register Paswoord vergeten?

Formule 1 Seizoen 2010

Tom boonen, Kim Clijsters, Ronaldinho & Kaka

Re: Formule 1 Seizoen 2010 -> Nieuwe Poll: 17/01/10

Berichtdoor Moonknight op di 09 feb 2010 6:05 pm

Force India toont nieuwe VJM03-bolide

Force India heeft vandaag haar nieuwe wagen voor volgend seizoen voorgesteld. Die haat door het leven als de VJM03.

Met een hoge neus en de haaienvin aan de motorkap volgt de VJM03 de designtrends onder de wagens voor volgend seizoen.

De nieuwe wagen wordt deze week nog getest op het circuit van Jerez de la Frontera. Force India hoopt beter te kunnen doen dan in 2009, een recordjaar toen de Indische renstal haar eerste pole positie en podiumplaats kon scoren.

Adrian Sutil en Vitantonio Liuzzi vormen de rijdersline-up voor komend seizoen met Paul di Resta als test- en reservepiloot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: http://f1-club.clint.be/
Moonknight (oude nickname: moonknight)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op di 09 feb 2010 6:06 pm

Renault-zitje van Petrov onzeker?

Afbeelding

Jacques Villeneuve hoopt nog steeds dat hij in 2010 kan terugkeren in de Formule 1, ondanks het gebrek aan beschikbare racezitjes. De enige nog resterende zitjes situeren zich bij Campos en USF11

Maar volgens de laatste geruchten zou het zitje van Vitaly Petrov bij Renault onveilig zijn na berichten dat het beloofde sponsorgeld van de Russische piloot niet betaald kan worden.

Het eerste deel van het 7,5 miljoen euro tellende sponsorbedrag moet betaald worden op 1 maart, gefinancierd door een banklening bij een instelling in St. Petersburg dat misschien nooit werkelijkheid zal worden.

"Ik blijf hard werken om aan team uit te leggen waarom het een goede zaak is om me in de wagen te plaatsen, en eerlijk gezegd voel ik aan dat de boodschap alsmaar beter overkomt," aldus Villeneuve, de wereldkampioen van 1997.

"Het is niet altijd gemakkelijk om te vechten tegen piloten die miljoenen meebrengen, maar ik ga geen uitdaging uit de weg."

Todt: "Teams mogen 3 races missen per jaar"

De FIA heeft besloten dat een team dit jaar zonder gevolgen drie races mag missen. Dit is dus mogelijk goed nieuws voor US F1 en Campos Meta die moeite hebben om rond te komen met het budget. Als de eerste Grand Prix dus te vroeg komt, is er vooralsnog 'niets aan de hand'.

Dat vertelde FIA-president Jean Todt tegen de Italiaanse krant Gazzetta dello Sport. Onder de vorige Concorde Overeenkomst kon de FIA nog een team voorgoed schorsen als het een race miste.

"Tijdens de laatste bijeenkomst van de World Motor Sport Council is besloten dat een team drie ronden van het wereldkampioenschap mag missen. Dit hoeven niet drie races achter elkaar te zijn."

"Als een team zich terugtrekt uit het kampioenschap, betekent dat niet dat er automatisch een nieuw team voor in de plaats komt. Het is dan aan de FIA om te beslissen of een team in aanmerking komt voor een startbewijs of niet," aldus Todt.

Todt had het ook nog over de invoering van licenties voor teambazen. Dit om een herhaling van Flavio Briatore te voorkomen in de toekomst. "We werken nu aan de introductie van een licentie die alle teammanagers straks verplicht moeten hebben," aldus Todt.

Todt blijft maar één termijn FIA-president

Jean Todt heeft gezegd niet de intentie te hebben om zoals Max Mosley gedurende meerdere termijnen het presidentschap van de FIA in te vullen.

De Fransman, voormalig teambaas van het Ferrari-team, werd vorig jaar in oktober verkozen tot de nieuwe voorzitter van de internationale automobielfederatie - eveneens het overkoepelende orgaan van de Formule 1.

"Ik zal maar één termijn uitzitten," vertelde Todt aan La Gazzetta dello Sport. "Het is gek om te bedenken dat Mosley het 16 jaar heeft gedaan. Ik heb ook nog andere dingen die ik wil doen en het leven is te kort."

Todt staat bekend om zijn hoge nervositeit toen hij aan de leiding stond van Peugeot en Ferrari. Het ging zelfs zover dat de Fransman pleisters op zijn vingers moest dragen om te voorkomen dat hij zijn nagels kapot beet op de pitmuur.

"De stress is niet gezakt nu ik FIA-president ben, het is gewoon anders," zei hij. "In vergelijking met Peugeot en Ferrari, is het enige verschil dat ik daar wél goed betaald werd! Dit doe ik voor mijn passie en om een bijdrage te leveren aan de sport waar ik van hou."

Het mandaat van Jean Todt loopt nog tot het einde van 2013.

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op wo 10 feb 2010 4:45 pm

Red Bull stelt nieuwe wagen voor in Jerez

Vandaag heeft Red Bull officieel zijn nieuwe bolide voor volgend seizoen voorgesteld. Dit gebeurde voor aanvang van de tweede testsessie van het jaar, namelijk in Jerez. De rijders blijven Sebastian Vettel en Mark Webber.

De nieuwe auto is eigenlijk meer een doorontwikkeling van de auto van vorig jaar waarmee Sebastian Vettel tweede werd in het wereldkampioenschap.

De RB6 is hier en daar wel geoptimaliseerd voor de dubbele diffuser, waarmee dit jaar voor het laatst wordt gereden. Daarom besloot het team om de eerste testsessie van het jaar aan zich voorbij te laten om zo langer in de windtunnel naar tijdwinst te kunnen speuren.

Ook de voorvleugel is hoger waardoor de de lucht beter naar de achterzijde van de wagen moet gaan. Ook heeft de RB6 een ver naar achter doorlopende haaienvin, net zoals de meeste andere teams.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op wo 10 feb 2010 5:18 pm

Foto uitgelekt van de nieuwe Lotus

Er is een foto uitgelekt van de nieuwe Lotus die dit seizoen zijn debuut zal maken in Formule 1.

Testcoureur Fairuz Fauzy reed op Silverstone achter gesloten deuren een shakedown maar blijkbaar was er toch iemand die een foto kon maken van de bolide.

De kleur van de auto is zoals de traditie het wilt groen met geel. Het is wel niet zeker of dit de definitieve kleurstelling is maar er mag aangenomen worden dat het waarschijnlijk in de buurt ervan zal zijn.

Pas in september vorig jaar kreeg Lotus te horen dat een startbewijs voor 2010 zeker was en sindsdien is het heel snel gegaan voor het team. “De shakedown is begonnen, ik zie heel wat tranen”, meldde Tony Fernandes eerder via Twitter.

Afbeelding

Bron: http://f1-club.clint.be/ + http://www.autosport.com/
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op wo 10 feb 2010 5:39 pm

Die Lotus ziet er zo bad-ass oldskool uit, prachtig!
Ik hoop echt dat ze er vele jaren inblijven en dat ze terug een vaste waarde worden.
Die Red Bull lijkt mij momenteel de beste wagen van het park, ze zijn vorig jaar met de beste wagen geëindigd en die was, zoals in het artikel ook te lezen staat, nog niet volledig op de dubbele diffuser afgestemd. Ik tip hen dus als (een van) de beste seizoensstarter(s) maar of het zo zal blijven (cfr. Brawn vorig jaar dat op een half seizoen zijn titel vastlegde en later minder evolueerde) is nog maar de vraag.
Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Moonknight op vr 12 feb 2010 4:55 pm

Wordt Campos Volkswagen in 2011?

Bernie Ecclestone en Jose Ramon Carabante hebben hun krachten gebundeld om het Campos-team te redden. Dat schrijft de Spaanse krant Diario AS. Volgens hen zit Volkswagen mee in het project.

De deal zou inhouden dat teampartner en president Carabante de renstal overneemt van Adrian Campos en ervoor zorgt dat het team de seizoensopener in Bahrein haalt, alvorens de Duitse wagenfabrikant Volkswagen mee in het team stapt vanaf 2011.

Volgens AS zou het team ook een naamsverandering willen ondergaan voor de start van het seizoen zou de miljoenenschuld aan Dallara afgelost kunnen worden.

De mogelijk nieuwe teambaas van de renstal wordt voormalig Force India-teambaas Colin Kolles.

Nieuwe lay-out Silverstone

Silverstone heeft bekend gemaakt dat er voor de Grand Prix van 2010 een nieuwe lay-out zal gebruikt worden. Het gaat om de "Arena" lay-out op het circuit van Silverstone dat oorspronkelijk werd ontworpen voor de races van de Moto-GP.

Richard Phillips, directeur bij Silverstone, vertelt: "De 'Arena' lay-out werd ontworpen met de nieuwe veiligheidsregelingen van de Moto-GP in het achterhoofd. Maar toch is bij het ontwerp rekening gehouden dat de lay-out zowel moet dienen voor vierwielige als tweewielige voertuigen."

"We hebben rekening gehouden met de mening van verschillende rijders en we zijn er zeker van dat het 'Arena Complex' een perfecte aanvulling is bij wat Silverstone al te bieden had."

In 2010 zullen de Formule 1-wagens de layout van 2009 volgen tot aan de bocht "Abbey", vervolgens gaan ze via de "International track backstraight" naar het nieuwe "Arena Complex". Na het "Arena Complex" volgt de "National track straight" om zo bij de huidige Grand Prix lay-out te komen, namelijk "Stadium Section" en "Brooklands". Door dit nieuwe ontwerp van het circuit zullen de bochten Priory en de wereldbekende bocht "Bridge" niet meer gebruikt worden. Het doel van dit is alles is volgens Phillips om de fans dichter bij het spektakel te brengen.

De nieuwe lay-out betekent 760 meter méér "Silverstone" dit jaar en de wagens worden verwacht om er tot vier seconden langer over te doen om een ronde af te werken.

Afbeelding
Afbeelding

Bronnen: http://f1-club.clint.be/ + http://www.autosport.com/

FIA zal startgewichten niet meer publiceren

Afbeelding

De FIA heeft bevestigd dat het de startgewichten van de wagens dit jaar niet meer zal publiceren.

Vorig jaar maakte de FIA na elke kwalificatie bekend met welk gewicht de wagens de race van start zouden gaan. Dat gaf de fans een inzicht in de pitstopstrategie van de teams.

Nu er voor dit seizoen een verbod op bijtanken is gekomen, zullen de wagens op de startgrid volledig volgetankt zijn om de hele race uit te rijden. Mocht de FIA opnieuw besloten hebben om de gewichten te publiceren, zou ook meteen duidelijk worden welke wagens en motoren het meest efficiënt met de benzine omspringen.

In het FIA-reglement staat nu ook te lezen dat de piloten die de laatste kwalificatiesessie rijden de race moeten starten op de band waarmee ze hun beste ronde hebben gereden in de kwalificatie.

Er is ook duidelijkheid gekomen over een mogelijke testdag voor het geval er een vervangpiloot moet ingezet worden tijdens het seizoen. De test wordt enkel toegelaten als de vervangpiloot tijdens de voorbije twee jaar geen F1-race heeft gereden en kan enkel doorgaan op een circuit waar geen F1-race gehouden wordt.

Als de test plaatsvindt en het blijkt dat de vervangpiloot toch niet nodig is, dan zal het team een dag minder mogen testen het daaropvolgende jaar.

Hülkenberg: "Cosworth-motor beter dan Toyota"

Afbeelding

Nico Hülkenberg heeft verklaard dat de krachtbron van motorfabrikant Cosworth beter en sterker aanvoelt dan de Toyota V8 waarmee het team vorig jaar reed.

De Duitse rookie, die testrijder was voor Williams in 2009 en in 2010 de races zal afwerken voor het Britse team, heeft zowel ervaring met Williams-wagens aangedreven door Toyota als die door Cosworth.

Williams maakt dit jaar de overstap naar Cosworth, de onafhankelijke motorfabrikant die ondersteund werd door de FIA en ook de nieuwe teams van Virgin, Lotus, Campos en USF1 zal bevoorraden.

"De motor is goed, ik ben er positief door verrast," vertelde Hülkenberg in Jerez. "Het voelt beter aan, sterker ook."

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op za 13 feb 2010 9:18 am

Prachtige wagen, een van de mooiste van het hele veld 8-)

Lotus Racing presenteert de Lotus Cosworth T127

Lotus Racing heeft vandaag de Lotus Cosworth T127 voorgesteld in London. Teambaas Tony Fernandes, Chief Technical Officer Mike Gascoyne en piloten Jarno Trulli, Heikki Kovalainen en Fairuz Fauzy mochten de cover van de wagen trekken, voor een publiek van ongeveer 500 genodigden.

Bij het onthullen van de wagen kwamen de traditionele groen-gele kleuren tevoorschijn, de kleuren die vele herinneringen aan eerdere glorie moeten heropwekken.

"Ik ben ongelooflijk trots om hier vandaag te zijn en de wereld te kunnen tonen waaraan we zo hard gewerkt hebben de laatste vijf maanden. Het doet me enorm veel plezier om te zien dat een team dat vijf maanden geleden niet eens bestond nu een drijvende kracht is, vol van enthousiasme en passie voor Lotus Racing. We hebben een prachtige machine gebouwd op heel korte tijd." Zei teambaas Tony Fernandes.

"We hebben nu twee belangrijke mijlpalen gehaald; onze inschrijving en onze wagen. Het echte werk moet echter nog starten. We gaan nu beginnen testen maar ik ben zeker dat het team de verwachtingen zal overtreffen, overal waar we komen. We zullen snel vele fans hebben over de hele wereld."

Mike Gascoyne voegde eraan toe: "De laatste maanden waren de meest uitdagende uit mijn carrière. Dit was een hele uitdaging voor het team maar we zijn er altijd voor gegaan. We hebben nu een prachtige wagen, dus ik ben blij dat we dit bereikt hebben. We hebben een goede basis om het seizoen mee aan te vatten. Het harde werk komt er nu aan, maar we zijn er klaar voor!"

De Lotus Racing T127 wordt aangedreven door een Cosworth-motor en zal een Xtrac-versnellingsbak bevatten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op vr 19 feb 2010 12:38 pm

Michelin bezig met officiële onderhandelingen

Afbeelding

De huidige bandenleverancier Bridgestone heeft even geleden besloten om aan het einde van dit seizoen uit de Formule 1 te stappen. Nu zijn ze dus op zoek naar een opvolger. Hierbij dook meteen de naam van Michelin op, dat in 2006 stopte met het leveren van rubber in de hoogste autosportklasse.

Het bedrijf ontkende eerst de geruchten, maar geeft nu toch toe in gesprek te zijn met de internationale autosportfederatie FIA.

"We zijn bezig met officiële onderhandelingen.", zei Jean-Dominique Senard, financieel directeur van de fabrikant, in een interview met Bloomberg. "We overwegen terug te keren, maar er zijn wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Het bandenreglement zou moeten veranderen met het oog op brandstofbesparing en CO2-reductie."

De FIA wilde niet reageren op dit bericht.

Massa: "We maken kans op de titel"

Afbeelding

Ferrari-rijder Felipe Massa heeft er vertrouwen in dat hij volgend seizoen kan meedoen in de strijd om de wereldtitel. De Braziliaan verklaarde gisteren na afloop van de tests dat Ferrari over een betrouwbare, snelle en constante wagen beschikt.

Alhoewel Massa niet wilde beweren dat hij dit jaar daadwerkelijk aan de haal kan gaan met de rijderstitel, zei hij: "Natuurlijk kunnen we zeggen dat we een betrouwbare wagen hebben, maar voor de rest is het nog te vroeg. Ik hoop echt dat ik de titel kan winnen."

"Diegene die het beste werk levert, dag na dag, op het circuit en thuis, wint de titel. Ikzelf ben niet het belangrijkste in het hele plaatje. Wat telt is dat we weten dat we een snelle en consistente wagen hebben."

De Ferrari-rijder legde gisteren tijdens de laatste testdag van de week in Jerez zo'n 700 kilometer af. Zijn programma bestond uit een uithoudingstest gevolgd door het vergelijken van de drie verschillende types slicks die de teams konden gebruiken op de Spaanse omloop.

"We hebben nog nooit 700 kilometer gereden op één dag," zei hij op het einde van de dag. "Wat mijn fysiek betreft, voel ik me goed, ik dacht eigenlijk dat ik nogal vermoeid ging zijn. Ik ben blij met het werk dat we hebben gedaan vandaag, omdat we de wagen konden testen onder alle omstandigheden."

"Ik ben blij voor mezelf en het team: we konden het beoogde programma afwerken en er zijn nu veel gegevens die we tijdens de komende dagen kunnen analyseren, dus we kunnen onszelf op de best mogelijke manier voorbereiden op de volgende test."

Op de vraag wat Massa's commentaar was op een artikel dat onlangs in een Spaans magazine werd gepubliceerd, zei hij: "Kijk, ik kan enkel zeggen dat Fernando en ik er eens goed moesten om lachen! Laten we geen tijd verliezen met deze zaken."

"Mercedes vervangt directeurs uit Brawn-tijdperk"

Afbeelding

De website Pitpass.com meldt dat Nick Fry Mercedes GP verlaten heeft. Fry zou niet de enige zijn die is moeten vertrekken. Ook de andere directeurs uit het Brawn GP-tijdperk zouden vervangen zijn. In de leiding van de renstal is alleen Ross Brawn overgebleven uit 2009.

Nick Fry, die algemeen directeur van het team was, zou vervangen zijn door Mohamed Badawy Al Husseiny, de directeur van aandeelhouder Aabar. Mercedes-motorsportbaas, Norbert Haug, nog een directeur afkomstig van Aabar en twee afgevaardigden van Daimler nemen de plekken in van de voormalige directeuren Caroline McGrory, Nigel Kerr, John Marsden en Gordon Blair.

Fry toonde vrijdag zijn gezicht bij de Lotus F1-presentatie, maar het is onduidelijk of hij doorgaat in de Formule 1. De Engelsman begon in 2004 bij het team, wat toen nog onder de naam Honda F1 reed.

Aldar verkoopt Yas Marina-circuit

Afbeelding

De ontwikkelaar van het Yas Marina-circuit heeft de omloop verkocht aan de regering van Abu Dhabi. Dat schrijft de lokale pers.

Aldar, de ontwikkelaar van het circuit dat vorig jaar het F1-seizoen mocht afsluiten, maakt eerder deze maand bekend dat ze in 2009 79% minder inkomsten hadden.

Het bedrijf heeft daarom een aantal belangrijke onderdelen verkocht, waaronder het state-of-the-art Grand Prix-circuit.

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op vr 19 feb 2010 12:43 pm

Redding is nabij voor Campos-team

Het Campos Meta 1-team staat op het punt gered te worden door middel van een herstructurering. Dat schrijft het magazine Autosport.

Meerderheidsaandeelhouder Jose Ramon Carabante zou de volledige controle over het team verwerven van oprichter Adrian Campos.

De renstal, die in de voorbije paar maanden niet gespaard bleef van financiële problemen, zou op die manier kunnen deelnemen aan het komende F1-seizoen achter het stuur van de Dallara-Cosworth wagen.

Onze landgenoot Bertrand Baguette wordt overigens sterk gelinkt met het tweede racezitje bij het Spaanse team.

Villeneuve: "Ik begin snel weer met trainen"

Afbeelding

Gisteren doken de geruchten op de Jacques Villeneuve mogelijk een rentree zal maken in de Formule 1. Vandaag meld het Duitse Auto, Motor und Sport dat de wereldkampioen van 1997 heeft laten weten dat hij zich aan het voorbereiden is op een mogelijke terugkeer in de Formule 1.

Volgens de laatste geruchten kan de Canadees een stoeltje krijgen bij Stefan Grand Prix, het team dat op dit moment nog geen startbewijs heeft.

"Ik begin snel weer met trainen.", zei Villeneuve, die in 2006 voor het laatst een Grand Prix reed. "Ik moet klaar zijn voor het geval er zich een kans voordoet. Mocht ik niet meteen bij de eerste race aan de start staan, misschien dan later in het seizoen. Vorig jaar waren er tijdens het seizoen ook een paar rijderswissels. Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in dat ik het kan."

Als Stefan Grand Prix een startbewijs krijgen voor 2010, dan zou Villeneuve wel interesse hebben in een racestoeltje bij dat team.

"Dat zou een geweldige kans zijn. Als het team echt op de steun van Bernie Ecclestone kan rekenen, dan mag je er toch vanuit gaan dat het team ook echt op de startgrid komt. En met het materiaal van Toyota zou Stefan Grand Prix wel eens het beste nieuwe team kunnen worden. Het project van Zoran Stefanovich ziet er erg serieus uit", aldus Villeneuve.

De 38-jarige Canadees denkt dat hij kan helpen om van Stefan GP een topteam te maken.
"Ik heb ervaring, ik heb races gewonnen en ben een keer wereldkampioen geworden. Dat lijkt me toch meer dan een coureur die net uit de GP2 komt. Ik weet bovendien wat er komt kijken bij het opzetten van een team. Ik heb dat allemaal al een keer gedaan."

"Verder zijn de auto's weer zoals ik ze het liefste heb. Ze lijken weer een beetje op de wagens waarmee in 1996 en 1997 werd gereden. Met slicks en zonder een complete elektronicawinkel aan boord. Ook het rijden zonder bijtanken spreekt me aan. Ik was altijd beter in het controleren van de bandenslijtage en de brandstofverbruik dan mijn teamgenoten."

"Maar als ik een bedrag van 20 miljoen dollar moet meenemen, dan ziet het er slecht uit. Ik ben niet van plan om weer bij bedrijven langs te gaan voor geld. Ik weet namelijk niet wat ik ze kan beloven. Ik geloof echter dat als een team mij in de auto zou zetten, zij dan zelf gemakkelijker nieuwe sponsors zouden kunnen vinden."

Einde USF1-team?

Afbeelding

Argentijnse media meldde vandaag dat USF1 mogelijk het volledige seizoen zal missen. De teambaas Peter Windsor zou aan Jose Maria Lopez, de vader van de gelijknamige coureur, hebben bevestigd dat het team niet zal racen.

Het gerucht dat het team in financiële problemen zit gaat al weken de ronde. Ook Formule 1-baas Bernie Ecclestone heeft zich al openbaar geuit over dit onderwerp. Het Amerikaanse team heeft bovendien nog steeds geen teamgenoot voor Lopez bevestigd.

Hun coureur Lopez geeft echter zijn Formule 1 droom nog niet meteen op. Volgens het Duitse Motorsport Total hebben YouTube-baas Chad Hurley, die betrokken is bij USF1, Jose Ramon Carabante van Campos en Felipe McCough, de manager van Lopez, elkaar vandaag ontmoet in Londen om te praten over een overeenkomst.

Dit nieuws zou voor Stefan Grand Prix bijzonder goed zijn. Het Servische team hoopt nog altijd dit seizoen te kunnen racen. Nu dat USF1 weg valt wordt de kans daarop alleen maar groter.

USF1-team: "We zijn nog niet weg"

Afbeelding

Gisteren meldde Argentijnse media dat het Amerikaanse USF1-team dit seizoen geen race zal rijden. De renstal spreekt dat gerucht echter tegen.

“In tegenstelling tot wat veel media stellen zijn we nog niet weg. Meer informatie komt binnenkort.”, laat het team weten via Twitter.

Hun coureur Jose Maria Lopez was niet zeker van de zaak. Hij liet zijn begeleidingsteam vragen hoe het nu juist zat. Na het gesprek met USF1 vlogen de Argentijn en zijn vader naar Londen. Daar hadden ze een gesprek met Formule 1-baas Bernie Ecclestone. De gesprekken zijn naar eigenzeggen positief afgelopen.

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op vr 19 feb 2010 8:32 pm

Carabante neemt Campos over

Afbeelding

Het nieuwe team Campos Meta heeft bevestigd dat Jose Ramon Carabante het team overgenomen heeft. Colin Kolles, de voormalige teambaas van Midland en Spyker, neemt ook hier de rol van teambaas van Campos Meta op zich. Eerder had het team die functie aan stichter Adrian Campos toegewezen.

Na enkele weken speculatie over de toekomst van het team werd deze namiddag bekend gemaakt dat Carabante nu de nieuwe eigenaar is van Campos. Carabante was al eerder een aandeelhouder van het team, maar is nu in het bezit van de meerderheid van de aandelen.

“Ik zou Bernie Ecclestone willen bedanken,” begon Jose Ramon Carabante. “Hij heeft zich enorm ingezet om ons te steunen terwijl we eraan werkten om het team in leven te houden.”

“De hele reddingsactie was een race tegen de tijd met een doel dat nog steeds ongewijzigd is: twee competitieve wagens aan de start van het F1-seizoen brengen in Bahrein,” vervolgde Carabante.

“We hebben nog veel werk voor de boeg, maar we zijn opgewonden over ons F1-debuut en we kijken uit naar een competitief seizoen.”

Het team heeft al een contract met Bruno Senna, maar de bekendmaking van de tweede rijder laat op zich wachten. Ondertussen linken verschillende geruchten Jose Maria Lopez aan het tweede zitje, niettegenstaande de Argentijn al een contract heeft bij USF1. Ook landgenoot Jérôme D’Ambrosio zou nog in de running zijn voor een zitje bij Campos.

Stefan GP start auto en bevestigt Nakajima

Afbeelding

Stefan Grand Prix heeft vrijdagochtend voor het eerst de nieuwe auto gestart. Dat heeft teambaas Zoran Stefanovic laten weten. Met die bolide willen zij komend seizoen in de Formule 1 rijden. De Servische renstal gaat deze maand ook testen in Portugal.

"We hebben vandaag een nieuwe mijlpaal bereikt.", zei Stefanovic tegen het Britse Autosport. "Om acht uur vanochtend hebben we onze auto, de Stefan 01, voor het eerst gestart. Het opstarten verliep zonder problemen. We zijn nu klaar om met de auto te gaan testen en racen. Alleen hebben we op dit moment nog geen banden."

Stefan GP is zich al druk aan het voorbereiden op het komende seizoen en dat terwijl ze nog geen startbewijs bezitten voor 2010.

Stefanovic liet ook weten dat de rijders bijna vastliggen.

“Op dit moment kunnen we zeggen dat we dicht tegen de afronding van onze line-up aan zitten. We naderen een overeenkomst met Jacques Villeneuve en ook met een andere coureur voor de positie van reserverijder. Maar onze eerste coureur zal in elk geval Kazuki Nakajima zijn.”

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op di 23 feb 2010 2:39 pm

USF1-team wil vier races missen

Afbeelding

Het Amerikaanse USF1-team laat weer van zich horen. Afgelopen week doken de geruchten op dat de renstal geen enkel race zou rijden. Nu geeft teambaas Ken Anderson toe dat ze toestemmingen aan de international autosportbond, FIA, hebben gevraagd om de eerste vier races van het seizoen 2010 te missen.

"We zijn met de FIA in overleg over hoeveel races we kunnen missen.", liet de teambaas aan de New York Times weten. "In een ideale situatie mogen we de eerste vier races missen en starten we in Barcelona."

Volgens het Concorde Agreement mag elk team drie races per seizoen missen, maar aangezien het team er vier wil missen betekent dat volgens de FIA een overtreding.

Anderson is zich er van wel bewust dat het verzoek niet aanvaard kan worden.

"Ik denk dat alles mogelijk is. Maar wat zou het nut van een uitsluiting zijn? Waarom zouden ze ons eerst toelaten en bij de eerste de beste tegenslag ons een schop geven en buitenspel zetten? Dat is duidelijk niet het signaal dat ik van hen krijg op dit moment. Ze willen helpen, ze willen ons erbij."

Het team zou graag snel een antwoord krijgen, zodat ze dan ook sponsors aankunnen trekken.

"Als het antwoord nog twee weken op zich laat wachten, wordt het moeilijk."

Anderson beweert ook dat hun coureur Jose Maria Lopez niet meteen zal vertrekken. Hij spreekt echter de geruchten niet tegen dat de Argentijn in gesprek is met een ander team, Campos.

"Natuurlijk bekijkt hij ook zijn mogelijkheden.", gaf Anderson toe.

Tevens sprak Anderson tegen dat Chad Hurley van YouTube en Peter Windsor het team zouden hebben verlaten.

Alonso: "Ferrari is mijn beste wagen ooit"

Afbeelding

Fernando Alonso heeft gezegd dat de Ferrari F10 de beste wagen is die hij ooit bestuurd heeft. Dat verklaarde de Spanjaard na afloop van de voorlaatste testweek die doorging op het circuit van Jerez.

Alhoewel Ferrari tijdens de tests op Jerez niet in de spotlight kwam met ultrasnelle tijden, deed vooral de consistentie van de wagen over lange runs de aandacht trekken van de andere teams.

"Er zijn geen redenen om pessimistisch te zijn," vertelde Alonso. "Dit is de beste wagen die ik ooit heb gehad. Op de twee dagen die ik testte was het zonnig en het circuit was droog, en ik kon meer rijden dan ik dacht. We hebben goed werk geleverd wat de betrouwbaarheid en de lange runs betreft."

Volgens Alonso heeft Ferrari echter nog niet haar ware potentieel getoond.

"Red Bull, McLaren en Renault zijn allemaal heel snel en hebben hun kaarten op tafel gelegd," zei hij. "Maar wij verstoppen ons nog wat. We moeten de gegevens nog bekijken maar we zijn heel optimistisch."

"Waar we nog moeten verbeteren is waarschijnlijk de korte runs met weinig benzine. Daar zijn Red Bull en McLaren sneller en ze zullen de referentie vormen om de F10 te verbeteren tijdens de volgende test in Barcelona."

Villeneuve ziet in Stefan GP een serieuze renstal

Jacques Villeneuve ziet een terugkeer in de Formule 1 bij Stefan GP wel zitten. Enig probleem is dat de renstal voorlopig nog niet gerechtigd is om aan de start te staan van de eerste Grand Prix in Bahrein binnen 3 weken.

Volgens de Servische zakenman Zoran Stefanovic kan daar binnenkort verandering inkomen. Stefan GP heeft hun auto zo goed als klaar en Kazuki Nakajima is al binnengehaald als eerste rijder terwijl hun tweede rijder Jacques Villeneuve zou zijn.

Volgens Villeneuve staat Stefan GP al veel verder dan de nieuwe teams. Vooral Campos en US F1 lijken hun zaakjes nog niet geklaard te hebben en hun toekomst is dus nog steeds onzeker.

“Als alles lukt, dan is Stefan GP een zeer interessante optie. Het team heeft serieuze plannen. Dat is te merken aan de voortgang die Stefan GP boekt en hoe Zoran over zijn team praat. En dan zonder startbewijs," vertelde Villeneuve tegen SpeedTV.

Villeneuve heeft vooral veel vertrouwen in de Servische renstal doordat Stefanovic de inboedel van Toyota heeft overgenomen en dus een degelijke basis hebben om mee verder werken. “De Toyota van 2009 was zeker niet slecht. De auto is nu doorontwikkeld en ik weet zeker dat het daarmee voor de andere nieuwkomers zou eindigen."

"Het enige probleem is dat Stefan GP geen testdagen krijgt. Dat kan lastig worden, maar het team heeft een goede uitvalsbasis. Het zou erg leuk om vanuit die positie verder te werken," aldus de Canadees.

Wat weten we na drie weken testsessies?

Afbeelding

Het is nog te vroeg om te zeggen dat Ferrari met haar F10 een streepje voor heeft op de concurrentie. Dat is de mening van Sebastian Vettel na acht dagen getest te hebben op het circuit van Jerez.

De Duitser, uitkomend voor Red Bull, zegt dat zijn team alsook de renstallen van Ferrari, McLaren en Mercedes, dicht bij elkaar zullen liggen wanneer het F1-circus naar Bahrein afzakt voor de seizoensopener van 2010.

"Ferrari ziet er redelijk sterk uit," vertelde hij aan Salzburger Nachrichten. "Maar alle topteams voeren nog verbeteringen door aan de wagens, dus er zit nog veel aan te komen. Het is daarom nog te vroeg om te beoordelen hoe sterk iedereen ervoor staat."

Maar terwijl vaststaande conclusies voorbarig blijken, zijn er wel enkele tekenen aan de wand over de waarschijnlijke vorm van de verschillende teams.

McLaren-rijder Jenson Button volgde de nieuwe Mercedes-wagen een poos tijdens de Jerez-test van vorige week en liet weten aan Bild am Sonntag dat de achterkant van de W01 "wat nerveus lijkt en dikwijls blokkeert tijdens het remmen".

De Duitse krant voorspelde te weten hoe de teams ervoor staan met Ferrari die de meeste punten kreeg, gevolgd door Red Bull, McLaren, Mercedes en Force India.

"Ik zou geld op onszelf inzetten," vertelde Force India-rijder Adrian Sutil, terwijl Sauber, Renault en Williams soms ook heel competitieve tijden konden neerzetten tijdens de afgelopen paar testsessies.

Peter Sauber vertelde aan het Zwitserse Blick dat Toro Rosso op hem een sterke indruk naliet tijdens de tests van afgelopen week.

"Ik denk dat we tussen de 8ste en de 12de of de 8ste en de 15de zullen zitten," aldus Toro Rosso-piloot Jaime Alguersuari. "Ik denk dat we samenstaan met Renault en Sauber. We weten nooit wat de benzineladingen zijn van Mercedes, ze kunnen drie of vier seconden trager zijn dan de beste en soms de snelste zijn."

Het Duitse magazine Auto Motor und Sport schrijft dat de voorbereidingstests nog nooit zo'n gebalanceerde grid hebben getoond.

"Zelfs na drie vierde van de tests is er nog geen duidelijke favoriet voor de titel opgedoken," aldus de publicatie.

Michael Schumacher voegde daaraan toe: "Barcelona zal een belangrijke tests worden voor iedereen en zal ons meer informatie geven over de prestatie van onze wagens."

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op wo 24 feb 2010 7:19 pm

Ferrari toont zich kritisch voor nieuwe teams

Afbeelding

Ferrari heeft een publieke aanval gelanceerd op de vier nieuwe teams die de Formule 1 vanaf dit jaar rijk is. Dat deed het bij monde van een column op haar officiële website. Daarbij spaarde de renstal geen kritiek tegen de internationale automobielfederatie, de FIA.

Ferrari bekritiseert openlijk het beleid van de FIA voor het aanmoedigen van nieuwe teams en vergelijkt de daad met het voeren van een "heilige oorlog". Volgens Ferrari had de FIA beter meer omgekeken naar fabrikanten zoals Toyota en BMW, die de sport vorig jaar verlieten.

"Van de dertien ingeschreven teams, hebben er zich nog maar elf op het circuit gemeld," schreef Ferrari. "Sommigen later dan anderen, en terwijl sommigen maar een paar honderd kilometer konden rijden, hebben anderen er veel meer gedaan maar aan een enorm lage snelheid."

"Wat het twaalfde team betreft, Campos Meta, is haar aandeelhoudersstructuur en dat van het management getransformeerd door middel van een cashinjectie van een ridder op het witte paard die erom bekend staat om dit soort last minute deals te voeren."

"Het dertiende team, USF1, lijkt zich te verstoppen in Charlotte, North Carolina, tot het ongenoegen van mensen als de Argentijn Lopez, die dacht zijn weg gevonden te hebben naar de F1-paddock. Toch bezitten ze nog de schaamteloosheid om te beweren dat alles prima gaat."

Ferrari is ook niet te spreken over de situatie rond Stefan GP, dat wel de middelen lijkt te hebben om deel te nemen aan de F1 maar van de FIA niet de toelating krijgt om zich een plaats op de grid toe te eigenen.

"Eerst lanceerden ze een gerechtelijk gevecht met de FIA, en dan rapen ze de beenderen op van het sterfbed van Toyota," ging de column verder. "Met mensen aan boord, waarvan sommigen een verleden hebben van enkele schandalen, wachten ze nu tot het eerste team afvalt - waarschijnlijk met de steun van diezelfde ridder op het witte paard."

"De situatie is de erfenis van de heilige oorlog gevoerd door de voormalige FIA-president. De oorzaak in kwestie was om kleinere teams toe te laten in de Formule 1. Dit is het resultaat: twee teams zullen in de start van het kampioenschap strompelen, een derde word geduwd door een onzichtbare hand - en een vierde, wel, daarvoor bel je best met de cel vermiste personen."

Soucek nieuwe reservepiloot bij Virgin Racing

Afbeelding

Virgin Racing heeft vandaag bevestigd dat Andy Soucek gecontracteerd werd als de nieuwe reservepiloot van het Britse team. Soucek vervangt Alvaro Parente, wiens deal niet doorging na een probleem met één van zijn sponsors.

Soucek is kampioen in de Formule 2 en werd de afgelopen paar maanden nog gelinkt met een zitje bij Campos Meta.

"We zijn blij dat we onze line-up konden afwerken en we kijken ernaar uit om samen te werken met Andy in Barcelona zodat hij zich wat vertrouwd kan maken met het team," vertelde teambaas John Booth.

Soucek zal aanwezig zijn bij de races in 2010 maar zal ook zijn racetalenten blijven aanscherpen door deel te nemen aan andere autosportevents.

"Ik ben heel opgewonden om me bij Virgin Racing te kunnen voegen," zei Soucek. "Deze rol biedt me een mogelijkheid om me voor te bereiden op de F1-omgeving, waar mijn ambities liggen op langere termijn."

Key nieuwe technisch directeur bij BMW Sauber

Afbeelding

James Key, die vandaag nog zijn afscheid aankondigde bij Force India, stapt over naar het team van BMW Sauber om daar de plaats in te nemen van technisch directeur Willy Rampf.

Willy Rampf heeft zelf besloten om te stoppen als hoofd van het technisch team en de fakkel door te geven aan Key, die overtuigd werd door de indrukwekkende faciliteiten bij Sauber.

"Ik wist meteen hoe het hier zat met de mogelijke opportuniteiten," vertelde Key. "De windtunnel, de supercomputer, het machinepark en de expertise waren heel overtuigend. Er is hier veel potentieel en met de alsmaar veranderende wereld van F1 denk ik dat het team heel goed geplaatst zit op dit moment."

Teameigenaar Peter Sauber vertelde onder de indruk te zijn van de prestaties van Key tijdens zijn periode bij Force India.

"Ondanks zijn jonge leeftijd, kan James terugkijken op tien jaar ervaring, en zijn wagen voor 2009 bewees een revelatie te zijn," aldus Sauber. "James komt van een privéteam en weet hoe hij moet werken met een beperkt budget."

Rampf zag in het mogelijke aantreden van James Key de ideale gelegenheid om afstand te nemen van het team.

"Ik heb mijn job met passie verricht, gedurende tien jaar, maar nu is het tijd om de fakkel door te geven," zei Rampf. "Peter Sauber bood me de kans om aan motorsport deel te nemen en ik waardeer alle jaren waarin ik voor het team kon werken."

James Key neemt vanaf mei de taken van Willy Rampf over.

Laatst bijgewerkt door Moonknight op wo 24 feb 2010 7:22 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op wo 24 feb 2010 7:21 pm

F1 wil Bridgestone niet kwijt in 2011

Afbeelding

De Formule 1-wereld doet alle pogingen om haar officiële bandenleverancier Bridgestone ervan te overtuigen om in de koningsklasse van de autosport te blijven na dit seizoen.

De Japanse bandenfabrikant, betrokken in de F1 sinds 1997 en van 2008 tot 2010 de enige bandenleverancier in de Formule 1, maakte op het einde van vorig seizoen bekend dat het zich terug zal trekken uit de sport op het einde van dit jaar.

De Koreaanse fabrikanten Kumho en Hankook zijn naar verluidt ook geïnteresseerd om het monopolie over te nemen in 2011 maar een bericht in het Spaanse El Mundo Deportivo doet denken dat het duo eigenlijk geen serieuze alternatieven zijn.

Naar verluidt zijn de teams heel bezorgd over de bandensituatie voor 2011 en vinden er gesprekken plaats over het verminderen van Bridgestone's benodigde uitgaven. De Japanse fabrikant geeft jaarlijks zo'n 55 miljoen euro uit aan haar F1-project.

De regels voor 2010 zijn reeds aangepast zodat er per evenement maar 11 bandensets in plaats van 14 beschikbaar zijn voor elke piloot.

Een woordvoerder van Michelin zei onlangs dat het Franse bandenmerk een terugkeer naar de F1 zou overwegen als de regels verder worden aangepast zodat de banden een rol kunnen spelen in benzinebesparing en het verminderen van de CO2-emissies.

Team USF1 brokkelt af, sponsors vertrekken

Het nieuws over het met problemen getaande USF1-team begint alsmaar negatievere proporties aan te nemen.

Nu duidelijk is dat de Amerikaanse renstal niet op tijd klaar zal geraken voor de eerste race in Bahrein, blijkt dat hoofdinvesteerder en YouTube-oprichter Chad Hurley en betaalpiloot Jose Maria Lopez in serieuze onderhandelingen zitten om over te stappen naar Campos.

Daarenboven heeft Locstein Group AG, een bedrijf gespecialiseerd in financiële dienstverlening, bevestigd dat het de renstal uit Charlotte niet meer zal sponsoren.

"Locstein had zich verbonden aan sponsoring van USF1, maar toen duidelijk werd dat het team niet kon deelnemen aan het hele 2010-seizoen, koos het ervoor om haar betrekkingen met USF1 op te zeggen," aldus het bedrijf in een verklaring.

Een ander definitief vertrek uit USF1 is dat van Brian Bonner, die de functie bekleede van head of business development.

"USF1 valt uit elkaar omdat teambaas Ken Anderson niet in staat is om zo'n project te managen," aldus een anonieme insider aan motorsport-total.com.

De insider liet weten dat tien van de 60 personeelsleden van USF1 het team hebben verlaten omdat ze eraan twijfelen of ze wel betaald zullen worden.

Anderson antwoordde door te zeggen dat de uitspraken van de insider enkel zijn perspectief weergeven. Sportief directeur Peter Windsor aan de andere kant was niet beschikbaar voor commentaar.

Media kan kritiek van Ferrari niet smaken

Afbeelding

Een column die gisteren gepubliceerd werd op de officiële website van Ferrari, en waarvan F1-Club gisteren melding maakte via het volgende nieuwsbericht, deed de wenkbrauwen fronsen onder de internationale media.

Het Duitse magazine Auto Motor und Sport diende Ferrari van antwoord en titelde 'Rode kaart voor Ferrari', nadat het Italiaanse team uithaalde naar de nieuwe F1-teams voor volgend jaar en daarbij geen kritiek achterwege liet op voormalig FIA-president Max Mosley.

"Ik heb zelden zo'n nonsens gelezen," schreef Michael Schmidt. "De aanval is een vergezochte samenzweringstheorie."

Smidt schreef dat er inderdaad misschien betere kandidaten waren geweest dan het geplaagde USF1 en Campos Meta, maar beweerde dat de F1 nieuwe teams nodig had en dat niet kan verwacht worden dat deze meteen heel snel zijn.

Het Britse Daily Telegraph noemde Ferrari's uithaal een "vernietigende aanval" terwijl het Franse nieuwsagentschap AFP schreef dat het team uit Maranello de FIA helemaal afkraakte. Ook het Italiaanse Gazzetta dello Sport noemde de column "bitter".

Het Franse Auto Hebdo zei dat Ferrari "de nieuwe jongens aanvalt" en The Times weet dat het steigerende paard "Mosley beschuldigt van de kinderziektes bij de nieuwe teams".

Onwetende
Onwetende

Re: Formule 1 Seizoen 2010 -> Nieuwe Poll: 24/02/10

Berichtdoor bjoerk op ma 08 maart 2010 7:48 pm

Nog een weekje en ze gaan weer beginnen. Reminds me, voor degene die denken dat ze nu la weten wie dit seizoen gaat winnen. Waag gerust eens een gokje en verdubbel uw geld :p

viewtopic.php?f=40&t=38035

Ge kunt er ook gokken op de race, maar de weddenschap voor het kampioenschap eindig vrijdag net voor het begin van de eerste practice run. Ik zet het hier omdat er waarschijnlijk wel F1 fans dit gaan lezen en een gokje willen wagen, een juiste gok kan veel opbrengen :)

My money is on Schumacher maar ik mag natuurlijk niet zelf inzetten :)
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor The_Unforgiven op ma 08 maart 2010 8:05 pm

ben benieuwd wat Schumi gaat uitspoken :)
Afbeelding

Afbeelding
The_Unforgiven (oude nickname: skatesmurf)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Moonknight op wo 10 maart 2010 5:27 pm

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op vr 12 maart 2010 4:47 pm

Tis misschien te laat dat ik dit besluit trek maar ik ga hier stoppen met al die nieuwsberichten te posten, zoals je mss al gemerkt hebt. Daar dient FU/IT toch niet voor, wel voor discussie en dat soort dingen. Indien er toch een paar mensen waren die de artikels interessant vonden, ik heb ze van deze website: http://f1-club.clint.be/. Maar de site bij uitstek voor de liefhebbers van autosport is natuurlijk http://www.autosport.com/.

Een interessant filmpje is dit mss, waar je de nieuwe sectie van het circuit te Bahrain in een simulatie te zien krijgt:

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bjoerk op vr 12 maart 2010 5:14 pm

ik vind dat ge gerust nog mogt posten maar anders gebruiken we het ook gewoon voor bespreken van het seizoen he
Afbeelding

bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Moonknight op vr 12 maart 2010 5:55 pm

bjoerk schreef:ik vind dat ge gerust nog mogt posten maar anders gebruiken we het ook gewoon voor bespreken van het seizoen he

We zullen het enkel bij het bespreken houden ;) Ik veronderstel dat de meeste mensen van FU/IT die geïnteresseerd zijn in de F1 hier het laatste nieuws ervan niet lezen maar wel op andere sites, zoals diegene die ik daarjuist gezegd heb.

Afbeelding

Daarjuist een artikel gelezen dat wel voor discussie vatbaar is: Teams gedoemd om McLarens innovatie te kopiëren. Kvind eigenlijk een beetje spijtig, dat alle teams (behalve McLaren) nu genoodzaakt zijn om het idee van McLaren te gaan kopieren en ze er dan weer geld in moeten gaan pompen. Want zoals gezegd geweest is in het artikel was het de bedoeling om kosten te besparen en nu is het weer van dat zoals vorig jaar met dien dubbelen diffuser van enkele teams waaronder Brawn GP. Zo basic mogelijk is het beste, daardoor krijg je ook meer spektakel omdat het dan steeds moeilijker wordt om de wagens te besturen. Niet dat de rijders het dit seizoen makkelijk gaan krijgen met dat tankverbod. Hierdoor zullen ze goed op hun banden moeten gaan letten en naarmate de wedstrijd vordert en de wagens steeds lichter worden zullen oa de rempunten steeds later komen te liggen.

Reacties zijn altijd welkom :)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Zerotolerance op do 18 maart 2010 12:07 pm

Ik vind dat tankverbod eigenlijk wel spijtig. Het kan misschien wel moeilijker zijn voor de bestuurders, maar voor de kijker is er minder spectakel. Vooral in de eerste helft van de race.
Minder pitstops = minder overtaking = minder moeite
Afbeelding

Afbeelding
Zerotolerance (oude nickname: ZeroTolerance)
Onwetende
Onwetende

Woonplaats: happyland! Where you burp when you fart, and you fart when you burp!

Berichtdoor Moonknight op do 18 maart 2010 2:19 pm

Ik wist nog niet goed wat ik er van moest denken toen ik het voor de eerste keer hoorde en heb wat gewacht op de eerste race om te zien wat het zou geven. En inderdaad ik vind het een grote vergissing die de sport nóg onaantrekkelijker heeft gemaakt. In plaats van meer is er nu nog minder spektakel te zien en is er ook geen greintje tactiek meer mee gemoeid. Nu is het gewoon rijden en de coureurs die het circuit het beste kunnen afleggen, het beste met hun banden overweg kunnen en niet zonder brandstof komen te zitten die vooraan eindigen. Dit is nu het zoveelste seizoen dat ze iets nieuw introduceren en er achteraf spijt van krijgen. Net hetzelfde met KERS vorig jaar.

Maar volgens mij is het ook onmogelijk om het spektakel van pakweg 20 jaar geleden terug te krijgen. Dat zal mss enkel lukken als ze alle, maar dan echt alle elektrische hulpmiddelen terug uit de wagens halen wat natuurlijk nooit gaat gebeuren... Volgens mij is de enorme technoligische inbreng die nu met de sport gemoeid is voor een groot deel de oorzaak van het weinige spektakel dat we vandaag de dag in de formule 1 zien...
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bjoerk op do 25 maart 2010 10:12 pm

Ik denk dat alonso of vettel met de eerste plek gaan lopen dit weekend. wat denken jullie?

Trouwens als je uw gok verzilvert wilt zien kan u altijd in zetten op wie jij denk dat er gaat winnen, voor nieuwe spelers 50it€ gratis lees voorlaatste post van mij voor de voorwaarden. Spelers die reeds mee hebben gedaan krijgen 75it€gratis zonder voorwaarden.
viewtopic.php?f=40&t=38035&p=981743#p981743
Afbeelding

bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Didier Deluxe op do 25 maart 2010 11:05 pm

Ik denk dat ze hun bij Red Bull geen 2x gaan laten vangen, voor enige oefensessie of kwalificatie tip ik nog op Vettel.
Afbeelding

Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Moonknight op vr 26 maart 2010 6:31 pm

McLaren zelf zegt dat ze goede vooruitgang hebben geboekt en kunnen meestrijden voor de zege. Dit circuit ligt Jenson heel goed, dus ik denk dat hij zeker een van de grote kanshebbers zal zijn. Maar het is eigenlijk echt wel gokken, nu in het begin van het seizoen met die nieuwe regels enz... Ik hoop in ieder geval dat we een spannendere wedstrijd te zien gaan krijgen dan 2 weken geleden in Bahrain.
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op vr 26 maart 2010 7:20 pm

De McLarens staan er blijkbaar redelijk goed voor inderdaad, maar als het regent is het voordeel voor Hamilton en Vettel. Ik zie Hamilton sneller winnen als Button.
Afbeelding

Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Moonknight op za 27 maart 2010 9:04 am

Over de kwalificatie: Jenson heeft goed gereden en zal zeker vechten voor het podium met Alonso, want de 2 Red Bulls steken er nog altijd uit. Het zal een mooie race zijn om te volgen denk ik, zeker met al het verkeer op zo'n kort circuit. Hamilton gaat volgens mij problemen krijgen bij de start morgen: hij zit midden in het pak (11e plaats) en dat kan gewoon nooit goed komen bij die eerste scherpe bocht naar rechts. Het is elk jaar wel dat er een botsing is en dat zal dit jaar niet anders zijn denk ik.
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op zo 28 maart 2010 9:35 am

Jenson heeft gewoon een prachtige wedstrijd gereden. Voor mij toont hij toch nog maar is dat hij een van de beste is van het ganse veld. Zoals gezegd geweest is was hij het die de keuze gemaakt heeft om zo vroeg op slicks te rijden en diegene die lachten toen hij er even uitging bij bocht 3, who's laughing now? :lol:

En ja ik geeft toe dat geluk een belangrijke rol heeft gespeeld, maar dat is bijna altijd wel het geval. Je moet wat geluk hebben om te winnen en het geluk stond vandaag aan zijn kant en spijtig genoeg absoluut niet aan de kant van Webber, wat ik eigenlijk wel erg jammer vind voor hem, zeker nu bij zijn thuiswedstrijd. En dan ja Hamilton... Ik ga er mij niet over uitspreken want ik weet eigenlijk nog niet echt precies wat er gebeurd is bij het incident een paar ronden van het einde maar het zat er wel aan te komen. En Vettel zal nu wel zo gefrustreed als iets zijn nu hij tot tweemaal toe gewoon door pech niet heeft kunnen winnen, dus hij zal absoluut gebrand zijn op niks minder dan het hoogste schavotje volgende week.
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bjoerk op zo 28 maart 2010 1:43 pm

Ik vind het erg voor vettel, 2 keer leider en 2 keer punten verlies door mechanisch defect en dan durven die van sporza het nog op zijn rijkunsten te steken, bende mongolen dat zijn. Gelukkig heb ik al jaren gekozen om te volgen op bbc en met reden want toen ik de compilatie zag op sporza just 2 klein kinderen die voor den eerste keer naar de F1 gekeken hebben. OOOOOH AAAAH WAAAAA IIIIIIII OOOOOONEEE JAAA HEEHHCKEFHEDHDF kut commentaar ja ^^.

Anyway ik ben blij voor button, hoewel ik hem er deze week liever niet had zien staan (1 op 10 ratio GVD) gun ik het hem volledig en dit is maar het bewijs dat button ook top 3 kan rijden zonder een wagen die ver op de andere vooruit is. Hoewel kubica de ferraris serieus heeft tegengehouden. Als het van mij af hangt moet het gedaan zijn met die diffusers en al die aerodynamische bullshit die die turbulente lucht achter de wagen creert het verziekt de wedstrijd zoals je vandaag duidelijk kan zien. Anyway zeer spannende wedstrijd toch, ik hoop volgende week weer zo spannend maar ik vrees er voor :).
Afbeelding

bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Moonknight op di 06 apr 2010 4:41 pm

Ik vind het ongelofelijk spijtig voor Mark Webber dat hij NOG maar eens pech gehad heeft. Moest hij die 2 seconden in de pits niet verloren hebben had hij het mss wel gehaald voor Vettel. Nou ja, we zullen het nooit weten...
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op zo 18 apr 2010 10:14 am

Jenson heeft weer een pracht van een wedstrijd gereden. Heeft de juiste keuze gemaakt in het begin om op slicks te blijven rijden net als nog een paar andere rijders waardoor zij een ruime voorsprong hadden op de rest van het deelnemersveld, spijtig genoeg werd deze beslissing dan later in de race teniet gedaan door de Safety Car. Jenson is gewoon minstens even goed als rijders zoals Alonso en Hamilton, voor mij heeft hij dat al lang geleden bewezen nog voor vorig jaar met Brawn GP, de mensen die dat nog altijd niet zien, tja...

Ben benieuwd wat Lewis voor straf gaat krijgen voor het incident met Vettel in de pitlane, als hij al een straf gaat krijgen.
Onwetende
Onwetende

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport