register Paswoord vergeten?

Formule 1 Seizoen 2010

Tom boonen, Kim Clijsters, Ronaldinho & Kaka

Re: Formule 1 Seizoen 2010-2011

Berichtdoor Chiconer op za 12 dec 2009 10:23 am

EINDELIJK een deftig puntensysteem :)
Afbeelding

Queen|: Mijn mening maakt ni uit
Chiconer (oude nickname: chiconer)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Moonknight op za 12 dec 2009 10:28 am

Vindt het nieuwe puntensysteem inderdaad ook een grote sprong voorwaarts, vroeger werd de winnaar van de race gewoon veel te weinig beloond voor zijn overwinning. En het deelnemersveld dat nu ook nog eens een pak groter gaat worden. Ben blij dat het nieuwe puntensysteem er is, zo zal Jenson tenminste een echte voorsprong op de rest kunnen nemen ;)
Moonknight (oude nickname: moonknight)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bjoerk op za 12 dec 2009 1:44 pm

Van mij mag Brawn GP (zo zal het altijd voor mij blijven al noemt het LADA GP xD) terug winnen met Schumacher achter het stuur. Of McLaren met Jenson :p
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Moonknight op za 12 dec 2009 3:33 pm

Lada GP, stel u voor :lol:

Di Grassi tekent Formule 1-contract

Afbeelding

Lucas di Grassi is zeker van een rijderszitje in de Formule 1 voor volgend jaar. De Braziliaanse coureur heeft dit zelf gezegd tegen de Braziliaanse televisiezender Globo. Voor welk team het zou zijn wou hij nog niet kwijt. Hoogstwaarschijnlijk is dit Virgin GP waar hij de afgelopen weken al meerdere malen in verband werd gebracht.

"De afgelopen twee jaar was ik testcoureur van Renault en ik heb ook 3,5 jaar doorgebracht in de GP2. Ik denk dat ik nu klaar ben voor een plek in de Formule 1. Volgend jaar rijden er dus vier Brazilianen in de Formule 1", vertelde Di Grassi.

Oud Formule 1-coureur, Antonio Pizzonia, was ook in de running voor het stoeltje, maar liet weten dat hij niet uitgekozen is. "Vandaag ben ik door het team Manor geïnformeerd dat ik niet hun rijder zal zijn in 2010. De officiële bekendmaking vindt dinsdag plaats.", schreef hij op zijn Twitter.

Dinsdag zal Virgin Racing een teampresentatie in Londen houden. Naar alle waarschijnlijkheid zal Di Grassi daar worden gepresenteerd als teamgenoot van Timo Glock.

FIA wil ideeën van de Sporting Workgroup

Afbeelding

De FIA heeft aan de Sporting Workgroup van de Formule 1 gevraagd om met meer suggesties te komen om volgend seizoen nog aantrekkelijker te maken. Naast het feit dat er 26 auto's op de grid zullen staan, willen ze de Formule 1 nog interessanter maken voor de fans.

In Januari zit de FIA weer bijeen, dan zullen ze de ideeën voor het komende seizoen bekijken en eventueel al overgaan tot actie. De voorstellen zullen vooral door de teams moeten gedaan worden. Verwacht wordt dat het hier hoofdzakelijk zal gaan over inhalen.
Er zullen waarschijnlijk ook suggesties gedaan worden om het internet meer te gaan gebruiken. Beelden en data moeten voor de fans zichtbaar zijn zodat ze zelf kunnen zien wat er gebeurt op ieder moment van de race. Het milieu zal ook aan de orde komen. Dit onderwerp houdt op dit moment heel de wereld in haar grip.

Button neemt de kampioenschapsbeker in ontvangst

Afbeelding

Jenson Button heeft gisteren tijdens het jaarlijkse FIA-gala eindelijk zijn kampioenschapsbeker in ontvangst mogen nemen. De wereldkampioen van 2009 heeft de titel al meer dan een maand op zak, maar kreeg nu pas zijn beker. De Brit mag zich nu eindelijk echt de wereldkampioen van 2009 noemen. Hij zei nogmaals dat het een bijzonder seizoen was voor hem en Brawn GP.

"Ik ben erg vereerd dat ik hier in Monaco kan zijn om de beker voor het coureurskampioenschap in ontvangst te nemen en om mijn naam te zien gegraveerd naast al die andere grote namen uit het verleden", vertelde de Britse wereldkampioen. "Vanaf het moment dat ik op mijn achtste mijn eerste kart kreeg van mijn vader, heeft mijn leven om de autosport gedraaid. Dat ik mijn droom om wereldkampioen te worden waar heb kunnen maken, maakt me erg trots."

De Formule 1-carrière van Button leek afgelopen winter voorbij toen Honda de Formule 1 de rug toekeerde. Het team werd echter net voor de start van het seizoen overgenomen door Ross Brawn. Brawn GP was een schot in de roos. Het team won in het begin race na race en uiteindelijk ook beide wereldkampioenschappen.

"Er waren nog 23 dagen te gaan tot het seizoen zou beginnen en we hadden geen idee of we überhaupt aan de start van de eerste race zouden staan", vertelde Button. "Maar nu ben ik wereldkampioen en het team heeft het constructeurskampioenschap gewonnen. Iedereen in het team verdient dit succes enorm. Ik wil iedereen bij Brawn GP en Mercedes-Benz voor het harde werk en de geweldige auto bedanken. Ik ben trots op onze successen."

Jenson Button zal volgend jaar naast Lewis Hamilton in een McLaren te zien zijn.
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op za 12 dec 2009 7:50 pm

Voor hen die er nog aan zouden twijfelen, zonet op het nieuwsblad.be gelezen:

'Schumacher keert terug bij Mercedes GP'

Afbeelding

Michael Schumacher laat zijn pensioen voor wat het is en keert vanaf volgend jaar terug in de formule 1. Volgens de Duitse krantensite Bild.de tekent Schumacher (41) volgende week een contract voor een seizoen bij de renstal Mercedes GP.

Michael Schumacher nog zijn woordvoerder waren beschikbaar voor commentaar.

'Er zal altijd speculatie zijn zolang er een zitje vrij is in ons team', liet Mercedes niet in zijn kaarten kijken.

Michael Schumacher nam in 2006 afscheid van de F1 na een loopbaan waarin hij zeven keer wereldkampioen werd, een absoluut record.

Wordt vervolgd.
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor pt op za 12 dec 2009 7:57 pm

n/a
Laatst bijgewerkt door pt op vr 25 feb 2011 3:14 am, in het totaal 1 keer bewerkt
pt (oude nickname: porschetuner)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Moonknight op zo 13 dec 2009 7:00 pm

Wie rijdt er volgend jaar bij Lotus?

Afbeelding

Wie er volgend jaar bij Lotus F1 zal rijden weten we nog niet. De grootste kanshebber voor een contract bij het Maleisische team is Jarno Trulli. Volgens The Associated Press zou hij een driejarig contract getekend hebben.

Dat de naam van Trulli wordt genoemd als Lotus-rijder is geen grote verrassing. Mike Gascoyne, technisch directeur bij het team, zou hem heel graag willen. Hij heeft in het verleden al meerdere malen met hem samengewerkt.

Wie de andere rijder wordt is echter nog onduidelijk. De grootste kanshebber is voormalig McLaren-coureur Heikki Kovalainen. Ook de naam van Takuma Sato werd lange tijd genoemd, maar hij zou dan toch niet voor Lotus rijden.

"Taku zal niet voor Lotus racen, dat zijn we zaterdag te weten gekomen", vertelde Matthew Winter, de commercieel directeur van Sato. "We weten niet wat de criteria waren voor een stoeltje, maar we dachten dat Sato als Aziaat wel een belangrijke kandidaat was. We proberen nog een ander vrij plekje bij een ander team te vullen, maar we weten nu niet of Sato volgend jaar in de Formule 1 zal racen."

De Maleisische autocoureur, Fairuz Fauzy, zal hoogstwaarschijnlijk test- en reserverijder worden.

Teambaas Tony Fernandes liet eerder dit weekend al weten dat het team maandag haar coureurs officieel zal presenteren.

Mosley wilde McLaren schorsen in 2007

Afbeelding

Voormalig FIA-president Max Mosley heeft in een interview toegegeven dat hij McLaren in 2007 liever geschorst had gezien na de spygate affaire.

McLaren kwam in 2007 in het bezit van vertrouwelijke informatie van rivaal Ferrari dankzij toenmalig technisch directeur Mike Coughlan. De FIA besliste het team niet te schorsen maar het kreeg wel een boete van 100 miljoen euro en verloor al haar punten in het constructeurskampioenschap.

Als Max Mosley alleen had mogen beslissen dan had hij het team geschorst voor een afzienbare tijd, maar de andere leden van de FIA World Motor Sport Council stemden tegen, dat zegt Mosley in een Britse krant.

"De enige veilige oplossing was hen uitsluiten voor de rest van 2007 en ook voor het kampioenschap in 2008. Een schorsing zou echter een ramp betekenen voor de 1000 werknemers van het team en de geweldig spannende strijd voor het kampioenschap tussen Lewis Hamilton en Kimi Räikkönen zou afgelopen zijn. Ik zelf vond dat de fouten die ze gemaakt hadden, zo'n zware straf wel rechtvaardigde maar er waren niet genoeg stemmen voor. Bij McLaren wist men dat ze er licht van afkwamen zeker nadat de controle op de wagen voor 2008 zware bewijzen opleverde."

Ook voor Mosley persoonlijk had de hele affaire gevolgen.

"Spygate en haar gevolgen zorgde voor een nieuw tijdperk. Ik werd aanzien als te agressief en ik werd ook verantwoordelijk geacht voor de hoge boete, hoewel ik dus voor een schorsing stemde."
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op zo 13 dec 2009 7:56 pm

Moonknight schreef:
Wie rijdt er volgend jaar bij Lotus?

Het is inderdaad te hopen dat het Trulli wordt, en als de 2e rijder dan Bertrand Baguette is, dan is het helemaal compleet. :)
Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Didier Deluxe op ma 14 dec 2009 11:06 am

Sporza.be schreef:Trulli en Kovalainen rijden voor Lotus

Heikki Kovalainen (l) en Jarno Trulli (r) op de voorstelling van Lotus.

ma 14/12/2009 - 06:53
Jarno Trulli en Heikki Kovalainen rijden in 2010 voor Lotus. De Italiaan en Fin tekenden beiden voor drie jaar. Lotus is er in 2010 voor het eerst bij sinds 1994. 15 jaar geleden was het een Engels team, nu een Maleisisch. Het was de Maleisische minister van Sport die de twee transfers aankondigde.

"Ik kijk uit naar de uitdaging", zegt de 35-jarige Trulli. "Het is enorm motiverend om een team vanaf nul op te bouwen." Trulli was op zoek naar werk sinds Toyota vorige maand had aangekondigd dat het uit de Formule 1 stapte.

Trulli heeft sinds 1997, toen hij zijn debuut maakte voor Minardi, 216 wedstrijden gereden. Eén Grote Prijs won hij, die van Canada in 2004. Vorig jaar stond hij drie keer op het podium en eindigde hij als achtste in het WK.

Heikki Kovalainen is met Lotus aan zijn derde team in zijn derde jaar toe. In 2007 kwam hij uit voor Renault en vorig seizoen bestuurde hij een McLaren, dat hem liet gaan na de komst van Button.

"We moeten realistisch zijn en ons in eerste instantie bezighouden met de ontwikkeling van de auto. Het zal niet gemakkelijk zijn in het begin", zegt Kovalainen (28). "Maar op lange termijn is dit zeker een team met erg veel potentie."

De Maleisische minister van Sport Ahmad Shabery Cheek vindt de komst van Trulli en Kovalainen "een mijlpaal". "We hebben in korte tijd grote stappen gezet in de uitbouw van de ploeg en de auto. We zullen volgend seizoen indruk maken", zegt Cheek.

En nog een kleine beetje muggenzifterij: in de topictitel staat "Formule 1 Seizoen 2010-2011" terwijl dat enkel 2010 moet zijn, Formule 1 Seizoenen gaan per kalenderjaar, en niet per schooljaar. :)
Afbeelding

Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Moonknight op di 15 dec 2009 7:27 pm

Didier Deluxe schreef:En nog een kleine beetje muggenzifterij: in de topictitel staat "Formule 1 Seizoen 2010-2011" terwijl dat enkel 2010 moet zijn, Formule 1 Seizoenen gaan per kalenderjaar, en niet per schooljaar. :)

Oops, my bad :mrgreen: Heb het aangepast ;)

Button grijpt naast BBC-award

Afbeelding

Jenson Button heeft naast de BBC-award van Sports Personality of the Year gegrepen. De Britse F1-kampioen werd tweede in de verkiezing, net na Manchester United-voetballer Ryan Giggs.

Alhoewel de bookmakers Button aanwezen als favoriet voor de Britse sportpersoonlijkheid van het jaar, eindigde hij - net zoals Lewis Hamilton in 2007 en 2008, als tweede. De stemming wordt telkenmale beslist door de BBC-kijkers.

De laatste keer dat de trofee naar een F1-rijder ging was in 1996, toen wereldkampioen Damon Hill het voor de tweede keer won.

Mercedes GP loopt waarschijnlijk 90 miljoen mis

Afbeelding

Mercedes GP, ex-Brawn GP, loopt waarschijnlijk 90 miljoen euro mis. Het Britse team dacht dat ze met Henkel een flinke sponsor hadden binnengehaald. Het Duitse bedrijf beweert echter niets van deze sponsordeal af te weten, de deal is namelijk afgesloten door een frauderende sponsormanager.

Brawn GP werd het in juni eens over een driejarig contract met de wasmiddelenproducent. De fraudezaak kwam aan het licht toen Mercedes navraag deed over het contract. De werknemer van Henkel is ondertussen aangeklaagd voor fraude en valsheid in geschrifte. Henkel weet niets af van de sponsordeal en ze hebben ook helemaal geen interesse in de Formule 1.

Het kan wel eens tot een rechtszaak komen tussen Henkel en Mercedes. Volgens het Duitse bedrijf is het contract niet geldig, omdat het ondertekend is door iemand die er niet voor bevoegd was. Mercedes zou echter wel het geld willen ontvangen. De man waarmee ze het contract tekende was in dienst bij Henkel als Head Corporate Affairs and Sponsoring. Hij zou om die reden wel degelijk gerechtigd zijn geweest om te tekenen.

Ferrari zal Schumacher niet tegenhouden

Afbeelding

Ferrari-president Luca di Montezemolo heeft verklaard dat hij Michael Schumacher niets in de weg zal staan als blijkt dat hij volgend jaar voor Mercedes GP wil racen in de Formule 1. De Italiaan vertelde wel dat zijn voormalige piloot nog niets besproken had met hem.

Berichten in de Britse en de Duitse pers lijken met zekerheid te zeggen dat Schumacher op het punt staat zijn handtekening te zetten onder een contract dat hem voor één jaar zou binden met Mercedes, het Duitse merk dat hem in de F1 loodste.

Schumacher ligt al 13 jaar onder contract bij Ferrari, vanaf 1996 als racepiloot tot zijn pensioen in 2006 waarna hij adviseur en occassioneel testrijder werd bij de Italiaanse renstal. Dit jaar stond hij op het punt een comeback te maken om Felipe Massa te vervangen, maar hij werd tegengehouden door een hardnekkige nekblessure.

Luca di Montezemolo vertelde nu dat Schumachers contract met Ferrari niet bindend is: "Nee, niet bindend."

De Ferrari-chef was wel duidelijk dat als Schumacher de kant van Mercedes kiest, zijn wegen met Ferrari zullen scheiden.

"Het is duidelijk dat als hij beslist een andere weg in te slaan, onze overeenkomst niet langer geldig is," zei hij aan Reuters. "Dat is logisch. Je kan niet tegelijk samenwerken met een rivaal en met ons op hetzelfde moment."

"Ik heb er nog niet met hem over gesproken. Hij is enkel een goede vriend, geen teamlid. Hij is een consultant voor onze personenwagens."

Volgens de Duitse media wordt de deal tussen Schumacher en Mercedes deze week bekendgemaakt.

Renault maakt morgen overname bekend

Afbeelding

Renault heeft een keuze gemaakt over de de nieuwe meerderheidsaandeelhouder van haar F1-team en maakt morgen haar plannen voor volgend jaar bekend. Dat staat te lezen in de Franse pers.

De krant Le Parisien schreef dat de vergadering van de raad van bestuur van vorige week de keuze verkleinde tot twee bieders - Gerard Lopez en David Richards. Renault CEO Carlos Ghosn zou afgelopen maandag de knoop hebben doorgehakt.

Naar verluidt wordt het contract vandaag ondertekend waarna morgen een publieke bevestiging zal volgen.

Teambaas Bob Bell zou reeds afgelopen vrijdag het personeel hebben ingelicht over het feit dat Renault zal overgenomen worden. Daarbij verklaarde Bell dat Robert Kubica nog steeds van plan is om de eerste piloot te zijn van de renstal.

Volgens de Franse pers staan Kamui Kobayashi en Nick Heidfeld als eersten in de rij om de teamgenoot te worden van de Pool.

Het team van Renault zal verdergaan onder dezelfde naam voor de volgende twee jaar. De wagenfabrikant zal wel volledig eigenaar blijven van haar fabriek in Viry-Chatillon, waar het motoren zal blijven produceren voor de F1-teams.
Onwetende
Onwetende

Re: Formule 1 Seizoen 2010

Berichtdoor Moonknight op di 15 dec 2009 7:30 pm

Di Grassi en Glock bevestigd bij Virgin Racing

Virgin Racing zal in 2010 aantreden met Timo Glock en Lucas di Grassi als racepiloten in hun eerste F1-seizoen.

Vandaag maakte Virgin officieel bekend dat Virgin Racing de nieuwe naam is van Manor Grand Prix. Het maakte van de gelegenheid ook gebruik om tijdens de persvoorstelling in Notting Hill hun rijders bekend te maken.

Timo Glock, die vorig jaar nog voor Toyota reed, was al enkele weken geleden bevestigd als rijder van het nieuwe team. Lucas di Grassi tekende onlangs pas een contract met het team.

De Braziliaan testte tijdens de young driver test nog voor Renault en heeft er al vier seizoenen GP2 opzitten.

De Portugees Alvaro Parento werd tevens bevestigd als test- en reserverijder van het nieuwe team.

Virgin-bolide klaar in februari zonder windtunnel

De nieuwe F1-wagen van Virgin Racing zal klaar zijn in februari en zal voor aanvang van haar eerste test niet geëvalueerd worden in een windtunnel. Dat heeft technisch directeur Nick Wirth bekend gemaakt.

Wirth is met zijn bedrijf Wirth Research een pionier in Computational Fluid Dynamics, de techniek die de laatste paar jaar een felle opmars heeft gekend ter ondersteuning van de ontwikkeling van F1-bolides. Volgens Wirth is de technologie nu geavanceerd genoeg om geen windtunnels meer nodig te hebben.

"We blijven vasthouden aan onze filosofie om te investeren in spiksplinternieuwe technologieën om te blijven innoveren," vertelde Wirth.

"Onze groep van bedrijven heeft zowel binnen als buiten de motorsport heel wat betrekkingen op alle vlakken en onze filosofie zal voordelen opleveren voor al onze huidige en toekomstige klanten."

"Het feit dat ons F1-project volledig op schema zit, spreekt boekdelen over de motivatie en de mogelijkheden van onze mensen. We kijken er allemaal naar uit om de wagen onthuld te zien op het circuit in begin februari."

Wirth Research heeft al enkele successen op haar naam staan. Het stond onder andere in voor de productie van de winnende Acura LMP1 en LMP2 prototypes in de Amerikaanse Le Mans Series.

'Mercedes GP overweegt test Schumacher'

Afbeelding

Mercedes GP, ex-Brawn GP, wil Michael Schumacher een test geven voor dat hij een beslissing neemt over een eventuele comeback. Dat melden Bild Zeitung en Gazzetta dello Sport. De Duitser zou een test krijgen in de twee jaar oude Honda.

Ferrari heeft in 2009 ook zo’n test georganiseerd voor Schumacher. De zevenvoudige wereldkampioen kwam toen in aanmerking om Felipe Massa te vervangen. De Braziliaan was zwaar gecrasht tijdens de kwalificatie van de GP van Hongarije. De comeback van Schumacher ging echter niet door wegens nekproblemen.

Nu probeert Mercedes GP met een test de Duitser uit zijn pensioen te lokken. Schumacher zou na de test kunnen bepalen of hij een rentree echt ziet zitten.

Gisteren werd bekend dat Ferrari Schumacher niet zou tegenhouden als hij wil vertrekken. De kranten meldden ook dat de wereldkampioen en Luca di Montezemolo, Ferrari-teambaas, elkaar deze week gaan ontmoeten.

“Ik heb er nog steeds niet met hem over gesproken. Hij is enkel een goede vriend, geen teamlid.” ,dat zei de Ferrari-teambaas tegen persbureau Reuters.

'Nieuw puntensysteem is illegaal'

Volgens het Duitse tijdschrift Auto Motor und Sport is het nieuwe puntensysteem, waarvoor de FIA op 11 december groen licht gaf, illegaal. De procedure om tot zo'n regelwijziging te komen is niet gevolgd.

Volgens het tijdschrift is het puntensysteem op 4 december tijdens de vergadering van de Sporting Working Group slechts kort besproken en was alleen Peter Windsor van US F1 een voorstander van het nieuwe systeem.

Hoe het komt dat de Formula 1 Commission dan toch met een nieuw puntensysteem op de proppen komt dat door de World Motor Sport Council van de FIA wordt goedgekeurd is volgens Auto Motor und Sport dan ook een raadsel.

De Formule 1 Commissie kan alleen over voorstellen beslissen die door de Sporting en Technical Working Groups worden ingediend. Dit is een uitvloeisel van het nieuwe Concorde Agreement.

De commissie mag niet zelf met voorstellen komen of voorstellen van de werkgroepen veranderen. Mocht de Formule 1 Commissie het oneens zijn met de regelwijzigingen dan kunnen zij het voorstel afwijzen of toestemming vragen om op een bepaald punt een verandering voor te stellen.
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op di 15 dec 2009 8:25 pm

Mercedes GP wacht met bekendmaking line-up tot 2010

Mercedes GP zal haar tweede rijder pas begin volgend jaar bekendmaken. Dat heeft Daimler- en Mercedes CEO Dieter Zetsche verklaard.

Temidden de geruchten dat Michael Schumacher zijn F1-comeback zou maken bij het Duitse team, repte Zetsche met geen woord over wie er mogelijk in de tweede wagen zal zitten als teamgenoot van Nico Rosberg.

"We zijn druk bezig met de onderhandelingen van onze tweede piloot," zei Zetsche. "Wie het zal worden, zullen we pas in het begin van 2010 te weten komen."

In de wandelgangen wordt gefluisterd dat Mercedes GP de Brawn-bolide van vorig jaar wil laten rijden met demonstratiebanden zodat Schumacher kan opmaken of zijn nekblessure volledig hersteld is of niet.

Het is toch precies nog niet helemaal zeker of Schumacher zijn comeback zal maken lijkt me :-k
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor samson1990 op wo 23 dec 2009 12:28 pm

Afbeelding

Officieel: Michael Schumacher maakt comeback in 2010
De kogel is eindelijk door de kerk, Michael Schumacher keert in 2010 definitief terug op de Formule 1-grid. De zevenvoudig wereldkampioen gaat aan de slag bij Mercedes GP, zo maakte de Duitse renstal vandaag bekend. De Duitser stopte eind 2006 met de Formule 1, maar het is toch weer gaan kriebelen en volgend jaar maakt hij dus zijn comeback. Hij tekende een driejarig contract.

Schumacher wilde dit jaar zelfs al een rentree maken. Hij was bij Ferrari de belangrijkste gegadigde om de geblesseerde Felipe Massa tijdelijk te vervangen. Een nekblessure, opgelopen bij een motorongeluk gooide echter roet in het eten. Schumacher is nu weer helemaal hersteld en bij Mercedes GP gaat hij samenwerken met zijn goede vriend Ross Brawn, met wie hij eerder al bij Benetton en Ferrari succesvol samenwerkte.

Schumacher: "De motivatie voor deze beslissing is volgens mij vrij duidelijk. Toen ik eind november een belletje kreeg van Ross om weer te gaan racen, bij Mercedes, voelde ik me geweldig. Ik heb het circuit nooit achter me gelaten. In 2006 stopte ik en was ik de Formule 1 zat, maar de afgelopen drie jaar heb ik mijn energie teruggevonden. Ik heb wat gespeeld met motoren, maar ik voel me klaar om weer serieus aan de bak te gaan."
samson1990 (oude nickname: Samson1990)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op wo 23 dec 2009 12:45 pm

Dat maakt de teamverdeling voor 2010 voorlopig:

Code: Selecteer alles
Mercedes GP    Michael Schumacher (Dui)   Nico Rosberg (Dui)
Red Bull       Sebastian Vettel (Dui)     Mark Webber (Aus)
McLaren        Lewis Hamilton (GBr)       Jenson Button (GBr)
Ferrari        Fernando Alonso (Spa)      Felipe Massa (Bra)
Williams       Rubens Barrichello (Bra)   Nico Hülkenberg (Dui)
Renault        Robert Kubica (Pol)        ?
Force India    Adrian Sutil (Dui)         Vitantonio Liuzzi (Ita)
Toro Rosso     Sébastien Buemi (Zwi)      Jaime Alguersuari (Spa)
Campos         Bruno Senna (Bra)          ?
Lotus          Jarno Trulli (Ita)         Heikki Kovalainen (Fin)
Virgin         Timo Glock (Dui)           Lucas di Grassi (Bra)
US F1          ?                          ?
Sauber         Kamui Kobayashi (Jap)      ?

Dat houdt nog 5 felbegeerde plaatsjes over, en hopelijk ook een voor Bertrand Baguette bij Renault of Sauber.
Afbeelding

Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Soul op wo 23 dec 2009 12:53 pm

Gezien wa die op een jaar ga verdienen Schumacher? Toch risico ze , wie zegt dat die nog zo goed ga zijn als vroeger. Of 7 miljoen per jaar moet een normaal loon zijn in de F1 :mrgreen:

Maar toch laten we ons voorbereiden :
Afbeelding
Soul (oude nickname: soul)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Chiconer op wo 23 dec 2009 1:09 pm

Soul schreef:Gezien wa die op een jaar ga verdienen Schumacher? Toch risico ze , wie zegt dat die nog zo goed ga zijn als vroeger. Of 7 miljoen per jaar moet een normaal loon zijn in de F1 :mrgreen:

Maar toch laten we ons voorbereiden :
http://www.youtube.com/watch?v=I1xXV1R4yVY

zelfs al wint hij nooit zal hij dat geld dubbel en dik terugverdienen voor z'n baas

edit: http://content.jobat.be/nl/artikels/hoe ... ndo-alonso
Afbeelding

Pastoor
Pastoor

Berichtdoor KaiZeR op wo 23 dec 2009 1:29 pm

Didier Deluxe schreef:Dat maakt de teamverdeling voor 2010 voorlopig:

Code: Selecteer alles
Mercedes GP    Michael Schumacher (Dui)   Nico Rosberg (Dui)
Red Bull       Sebastian Vettel (Dui)     Mark Webber (Aus)
McLaren        Lewis Hamilton (GBr)       Jenson Button (GBr)
Ferrari        Fernando Alonso (Spa)      Felipe Massa (Bra)
Williams       Rubens Barrichello (Bra)   Nico Hülkenberg (Dui)
Renault        Robert Kubica (Pol)        ?
Force India    Adrian Sutil (Dui)         Vitantonio Liuzzi (Ita)
Toro Rosso     Sébastien Buemi (Zwi)      Jaime Alguersuari (Spa)
Campos         Bruno Senna (Bra)          ?
Lotus          Jarno Trulli (Ita)         Heikki Kovalainen (Fin)
Virgin         Timo Glock (Dui)           Lucas di Grassi (Bra)
US F1          ?                          ?
Sauber         Kamui Kobayashi (Jap)      ?

Dat houdt nog 5 felbegeerde plaatsjes over, en hopelijk ook een voor Bertrand Baguette bij Renault of Sauber.

Het is inderdaad te hopen dat Bertrand Baguette de overstap naar de F1 kan maken :D

Thnx Vampiro =)
KaiZeR
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bjoerk op do 24 dec 2009 3:47 am

Dan gaat het een dringend tijd worden voor nen nieuwe signature, als schumi terug komt :p
Afbeelding

bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Moonknight op do 24 dec 2009 10:17 am

Amai ineens veel meer activiteit in dit topic nu Schumi terug komt zie ik. :)

bjoerk schreef:Dan gaat het een dringend tijd worden voor nen nieuwe signature, als schumi terug komt :p

Éla, Jenson niet verraden é. Als ge dat doet zijt ge 1 van de velen die gewoon altijd supporteren voor diegene die kampioen gaat worden, ik ken er zo veel van da "soort"... Laat zien da ge nen echte Jenson fan zijt en laat die sig staan, of mss veranderen naar McLaren indien ge liever wa actueel blijft :p Ik blijf in ieder geval altijd voor JB supporteren, al vanaf hij bij Williams begon ben ik voor hem beginnen supporteren toen Schumi ook nog reed, en ik ga dat blijven doen nu Schumacher terug komt! In zijn interview vorig weekend in Top Gear konden veel mensen gewoon zien hoe sympathiek da Jenson is.

Ik weet wel nu al dat Schumacher de nieuwe wereldkampioen zal worden in 2010 door 2 redenen: hij zal met de beste wagen van het hele veld rijden, die door Ross Brawn is ontworpen, en dat is meteen ook de 2e reden dat hij dé meesterstrateeg van de F1 aan zijn zijde heeft zoals tijdens zijn gloriedagen bij Ferrari nl. Ross Brawn. Hij is voor een groot deel de reden waarom Schumacher zo succesvol was bij Ferrari. Al ga ik natuurlijk niet ontkennen dat hij de beste rijder aller tijden is.
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op do 24 dec 2009 10:22 am

Schumacher doet zijn volledig verhaal

Afbeelding

Michael Schumacher doet het volledig verhaal over zijn F1-comeback, zijn vertrek bij Ferrari en zijn passie om terug te vechten voor het wereldkampioenschap.

“Ik heb beslist om terug te keren naar de Formule 1. Mercedes GP en ik zijn akkoord gegaan om een team te vormen voor de komende drie seizoenen. En om eerlijk te zijn, ik ben enorm opgewonden door het idee om terug in een F1-cockpit te zitten.”

“Ik wil niet ontkennen dat het idee van een Duits F1-team me enorm verleidt. Ik denk dat elke Duitse piloot zich hetzelfde zou voelen. En natuurlijk speelt het een grote rol dat ik bij Mercedes GP opnieuw kan samenwerken met Ross. Daarenboven is mijn honger voor het racen terug. In Abu Dhabi, toen Ross me vroeg of ik het me kon inbeelden om terug naar de F1 te komen, voelde ik dat ik er niet klaar voor was. Maar twee weken later, toen hij me opnieuw belde, besefte ik dat mijn oude passie er terug was. Opeens stond ik weer in vuur en vlam. Het idee dat ik terug in een F1-wagen zit om te strijden om de wereldkampioenschappen is opwindend en inspireert me enorm.”

“Daarom gaan mijn eerste gedachten uit naar Ferrari. Ik ben heel blij dat de afsplitsing harmonieus is verlopen en dat we nog steeds als vrienden met elkaar kunnen omgaan. Ik wil Luca di Montezemolo en het hele Ferrari-team enorm bedanken voor de tijden die we samen doorbrachten en me de mogelijkheid te bieden om Ferrari in vriendschap te verlaten. Het zijn zulke daden die de ware betekenis van vriendschap inhouden; ook al was het contract nog niet getekend, toch beloofden we elkaar samen te werken door gewoon de hand te schudden. Ik zal altijd een groot deel van Ferrari in mijn hart dragen en ik zal nooit de sympathie en de passie van de tifosi vergeten. Ze hebben me tot over heel de wereld gesteund met hun passie – enorm veel dank daarvoor!”

“Ik ben niet over één nacht ijs gegaan bij het nemen van deze beslissing, en vooral omwille hiervan. Ferrari en ik hebben samengewerkt voor 14 jaar en ik heb veel geweldige momenten met het team kunnen ervaren tijdens deze periode. Het merendeel van mijn leven als F1-piloot is ‘rood’ en er hangt een sterke solidariteit en loyaliteit vast naar deze jongens toe; ze hebben me bijgestaan en hebben altijd geweldige wagens voor me gebouwd. Deze solidariteit zal blijven, ook al zullen onze teams elkaar bekampen op het circuit. Ik ben er zeker van dat Ferrari haar kracht van vroeger terug zal winnen, niet op zijn minst omdat de crew echt sterk en toegewijd is.”

“Mercedes GP zal een nieuwe uitdaging vormen voor mij, en dat trekt me enorm aan. Ik heb er geen twijfels over dat het team heel sterk zal zijn. Ze hebben getoond, door het winnen van twee wereldkampioenschappen, dat er een fantastische mengeling is van professionalisme en de diepste passie. De relatie tussen de competentie van Mercedes en het huidige WK-team is heel aanlokkelijk en belooft goede prestaties. Ik denk dat de strijd op het circuit spannend zal worden. Voor mij is de cirkel eindelijk rond nadat ik al die jaren in de Formule 1 heb vertoefd, want het was bij Mercedes dat ik indertijd mijn eerste contract tekende en het was Mercedes die me steunde toen ik de F1 binnenkwam.”

“Tot een tijdje geleden was ik er absoluut zeker van dat ik mijn carrière had beëindigd als een racepiloot bij Ferrari. Maar soms veranderen de zaken onverwacht en plots. Opeens zijn de omstandigheden niet meer dezelfde. Op dat moment moet je de beslissingen die je gemaakt hebt opnieuw overwegen. En, om eerlijk te zijn, de gefaalde comebackpoging die ik wilde ondernemen afgelopen seizoen gaf mij de reden om mijn situatie te herzien. Ik was verrast hoe snel en hoe sterk ik mezelf terug naar het niveau wilde tillen. Zo te zien werden mijn batterijen volledig opgelaad tijdens de laatste drie jaar. En wanneer – dankzij Ross – de mogelijkheid zich aandient om te rijden voor Mercedes GP, realiseerde ik me dat mijn oude motivatie er terug was, vol energie en met overtuigde daadkracht.”

“Fysiek gezien voel ik me absoluut fit. Ik realiseerde me deze zomer hoe snel ik mijn oude prestatiewaardes terug kon behalen door specifiek te trainen. En sindsdien bleef ik trainen. Mijn nek zorgt voor geen problemen meer. Ik kan nu dezelfde nekoefeningen doen als wanneer ik nog aan het racen was. Dit was afgelopen zomer niet mogelijk omdat er toen maar vijf maanden waren verstreken na mijn accident en mijn nek was daarom niet volledig hersteld. In de tussentijd vormt dit geen probleem meer.”

“Ik heb absoluut genoten van mijn leven in de voorbije drie jaar, ik heb vele zaken gedaan. Er waren geen saaie gevoelens of iets in die aard. Ik reed karting en moto’s zonder problemen. Nu ben ik weer volledig klaar om terug op serieus niveau mee te doen. Ik weet dat mijn ommekeer nogal plots gebeurde en ik denk dat het geweldig is dat Corinna mijn passie apprecieert en dat ze volledig achter mij staat. Toen ik haar vertelde van mijn plannen, voelde ze meteen aan dat het serieus was en ze gaf meteen haar toestemming.”

“Om het in één zin te zeggen: ik ben volledig klaar voor volgend jaar!”

Video: Schumacher praat over zijn comeback

Hieronder zie je een video over Schumacher die nader uitlegt geeft bij zijn comeback:

En nog iets interesant voor wie graag een Belg zouden zien in de F1, volgens deze geruchten maakt er niet 1 maar 2 Belgen kans om volgend jaar in de F1 te rijden.

Jérôme D'Ambrosio genoemd bij Renault F1

Bertrand Baguette lijkt kans te maken om volgend jaar in de F1 te rijden. Maar dat is niet de enige Belg. Ook Jérôme D'Ambrosio wordt nu genoemd in de koningsklasse van de autosport. De man uit Grez-D'Oiceau zou de ploeggenoot kunnen worden naast Robert Kubica bij Renault, zo meldt Stop&Go.

Eerder raakte bekend dat Genii Capital zich inkocht in het Franse F1-team. De Luxemburgse beleggingsmaatschappij heeft ook enkele rijders in haar bezit. Naast Adrien Tambay, Ho-Pin Tung, Christian Vietoris geniet ook Jérôme D'Ambrosio ook financiële steun van de organisatie.

Ho-Pin Tung werd al genoemd als mogelijke F1-rijder maar deze deal lijkt nu af te springen. Dit deed ook de kansen van D'Ambrosio stijgen. De Belg werd vorige winter vice-kampioen in het Aziatische GP2-kampioenschap. Tijdens het hoofdseizoen was hij ook bijna altijd sneller dan Kobayashi, die bij zijn F1-debuut indruk maakte.

Eric Boullier, projectmanager van Gravitiy en eigenaar van GP2-team DAMS steunt D'Ambrosio. Begin januari zou de 2de piloot bevestigd worden.
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op do 24 dec 2009 1:05 pm

Moonknight schreef:En nog iets interesant voor wie graag een Belg zouden zien in de F1, volgens deze geruchten maakt er niet 1 maar 2 Belgen kans om volgend jaar in de F1 te rijden.

Tot voor ik van Baguette had gehoord, wist ik dat Jérôme D'Ambrosio een serieuze kans maakte op een F1 zitje in 2010. Als ik het mij een beetje kan herinneren was hij in het begin zeer goed bezig maar halverwege wat weggezakt, tegen het einde van het seizoen hoorde ik er niet veel meer van maar blijkbaar is hij dus nog vice-kampioen in de Aziatische en 3e in de Europese GP2 series geworden. Eenmaal de naam van Bertrand Baguette viel werd er ook niets meer over D'Ambrosio gezegd.
Nuja mooi dat er nu dubbel zo veel kans is op een Belg in de Formule 1, spijtig is wel dat ze om hetzelfde zitje strijden. (Renault)
Afbeelding

Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor bjoerk op do 24 dec 2009 7:40 pm

Moonknight schreef:Amai ineens veel meer activiteit in dit topic nu Schumi terug komt zie ik. :)

bjoerk schreef:Dan gaat het een dringend tijd worden voor nen nieuwe signature, als schumi terug komt :p

Éla, Jenson niet verraden é. Als ge dat doet zijt ge 1 van de velen die gewoon altijd supporteren voor diegene die kampioen gaat worden, ik ken er zo veel van da "soort"... Laat zien da ge nen echte Jenson fan zijt en laat die sig staan, of mss veranderen naar McLaren indien ge liever wa actueel blijft :p Ik blijf in ieder geval altijd voor JB supporteren, al vanaf hij bij Williams begon ben ik voor hem beginnen supporteren toen Schumi ook nog reed, en ik ga dat blijven doen nu Schumacher terug komt! In zijn interview vorig weekend in Top Gear konden veel mensen gewoon zien hoe sympathiek da Jenson is.

Ik weet wel nu al dat Schumacher de nieuwe wereldkampioen zal worden in 2010 door 2 redenen: hij zal met de beste wagen van het hele veld rijden, die door Ross Brawn is ontworpen, en dat is meteen ook de 2e reden dat hij dé meesterstrateeg van de F1 aan zijn zijde heeft zoals tijdens zijn gloriedagen bij Ferrari nl. Ross Brawn. Hij is voor een groot deel de reden waarom Schumacher zo succesvol was bij Ferrari. Al ga ik natuurlijk niet ontkennen dat hij de beste rijder aller tijden is.

Wie heeft gezegt dat jenson der uit gaat, ik ben altijd schumacher fan geweest, ik ben er mee op gegroeid. Ik keek op naar die mens. De sig word gewoon in 1 verdeelt Jenson links Schumi rechts of omgekeerd. Ik ben geen succes fan maar na schumi gestopt was ben ik voor jenson gaan supporteren en blijkbaar eeft da geholpen, ik ga nu voor alle twee supporteren :p
Afbeelding

bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Chiconer op do 24 dec 2009 9:40 pm

verdeling in je sig 99% schumacher 1% mercedes gp 8-)

button wie? 8-)

spijtig dat niet bij ferrari is
Afbeelding

Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Moonknight op vr 25 dec 2009 12:14 pm

bjoerk schreef:Wie heeft gezegt dat jenson der uit gaat, ik ben altijd schumacher fan geweest, ik ben er mee op gegroeid. Ik keek op naar die mens. De sig word gewoon in 1 verdeelt Jenson links Schumi rechts of omgekeerd. Ik ben geen succes fan maar na schumi gestopt was ben ik voor jenson gaan supporteren en blijkbaar eeft da geholpen, ik ga nu voor alle twee supporteren :p

Mooi zo ;) Jenson en Schumacher in 1 sig, daar kan ik mee leven :p Bij mij was het eigenlijk net hetzelfde alleen ben ik al voor Jenson beginnen supporteren vanaf hij in de F1 kwam, gewoon omdat hij stukken sympathieker was/is als Schumacher. Ook zijn rijstijl is prachtig, heel smoothly en hij rijdt goed met zijn wagen spaart de banden goed, kortom hij rijdt slim.

Ook iets waar ik erg van opkeek was dit (begin te kijken vanaf 0:40):

Ik zat daar in die bocht, Pouhon, toen hij op die fantastische wijze Villeneuve voorbij stak. Dat was echt zot om in het echt te zien.
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op di 29 dec 2009 6:59 pm

Boullier wordt nieuwe teambaas Renault

Afbeelding

Eric Boullier zal de nieuwe teambaas worden van het Renault-team. Dat schrijft de BBC.
Door de overname van Genii Capital is de naam van de Fransman tijdens de afgelopen paar dagen aan de oppervlakte verschenen. Boullier, voormalig teambaas van GP2-renstal DAMS was onlangs nog de directeur van sportmanagementbedrijf Gravity.

Net zoals Genii is ook Gravity verbonden met Gerard Lopez, de nieuwe meerderheidsaandeelhouder van het Renault-team.

Afgelopen dinsdag zou Boullier zijn voorgesteld aan het personeel in Enstone.

Todt: "F1 nog altijd te duur"

FIA-president Jean Todt heeft beloofd de inspanningen van zijn voorganger Max Mosley verder te zetten om de Formule 1 in de toekomst goedkoper te maken.

"De Formule 1 is te duur," zei Todt aan Le Figaro. "Ik ben triest dat Honda, BMW en Toyota ons verlaten hebben, maar als men enorm veel geld uitgeeft zonder daarbij de resultaten in return te krijgen, dan is dat onvermijdelijk."

"Aan de andere kant is het geweldig dat er zoveel nieuwe teams zijn."

Enkele teams, waaronder de Ferrari-renstal, waren echter niet akkoord met Mosley's gevoerde beleid van expliciete budgetbeperkingen.

Todt is van mening dat de ingevoerde besparende maatregelen niet voldoende zullen blijken. Wel is de Fransman niet echt te vinden voor de budgetbeperkingen ingevoerd door Mosley.

"Maar als we de F1 willen houden zoals ze is, dan moeten we wakker worden en fundamentele beslissingen durven nemen," zei hij. "De autosport moet zich aanpassen aan zijn tijd."

Mercedes lanceert wagen eind januari

Mercedes GP zal haar wagen voor het seizoen 2010 presenteren aan het einde van januari, dat meldt de Duitse pers.

Mercedes kocht in november Brawn GP over zal haar eerste bolide voorstellen in het Mercedes-Benz museum van Stuttgart.

Begin februari volgt dan de eerste shakedown met Nico Rosberg. De terugkerende Michael Schumacher kondigde eerder zelf al aan dat hij op 10 februari in Jerez voor het eerst zou gaan testen.

Ralf Schumacher heeft wel oren naar comeback

Nu Michael Schumacher heeft besloten dat hij in 2010 zijn terugkeer maakt op de Formule 1-grid, begint het bij zijn broer Ralf ook terug te jeuken. De 34-jarige Duitser liet weten dat hij niet zou twijfelen als hij het juiste aanbod zou krijgen. "Ik merk dat het Formule 1-vuur weer in mij is aangewakkerd."

De zesvoudig Grand Prix-winnaar zei eveneens dat hij al een aanbod heeft gekregen van één van de nieuwe Formule 1-teams, maar daar niet op in is gegaan. "De uitdaging moet wel de juiste zijn, het heeft geen zin om voor de tweede keus te gaan. Het gaat niet om geld, het gaat erom dat we samen iets bereiken."

"Ik begrijp Michaels beslissing voor de volle honderd procent. Echte passie verloochent zich niet. Ik zou geen seconde getwijfeld hebben. De autosport was, en is, ons leven en we hebben altijd naar uitdagingen gezocht.", aldus Ralf tegenover het Duitse Bild.

Of Ralf ook daadwerkelijk een terugkeer zal maken op de Formule 1-grid is twijfelachtig. Na enkele goede jaren bij Williams, waar hij zes races wist te winnen, volgde een minder overtuigende periode bij Toyota. "Dat is het verleden. Ik weet wat ik kan en ik ben er klaar voor", klinkt het zelfzeker.

Eind 2007 zat de Formule 1-loopbaan erop en stapte hij over naar de DTM. Vooral de jaren bij Toyota hebben hem geen goed gedaan. "Ik weet dat mijn tijd bij Toyota niet goed is geweest voor mijn reputatie maar dat is voor mij afgesloten. Ik weet wat ik kan en ben er klaar voor."
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op di 29 dec 2009 7:03 pm

Vettel favoriet volgend jaar volgens Ecclestone

De Duitser Sebastian Vettel van Red Bull wordt in 2010 voor het eerst in zijn carrière wereldkampioen Formule 1. Dat zegt Bernie Ecclestone dinsdag in het Duitse blad Bild.

"Ik zie zes kandidaten voor de titel, en veel zal afhangen van de wagen waarover ze beschikken. Maar de beste kansen dicht ik Sebastian Vettel toe", zegt de F1-baas.

De andere namen die Ecclestone naar voor schuift, zijn die van Fernando Alonso, Lewis Hamilton, titelverdediger Jenson Button, Nico Rosberg en Michael Schumacher. Die laatste, zevenvoudig wereldkampioen, maakt volgend jaar op z’n 41e zijn comeback voor het team van Mercedes.

"Natuurlijk is het mogelijk dat Michael een achtste titel pakt", aldus Ecclestone. "Leeftijd speelt geen rol, alleen maar of iemand voldoende gemotiveerd en fit is."

Lay-out van Abu Dhabi blijft behouden

Het management van het Yas Marina circuit in Abu Dhabi heeft verklaard dat het geen grote veranderingen gaat doorvoeren voor de tweede editie van de Grand Prix.

Daarmee blijft de revolutionaire pitstraat-tunnel behouden voor de Formule 1. Deze pitstraat is nogal smal en loopt onder het circuit door. Ook aan het tijdstip wordt niets gewijzigd, ook volgend jaar wordt de race in de schemering verreden.

Circuitmanager Richard Cregan: "We zullen niets veranderen in dat opzicht. Wel gaan we kleine veranderingen doorvoeren die we anders ook hadden gedaan. In grote lijnen verandert er niets. De verlichting werkte fantastisch. De coureurs waren vol lof over de faciliteiten en nog belangrijker: we hebben een geweldige show neergezet."

Montezemolo zegt dat F1 nog beter moet worden

Luca di Montezemolo heeft meegedeeld dat de F1 positieve veranderingen moeten doorvoeren voor Ferrari zich zal verbinden aan de F1 voor langere tijd.

Het afgelopen Formule 1-jaar stond niet alleen in het teken van de rangorde die flink overhoop werd gegooid, ook de ruzie tussen de FOTA en de FIA zorgde regelmatig voor gepeperde krantenkoppen.

Het Concorde-verdrag werd na alle ruzies uiteindelijk toch door alle teams ondertekend, maar volgens Di Montezemolo moet er nog wel het nodige veranderen aan de Formule 1, omdat Ferrari anders over dik twee jaar tegen dezelfde moeilijkheden gaat aanlopen.

"Ik wil dat de Formule 1 er op vooruitgaat tussen nu en 2012. Als dat niet gebeurt gaan we ons ergens anders op richten. Ik ben in Le Mans geweest en was onder de indruk. We kunnen niet accepteren dat er grote gaten zijn tussen de fans en de coureurs. In de pits liepen vroeger de mooiste meiden, nu lijkt het wel een concentratiekamp. En we moeten gaan inhalen, dit blijft maar een probleem."

Volgens Di Montezemolo zijn de regels met de betrekking tot de testban en het snijden in de kosten te ver doorgeslagen. "Jaren geleden konden we elke dag testen, nu helemaal niet meer. Je moet een balans hebben. En moeten de tickets zo duur zijn?"

Di Montezemolo liet nog wel weten dat het nu beter gaat dan vroeger, omdat er het nodige is veranderd binnen de FIA. "Als je kijkt naar wat er allemaal is gebeurd in de afgelopen jaren, met al die ruzies, de fabrikanten die verdwenen, de onlogische straffen die uitgedeeld werden... Gelukkig is er nu frisse lucht."

Stefan GP wil rookies een kans geven

Stefan Grand Prix wil volgend seizoen testsessies verkopen aan jonge piloten en teams die onervaren piloten willen inzetten, om deze aan de nodige ervaring te helpen.

Sinds een algemeen testverbod doorheen het seizoen is ingevoerd, is het voor jonge piloten steeds moeilijker om een geslaagd F1-debuut te maken. Ze zitten immers voor het eerst in hun F1-wagen tijdens de vrije trainingen van hun debuutrace. Door een gebrek aan ervaring, wordt het dan moeilijk om in de razendsnelle wereld van de Formule 1 door te breken.

Bij Stefan GP heeft mijn daar nu dus een oplossing voor. Als het team van de Servische zakenman Zoran Stefanovich geen plaats op de grid krijgt, wil het testsessies verkopen. Zolang Stefan GP niet deelneemt aan het wereldkampioenschap, is het immers niet gebonden aan het testverbod.

"We willen teams die van piloot willen wisselen tijdens het seizoen of zelfs jonge rijders zelf, de kans geven om met onze auto te testen en zo ervaring op te doen. Op die manier kunnen wij ons project financieren", aldus Stefanovich.

Stefan GP stelt in januari haar wagen voor die een evolutie zal zijn van de Toyota bolide die normaal volgend seizoen zou gereden hebben als de Japanse constructeur zich niet had teruggetrokken uit de Formule 1.
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op ma 11 jan 2010 7:57 pm

Hamilton: "Ik blies Alonso weg in 2007"

Afbeelding

De start van het nieuwe Formule 1 seizoen mag dan nog meer dan twee maanden verwijderd zijn, toch beginnen de psychologische spelletjes nu al.

Lewis Hamilton blikte in een interview met teamsponsor Johnie Walker nog eens terug op z'n debuutseizoen in 2007 en kon het niet laten om nog even uit te halen naar z'n toenmalige teamgenoot Fernando Alonso, die volgend seizoen voor Ferrari rijdt.

"Het was mijn eerste seizoen in de Formule 1 en ik reed naast een wereldkampioen, een tweevoudige wereldkampioen, die ik wegblies. Ik versloeg hem. Het was ongezien dat iemand in z'n eerste seizoen vooraan meestreed, laat staan dat hij een wereldkampioen kon kloppen die al jaren ervaring had in de sport. Ik ben nog steeds trots dat ik toen bijna het hele jaar aan de leiding van het kampioenschap stond en het was verschrikkelijk om de titel te verliezen in de laatste wedstrijden."

Tja... als je zo enorm veel geluk hebt om je eerste seizoen direct voor topteam te rijden in tegenstelling tot alle anderen is het normaal dat je vanaf je eerste seizoen ook direct kan presteren... Hamilton gaat er hiermee wel wat over vind ik :roll:

Schumacher test met GP2-wagen in Jerez

Michael Schumacher zal morgen terug achter het stuur van een eenzitter kruipen wanneer hij een GP2-wagen zal testen op het Jerez de la Frontera-circuit in Spanje.

De zevenvoudige wereldkampioen, die volgend seizoen zijn F1-comeback maakt bij het Mercedes GP-team, houdt deze privé-test met een GP2-wagen van het Supernova-team. De test loopt van dinsdag tot donderdag en is volgens de Duitse media goedgekeurd door de FIA.

GP2-organisator Bruno Michel is blij met de test van Schumacher. "Dit is een mijlpaal in de GP2. Het is een eer dat een zevenvoudig F1-wereldkampioen ons helpt met de ontwikkeling van de auto. Het doel van de GP2 is om jonge coureurs voor te bereiden op de Formule 1. De test zal erg belangrijk zijn voor de toekomst van onze GP2-coureurs. Michaels input zal van onschatbare waarde zijn." zei hij.

Een woordvoerder van Schumacher bevestigde het nieuws aan Autosport.

Tot 1 februari is het testen van F1-bolides verboden.

FIA tekent beroep aan in zaak-Briatore

Afbeelding

Wie dacht dat de vete tussen de FIA, internationale autosportbond, en Flavio Briatore voorbij was, heeft verkeerd gedacht. De FIA heeft besloten om in beroep te gaan tegen het besluit om de straf van de Italiaan ongedaan te maken.

De FIA had besloten om Briatore te verbannen uit de Formule 1 en alle andere door de FIA georganiseerde evenementen. Dit kwam doordat de Italiaan, toen teambaas bij Renault, een rol speelde in het incident waarbij Nelson Piquet jr. doelbewust een crash veroorzaakte tijdens de GP van Singapore 2008. Op die manier kon zijn toenmalige teamgenoot Fernando Alonso met de overwinning gaan lopen.

Het hoogste Franse gerechtshof oordeelde echter dat de FIA geen draconische straffen had mogen opleggen aan Briatore en Pat Symonds, de hoofdingenieur van Renault. Daarop werden de straffen ongedaan gemaakt, daar laat de FIA het dus niet bij.

"De president van de FIA heeft de Senaat geraadpleegd aangaande het besluit van het Tribunal de Grande Instance de Paris op 5 januari. Er werd unaniem besloten om beroep aan te tekenen.", liet de FIA weten.

"Terwijl het beroep nog gaande is, verandert er niets aan het besluit van de World Motor Sport Council van 21 september 2009."

Fernando Alonso, Mark Webber en Heikki Kovalainen hadden Briatore allemaal als manager. Daardoor dreigden ze hun superlicentie te verliezen als ze niet zouden overstappen naar een andere manager

"Echter, met het oog op de onzekerheid die kan ontstaan bij de coureurs door dit besluit, heeft de FIA besloten superlicenties te geven aan de betreffende rijders.", sloot de FIA af.
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op ma 11 jan 2010 7:59 pm

Rossi maakt zeker geen overstap naar de F1

Afbeelding

De Moto GP-rijder Valentino Rossi heeft geen plannen om in de Formule 1 te stappen. De 30-jarige Italiaan zou geen overstap kunnen of willen maken omdat hij daarvoor te oud is als hij stopt met de MotoGP. De negenvoudige wereldkampioen op de motoren nam in de afgelopen jaren deel aan een aantal rally's en testte verschillende keren voor het Formule 1-team Ferrari.

"Tussen je 22ste en 34ste verandert er niet veel aan het lichaam van een man", zei Rossi tegenover persbureau Reuters. "Dus ik heb nog wel even. Ik overweeg pas een overstap naar auto's, waarschijnlijk rally, als ik het rustiger aan wil gaan doen. Een overstap naar de Formule 1 zou gemakkelijker voor me zijn, maar daar ben ik dan te oud voor."

De Italiaan krijgt de bijnaam The Doctor en werd in alle vormen van de motorracesport, 125cc, 250cc, 500c en de MotoGP (800cc en 990cc), wereldkampioen. Rossi rijdt momenteel voor Yamaha.

McLaren herstructureert teams van race-ingenieurs

Afbeelding

McLaren herstructureert zijn teams van race-ingenieurs voor volgend jaar. Dat betekent dat Jenson Button en Lewis Hamilton beiden met een nieuwe race-ingenieur zullen rijden. De voormalige race-ingenieur van Hamilton, Phil Prew, wordt nu hoofd race-ingenieur en wordt opgevolgd door Andy Latham.

Het is logisch dat Button door zijn overstap naar McLaren ook een nieuwe ingenieur krijgt. Andrew Shovlin die hem bijstond bij BrawnGP, ondertussen Mercedes GP, wordt de ingenieur van Michael Schumacher.

"De herstructurering doen we om meerdere redenen", aldus McLaren Racing Managing Director Jonathan Neale. "Ten eerste is de tijd rijp. Phil Prew en Mark Sladen (de voormalige ingenieur van Kovalainen) waren al vijftien jaar lang race-ingenieurs en we hebben een aantal goed getrainde mensen, die we een nieuw platform willen geven."

"We willen ook een engineering team bouwen rondom Jenson, net zoals we met Lewis hebben gedaan in 2007. We willen een sterke groep samenstellen, de sterke groep kan het beste in Jensons subtiele stijl naar boven halen."

Buemi begeeft zich op glad ijs met een F1-bolide

Afbeelding

Sébastien Buemi zal met een Red Bull Formule 1-auto een demonstratie geven op ijs. Het evenement wordt georganiseerd in Montreal om de terugkeer van de Canadese Grand Prix in 2010 te vieren.

De Torro Rosso-rijder mag zich uitleven met een aangepaste F1-bolide op een 4 kilometer lang parcours. Het parcours is aangelegd op het bevroren water van het Olympisch Basin, aangelegd voor roeiers en kajakkers, in het Jean-Drapeau park dichtbij het circuit.

Beumi is niet de eerste rijder die met een F1-auto over ijs rijdt. Nick Heidfeld maakte in 2007 met een BMW Sauber ook al een spin op een bevroren meer in Zwitserland.
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bjoerk op ma 11 jan 2010 8:55 pm

Hamilton is nen dickhead. Daarom dat ik niet wil dat button er bij rijd, hamilton is een mclaren kindje, no freaking way dat button dezelfde kansen gaat krijgen. Dit is gewoon een tactische zet van hamilton en mclaren om 1 nieuwe tegenstander uit te schakelen.
Afbeelding

bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Moonknight op di 12 jan 2010 1:41 pm

Schumacher begint GP2-test in Jerez

Afbeelding

Zevenvoudig F1-kampioen Michael Schumacher heeft vanmorgen zijn debuut gemaakt achter het stuur van een GP2-wagen. De driedaagse testsessie met de eenzitter kadert in een voorbereiding op zijn comebackseizoen bij Mercedes GP en in de ontwikkeling van de GP2-wagen zelf.

Deze morgen legde Schumacher de eerste paar rondjes af achter het stuur van de development car die gebruikt wordt door de GP2 Series in de aanloop naar het nieuwe seizoen.

Tijdens de test zal de Mercedes GP-piloot zich concentreren op het uitproberen van enkele nieuwe ophangingsafstellingen. Die moeten uiteindelijk gebruikt kunnen worden door de rijders in het GP2-kampioenschap.

Ook een nieuwe koppeling zal getest worden in een later stadium.

Voor Schumacher is het alvast de eerste keer dat hij achter het stuur zit van een eenzitter sinds zijn poging om vorig jaar Felipe Massa te vervangen bij Ferrari. Toen legde hij enkele rondjes af met een Ferrari F2007.

De fotogallery:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding