register Paswoord vergeten?

De Vuelta (Ronde van Spanje) 2010

Tom boonen, Kim Clijsters, Ronaldinho & Kaka

De Vuelta (Ronde van Spanje) 2010

Berichtdoor Pr0xje op vr 27 aug 2010 4:31 pm

"Gilbert wil zich testen in de Vuelta"

Zaterdag start de Ronde van Spanje met een nachtelijke ploegentijdrit. Sporza polste naar de verwachtingen bij Omega Pharma-Lotto-ploegleider Dirk De Wolf. "Philippe Gilbert wil een paar keer diep gaan en meestrijden voor een ritzege."

"Overdag is het hier gloeiend heet. Echt verschrikkelijk. Het is dus misschien niet zo slecht dat de ploegentijdrit pas om 22u start. Dan is het toch wat koeler", legt De Wolf uit.

"Wat de favorieten voor deze Vuelta betreft, is het koffiedik kijken. Denis Mensjov is al diep geweest in de Tour en het is nog maar de vraag hoe goed Fränk Schleck is na zijn val. Na één week zal er veel meer duidelijk worden. Het wordt in ieder geval interessant."

Omega Pharma-Lotto komt met een ploeg met bijna uitsluitend Belgen aan de start. "We mikken op een goed klassement met Peraud. De anderen moeten op een ritzege mikken."

"Het wordt een lastige Vuelta, zeker in de eerste week, en dat kan in ons voordeel spelen. Gilbert wil hier de laatste hand leggen aan zijn WK-voorbereiding en hij zal zich dus zeker een paar keer testen. Hij wil een paar keer diep gaan en meestrijden voor een ritzege."

"Bakelants wou voor een klassement gaan maar dat proberen we uit zijn hoofd te praten. Er zijn enkele ideale ritten voor hem. Daar moet hij voor gaan."

28/8 Sevilla - Sevilla (ploegentijdrit) van 16km
29/8 Alcala de Guadaira - Marbella van 173km
30/8 Marbella - Malaga van 156km
31/8 Malaga - Valdepeñas van 177km
01/9 Guadix - Lorca van 194km
02/9 Caravaca de la Cruz - Murcia van 144km
03/9 Murcia - Orihuela van 170km
04/9 Villena - Xorret del Cati van 188km
05/9 Calpe - Alcoy van 187km
06/9 rustdag
07/9 Tarragona - Vilanova Geltru van 173km
08/9 Vilanova - Andorra van 208km
09/9 Andorra - Lleida van 175km
10/9 Rincon de Soto - Burgos van 193km
11/9 Burgos - Peña Cabarga van 179km
12/9 Solares - Covadonga van 170km
13/9 Gijon - Cotobello van 179km
14/9 rustdag
15/9 Peñafiel - Peñafiel (tijdrit) van 46km
16/9 Valladollid - Salamanca van 153km
17/9 Piedrahita - Toledo van 200km
18/9 San Martin de Valdeiglesias - Bola del Mundo van 169km
19/9 San Sebastian de los Reyes - Madrid van 100km
Afbeelding
Pr0xje (oude nickname: Pr0xje^)
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Re: De Vuelta (Ronde van Spanje) 2010

Berichtdoor Carelski op vr 27 aug 2010 4:55 pm

Kreuziger mag winnen van mij.
Carelski
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Pr0xje op zo 29 aug 2010 11:32 am

HTC-Columbia wint proloog Vuelta - Cavendish is leider
Met een nachtelijke ploegentijdrit is de 65ste Vuelta van start gegaan. HTC Columbia legde -onder kunstlicht- het dertien kilometer lange parcours het snelst af in een tijd van 14:06. Spurtbom Mark Cavendish kwam als eerste over de streep en mag de rode leiderstrui aantrekken. Liqiugas-Doimo werd tweede op 10 seconden, voor Team Saxo Bank op 12 seconden.

Omega Pharma-Lotto en Quick.Step finishten allebei in de top-tien. Onze landgenoot Frederik Willems (Liquigas-Doimo) staat tiende in het algemene klassement. Pas even voor middernacht was het markante spektakel afgelopen. Vandaag staat de tweede Vuelta-etappe op het programma, tussen Alcalá de Guadaíra en Marbella (173,7 km). (belga/eb)

Uitslag
1. Team HTC-Columbia 13 km in 14:06
2. Liquigas-Doimo 14:16
3. Team Saxo Bank 14:18
4. Cervelo 14:19
5. Lampre-Farnese Vini 14:20
6. Garmin-Transitions 14:23
7. Omega Pharma-Lotto 14:23
8. Team Milram 14:24
9. Team Katusha 14:26
10. Quick Step 14:29
11. Caisse d'Epargne 14:31
12. Xacobeo-Galicia 14:32
13. Euskaltel-Euskadi 14:33
14. Team Sky 14:34
15. Cofidis 14:35
16. FDJ 14:39
17. AG2R-La Mondiale 14:39
18. Rabobank 14:42
19. BBox Bouygues Telecom 14:45
20. Astana 14:47
21. Andalucia-Cajasur 14:56
22. Footon-Servetto 15:03

Als Boonen zei dat hij zich meer op tijdrijden wou toeleggen waren er velen die dit lachwekkend vonden. (incl mijzelf) :mrgreen:
Wie staat er nu op kop in de Vuelta? Spurter Cavendish .. ;)
Afbeelding
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor Beejay op zo 29 aug 2010 11:59 am

Zouden ze meerdere ritten 's avonds/'s nachts doen :p?
Beejay
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor fatsjie op zo 29 aug 2010 12:04 pm

Pr0xje schreef:Als Boonen zei dat hij zich meer op tijdrijden wou toeleggen waren er velen die dit lachwekkend vonden. (incl mijzelf) :mrgreen:

waarom zou dit lachwekkend zijn? spurters doen het normaal altijd goed in kortere tijdritten (proloog). de spiermassa wat ge nodig hebt, lijkt ook wel op elkaar (kijk maar naar Boonen en Cancellara). alleen is een tijdrijder natuurlijk minder explosief...
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor bjoerk op zo 29 aug 2010 12:08 pm

fatsjie schreef:
Pr0xje schreef:Als Boonen zei dat hij zich meer op tijdrijden wou toeleggen waren er velen die dit lachwekkend vonden. (incl mijzelf) :mrgreen:

waarom zou dit lachwekkend zijn? spurters doen het normaal altijd goed in kortere tijdritten (proloog). de spiermassa wat ge nodig hebt, lijkt ook wel op elkaar (kijk maar naar Boonen en Cancellara). alleen is een tijdrijder natuurlijk minder explosief...

Dus gij vind cancellara niet explosief XD als die jongen nen knal legt kan niemand volgen xD
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Pr0xje op zo 29 aug 2010 12:10 pm

fatsjie schreef:

Ik zie in Tom echt geen goede tijdrijder. Tijdrijder moet veel meer kwaliteiten hebben dan een spurter. De spurt word in mijn ogen meer beslist door hoe de spurter word afgezet. Boonen is heel goed in het kiezen van juiste wiel en ook perfect voor het tijdstip te kiezen van wanneer hij uit dat wiel moet komen, maar ik zie hem geen tijdritten winnen. Hij zal ze wel beter en sneller kunnen afleggen maar volgens mij gaat dat niet veel seconden verschillen t.o.v. nu :)

Zoals Cancellara van Boonen wegreed in de Ronde van Vlaanderen dit jaar! DAT moet een goede tijdrijder kunnen en zie ik Tom nog niet tegen de grote doen ;)
Afbeelding
Fundalize Moderator
Fundalize Moderator

Berichtdoor fatsjie op zo 29 aug 2010 12:22 pm

Pr0xje schreef:
fatsjie schreef:

Ik zie in Tom echt geen goede tijdrijder. Tijdrijder moet veel meer kwaliteiten hebben dan een spurter. De spurt word in mijn ogen meer beslist door hoe de spurter word afgezet. Boonen is heel goed in het kiezen van juiste wiel en ook perfect voor het tijdstip te kiezen van wanneer hij uit dat wiel moet komen, maar ik zie hem geen tijdritten winnen. Hij zal ze wel beter en sneller kunnen afleggen maar volgens mij gaat dat niet veel seconden verschillen t.o.v. nu :)

Zoals Cancellara van Boonen wegreed in de Ronde van Vlaanderen dit jaar! DAT moet een goede tijdrijder kunnen en zie ik Tom nog niet tegen de grote doen ;)

het moment waarop Cancellara wegrijdt op de brug (denk E3 prijs ofzo) is ook op sprinterscapaciteiten. een korte periode een hoog wattage kunnen draaien, dat is eigenlijk sprinten maar dan zonder alle tactiek...
Boonen vind ik trouwens helemaal niet goed in het kiezen van het juiste wiel etc. Hij heeft gewoon een periode geluk gehad dat hij de snelste spurter van het pak was. Nu is hij dat belange niet meer dus heeft hij problemen om een massaspurt te winnen... Als hij zich puur op tijdrijden gaat toeleggen, gaat hij deze sowieso sneller kunnen afleggen. Zeker bij langere tijdritten zal er toch wel een duidelijk verschil zijn!
ik zie niet in waarom Boonen geen goede tijdrijder zou kunnen zijn, hij heeft het lichaam er in ieder geval wel voor. hij heeft al voldoende bewezen dat hij sterk genoeg is om dit aan te kunnen. Parijs-Roubaix winnen, zegt ook al veel. De laureaten in die koers kunnen heel vaak meer als een beetje tijdrijden!
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Cab op zo 29 aug 2010 8:39 pm

Pr0xje schreef:Ik zie in Tom echt geen goede tijdrijder. Tijdrijder moet veel meer kwaliteiten hebben dan een spurter. De spurt word in mijn ogen meer beslist door hoe de spurter word afgezet. Boonen is heel goed in het kiezen van juiste wiel en ook perfect voor het tijdstip te kiezen van wanneer hij uit dat wiel moet komen, maar ik zie hem geen tijdritten winnen. Hij zal ze wel beter en sneller kunnen afleggen maar volgens mij gaat dat niet veel seconden verschillen t.o.v. nu :)

Ik zie in Tom wel een goede tijdrijder... Die heeft de lichaamsbouw en de kracht ervoor, alleen denk ik dat hij te oud is geworden om nog aan 100% zijn rijstijl en positie om te bouwen.
En dus verwacht ik niet dat hij nog een topper gaat worden a la Cancellara, Larsson, Martin of Wiggins, top 10 zie ik hem wel rijden in de tijdritten van grote rondes.

Tom is trouwens ook nooit een echte spurter geweest, die kerel had gewoon de kracht van een spurter maar nooit de explosie. Al zijn sprints heeft ie gewonnen door van vrij ver keihard te zitten sleuren aan zijn velo, dan ging hij zo snel dat niemand uit z'n wiel kon accelereren. Is een spurter zoals Hushovd en Museeuw vroeger.

En ik denk dat ge wel wat meer koersen moet bekijken Proxje, want Boonen heeft al héél vaak zo'n Cancellara'ke gedaan. Ga z'n overwinningen van Parijs Roubaix eens na... En das dan ook tegen mannen als Hushovd, Pozzato, Ballan, Hoste en diezelfde Cancellara.
Cab (oude nickname: Cab.)
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor scarrabee op ma 30 aug 2010 4:50 pm

En de eerste belgische overwinning is al binnen, go gilbert
Afbeelding
scarrabee
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor eXistenZ op di 31 aug 2010 8:37 am

Mysterieuze ziekte teistert Team Sky

ma 30/08/2010 - 22:01 De renners van Team Sky rijden rond met flanellen benen in de Ronde van Spanje. Een mysterieuze ziekte heeft de Britse ploeg in haar greep, twee renners gaven er maandag onderweg de brui aan.

John Lee Augustyn en Ben Swift zagen het niet meer zitten. "Ze raakten letterlijk geen meter meer vooruit", zei teambaas Dave Brailsford. "Gerrans, Stannard en Kennaugh zijn er ook zeer slecht aan toe. Hoe zij de finish hebben gehaald, is mij een raadsel."

"Ook twee ploegleiders en andere medewerkers zijn ziek. Ze blijven maar overgeven. We sluiten een voedselvergiftiging uit, want hygiëne is voor ons het allerbelangrijkste", aldus Brailsford.

Ignorance is Bliss
eXistenZ
I am the alpha and the omega

Berichtdoor eXistenZ op vr 03 sep 2010 6:53 pm

Masseur van Sky sterft door mysterieuze virus

vr 03/09/2010 - 19:12 Het virus dat de hele ploeg van Team Sky in de Vuelta ziek maakte, heeft een dode geëist. De Spaanse verzorger Txema Gonzalez stierf in het ziekenhuis. De 38-jarige man werd er zondag opgenomen.

Sinds de start van de Vuelta zijn nagenoeg alle renners van Team Sky en de staff van de ploeg getroffen door een onbekend virus. Ze hebben koorts en zijn misselijk.

Drie Sky-renners (Augustyn, Swift en Flecha) moesten al opgeven, maar dat er een dode viel, sloeg in het Vuelta-peloton in als een bom. Vele renners reageerden emotioneel.

"Dit is een zware klap", vertelt Javier Guillen, de directeur van de Vuelta, waar Team Sky actief is. Het peloton zal zaterdag voor de start van de achtste rit een minuut stilte houden voor de overleden verzorger.

Ignorance is Bliss
eXistenZ

Berichtdoor scarrabee op vr 03 sep 2010 7:25 pm

zotjes, ze zouden dat toch keer beter moeten onderzoeken voor ze heel het peleton besmetten, stel u voor heel de wereldtop van het fietsen besmet met een onbekend virus.
persoonlijk zou ik toch niet te dicht in het wiel van een sky rijden
Afbeelding
scarrabee
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor eXistenZ op vr 03 sep 2010 8:12 pm

scarrabee schreef:persoonlijk zou ik toch niet te dicht in het wiel van een sky rijden

Miss een troef he: "Kijk diene van sky ontsnapt, komaan derachter", "ja dag jan zie da ik iet pak"

Ignorance is Bliss
eXistenZ

Berichtdoor fatsjie op za 04 sep 2010 10:37 am

eXistenZ schreef:
scarrabee schreef:persoonlijk zou ik toch niet te dicht in het wiel van een sky rijden

Miss een troef he: "Kijk diene van sky ontsnapt, komaan derachter", "ja dag jan zie da ik iet pak"

Het gehele team Sky stapt uit de race
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Keer terug naar Sport