register Paswoord vergeten?

Vlaanderen Apart?

Discussie's ivm politiek, recente gebeurtenissen, ...

Moet Vlaanderen Splitsen van Wallonië?

Ja
337
67%
Nee
169
33%

Totaal aantal stemmen : 506

Berichtdoor Rambi op do 24 aug 2006 4:43 pm

als al die parvenu's hun koffers pakken, dan gaan hier heel wat gemeentes leeg staan ;)

ze moeten hun aanpassen aan vlaanderen, doen ze dat niet buiten, tzelfde me vreemdelingen: ne marrokaan, ne chinees of nen amerikaan: AANPASSEN OF BUITEN, das tog simpel gng zeker? damn

ga gy is in wallonië in den bakker nederlands spreken, ze doen zelfs geen moeite u te verstaan

ik praat in bxl geen frans, alleen nederlands, mij kant nemeer schele da ze mij ni verstaan, als ze zage zegk flakaf: leer nederlands, brussel is 2talig ;)
Afbeelding

Afbeelding
Rambi
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Broodstok op do 24 aug 2006 4:44 pm

Rambi schreef:als al die parvenu's hun koffers pakken, dan gaan hier heel wat gemeentes leeg staan ;)

Dat is goed, want dan kunnen de villa's vervangen worden door deftige woningen voor de minder bedeelden.
Broodstok
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Rambi op do 24 aug 2006 4:47 pm

Broodstok schreef:
Rambi schreef:als al die parvenu's hun koffers pakken, dan gaan hier heel wat gemeentes leeg staan ;)

Dat is goed, want dan kunnen de villa's vervangen worden door deftige woningen voor de minder bedeelden.

hebde iets tegen villa's ofzo? :roll:
Afbeelding

Afbeelding
Rambi
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Broodstok op do 24 aug 2006 4:48 pm

Rambi schreef:hebde iets tegen villa's ofzo? :roll:

Ja. Het is onrechtvaardig dat de een moet overleven in een schraal kamertje in een achterbuurt van een grootstad, en de ander een groot domein met een groot huis heeft terwijl die persoon die ruimte helemaal niet nodig heeft.
Broodstok
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Rambi op do 24 aug 2006 5:08 pm

Broodstok schreef:
Rambi schreef:hebde iets tegen villa's ofzo? :roll:

Ja. Het is onrechtvaardig dat de een moet overleven in een schraal kamertje in een achterbuurt van een grootstad, en de ander een groot domein met een groot huis heeft terwijl die persoon die ruimte helemaal niet nodig heeft.

zo iets noemen we dus luxe ..

trouwens, de reden waarom sommige mensen in een villa kunnen wonen is omdat ze hard werken, en niet omdat ze hele dagen op hun gat zitten gelijk bijna 1 milioen mensen in belgië ...
Afbeelding

Afbeelding
Rambi
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Broodstok op do 24 aug 2006 5:18 pm

Rambi schreef:zo iets noemen we dus luxe ..

trouwens, de reden waarom sommige mensen in een villa kunnen wonen is omdat ze hard werken, en niet omdat ze hele dagen op hun gat zitten gelijk bijna 1 milioen mensen in belgië ...

Dus volgens je jouw logica mag je je allerlei luxe verschaffen zonder om te kijken naar de gevolgen voor het milieu en de plaatselijke omgeving? Een breedbeeldtv, dat kan me niet schelen dat mensen dat komen, maar dat ze oneerlijk veel grond opkopen zodat de prijzen onbetaalbaar worden voor gewone volk vind ik erover gaan.

Of omdat ze verstand hebben van mensen bedriegen of met hun gat in de boter zijn gevallen. Als je echt denkt dat de bazen van grotere ondernemingen even hard werken als de kleine zelfstandige ben je goed mis.

1 miljoen mensen? Dat is 20% van de beroepsbevolking. Het aantal werklozen in België ligt rond de 450.000.
Broodstok
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jakob op do 24 aug 2006 5:45 pm

Nee. Wallonië mag dan wel financieel en economisch gezien 'minder' staan dan Vlaanderen, we kunnen niet zonder ze hoor.
Afbeelding
Jakob
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Broodstok op do 24 aug 2006 6:15 pm

Jakob schreef:Nee. Wallonië mag dan wel financieel en economisch gezien 'minder' staan dan Vlaanderen, we kunnen niet zonder ze hoor.

Kun je daar eens een zinnige reden voor geven?
Broodstok
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor I xt[R]eme op do 24 aug 2006 6:16 pm

Wouter06 schreef:maakt dat eigenlijk iets uit? tis niet zo dat we iedere dag frans moeten gaan klappen met die gasten onder brussel ... :s

ni alleen da ze, wij moete veel belastinge betale voor die luie wale die gene klop doen
I xt[R]eme
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Broodstok op do 24 aug 2006 6:20 pm

I xt[R]eme schreef:ni alleen da ze, wij moete veel belastinge betale voor die luie wale die gene klop doen

Zucht. Denk je nu echt dat de Walen het zo leuk vinden telkens met aalmozenpolitiek te moeten rondkomen? Het probleem ligt hem bij het beleid, zowel Vlamingen als Walen zijn slachtoffer van de Belgische staatsstructuur die de 2 volkeren tegen elkaar opzet.
Broodstok
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Rambi op do 24 aug 2006 7:19 pm

Broodstok schreef:Als je echt denkt dat de bazen van grotere ondernemingen even hard werken als de kleine zelfstandige ben je goed mis.

nee jij bent mis, die grote bazen zijn topmanagers, die het hebben gemaakt in hun leven. die kerels zijn allemaal ouders als 50, wat denkj dat ze daarvoor hebben gedaan in hun leven? gewacht tot ze de baas mochten spelen? nee heel de tijd stress, een carrière moeten opbouwen enzo, das de realiteit.

da ge zaagt op ministers, tot daar toe, want die doen ook gene klop, ma die topmanagers, daar heb ik respect voor. Ze verdiene mss te veel geld, maar toch, ze zijn er geraakt en hebben iets bereikt in hun leven.

dat de bouwgrond zo duur wordt heeft ook nix te maken met het milieu ... :roll: wedden da ik meer groen in men tuin heb als jij?
en dan nog, de prijs wordt ni gezet door de rijkeren .. want er is nog altijd meer middenklasse als rijken eh .. de gemiddelde belg behoort trouwens al tot de rijkere. de reden wrm die prijzen zo hoog zijn is omdat bouwgrond schaars wordt, er komen te veel burgers. Heeft niets te maken omdat er is ene ne villa bouwt ergens ze .. :s gij denkt zeker da da ier in de rand rond brussel allemaal villas zijn? :s of steekt enige rijkdom u ogen uit omda ge nen arme sloeber zijt? :roll:

trouwens, gy wilt villa's veranderen in deftige woningen, wtf zijn deftige woningen in u ogen? :roll:

tonyt: editknop jongeman ;)
Afbeelding

Afbeelding
Rambi
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jakob op do 24 aug 2006 7:39 pm

Broodstok schreef:
Jakob schreef:Nee. Wallonië mag dan wel financieel en economisch gezien 'minder' staan dan Vlaanderen, we kunnen niet zonder ze hoor.

Kun je daar eens een zinnige reden voor geven?

De meeste mensen zeggen maar van 'Splitsen Splitsen', terwijl ze niet eens deftig geïnformeerd zijn over de situatie. Vooral sinds 1993, de splitsing van België in de 3 gewesten, zitten we in een straatje zonder eind.

Dit beeld wordt vooral aangedikt door de media die zonodig enkel de negatieve kanten bekijkt. Ja, nu stroomt het geld naar de Walen, en dan?

Vroeger, in de tijd van ertsontginningsgebieden, staal- en machinebouw in Wallonië stond Wallonië verder dan Vlaanderen op het gebied van economische ontwikkeling. Een twintigtal jaar geleden sloeg de klok om en werd Vlaanderen economisch belangrijker. Ook logisch, aangezien we aan de kust zitten, goede bevaarbare waterlopen hebben enz...

Wallonië heeft er een tijdje zijn voeten aan geveegd, dat is waar, maar sinds kort, met het Marshallplan, zie je duidelijk dat de wil er wel degelijk is. Dat zie je ook aan de politieke keuze. Wallonië stemt (onlangs de recentelijke schandalen) nog steeds links, terwijl de Vlaming vaker naar rechts neigt.

Vlaanderen zou zonder Wallonië (en andersom) een vogel voor de kat zijn. Wie heeft er in de EU het meeste gezag? De Fransen en de Duitsers. Juist omdat zij diegene zijn met de grootste staat. Het klinkt misschien idealistisch, maar het blijft zo: Hoe groter je bent, hoe meer gezag je hebt.

We leven in 1 van de meest welvarende landen ter wereld, ik denk dat de meesten hier niet te klagen hebben.
Afbeelding
Jakob
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Broodstok op vr 25 aug 2006 2:49 am

nee jij bent mis, die grote bazen zijn topmanagers, die het hebben gemaakt in hun leven. die kerels zijn allemaal ouders als 50, wat denkj dat ze daarvoor hebben gedaan in hun leven? gewacht tot ze de baas mochten spelen? nee heel de tijd stress, een carrière moeten opbouwen enzo, das de realiteit.

da ge zaagt op ministers, tot daar toe, want die doen ook gene klop, ma die topmanagers, daar heb ik respect voor. Ze verdiene mss te veel geld, maar toch, ze zijn er geraakt en hebben iets bereikt in hun leven.

Topmanagers. Waarom heb je er zo'n respect voor? Het zijn net die mensen die zomaar 100en of 1000en werknemers ontslaan om nog meer winst te maken. Kijk maar naar Inbev, een recent voorbeeld.

Hun moeite wordt natuurlijk uitgebreid goedgemaakt met extreem hoge lonen. Zo goed mogelijk aan arbeidsuitbuiting doen noem ik niet bepaald iets bereiken.

dat de bouwgrond zo duur wordt heeft ook nix te maken met het milieu ... :roll: wedden da ik meer groen in men tuin heb als jij?
en dan nog, de prijs wordt ni gezet door de rijkeren .. want er is nog altijd meer middenklasse als rijken eh .. de gemiddelde belg behoort trouwens al tot de rijkere. de reden wrm die prijzen zo hoog zijn is omdat bouwgrond schaars wordt, er komen te veel burgers. Heeft niets te maken omdat er is ene ne villa bouwt ergens ze .. :s gij denkt zeker da da ier in de rand rond brussel allemaal villas zijn? :s of steekt enige rijkdom u ogen uit omda ge nen arme sloeber zijt? :roll:

Ik beweer ook niet dat de prijs van de bouwgrond iets met het milieu te maken heeft. Natuurlijk zal je waarschijnlijk meer groen hebben, aangezien je waarschijnlijk een grotere tuin zal hebben. Ik betwijfel ten zeerste dat de gemiddelde belg tot de rijkere behoort. We hebben wel meer spaarcenten op ons spaarboekje staan als de meeste andere Europese landen, maar dat komt eerder doordat de belg minder investeert. De meerderheid van de belgen zit in de arbeidersklasse. Bouwgrond is schaars dat is waar. Maar een villa neemt veel meer ruimte in dan een gewoon huis, en daarom vind ik villa's asociaal. Neen, ik denk
niet dat iedereen in de rand in een villa woont.. Maar veel van de uitwijkelingen uit Brussel zijn bourgeois van het ergste soort. Met rijkdom is niets mis, tenzij die op een oneerlijke manier verkregen is, of als men de rijkdom gebruikt voor allerlei corruptie enz.

trouwens, gy wilt villa's veranderen in deftige woningen, wtf zijn deftige woningen in u ogen? :roll:

Moderne, milieuvriendelijke woningen gebasseert op zoveel mogelijk benuttiging van ruimte. We leven immers in 1 van de dichtsbevolkte gebieden ter wereld.

De meeste mensen zeggen maar van 'Splitsen Splitsen', terwijl ze niet eens deftig geïnformeerd zijn over de situatie. Vooral sinds 1993, de splitsing van België in de 3 gewesten, zitten we in een straatje zonder eind.

Zijn de gemiddelde mensen die tegen splitsten zijn deftig geïnformeerd van de situatie? Wat was er verkeerd aan de federalisering? Het unitaire systeem draaide vierkant, en de federalisering heeft de houdbaarheids datum van België iets verlengd.

Dit beeld wordt vooral aangedikt door de media die zonodig enkel de negatieve kanten bekijkt. Ja, nu stroomt het geld naar de Walen, en dan?

Zenders als de vrt lijken me juist meer Belgisch gezind dan wat anders. Mij kan het ook niet schelen dat er geld naar de Walen gaat. Ik ben voor solidariteit.

Vroeger, in de tijd van ertsontginningsgebieden, staal- en machinebouw in Wallonië stond Wallonië verder dan Vlaanderen op het gebied van economische ontwikkeling. Een twintigtal jaar geleden sloeg de klok om en werd Vlaanderen economisch belangrijker. Ook logisch, aangezien we aan de kust zitten, goede bevaarbare waterlopen hebben enz...

Wallonië heeft er een tijdje zijn voeten aan geveegd, dat is waar, maar sinds kort, met het Marshallplan, zie je duidelijk dat de wil er wel degelijk is. Dat zie je ook aan de politieke keuze. Wallonië stemt (onlangs de recentelijke schandalen) nog steeds links, terwijl de Vlaming vaker naar rechts neigt.

Natuurlijk is de wil er. Ik ken weinig naties die graag blijven sukkelen et hun economie. Dat Wallonië op een corrupte partij stemt noem ik niet bepaald positief. Het beleid van de PS is trouwens een ramp.

Dat de Vlaming naar rechts neigt komt eerder door het multiculturele vraagstuk dat zich opdringt, en doordat seperatisme altijd al sterk was in Vlaanderen. Een rechtse partij als het VB geeft daar gewoon vorm aan.

Vlaanderen zou zonder Wallonië (en andersom) een vogel voor de kat zijn. Wie heeft er in de EU het meeste gezag? De Fransen en de Duitsers. Juist omdat zij diegene zijn met de grootste staat. Het klinkt misschien idealistisch, maar het blijft zo: Hoe groter je bent, hoe meer gezag je hebt.

Wie zegt dat we in de EU moeten blijven? Zo'n neoliberaal gedrocht als de EU, daar houd ik me liever buiten. Wat me beter lijkt is een Europa van regio's.

We leven in 1 van de meest welvarende landen ter wereld, ik denk dat de meesten hier niet te klagen hebben.

Ik kan niet zeggen dat ik te klagen heb. Maar toch vind ik dat geen argument voor het behoud van de Belgische staatsstructuur.
Broodstok
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Spid3Y op vr 25 aug 2006 3:37 am

laat het gewoon belgie blijven.
Ok we hebben al een eeuw problemen met wallonie.
Maar belgie op zich is al zo klein,
word een onafhankelijke staat en al het aanzien verdwijnt..
je moet niet vergeten dat belgie een welvarend land is dat in het buitenland positief bekeken word.
Niet veel landen kunnen zeggen dat ze frans,nederlands en duits als moedertaal hebben ;)
(om maar klein vb te geven)
Belgen zijn ook gekend als onderhandelaars..
en wat voor verschil gaat er komen als je vlaanderen er van af splitst?
denkt ge nu echt da alle problemen dan verdwijnen?
en om eerlijk te zijn,ik betaal liever voor ne "doppende" waal bij ,dan dat het naar een immigrant gaat dat zich hier niet aanpast..
en jah ik ben ne trotse vlaming,ma vind da belgie al klein genoeg is op zich..
Spid3Y (oude nickname: Sond_SpideY)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Jakob op vr 25 aug 2006 10:14 am

Zijn de gemiddelde mensen die tegen splitsten zijn deftig geïnformeerd van de situatie? Wat was er verkeerd aan de federalisering? Het unitaire systeem draaide vierkant, en de federalisering heeft de houdbaarheids datum van België iets verlengd.

De gemiddelde belg is niet deftig geïnformeerd. Die doet z'n werk, en denkt er niet verder bij na. Ze zijn veel te braaf. Het zijn juist deze mensen die niet verder kijken dan wat hun woonkamer en straat lang is.

"Ahmed en Fatima kopen een huis in de straat. Ze verbouwen het, en daarvoor leggen ze hun puin op de stoep, vragen ze geen bouwvergunning aan en brengen ze daar andere bewoners last mee aan."

Meestal moet je dan ook eens denken aan de andere cultuur van die mensen. In hun land van oorsprong was het immers misschien niet de gewoonte dat men met al die vergunningen, aanvragen en toelatingen werkte. Die mensen groeiden op in een ander land, maar de gemiddelde Belg denkt daar natuurlijk niet aan. Daar komen nog eens een paar moorden bij (het zijn alleen de slechten die het nieuws halen of waar over gepraat wordt) en de politieke keuze bij dit soort 'simpele mensen' is dan al snel gemaakt.

(PS: Dit is niet tegen u bedoeld, heeft ook niet veel met een eventuele splitsing van België te maken, maar ik wou dit gewoon even kwijt.)

Zenders als de vrt lijken me juist meer Belgisch gezind dan wat anders. Mij kan het ook niet schelen dat er geld naar de Walen gaat. Ik ben voor solidariteit.

Daar heb je gelijk in. Maar ik spreek niet enkel over de VRT, en niet enkel over televisie. En trouwens: ook al zijn ze Belgisch gezind, als ze moeten kiezen zullen ze wel partij trekken voor Vlaanderen, terwijl de Waalse media dan weer de kant van Wallonië zou kiezen.

Natuurlijk is de wil er. Ik ken weinig naties die graag blijven sukkelen et hun economie. Dat Wallonië op een corrupte partij stemt noem ik niet bepaald positief. Het beleid van de PS is trouwens een ramp.
De PS heeft inderdaad schandalen (gehad). In België (voornamelijk Vlaanderen dan) was het een 8-tal jaar geleden met affaires zoals de Post, Agusta, Dioxinecrisis, Verkest en ga zo maar door niet echt veel beter.

Dat de Vlaming naar rechts neigt komt eerder door het multiculturele vraagstuk dat zich opdringt, en doordat seperatisme altijd al sterk was in Vlaanderen. Een rechtse partij als het VB geeft daar gewoon vorm aan.
Hier heb je gelijk. Maar ze maken er gretig gebruik van. Hoewel ik eerder links ben, ben ik dan ook voorstander van een nieuw rechtse-partij (tussen VLD en CD&V) die eventueel wat van het VB kan afsnoepen.

Wie zegt dat we in de EU moeten blijven? Zo'n neoliberaal gedrocht als de EU, daar houd ik me liever buiten. Wat me beter lijkt is een Europa van regio's.
We hebben ze opgericht, we moeten dan ook onze verantwoordelijkheid dragen. Een hond doe je ook niet weg als de last te groot wordt.
Afbeelding
Jakob
Onwetende
Onwetende

Re: Vlaanderen Apart?

Berichtdoor Illusie op vr 25 aug 2006 10:43 am

kiekeboe schreef:De vraag zou duidelijk moeten zijn! zet ook ineens jullie mening!

daarbij verklaar ik "in het nieuws" officieel geopend :mrgreen:

Politiek is grote bullshit altijd maar praten en praten en ze komen er nooit uit!

Zoals thunderdome zou zeggen Fuck Politic :lol:

Het intreseert me niet ! nooit gedaan
Illusie

Re: Vlaanderen Apart?

Berichtdoor LZr0x0rs op zo 10 sep 2006 10:38 am

Illusie schreef:
kiekeboe schreef:De vraag zou duidelijk moeten zijn! zet ook ineens jullie mening!

daarbij verklaar ik "in het nieuws" officieel geopend :mrgreen:

Politiek is grote bullshit altijd maar praten en praten en ze komen er nooit uit!

Zoals thunderdome zou zeggen Fuck Politic :lol:

Het intreseert me niet ! nooit gedaan

Bedankt voor deze info, ik zal eraan denken als 'k ooit nog rekening willen houden met je mening ivm politiek.
Trouwens, Heb als groepswerk voor dit jaar de splitsing gekozen van Vlaanderen en Wallonië.Natuurlijk keek iedereen verbaast toen ik voor de splitsing was (ik ben uiterst links).
Nuja, weet iemand eigenlijk of er een boek ofzo over geschreven is?
Heb al gekeken in de bibliotheek, maar niets te vinden, of zou ik me moeten verdiepen in de geschiedenis van belgië, en zo linken aan de splitsing?
Nuja, deze discussie zal alleszinds al een grote hulp zijn om standpunten en tegenargumenten te geven.
LZr0x0rs
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor rena op zo 10 sep 2006 10:46 am

niet appart, om de simpele reden, vlaanderen is op zichzelf te klein.
Afbeelding
rena
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Straatsoldaat op vr 15 sep 2006 10:30 pm

Ik ben geschokt Meer voor Vlaanderen :o :o

Ik zou Zeggen Jullie Willen de kleinste Land zijn Wtf ?!?
Ik snap het niet
:roll:
Straatsoldaat

Berichtdoor Dahaka op vr 15 sep 2006 10:34 pm

Straatsoldaat schreef:Ik zou Zeggen Jullie Willen de kleinste Land zijn Wtf ?!?
Ik snap het niet
:roll:

als je zo een onzin vertelt, kan ik je begrijpen....
kleinste land :roll: who cares, is niet het punt e
Afbeelding
Dahaka
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Broodstok op za 16 sep 2006 11:00 am

Dahaka schreef:telt, kan ik je begrijpen....
kleinste land :roll: who cares, is niet het punt e

Inderdaad.

Daarom ook dat zulke "belgicisten" veelal last hebben van imperialistische neigingen.
Broodstok
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor overlord op za 16 sep 2006 1:55 pm

Meer of de helft hier weet niet (niet goed) waarover ze praten.

Als ge Vlaanderen en Wallonië splitst houd België op te bestaan.
Weinigen hier zien de gevolgen daarvan in.
overlord

Berichtdoor Broodstok op za 16 sep 2006 2:42 pm

overlord schreef:Meer of de helft hier weet niet (niet goed) waarover ze praten.

Is het dan zo negatief dat België ophoudt met bestaan?
Broodstok
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor overlord op za 16 sep 2006 2:56 pm

Broodstok schreef:
overlord schreef:Meer of de helft hier weet niet (niet goed) waarover ze praten.

Is het dan zo negatief dat België ophoudt met bestaan?

Vind ik wel ja, we hebben lang geijverd voor onafhankelijkheid.

Ik ben best wel trots op mn land. Ik kan begrijpen dat niet iedereen dat is.
overlord

Berichtdoor Broodstok op za 16 sep 2006 2:59 pm

overlord schreef:Vind ik wel ja, we hebben lang geijverd voor onafhankelijkheid.

We?

Bij het gewone volk was er haast geen wil om te scheiden van de Noordelijke Nederlanden.

Ik ben ook best wel trots op m'n natie. Echter zie ik Vlaanderland als m'n natie, en niet Belgenland.
Broodstok
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Judas op za 16 sep 2006 6:31 pm

Rambi schreef:
Broodstok schreef:

hebde iets tegen villa's ofzo? :roll:

ja eilijk wel, want oe minder grond da der is (door die villas) oe duurder de grond is in belgie e :roll:
k ben voor de splitsing en da gezever da vlaandere dan klein is, who cares, ooit luxemburg gezien??
Judas
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jakob op ma 18 sep 2006 5:39 pm

Broodstok schreef:
overlord schreef:Vind ik wel ja, we hebben lang geijverd voor onafhankelijkheid.

We?

Bij het gewone volk was er haast geen wil om te scheiden van de Noordelijke Nederlanden.

Ik ben ook best wel trots op m'n natie. Echter zie ik Vlaanderland als m'n natie, en niet Belgenland.

Bij de opvoering van het stuk "De stomme van Portici" in 1830 waren de meeste Vlamingen toch wel al tegen de heerschappij van Willem I. Terwijl die naar de Munt werd gebracht stond de stad bijna volledig vol met betogers, en de voorstelling werd zelf vroegtijdig afgelast wegens de Belgische Opstand die toen aanbrak...
Afbeelding
Jakob
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor *OrniFocker* op ma 18 sep 2006 5:46 pm

huh? vwa zoveel mensen van wel?.. turken oke die mogen weg uhum moeten weg ma da moet toch ni slitsen
*OrniFocker*
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Renaat V op ma 18 sep 2006 5:55 pm

pff...eigenlijk niet...weer al da werk...

KWas het nu zo gewoon :lol:
Renaat V (oude nickname: *akwadraad*)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Broodstok op di 19 sep 2006 6:42 pm

Jakob schreef:Bij de opvoering van het stuk "De stomme van Portici" in 1830 waren de meeste Vlamingen toch wel al tegen de heerschappij van Willem I. Terwijl die naar de Munt werd gebracht stond de stad bijna volledig vol met betogers, en de voorstelling werd zelf vroegtijdig afgelast wegens de Belgische Opstand die toen aanbrak...

Wist je ook dat Frangezinde particraten van toen armen beloonden als ze relletjes gingen stoken?
Broodstok
Onwetende
Onwetende

VorigeVolgende

Keer terug naar In het nieuws