register Paswoord vergeten?

De Rode Duivels

Tom boonen, Kim Clijsters, Ronaldinho & Kaka

Re: De Rode Duivels

Berichtdoor Cab op wo 25 aug 2010 7:07 pm

Schoor schreef:Hazard lijkt me een logische keuze, Legaer vond ik gisteren weer heel goed, vandaar zijn plaats.

Legear een goede match gespeeld?
Hij was de slechtste man op het veld vond ik, zijn voorzetten kwamen niet goed aan en hij geraakte weinig voorbij zijn mannetje, ook verdedigend kwam hij niet veel meewerken. Zat er duidelijk fysiek vrij snel door...
Maar wel volledig normaal, is net terug uit lange revalidatie. Daarom dat ik vind dat hij niet mag starten, puur om conditionele redenen. Hopelijk veranderd dat snel.

Voor mij mag het dit worden
--------------------------Mirallas/Lukaku---------------------------
----Hazard-----------------------------------Carcela/De Bruyne---
-------------------------------Fellaini--------------------------------
-------------Vertonghen -------------------Defour------------------
------------------------------------------------------------------------
---Deschacht -----Vermaelen-------Kompany----------Gillet-----
-----------------------------------------------------------------------
------------------------------- Proto----------------------------------

Mirallas laten starten, en als er geen doelpunten vallen Lukaku inbrengen in de 2de helft. Naarmate de wedstrijd voor Mirallas of voor een middenvelder. Ook tussen Carcela en De Bruyne kan gewisseld worden, maar ik zou zeker starten met Carcela.
Defour mag niet ontbreken, de evenknie van een Vertonghen. Een man die de ruimte klein houdt en een perfect passing en afstandsschot heeft, véél meer multifunctioneel dan Simons.
Op links Deschacht zonder enige twijfel, op recht toch maar Gillet. Heeft gisteren goed gespeeld.
Proto is de man in vorm, al heb ik uiteraard Bailly niet zien spelen... toch voor zekerheid gekozen.
Cab (oude nickname: Cab.)
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor TSJERNOBYL op wo 25 aug 2010 7:25 pm

Cab schreef:
Schoor schreef:Hazard lijkt me een logische keuze, Legaer vond ik gisteren weer heel goed, vandaar zijn plaats.

Hij was de slechtste man op het veld vond ik, zijn voorzetten kwamen niet goed aan en hij geraakte weinig voorbij zijn mannetje, ook verdedigend kwam hij niet veel meewerken. Zat er duidelijk fysiek vrij snel door...
Maar wel volledig normaal, is net terug uit lange revalidatie. Daarom dat ik vind dat hij niet mag starten, puur om conditionele redenen. Hopelijk veranderd dat snel.

Mirallas laten starten, en als er geen doelpunten vallen Lukaku inbrengen in de 2de helft. Naarmate de wedstrijd voor Mirallas of voor een middenvelder. Ook tussen Carcela en De Bruyne kan gewisseld worden, maar ik zou zeker starten met Carcela.
Defour mag niet ontbreken, de evenknie van een Vertonghen. Een man die de ruimte klein houdt en een perfect passing en afstandsschot heeft, véél meer multifunctioneel dan Simons.
Op links Deschacht zonder enige twijfel, op recht toch maar Gillet. Heeft gisteren goed gespeeld.
Proto is de man in vorm, al heb ik uiteraard Bailly niet zien spelen... toch voor zekerheid gekozen.

Met die opstelling zou ik mee kunnen leven. Legear vond ik gisteren ook niet goed. Maar toch zou ik eerder Legear als De Bruyne laten invallen. Fellaini/Vertonghen/Defour lijkt mij het beste middenveld. Alhoewel Defour mss gewisselt kan worden met Witsel? In verdedigend opzicht lijkt het mij goed voor de wedstrijden tegen de gemiddelde landen. Maar tegen Duitsland zou ik Gillet nie op rechtsachter zetten. Gillet was gisteren heel goed. Maar Duitsland is dodelijk op de counter en Gillet is meestal vrij vanvoor. Ik zou eerder opteren voor Deschacht/Vermaelen/Van Buyten/Kompany
Kompany tegen zijn positie maar volgens mij veiliger als Gillet
Afbeelding
TSJERNOBYL (oude nickname: TSERNOBYL)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Soul op wo 25 aug 2010 9:11 pm

Kvraag me af wrm Mertens niet opgeroepen wordt. Schijnt da massas topclubs achter die jongen zitten, ik heb zien passeren: PSV, Ajax,Twente,Everton. Pikt ook elke week zijn goalke mee in Holland.
Goeie winger ook en toch rijper dan een De Bruyne/Carcela. Zeker een pak beter dan Legear.
Afbeelding
Soul (oude nickname: soul)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Chiconer op wo 25 aug 2010 9:16 pm

Soul schreef:Kvraag me af wrm Mertens niet opgeroepen wordt. Schijnt da massas topclubs achter die jongen zitten, ik heb zien passeren: PSV, Ajax,Twente,Everton. Pikt ook elke week zijn goalke mee in Holland.
Goeie winger ook en toch rijper dan een De Bruyne/Carcela. Zeker een pak beter dan Legear.

idd, mirallas boven mertens verkiezen, zegt veel
Afbeelding

Queen|: Mijn mening maakt ni uit
Chiconer (oude nickname: chiconer)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Cab op wo 25 aug 2010 9:20 pm

Ok, kan ik inkomen... Maar dan heb je niet meer het denkend vermogen in de verdediging, Kompany is in het uitverdedigen één van de beste in Europa vind ik. Klink mss wat overdreven, maar die kerel kan in elke moeilijke situatie een bal perfect passen naar een vrije man. Dat kan erg van pas komen bij een counter bij balverlies van Duitsland, op wat we toch zullen moeten rekenen...
Dat ben je dan wel volledig kwijt.

En ik zie dan liever Lombaerts dan Van Buyten, want Van Buyten mag dan wel één van de beste verdedigers in Europa zijn... Bij de duivels heeft ie nog maar zelden een goede wedstrijd gespeeld. De flaters vliegen rond onze oren wanneer die man speelt.
Hij is wel kopbalkrachtig, wamen met Vermaelen de enige in de ploeg in feite. mmm....

EDIT: Mirallas is een spits/aanvaller, Mertens een vleugel... niet te vergelijken die 2.
Mertens moest idd opgeroepen worden, vind ik ook. Voor z'n debuut mss niet direct in de basis zetten, maar als ze hem willen gebruiken in de toekomst moet hij nu toch al zeker speelminuten krijgen.
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Soul op do 26 aug 2010 9:36 am

Zeg is Legear niet geblesseerd? Kan hem Mertens nie oproepen in de plaats, zijn fout nog goed maken :mrgreen:
Afbeelding
Soul (oude nickname: soul)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor The_Tuxedo op do 26 aug 2010 12:49 pm

Cab schreef:

*knip*

Legear was inderdaad slecht gisteren. Simons zou ik inderdaad ook nooit van z'n leven laten starten. Ervaring, tuurlijk. Maar hij is gewoon voorbijgestreefd door de jongere mannen. Steek die er maar op in het heel erg hypothetische geval dat we op voorsprong komen. Dan kunnen we zijn ervaring en karakter nog het beste gebruiken.
Ik zou voor tegen de Duitsers niet Deschacht op linksback zetten, maar Van Damme. Die is veel mobieler, flexibeler en bovendien sneller dan Deschacht. Op de rechtsback blijven we problemen hebben, ik zou tegen de Duitsers proberen met Ciman daar te spelen. Gillet is te offensief ingesteld voor de Duitsers, anders zou ik hem na z’n recente prestaties wel durven laten starten. Geef Ciman wel genoeg richtlijnen, want hij heeft zo van die momenten... Om die momenten mede tegen te gaan, zou ik Vertonghen als enige 'officiële' verdedigend mid uitspelen, maar Defour (op rechtscentraal mid) iets meer laten uitzakken en ook Vertonghen iets meer de rechterkant in het oog laten houden. Fellaini als linkscentraal mid mag meer infiltreren dan Defour - van hem verwacht ik meer de korte én lange passes, steekpasses en combinaties op rechts - en de infiltraties van Marouane moeten centraal-/box-gericht zijn. Hij moet wel voldoende inzet tonen om ook mee te verdedigen op die linkse kant want anders moet Vertonghen daar te vaak heen en dan vind ik onze rechterflank toch iets te kwetsbaar. Hoewel Jan wel genoeg loopvermogen heeft om 60-70 min beide kanten mee te bewaken.
Op de linkse wing zou ik De Bruyne spelen, dat is hij gewoon van bij Genk en daar is hij voor mij ook gewoon op z'n best. Hazard kan bovendien even goed op rechts spelen. De Bruyne moet af en toe de driehoek met Van Damme en Vertonghen of de spits kunnen maken. (Fellaini kan dan ook tijdelijk de positie diepe spits innemen om een evt voorzet af te werken) Maar omdat Vertonghen bij balverlies vooral nodig is op de centrumrechtse kant moeten de meeste korte combinaties vooral op rechts gebeuren met Hazard, Defour en de spits die even kort kan tikken en dan positie kiezen of zelf de actie maken. Daarom zou ik inderdaad Vossen of Mirallas laten starten in de spits. Voorkeur misschien Mirallas maar dat moet George op training uitmaken. Lukaku kan invallen maar dan wel op tijd, geef die jongen genoeg tijd om in de match te komen. De 70e minuut is dus ruim te laat.

Van mij mag het zoiets worden:
Afbeelding

Hoort natuurlijk nog een hele tactiek bij, maar het meeste staat al hierboven en de rest ga ik jullie besparen :mrgreen:
Afbeelding
The_Tuxedo (oude nickname: The Tuxedo)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Cartal op ma 30 aug 2010 12:59 pm

Carcela wil niet spelen tegen Duitsland

Mehdi Carcela heeft nog altijd niet gekozen tussen de nationale ploegen van België en Marokko. Hij heeft daarom aan bondscoach Georges Leekens laten weten dat hij niet wil meespelen tegen Duitsland en Turkije. "Hij wil wel meedoen met de beloften", laat zijn ploeg Standard weten.

Carcela heeft al enkele interlands gespeeld voor België, maar zolang dit geen officiële interland is (zoals de EK-kwalificatiematchen) kan hij nog altijd zijn keuze veranderen. "Hij heeft nog niet gekozen", meldt zijn club Standard nu.

"Mehdi staat wel ter beschikking van de nationale beloften. Het is ook met die ploeg dat hij het meest in een Belgisch shirt heeft gespeeld", zegt Standard.

:roll:
Afbeelding
Cartal (oude nickname: rEiN_r@uS)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor fatsjie op ma 30 aug 2010 1:04 pm

Cartal schreef:
Carcela wil niet spelen tegen Duitsland

Mehdi Carcela heeft nog altijd niet gekozen tussen de nationale ploegen van België en Marokko. Hij heeft daarom aan bondscoach Georges Leekens laten weten dat hij niet wil meespelen tegen Duitsland en Turkije. "Hij wil wel meedoen met de beloften", laat zijn ploeg Standard weten.

Carcela heeft al enkele interlands gespeeld voor België, maar zolang dit geen officiële interland is (zoals de EK-kwalificatiematchen) kan hij nog altijd zijn keuze veranderen. "Hij heeft nog niet gekozen", meldt zijn club Standard nu.

"Mehdi staat wel ter beschikking van de nationale beloften. Het is ook met die ploeg dat hij het meest in een Belgisch shirt heeft gespeeld", zegt Standard.

:roll:

wat :roll: ?

vind ge niet dat die jongen zelf mag kiezen voor welk land hij gaat uitkomen? hij heeft nog niet gekozen, het minste wa ge kunt doen is er een beetje respect voor opbrengen... :roll:
als ik zou moeten kiezen en ik zag sommige reacties van zo een nitwits, dan wist ik het snel hoor! (al is het in Marokko nog erger naar het schijnt)
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Cartal op ma 30 aug 2010 1:33 pm

fatsjie schreef:wat :roll: ?

vind ge niet dat die jongen zelf mag kiezen voor welk land hij gaat uitkomen? hij heeft nog niet gekozen, het minste wa ge kunt doen is er een beetje respect voor opbrengen... :roll:
als ik zou moeten kiezen en ik zag sommige reacties van zo een nitwits, dan wist ik het snel hoor! (al is het in Marokko nog erger naar het schijnt)

Hij had zogezegd al voor België gekozen, en toen heeft hij ook al bedenktijd gehad. Maar als hij denkt dat hij beter af is bij Marokko, mij een zorg minder.

Gij spreekt nog over respect, maar dat is al lang zoek bij mij.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor fatsjie op ma 30 aug 2010 1:38 pm

Cartal schreef:

Hij had zogezegd al voor België gekozen, en toen heeft hij ook al bedenktijd gehad. Maar als hij denkt dat hij beter af is bij Marokko, mij een zorg minder.

dat hebben we ook al langer door hoor ;)
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Cartal op ma 30 aug 2010 1:43 pm

fatsjie schreef:
Cartal schreef:

Wat? ;)

Toen nog onder Advocaat had hij al bedenktijd gekregen en toen achteraf koos hij voor de rode duivels. Nu dat Gerets den boel heeft overgepakt bij Marokko, en gecharmeerd is door zijn lof over carcela, wil meneer nog wat meer bedenktijd.

Ik hoop al stiekem dat hij voor Marokko kiest, dan kan hij eens om de 4 jaar den Afrika cup spelen en voor de rest noppes.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor fatsjie op ma 30 aug 2010 1:59 pm

Cartal schreef:
fatsjie schreef:
Cartal schreef:

Wat? ;)

Toen nog onder Advocaat had hij al bedenktijd gekregen en toen achteraf koos hij voor de rode duivels. Nu dat Gerets den boel heeft overgepakt bij Marokko, en gecharmeerd is door zijn lof over carcela, wil meneer nog wat meer bedenktijd.

Ik hoop al stiekem dat hij voor Marokko kiest, dan kan hij eens om de 4 jaar den Afrika cup spelen en voor de rest noppes.

voor carcela is zijn nationale ploeg kiezen, hetzelfde als een gewone club kiezen. normaal dat hij dan met alles rekening houdt zolang hij nog nergens vastligt... (ik vraag me trouwens ook af of het wel de moeite is om iemand met zo weinig nationaal gevoel in de ploeg te hebben). na al dat gedoe rond de rode duivels is het mss ook maar normaal dat ge twijfelt, als ge toch de keuze hebt
en of hij nu voor belgie of marokko kiest, prijzen zal hij toch niet snel pakken. wss nog meer kans om met marokko de africa cup te winnen...
en als het u toch zo weinig uitmaakt, laat hem dan ook gewoon kiezen ipv kritiek te geven...
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Cartal op ma 30 aug 2010 4:03 pm

fatsjie schreef:voor carcela is zijn nationale ploeg kiezen, hetzelfde als een gewone club kiezen. normaal dat hij dan met alles rekening houdt zolang hij nog nergens vastligt... (ik vraag me trouwens ook af of het wel de moeite is om iemand met zo weinig nationaal gevoel in de ploeg te hebben). na al dat gedoe rond de rode duivels is het mss ook maar normaal dat ge twijfelt, als ge toch de keuze hebt
en of hij nu voor belgie of marokko kiest, prijzen zal hij toch niet snel pakken. wss nog meer kans om met marokko de africa cup te winnen...
en als het u toch zo weinig uitmaakt, laat hem dan ook gewoon kiezen ipv kritiek te geven...

Ja want had hij de vorige keer al niet gezegd dat hij resoluut voor de rode duivels koos, nadat hij bedenktijd had gekregen van Advocaat?

Ik zou ook veel liever met een europese ploeg deelnemen aan een EK/WK, of teminste toch al de kwalificatieronde spelen, om me zo meer in de kijker te spelen dan op de Afrika cup. De publiciteit van Afrika cup kan gewoon niet op tegen dat van een EK/WK.

Het maakt me misschien dan ook maar weinig uit, eerder beu dat deze soap weer zal gaan beginnen.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor The_Tuxedo op ma 30 aug 2010 4:55 pm

belgiumsoccer.be schreef:Leekens vist Moussa Dembélé op
30/08/2010 12:50
Bondscoach Georges Leekens haalt Moussa Dembélé toch nog bij de Rode Duivels. De aanvaller van Fulham moet de blessurelast bij de nationale ploeg opvangen. Er komen mogelijk ook nog enkele andere spelers bij.

Leekens moet gevloekt hebben de voorbije dagen. Het laatste voetbalweekend van augustus heeft zijn tol geëist. Jonathan Legear was al geblesseerd, ook Jelle Van Damme, Kevin De Bruyne en Silvio Proto kwamen het weekend niet uit zonder kleurscheuren. Het viertal wordt onderzocht door de artsen van de nationale ploeg.
Bovendien zag Leekens Mehdi Carcela ook afhaken. De Standardmiddenvelder wil alleen voor de beloften uitkomen en kiest mogelijk voor Marokko.
De bondscoach haalde Moussa Dembélé bij de kern. De aanvaller heeft een goede week achter de rug met een doelpunt in de League Cup en twee assists in de competitie. Ook Sebastien Pocognoli en Filip Daems worden mogelijk nog bij de selectie gehaald.

Mooie beloning voor z'n sterke start bij Fulham. Leekens kon er moeilijk nog omheen. Maar om Dries Mertens kon hij ook nog moeilijk heen. Was toch ook een mogelijke vervanger voor Carcela/Legear/De Bruyne...
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Cab op ma 30 aug 2010 8:57 pm

Baaah spijtig van Carcela... dat riek je nu al dat dit niet goed komt.
Als hij kiest voor Marokko is het een "verrader" voor velen, omdat hij z'n opleiding in België heeft gehad o.a. met ons geld en altijd bij de beloften voor België heeft gespeeld. Als hij kiest voor België moeten de meesten hem al niet meer hebben omdat hij durfde twijfelen. Wat hij kiest, kritiek gaat ie zoiezo krijgen.

Ook wel te begrijpen want hij heeft het wat al te lang getrokken, dit is nu al de 2de keer dat hij iedereen voor het zotje houdt.
Al die voorbereidingswedstrijden spelen, zich zonder problemen laten oproepen, maar als de echte wedstrijden komen trekt hij zich terug. 1 keer ok, maar nu nog eens...
Ik vind: Ofwel kies je en speel je, ofwel ben je er nog niet uit maar speel dan ook geen wedstrijden voor 1 van de 2.

Volgens mij wordt die kerel ook langs alle kanten getrokken, ik heb zo het gevoel dat hij en z'n entourage voor België hebben gekozen... maar dat de familie aan z'n mouw trekt voor Marokko. Aleja das mijn gevoel, kan evengoed andersom zijn.

Ik hoop dat ie voor België kiest, ook al is het voor een andere reden dan trotsheid om Belg te zijn... Tis een fantastische voetballer en we zijn em beter rijk dan kwijt.
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor The_Tuxedo op do 02 sep 2010 6:53 pm

belgiumsoccer.be schreef:Lahm: "We zijn nog niet helemaal in vorm"
02/09/2010 18:42
Philipp Lahm is niet van plan om België te onderschatten. De interim-kapitein weet dat het huidige Duitsland nog niet in de vorm van het WK zit.

"We moeten niet verwachten dat we opnieuw zo’n wedstrijd zullen spelen als op het WK tegen Engeland (4-1) of Argentinië (4-0)", aldus Lahm. "We zitten nog ver verwijderd van die vorm en die conditie. De meesten onder ons hebben de trainingen nog maar een maand hervat. Maar in deze groep zijn wij favoriet en we willen vrijdag in Brussel en dinsdag in Keulen (in de thuiswedstrijd tegen Azerbeidzjan) zes punten behalen."

"Afgaande op video’s die we hebben kunnen bekijken, is België een jonge ploeg met spelers die bij grote clubs uitkomen. Hun resultaten waren nog niet goed, maar ze zullen nu wel aan maturiteit gewonnen moeten hebben en zeggen dat het nu of nooit is."

"Met Daniel Van Buyten heb ik niet over deze wedstrijd gepraat. Daar krijgen we later wel de mogelijkheid toe. Tot zaterdag is hij in ieder geval mijn ploegmaat niet meer. We gaan de tegenstander in elk geval niet onderschatten. We weten dat een kwalificatiecampagne geen gezondheidswandeling is."

Ze zijn bij de Duitsers al uitvluchten aan het zoeken :mrgreen:
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Cab op vr 03 sep 2010 9:56 pm

Cab schreef:En ik zie dan liever Lombaerts dan Van Buyten, want Van Buyten mag dan wel één van de beste verdedigers in Europa zijn... Bij de duivels heeft ie nog maar zelden een goede wedstrijd gespeeld. De flaters vliegen rond onze oren wanneer die man speelt.

Hij bevestigt voor de zoveelste keer...
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor The_Tuxedo op za 04 sep 2010 10:45 am

Cab schreef:
Cab schreef:En ik zie dan liever Lombaerts dan Van Buyten, want Van Buyten mag dan wel één van de beste verdedigers in Europa zijn... Bij de duivels heeft ie nog maar zelden een goede wedstrijd gespeeld. De flaters vliegen rond onze oren wanneer die man speelt.

Hij bevestigt voor de zoveelste keer...

Inderdaad, bij mij had hij nooit van z'n leven gestart. En één van de beste verdedigers van Europa? Hij speelt dan misschien wel bij Bayern Munchen, maar ik ben nooit fan geweest. Oké, hij is groot, stevig en kan goed koppen. Maar daar stopt het. Hij is niet wendbaar, niet snel en niet intelligent (genoeg). Als je de alternatieven bekijkt, is er geen enkele reden om hem op te stellen. Zoals jij zegt: nog nooit een goeie match zien spelen bij de Duivels. En als het waar is dat hij (mee) achter al die groepvorming en stokerij bij de nationale ploeg zat, zou ik zelfs overwegen hem gewoon niet op te roepen.
Simons vond ik ook geen geweldige keuze van Leekens, maar hij heeft toch z'n steentje bijgedragen. Hij is en was niet even technisch sterk als anderen in de ploeg, maar na een paar minuten aanpassen heeft hij degelijk gespeeld. Heb hem maar op een paar foutjes kunnen betrappen (vooral in de passing dan). Fellaini vond ik wel heel wat minder dan verwacht. Hij is natuurlijk nog maar even terug uit blessure, maar dat is ook het geval voor Dembélé en die was echt om vingers en duimen van af te likken. Lukaku vond ik ook top en Vertonghen was ook erg goed. Hazard had een moeilijke avond, maar tegen Turkije zal die wel meer uit de verf komen. In de verdediging was ik van iedereen heel erg tevreden, behalve van 'Big Dan'. Ironisch genoeg de enige die geregeld klaagt dat hij nog geen EK of WK heeft meegemaakt. Hoe zou dat nu komen, vraagt een mens zich af ;) Maar goed, ik denk dat Vermaelen (en Leekens hopelijk ook) het hem na de match wel gezegd zal hebben. Thomas leek me allesbehalve tevreden. En met reden, want ze hadden inderdaad een gelijkspel zeker in handen.
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Cab op za 04 sep 2010 11:32 am

Ja maar het is ook zo, das het kakkige eraan. Van Buyten speelt basis onder Van Gaal, één van de meest veeleisende trainers ter wereld, bij één van de beste ploegen ter wereld... Dan ben je gewoon één van de beste verdedigers ter wereld, punt. En hij heeft ook altijd goed gespeeld, vooral bij Marseille en Hamburg.
Ik begrijp gewoon niet waarom die bij de nationale ploeg altijd zo verschrikkelijk hard faalt, telkens weer maakt die miniemenfouten en zo'n domme keuzes. Ik begrijp het niet...
En ik vind dat hij z'n kansen heeft gehad, het mag nu stoppen.
Begrijp me niet verkeerd, het is niet door hem dat de Belgen de laatste jaren 80% van hun wedstrijden verliezen. Maar er zijn spelers die gewoon véél beter zijn bij de nationale ploeg.

Zwakke punten van de Belgen:
Al het gevaar van Duitsland kwam langs de rechterflank(Ozil en Lahm), das toch een teken dat Vermaelen daar slecht rendeert. Graag Deschacht op links, en Vermaelen samen met Kompany centraal. Alderweireld deed het goed op rechts, mag blijven van mij.
Rare wissels van Leekens, Benteke... Met alle respect voor KV, maar een afdanker bij KV Mechelen, een middenmotor in de belgische competitie, is absoluut geen international waardig.
Hazard kwam net in z'n ritme en had een paar schitterend acties gedaan en wordt er dan afgehaald...
En ook de basisplaats van Simons vond ik erover, Defour had mogen starten. Even grote werker maar veel intelligenter en technischer aangelegd.

Sterke punten:
Dembele is wereldklasse.
Lukaku kwam er door en toont dat ie international waardig is.
Ons middenveld zit echt zeer snor voor de komende jaren, bijna geen bal verloren en zeer snelle omschakeling. Vooral het vrije spel van Dembele en Hazard deed de Duitsers pijn.
Kompany en Alderweireld waren sterk.
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Schoor op za 04 sep 2010 11:45 am

Cab schreef:Ja maar het is ook zo, das het kakkige eraan. Van Buyten speelt basis onder Van Gaal, één van de meest veeleisende trainers ter wereld, bij één van de beste ploegen ter wereld... Dan ben je gewoon één van de beste verdedigers ter wereld, punt. En hij heeft ook altijd goed gespeeld, vooral bij Marseille en Hamburg.
Ik begrijp gewoon niet waarom die bij de nationale ploeg altijd zo verschrikkelijk hard faalt, telkens weer maakt die miniemenfouten en zo'n domme keuzes. Ik begrijp het niet...
En ik vind dat hij z'n kansen heeft gehad, het mag nu stoppen.
Begrijp me niet verkeerd, het is niet door hem dat de Belgen de laatste jaren 80% van hun wedstrijden verliezen. Maar er zijn spelers die gewoon véél beter zijn bij de nationale ploeg.

Zwakke punten van de Belgen:
Al het gevaar van Duitsland kwam langs de rechterflank(Ozil en Lahm), das toch een teken dat Vermaelen daar slecht rendeert. Graag Deschacht op links, en Vermaelen samen met Kompany centraal. Alderweireld deed het goed op rechts, mag blijven van mij.
Rare wissels van Leekens, Benteke... Met alle respect voor KV, maar een afdanker bij KV Mechelen, een middenmotor in de belgische competitie, is absoluut geen international waardig.
Hazard kwam net in z'n ritme en had een paar schitterend acties gedaan en wordt er dan afgehaald...
En ook de basisplaats van Simons vond ik erover, Defour had mogen starten. Even grote werker maar veel intelligenter en technischer aangelegd.

Sterke punten:
Dembele is wereldklasse.
Lukaku kwam er door en toont dat ie international waardig is.
Ons middenveld zit echt zeer snor voor de komende jaren, bijna geen bal verloren en zeer snelle omschakeling. Vooral het vrije spel van Dembele en Hazard deed de Duitsers pijn.
Kompany en Alderweireld waren sterk.

Voor het grote deel mee eens. Al hebben we inderdaad op de centrale verdediging een te grote luxe. En op links is tegen Turkije deschacht een goed idee, dat zal hij zonder twijfel heel goed aankunnen.

Ook Benteke snapte ik helemaal niet. In plaats van dan Vossen voor Lukaku te brengen. Maarneen :(
Hazard moest inderdaad zeker blijven staan. Zijn flitsen kunnen bepalend zijn. Defour vond ik eigenlijk niet zo heel goed. Hij kon het niveau wel aanToch een aantal keer balverlies dat heel slecht had kunnen aflopen als ik me goed herinner. Simons vond ik best ok. Ik zag hem liever spelen dan Defour ;)

Maar het overgrote deel van u analyse en die van The tuxedo wilde ik ook net gaan neerschrijven.
(\__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
Schoor
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor TSJERNOBYL op za 04 sep 2010 12:42 pm

Toch stelt Leekens veel spelers op door hun reputatie.
Dan heb ik het over Van Buyten, Dembele, Simons,..

En het lijkt wel dat Leekens, door de grote keuze aan Verdedigers, Alleen die van grote ploegen wil opzetten. Terwijl Deschacht imo een betere keuze was geweest
Afbeelding
TSJERNOBYL (oude nickname: TSERNOBYL)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor The_Tuxedo op za 04 sep 2010 1:17 pm

TSJERNOBYL schreef:Toch stelt Leekens veel spelers op door hun reputatie.

En het lijkt wel dat Leekens, door de grote keuze aan Verdedigers, Alleen die van grote ploegen wil opzetten. Terwijl Deschacht imo een betere keuze was geweest

Hij wilde per se Van Buyten opstellen maar kon de geweldige vorm van de verdediging van Man City (Kompany) niet negeren en wilde al helemaal de kapitein er niet afhalen, dus ging hij voor deze oplossing. Deschacht links en Vermaelen ipv Van Buyten was inderdaad beter en hoe ik het verwachtte met de blessure van Van Damme. Toch wil ik pleiten voor Vermaelen. Het is zo dat het meeste gevaar van de Duitsers op die flank kwam, maar dat is ook gewoon omdat de rechterflank de beste flank is van Duitsland. Zoals gezegd: Özil, Lahm. Dat is wat anders dan hun linkerflank.

Over Hazard (en over het algemeen) ben ik het eens met Cab: hij had een moeilijke avond zoals ik al zei, maar hij had er niet af gehoeven. Hij had net een paar keer iets laten zien en leek inderdaad net in de match te komen. Maar omdat hij ervoor niet al te veel had kunnen tonen, kan ik die wissel nog wel enigszins begrijpen. Persoonlijk zou ik hem erop gelaten hebben want je weet nooit wanneer die jongen 's een klasseflits van formaat toont, maar goed.
Benteke vond ik ook een heel rare wissel. Die jongen zit absoluut niet in vorm, heeft heel weinig vertrouwen op dit moment en kan die druk in mijn ogen niet aan om bij 0-1 achterstand tegen een ploeg als Duitsland het verschil te maken. Ik zou Lukaku indien mogelijk nog 10min hebben laten staan want die was erg goed.
Simons stond ook niet in mijn basiself, maar ik vind dat hij het er nog redelijk vanaf heeft gebracht. Ik vond wel dat hij er voor Defour had afgemogen rond de 60e minuut, in plaats van Hazard eraf te halen. Hazard voor Defour is een aanvaller wisselen voor een middenvelder en dat bij 0-1 achterstand. Simons voor Defour toont dat je aanvallendere kwaliteiten wilt in je middenvelders terwijl je toch de strijdkracht en verdedigende kwaliteiten zo goed als behoudt.
Alderweireld mag van mij ook tegen de Turken starten op rechts, die deed het inderdaad uitstekend.

Ik verdenk Leekens er enigszins van dat hij Simons liet starten en Benteke als eerste liet invallen (deels) om hen vertrouwen te geven. Het vertrouwen dat Benteke enerzijds niet van Standard krijgt en het vertrouwen dat Simons anderzijds niet kreeg van Advocaat. Heb ik op zich weinig tegen, maar doe dat niet tegen Duitsland.
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Carelski op za 04 sep 2010 8:04 pm

The_Tuxedo schreef:

Ik verdenk Leekens er enigszins van dat hij Simons liet starten en Benteke als eerste liet invallen (deels) om hen vertrouwen te geven. Het vertrouwen dat Benteke enerzijds niet van Standard krijgt en het vertrouwen dat Simons anderzijds niet kreeg van Advocaat. Heb ik op zich weinig tegen, maar doe dat niet tegen Duitsland.
Tenzij hij verlies tegen Duitsland grotendeels had ingecalculeerd?
Tegen een Kazakhstan zou ik dat niet doen want dan worden wij verondersteld van het spel te maken en dat ligt ons hoegenaamd niet.
Carelski
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor The_Tuxedo op za 04 sep 2010 10:42 pm

Carelski schreef:
The_Tuxedo schreef:

Tenzij hij verlies tegen Duitsland grotendeels had ingecalculeerd?
Tegen een Kazakhstan zou ik dat niet doen want dan worden wij verondersteld van het spel te maken en dat ligt ons hoegenaamd niet.

Ja, heb ik ook aan gedacht. Misschien wilde hij een paar jongens wat 'sparen' en anderen vertrouwen geven omdat hij het verlies aanvaardde. Het is mogelijk hoor, maar ik twijfel daar toch enigszins aan. Lukaku sparen kan ik wel inkomen, dat ging hij sowieso doen denk ik. Maar aan de anderen twijfel ik dan toch, hij had even goed Simons eraf kunnen halen voor Defour en Van Buyten voor Vossen :p Beetje risico om de 1-1 te maken en Van Buyten meteen straffen? Nee, zou ik niet gedaan hebben, maar dit waren toch een beetje vreemde wissels, op z'n minst.
Nu ja, ik heb wel veel positieve zaken gezien met het vooruitzicht op Turkije dinsdag. Iets meer efficiëntie en meer verzorgde baltoetsen nog en dan valt er zeker iets te rapen. Vooral Fellaini (en Simons) bedoel ik dan met die baltoetsen. Van Buyten wil ik niet in de basis zien.
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Cab op zo 05 sep 2010 12:11 pm

Ze hebben in het nieuwsblad een opsomming gedaan van zijn individuele flaters dat tot doelpunten hebben geleid en waardoor we punten hebben verloren. 13 !!
En dat zijn enkel de flaters dat tot tegendoelpunten hebben geleid EN puntenverlies, dus de onnodige penalty's en al de flaters waarbij we toch nog de wedstrijd hebben gewonnen niet meegeteld...
Toch onwaarschijnlijk...

En het beste is dan dat ze ook zijn excuses er telkens hebben bijgezet. Dat varieerde van migraine, via 1 oog blind, tot het was een fout van een ander. Vooral die laatste komt veel terug, en geen enkele keer gaf hij toe dat het zijn fout was.

Ok hij is wel topscorer met 7 doelpunten... maar dan nog...
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor The_Tuxedo op zo 05 sep 2010 1:13 pm

Cab schreef:Ze hebben in het nieuwsblad een opsomming gedaan van zijn individuele flaters dat tot doelpunten hebben geleid en waardoor we punten hebben verloren. 13 !!
En dat zijn enkel de flaters dat tot tegendoelpunten hebben geleid EN puntenverlies, dus de onnodige penalty's en al de flaters waarbij we toch nog de wedstrijd hebben gewonnen niet meegeteld...
Toch onwaarschijnlijk...

En het beste is dan dat ze ook zijn excuses er telkens hebben bijgezet. Dat varieerde van migraine, via 1 oog blind, tot het was een fout van een ander. Vooral die laatste komt veel terug, en geen enkele keer gaf hij toe dat het zijn fout was.

Ja nu weer: Fellaini had niet naar mij mogen passen, het is zijn fout. :roll: Fellaini gaf de beste pass die hij kon geven, Van Buyten moest hem alleen wegwerken. Maar neen, hij dacht dat hij tijd genoeg had...
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Schoor op zo 05 sep 2010 1:22 pm

Cab schreef:Ze hebben in het nieuwsblad een opsomming gedaan van zijn individuele flaters dat tot doelpunten hebben geleid en waardoor we punten hebben verloren. 13 !!
Toch onwaarschijnlijk...

Toch ook even vermeldden dat we tot 2 jaar geleden niet zo dik in de centrale verdedigers zaten als nu. Vermaelen was maar bi AJAX aan het doorbreken, Kompany zat toen nog bij HSV, en was net Anderlecht ongroeid.

Van Buyten was toen de enige verdediger van wereldniveau die we hadden ;) Dus het is perfect logisch dat hij altijd speelde toen. Nu tegen Turkije weet ik het opnieuw niet zo goed, we hebben luxe daar he. Nu wel, toen niet.
(\__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
Schoor
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Cab op zo 05 sep 2010 1:50 pm

Schoor schreef:Toch ook even vermeldden dat we tot 2 jaar geleden niet zo dik in de centrale verdedigers zaten als nu. Vermaelen was maar bi AJAX aan het doorbreken, Kompany zat toen nog bij HSV, en was net Anderlecht ongroeid.

Van Buyten was toen de enige verdediger van wereldniveau die we hadden ;) Dus het is perfect logisch dat hij altijd speelde toen. Nu tegen Turkije weet ik het opnieuw niet zo goed, we hebben luxe daar he. Nu wel, toen niet.

En das een reden waarom hij telkens flatert... ??

En even terzijde, Kompany was toen in topvorm na een geniaal seizoen bij Anderlecht, Lombaerts was basispeler bij Zenit, Simons was kapitein bij PSV, Vermaelen was al lang basis bij Ajax, ook Vertonghen was toen al basis bij Ajax, Deschacht speelde één van z'n beste seizoenen centraal in de verdediging....
En Van Buyten was 2 jaar geleden bankzitter bij Bayern, kijk het maar na.

Er was keuze genoeg toen, net als nu... Maar blijkbaar kan geen enkele trainer om het feit heen dat ie bij Bayern speelt.
Behalve Vandereycken misschien, die heeft em een paar keer thuisgelaten... ge gaat van mij niet horen dat die z'n job goed heeft gedaan :p, maar ballen had ie wel.
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Schoor op zo 05 sep 2010 2:04 pm

Cab schreef:
Schoor schreef:Toch ook even vermeldden dat we tot 2 jaar geleden niet zo dik in de centrale verdedigers zaten als nu. Vermaelen was maar bi AJAX aan het doorbreken, Kompany zat toen nog bij HSV, en was net Anderlecht ongroeid.

En das een reden waarom hij telkens flatert... ??

En even terzijde, Kompany was toen in topvorm na een geniaal seizoen bij Anderlecht, Lombaerts was basispeler bij Zenit, Simons was kapitein bij PSV, Vermaelen was al lang basis bij Ajax, ook Vertonghen was toen al basis bij Ajax, Deschacht speelde één van z'n beste seizoenen centraal in de verdediging....
En Van Buyten was 2 jaar geleden bankzitter bij Bayern, kijk het maar na.

Er was keuze genoeg toen, net als nu... Maar blijkbaar kan geen enkele trainer om het feit heen dat ie bij Bayern speelt.
Behalve Vandereycken misschien, die heeft em een paar keer thuisgelaten... ge gaat van mij niet horen dat die z'n job goed heeft gedaan :p, maar ballen had ie wel.

How, inderdaad, das juist hij zat op de bank toen. Dat was ik even vergeten :(

Er was inderdaad alternatief, maar die waren lang niet zo goed als een basisspeler van Bayern Munchen was mijn argument, maar inderdaad, je hebt gelijk hij was geen basisspeler want Lucio speelde toen nog in Munchen als ik het goed had. Dus er schiet inderdaad niks meer van mijn argument over.
(\__/)
(O.o )
(> < )
Schoor
Onwetende
Onwetende

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport