Schifahrer007 schreef:Bedankt voor de feedback, ik zal de sites van jullie aanraders eens bezoeken.
Ik rijd nu rond met a4 allroad 2.0TDi, normaal een motor met 170pk maar door de belgische wetgeving tot 163pk gebracht. Op sites zoals ZIPtuning/ABT/MTM werd meestal gewezen richting 210pk (enkel chiptuning), dus rond 25% winst.
Mijn vader heeft de 3.0TDi (245pk) gekocht en als we met 2 auto's op pad gaan kan ik hem maar moeilijk bijhoudenMits chiptuning zou het al wat beter moeten gaan (totdat hij natuurlijk ook chiptuned (310pk)...).
dirtertje schreef:Schifahrer007 schreef:Bedankt voor de feedback, ik zal de sites van jullie aanraders eens bezoeken.
Ik rijd nu rond met a4 allroad 2.0TDi, normaal een motor met 170pk maar door de belgische wetgeving tot 163pk gebracht. Op sites zoals ZIPtuning/ABT/MTM werd meestal gewezen richting 210pk (enkel chiptuning), dus rond 25% winst.
Mijn vader heeft de 3.0TDi (245pk) gekocht en als we met 2 auto's op pad gaan kan ik hem maar moeilijk bijhoudenMits chiptuning zou het al wat beter moeten gaan (totdat hij natuurlijk ook chiptuned (310pk)...).
Ik heb zelf ook al met het idee zitten spelen, (ik rij met een 2007 Skoda Octavia RS, ook met de 2.0 TDI, wel het originele vermogen van 170pk) Net als N1ibor vraag ik me af of de rest van de mechaniek dat gaat houden. (noot: er staat ondertussen al +170.000km op)
Ik vind niet meteen gegevens van andere versies 2.0 tdi die fabrieksaf hogere vermogens hebben in de buurt van wat jij wil. En of de koppeling het gaat houden? Nu is deze bij jou waarschijnlijk ook berekend op 350nm, na tuning kan dit rond de 450-480 nm liggen. Toch al een klap meer.
Schifahrer007 schreef:dirtertje schreef:Schifahrer007 schreef:Bedankt voor de feedback, ik zal de sites van jullie aanraders eens bezoeken.
... (totdat hij natuurlijk ook chiptuned (310pk)...).
Ik heb zelf ook al met het idee zitten spelen, ... Toch al een klap meer.
Als ABT en MTM (bedrijven die wel regelmatig aan audi's sleutelen) aangeven dat het kan, zonder schade aan componenten, wil ik heb daarin wel vertrouwen. Op een van de sites die hier vermeld staan heb ik gezien dat je je ook kunt 'verzkeren' voor 150€ per jaar in geval je er niet gerust in bent.
Aangezien Audi en Skoda onder hetzelfde dak horen, denk ik dat je wel ongeveer hetzelfde motorblok en dezelfde onderdelen als mij hebt? In dat geval zou het ook voor jou mogelijk kunnen zijn.
Ik rijd rond met een manuele versnellingsbak, wat normaal gezien (dacht ik) minder problemen zou geven bij chiptuning dan een automaat.
the-skullkid schreef:@dirtertje: het kan goed zijn dat jij dezelfde koppeling en versnellingsbak hebt die ze ook aan een 3.0tdi schroeven.
het is tegenwoordig goedkoper om een koppeling en bak te maken die bv. 500nm aankan en die in quasi alle modellen te steken om voor ieder model een zwakkere/juiste koppeling en bak te maken.
Het is natuurlijk logisch dat uw koppeling sneller op gaat zijn, uw banden sneller gaan verslijten en uw remmen rapper op gaan zijn. ALS je het vermogen gebruikt.
Google is uw vriend in dit geval! Vooral bij VAG auto's is er veel marge. Kijk naar die caddy van ons. Standaard elektronisch begrensd op 75pk maar ook te bestellen met 102pk. Dan lijkt de sprong naar 140pk plots veel kleiner.
the-skullkid schreef:Aan de MINI is er best wat veranderd. CAI luchtfiler, GP intercooler(beter herstel), Catcam nokkenas, 17% reductie pulley op de supercharger en software door Beek Auto racing.
De Caddy en de BMW maken grote sprongen met enkel een andere mapping omdat het beide elektronisch begrensde blokken zijn. De Caddy kun je af fabriek krijgen met 105pk en de BMW met 143 pk. En dan staat er gewoon 118d op het koffer.
Dus eigenlijk ga je van 105pk naar 140pk en van 143pk naar 180pk. En dan zijn de verschillen niet zo groot
the-skullkid schreef:Er zal zeker genoeg over te vinden zijn op het internet.
Zoek ook eens of de rest van de auto wel geschikt is voor dat vermogen. De mini die ik heb wordt af fabriek in een andere editie(GP) geleverd met ongeveer hetzelfde vermogen maar wel met andere remmen. Ik heb dan ook om die reden mijn remmen veranderd.
Is er bv. een benzine versie van de RS beschikbaar met het beoogd vermogen na de tuning? Kijk even welke remmen die heeft en/of veranderingen aan het onderstel.
Bij de caddy merk je nu goed dat het differentieel bij lage snelheid, in bochten de kracht niet kwijt kan.
Er zal zeker genoeg over te vinden zijn op het internet.
Zoek ook eens of de rest van de auto wel geschikt is voor dat vermogen. De mini die ik heb wordt af fabriek in een andere editie(GP) geleverd met ongeveer hetzelfde vermogen maar wel met andere remmen. Ik heb dan ook om die reden mijn remmen veranderd.
Is er bv. een benzine versie van de RS beschikbaar met het beoogd vermogen na de tuning? Kijk even welke remmen die heeft en/of veranderingen aan het onderstel.
Bij de caddy merk je nu goed dat het differentieel bij lage snelheid, in bochten de kracht niet kwijt kan.
@schifahrer007: ik denk dat jouw A4 er ook wel sterk genoeg op gebouwd zal zijn als ik het eens bekijk.
bloky schreef:De aktieprijs komt nu op 330,00 euro ex btw. We brengen het vermogen dan naar +-140pk en 230nm koppel
Drtorky schreef:Ik ben bij APEC geweest in Deinze. Wagen is nu 1 jaar gechipt van 163PK 380NM naar 206PK 448NM. Heb nog geen hinder ondervonden noch vuil roetuitstoot.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast