register Paswoord vergeten?

Wielernieuws

Tom boonen, Kim Clijsters, Ronaldinho & Kaka

Re: Wielernieuws

Berichtdoor fatsjie op wo 28 jul 2010 2:13 pm

Alberto Contador trekt deur bij Astana dicht
Drievoudig Tour-winnaar Alberto Contador zal zijn contract bij Astana, dat tot het einde van dit jaar loopt, niet verlengen. De 27-jarige Spanjaard gaat op zoek naar een nieuwe ploeg, maar wil daar wel zijn tijd voor nemen.
Astana had Contador gevraagd deze week te beslissen of hij nog een toekomst had bij de Kazakse wielerploeg.

De Spanjaard zegt nu dat hij het ultimatum weerlegde, "ook al lagen onze standpunten niet zo ver uit elkaar".

En dus kan de jacht op de Spaanse ronderenner geopend worden. Vorig seizoen flirtte hij al met Quick-Step. Nu zou hij dicht bij Saxo staan, waar de Schlecks vertrekken.

Contador heeft in een communiqué ook gezegd dat hij "rustig" de verschillende opties voor volgens seizoen wil bekijken.
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor bjoerk op wo 25 aug 2010 11:47 pm

Devolder werd twee weken geleden Belgisch kampioen tijdrijden, maar Quick-Step heeft dus nog geen tijdritpakje in de Belgische kleuren. "Er zat toch wat tijd tussen? Ik had mijn ploeg toch iets professioneler verwacht", zegt Devolder.

Wat is dat toch met die devolder, zo een irritant ventje. Altijd maar klagen en klagen en klagen, bah ik moet hem echt niet
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor scarrabee op do 26 aug 2010 12:27 am

bjoerk schreef:
Devolder werd twee weken geleden Belgisch kampioen tijdrijden, maar Quick-Step heeft dus nog geen tijdritpakje in de Belgische kleuren. "Er zat toch wat tijd tussen? Ik had mijn ploeg toch iets professioneler verwacht", zegt Devolder.

Wat is dat toch met die devolder, zo een irritant ventje. Altijd maar klagen en klagen en klagen, bah ik moet hem echt niet

idd ke ook iets tegen da ventje,
ke wel nog goe me em gelachten toen em top 10 ging rijden in de ronde :p
Afbeelding
scarrabee
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor bjoerk op do 26 aug 2010 1:14 am

scarrabee schreef:
bjoerk schreef:

idd ke ook iets tegen da ventje,
ke wel nog goe me em gelachten toen em top 10 ging rijden in de ronde :p

idd, ik snap niet dat ze die nog moetne hebben. Lefevre moe keer wa op zen strepen staan, en de ketting eens wat in korten
Afbeelding

bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Cab op di 07 sep 2010 7:02 pm

WK selectie België:
- Philippe Gilbert
- Mario Aerts
- Jan Bakelants
- Jürgen Roelandts
- Greg Van Avermaet
- Stijn Devolder
- Kevin De Weert
- Björn Leukemans
- Frederik Willems.

Reserven van dienst zijn Nick Nuyens, Leif Hoste, Jelle Vanendert en Dries Devenyns.
De tijdrit is voor Devolder en Dominique Cornu.

Iemand opmerkingen?

Ik vindt het een prima selectie, behalve Frederik Willems.
Die is gekozen omdat ie volgende jaar ook voor Omega rijdt en dus zeker zal werken voor Gilbert, maar op zich heeft die dit seizoen 0,0 laten zien... maar echt helemaal niets.
Een Nick Nuyens zou beter geweest zijn vind ik, die heeft de voorbije WK's laten zien dat hij een goede helper kan zijn.

Ik vind trouwens dat Gilbert best aanvalt ipv een sprint af te wachten, en dan ben je met een Nuyens toch dubbel zo zeker dat die erbij kan blijven.

Voor mij:
Kopman: Gilbert
vrije rol: Van Avermaet
helpers begin: Willems, Aerts, Roelandts en Bakelants
helpers finale: De Weert, Leukemans en Devolder (ikzelf had dus liever een extra helper voor de finale gezien, zoals een Nuyens)
Cab (oude nickname: Cab.)
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor scarrabee op di 07 sep 2010 7:44 pm

ik zie Van Avermaet ook eerder als een elite helper, het is al meer gebleken dat hij (zeker bij die lange wedstrijden) op het einde niet veel sprint meer in zijn benen heeft, dan is hij eerder nuttig zoals in deze ronde van spanje.

van Frederik Willems heb ik gehoord dat hij toch in form aan het raken is en als u vormpijl nu in stijgende lijn is zal die pieken tegen het WK, verder heb ik hem toch regelmatig veel werk zien presteren (op TT dan), alleen zit hij niet echt goed bij liqidas voor zelf iets te tonen, hij is altijd de eerste werker dus hij komt zelden in beeld, meestal heeft hij al een heel eind op kop van het peleton zitten trekken voor de uitzending begint.

ik heb eerder mijn twijfels over stijn Devolder, volgens mij gaat hij hem niet echt willen opofferen in zo een belangrijke koers gelijk het WK.

(PS: idd eerder aanvallen dan echte sprint)
Afbeelding
scarrabee
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Cartal op do 30 sep 2010 5:05 pm

Contador en Mosquera betrapt, jupla !
Afbeelding
Cartal (oude nickname: rEiN_r@uS)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor fatsjie op do 30 sep 2010 5:33 pm

Cartal schreef:Contador en Mosquera betrapt, jupla !

da van Contador is al half ontkracht...
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor scarrabee op do 30 sep 2010 5:40 pm

fatsjie schreef:

maar in ruil krijgen we nu ricardo ricco waar er vreemde tabletten zijn gevonden,
de dopingjagers zijn actief in de pers vandaag
Afbeelding
scarrabee
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Cartal op do 30 sep 2010 5:44 pm

fatsjie schreef:

Net zoals het bij Iljo Keisse al bijna volledig/helemaal ontkracht was, maar hij riskeert nog altijd 2 jaar schorsing ...
Afbeelding
Cartal (oude nickname: rEiN_r@uS)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Cab op do 30 sep 2010 6:13 pm

Die van Mosquera zag de hele wielerwereld aankomen denk ik, dat was zo duidelijk als wat.

Die van Contador... pfff. Ik geloofde hem wel toen bekend werd dat het maar hele kleine hoeveelheden waren en dat het product op zich amper prestatiebevorderend is.
Maar na zijn excuses op zijn persconferentie... man man man. Nu ben ik toch serieus terug aan het twijfelen aan zijn onschuld.
"Ik ben geflikt" en "het zat in een biefstuk", dat zijn exact dezelfde woorden dat elke dopingzondaar zegt net voor dat die bekend dat hij het bewust heeft genomen.
Noem ze maar op... Kohl, Dekker, Ricco, Boonen en zijn cocaïne... allemaal zeiden ze dat ze geflikt waren en staken ze het op één of ander verontreinigd supplement of bij Boonen in zijn glas bier op een terraske.

Trouwens, dit is niet de eerste maal dat een renner zogezegd een product heeft ingenomen door voedsel. Hoe komt het dan in godsnaam dat Contador de avond voor de rit van de Tourmalet(100% zeker dat er na die rit controle wordt gedaan) een biefstuk van het Hotel eet, wanneer Astana 2 chef-koks met goedgekeurd voedsel mee heeft???
Die man is 365 dagen met zijn voedsel bezig en de dag voor de belangrijkste rit zou hij opeens z'n voeten vegen aan de bron van z'n avondeten... het zou me sterk verbazen.

Ik stel me vragen
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Didier Deluxe op do 30 sep 2010 8:49 pm

Het is 400 keer minder dan het minimum dat gecontroleerd moet kunnen worden. Dat is dus niet positief testen he, ik snap niet waarom ze hem schorsen, en ik snap nog veel minder waarom hij belachelijke excuses begint te verzinnen.

Als je zo'n kleine hoeveelheid in je lichaam hebt, dan is het doodnormaal dat ge geen flauw idee hebt van waar dat komt en moet ge niet met biefstukken afkomen.
Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Cab op do 30 sep 2010 10:11 pm

Garcia Dapena ploeggenoot van Mosquera is ook betrapt.
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Carelski op vr 01 okt 2010 10:26 am

Cab schreef:Die van Mosquera zag de hele wielerwereld aankomen denk ik, dat was zo duidelijk als wat.
Bwa, Mosquera reed al enkele jaren top 5 in de Vuelta. Deze Vuelta was er een zonder veel klassementsrenners en dus niet geheel onlogisch dat ie tweede eindigde.
Carelski
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor TrakeTT op vr 01 okt 2010 11:18 am

"Contador onderging mogelijk bloedtransfusie in Pau"

In de dopingzaak rond Alberto Contador, die door de Internationale Wielerunie (UCI) voorlopig geschorst is nadat bij een controle tijdens de Tour minieme sporen van clenbuterol werden gevonden in zijn urine, komt de Franse sportkrant L'Equipe met de hypothese van een bloedtransfusie. Volgens de informatie van L'Equipe zijn er bij de analyse van Contadors staal in het laboratorium van Keulen nog andere stoffen aangetroffen. Het zou gaan om residu dat gelijkt op wat men ook kan aantreffen na een bloedtransfusie, en dat voortkomt uit de plastic zak waarin het afgenomen bloed werd bewaard.

Bloedtransfusie
    Die vaststelling steunt de hypothese dat Contador op 21 juli in Pau een bloedtransfusie, een niet-toegelaten methode, zou ondergaan hebben, en dat de UCI die mogelijkheid onderzoekt. De minieme sporen van clenbuterol zouden dan als volgt kunnen verklaard worden: op het moment dat bij Contador bloed werd afgenomen om te bewaren en hem op 21 juli opnieuw toe te dienen, zou de Spanjaard nog clenbuterol in zijn lichaam gehad hebben.

Voorzichtigheid
    Wat de zaken echter compliceert, is dat de methode om dit residu te detecteren, op punt gezet door het dopinglabo van Barcelona en bedoeld om bloedtransfusies op te sporen, nog niet is goedgekeurd door het Wereldantidopingagentschap (WADA). Dat feit maant aan tot voorzichtigheid bij verdere conclusies, maar het zou wel verklaren waarom de UCI en het WADA bijkomende tijd nodig hebben om de 'niet-normale' controle om te zetten in een positieve controle.
Afbeelding
TrakeTT (oude nickname: Trakett)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Cab op vr 01 okt 2010 5:14 pm

Carelski schreef:
Cab schreef:Die van Mosquera zag de hele wielerwereld aankomen denk ik, dat was zo duidelijk als wat.
Bwa, Mosquera reed al enkele jaren top 5 in de Vuelta. Deze Vuelta was er een zonder veel klassementsrenners en dus niet geheel onlogisch dat ie tweede eindigde.

Enkele jaren? 4 jaar, en hij is 36jaar oud als ik me niet vergis. Die man heeft een prof carrière van 15 jaar gehad en pas de laatste 4 jaar rijdt hij een topklassement??
En het feit dat hij bij zo'n kleine ploeg bleef was ook al verdacht, die man kan kopman zijn bij een protour, 10 keer zoveel verdienen, veel betere ploegmakkers en trainingsfaciliteiten... maar een strenge interne dopingcontrole.
rarara waarom hij dat niet doet.
Ik heb hetzelfde gevoel bij Pozzovivo en bij Sella.

Majah, boter na de vis...

@ Trakett: bron: L'equipe... Volledig negeren die handel.
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Carelski op vr 01 okt 2010 5:44 pm

Cab schreef:
Carelski schreef:

Enkele jaren? 4 jaar, en hij is 36jaar oud als ik me niet vergis. Die man heeft een prof carrière van 15 jaar gehad en pas de laatste 4 jaar rijdt hij een topklassement??
En het feit dat hij bij zo'n kleine ploeg bleef was ook al verdacht, die man kan kopman zijn bij een protour, 10 keer zoveel verdienen, veel betere ploegmakkers en trainingsfaciliteiten... maar een strenge interne dopingcontrole.
rarara waarom hij dat niet doet.
Ik heb hetzelfde gevoel bij Pozzovivo en bij Sella.

Majah, boter na de vis...

@ Trakett: bron: L'equipe... Volledig negeren die handel.

4 jaar? Is dat geen enkele jaren misschien.
En rijden bij een kleine ploeg heeft zo zijn voordelen. Hij heeft het absolute kopmanschap, iedereen danst naar zijn pijpen. Bij een grote wielerformatie was dat niet het geval geweest.
Die gast zal heus wel goed betaald geweest zijn. Zo een ploegje is echt wel in staat om één renner een heel mooi salaris te betalen en de rest aan het minimumloon te laten koersen.
Qua trainingsfaciliteiten is Spanje met zijn gevarieerde geografische landschap en stabiele warme klimaat een droom voor elke profrenner. Enig minpunt is dat het het meest liberale Europese land is op het vlak van dopingbeleid.
Carelski
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Cab op vr 01 okt 2010 6:18 pm

Nja ik zie het anders.
Iemand dat 2de wordt in een grote ronde krijgt bij een grote ploeg ook absoluut kopmanschap. En dan mag zo'n ploeg nog 1 renner een maximum aan loon geven... Die zullen nooit kunnen geven wat een grote ploeg kan geven, dat verschil is enorm.
Nu kan je zeggen, die renners doen het niet enkel voor het geld... wel daar ga ik mee akkoord, de meesten rijden ook voor te presteren... En hoe kan je Vuelta winnen, met een goede ploeg. Die renners weten toch zelf ook dat de kans om de vuelta te winnen met goede ploegmaats zoveel groter is dan zonder die ploegmaats.
Waarom zouden ze hunzelf dat dan niet gunnen, en zeker na 4 jaar top 5 te rijden ??

Mosquera was voor mij al van in het begin een verdachte renner, op 33-jarige leeftijd vanuit het niets zomaar 4de worden na een prof-carrière van 15 jaar... ge hebt laatbloeiers, maar dit.... Als zoiets erin zit, dan zit dat er ook in op 25 jarige leeftijd.

Aleja, kijk dit is een puur meningsverschil. Deze discussie kan nog eeuwig doorgaan.
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor scarrabee op vr 01 okt 2010 9:16 pm

het geval contador: ik vind dat hij niet geschorst moet worden, de waarden waren zo laag dat renners bijna paranoia moeten worden om te verkomen dat ze een verboden stof in hun lichaam krijgen.
er zouden grenswaarden moeten komen, anders komen we op een punt dat 100% van de sporters betrapt wordt op een of ander product.

geval Mosquera: deed mij direct denken aan sella, klein ploegske, weinig internationale wedstrijden waar ze gecontroleerd worden. wel al wat resultaten neergezet maar nooit echt veel in beeld gereden tot nu dan.

geval ricco: zullen we wel horen wat die verdachte pillen waren ma hij zou toch wel heel stom moeten zijn voor pillen gewoon bij hem thuis te bewaren
Afbeelding
scarrabee
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Spid3Y op vr 01 okt 2010 9:41 pm

scarrabee schreef:het geval contador: ik vind dat hij niet geschorst moet worden, de waarden waren zo laag dat renners bijna paranoia moeten worden om te verkomen dat ze een verboden stof in hun lichaam krijgen.
er zouden grenswaarden moeten komen, anders komen we op een punt dat 100% van de sporters betrapt wordt op een of ander product.

Het is al langer geweten dat wielrenners gebruik maken van micro-dosissen op lange termijn zodat dit nauwelijks opvalt in de bloedspiegel.
Ook een belachelijke verklaring over een stuk vlees terwijl ze anders elke dag hun gewikte voeding voorgeschoteld krijgen door topchefs bij de teams.
Wees maar zeker dat ze geen risico's nemen door zomaar iets te eten.
Er dan nog is bijhalen dat Vino het vlees slecht vond die dag maakt het al helemaal absurd en lachwekkend.
Ik beschuldig hem niet maar zou er niet van verschieten,vind wel dat het verhaal lachwekkend overkomt.

ivm Ricco tjah was te verwachten,het is wel degelijk een idioot.
Zelf betrapt geweest en dan in 2008 zijn vriendin dat aan de CERA zat...
Afbeelding
Spid3Y (oude nickname: Sond_SpideY)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Chiconer op zo 03 okt 2010 12:06 pm

Thor [-o<

blijft een held voor mij
Afbeelding

Queen|: Mijn mening maakt ni uit
Chiconer (oude nickname: chiconer)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor StijnJ op zo 03 okt 2010 12:21 pm

Deze morgen, ik werd wakker om half 8. Ik dacht mmm, zou het WK al afgelopen zijn. Ik zette mijn tv op, zapte naar sporza en ze zaten in de laatste 300m. Beter kon ik het gewoon niet getimed hebben :D Machtige sprint van Hushovd... Maarja, dat weet je als het wat oploopt dat hij zeker mee gaat spelen om de knikkers... Ik vind hem een mooie kampioen... (y)
Afbeelding
StijnJ (oude nickname: pspfreak)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor scarrabee op zo 03 okt 2010 12:35 pm

Thor is idd een mooie kampioen, ik denk dat niemand hem vandaag had kunnen kloppen op de laatste strook.

maar zoals leukemans ook al zij: Gilbert zou een helling langer hebben moeten wachten, mss had het dan wel gelukt, want die eerste 6km dat hij weg was ging het goet maar derna begon alles een beetje kramp achtiger te gaan
Afbeelding
scarrabee
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Cab op zo 03 okt 2010 6:17 pm

scarrabee schreef:maar zoals leukemans ook al zij: Gilbert zou een helling langer hebben moeten wachten, mss had het dan wel gelukt, want die eerste 6km dat hij weg was ging het goet maar derna begon alles een beetje kramp achtiger te gaan

Ik betwijfel dat, de laatste helling is korter dan die voorlaatste en iedereen verwachtte dan ook dat hij zou gaan. Nu heeft ie gedemarreerd op een langere helling en op de verassing gespeeld, die 2 aspecten hebben ervoor gezorgd dat ie 25 sec heeft kunnen pakken. Moest hij op die laatste gegaan zijn, nooit had hij zoveel tijd kunnen nemen...
Het kan dan wel zijn dat hij dan minder moe was geweest en dat hij een mindere terugval had in de km's erna, maar hij zou zoiezo ook gepakt zijn geweest door het peloton... niet vergeten dat er nog 3km moest gereden worden toen Gilbert gepakt werd.
Hij was gewoon te sterk, hij had nog 1 of 2 man nodig die konden volgen... een Evans of een Kolobnev. Die rijden altijd vol mee, dan zou hij zeker overleeft hebben tot de finish.

Ik denk dat Gilbert en de Belgische ploeg er alles hebben aan gedaan wat ze konden doen, er zijn al andere jaren geweest.
Je kan zeggen Gilbert had toen niet mogen aanvallen of toen niet mogen reageren, maar als Gilbert dat doet dan krijg je een ander koersverloop waardoor die vlucht dan weer wel de goede kon geweest zijn.
België had veruit de beste ploeg en Gilbert was veruit de beste renner, we kopen er niets mee... maar de wereld heeft het wel gezien.

Thor is geen verdiende kampioen, maar wel een mooie... ben blij dat we die trui volgend jaar zeker gaan zien in de klassiekers en in de tour.
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor TrakeTT op zo 27 maart 2011 4:28 pm

Geen dag zo bijzonder als de eerste zondag van april, de dag van de Ronde van Vlaanderen .
    Verscheurende demarrages, netelige hellingen, furieuze blikken van regelrechte kampioenen: op zondag 3 april 2011 loopt Vlaanderen opnieuw uit voor dé sportgebeurtenis van het voorjaar.
    De Ronde is al jaren een afspraak die niemand wil missen. De kasseien van de Haaghoek, de Paterberg, het dorpsplein van Mater: op deze zinderende zondag worden verborgen parels onvervalste kunstwerken. Samen trekken ze een uniek lint door een weergaloos Vlaams landschap.

Afbeelding

Parcours en profiel:
    http://www.rondevanvlaanderen.be/system ... 1297855707

Uurrooster:
    http://www.rondevanvlaanderen.be/system ... 1299669871

Wat denken jullie?

Dit is wat het Nieuwsblad denkt: http://www.nieuwsblad.be/extra/barometer/

Ik kijk er al helemaal naar uit!
Hoe sneller het er is, hoe liever!
Jammer dat ik niet op de Berendries kan gaan kijken, zoals ik anders altijd doe. Maar dat bederft de pret zeker niet!
Tenbosse here I come!
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Cab op zo 27 maart 2011 5:01 pm

Cancellara is uiteraard de te kloppen man, dat er in de E3 niet de andere toppers aanwezig waren doet niets af van zijn prestatie.
Maaarrr... Boonen en co zullen zich niet meer laten vangen denk ik. Vorig jaar in Roubaix zo geniepig, ook gisteren zo geniepig. Haussler kwam gisteren van ver en kwam ook dicht, had die in z'n wiel gezeten bij de demarrage had waarschijnlijk Haussler gewonnen want er kwamen geen hellingen meer om weg te rijden.
Dus Haussler en Boonen zijn 2 renners die zich geen tweede keer aan dezelfde steen zullen stoten, en ze zullen ook véél reserves houden moesten ze met Cancellara meegaan juist omdat ie zich zo heeft getoond.

EN Boonen is zoiezo goed, zo'n sprint tegen een Farrar, Greipel en Bennati die geen trap teveel hadden gegeven maar wel intrinsiek veel sneller zijn... sterven in zijn wiel.

Ik gok op Gilbert als winnaar!
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor TrakeTT op zo 27 maart 2011 5:56 pm

Kdenk dat Cancellara de fout maakt die Boonen vorig jaar maakte: TEveel tonen dat ge TE goed zijt.

Neem nu Parijs-Roubaix: Zoals iedereen vorig jaar naar Boonen keek toen Cancellara er vandoor ging, zo gaat nu iedereen naar Fabian kijken als er iemand weggaat...
Hij gaat iedereen moeten kunnen terughalen en dat zou missschien wel eens wat teveel van het goede zijn. Het lijkt een machine, maar het blijft een mens.

Tenzij hij er voor kiest om er zelf vroeg vandoor te gaan, zoals in de RVV van vorig jaar.
Al zijn er nu wel meer mannen op de afspraak dan vorig jaar, dus kunnen ze met meer samen rondrijden achter hem?

Tis zoals ze zeiden: door de 2 verschillende deelnemersvelden in de koersen dit weekend kan je geen rechtstreekse waardevergelijkingen maken,
waardoor je een hele week lekker kan speculeren :p
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Spid3Y op zo 27 maart 2011 10:22 pm

Uiteraard hoop ik op een belg maar vrees er voor dat er weinig aan te doen zal zijn als Cancellara zijn duivels ontbindt.
De kracht dat die mens ontwikkelt is buitengewoon!
Dan mag je nog een Boonen,Haussler,Gilbert,... zijn.
Fabian zijn vo2max van boven de 80 en fenomenale zuurstofopname onder het omslagpunt veeg je niet zomaar onder tafel,daardoor is hij ook grotendeels de beste tijdrijder die je kan vinden.

Thor Hushovd lijkt me ook wel dik in orde met zijn wereldkampioenen trui,daar hebben we het beste nog niet van gezien.
Uiteraard speel de factor "pech" in de RVV ook altijd mee,waardoor we nooit een juiste voorspelling zullen maken.
Voor mij lijkt er een podium op komst a la :
1.Fabian Cancellara
2.Thor Hushovd
3.Tom Boonen

Daarachter stervende zwanen die de top 10 aanvullen : Flecha,Haussler,Gilbert,Boom,Van Avermaet,O' Grady,Steegmans,...
Afbeelding
Spid3Y (oude nickname: Sond_SpideY)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor bjoerk op ma 28 maart 2011 11:28 am

Goh we zullen zondag zien. Ik hoop dat Tom nog eens kan tonen waarom hij de beste klassieke renner is die er nu rond rijdt. Want ook al is cancellara een klassebak op klassiek niveau heeft hij nog niet zoveel gewonnen als Tom. Het zal een titanen strijd worden. En ik denk dat we met thor het zelfde gaan zien als vorig jaar net niet. Het is een goede renner en hij kan zo iets winnen maar ik vrees dat hij niet gaat kunnen tippen aan een Cancellara of een Boonen in vorm.

Nu daar zeg ik het ook, een Boonen in vorm en een Cancellara in vorm. Hoe ver staat tom, okee hij wint daar een sprint in Gent Wevelgem van sprinters die hem zeer zeker kunnen kloppen, maar hoever speelt de rol geluk mee. Is het puur omdat hij in vorm is dat hij daar de sprint wint, of is het inderdaad het insluiten van farrar dat hem de zeggen gunt. En hoe ver staat Fabian, hij wint de E3 maar er was geen concurentie van het niveau Cancellara. Nu deze week zal alles bepalend zijn, wie lopen de training bij beide. Gaat Boonen op tijd volledig herstelt zijn van zijn giep of wat het ook was. En komt de RVV mss net een weekje te vroeg voor Tom. En gaat hij dan net super top zijn tijdens parijs roubaix?

Verder denk ik dat een Flecha altijd gevaarlijk is net als een housler of een o' Grady op een super dag. Over Boom durf ik dan wel zeggen dat die mss al iets te vroeg gegeven heeft. Boom rijdt volledige veldritten mee en rijd voor overwinning. Dat kan een goede training zijn maar mss heeft hij hierdoor een te vroege piek gekregen, en gaat hij daar nu mss de prijs voor betalen? Gilbert reken ik niet echt bij de kans hebbers, het is een toprenner maar volgens mij zit zijn vorm nog niet 100% waar het moet zitten.

My 2 cents so far
Afbeelding

bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Noiz op di 29 maart 2011 11:00 am

fabian is in orde daar is geen twijfel over, over boonen heb ik mijn twijfels een beetje imo was het beter om de driedaagse te rijden voor hem. Gilbert is volgens mij te vroeg te goed geweest en zit nu op een minder puntje om dan voor de waalse klassiekers terug top te zijn. als je gilbert zegt heb je metteen de factor pozzato in j achterhoofd. Wat die nu zal uitsteken geen idee, als hij fabian terug haalt geen probleem voor mij. Dan heb je ook nog de door iedereen hier vergeten devolder. Nog niets laten zien i know maar zo heb ik het graag van stijn. hij moet een rustige voorbereiding hebben en dan zien we wel. het is een rare coureur maar toch een goeie en zeker als hij in vorm is maar toch zijn er vraagtekens. dan heb je zijn co-kopman leukemans, zelfde conclusie vraagtekens. Dan heb je de oude strijder Hoste, wat gaat die uitsteken is knecht voor pozzato maar blijft gevaarlijk. dan heb je de mannen van de tweede lijn flecha, vanavermaet, hushovd, hausler,.. die kunnen ook gevaarlijk zijn.

Btw wordt er gereden zonder oortjes? ook zeer belangrijk imo.
Afbeelding
Noiz (oude nickname: just)
Onwetende
Onwetende

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport