register Paswoord vergeten?

Beste verdediger op dit moment

Tom boonen, Kim Clijsters, Ronaldinho & Kaka

Wie is volgens jullie de beste verdediger?

Dani Alves (FC Barcelona)
1
4%
Nemanja Vidic (Manchester United FC)
1
4%
Vincent Kompany (Manchester City FC)
0
Geen stemmen
Maicon (Internazionale)
0
Geen stemmen
Gerard Pique (FC Barcelona)
4
14%
Lucio (Internazionale)
2
7%
Toby Alderweireld (AFC Ajax)
0
Geen stemmen
David Navarro (Valencia CF)
0
Geen stemmen
John Terry (Chelsea)
0
Geen stemmen
Carles Puyol (FC Barcelona)
5
18%
Gianluca Zambrotta (AC Milan)
0
Geen stemmen
Martin Škrtel (Liverpool FC)
0
Geen stemmen
Ashley Cole (Chelsea FC)
0
Geen stemmen
Patrice Evra (Manchester United FC)
0
Geen stemmen
Philipp Lahm (FC Bayern München)
4
14%
Giorgio Chiellini (Juventus)
1
4%
Ricardo Carvalho (Real Madrid CF)
0
Geen stemmen
Thomas Vermaelen (Arsenal FC)
1
4%
Sergio Ramos (Real Madrid CF)
4
14%
Jamie Carragher (Liverpool FC)
0
Geen stemmen
Alessandro Nesta (AC Milan)
3
11%
Iemand anders
2
7%

Totaal aantal stemmen : 28

Beste verdediger op dit moment

Berichtdoor Pr0xje op wo 25 aug 2010 10:29 am

Omdat we zitten met een Topic 'Beste aanvaller op dit moment' is het ook logisch dat we een topic aanmaken met 'Beste verdediger op dit moment'.

De naam van het Topic zegt weer meer als genoeg! Omdat de keuze in verdedigers NOG groter is dan die van aanvallers heb ik mij beperkt op 21 namen..

Heb ook met Vincent Kompany, Toby Alderweireld & Thomas Vermaelen 3belgen in de selectie geplaatst ;)

Geef ook beetje commentaar waarom je voor die speler hebt gekozen ;)

Als er fouten in de voting staan, gelieve dit dan ook te melden ;)

Er gaat waarschijnlijk protest zijn van 'Maar dat is toch helemaal geen verdediger?'. Welja er zijn net zoals bij de aanvallers randgevallen bij met verdediger/Middenvelder. Ik heb Wikipedia mij de knoop laten doorhakken. Stond er in zijn profiel dat het een verdediger is, dan is het een verdediger ;)

Mijn keuze gaat uit naar Philipp Lahm van FC Bayern München, prachtige speler die zich heeft laten zien in de afgelopen Champions League & het WK van 2010. Heerlijk hoe hij die flanken kan aflopen. Maicon heeft ook alles dat Lahm heeft! maar omdat Lahm veel jonger is heb ik voor hem gekozen ;)
Afbeelding
Pr0xje (oude nickname: Pr0xje^)
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Re: Beste verdediger op dit moment

Berichtdoor spikky7 op wo 25 aug 2010 10:41 am

Moeilijk keuze, maar ik heb toch een top 3'tje gemaakt ;)
3. Sergio Ramos
2. Carles Puyol
1. Lucio

Ramos: Prachtige verdediger, zoals hij bij real & nationale ploeg heeft bewezen kan hij zijn flank afgaan & goeie voorzetten leveren.
Puyol: de rots van barcelona, speelt zijn hele leven al bij barcelona & is geen gemakkelijke tegenstander, ook gevaarlijk op hoekschoppen.
Lucio: Prachtige centrale verdediger, ik begrijp nog altijd niet wrm bayern Munchen deze speler heeft verkocht voor maar 10 miljoen. Speelde dit seizoen een bepaalde rol bij de triple van inter Milaan.

Bedankt VAMPIRO!
spikky7
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor The_Unforgiven op wo 25 aug 2010 10:52 am

ik heb het wel voor Terry, Ferdinand en Vidic maar of ze momenteel de beste zijn weet ik niet :)
Sergio Ramos, Maicon, Lucio en Puyol hebben er een goed WK opzitten
Piqué wordt de beste in de toekomst :)
Laatst bijgewerkt door The_Unforgiven op wo 25 aug 2010 1:45 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding

Afbeelding
The_Unforgiven (oude nickname: skatesmurf)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Joex op wo 25 aug 2010 12:29 pm

Alves die heeft gewoon alles in zich, vooruit denkend zijn snelheid echt een sublieme speler gewoon weg.
Afbeelding

Thnx VAMPIRO <3
Joex (oude nickname: joex)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor fatsjie op wo 25 aug 2010 12:48 pm

Joex schreef:Alves die heeft gewoon alles in zich, vooruit denkend zijn snelheid echt een sublieme speler gewoon weg.

kopspel?

soms ook veel te aanvallend als verdediger, speelt soms eigenlijk meer als een middenvelder. maar in zo een ploeg gaat dat natuurlijk ook wel!
Terry is het de laatste tijd wat aan het afweten, vind ik. Ferdinand en Vidic zijn natuurlijk beesten als ze in vorm zijn. Alex heb ik ook altijd een goede verdediger gevonden. Puyol en Piqué is ook een sterk duo.
Lucio heb ik het dan weer veel minder op. Goede verdediger maar veel teveel spelend zoals van Bommel. Continu mekkeren, zich continu laten vallen, vuile foutjes maken, ...
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Schoor op wo 25 aug 2010 12:56 pm

Ik heb gekozen voor Lahm,hij is dan wel geen typische centrale verdediger, maar ik vind hem de beste die er rondloopt.

Hij speelt al jaren bij Bayern Munchen. En speelt er op de links of rechtsback. Hij kan beiden. Met zijn aanvallende impulsen kan hij zijn ploeg op meer vlakken helpen dan alleen de verdediging. Op het WK toonde hij zich een leider, een van de belangrijkste eigenschappen voor een verdediger. Anderen coachen. Verder heeft hij een goed spelinzicht.
(\__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
Schoor
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor eXistenZ op wo 25 aug 2010 2:06 pm

Volg het voetbal ni meer zo op de voet sinds FM weigert te werken, en van het WK heb ik (zeker de groepsmatchen) ni alles gezien. (ma FM zou binnekort terug moeten werken, dus ik blijf hopen)
Ma ik sluit me ook aan bij Lahm. Zalige back, en een leider, zeer sterk op toch nog redelijk jonge leeftijd

Ik ben wel een Milan-fan, maar ik maak toch een kanttekening dat je Nesta ertussen zet, die is het afgelopen jaar(jaren) meer op de sukkel geweest met zijn rug dan wat anders. Tis geen verwijt, maar het is toch wel duidelijk dat het stukken makkelijker is om een aantal spitsen te noemen dan verdedigers :p

Ignorance is Bliss
eXistenZ
I am the alpha and the omega
I am the alpha and the omega

Berichtdoor svzw op wo 25 aug 2010 2:52 pm

Lahm heeft ook mijn stem gekregen, is een echt leider en kan de bal goed in de box werpen. Echt een topflankverdediger zeker voor zijn leeftijd ! :)
svzw
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor TSJERNOBYL op wo 25 aug 2010 3:53 pm

Ik twijfel tussen Piqué en Ramos.
Het is dan toch Piqué geworden omdat die in de videoclip van Waka Waka komt.
Nenee :mrgreen: Ramos is een goede speler in uitvoetballen, ma verdedigend laat hij het soms wat afweten.
Afbeelding
TSJERNOBYL (oude nickname: TSERNOBYL)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor TrakeTT op wo 25 aug 2010 3:55 pm

Echt niet makkelijk.

Persoonlijk zou ik de verdedigingen van ManU en Barca pakken: Vidic-Ferdinand-Evra en Puyol-Pique-Alves. Beste verdedigingen. Maar ge moogt maar 1 speler individueel kiezen. Dan komen daar Maicon, Lucio, Lahm en Ramos bij om de zaak wat moeilijker te maken.

DE beste voor mij persoonlijk is dan Puyol. Kheb het nochtans niet voor spelers die vooral op 'grinta' en 'kracht' spelen, maar bij Charles komt er nog zoveel meer bij dan enkel dat, zodat ik hem moet nemen.

Ramos-Pique-Chiellini-Lahm zijn voor mij de toekomstige kanshebbers.
Afbeelding
TrakeTT (oude nickname: Trakett)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Kickass op wo 25 aug 2010 4:57 pm

Heb hier langer getwijfeld dan 'beste aanvaller op dit moment' ... Uiteindelijk gekozen voor Gerard Pique
Kickass
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor k-rabbit op wo 25 aug 2010 5:03 pm

ik hou het meest van de stijl van Sergio Ramos! goede verdediger, en goede basis voor aanval!
k-rabbit (oude nickname: u-topic)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor fatsjie op wo 25 aug 2010 5:09 pm

k-rabbit schreef:ik hou het meest van de stijl van Sergio Ramos! goede verdediger, en goede basis voor aanval!

idd, vond hem zeer indrukwekkend op Sclessin vorige week. Geen fouten, perfecte passen van 50m uit stilstand, fysiek zeer sterk, ...
ik heb dus ook voor hem gestemd
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Cab op wo 25 aug 2010 6:32 pm

mmm als ik kijk naar puur de verdedigende kwaliteiten, dan twijfel ik tussen Puyol, Vidic en Pique.
Sec verdedigende spelers, geen gepoespas; bal afpakken, goed uitspelen en terug naar hun plek.
En dat aan een rendement van tegen de 100%, want zelden maken deze 3 een verdedigende fout.

Maar als we dan naar bijkomende factoren kijken dan gaat mijn voorkeur volledig naar Carlos Puyol. Een man die nooit schrik heeft om te tackelen en dit dan nog bijna altijd zuiver doet, een man die een volledig Camp Nou kan doof roepen van enthousiasme, een man die 5 matchen na elkaar kan spelen zonder fysiek 1 krimp te geven, een man die raids naar voor kan lopen om een kans te creëren en binnen de 5 sec terug staat, een man die zo hard op een bal kan koppen dat ze tot in Madrid horen.... etc.
Cab (oude nickname: Cab.)
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor The_Tuxedo op do 26 aug 2010 3:39 pm

Puyol en Terry zijn de beste echte verdedigers (heb op Puyol gestemd) maar als het om flankverdedigers gaat, is Dani Alves voor mij onbetwist de beste.

Puyol haalt het in mijn ogen van Terry omdat hij meer voetballende kwaliteiten heeft. Het zijn allebei beesten, maar ze noemen Puyol niet voor niets Rambo he ;) Terry is verdedigend misschien net ietsje beter dan Puyol, maar zoals al gezegd heeft die laatste iets meer voetballend vermogen. Nog meer voetballend vermogen heeft Dani Alves. Die is verdedigend dan wel minder, maar hij is schitterend in aanvallend opzicht, heeft een enorm loopvermogen en vergeet zijn verdedigende taken niet zoals andere backs soms wel doen als ze een offensieve bevlieging hebben gehad.
Afbeelding
The_Tuxedo (oude nickname: The Tuxedo)
Ontslagen
Ontslagen

Keer terug naar Sport