register Paswoord vergeten?

Formule 1 Seizoen 2010

Tom boonen, Kim Clijsters, Ronaldinho & Kaka

Re: Formule 1 Seizoen 2010 -> Nieuwe Poll: 17/01/10

Berichtdoor Carelski op ma 25 jan 2010 9:06 pm

Alonso wint zonder ongelukken zijn derde wereldtitel!
Carelski
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op ma 25 jan 2010 11:20 pm

Filmpje ivm de onthulling van de nieuwe livery van Mercedes GP:

Moonknight (oude nickname: moonknight)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bjoerk op di 26 jan 2010 4:54 am

MS wint met wat geluk, en de fantastische brawn zijn 8ste wereldtitel, hamilton komt 2de en iemand van ferrari (massa of alonso) derdes. Ik geloof nog niet genoeg ik Rosberg, een top 5 zou mooi zijn voor hem, een top 3 net iets te hoog. Ik geloof niet in button zijn kansen bij mclaren, Hamilton gaat teveel in zijn weg staan. Ik schat button ook ergens in de top 5 / top 6.

De redbulls zijn goed, en ik heb ze express niet in mijn top 6 gestoken omdat ik simpel weg niet weet wat ik moet verwachten, het is ongelofelijk maar met mclaren, ferrari, mercedes gp en redbull zijn er nu 4 teams die zeer goed kunnen scoren. Maar ik zie red bulls als de zwakste van deze 4, mss met 1 van de 2 rijders, en dan most likely vettel, zie ik ze nog een top 6 plek halen ergens 5de of 6de , webber daar integen zie ik niet beter scoren dan een top 10. Maar zeker ook niet slechter als een top 10.

Helaas zijn er nog wel enkele onbekenden dit seizoen en is de vraag in hoeverre dat die teams goed gaan scoren. En hoe deze wagens zich gaan verhouden tov de oude garde. Om dan toch nog een vergelijking om vlak van teams te maken zie ik de teams als het volgt scoren, let op dit is geen voorspelling op het constructeurs kampioenschap maar eerder een voorspelling op welke plaatsen ik deze wagens zie strijden:

Vaste top 10 waardes:
Mercedes GP
Red Bull
McLaren
Ferrari

van plek 6 tot 16-17:
Williams
Renault
Toro Rosso
Virgin
Sauber

Achteraan:
Force India

Onvoorspelbaar, wegens nog geen test prestaties gezien en het zijn nieuwe teams:
Campos
Lotus
Virgin
US F1
Sauber
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Moonknight op di 26 jan 2010 8:59 am

Force India helemaal achteraan? Zo slecht zijn ze nu ook weer niet he, ze gaan in ieder geval beter doen dan de nieuwe teams (hoop ik). En Button zou ik echt niet afschrijven hoor, in de interviews die hij nu en dan geeft voel je gewoon dat hij er veel vertrouwen in heeft, en ik heb het al gezegd: wanneer Button iets zegt mag dat zeker au serieux genomen worden. Ik denk dat USF1 helemaal achteraan zal staan, een journalist had reeds gezegd (het artikel staat hier ook ergens trouwens) dat het ontwerp van de wagen van USF1 heel wat gefronste wenkbrauwen zal tevoorschijn toveren + ze hebben hun wagen zonder windtunnel gebouwd? Hoe kan je in deze tijd nu nog een F1 wagen bouwen zonder windtunnel en competitief zijn, dat gaat gewoon niet. Over Nico Rosberg: ik denk wel dat Rosberg een goede piloot is hoor, heeft gewoon nog nooit de kans gehad bij Williams om dat ook te kunnen bewijzen. Nu hij een superwagen zal hebben bij Brawn/Mercedes GP zal hij dat wel kunnen en hopelijk ook laten zien.
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op di 26 jan 2010 9:12 am

Officieel: Lopez tekent bij USF1

De Argentijn José Maria Lopez rijdt volgend seizoen voor de nieuwe renstal USF1. Er deden al geruime tijd geruchten de ronde dat de 26jarige een contract zou tekenen bij het Amerikaanse team maar die werden nu dus ook bevestigd door de Argentijnse president Cristina Fernandez Kirchner en de teambaas van USF1 Peter Windsor.

Kirchner zei dat de regering heel blij was om achter dit mooie project te mogen staan. Windsor is uiteraard ook heel tevreden met zijn nieuwe rijder: "We wilden Lopez heel graag hebben voor ons debuutseizoen. We volgen hem al sinds hij in 2003 het Renault V6-kampioenschap domineerde en we zijn erg blij dat hij nu deel uitmaakt van ons team, vooral nu de Formule 1 weer terugkeert naar Amerika. Lopez is uitermate professioneel en een geboren leider."

“Je kan elke stap van het team uitrekenen, maar als je de verkeerde coureurs in je wagen hebt zitten, is al het andere werk voor niets geweest. Met José Maria López hebben we ons in een positie gezet waarbij we in 2010 een succesvol debuut moeten kunnen veroorloven," besloot Windsor.

Lopez was in het verleden al eens testcoureur van Renault en heeft ruim 10.000 km op zijn naam. Hij wordt nu dus de 24ste Argentijn in de geschiedenis van de sport. Gaston Mazzacane was in 2001 de laatste Argentijn, deze kwam uit voor Prost.

Lopez: “Dit is absoluut een gedenkwaardige dag voor mij, mijn familie en iedereen in Argentinië. Natuurlijk betekent een nieuw Formule 1-team een enorme uitdaging, maar ons doel is elke race beter te worden en een fundament op te bouwen waarbij het team uiteindelijk kan strijden voor overwinningen en kampioenschappen."

Bron: http://f1-club.clint.be/

Toro Rosso maakt launchdatum bekend

Afbeelding

Het Scuderia Toro Rosso-team heeft bevestigd dat het de launch van haar wagen voor volgend seizoen zal houden op de eerste dag van de groepstests in Valencia - op 1 februari.

De STR5-bolide, de eerste van Toro Rosso die gemaakt wordt zonder medewerking van Red Bull Technology, zal op dezelfde dag ook haar debuut maken op het Spaanse circuit.

Zowel Sébastien Buemi als Jaime Alguersuari zullen die dag aanwezig zijn in Valenica.

Rosberg én Schumacher zullen testen op eerste dag

Afbeelding

Zowel Nico Rosberg als Michael Schumacher zal volgende week in actie komen op de eerste F1-testdag van het jaar. Die testsessie gaat van start op het Spaanse circuit van Valencia.

Volgens teambaas Ross Brawn zal zijn renstal voordeel halen uit het feit dat de ingenieurs zowel feedback zullen krijgen van Rosberg als Schumacher achter het stuur van de MGP W01.

"Nico zal starten met de wagen," vertelde Brawn. "Wat we willen doen is proberen de rijders te laten rijden op de eerste dag. Op die eerste dag zullen we de wagen controleren en alle onderdelen inspecteren - en er zullen enkele kritische onderdelen ontmanteld worden."

"Tijdens die periode zullen we van rijders wisselen en we willen dat beide piloten een ritje kunnen maken op de eerste dag zodat ze hun eerste indrukking kunnen doorgeven. Daarna zal Nico waarschijnlijk op de tweede dag testen en Michael op de derde dag. Maar op de eerste dag zal het beiden zijn."

Brawn benadrukte dat Mercedes tijdens de livery-launch in Stuttgart haar nieuwe wagen nog niet kon voorstellen, simpelweg omdat deze nog niet klaar is.

"We hebben een heel krap programma met de nieuwe wagen," vertelde de Brit. "We hebben maar vier tests en we moeten het maximale halen uit de tijd voor de eerste test. De prestatie van de wagen is het belangrijkste voor ons allemaal."

Massa veel sneller dan Rossi in Barcelona

Afbeelding

Felipe Massa heeft een kleine domper gezet op de feestvreugde rond Valentino Rossi's testsessie bij het Ferrari-team.

De regerende en veelvoudige MotoGP-kampioen testte vorige week in Barcelona twee dagen achter het stuur van een Ferrari F2008. Daarbij liet de Italiaan een tijd opmeten die zelfs sneller was dan de snelste ronde tijdens de Grand Prix van Spanje van 2009.

Maar Ferrari-rijder Felipe Massa, de vice-kampioen van 2008, plaatste de prestatie van Rossi een dag later in zijn context toen hij achter het stuur van diezelfde wagen bijna 2,5 seconden sneller was dan de Italiaan.

Massa's snelste ronde was een 1:19.5 terwijl Rossi niet verder geraakte dan een 1:21.9.

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op di 26 jan 2010 9:44 am

Moonknight schreef:Force India helemaal achteraan? Zo slecht zijn ze nu ook weer niet he, ze gaan in ieder geval beter doen dan de nieuwe teams (hoop ik). En Button zou ik echt niet afschrijven hoor, in de interviews die hij nu en dan geeft voel je gewoon dat hij er veel vertrouwen in heeft, en ik heb het al gezegd: wanneer Button iets zegt mag dat zeker au serieux genomen worden. Ik denk dat USF1 helemaal achteraan zal staan, een journalist had reeds gezegd (het artikel staat hier ook ergens trouwens) dat het ontwerp van de wagen van USF1 heel wat gefronste wenkbrauwen zal tevoorschijn toveren + ze hebben hun wagen zonder windtunnel gebouwd? Hoe kan je in deze tijd nu nog een F1 wagen bouwen zonder windtunnel en competitief zijn, dat gaat gewoon niet. Over Nico Rosberg: ik denk wel dat Rosberg een goede piloot is hoor, heeft gewoon nog nooit de kans gehad bij Williams om dat ook te kunnen bewijzen. Nu hij een superwagen zal hebben bij Brawn/Mercedes GP zal hij dat wel kunnen en hopelijk ook laten zien.

Force India heeft een goeie ontwerper, dus als het echt moet kunnen ze wel een min of meer competitieve wagen maken, voor de rest hangt het dan af van de rijders. (Cfr. Spa-Francorchamps vorig jaar) Het begin van een seizoen is altijd afwachten, reglementsveranderingen brengen soms verassingen met zich mee, dat hebben we vorig jaar nog gezien met de dubbele diffuser. Toen werden de eerste races bepaald door de ontwerpers en minder door de rijders.

En over US F1, daar verwacht ik ook niet teveel van. Maar dat ze hem zonder windtunnel gebouwd hebben lijkt mij perfect mogelijk, vroeger moesten van elke gezinsauto 20 exemplaren gebouwd worden enkel en alleen om ze vervolgens tegen een muur in de prak te laten rijden, nu zijn dat er nog 3, de rest gebeurt enkel en alleen met software. Ze besparen zo ook veel tijd en geld dat ze in andere dingen kunnen steken.
En die gefronste wenkbrauwen betekenen enkel dat de wagen er misschien hier en daar anders uit ziet dan de gemiddelde F1 auto's, maar een F1 wagen moet snel zijn, niet mooi. Het enige risico dat ze nemen is dat ze flirten met de reglementen, maar als het mag, waarom dan niet.

Al bij al is het nog wat voorbarig om nu reeds conclusies te trekken en de wereldkampioen uit te roepen, laat het nog maar wat duren en spannend worden denk ik dan. Al 4 topteams dat zijn er dubbel zo veel als vroeger (ofwel enkel Ferrari en Mercedes, of vorig jaar Brawn en Red Bull) als ze het kunnen waarmaken tenminste en evenveel nieuwkomers is een verrassing niet uit te sluiten.
Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Moonknight op wo 27 jan 2010 3:03 pm

Teams akkoord met nieuwe bandenregel

Afbeelding

De F1-teams zijn ermee akkoord gegaan om een nieuwe bandenregel in te voeren die de races spannender zou moeten maken. Dat schrijft Autosport. Vanaf 2010 moeten de piloten de race starten op dezelfde banden waarmee ze hun snelste kwalificatieronde hebben afgewerkt.

De reglementsverandering zou een extra strategisch element inbrengen nudat de rijders niet meer de toelating hebben om tijdens een Grand Prix bij te tanken.

De wijziging moet wel nog goedgekeurd worden door het World Motor Sport Council, wat waarschijnlijk een formaliteit zal zijn.

De regel werd besproken in de Sporting Working Group en zorgt ervoor dat de top tien wagens uit de kwalificatie dezelfde banden moeten gebruiken waarmee ze hun snelste tijd hebben gereden in de derde kwalificatiesessie.

Door de nieuwigheid zullen waarschijnlijk situaties ontstaan waarbij piloten een snelle kwalificatieronde willen opofferen voor een consistentere snelheid in de race, en omgekeerd.

US F1 moet wagendebuut uitstellen

De nieuwe US F1-wagen zal niet klaargeraken voor haar circuitdebuut in het begin van februari. Dat heeft Jose Maria Lopez, de sinds gisteren aangekondigde piloot van het team, te kennen gegeven.

Eerder deze maand verklaarde Peter Windsor, sportief directeur van het Amerikaanse team, dat de nieuwe Type 1-bolide voor het eerst te zien zal zijn op het circuit van Alabama in het begin van februari.

Maar Lopez zei gisteren aan Reuters: "De wagen zou klaar moeten zijn tussen 20 en 25 februari en dan zullen we hem testen in Alabama."

Het seizoen 2010 gaat van start in Bahrein op 14 maart.

A1GP-baas bijna rond met Campos-overname

De A1GP-baas Tony Teixeira zal zich naar verluidt inkopen bij het Spaanse F1-team Campos. De Zuid-Afrikaan zou het aandeel overnemen dat nu in handen is van Meta Image.

Meta Image is een marketingbedrijf in Spanje dat samen met Adrian Campos in zee ging om een nieuwe renstal op te zetten. Het Duitse Auto Motor und Sport schrijft echter dat het bijna geen tijd meer heeft om een financieel pakket op poten te zetten voor 2010.
Het plan van Teixeira zou erin bestaan om A1GP-kampioen Adam Carroll te laten plaatsnemen in de wagen naast Bruno Senna.

F1-baas Bernie Ecclestone zou echter gekant zijn tegen de deal omdat Teixeira, sinds hij de A1GP overnam in 2006, de raceklasse tot op de rand van het faillissement bracht. Ecclestone zou daarom enkel groen licht willen geven als de Zuid-Afrikaan zijn schulden in de A1GP kan aflossen.

Het is al langer geweten dat de F1-baas voorstander is van het F1-project van Zoran Stefanovic (Stefan GP), dat het racepakket van Toyota wil overnemen voor volgend seizoen.

Ferrari-launch morgen online te volgen

Ferrari heeft bekendgemaakt dat de launch van haar nieuwe bolide voor volgend jaar morgen online en live te bekijken zal zijn via haar website http://www.ferrari.com.

De wagen zal onthuld worden in de Ferrari-fabriek om 10u30 morgenochtend.

Naast de launchceremonie zelf zullen ook de persconferenties met leden van het team en de piloten te volgen zijn via de website.

Na de launch zal de wagen enkele rondjes afleggen op het circuit van Fiorano voor promotionele doeleinden. Ook dit zal online te zien zijn.

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op do 28 jan 2010 5:34 pm

Ferrari lanceert F10 in Maranello

De Scuderia Ferrari heeft vandaag haar wagen voor het seizoen 2010 voorgesteld aan de pers. De Ferrari F10 moet het tegenvallende 2009 doen vergeten en zal in handen van Fernando Alonso en Felipe Massa moeten kunnen meestrijden voor de wereldtitel.

Ferrari-teambaas Stefano Domenicali vertelde: "Het kampioenschap wordt zeer belangrijk voor ons. Het vorige kampioenschap viel tegen en dat willen we nu rechtzetten."

"Met Fernando hebben we een tweevoudige wereldkampioen in huis en we hopen dat hij daar een derde kan aan toevoegen. En Felipe lijkt wel een nieuwe versie van Felipe na z'n ongeval in Hongarije. Hij zal willen bewijzen dat hij z'n doel kan bereiken."

Felipe Massa zal deze middag de eerste kilometers afleggen achter het stuur van de nieuwe bolide.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op do 28 jan 2010 7:39 pm

Eerste foto Williams FW32 gelekt

Afbeelding

Autosport.com is erin geslaagd om een exclusieve foto van de nieuwe Williams FW32 te nemen. Nico Hülkenberg reed vandaag met de wagen in Silverstone maar kon niet ontsnappen aan de fotografen. Volgende week test het team in Valencia.

Sam Michael, technisch directeur bij Williams, liet eerder al weten dat de wagen een evolutie was van de FW31. "Toch is er een volledig nieuwe aerodynamica."

"In 2009 hadden we gerekend op een wagen die snel was op elk circuit. We hebben ook de slechte onderdelen uit de wagen verwijderd. We hebben er vertrouwen in gekregen."

Afbeelding

Bronnen: http://f1-club.clint.be/ + http://www.autosport.com/
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op vr 29 jan 2010 4:14 pm

Ook McLaren heeft zijn nieuwe wagen voorgesteld: de MP4-25.

Hoewel ik de livery van Ferrari met hun wit/rood combo mooier vind dan deze welke met dat chroom zo goedkoop lijkt. Maar die luchthapper die doorloopt tot aan de spoiler is af! Hopelijk bewijst het praktisch nut zich hiervan ook. Voorlopig meer fan van de McLaren, ik apprecieer het wel als men eens iets nieuw durft doen.
Afbeelding

Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Moonknight op vr 29 jan 2010 5:47 pm

Is toch nog altijd wat wennen om Jenson in een McLaren outfit te zien rondlopen. Het lijkt net of de wagens nu een langere wielbasis hebben dan vorig jaar, of vergis ik mij nu?

Lotus F1 zal launch in Londen houden

Lotus heeft bevestigd dat het de launch van haar nieuwe wagen in Londen zal houden. Eerder werd al bekend dat de voorstelling van de bolide ging doorgaan op 12 februari - dat terwijl het gros van de F1-teams op dat moment aan het testen is in Jerez.

De voorstelling van de Lotus F1-bolide vindt plaats in de Royal Horticultural Hall in centrum Londen. Er zullen 400 gasten utigenodigd worden, samen met het hele personeelsbestand van de nieuwe renstal.

Lotus zou op de dag na de launch de eerste test uitvoeren van de nieuwe wagen, met Jarno Trulli achter het stuur.

Daarna zal het team zich vervoegen bij de derde groepstest ter voorbereiding op het nieuwe seizoen. Die test zal doorgaan van 17 tot 20 februari in Jerez.

Goed nieuws voor Stefan Grand Prix

Afbeelding

Stefan GP heeft met Toyota een overeenkomst gesloten. Het team van de Servische zakenman Zoran Stefanovic is al in het bezit van de technische gegevens van de auto die Toyota in 2010 wilde inzetten en nu kunnen ze ook rekenen op uitgebreide technische ondersteuning van de Japanse autofabrikant.

“Wij hebben een basisovereenkomst met Toyota Motorsport gesloten waarin is opgenomen dat Stefan GP dit jaar technische steun van Toyota Motorsport ontvangt. Meer details worden later prijs gegeven.”, zei Stefan GP in een verklaring.

Stefan Grand Prix hoopt nog steeds een startbewijs voor 2010 te krijgen van autosportfederatie FIA. Het team zou er wel eens kunnen inslagen. De Formule 1-Commissie komt namelijk maandag samen om enkele urgente kwesties te bespreken. Auto Motor und Sport en Blick melden dat de toestand rond het nieuwe Campos Meta-team er daar één van is.

De Spaanse renstal zou een begroting voor een volledig seizoen moet presenteren, anders wordt Campos gevraagd om het startbewijs in te leveren, wat goed nieuws kan zijn voor Stefan GP. Als het het team van Stefanovic dan toch niet lukt aan de start te geraken, willen ze in 2010 fungeren als fulltime testteam, met als doel in 2011 alsnog op de startgrid te staan.

Nieuwe diffuser-controverse in de maak?

Afbeelding

Het ziet er naar uit dat we ook dit seizoen een discussie zullen krijgen over de diffuser van sommige teams.

Aan het begin van vorig seizoen was er ook al een hele controverse rond de dubbele diffusers die sommige teams gebruikten. In een hoorzitting van de FIA werd het reglement echter verduidelijkt en daarmee leek de kous af maar ook dit seizoen is er onvrede bij sommige teams.

Vooral bij Ferrari maakt m"n zich zorgen over de diffuser. Het team voelde zich ook vorig seizoen al onrecht aangedaan door de grote achterstand die het opliep door niet meteen gebruik te maken van de dubbele diffuser en technisch directeur Aldo Costa vreest opnieuw een soortgelijk scenario.

"We waren en zijn er nog steeds van overtuigd dat de dubbele diffusers illegaal waren. Ook dit seizoen maken we ons zorgen. De reglementen laten de deur open voor heel wat verschillende mogelijkheden. Het is aan de FIA om toezicht te houden."

Bij Mclaren klinken dan weer heel andere geluiden.

"De reglementen zijn erg duidelijk. Bij het ontwerp van onze wagen hebben we de FIA om richtlijnen gevraagd en ze hebben het reglement erg duidelijk uitgelegd. Je zal zien dat wij het concept tot in het extreme hebben uitgewerkt maar ik ben er zeker van dat dat niet alleen bij ons het geval zal zijn,"aldus Paddy Lowe.

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op zo 31 jan 2010 9:50 am

Ook launch Virgin Racing online

Afbeelding

Na McLaren en Ferrari gaat nu ook Virgin Racing zijn auto online voorstellen. De VR-01 zal komende woensdag, 3 februari, om 11 uur worden voorgesteld op virginracing.com.

De eerste auto van het team werd ontworpen door Nick Wirth's Wirth Research. Normaal zal de auto voor het eerst rijden op 10 februari in Silverstone om vervolgens zich bij de tweede groeptest in Jerez te voegen.

Lucas di Grassi liet eerder aan de Braziliaanse televisiezender Globo weten dat de auto van de Britse renstal overwegend zwart zal zijn. Alex Tai, die een maand Virgin Racing runde, sprak over een overwegend rode wagen, maar het team kiest nu toch voor zwart.

“De onderste helft van mijn helm krijgt de kleuren grijs en zwart, wat past bij de auto. Die wordt helemaal zwart met een mooi en zeer leuk ontwerp.”, zei di Grassi.

Rollout Williams FW32 verliep probleemloos

Afbeelding

In navolging van de gelekte foto van de nieuwe Williams FW32-bolide heeft het team verklaard dat de shakedown van de wagen zonder enige problemen is verlopen.

Op een klein deel van het Silverstone-circuit legde de nieuwe FW32 zijn eerste kilometers af in het kader van een filmopname.

Nico Hülkenberg zat achter het stuur van de wagen, die volgens technisch directeur Sam Michael geen enkele problemen liet tonen."

"Technisch directeur Sam Michael verklaart dat er gisteren geen problemen waren met de FW32 en dat de Cosworth-motor er heel sterk uitziet," aldus woordvoerster Claire Williams.

Hamilton: "Ik heb Button aanbevolen"

Afbeelding

Lewis Hamilton heeft verklaard dat hij het was die aan McLaren voorstelde om Jenson Button vast te leggen als zijn teamgenoot voor het seizoen 2010.

Ondanks het feit dat Hamilton na afloop van het seizoen nog liet verstaan dat hij tevreden zou zijn als hij verder mocht werken met Heikki Kovalainen, zei de voormalige wereldkampioen tijdens de launch van gisteren dat hij McLaren-teambaas Martin Whitmarsh opbelde met zijn aanbeveling.

"Een zaak die je niet mag weten is dat ik eigenlijk Martin opbelde en zei 'Wat denk je van Jenson?'," vertelde Hamilton. "Dat gebeurde voordat ze de onderhandelingen waren begonnen."

De uitspraak verraste de aanwezige groep van journalisten omdat McLaren en Button hun onderhandelingen leken te starten van zodra zijn gesprekken met Brawn in een impasse geraakten.

"Ik heb geen echte input voor wie ze kiezen maar ik vroeg of ze al met Jenson hadden gesproken. Hij was de beste rijder die beschikbaar was en ze wilden de best mogelijke rijder hebben," aldus Hamilton.

Toen gevraagd werd of hij iets afwist van Hamiltons voorstel, schudde Button het hoofd.

Video: McLaren presenteert de MP4-25

McLaren heeft gisteren zijn auto voor volgend jaar online gepresenteerd. Hieronder zie je een video met een samenvatting van de onthulling.

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Lollo op zo 31 jan 2010 12:41 pm

Lollo (oude nickname: lollo)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op zo 31 jan 2010 1:57 pm

Had het al eens als een "gewone" post gezet op de site. Maar blijft wel een knap filmke natuurlijk (y)

PS: Je hebt het filmke hier 2 keer geplaatst :p
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Lollo op zo 31 jan 2010 2:10 pm

Ja ik zag het ook, maar tging van zelf dat het er twee keer stond, een bugje neem ik aan.
Lollo (oude nickname: lollo)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op zo 31 jan 2010 3:48 pm

BMW Sauber stelt nieuwe C29 voor

BMW Sauber heeft vandaag op het circuit van Valencia haar nieuwe wagen voorgesteld voor volgend seizoen. De C29-bolide, met een Ferrari-motor onder de motorkap, is de eerste wagen van het Zwitserse team sinds BMW haar vertrek aankondigde op het einde van 2009.

Teambaas Peter Sauber, die zijn team verkocht aan BMW op het einde van 2005, staat nu terug achter het roer van de renstal. De nieuwe C29 zal bestuurd worden door Pedro de la Rosa en Kamui Kobayashi.

"Het waren intense maanden voor ons," zei Peter Sauber. "Eerst moesten we de overleving van het team bewerkstelligen en dan moesten we ons concentreren op het verzorgen van een goede set-up voor de toekomst."

"De technische voorbereiding van de wagen voor 2010 ging onverminderd voort en volgens plan sinds de lente van 2009, ondanks alle problemen. We hebben een lange traditie van het samenbrengen van een jonge met een ervaren piloot als rijderscombinatie - en deze aanpak heeft ons al veel succes opgeleverd."

"Pedro werkt al gedurende vele jaren op het hoogste niveau en voor een topteam, en we kunnen de vruchten plukken van zijn ervaring. De jonge Kamui heeft ons ook veel te bieden en vorig jaar stelde hij me vooral onder de indruk in Abu Dhabi."

De wagen die vandaag werd voorgesteld bevatte eveneens een haaienvin, zoals reeds toegepast bij McLaren op hun wagen voor 2010. De bolide behoudt voorlopig de kleuren van tijdens het BMW-tijdperk, maar met nog wat witte ruimte voor mogelijke sponsors.

Pedro de la Rosa, die komt overgewaaid van McLaren, vertelde: "Ik heb de competitie op het circuit hard moeten missen. Maar op hetzelfde moment heb ik veel geleerd op technisch vlak, en nu wil ik die kennis overbrengen naar het team."

Kobayashi maakte vorig jaar zijn F1-debuut bij Toyota ter vervanging van de geblesseerde Timo Glock.

De Japanner vertelde: "Ik ben trots dat Peter Sauber zoveel vertrouwen in mij heeft gesteld en ik ben vastberaden om hem niet teleur te stellen. Mijn doel is om hem ook trots te maken op mij."

Technisch directeur Willy Rampf verklaarde vandaag dat de wagen werd gebouwd met de ervaring van vorig seizoen in het achterhoofd. In 2009 beleefde de renstal een belabberd jaar omwille van een tekort aan prestaties.

"De ontwikkeling van de BMW Sauber C29 stamt af van de ervaring die vorig jaar werd vergaard en de verbetering in prestatie tijdens het laatste deel van het seizoen," zei Rampf. "Maar door de nieuwe reglementen met het tankverbod tijdens de race en de kleinere voorbanden, moest ook het ontwerp drastisch veranderen."

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op zo 31 jan 2010 3:55 pm

Moonknight schreef:Is toch nog altijd wat wennen om Jenson in een McLaren outfit te zien rondlopen. Het lijkt net of de wagens nu een langere wielbasis hebben dan vorig jaar, of vergis ik mij nu?

Klopt ook.
Een paar interessante vergelijkingen met het model van vorig jaar:

Afbeelding

Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Moonknight op zo 31 jan 2010 4:15 pm

Bedankt voor deze afbeeldingen, is interessant om ze eens naast elkaar te zien als vergelijking. :) Was eigenlijk ook een beetje logisch nu dat ze met veel grotere benzinetanken gaan moeten rondrijden zullen ze ook meer plaats nodig hebben daarvoor. Ook de voorbanden zijn smaller geworden zie je, maar dat had ik al eens gelezen en wist ik dus al. ;)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op zo 31 jan 2010 5:07 pm

Renault stelt R30 voor en bevestigt Petrov

Het Renault F1-team heeft vandaag haar wagen voor 2010 voorgesteld op het circuit van Valencia. Daarenboven bevestigde het team Vitaly Petrov als haar tweede piloot voor het komende seizoen.

De nieuwe wagen van de Franse renstal, de R30, werd onthuld door Robert Kubica en Vitaly Petrov - het duo dat een volledig nieuwe line-up vormt voor het Franse team.

Petrov was vorig jaar vice-kampioen in de GP2 Series terwijl Kubica overstapt van het BMW Sauber-team en bij het team de succesvolle Fernando Alonso moet doen vergeten.

De R30 zorgt op vlak van kleurschema voor een comeback naar de traditie - toen Renault in 1978 haar debuut maakte in de Formule 1. Geel, rood en zwart vormen nu de voornaamste kleuren na het vertrek van bankverzekeraar ING als hoofdsponsor.

Op de nieuwe wagen is ook de haaienvin te zien aan de motorkap, zoals reeds op te merken viel bij de wagens van McLaren en Sauber.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik viel alleszinds stijl achterover toen ik de foto's zag, aangename verrassing vind ik. :)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op ma 01 feb 2010 11:10 am

Mercedes GP toont nieuwe W01-bolide in Valencia

Mercedes GP heeft vandaag haar nieuwe W01-bolide aan de pers voorgesteld op het circuit van Valencia, waar vandaag de eerste groeptest van start gaat ter voorbereiding op komend F1-seizoen.

Vorige week toonde het Duitse team al de nieuwe livery tijdens een apart voorstelling in Stuttgart. Het team koos er echter voor om zolang mogelijk te werken aan de nieuwe W01 zodat deze - tot op de dag van vandaag - nog niet getoond werd aan het grote publiek.

Nico Rosberg zal deze morgen de eerste kilometers afleggen achter het stuur van de nieuwe wagen. Michael Schumacher neemt het deze middag over.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Moonknight op ma 01 feb 2010 1:43 pm, in het totaal 2 keer bewerkt
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op ma 01 feb 2010 11:15 am

Toro Rosso presenteert de STR5

Het Scuderia Toro Rosso-team heeft deze morgen haar nieuwe wagen, de STR5, voorgesteld op het circuit van Valencia.

2010 wordt een belangrijk jaar voor het Italiaanse team nu het afgekoppeld is van Red Bull Technology en omwille van de nieuwe F1-regels zelf moet instaan voor het hele wagenontwerp en de constructie. Tijdens de voorbije paar jaar werd alsmaar meer een meer productie in de fabriek van Faenza uitgevoerd, maar het is pas sinds dit jaar dat het team voor alles moet instaan.

De nieuwe STR5 toont heel wat verschillen met de wagen van vorig jaar. Het belangrijkste is ongetwijfeld dat de bolide voor komend seizoen ontworpen is om het maximale te halen uit het rijden met een dubbele diffuser; dat terwijl het team vorig seizoen de wagen hieraan nog moest aanpassen.

Omwille van het feit dat er een grotere benzinetank moest ingepast worden in de wagen, is de STR5 ook groter dan haar voorganger. Net zoals vorig jaar gebruikt Toro Rosso opnieuw de Ferrari 056 V8-motoren.

"De STR5 is de eerste wagen die 100 procent op onze eigen naam staat," vertelde teambaas Franz Tost. "Het creëren van de nodige infrastructuur om deze taak op te nemen was de grootste uitdaging. We hebben tachtig nieuwe personeelsleden moeten aanwerven en onze fabriek moeten uitbreiden om hen onder te brengen."

"We hebben ook een nieuwe windtunnel, aangekocht van Red Bull, maar het zal tijd vergen voordat ons getalenteerd team zich heeft gesetteld en zo efficiënt mogelijk kan samenwerken."

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op ma 01 feb 2010 3:54 pm

Eerste foto's nieuwe Williams FW32

Williams hield het eenvoudig en simpel dit jaar. Geen launch, zelfs geen korte voorsteling. Vandaag werd de nieuwe Williams FW32 gewoon de garage uitgereden richting circuit.

Hieronder de eerste foto's van de nieuwe Williams-bolide.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op ma 01 feb 2010 5:54 pm

Die Renault is inderdaad een aangename verrassing.
Het valt me ook op dat er veel teams zijn die hun centrale luchthapper doortrekken tot bijna of zelfs helemaal in hun achtervleugel, ben eens benieuwd naar de verschillen tussen de wagens die dat niet en wel doen.

Ik weet niet meer of het hier al gestaan heeft maar Jérôme D'Ambrosio (en dat is een Belg voor de mensen die dat niet zouden weten :) ) is reserverijder bij Renault, de kans dat hij effectief een wedstrijd zal mogen rijden is echter zeer klein want wanneer er een van de twee vaste piloten niet meer kan meerijden zal de testrijder Ho-Pin Tug waarschijnlijk de eerste in de pikorde zijn. Ik dacht wel ergens gehoord te hebben dat hij op een opleidingsschema van Renault gezet was, dus dat belooft voor de toekomst, alleen van dit laatste ben ik niet zeker.

Dan nog de snelste rondetijden die vandaag op het testcircuit zijn afgeklokt:
Code: Selecteer alles
Unofficial Monday morning test times from Valencia:
1. Felipe Massa, Ferrari, 1:13.088, 32 Laps
2. Pedro de la Rosa, BMW Sauber, 1:13.247, 27 Laps
3. Nico Rosberg, Mercedes GP, 1:13.543, 39 Laps
4. Gary Paffett, McLaren, 1:14.018, 34 Laps
5. Rubens Barrichello, Williams, 1:14.449, 42 Laps
6. Robert Kubica, Renault, 1:15.298, 37 Laps
7. Sebastien Buemi, Toro Rosso, 1:19.279, 10 Laps

Eigenlijk compleet waardeloos, daar je er nog niets kunt uit afleiden, maarja. :)

EDIT: @ Moonknight voor hieronder: hartelijk bedankt.
Laatst bijgewerkt door Didier Deluxe op ma 01 feb 2010 6:16 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding

Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Moonknight op ma 01 feb 2010 5:59 pm

Didier Deluxe schreef:Ik weet niet meer of het hier al gestaan heeft maar Jérôme D'Ambrosio (en dat is een Belg voor de mensen die dat niet zouden weten :) ) is reserverijder bij Renault, de kans dat hij effectief een wedstrijd zal mogen rijden is echter zeer klein want wanneer er een van de twee vaste piloten niet meer kan meerijden zal de testrijder Ho-Pin Tug waarschijnlijk de eerste in de pikorde zijn. Ik dacht wel ergens gehoord te hebben dat hij op een opleidingsschema van Renault gezet was, dus dat belooft voor de toekomst, alleen van dit laatste ben ik niet zeker.

D'Ambrosio opgenomen in Renault RF1-programma

Afbeelding

Het Renault F1 team presenteerde vandaag een nieuw programma om jonge rijders met talent op te speuren en te helpen op weg naar de Formule 1. Het zogenaamde "RF1 Driver Programma" verschilt in het bestaande RDD-programma omdat een welbepaald aantal rijders onmiddellijk de kans krijgen om achter het stuur te kruipen van de F1-wagen. Eén van die rijders is onze landgenoot Jérôme D'Ambrosio.

D'Ambrosio zal samen met Ho-Pin Tung en Jan Charouz blijven rijden in het door hun gekozen kampioenschap. Ze kunnen rekenen op de steun van Renault om zich op een professionele manier voor te bereiden op de Formule 1. D'Ambrosio blijft ook in 2010 voor het GP2 van DAMS rijden.

Ho-Pin Tung kan rekenen op een grote financiële steun uit China en wordt zo 3de rijder bij Renault. Onze landgenoot krijgt Charouz aan zijn zijde en worden testrijders van het team.

"De testlimiet die F1-teams helaas moeten respecteren maakt het jonge rijders niet gemakkelijk om zich naar de F1 te knokken," zei Eric Boullier, de nieuwe teambaas van Renault.

"We vinden dat het onze taak is om ze te helpen om hun talent op het circuit te etaleren. Het hoofddoel is ze te ontwikkelen als rijder maar ook als individu om ze ooit aan de start te krijgen van een F1-wedstrijd."

Dit betekent ook dat Vitaly Petrov de 2de rijder wordt naast Robert Kubica.

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op ma 01 feb 2010 7:49 pm

Video: Eerste testdag in Valencia

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op wo 03 feb 2010 11:07 am

F1-commissie akkoord met enkele nieuwe regels

De Formule 1-commissie is gisteren tijdens een vergadering akkoord gegaan met enkele nieuwe regels. Eerste goedkeuring is het het nieuwe puntensysteem. Zo meldt de internationale autosportbond FIA.

Vorige maand nog kondigde de FIA aan dat het punten systeem zou wijzigen van 10-8-6-5-4-3-2-1 naar 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1 maar dit zal dus opnieuw een kleine wijziging ondergaan.

De puntentelling is dit jaar als volgt:
Eerste plaats: 25 punten
Tweede plaats: 18 punten
Derde plaats: 15 punten
Vierde plaats: 12 punten
Vijfde plaats: 10 punten
Zesde plaats: 8 punten
Zevende plaats: 6 punten
Achtste plaatsplek: 4 punten
Negende plaats: 2 punten
Tiende plaats: 1 punt

Ook mogen er geen dubbele diffusers meer gebruikt worden in de Formule 1. De dubbele diffuser zorgde vorig jaar nog voor ophef toen onder meer Brawn GP in het begin van het seizoen ermee op de proppen kwam een veel voordeel uit haalde. De toegestane hoogte van de diffuser is bovendien teruggebracht van 175 millimeter naar 125 millimeter.

Een laatste aspect die op de vergadering aan bod kwam waren de bandenregels. De coureurs moeten dit jaar de race beginnen op hetzelfde setje banden als waarmee zij in het laatste deel van de kwalificatie (Q3) hebben gereden. Daarmee hoopt men om meer spanning te verkrijgen omdat het een extra strategisch element is om rekening mee te houden.

Di Resta aangekondigd als reservepiloot bij Force India

Afbeelding

Force India heeft de Schot Paul di Resta bevestigd als test- en reserverijder voor het 2010-seizoen.

De 23-jarige testte eind vorig jaar nog voor het team. Verwacht wordt dat hij in enkele oefensessies op de vrijdagen van de Grand Prix-weekends het testwerk voor zijn rekening zal nemen.

"We zijn heel trots dat we iemand van Pauls attitude hebben die het team komt vervoegen omdat zijn potentieel heel duidelijk was in de test en hij de juiste houding heeft om het te maken tot de F1," vertelde teameigenaar Vijay Mallya.

Di Resta was tijdens de afgelopen paar jaar actief in het DTM-kampioenschap. Voor hem is de overstap naar de Formule 1 een droom die werkelijkheid wordt.

"Ik ben in extase over de kans die ik nu krijg," zei hij. "Ik ben enorm blij dat ik mijn F1-carrière bij Force India kan starten, een team met veel potentieel. Dit is een stap dichter bij mijn droom om in de F1 te racen maar ik weet dat ik nog veel moet leren."

Hamilton: "Nieuwe wagen doet vorig jaar vergeten"

Afbeelding

Lewis Hamilton heeft gezegd dat de nieuwe MP4-25 met duidelijke voorsprong beter is dan de wagen van vorig jaar. Dat heeft de Brit verklaard na afloop van zijn eerste testdag achter het stuur van de wagen.

Hamilton kon vandaag 108 ronden afleggen, met een snelste tijd die goed was voor een derde algemene besttijd van de dag. De wereldkampioen van 2008, die tijdens de vorige wintertests heel wat problemen beleefde met zijn wagen, was blij om te zien dat er van de overgebleven pijnpunten geen sprake meer is.

"Het was dag en nacht verschil en het gevoel in vergelijking met de eerste ronde en de eerste testdag in 2009 was treffend," vertelde Hamilton na afloop. "Ik heb een positief gevoel. Ik heb een oogje in het zeil gehouden op de ontwikkeling van de wagen en de resultaten die we behaalden op het einde van 2009 - dus door deze wagen te zien evolueren en mijn input erin te hebben was ik vandaag heel opgewonden om te zien welke onderdelen verbeterd waren."

"Hopelijk zijn daadwerkelijk alle problemen van de vorige wagen weggewist. Dus ik stapte vandaag in de wagen en het voelde goed aan. Ik stapte er al lachend uit en alle problemen met de vorige bolide heb ik niet ervaren met deze. Natuurlijk zijn er nog steeds zaken voor verbetering vatbaar."

Hamilton gaf meteen ook toe dat het ernaar uit ziet dat Sauber en vooral de Ferrari hun huiswerk heel goed hebben gedaan met oog op volgend seizoen.

Hij zei: "Natuurlijk lijkt de Ferrari heel snel, net als de Sauber. Maar we weten niet met welke benzinehoeveelheden ze reden. We voelden ons redelijk comfortabel bij wat we deden, maar we moeten nog redelijk wat tijd vinden."

"Het is nog heel vroeg om conclusies te trekken. Ik voel wel aan dat er enorm veel is verbeterd ten opzichte van het begin van 2009. Daarom voelt het niet aan alsof we twee of drie seconden achterstand hebben. Dus de vooruitgang die we vanaf nu boeken tot de laatste test en de eerste race ... hopelijk kunnen we even goed werken als bij het begin van 2009."

"Hopelijk kunnen we strijden. Op dit moment staan we derde - dus we zijn niet laatste, wat een leuk gevoel is."

Stefan zal F1-wagen testen in Portugal

Afbeelding

Stefan GP heeft verklaard dat het haar eerste F1-wagen zal testen in Portugal later deze maand. Dat ondanks het feit dat de renstal niet gerechtigd is om deel te nemen aan het komende F1-seizoen.

Eerder vandaag raakte ook bekend dat het team uit Servië haar onderdelen zal verschepen naar de eerste race van het seizoen in het geval dat ze alsnog de toelating krijgt om in te schrijven voor 2010.

Nu blijkt dat Stefan GP haar nieuwe wagen, de Stefan S-01, zal testen op het circuit van Portimao van 25 tot 28 februari.

Naar verluidt wordt voormalig Williams-piloot Kazuki Nakajima één van de piloten van het team.

Mike Coughlan, de voormalige hoofdontwerper bij McLaren die betrokken was in het spionageschandaal, zou aan het hoofd komen te staan van het technische departement van de renstal.

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op wo 03 feb 2010 3:26 pm

Virgin Racing stelt VR-01 bolide voor

Het nieuwe Virgin Racing-team, één van de nieuwe deelnemers voor volgend seizoen, heeft vandaag haar nieuwe wagen voor volgend jaar voorgesteld. Deze gaat door het leven als de VR-01.

De VR-01 is de eerste wagen in de geschiedenis van de F1 die volledig in het digitale domein van de Computational Fluid Dynamics is ontworpen, en dus zonder het gebruik van een windtunnel is vormgegeven. Het is het geesteskind van Virgins technisch directeur Nick Wirth, die op vlak van CFD nogal een reputatie weet voor te leggen.

Het team werd vorig jaar in december voorgesteld maar nu ligt de focus kenbaar op het ontwikkelen van de VR-01 voor de start van het nieuwe F1-seizoen.

"We zijn een serieus raceteam met serieuze ambities, dus we zullen proberen te lopen vooraleer we kunnen wandelen," aldus technisch directeur Wirth. "Het startpunt is om betrouwbaar te zijn, veilig en efficiënt en om de beste te zijn onder de nieuwe teams. Dan zullen we proberen prestaties naar de wagen te brengen door middel van een continu ontwikkelingsprogramma in computersimulatie."

In de lijn van het ontwerp van de wagen werd er ook gekozen voor een volledige digitale launch via de website van het team. Jammer genoeg moest de renstal, met Richard Branson als eigenaar, radeloos toezien hoe technische problemen de voorstelling van de VR-01 verhinderden.

De VR-01 wordt nu vervoerd richting het circuit van Silverstone waar het een tweedaagse shakedown zal uitvoeren ter voorbereiding op hun eerste testsessie die volgende week in Jerez doorgaat.

Afbeelding

Video: Virgin Racing lanceert eerste auto

Virgin Racing lanceerde vandaag hun eerste auto. Hieronder staat een video over de fotoschoot van de auto met verschillende interviews.

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor TSJERNOBYL op wo 03 feb 2010 3:42 pm

Dit jaar is voor Vettel denk ik :D
Afbeelding
TSJERNOBYL (oude nickname: TSERNOBYL)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Moonknight op do 04 feb 2010 8:46 pm

Stefan GP nagel in de doodskist voor Campos?

Afbeelding

De ambitieuze nieuwe renstal van Stefan GP zou deze week wel eens de laatste nagel in de doodskist van Campos Meta hebben geslagen. Dat schrijft het Duitse magazine Auto Motor und Sport.

Samen met de Finse publicatie Turun Sanomat berichtte het dat - ondanks de grote interesse van A1GP-baas Tony Teixeira om zich bij het Campos-team in te kopen, de Spaanse renstal niet in staat zal zijn om dit seizoen te racen.

Omdat Campos nog heel wat onbetaalde facturen heeft staan tegenover haar wagenconstructeur Dallara, zou het Italiaanse bedrijf de rechten op de wagen van Campos verkocht hebben aan Stefan GP.

Dat betekent dat, ook al zou Campos uiteindelijk nog komen aankloppen met het nodige geld om de facturen af te betalen - inclusief die aan motorleverancier Cosworth - het geen wagen zou hebben om het 2010-seizoen mee aan te vatten.

Stefan GP is naar verluidt niet van plan om het Campos/Dallara chassis te gebruiken omdat het al goede vooruitgang heeft geboekt met haar voorbereidingen om het Toyota-pakket voor 2010 te benutten.

Samen met Kazuki Nakajima en Ralf Schumacher wordt ook wereldkampioen Jacques Villeneuve gelinkt met de plannen van Stefan GP.

Dit alles betekent ook dat het debuut van Bruno Senna in de F1 onzeker is. De Braziliaan gaf gisteren toe dat hij hoopt dat Campos in de nabije toekomst kan beginnen met de wintertests.

Heidfeld bevestigd als reserverijder Mercedes GP

Nick Heidfeld is vandaag aangekondigd als test- en reservepiloot voor het Mercedes GP-team. De Duitser, die vorig jaar nog uitkwam voor BMW Sauber als racepiloot, slaagde er niet in om voor 2010 een waardig racezitje te vinden.

Heidfeld werd al enige tijd gelinkt met Mercedes GP, aanvankelijk als racepiloot. Maar door het aantreden van Michael Schumacher moest Heidfeld zijn kansen op een racezitje opbergen.

De Duitser heeft een grote voorgeschiedenis met Mercedes. De Duitse wagenfabrikant steunde hem sinds 1997 en bood hem een job aan als testrijder bij McLaren in het seizoen 1998 en 1999.

"Ik ben heel blij om het Mercedes GP-team te vervoegen," begon Heidfeld. "Het is het team dat de meeste belangstelling losweekt, niet alleen omwille van Michael Schumachers comeback maar ook omdat Mercedes-Benz terugkeert als volwaardig team. Alhoewel mijn voorkeur naar een racezitje uitging, ben ik trots om deel uit te maken van het team van de zilveren pijlen."

Teambaas Ross Brawn vertelde: "Nick heeft meer dan tien jaar ervaring in de Formule 1 en dat bij volwaardige teams en hij zal een groot voordeel betekenen voor onze renstal. Ik heb er vertrouwen in dat zijn input op vlak van de ontwikkeling van onze MGP W01 van heel grote waarde zal zijn."

De aanstelling van Nick Heidfeld betekent dat er nu drie Duitse piloten rijden voor het team van Mercedes, dat zelf ook Duits is.

Nog een Spanjaard op Formule 1-grid in 2010?

Afbeelding

De kans is groot dat Spanje een vierde coureur op de Formule 1-grid voor 2010 zal krijgen. Adrian Valles zou nadrukkelijk in beeld zijn voor het tweede stoeltje bij USF1, zo melden Spaanse media. Het nieuw Amerikaans team contracteerde eerder al Jose Maria Lopez.

Valles was al aanwezig tijdens de eerste test in Valencia. De krant Informacion ging informeren bij de rijder, maar hij wou niets kwijt over dit onderwerp. Zijn manager zou woensdag met de sportief directeur van USF1, Peter Windsor, over een contract gesproken hebben.

Volgens het dagblad Marca zouden de onderhandelingen zich in een vergevorderd stadium bevinden. Valles won vorig jaar de Superleague Formula-titel en testte in het verleden voor Spyker en MF1 Racing.

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Moonknight op ma 08 feb 2010 3:34 pm

Campos hoopt oplossing te vinden tegen maandag

Adrian Campos hoopt dat de plannen voor zijn F1-team maandag uitgeklaard zullen zijn. Dat zei hij aan BBC Sport.

Geruchten gingen de laatste dagen de ronde dat Campos' wagenconstructeur Dallara de rechten op hun F1-wagen verkocht heeft aan Stefan GP.

"We proberen alles opgelost te krijgen voor maandag - en de mensen zeggen veel domme dingen," aldus Campos. "Sommige dingen zijn waar, anderen niet. We werken er heel hard aan om in Bahrein te geraken."

Campos wilde echter niet bevestigen dat een deel van het team verkocht zal worden aan A1 GP-baas Tony Teixeira.

"Het probleem is dat we confidentialiteitsclausules hebben in alles wat we doen," vertelde hij.

Hij gaf echter wel toe dat de betalingen aan de Italiaanse constructeur Dallara niet altijd op tijd gebeurden.

"Soms betalen we zeven miljoen euro aan Dallara en soms hebben we het geld niet. We proberen een oplossing te vinden voor het probleem," ging hij verder. "Maar ze kunnen het niet verkopen aan Stefan GP, we hebben een contract met hen."

Regen stoorzender tijdens test in Jerez?

Afbeelding

De tweede groepstest van het jaar, die deze week doorgaat in Jerez, zal waarschijnlijk beïnvloed worden door het slechte weer.

De voorspellingen voor de komende vierdaagse testsessie, die start op woensdag, duiden op de aanwezigheid van regen voor de eerste dag.

Het nieuws komt vooral slecht voor Red Bull, Force India en Virgin, voor wie de test op het Spaanse circuit de eerste keer vormt dat de wagen lange afstanden kan afleggen.

Zowel Ferrari, McLaren, Sauber, Renault, Toro Rosso, Williams als Mercedes zullen ook aanwezig zijn in Jerez.

Nieuwe Lotus klaar voor eerste shakedown

De Cosworth-motor onder de motorkap van de eerste nieuwe Lotus-wagen is vorige week voor de eerste keer gestart.

Verwacht werd dat Lotus de wagen voor de eerste keer ging testen in Silverstone op de dag na de launch, maar nu blijkt dat de wagen afgelopen zaterdag al gestart werd en morgen een shakedown zal krijgen.

"We zullen een shakedown doen van de wagen op dinsdag, deze fire-up is nu achter de rug maar er zijn nog veel dingen te doen vanaf hier," vertelde technisch directeur Mike Gascoyne aan BBC Radio Norfolk.

Lotus zal zo het tweede team van de vier nieuwe deelnemers zijn dat haar wagen klaar heeft gekregen.

"Goed gedaan Mike Gascoyne," aldus teambaas Tony Fernandes. "Ik ben er zeker van dat Colin Chapman trots zou geweest zijn."

Onwetende
Onwetende

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport