register Paswoord vergeten?

Voetbal Nieuws

Tom boonen, Kim Clijsters, Ronaldinho & Kaka

Re: Voetbal Nieuws

Berichtdoor Beejay op di 31 aug 2010 9:57 pm

The_Tuxedo schreef:21:07: BREAKING NEWS: De verrassingen bij Standard houden niet op. Aloys Nong verhuist dan toch naar de Rouches. Dat komt omdat Christian Benteke alsnog instemt met een uitleenbeurt aan KV Mechelen. Standard betaalt 1,25 miljoen euro voor Nong.

huh nee toch? Staat wel op Voetbalkrant maar bv. niet op de site van Standard zelf terwijl het er wel staat van Tchité & Leye... maar 't zal wel kloppen wss :)

& Club heeft denk ik met Junior Diaz wel een goede zaak gedaan maar schiet te kort in het halen van een spits...
Beejay
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor Cab op di 31 aug 2010 9:59 pm

The_Unforgiven schreef:Van der Vaart en Adebayor naar Tottenham!! wat een transfers! :shock:

hoho, en ze spelen CL.
En die hadden al zo'n fantastische ploeg, dat gaat smullen zijn...
Cab (oude nickname: Cab.)
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor KaiZeR op di 31 aug 2010 10:23 pm

Genk met de stunt van de dag: Anthony Vanden Borre

Anderhalf uur voor het afsluiten van de transfermarkt heeft Anthony Vanden Borre voor de meest spraakmakende transfer van deze zomer gezorgd. Het gewezen troetelkind van Anderlecht tekende voor Racing Genk.

Anthony Vanden Borre blies vandaag in alle gauwte een transfer naar het Israëlische Hapoel Tel Aviv af. De middenvelder zat al op het vliegtuig voor de bestuurslui van Tel Aviv iets doorhadden. Richting België en meer bepaald Genk, zo blijkt nu.

De rechterverdediger/middenvelder heeft een huurovereenkomst voor één seizoen getekend bij de Limburgers. Vanden Borre blijft eigendom van het Italiaanse Genoa, maar mag in België proberen zijn carrière een opwaartse wending te geven. Bij Genk vindt hij zijn ex-coach Frank Vercauteren terug. Wat opmerkelijk is, want beiden hadden in het verleden meer dan één botsing. (bron: voetbalkrant.com)

Thnx Vampiro =)
KaiZeR
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor The_Unforgiven op di 31 aug 2010 10:30 pm

Cab schreef:
The_Unforgiven schreef:Van der Vaart en Adebayor naar Tottenham!! wat een transfers! :shock:

hoho, en ze spelen CL.

jep, Jenas, Defoe, Lennon, Modric, Krancjar, Adebayor, Vd Vaart, Crouch, Pavluychenko, ...
Afbeelding

Afbeelding
The_Unforgiven (oude nickname: skatesmurf)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor TrakeTT op di 31 aug 2010 11:10 pm

Wat een einde van de transferperiode! :D

Onverwacht en toch zo zalig.

Mooi om VDB en Tchité terug in België te zien. Jammer genoeg wel in andere shirts, maar zonder twijfel een meerwaarde voor onze competitie.
Tchité kan op zijn eentje Standard uit het slop trekken. De fans hun honger naar een toptransfer zou hiermee toch gestild moeten zijn. Al mogen ze zich wel vragen stellen bij Leye en Nong hoor, toch beiden ondermaats voor een topclub naar mijn mening.

Bizar ook om de vereniging te zien tussen Vercauteren en VDB. En dat terwijl Vercauteren al de jongeren wegpestte bij Anderlecht in den tijd :p

Leuk Leuk.
Afbeelding
TrakeTT (oude nickname: Trakett)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Carelski op di 31 aug 2010 11:11 pm

Cab schreef:

hoho, en ze spelen CL.
Tiens, van Adebayor had ik dat niet verwacht.
Die had een mega-contract bij Manchester City en Afrikanen kijken nog meer dan de gemiddelde voetballer naar hun portefeuille.

Ach, die zal bij The Spurs ook niet slecht boeren zeker. :)
Carelski
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor The_Tuxedo op wo 01 sep 2010 12:17 am

TrakeTT schreef:Wat een einde van de transferperiode! :D

Onverwacht en toch zo zalig.

Mooi om VDB en Tchité terug in België te zien. Jammer genoeg wel in andere shirts, maar zonder twijfel een meerwaarde voor onze competitie.
Tchité kan op zijn eentje Standard uit het slop trekken. De fans hun honger naar een toptransfer zou hiermee toch gestild moeten zijn. Al mogen ze zich wel vragen stellen bij Leye en Nong hoor, toch beiden ondermaats voor een topclub naar mijn mening.

Bizar ook om de vereniging te zien tussen Vercauteren en VDB. En dat terwijl Vercauteren al de jongeren wegpestte bij Anderlecht in den tijd :p

Leuk Leuk.

Mooie move van Genk. Had eerder verwacht dat het Standard (vanwege koopwoede op het eind van de transferperiode) of Gent (vanwege vertrek Rosales en blessure Myrie) zou zijn die VDB probeerde binnen te halen. Blijkt Genk te zijn. Mooi om hem terug in België te zijn. Hopelijk een nieuwe start voor hem.
Tchité kan inderdaad van heel erg grote waarde worden bij Standard dit seizoen. Ook een zalige move en moet inderdaad genoeg zijn om de vraag van de fans om een grote transfer (en dan nog liefst een spits) te maken. Leye is twijfelachtig maar in mijn ogen zeker geen slechte spits en Nong vind ik gewoon een goede transfer. Niet uitzonderlijk, maar Standard had niet zo heel veel keuze in de spits. Nu wel. Benteke blijkt nog niet helemaal klaar voor de top/Standard, hopelijk kan Nong wel presteren.
Een hoop leuke en vooral interessante transfers nog op de laatste dag.
Afbeelding
The_Tuxedo (oude nickname: The Tuxedo)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor VAMPIRO op wo 01 sep 2010 12:50 am

manne... is nog niks zeker van VDB... iets voor 12 was er nog geen witte rook
VAMPIRO (oude nickname: VamPir0)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor The_Tuxedo op wo 01 sep 2010 1:17 am

VAMPIRO schreef:manne... is nog niks zeker van VDB... iets voor 12 was er nog geen witte rook

belgiumsoccer.be schreef:Genk met de stunt van de dag: Anthony Vanden Borre
31/08/2010 23:16
Anderhalf uur voor het afsluiten van de transfermarkt heeft Anthony Vanden Borre voor de meest spraakmakende transfer van deze zomer gezorgd. Het gewezen troetelkind van Anderlecht tekende voor Racing Genk.

Anthony Vanden Borre blies vandaag in alle gauwte een transfer naar het Israëlische Hapoel Tel Aviv af. De middenvelder zat al op het vliegtuig voor de bestuurslui van Tel Aviv iets doorhadden. Richting België en meer bepaald Genk, zo blijkt nu.

De rechterverdediger/middenvelder zou definitief overgenomen zijn door Genk. In België moet hij proberen zijn carrière weer een opwaartse wending te geven. Bij Genk vindt hij zijn ex-coach van bij Anderlecht, Frank Vercauteren, terug. Wat opmerkelijk is, want beiden hadden in het verleden meer dan één botsing.

Ik weet niet hoe betrouwbaar belgiumsoccer.be is op dit vlak, maar zij lijken in ieder geval vrij zeker van hun stuk. ;)
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Pr0xje op wo 01 sep 2010 11:00 am

Vanden Borre ten vroegste in januari naar Genk
Genk wou op de slotdag van de transferperiode verrassen met de transfer van Anthony Vanden Borre, maar Genoa lag dwars. Omdat de onderhandelingen aansleepten tot na middernacht, toen de transfermarkt sloot, zal Vanden Borre ten vroegste vanaf januari voor Genk kunnen spele

Anthony Vanden Borre werd de voorbije maanden aan een pak clubs in Europa gelinkt, van Keulen over Portsmouth tot onlangs nog Hapoel Tel Aviv.

Maar geen van die clubs konden Vanden Borre en zijn werkgever bekoren. Toen Genk aanklopte, was Vanden Borre wel snel gewonnen voor het idee om terug te keren naar België.

De 22-jarige Belgische verdediger wou zijn contract bij Genoa verbreken, maar de Italiaanse club lag dwars. De deal raakte niet rond voor het einde van de transfermarkt, zodat de transfer pas in de volgende transferperiode officieel kan worden.

Genk blijft wel naar een akkoord zoeken met club en speler. Als dat lukt, mag Vanden Borre pas vanaf januari meespelen. Tot dan blijft hij ofwel bij Genoa ofwel bij Genk.

Als Vanden Borre voor Genk tekent, wordt hij herenigd met coach Frank Vercauteren. De twee werkten bij Anderlecht al met elkaar, iets wat niet altijd harmonieus verliep. De moeilijke relatie met Vercauteren was ook een van de redenen waarom Vanden Borre in 2007 voor Fiorentina koos.

Zou heerlijk zijn moest hij terug naar België komen!
Afbeelding
Pr0xje (oude nickname: Pr0xje^)
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor spikky7 op wo 01 sep 2010 11:14 am

Jammer voor genk & Van Den Borre....

Zal hij nog komen in Januari? Wie weet is hij dan geblesseerd of vind hij een andere club of een basis plaats bij Genoa...

Bedankt VAMPIRO!
spikky7
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor VAMPIRO op wo 01 sep 2010 12:12 pm

The_Tuxedo schreef:
VAMPIRO schreef:manne... is nog niks zeker van VDB... iets voor 12 was er nog geen witte rook

De rechterverdediger/middenvelder zou definitief overgenomen zijn door Genk. In België moet hij proberen zijn carrière weer een opwaartse wending te geven. Bij Genk vindt hij zijn ex-coach van bij Anderlecht, Frank Vercauteren, terug. Wat opmerkelijk is, want beiden hadden in het verleden meer dan één botsing.

Ik weet niet hoe betrouwbaar belgiumsoccer.be is op dit vlak, maar zij lijken in ieder geval vrij zeker van hun stuk. ;)

Ja en ik volg het via de webmaster van krcgenk die in verbinding staat met degraen...
VAMPIRO (oude nickname: VamPir0)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Chiconer op wo 01 sep 2010 1:00 pm

VAMPIRO schreef:
The_Tuxedo schreef:

Ja en ik volg het via de webmaster van krcgenk die in verbinding staat met degraen...

komt pas in januari dus, blijkbaar ligt genoa tegen

oh fu prox
Afbeelding

Queen|: Mijn mening maakt ni uit
Chiconer (oude nickname: chiconer)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor The_Tuxedo op wo 01 sep 2010 6:47 pm

VAMPIRO schreef:
The_Tuxedo schreef:

Ik hield gewoon belgiumsoccers en sporza in de gaten, dus ik was aan het wachten op bevestiging op sporza.be maar blijkt dus dat Genk niet op tijd de deal met Genoa kon sluiten en dat VDB pas in januari kan komen. Ik wilde jouw woorden niet in twijfel trekken hoor, ik toonde gewoon waar ik mijn nieuws vandaan haalde. ;)
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Deo_Volente op do 02 sep 2010 6:38 pm

VDB moét naar Anderlecht komen!

En tchité moest dat trouwens ook :mrgreen:
Deo_Volente (oude nickname: denbliecke)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor The_Tuxedo op do 02 sep 2010 6:49 pm

Denbliecke schreef:VDB moét naar Anderlecht komen!

En tchité moest dat trouwens ook :mrgreen:

Dat Anderlecht hun plan maar trekken met Gillet :p
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Deo_Volente op do 02 sep 2010 7:30 pm

[-X Gillet weer in het midden en VDB als rechtsback!

Ik kan er vanuit gaan dat je een Genk supporter bent? :p
Awel, wete wa, tga ni lang duren of genk ga massaal punten verliezen zenne :mrgreen: .. ale, hoop ik toch :twisted:
Deo_Volente (oude nickname: denbliecke)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor The_Tuxedo op vr 03 sep 2010 1:26 pm

Denbliecke schreef:[-X Gillet weer in het midden en VDB als rechtsback!

Ik kan er vanuit gaan dat je een Genk supporter bent? :p
Awel, wete wa, tga ni lang duren of genk ga massaal punten verliezen zenne :mrgreen: .. ale, hoop ik toch :twisted:

Haha, mis. Ik ben helemaal geen Genk-supporter :D Een algemene (zo objectief mogelijke) voetbalfan ;)
Ik vind gewoon dat VDB niet terug naar Anderlecht moet, hij heeft daar niet de allerbeste herinneringen aan. Hetzelfde (of meer) kan wel gezegd worden van Vercauteren, maar naar Genk moet hij eigenlijk van mij ook niet. Ik had eigenlijk verwacht dat het Standard zou zijn, met die koopwoede op het einde van de transferperiode en het feit dat ze met Marcos eigenlijk hun enige goeie rechtsback verkocht hebben. Had gedacht dat die achter dat niet tekenen van het contract van VDB zaten met een aantrekkelijk bod. Deels ook om de supporters wat te sussen met een 'grote' -laat ons zeggen bekende- naam. Of anders Gent, met het vertrek van Rosales en de blessure van Myrie. Maar het wordt dus Genk... Beetje vreemd, maar volgens mij een beter idee dan terug naar Anderlecht ;)
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor fatsjie op vr 03 sep 2010 7:25 pm

ik denk dat Standard Opare een kans wil geven. en terecht, is tot nu toe de beste aankoop die gespeeld heeft.
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor The_Tuxedo op za 04 sep 2010 10:48 am

fatsjie schreef:ik denk dat Standard Opare een kans wil geven. en terecht, is tot nu toe de beste aankoop die gespeeld heeft.

Da's waar, ik was Opare even vergeten :oops: Maar Gent zou wel een VDB kunnen gebruiken. Nuja, Genk ook wel neem ik aan. Meerdere Belgische ploegen kunnen een VDB wel gebruiken. :)
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor fatsjie op di 07 sep 2010 4:15 pm

Geraerts riskeert 1.000 euro boete, Dalmat 700 euro

di 07/09/2010 - 16:59 Club-spelers Karel Geraerts en Wilfried Dalmat hebben zich op de voetbalbond moeten verantwoorden voor hun gedrag tijdens en na Club Brugge-KV Mechelen (1-2). Geraerts moet mogelijk 1.000 euro betalen, Dalmat 700 euro.

Wilfried Dalmat gaf KV Mechelen-speler Ghomsi in de spelerstunnel, voor het oog van de camera's, een klap. Karel Geraerts zei na de wedstrijd dat hij scheidsrechter Johan Verbist "op zijn bakkes wou slaan".

Voor het Sportcomité van de voetbalbond verduidelijkte Geraerts dat hij geen spijt had van zijn woorden. Hoe dan ook, het bondsparket eist enkel een geldboete voor de twee en geen schorsing. Geraerts moet mogelijk 1.000 euro betalen, Dalmat 700 euro. Binnen de acht dagen velt het Sportcomité een verdict.

dus ge kunt beter iemand een slag geven dan zeggen dat ge hem gaat slaan?
of behoort een scheidsrechter tot zo een elite dat ge zwaarder gestraft wordt als ge er iets tegen doet?
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Chiconer op di 07 sep 2010 4:27 pm

fatsjie schreef:
Geraerts riskeert 1.000 euro boete, Dalmat 700 euro

di 07/09/2010 - 16:59 Club-spelers Karel Geraerts en Wilfried Dalmat hebben zich op de voetbalbond moeten verantwoorden voor hun gedrag tijdens en na Club Brugge-KV Mechelen (1-2). Geraerts moet mogelijk 1.000 euro betalen, Dalmat 700 euro.

Wilfried Dalmat gaf KV Mechelen-speler Ghomsi in de spelerstunnel, voor het oog van de camera's, een klap. Karel Geraerts zei na de wedstrijd dat hij scheidsrechter Johan Verbist "op zijn bakkes wou slaan".

Voor het Sportcomité van de voetbalbond verduidelijkte Geraerts dat hij geen spijt had van zijn woorden. Hoe dan ook, het bondsparket eist enkel een geldboete voor de twee en geen schorsing. Geraerts moet mogelijk 1.000 euro betalen, Dalmat 700 euro. Binnen de acht dagen velt het Sportcomité een verdict.

dus ge kunt beter iemand een slag geven dan zeggen dat ge hem gaat slaan?
of behoort een scheidsrechter tot zo een elite dat ge zwaarder gestraft wordt als ge er iets tegen doet?

je weet toch dat de scheids meer beschermt wordt dan andere mensen in het voetbal wereldje, kijk ik eerlijk gezegd niet van op hoor
Afbeelding

Queen|: Mijn mening maakt ni uit
Chiconer (oude nickname: chiconer)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Kennyroelandts op di 14 sep 2010 10:22 pm

Dalmat 3 speeldagen geschorst door de tv-beelden die Sporza aanhaalde in hun uitzending.
:? Zondag heb ik alvast een spandoekje mee naar Charleroi. Als ze iedereen gaan schorsen die in die uitzendingen komt met vuile fouten, ze gaan werk hebben!
Afbeelding

Afbeelding
Kennyroelandts (oude nickname: K-bigfoot)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Nielsi op di 14 sep 2010 10:27 pm

Kennyroelandts schreef:Dalmat 3 speeldagen geschorst door de tv-beelden die Sporza aanhaalde in hun uitzending.
:? Zondag heb ik alvast een spandoekje mee naar Charleroi. Als ze iedereen gaan schorsen die in die uitzendingen komt met vuile fouten, ze gaan werk hebben!

Dus je keurt hun gedrag goed?

Volgende week moordtackle op die 2 mannen aub. Eentje waarbij kuitbeen en kruisbanden scheuren aub.
Nielsi
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Kennyroelandts op di 14 sep 2010 10:48 pm

Nielsi schreef:
Kennyroelandts schreef:Dalmat 3 speeldagen geschorst door de tv-beelden die Sporza aanhaalde in hun uitzending.

Volgende week moordtackle op die 2 mannen aub. Eentje waarbij kuitbeen en kruisbanden scheuren aub.

Ben verkeerd, is twee speeldagen met 1 voorwaardelijk. Nee, het hoort niet, maar het is niet opgenomen in het rapport van de scheids, geen enkele speler legde klacht neer en eigenlijk zou er hier verder nooit iets mee gebeurd zijn. Zoals het hoort. Als ze het niet tonen in hun programma kreeg hij juist niets van schorsing. Dus Studio 1 kan dus eigenlijk bepalen wie er geschorst wordt ofzo? :?
Afbeelding

Afbeelding
Kennyroelandts (oude nickname: K-bigfoot)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor eXistenZ op wo 15 sep 2010 9:06 am

Ze gaan gwn in beroep gaan, en dan wordt het maximum 1 speeldag ofzo. Zoals altijd

Ignorance is Bliss
eXistenZ
I am the alpha and the omega

Berichtdoor fatsjie op wo 15 sep 2010 12:15 pm

Kennyroelandts schreef:
Nielsi schreef:

Ben verkeerd, is twee speeldagen met 1 voorwaardelijk. Nee, het hoort niet, maar het is niet opgenomen in het rapport van de scheids, geen enkele speler legde klacht neer en eigenlijk zou er hier verder nooit iets mee gebeurd zijn. Zoals het hoort. Als ze het niet tonen in hun programma kreeg hij juist niets van schorsing. Dus Studio 1 kan dus eigenlijk bepalen wie er geschorst wordt ofzo? :?

Studio 1 heeft gewoon de beelden getoond. De bond heeft de straf bepaald.
Bij Brugge moeten ze dit jaar blijkbaar hun lesje 5-6 keer herhalen voordat ze het snappen: Een andere speler slaan/stampen/een kopstoot geven mag niet! En weer heel Calimero dat er nog over gediscussieerd wordt als ze gestraft worden voor gedrag dat niet op/langs een voetbalveld thuishoort!
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor TSJERNOBYL op wo 15 sep 2010 10:47 pm

fatsjie schreef:
Kennyroelandts schreef:
Kennyroelandts schreef:*knip

Studio 1 heeft gewoon de beelden getoond. De bond heeft de straf bepaald.
Bij Brugge moeten ze dit jaar blijkbaar hun lesje 5-6 keer herhalen voordat ze het snappen: Een andere speler slaan/stampen/een kopstoot geven mag niet! En weer heel Calimero dat er nog over gediscussieerd wordt als ze gestraft worden voor gedrag dat niet op/langs een voetbalveld thuishoort!

Ik vind eigenlijk ook dat da van Dalmat nie bestraft moet worden. De secondes voordat een corner getrapt word zitten ze tegen/over/langs/onder/... andere spelers te kruipen. Het hoort inderdaad niet maar daar moet de bond zich nie mee bezig houden imo. Gepaster is een disciplinaire straf vanuit FCB vind ik.
Er gebeuren veel lelijkere dingen die de bond langs zich neer legt.
Afbeelding
TSJERNOBYL (oude nickname: TSERNOBYL)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor eXistenZ op vr 24 sep 2010 11:25 am

Na 19 dagen is coach Capuano weg bij Eupen

vr 24/09/2010 - 10:23 Eziolino Capuano heeft het slechts 19 dagen uitgehouden bij Eupen. De Italiaan stapt naar eigen zeggen zelf op bij de promovendus. Capuano haalde in drie wedstrijden één punt, het enige punt voor Eupen, en was pas negentien dagen geleden Dany Ost opgevolgd.

Capuano trad op 6 september in de voetsporen van Ost, die na een 0 op 15 zelf besliste weg te gaan. In zijn eerste duel pakte Capuano een punt (0-0 op Zulte Waregem), gevolgd door nederlagen tegen Germinal Beerschot (0-1) en Club Brugge (4-0).

Verschillende media pakten vrijdagochtend met het nieuws uit, clubmanager Manfred Theissen bevestigde het ontslag van de 45-jarige Italiaan aan Sporza.

In Vers L'Avenir zegt Capuano dat het zijn eigen beslissing is, en niet die van clubbaas Antonio Imborgia. Vanmiddag om 14u is er een persconferentie in Eupen, dan moet er meer duidelijkheid komen.

Ignorance is Bliss
eXistenZ

Berichtdoor The_Tuxedo op vr 24 sep 2010 1:02 pm

eXistenZ schreef:
Na 19 dagen is coach Capuano weg bij Eupen

vr 24/09/2010 - 10:23 Eziolino Capuano heeft het slechts 19 dagen uitgehouden bij Eupen. De Italiaan stapt naar eigen zeggen zelf op bij de promovendus. Capuano haalde in drie wedstrijden één punt, het enige punt voor Eupen, en was pas negentien dagen geleden Dany Ost opgevolgd.

Capuano trad op 6 september in de voetsporen van Ost, die na een 0 op 15 zelf besliste weg te gaan. In zijn eerste duel pakte Capuano een punt (0-0 op Zulte Waregem), gevolgd door nederlagen tegen Germinal Beerschot (0-1) en Club Brugge (4-0).

Verschillende media pakten vrijdagochtend met het nieuws uit, clubmanager Manfred Theissen bevestigde het ontslag van de 45-jarige Italiaan aan Sporza.

In Vers L'Avenir zegt Capuano dat het zijn eigen beslissing is, en niet die van clubbaas Antonio Imborgia. Vanmiddag om 14u is er een persconferentie in Eupen, dan moet er meer duidelijkheid komen.

Ik kan er niet aan doen: haha wat een klucht :lol: Wou hij een record vestigen? Nu ja, ik ga hem niet missen.
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport