register Paswoord vergeten?

WEG MET KARMA, WIJ WILLEN DE RANKS TERUG !

Alles over de community (en enkel over de community)

Re: WEG MET KARMA, WIJ WILLEN DE RANKS TERUG !

Berichtdoor elberto op wo 25 aug 2010 9:25 am

Die reden moet dan ook zichtbaar zijn voor de persoon die karma gekregen heeft hé.

May seem obvious, but it's not.
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor SuperCury op wo 25 aug 2010 3:38 pm

elberto schreef:Die reden moet dan ook zichtbaar zijn voor de persoon die karma gekregen heeft hé.

Vind ik wat raar dat je reden geeft, wat moet je dan zeggen? ik vond het grappig? :p
Kvind het systeem van nu wel goed ze, maar kheb dan ook nooit echt het vorige systeem meegemaakt.
Alhoewel hier op het forum nog zo'n systeem is of vergis ik me?
Afbeelding
SuperCury
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor FFFFFFUUUUUUUu op wo 25 aug 2010 3:48 pm

SuperCury schreef:
elberto schreef:Die reden moet dan ook zichtbaar zijn voor de persoon die karma gekregen heeft hé.

Vind ik wat raar dat je reden geeft, wat moet je dan zeggen? ik vond het grappig? :p
Kvind het systeem van nu wel goed ze, maar kheb dan ook nooit echt het vorige systeem meegemaakt.

nope, iedereen die tussen de 15 en de 30 karma (of zoiets) heeft is "ontslagen" dat was idd ook in de vorige ranks maar heeft te maken met karma, niet met aantal posts

Edit by Takai:
Ja, ma enkel gij moogt alles
FFFFFFUUUUUUUu (oude nickname: FFFFFFUUUUUUUU)
I am the alpha and the omega

Berichtdoor SuperCury op wo 25 aug 2010 3:54 pm

FFFFFFUUUUUUUu schreef:
SuperCury schreef:

nope, iedereen die tussen de 15 en de 30 karma (of zoiets) heeft is "ontslagen" dat was idd ook in de vorige ranks maar heeft te maken met karma, niet met aantal posts

Ahzo, en het vorig systeem was dan met aantal posts?
Afbeelding
SuperCury
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor FFFFFFUUUUUUUu op wo 25 aug 2010 3:58 pm

SuperCury schreef:
FFFFFFUUUUUUUu schreef:
SuperCury schreef:

Ahzo, en het vorig systeem was dan met aantal posts?

yup, zoals op de site (schijn ik mij toch te herinneren)

Edit by Takai:
Ja, ma enkel gij moogt alles
FFFFFFUUUUUUUu (oude nickname: FFFFFFUUUUUUUU)

Berichtdoor RedDragon op wo 25 aug 2010 5:03 pm

Het probleem is volgens mij dat de mensen die karma kunnen geven het soms te veel misbruiken.
Vb: Een sig-request al op voorhand beloond met karma.
Mensen die ze niet moeten min karma geven of omdat ze hem tegen spreken.

Natuurlijk dit roep ik niet zomaar. Ik heb er bewijs van:

Zo als iedereen ziet op bewijsmateriaal 1 krijg is soms slechte karma waar van 2 te recht (sorry daarvoor).
Was gewoon omdat ik repost zei en report wat niet mag(zeggen dat het een repost is).

De derde die ik aan duid gaat over een bericht wat ik heb geplaatst op het topic "Modern warfare 2".
De persoon die ik beschuldig bramVroy (ook bekend als lid met karma rechten) heeft mij min Karma gegeven
omdat ik het on eens ben met hem en gewoon niet agressief commentaar geef op zijn zin.

Op foto 2 zien jullie ook wat ik geschreven heb en wat hij geschreven heeft.
Ik vind het gewoon niet kunnen dat hij doet alsof hij de koning is waar niemand iets tegen mag zeggen.

En kijk ook eens naar zijn karma zoveel? Kan niet he mensen die karma geven mogen zelf geen karma hebben.

Dit is mijn beschuldiging. Gelieve geen domme opmerkingen.

Dus hierbij zeg ik weg met karma tenzij als op voorgaande pagina vermeld met een venster voor reden etc.
RedDragon (oude nickname: --punk--)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Zerotolerance op wo 25 aug 2010 5:14 pm

Ik wil ook liever terug ranks....
Ik moest nog maar een paar posts halen tot ik aan "slapen is voor watjes" was. Ik wou die rank! En dan gaat da opeens niemeer.
Afbeelding

Afbeelding
Zerotolerance (oude nickname: ZeroTolerance)
Onwetende
Onwetende

Woonplaats: happyland! Where you burp when you fart, and you fart when you burp!

Berichtdoor Dequal op wo 25 aug 2010 5:17 pm

SuperCury schreef:

hier versta je karma al mis, tis niet omdat iemands comment grappig is dat je daarom karma moet geven. Karma moet je eerder verdienen bij het oplossen van een vraag, een goeie bijdrage in een topic, het maken van een sig, etc.
Dequal
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Kickass op wo 25 aug 2010 5:19 pm

Je mag een post toch waarderen als je het grappig vindt... Komaan man!

Als reden opgeven: 'Ik vond het grappig' ... slaat toch ook nergens op. Hiermee wil ik enkel aantonen dat een reden voor karma te geven absurd is.

Ranks verdomme. Ranks! :evil:
Kickass
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor Dequal op wo 25 aug 2010 5:24 pm

Kickass schreef:Je mag een post toch waarderen als je het grappig vindt... Komaan man!

Als reden opgeven: 'Ik vond het grappig' ... slaat toch ook nergens op. Hiermee wil ik enkel aantonen dat een reden voor karma te geven absurd is.

Ranks verdomme. Ranks! :evil:

Dan vind ik het misbruik van karma hoor. Karma geven omdat het grappige comment is ga ik niet direct doen, tenzij het uitzonderlijk grappige of goedgevonden comment is, en dan nog...

Kzou hier voor de gulden middenweg gaan.

Ranks terugzetten en gewoon een soort karmasysteem mét reden waarvan de bedoeling is dat het enkel wordt gebruikt om serieuze bijdrages aan topics, hulp bij vragen, e.d. te belonen.
Dequal
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor SuperCury op wo 25 aug 2010 5:47 pm

Dequal schreef:
SuperCury schreef:

hier versta je karma al mis, tis niet omdat iemands comment grappig is dat je daarom karma moet geven. Karma moet je eerder verdienen bij het oplossen van een vraag, een goeie bijdrage in een topic, het maken van een sig, etc.

Ahzo, ik heb anders tot nu toe gemerkt dat het eerder was als er iets grappigs werd bijgedragen...
Misschien daarmee dat ik het begrip 'karma' verkeerd interpreteerde hier :)
Afbeelding
SuperCury
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Didier Deluxe op wo 25 aug 2010 6:24 pm

Positieve karma dient voor reacties die een meerwaarde aan het forum geven:
Dat zijn in de eerste plaats deftig onderbouwde en gestructureerde reacties. Daarnaast kan het ook voor bv. het oplossen van een probleem, iemand helpen die uitleg vraagt, (of een mop maken (als het past!)).

Negatieve karma is voor:
Spam
Gevloek, gescheld en verwijten
(Trollen)

Karma dient niet voor:
Iemand te belonen als je er akkoord mee gaat, danwel af te straffen indien dit niet zo is.

Nu is de lijn tussen een mop maken en trollen soms wel vrij dun. Ik zou zeker niemand willen tegenhouden om mopjes te maken en dus willen vermijden dat ze schrik zouden hebben voor negatieve karma op te lopen als ze dat toch doen. Ik heb liever dat er mopjes worden gemaakt zonder dat die beloont danwel afgestraft hoeven te worden met karmagesmijt.

De regels zijn eigenlijk goed opgesteld, ge moet alleen zien dat de karmamods ze kennen en zich daar ook aan houden, dan is er eigenlijk helemaal geen probleem.
Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Sneezy op do 02 sep 2010 1:09 pm

mayo plz xD
Sneezy (oude nickname: TimeDefeater)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Mayo op do 02 sep 2010 1:23 pm

Sneezy schreef:mayo plz xD

Ja?
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)

Berichtdoor Sneezy op do 02 sep 2010 1:31 pm

Mayo schreef:

Ja?

ik snap gwn ni wrm er zoveel gezeverd word, die revolutie post enzo? als ge u niks aantrekt van karma negeert het gwn? ik negeer het... :p
Ge zit toch op deze site voor het forum en de posts? alé ik toch. :p
Ik begrijp ni wrm er zoveel energie in die anti en pro karma word gestoken.
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor fatsjie op do 02 sep 2010 1:36 pm

Sneezy schreef:
Mayo schreef:

Ja?

ik snap gwn ni wrm er zoveel gezeverd word, die revolutie post enzo? als ge u niks aantrekt van karma negeert het gwn? ik negeer het... :p
Ge zit toch op deze site voor het forum en de posts? alé ik toch. :p
Ik begrijp ni wrm er zoveel energie in die anti en pro karma word gestoken.

oeioei sneezy, ge moogt geen commentaar geven op Mayo of Elberto he, weet ge dat niet. seffes bestoken ze u met afbeeldingen en negatieve karma, zonder zelf uit te leggen waarom.
wat zegt ge? erger als de mods etc.? zeker weten!

kindjes...

die dingen gebeurden toch bij mij voor deze reactie:
fatsjie schreef:wat een overdreven gedoe hier toch maar. sommigen hebben blijkbaar echt veeeeeeeeeeeeeeeel teveel tijd en houden zich hier dan met wat onnuttige dingen bezig. ge doet juist allemaal alsof ge naar het front trekt en kunt sterven. het is een gewoon forum, als het u niet aanstaat, kunt ge het nog altijd afbollen! als de mensen die deze site runnen momenteel te weinig tijd hebben om iets te veranderen, so be it. ga liever in het echte leven iets nuttigs doen ipv wat virtueel te grommelen!

ps: ik ben ook geen voorstander van karma, maar overdrijven is hier een echte kunst aan het worden...
Laatst bijgewerkt door fatsjie op do 02 sep 2010 1:41 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Mayo op do 02 sep 2010 1:40 pm

Ik was een voorstander van karma, en ik krijg graag karma. Maar er wordt gewoon mee gezevert, waardoor ik voor belachelijke redenen negatieve karma krijg. Deze week heb ik 3 keer negatief gekregen omdat ik een grapje maakte. Een funsite waar je geen grappen mag maken, is dat een funsite?

Als ik voor zever negatief krijg, dan heb ik liever geen karma systeem. Op een funsite is het geen goed idee, dat zien we toch wel duidelijk.
Afbeelding

Berichtdoor fatsjie op do 02 sep 2010 1:44 pm

Mayo schreef:Ik was een voorstander van karma, en ik krijg graag karma. Maar er wordt gewoon mee gezevert, waardoor ik voor belachelijke redenen negatieve karma krijg. Deze week heb ik 3 keer negatief gekregen omdat ik een grapje maakte. Een funsite waar je geen grappen mag maken, is dat een funsite?

Als ik voor zever negatief krijg, dan heb ik liever geen karma systeem. Op een funsite is het geen goed idee, dat zien we toch wel duidelijk.

dan doet ge toch rap een pm naar ne mod? ok, werk wat ge anders niet moest doen, maar toch. ge kunt er iets aan doen!
mijn karma is ondertussen van -40 naar positief, en ik heb er zelf niks voor moeten doen :mrgreen:

en sorry, maar als ge op deze manier uw punt moet duidelijk maken (en dan zeker elberto en uw onnozel negatief karma geven), krijg ik steeds minder en minder respect voor uw mening!
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Mayo op do 02 sep 2010 1:45 pm

Alsof het mij iets kan schelen of jij respect hebt voor mij.

(Soul is trouwens bezig geweest, hij mocht alles een per een verwijderen lol. Ik heb een of andere bug ontdekt waardoor ik zonder rechten karma kan geven :mrgreen:)
Laatst bijgewerkt door Mayo op do 02 sep 2010 1:46 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding

Berichtdoor Sneezy op do 02 sep 2010 1:46 pm

Mayo schreef:Ik was een voorstander van karma, en ik krijg graag karma. Maar er wordt gewoon mee gezevert, waardoor ik voor belachelijke redenen negatieve karma krijg. Deze week heb ik 3 keer negatief gekregen omdat ik een grapje maakte. Een funsite waar je geen grappen mag maken, is dat een funsite?

Maakt gwn grapkes en geef geen fuck om die negatieve karma. :p
Hedde in real life zo weinig problemen dat ge uit zoiets klein een scene moet maken? :D

btw ik herinner me da ge lang geleden een maand of 3 terug hebt zitte gooie me negatieve karma omdat er grapkes op uw stud posts werden gemaakt? Das toch juist hetzelfde?
Laatst bijgewerkt door Sneezy op do 02 sep 2010 1:47 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor fatsjie op do 02 sep 2010 1:47 pm

Sneezy schreef:

Maakt gwn grapkes en geef geen fuck om die negatieve karma. :p
Hedde in real life zo weinig problemen dat ge uit zoiets klein een scene moet maken? :D

dat antwoord is ondertussen al een duidelijke JA geworden :mrgreen:
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor fatsjie op do 02 sep 2010 1:48 pm

Mayo schreef:Alsof het mij iets kan schelen of jij respect hebt voor mij.

(Soul is trouwens bezig geweest, hij mocht alles een per een verwijderen lol. Ik heb een of andere bug ontdekt waardoor ik zonder rechten karma kan geven :mrgreen:)

hahaha, geweldig! nu heb je hem echt te grazen genomen, jij schavuit!!
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Mayo op do 02 sep 2010 1:50 pm

Sneezy schreef:Maakt gwn grapkes en geef geen fuck om die negatieve karma. :p

Ik heb behoorlijk wat irl problemen voor de moment, maar het is vakantie (en die problemen moeten grotendeels worden opgelost door mijn ouders), dus ik heb een zee van tijd om mij bezig te houden met dit soort zaken.
Afbeelding

Berichtdoor Sneezy op do 02 sep 2010 1:55 pm

Mayo schreef:
Sneezy schreef:Maakt gwn grapkes en geef geen fuck om die negatieve karma. :p

Ik heb behoorlijk wat irl problemen voor de moment, maar het is vakantie (en die problemen moeten grotendeels worden opgelost door mijn ouders), dus ik heb een zee van tijd om mij bezig te houden met dit soort zaken.

aight :p
ieder zen hobby's!
amuseer er u nog mee :D
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Deo_Volente op wo 08 sep 2010 12:26 am

Woow, wat een toffe topic om te lezen zeg! :-%

Vergeet niet, jullie zijn achter een computer en jullie zitten achter positieve karma om virtueel eer op te strijken als ik het goed begrijp? :shock: .. =D>
Deo_Volente (oude nickname: denbliecke)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Spoon3r op wo 08 sep 2010 12:52 am

Denbliecke schreef:Woow, wat een toffe topic om te lezen zeg! :-%

Vergeet niet, jullie zijn achter een computer en jullie zitten achter positieve karma om virtueel eer op te strijken als ik het goed begrijp? :shock: .. =D>

da ziede da verkeerd, "maar" 20% van intertet zijn karma whores
ge zou da moeten weten nadat ge dit allemaal gelezen hebt
Spoon3r
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Deo_Volente op wo 08 sep 2010 11:23 am

Spoon3r schreef:

da ziede da verkeerd, "maar" 20% van intertet zijn karma whores
ge zou da moeten weten nadat ge dit allemaal gelezen hebt

Ik heb ma de 2 laatste pagina's gelezen hoor :) Adhv die 2 laatste kon je dat al besluiten. Kga de rest is lezen zi

EDIT: Waow, der gaan wss ruzies ontstaan alst zo verder gaat :lol:

Dit vind ik goed samengevat en tis waar wa hem zegt ;)

door freak-o op di 17 aug 2010 7:36 pm

WEG MET KARMA, WIJ WILLEN DE RANKS TERUG !

Wat loopt er fout ?

-Mensen die aan -20 of meer staan gaan geen moeite meer doen om een degelijke zin te maken of iets normaal te typen
indien ze dat wel doen dan krijgen ze toch sowieso meer negatieve karma
-Mensen die +50 enzo zitten krijgen voor elk half woord bijna een +karma punt. Indien ze 1 negatief hebben komen ze meteen klagen bij jullie op het Karma topic.
-Mensen die elkaar graag hebben gooien met + en - als ze elkaar niet kunnen uitstaan
-Volgens velen heeft het karma systeem geen waarde meer, het heeft geen enkele positieve waarde meer en daarom dat de meesten niet inzien waarom karma zou blijven of er niets anders zou kunnen komen
-De reden waarom de titel van dit topic zo heet is omdat er een Karma afschaffen topic bestaat waar bij heel wat members hun vrije mening over Karma gegeven hebben en geen reacties van mods. Er zijn daar ook denkek voorstellen gedaan maar het leek ofdat geen enkele mod het ooit gelezen heeft omdat er geen reactie opkomt.
- Karma was waarschijnlijk bedoeld als een verbetering voor de site, het niveau wat op te krikken maar jammer genoeg is het meer een kindertuin bedoening geworden.
- Psydo, ik raad u aan om eens de voorstellen te bekijken op Karma afschaffen (of heet het topic nu weer anders don't remember), wie weet kan het helpen.
- Aangezien iedereen karma onnodig begint te vinden vliegen de positieve en negatieve punten in het rond en komt iedereen van het minste janken

-Ik zou graag het volledige karma systeem zien verwijderen want blijkbaar werkt het niet, de oude ranks lijken mij het beste maar er zijn nog voorstellen dus succes met het vinden van oplossing

Hopelijk is het een beetje duidelijk nu ?
Laatst bijgewerkt door Deo_Volente op wo 08 sep 2010 11:43 am, in het totaal 1 keer bewerkt
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Kevin_Phillippe op wo 08 sep 2010 11:41 am

Ge kunt niet ontkennen dat de virtuele wereld tegenwoordig een niet onbelangrijk stukje van onze cultuur is geworden.
Voor mij zijn er drie werelden, die dan wel best gescheiden moeten blijven,
nl. IRL, werk en de virtual world.
En net zoals we in de IRL world, RL met vrienden en familie omgaan,
@ the job met promoties, prestaties en meer verdienen,
net zo is die derde wereld ook gericht op prestige en aanzien, waardering,
vandaar dat karma ook een graadmeter is hoe je prestaties daar zijn.
En net zoals in die andere twee werelden willen we ook virtual het maken, hoog scoren,
das de reality of today, en dat vind ik goed.
Virtual world is gwn een welkome aanvulling en wie zou nog zonder kunnen eh ? Tell me pse..
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
Kevin_Phillippe (oude nickname: Kevin Phillippe)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Deo_Volente op wo 08 sep 2010 11:53 am

Kevin_Phillippe schreef:

Ge kunt niet ontkennen dat de virtuele wereld tegenwoordig een niet onbelangrijk stukje van onze cultuur is geworden.
Voor mij zijn er drie werelden, die dan wel best gescheiden moeten blijven,
nl. IRL, werk en de virtual world.
En net zoals we in de IRL world, RL met vrienden en familie omgaan,
@ the job met promoties, prestaties en meer verdienen,
net zo is die derde wereld ook gericht op prestige en aanzien, waardering,
vandaar dat karma ook een graadmeter is hoe je prestaties daar zijn.
En net zoals in die andere twee werelden willen we ook virtual het maken, hoog scoren,
das de reality of today, en dat vind ik goed.
Virtual world is gwn een welkome aanvulling en wie zou nog zonder kunnen eh ? Tell me pse..

Ja, i agree with you maar dit is 'maar' een funsite he, om te ontspannen en leuke posts te zien in de funcategorie om neke goed te lachen na het werk/school, oftewel de games, de overig, actua, forum enzo te komen checken.

Als je op een site bent waar mensen van u werk op zitten gelijk u baas of collega's dan begrijp ik het om u status te onderhouden(vb. op FB zijn er al mensen die hun status willen onderhouden, terwijl ze nog 16, 17, 18 of 19 jaar oud zijn en nog naar school gaan :-k ), volledig mee akoord maar hier vind ik het belachelijk aan het worden hoe ze hun energie kunnen verspillen aan 'maar karma op een FUNsite'. Wat moet het niet zijn als het op een veel serieuzere site, bv van het werk of iets in die aard.
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Kevin_Phillippe op wo 08 sep 2010 1:43 pm

Ja Denbliecke, zo is het idd, ik kan je hierin volgen.
Op het werk beperk ik het mailen tot een absoluut minimum,
en eerder op een vraag gwn niet antwoorden uitgezonderd als het absoluut niet anders kan.
De mail-cultuur neemt soms absurde vormen aan, ik zie op het werk discussion-threads van
mensen die vlak naast elkaar zitten, over en weer tot in het belachelijke, ipv van gewoon es tot bij
elkaar te gaan en es kort RL te communiceren, dat lijkt me efficienter.
Ik doe er niet an mee, ik spreek liever de persoon RL aan
of desnoods de telefoon.

Ook op Fundalize komen er teveel regeltjes, mods, blablabla...
Om aan dit te ontsnappen heb ik zelf een forum aangemaakt (zie sig) zelfde als fundalize, maar totaal zonder
regels, zonder mods (allee ja ik ben admin and that's it) om eens een omgeving te creeëren waar gwn ongedwongen
alles mag en alles kan. Nice toch ?
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
Kevin_Phillippe (oude nickname: Kevin Phillippe)
Onwetende
Onwetende

VorigeVolgende

Keer terug naar Fundalize Algemeen