register Paswoord vergeten?

Filmnieuws

Filmnieuws

Berichtdoor Mini-T op zo 20 jul 2008 1:48 pm

Dacht dat Intertet zo een topic wel kon gebruiken , voor alle filmfans die up-to-date willen blijven met het laatste filmnieuws.
Een nieuwe filmrelease , acteurs die aan filmprojecten worden gelinkt of ander filmnieuws kan allemaal hier geplaatst worden.

Ik zal meteen de spits afbijten met nieuws over het nieuwe project van Quentin Tarantino. Voor degene die het nog niet wisten , Tarantino gaat een oorlogsfilm over WO II maken genaamd Inglorious Bastards.
Er is al veel nieuws over de film en het script zelf verschenen , maar het volgende nieuws is ook zeer interessant.

DiCaprio en Pitt in nieuwe Tarantino

Regisseur Quentin Tarantino voert serieuze gesprekken met Brad Pitt en Leonardo DiCaprio om de heren te overhalen in zijn nieuwe film Inglorious Bastards te schitteren.

Pitt had drie dagen na de geboorte van zijn tweeling in Frankrijk een ontmoeting met Tarantino over een rol in de film. Donderdag heeft de regisseur een onderhoud met Leonardo DiCaprio over een andere hoofdrol in de film. Pitt zou de Amerikaanse luitenant Aldo Raine spelen, DiCaprio wordt gecast voor de rol van nazi-kolonel Hans Landa met de bijnaam 'The Jew Hunter'.

Inglorious Bastards gaat over een geheime operatie tijdens de Tweede Wereldoorlog en is gebaseerd op het oorlogsdrama 'Quel maledetto treno blindato' uit 1977 van Enzo Castellari. Het scenario is klaar en intussen verkocht aan producent Harvey Weinstein.

De prettig gestoorde filmmaker wil Inglorious Bastards nog dit jaar opnemen, om hem tijdens het volgende filmfestival van Cannes voor te kunnen stellen. De opnames vinden deze herfst plaats in Duitsland en Frankrijk. Tarantino werd bekend met Reservoir Dogs en Pulp Fiction en is razend populair.
Mini-T
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Onelostheroes op zo 20 jul 2008 5:04 pm

Cool, Pitt en DiCaprio in 1 film!! Zalig 8-)
Onelostheroes
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Amelie op zo 20 jul 2008 11:04 pm

Bah! DiCaprio, ik kan diene nie zien eh... :p
Pitt anders wel hoor.
Sometimes what seems like surrender isn’t surrender at all. It’s about what’s going on in our hearts. About seeing clearly the way life is and accepting it and being true to it, whatever the pain, because the pain of not being true to it is far, far greater.
Amelie
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mini-T op zo 20 jul 2008 11:37 pm

Ik vond DiCaprio ook eerst zeer irritant ( Tijden van Titanic ) , maar ben doorheen de tijd hem zeer goed gaan vinden en is nu één van mijn favoriete acteurs.
Vooral in Blood Diamond en The Departed vond ik hem schitteren , en verwacht dat hij dat in deze film ook zal doen. Als hij een rol krijgt tenminste.
Mini-T
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Amelie op zo 20 jul 2008 11:41 pm

Mini-T schreef:Ik vond DiCaprio ook eerst zeer irritant ( Tijden van Titanic ) , maar ben doorheen de tijd hem zeer goed gaan vinden en is nu één van mijn favoriete acteurs.
Vooral in Blood Diamond en The Departed vond ik hem schitteren , en verwacht dat hij dat in deze film ook zal doen. Als hij een rol krijgt tenminste.

Njah, idd, maar het is niet zo dat ik het zou laten om een bepaalde film te bekijken omdat DiCaprio erin speelt, maar ik zie hem gewoon niet graag acteren. Ik heb ook nog niet zoveel films met DiCaprio gezien (ik denk enkel Titanic en The Aviator).
Sometimes what seems like surrender isn’t surrender at all. It’s about what’s going on in our hearts. About seeing clearly the way life is and accepting it and being true to it, whatever the pain, because the pain of not being true to it is far, far greater.
Amelie
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mini-T op zo 20 jul 2008 11:50 pm

Dat vind ik toevallig ook 2 van zijn slechtste films , The Aviator heb ik zelfs nooit helemaal uitgekeken omdat ik die film in zijn geheel gewoon slecht vind. Maar genoeg nu over hoe goed of slecht DiCaprio wel is.

Nog wat filmnieuws dat ik wel interessant en opmerkelijk vind , ook voor degene die de website www.imdb.com kennen of gebruiken zoals mij.
Ik ga hem waarschijnlijk deze week nog kijken.

The Dark Knight Currently Ranked #1 on IMDb's Top 250!!
July 19, 2008
by Alex Billington
Afbeelding

Not only is The Dark Knight on its way to beating Spider-Man 3's opening weekend box office total, but the public has currently ranked it the #1 movie of all time. Well, unofficially, 23,611 people have ranked the film 9.5 on IMDb. This is very impressive! Actually, this is beyond impressive, this is truly phenomenal. A lot of people believe that IMDb's Top 250 is one of the most accurate lists ranking the greatest films in history. It's far superior to AFI's Top 100 and is based on the popular public opinion instead of snobby critics. If anything, The Dark Knight is one of the only movies in the last few years that really deserves to be that high up on the list. The movie is absolutely incredible and most people who have written a comment in our What Did You Think? post seem to agree. The Dark Knight truly is that amazing!

I think the most impressive aspect of this is that The Dark Knight is a sequel! It is generally assumed that in Hollywood, sequels never ever live up to the original. The only two in history that have succeeded the first (arguably) are The Godfather II and The Empire Strikes Back. But even on IMDb, Godfather II is still ranked below the original. And instead of arguing, I'm going to sit back and say that I truly believe that, for the moment, The Dark Knight deserves this glory. Although I'm sure over time as more votes pour in, it'll decrease in rank, I'm certain it will still end up in the top 10. The moment the movie ended the first time I saw it, I literally thought I had seen the best movie of my life. And honestly, I'm still debating that in my mind. But now the world is coming to an agreement - The Dark Knight is a masterpiece
Mini-T
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Obi Stan op ma 21 jul 2008 12:32 am

Jawadde, ik schrijf hem meteen ook op.

Trouwens, ik ben blij met dit topic! Goeie zet!
Obi Stan
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor yoraldo op ma 21 jul 2008 12:46 am

Mini-T schreef:Ik vond DiCaprio ook eerst zeer irritant ( Tijden van Titanic ) , maar ben doorheen de tijd hem zeer goed gaan vinden en is nu één van mijn favoriete acteurs.

Gangs of New York vondek anders ook wel prachtig met hem :)
Afbeelding
yoraldo
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor SpItFiRe op ma 21 jul 2008 2:52 am

Leuk topic ! Zal ik zkr in de gaten houden ;)
SpItFiRe
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Onelostheroes op ma 21 jul 2008 7:26 pm

Amelie schreef:Bah! DiCaprio, ik kan diene nie zien eh... :p
Pitt anders wel hoor.

Nu vind ik hem ook minder hoor, maar vroeger had hij echt wel topfilms!
Onelostheroes
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Onelostheroes op ma 21 jul 2008 7:27 pm

yoraldo schreef:

Gangs of New York vondek anders ook wel prachtig met hem :)
µ

The Beach is toch nog een van de beste, en blood diamond ook ze!
Onelostheroes
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mini-T op di 29 jul 2008 9:40 pm

Het is niet de bedoeling dat ik hier alleen nieuws ga posten he :D

I Am Legend’ prequel bevestigd

Afbeelding

In een interview met de filmwebsite ShockTillYouDrop.com heeft regisseur Francis Lawrence vandaag bevestigd dat er een prequel van I Am Legend in de maak is. Lawrence stelde vandaag zijn nieuwe tv-serie Kings voor op de San Diego Comic-Con. Maar Shock was meer geïnteresseerd in de geruchten rond de prequel. Niet alleen bevestigde Lawrence in het interview dat er een nieuwe film gemaakt wordt, hij liet ook weten dat… …Will Smith interesse heeft om opnieuw in de huid van hoofdpersonage Robert Neville te kruipen. Verder verklaarde Lawrence dat de prequel anders zal aangepakt worden, omdat de film drie jaar in de tijd terugkeert. Daarom werd al veel research gedaan naar hoe een stad er zou kunnen uitzien die overwoekerd werd door de natuur.

Bron: ShockTillYouDrop.com/Filmtotaal
Mini-T
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor lolwut op di 29 jul 2008 9:57 pm

wat is een prequel
lolwut
lolwut (oude nickname: YantoTje)
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor VAMPIRO op di 29 jul 2008 10:01 pm

YantoTje schreef:wat is een prequel

ik DENK een remake ma dan voor dat de eerste zich afspeelde?
VAMPIRO (oude nickname: VamPir0)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Hitchhiker op di 29 jul 2008 10:32 pm

Een prequel is een Engelse term die zoiets als 'omgekeerde volgorde' betekent. Meestal slaat het op films, maar sommige oude opera's zijn ook prequels, net zoals het in de literatuur voorkomt.

Als twee films die over hetzelfde verhalen na elkaar uitkomen, en de laatste film beschrijft de gebeurtenissen van vóór de eerste, dan spreekt men over een prequel. Het tegenovergestelde is een sequel: een "vervolg" - prequel is een samentrekking of portmanteau van pre- (vóór) en sequel -, maar omdat de meeste films die na elkaar uitkomen een chronologisch verhaal vertellen (The Lord Of The Rings, 2001, 2002, 2003), of een aantal avonturen is (Die Hard, Indiana Jones), komt een sequel meer voor.

De term werd eigenlijk nauwelijks gebruikt, ook niet in het Engels. Dat veranderde toen de prequel-trilogie Star Wars werd aangekondigd in 1995. Deze drie films beschreven de voorgeschiedenis van de eerdere drie films. Dat was niets nieuws, maar omdat alle drie de films enorme kaskrakers bleken en veel merchandising produceren, is er veelvuldig over bericht in de media.

Voorbeelden van bekende prequels zijn onder andere:

* Films:
o Exorcist: The Beginning (2004)
o Star Wars: prequel-trilogie (1999, 2002, 2005)
o Red Dragon: prequel van de Hannibal Lecter-films Silence of the Lambs en Hannibal.
* Boeken:
o De Silmarillion: prequel van De hobbit van Tolkien
o Het neefje van de tovenaar op de eerder geschreven delen van de Kronieken van Narnia.

:google: :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hitchhiker
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mini-T op wo 30 jul 2008 1:34 pm

VamPir0 schreef:

ik DENK een remake ma dan voor dat de eerste zich afspeelde?

Ja het is gewoon dus een film die zich eigenlijk afspeelt voor de 'I Am Legend' die we nu al gezien hebben.
Ik wist al langer dat er een 2de ging komen , maar ben héél blij dat het een prequel is.

Kunnen we eindelijk zien wat er meteen na de infectie is gebeurd , en wat er in die 3 jaar tijd allemaal met Robert Neville is gebeurd.
Mini-T
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Pakalolo op wo 30 jul 2008 4:52 pm

Top Gun 2?

Afbeelding

Om ons even in te dekken: "The Sun" is misschien niet de meest betrouwbare bron ter wereld. Maar deze roddel moesten we wel even melden: volgens de krant is er een script klaar voor een vervolg op Top Gun, de film die Tom Cruise na Risky Business echt op de kaart zette. Er is kennelijk ook een studio geïnteresseerd...maar alleen als Cruise weer van de partij is.

Maverick is namelijk weer de hoofdpersoon, al is hij nu 22 jaar ouder. In het verhaal is hij instructeur op de vluchtschool, en krijgt hij te maken met een leerling die net zo koppig, arrogant en overmoedig is als hij zelf ooit was...en het is vrouw. Een omdraaiing van de rollen uit het origineel, dus.

Het is nog maar een gerucht. Maar zeg later niet dat we je niet gewaarschuwd hebben.

Bron: filmtotaal.nl

Op imdb staat er nog niks over dit gerucht. Laten we hopen dat het meer dan enkel een gerucht is hé. :)

EDIT: Aha, na enig speurwerk heb ik dus een artikel gevonden waar gezegd wordt dat Cruise niet meespeelt in de (eventuele?) Top Gun 2.

Nl dit artikel:

Tom Cruise niet in sequel 'Top Gun'

Afbeelding

Dat Tom Cruise zich zou voorbereiden op de sequel van de hitfilm 'Top Gun' uit 1986, wordt tegengesproken door filmbazen. Volgens verscheidene Amerikaanse media werd Cruise gevraagd om zijn rol als gevechtspiloot Maverick te hernemen en 22 jaar na de oorspronkelijke film terug te keren naar de vliegacademie als vlieginstructeur.

Maar een woordvoerder van Paramount, de studio achter 'Top Gun', ontkent met klem dat Cruise bij de sequel zou betrokken zijn. Dat wordt beaamd door een woordvoerder van Cruise zelf, zo meldt Acces Hollywood TV.

Bron: Hln.be
Laatst bijgewerkt door Pakalolo op wo 30 jul 2008 6:59 pm, in het totaal 2 keer bewerkt
Afbeelding
Pakalolo
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Pakalolo op wo 30 jul 2008 6:51 pm

Batman breekt alweer record

Afbeelding

De nieuwe Batman-film The Dark Knight heeft binnen tien dagen het recordbedrag van 300 miljoen dollar (191 miljoen euro) in de Verenigde Staten opgeleverd. Dat heeft distributeur Warner Bros dit weekend bekendgemaakt.

The Dark Knight is hiermee de eerste film die binnen deze tijd zoveel geld binnensleept. Het vorige record dateert uit 2006, toen brak Pirates Of The Caribbean: Dead Man's Chest na zestien dagen door de grens van 300 miljoen ging.

Bron: Hln.be

Even mijn mening over de film: Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk dat deze film boven meesterwerken zoals the Godfather staat in de imdb top 250. Dit komt waarschijnlijk door dat Heath Ledger meespeelt.
Afbeelding
Pakalolo
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Ichi da killah op do 31 jul 2008 2:38 pm

Pakalolo schreef:Even mijn mening over de film: Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk dat deze film boven meesterwerken zoals the Godfather staat in de imdb top 250. Dit komt waarschijnlijk door dat Heath Ledger meespeelt.

De film heeft gewoon mee dat hij één van de betere blockbusters is en bovendien onwaarschijnlijk gehyped, wat een hele schare dolenthousiaste tienerfans (=niet de meest representatieve groep wat films betreft) met zich meebrengt, die op hun beurt natuurlijk massaal 10'tjes gaan geven op imdb.
Geef het nog even en The Dark Knight zal wel terugzakken naar een 7.5 à 8 ;)
Afbeelding

La tolérance n'est pas l'égalité!
Ichi da killah
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Pakalolo op vr 08 aug 2008 9:03 pm

Ichi da killah schreef:
Pakalolo schreef:Even mijn mening over de film: Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk dat deze film boven meesterwerken zoals the Godfather staat in de imdb top 250. Dit komt waarschijnlijk door dat Heath Ledger meespeelt.

De film heeft gewoon mee dat hij één van de betere blockbusters is en bovendien onwaarschijnlijk gehyped, wat een hele schare dolenthousiaste tienerfans (=niet de meest representatieve groep wat films betreft) met zich meebrengt, die op hun beurt natuurlijk massaal 10'tjes gaan geven op imdb.
Geef het nog even en The Dark Knight zal wel terugzakken naar een 7.5 à 8 ;)

Een 8.3 zou perfect zijn, trouwens in de top 250 van imdb.com tellen alleen stemmen mee van users die regelmatig stemmen.

edit: Hier nog eens wat filmnieuws in gooien hé :)

Twee films Jan Verheyen in Montréal
'Los en 'Vermist', twee films van Jan Verheyen, werden geselecteerd voor het Wereldfilmfestival van Montréal in Canada. Dat festival loopt van 21 augustus tot 1 september.

'Los' gaat bij ons in première op 17 september, maar zal in Montréal in wereldpremière getoond worden. 'Los' is een verfilming van de gelijknamige roman van Tom Naegels en vertelt het verhaal van Tom (Pepijn Caudron), een jonge, progressieve journalist die wil settelen met zijn vriendin, maar net dan kruist de beeldschone asielzoekster Nadia (Sana Mouziane) zijn pad.
De cast van deze "grappige film over serieuze dingen" bestaat onder meer nog uit Koen De Graeve, Sofie Van Moll, Jaak Van Assche, Karin Tanghe en Youssef El Mousaoui.

'Vermist', de pilootfilm van de gelijknamige politieserie, kwam bij ons al in de zalen in het najaar van 2007 en wordt in Montréal voor de eerste keer getoond aan een internationaal publiek.

In totaal zijn er acht Vlaamse films geselecteerd voor het Wereldfilmfestival. '(N)iemand' van Patrice Toye zal vertoond worden in Montréal en ook op het Filmfestival van Venetië. Verder zijn er nog zes kortfilms geselecteerd: 'FAL' van Hans Van Nuffel, 'Fertilize' van Senne Dehandschutter, 'Hartslagen' van Vincent Coen en Sebastiaan Lagrou, 'IVF' van Ilse Somers en 'Lay down this world' van Pim Breackevelt.

Vorig jaar kaapte 'Ben X' van Nic Balthazar nog de hoofdprijs en de publieksprijs weg op het Canadese Filmfestival. Dit jaar waren eerder al negen (9!) Belgische films geselecteerd voor Cannes en twee voor Venetië. Wie durft nu nog beweren dat het niet goed gaat met films van eigen makelij?

Bron: cinenews.be
Afbeelding
Pakalolo
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mini-T op za 09 aug 2008 12:11 am

Ohja er is nog meer nieuws over de cast van Inglorious Bastards.
Ma ben te lui om het nieuwsbericht over te zoeken , maar het gaat om het volgende nieuws.

De volgende personen zijn bevestigd om een rol te spelen in de film : Brad Pitt ( bevestigd nu ) , Simon Pegg ( Hot Fuzz ) en nog belangrijker ook Eli Roth gaat een rol spelen. Roth is bekend als regisseur van de film Hostel !
Mini-T
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Pakalolo op zo 10 aug 2008 4:39 am

'The Pacific'

Een soort van 'vervolg' op Band of Brothers, maar dit gaat over de oorlog in de pacific. (Japan enzo)

imdb schreef:A 10-part mini-series from the creators of "Band of Brothers" telling the intertwined stories of three Marines during America's battle with the Japanese in the Pacific during World War II.

Laten we hopen dat deze miniserie even goed is als Band of Brothers, wat ik trouwens een magnifieke miniserie vind.
Afbeelding
Pakalolo
Onwetende
Onwetende

Re: Filmnieuws

Berichtdoor meuh op do 14 apr 2011 4:11 pm

Om terug wat leven in deze topic te brengen...

December 2012 komt de nieuwe film 'The Hobbit' van Peter Jackson uit. Ze zijn nu volop bezig met de opnames in Nieuw-Zeeland.

Hier al een preview van op de set: http://www.movieviews.be/de-eerste-beelden-van-the-hobbit/

Ziet er allesinds zeer mooi uit :)
meuh
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op do 14 apr 2011 4:55 pm

Wijs filmpje. Leuk om eens te zien hoe men de magie van LOTR tot stand brengt. Ik kijk echt al uit naar The Hobbit.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega
I am the alpha and the omega

Berichtdoor meuh op do 14 apr 2011 6:20 pm

Mayo schreef:Wijs filmpje. Leuk om eens te zien hoe men de magie van LOTR tot stand brengt. Ik kijk echt al uit naar The Hobbit.

Ziet er inderdaad wel cool uit :) Hopelijk blijft het even "cool" als de film uit is !
meuh
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor meuh op zo 01 mei 2011 1:42 pm

Het nieuwe seizoen van The Walking Dead zal er sneller zijn dan verwacht :)

http://www.movieviews.be/the-walking-dead-seizoen-2-in-juli-verwacht/
meuh
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor meuh op do 03 nov 2011 11:48 pm

Titel van de nieuwste Bond-film
http://www.movieviews.be/titel-bond-film-officieel/

Ik vond Quantum of Solace eigenlijk helemaal niet zo goed (Casino Royale dan weer wel). Ik vrees een beetje voor deze...
meuh
Onwetende
Onwetende

Keer terug naar Films