantal mensen aan allergische reacties op bijensteken. Hoewel de politiek toekijkt, en wat vijgen na pasen probeert te verkopen, pakt Monsanto het probleem bij de oorzaak aan. Namelijk het bestaan van bijen. De massale bijensterfte geeft nog geen statistische zekerheid, maar het zou kunnen dat er intussen minder mensen gestoken worden. Dat mensen die wilde bewegingen maken richting een bij sneller gestoken worden, is wetenschappelijk nog niet bewezen, dus dat laten we even achterwege. Net zoals de maffia en de drugkartels de helden van het volk zijn voor wie door hen geholpen wordt, is Monsanto de grote bevrijder van hen die schrik hebben voor of allergisch zijn aan bijen.
Monsanto wist het volgende te zeggen: "Wie heeft die kutbeesten nodig, ten tijde van laboranten? Alsof we zelf niet voor bestuiving kunnen zorgen."

Lupes schreef:Ik blijf erbij ; smoor gewoon niet als ge te jong zijt

Volledig akkoord, maar hoe wilt ge der voor zorgen dat de te jonge, rebelse pubers die net willen doen wat niet mag, dat effectief nog niet doen? Het is zo spannend, dat illegale kantje, zonder grote risico's op korte termijn. Lange termijn, dat is niet bepaald de grootste zorg van die jongeren.
Ga ze gerust allemaal persoonlijk vertellen dat ze het gewoon niet moeten doen als ze te jong zijn, maar ik vrees dat dat niet zo effectief zal zijn.

Smoor gewoon niet teveel, smoor gewoon niet elke dag, smoor geen te straffe wiet, smoor wiet waarvan je weet wat het is, smoor dit en dat en zus en zo... Het gaat niet om het juiste statement maken, maar om te overtuigen van mensen.

@ Didier Deluxe: Secondjen he, kost wa tijd om da allemaal te lezen...
vragen of info nodig??? PM of mail mag steeds
-------------------------------------------------------
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Maverick00 op zo 16 maart 2014 11:45 pm

Iemand die weet wat de regeling nu is in Nederland, coffeeshops voor belgen?
Aan de grensgemeenten?
Die fameuze wietpas, is die nog altijd van kracht?
En vanuit Gent te vertrekken, iemand die een aanrader heeft als coffeeshop? :D
Thanks!
Maverick00
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op ma 17 maart 2014 7:49 am

Maverick00 schreef:Iemand die weet wat de regeling nu is in Nederland, coffeeshops voor belgen?
Aan de grensgemeenten?
Die fameuze wietpas, is die nog altijd van kracht?
En vanuit Gent te vertrekken, iemand die een aanrader heeft als coffeeshop? :D
Thanks!

Ik heb voor ik naar Amsterdam vertrok een maand geleden een beetje research gedaan en kwam erachter dat je in de zuidelijke provincies moeilijk bediend zult worden in de coffeeshops. Ga je echter iets noordelijker zou het geen probleem moeten zijn.

In steden als Rotterdam en Amsterdam ga je zonder problemen je wiet kunnen kopen.

Moest je naar Amsterdam gaan (maar da's misschien te ver?): ik ben naar Dampkring en Grey Area geweest. Beide hadden goeie wiet (naar mijn standaarden toch) maar Dampkring is stukken gezelliger om opt gemak effe te blowen. Leuk ingericht, chille sfeer, behulpzaam personeel.

Iemand gisteren naar de 7e dag gekeken? Dienen Louis Ide (senator N-VA) wat voor ene is dat he? Kwam echt over als een gefrustreerde kerel die zichzelf moreel superieur acht aan iedereen die zijn gedachtegoed niet deelt. Die vrouw die naast hem zat van Bodytalk, die was ook geen voorstander van legalisatie maar kwam stukken beter over. Met die konden De Grauwe en de jongerenvoorzitter van Groen nog redeneren. Ze liet dat moraliserend gelul van Ide achterwege en kwam nog met deftige tegenargumenten af.

Maar met dienen Louis Ide was er geen beginnen aan. Hij heeft eigenlijk maar twee dingen gezegd:
- Drugs zijn niet oké (hoe vaak De Grauwe hem daar ook in bevestigde, hij bleef dat herhalen alsof het een allesverwoestend argument was).
- Als de overheid drugs legaliseert zegt ze dat het wel oké is.

Wanneer de presentatrice aan het einde van het debat zei "we gaan afsluiten", hoorde je Ide op de achtergrond nog eens roepen "drugs zijn niet oké!!!" (ik denk zelfs twee keer).

Jongens, jongens toch.
Laatst bijgewerkt door elberto op ma 17 maart 2014 10:25 am, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Mayo op ma 17 maart 2014 10:23 am

Net ook eens bekeken. Ide zit daar inderdaad als storend element. Waar de rest begrip had voor elkaars standpunten zat hij daar met zijn grote gelijk te mokken.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Da_Tonio op ma 17 maart 2014 11:27 am

Oogkleppen
Gebrek aan objectiviteit
Niet willen nadenken over wat een tegenstander zegt
Neen knikken zodra een tegenstander zijn mond opent, en er van uit gaan dat die ongelijk heeft alvorens die iets gezegd heeft
Superieur voelen tegenover een andere

Staat Ide niet op de lijst van Vlaams Belang?

En omg, kheb gelachen als laatjenietvangen ter sprake kwam. Ze hadden het geweten moest ik daar in't publiek gezeten hebben.

De inhoud van het debat was wel vrij... oppervlakkig en nietszeggend. De ene wil het, de andere niet. Wat vage argumenten waar men wegens tijdsgebrek niet kan op ingaan, en waarvan men dus ook niet kan overtuigen. We weten van 4 mensen wat ze er van vinden, en verder? Wie heeft er iets bijgeleerd uit dit debat?
vragen of info nodig??? PM of mail mag steeds
-------------------------------------------------------
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor elberto op ma 17 maart 2014 12:52 pm

Da_Tonio schreef:Oogkleppen
Gebrek aan objectiviteit
Niet willen nadenken over wat een tegenstander zegt
Neen knikken zodra een tegenstander zijn mond opent, en er van uit gaan dat die ongelijk heeft alvorens die iets gezegd heeft
Superieur voelen tegenover een andere

Staat Ide niet op de lijst van Vlaams Belang?

En omg, kheb gelachen als laatjenietvangen ter sprake kwam. Ze hadden het geweten moest ik daar in't publiek gezeten hebben.

De inhoud van het debat was wel vrij... oppervlakkig en nietszeggend. De ene wil het, de andere niet. Wat vage argumenten waar men wegens tijdsgebrek niet kan op ingaan, en waarvan men dus ook niet kan overtuigen. We weten van 4 mensen wat ze er van vinden, en verder? Wie heeft er iets bijgeleerd uit dit debat?

Van Braeckevelt (voorzitter Jong Groen) zat daar eigenlijk gewoon om te zeggen dat ze wel voor zijn maar kwam eigenlijk vooral zeggen dat dit niet op tafel komt na de verkiezingen en al zeker geen breekpunt wordt voor Groen.

Het meest constructieve debat had waarschijnlijk een debat geweest tussen De Grauwe en die mevrouw van Bodytalk. Meest spectaculaire, maar weinig constructieve, had waarschijnlijk Ide vs. De Grauwe geweest. Dat laatste had ik wel graag gezien want het zou de irritante houding van Ide nóg meer in de verf gezet hebben.

Op zich wel al goed dat er nog maar eens over gepraat wordt. De laatste tijd komt dit issue toch vaker in de media. Na deze verkiezingen zal er waarschijnlijk weinig veranderen, maar ik leef op hoop voor wat betreft de volgende in 2019.

Maar hiervoor moeten er ten eerste zowel bij de SP.a als bij VLD bepaalde personen weggaan en de jongeren carrière maken. Ten tweede mag de N-VA geen factor van tegenstand meer zijn.

Maar in de politiek kan een maand een jaar zijn dus voorspellen wat de situatie is binnen 5 jaar is zinloos.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Didier Deluxe op di 18 maart 2014 12:47 am

Het probleem van Ide is dat hij niet kan inzien dat hij in een debat zit over de legalisering van drugs, terwijl hij denkt dat hij in een debat over drugs zit.
Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor elberto op di 18 maart 2014 3:44 pm

Didier Deluxe schreef:Het probleem van Ide is dat hij niet kan inzien dat hij in een debat zit over de legalisering van drugs, terwijl hij denkt dat hij in een debat over drugs zit.

Dat is iets wat ik eigenlijk al bij verschillende conservatieve mensen gezien heb. Zo'n houding/gedachtengang waarbij ze blijkbaar moeilijk een onderscheid kunnen maken tussen wat af te keuren valt (i.e. moreel, ethisch of op gezondheidsvlak niet goed te keuren) en wat verboden moet zijn.

Als dan blijkt dat het verbieden van iets niet werkt dan betekent dat enkel en alleen dat het nog niet verboden genoeg is.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Vorige

Keer terug naar Wetenschap & Geschiedenis