register Paswoord vergeten?

Wielernieuws

Tom boonen, Kim Clijsters, Ronaldinho & Kaka

Re: Wielernieuws

Berichtdoor fatsjie op di 29 maart 2011 11:11 am

http://www.hln.be/hln/nl/952/Wielrennen ... lgem.dhtml
Wat een geweldige titel! Nu weten we ook waar zenne dealer zit!

Voor de ronde natuurlijk Cancellara, zou niet weten wie anders! Devolder begrijp ik al niet hoe die ooit 2 keer de RVV heeft kunnen winnen, gewoon geluk dat hij in dezelfde ploeg als Boonen reed, denk ik!
Laten we hopen dat het lang spannend blijft! Want als het machien alleen op kop zit, is het gedaan...
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Noiz op di 29 maart 2011 12:23 pm

fatsjie schreef:http://www.hln.be/hln/nl/952/Wielrennen/article/detail/1241962/2011/03/27/Tom-Boonen-haalt-zijn-gram-in-Gent-Wevelgem.dhtml
Wat een geweldige titel! Nu weten we ook waar zenne dealer zit!

Voor de ronde natuurlijk Cancellara, zou niet weten wie anders! Devolder begrijp ik al niet hoe die ooit 2 keer de RVV heeft kunnen winnen, gewoon geluk dat hij in dezelfde ploeg als Boonen reed, denk ik!
Laten we hopen dat het lang spannend blijft! Want als het machien alleen op kop zit, is het gedaan...

ja hoor het is wel devolder die stand hield toen langeveld hem wou terughalen maar toch strande op 100m en flecha volgens mij ook? als je dat geluk noemt kan je een mooie prestatie niet waarderen.
Afbeelding
Noiz (oude nickname: just)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor TrakeTT op di 29 maart 2011 3:13 pm

Ze rijden de RVV wel met oortjes ;)

Devolder zijn overwinningen zijn toch niet zo verrassend of onverdiend hé.
Stijn is altijd een hardrijder geweest die geweldig kan "ketsen".

Dat hij Boonen toen in zijn ploeg had heeft het inderdaad makkelijker gemaakt om weg te geraken, maar het is wel hijzelf die altijd stand hield tegen alles dat achter hem aan kwam. Het is ook hijzelf die altijd wegrijdt van de rest. Er is geen enkele renner buiten Boonen die toen een reden had om niet met hem mee te gaan... dus ga ik er van uit dat ze allemaal niet konden./tactische fout maakten.

Nu denk ik wel niet dat Devolder dit jaar een rol van betekenis gaat spelen. Die jongen rijdt cava, maar heeft eigenlijk nog nergens getooond dat hij ECHT goed is. Dus ik verwacht hem niet.

Zelf ben ik gisteren nog eens de bergjes in de buurt gaan verkennen, langs de Molenberg, Leberg, Valkenberg en Tenbosse, om mijn parcours uit te stippelen voor deze zondag... en ik hoop dat ze een kuisploeg inhuren om alle steentjes en ook STENEN op te kuisen op weg, anders gaat de RVV beslist worden door extra-sportieve redenen...

Ook even melden dat mensen die zin hebben in een feestje, altijd terrecht kunnen in de grote partytent boven op de Molenberg waar niemand minder dan Willy Sommers komt optreden :p
Afbeelding
TrakeTT (oude nickname: Trakett)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Noiz op di 29 maart 2011 3:34 pm

net de oude kwaremont en cote de trieu gedaan ik en daar mogen ze ook eens steentjes kuisen al van da stom gruis en vooral in de afdaling van de nieuwe kwaremont.
net driedaagse gezien, steegmans eeft zichzelf daar beetje tegengekomen en devolder reed weer een rare wedstrijd en chavanel lijkt me inorde om boonen te helpen.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Nielsi op di 29 maart 2011 3:45 pm

oude kwaremont

Zalig rijden in die coté. Raggen in kluisbos, dan naar de Kwarement en dan nog wat van die pittige hellingen. Wat ben ik blij dat ik daar op een klein uurtje sta met de MTB.
Nielsi
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Noiz op di 29 maart 2011 8:26 pm

Nielsi schreef:
oude kwaremont

Zalig rijden in die coté. Raggen in kluisbos, dan naar de Kwarement en dan nog wat van die pittige hellingen. Wat ben ik blij dat ik daar op een klein uurtje sta met de MTB.

hier ist me de koersfiets. en ik sta daar in 30 half uurke daar dan rond zwoegen voor een uurtje en dan trg.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Cab op di 29 maart 2011 8:52 pm

Noiz schreef:ja hoor het is wel devolder die stand hield toen langeveld hem wou terughalen maar toch strande op 100m en flecha volgens mij ook? als je dat geluk noemt kan je een mooie prestatie niet waarderen.

helemaal akkoord, 1 keer op 30km van de finish alleen tegen een klein peloton en vervolgens tegen Langeveld en Flecha die geen meter dichter kwamen. En op nog eens 30km van de finish samen met 3 man, die eraf rijden op de Muur en vervolgens weer alleen tegen een klein peloton.
Ik denk niet dat iemand het meer verdiend heeft om te winnen dan Devolder in die 2 edities. Dat hij voor de rest van de voorjaarskoersen zwak tot zeer zwak presteert laat ik terzijde.

Ik blijf bij Gilbert, Boonen vs cancellare en QS tegen Leopard... Gilbert wordt de 3de hond.
Al gun ik het Boonen zeker evenveel of zelfs meer, heeft de laatste 3 jaren de koers gemaakt maar nooit gewonnen.
Cab (oude nickname: Cab.)
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Noiz op di 29 maart 2011 10:13 pm

http://www.sporza.be/permalink/1.515339

http://www.sporza.be/permalink/1.748052
das genieten en mede door de herringeringen van savond dan in sellewie hier 2min van. denk wel dat hij ze gewonnen heeft door zijn koppigheid :p
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor fatsjie op di 29 maart 2011 11:46 pm

ik wil niks afdoen aan de prestatie van Devolder, maar ik denk gewoon dat dit veel moeilijker (of onmogelijk) was geweest als het collectief van Quickstep niet zo sterk was. Wie gaat volledig achter de ene rijden, terwijl hij weet dat er een andere (Boonen) gewoon aan het wiel kan zitten en terug wegkletst als die ene bijgehaald is?
fatsjie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Chiconer op wo 30 maart 2011 9:54 am

Bah devolder, nooit fan van geweest, zeker niet van de "mens" devolder. Praat teveel toont te weinig.

de eerste van boonen én die van fabian verleden jaar waren krachtprestaties.
Afbeelding

Queen|: Mijn mening maakt ni uit
Chiconer (oude nickname: chiconer)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Noiz op wo 30 maart 2011 9:56 am

fatsjie schreef:ik wil niks afdoen aan de prestatie van Devolder, maar ik denk gewoon dat dit veel moeilijker (of onmogelijk) was geweest als het collectief van Quickstep niet zo sterk was. Wie gaat volledig achter de ene rijden, terwijl hij weet dat er een andere (Boonen) gewoon aan het wiel kan zitten en terug wegkletst als die ene bijgehaald is?

njah als je nog een kans wil maken is het van moeten hee. daar erger ik mij wel aan soms. dat ze gewoon niet meer proberen omdat er ene van het andere team bij hen zit. om gek te komen. als je daar blijft zitten heb je helemaal geen kans.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Cab op do 31 maart 2011 6:10 pm

Chiconer schreef:Bah devolder, nooit fan van geweest, zeker niet van de "mens" devolder. Praat teveel toont te weinig.

Ohja, Devolder praat teveel :roll:
Want Devolder staat wel bekend om zijn straffe uitspraken en enorm ego... Hier, ne kenner.

Devolder mag dan geen fantastische demarrages en charisma op de fiets hebben zoals Boonen en Cancellara, maar zijn eerste Ronde Van Vlaanderen als Belgische kampioen was één van de sterkste prestaties die ik ooit heb gezien in de RVV.
Op sporza.be zenden ze alle samenvattingen van de voorbije jaren uit, ik raad iedereen ten sterkste aan om eens de 2 edities maar vooral die eerste van Devolder te bekijken. Ik denk dat ge zult verschieten wat en wie die kerel daar allemaal heeft stukgereden.
De laatste Parijs-Roubaix van Boonen(zelfde jaar denk ik zelfs) is de enige prestatie die daar nog net iets boven komt.
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Spid3Y op zo 03 apr 2011 4:09 pm

Wat een finale seg :lol:
Nuyens heeft eindelijk zijne 'grote vis' beet en ik maar denken dat hij niet goed was vandaag,zat bijna altijd achteraan in het peloton.Gilbert heeft jammer genoeg geen tijdrijders capaciteiten om vandaag te winnen,Chava was uitstekend en Cancellara verbluffend tot hij vermoedelijk ne hongerklop kreeg.
Boonen was goed maar niet super,anders had hij zeker mee geweest bij het drietal.
Tegenvallers voor mij : team Garmin Cervelo,Devolder,O'Grady,...
Afbeelding
Spid3Y (oude nickname: Sond_SpideY)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Noiz op ma 04 apr 2011 1:06 pm

Spid3Y schreef:Wat een finale seg :lol:
Nuyens heeft eindelijk zijne 'grote vis' beet en ik maar denken dat hij niet goed was vandaag,zat bijna altijd achteraan in het peloton.Gilbert heeft jammer genoeg geen tijdrijders capaciteiten om vandaag te winnen,Chava was uitstekend en Cancellara verbluffend tot hij vermoedelijk ne hongerklop kreeg.
Boonen was goed maar niet super,anders had hij zeker mee geweest bij het drietal.
Tegenvallers voor mij : team Garmin Cervelo,Devolder,O'Grady,...

devolder was goed, zat gewoon op verkeerde plaatsen te ver naar achter, wat ge hem wel kwalijk kan nemen.
ben niet tevreden met nuyens als winnaar.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor eXistenZ op ma 04 apr 2011 1:12 pm

Vrt heeft mij gistere toch wel enorm geirriteerd. Beginne ze het journaal met 5 minuten over de ronde (ok), dan int sportnieuws ist een fucking halfuur lang (en nog 5 minuutjes voor zaterdagavondvoetbal en BMX). Der zijn ook nog andere sportevenementen gebeurrd in de wereld ja. Ik had graag het verslag van de Milanese derby gezien (zoals stond aangekondigd op teletekst)

Voor de rest wast een goeie koers.

Ignorance is Bliss
eXistenZ
I am the alpha and the omega
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Nielsi op ma 04 apr 2011 1:26 pm

eXistenZ schreef:Vrt heeft mij gistere toch wel enorm geirriteerd. Beginne ze het journaal met 5 minuten over de ronde (ok), dan int sportnieuws ist een fucking halfuur lang (en nog 5 minuutjes voor zaterdagavondvoetbal en BMX). Der zijn ook nog andere sportevenementen gebeurrd in de wereld ja. Ik had graag het verslag van de Milanese derby gezien (zoals stond aangekondigd op teletekst)

Voor de rest wast een goeie koers.

Brood en spelen natuurlijk. Met zijn allen kijken naar de koers en janken over prins Laurent. = aandacht afleiden van serieuze problemen.
Nielsi
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Noiz op zo 17 apr 2011 5:21 pm

gilbert beste coureur van belgie ^^
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Rock_and_roll op ma 09 mei 2011 4:58 pm

Wouter Weylandt is zonet overleden na een zware val tijdens een afdaling in de giro d'italia.
Exact een jaar na zijn overwinning in middelburg in diezelfde giro.

Ik was live aan het kijken en had meteen door dat het ernstig was, die beelden zijn op mijn netvlies gebrand.

Sterkte aan de iedereen en in het speciaal de vriendin van Wouter die in september gaat bevallen van hun kindje.

:(
Rock Around The clock .... I like my beer cold and my music loud
Afbeelding

sig thx to ROCKy
Rock_and_roll (oude nickname: EcliPz^)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor TrakeTT op ma 09 mei 2011 5:20 pm

Damn, ben er zoals velen niet goed van :? Dit is echt ongelofelijk.

Was een vree sympathieke man, die destijds hier in Zottegem als enige van de Quicksteppers uit de bus kwam om de mensen wat handtekeningen te geven en wat small-talk te doen.

Heb samen met hem eens in Oudenaarde gereden voor een paar kilometer. Hij in mijn wiel de Edelareberg op.. door dit vroege overlijden wordt dat opeens iets onvergetelijk :? Heel erg!

Sterkte voor zijn vrouw, familie en vrienden/collega's.
En zijn binnenkort vaderloos kind.
Afbeelding
TrakeTT (oude nickname: Trakett)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Cab op ma 09 mei 2011 6:43 pm

bah... ik was er ziek van toen ik het las.
Ging een kijkje nemen om 17u op sporza voor te zien wie er gewonnen had en pats...
Dan de beelden opgezocht... kippenvel over heel m'n lijf mss 5 min aan één stuk... echt voos.

Zo'n positieve kerel, elke keer als ze een micro onder z'n noos schoven was die aan het lachen.
Spijtig dat we zo iemand moeten gaan missen in het peloton... echt kak.

En dat hij dan nog een zwangere vrouw moet achterlaten, degoutant.
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Spid3Y op ma 09 mei 2011 7:44 pm

Cab schreef:bah... ik was er ziek van toen ik het las.
Ging een kijkje nemen om 17u op sporza voor te zien wie er gewonnen had en pats...
Dan de beelden opgezocht... kippenvel over heel m'n lijf mss 5 min aan één stuk... echt voos.

Zo'n positieve kerel, elke keer als ze een micro onder z'n noos schoven was die aan het lachen.
Spijtig dat we zo iemand moeten gaan missen in het peloton... echt kak.

En dat hij dan nog een zwangere vrouw moet achterlaten, degoutant.

² de man met de breedste glimlach heeft het peloton moeten verlaten.
Net nu hij zijn eigen weg was ingeslagen,nieuw team bij Leopard Trek,Vader worden in september...
Gewoon geen woorden voor.
Laatst bijgewerkt door Spid3Y op ma 09 mei 2011 8:36 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor bjoerk op ma 09 mei 2011 8:01 pm

Zat/zit op mijn werk toen ik het hoorde ben er echt niet goed van. Nu is de goesting om te werken echt wel over
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor spikky7 op ma 09 mei 2011 8:33 pm

Wat een tragische dood, ik heb amper woorden voor. Gewoon als je die beelden zie...

Bedankt VAMPIRO!
spikky7
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor k-rabbit op ma 09 mei 2011 8:55 pm

Dit is een zwarte dag voor het wielrennen.

precies 1 jaar geleden, zelfde etappe was Wouter de gelukkigste man op aarde.
hij won!

1 jaar later, groot verdriet. deze fantastische wielrenner laat een vrouw en een ongeboren kindje achter.

RIP Wouter. Het gaat je goed! be the Guardian Angel of youre child!
k-rabbit (oude nickname: u-topic)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor The_Tuxedo op ma 09 mei 2011 9:53 pm

Ik ga er nog een paar dagen constant mee in m'n hoofd zitten, gegarandeerd. Verdomme kerel. :(
Afbeelding
The_Tuxedo (oude nickname: The Tuxedo)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Rivfader90 op wo 29 jun 2011 2:01 pm

Nog een paar dagen en de Tour begint. 8-)
Rivfader90 (oude nickname: G0bl!n)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Cab op ma 12 sep 2011 6:24 pm

Bondscoach Carlo Bomans heeft zijn selectie bekendgemaakt voor het WK wielrennen in Kopenhagen. De hele ploeg is gebouwd rond Philippe Gilbert. Tom Boonen is er niet bij. Hij is nog niet hersteld van zijn val in de Vuelta.

Er was nog een waterkansje dat Tom Boonen net op tijd fit zou geraken voor het WK, maar de revalidatie van de wereldkampioen van 2005 verloopt dan toch niet zo voorspoedig als eerst gedacht.

Zo legt België nagenoeg al zijn eieren in het mandje van Philippe Gilbert. De Belgische kampioen krijgt vier toekomstige of huidige ploegmaats mee: Greg Van Avermaet, Jürgen Roelandts, Olivier Kaisen en Klaas Lodewyck.

De selectie wordt voor de rest aangevuld met Johan Vansummeren (winnaar van Parijs-Roubaix), Nick Nuyens (winnaar van de Ronde van Vlaanderen), Björn Leukemans en Kevin De Weert.

Ondanks het relatief vlakke parcours in Denemarken trekken de Belgen dus zonder een pure sprinter naar het WK.

De negen namen voor Kopenhagen:
Philippe Gilbert
Jürgen Roelandts
Johan Vansummeren
Nick Nuyens
Greg Van Avermaet
Kevin De Weert
Olivier Kaisen
Björn Leukemans
Klaas Lodewyck

Bomans: "Gilbert is niet de enige kopman"
Het was Tom Boonen zelf die de bondscoach duidelijk maakte dat het nutteloos was hem te selecteren. "Zondag na een gesprek zijn we overeengekomen dat het geen zin heeft", zegt Bomans.
"Tom voelde nog altijd pijn en kon de voorbije weken zelfs niet op de rollen rijden. Hij zal deze week dus ook niet op de weg kunnen trainen. Een selectie was dus zinloos."

"Dat wil niet zeggen dat Gilbert onze enige kopman is. Ik heb onthouden dat Gilbert niet de enige kopman wil zijn. We hebben een overeenkomst gesloten, maar hoe die eruit ziet, ga ik hier niet vertellen."

"De juiste tactiek bespreken we laten nog als we met alle renners om de tafel zitten, maar één zaak is nu wel al duidelijk: zonder Boonen en zonder echte sprinter zullen we moeten aanvallen."

De opvallendste afwezige in het team van Bomans is Maxime Monfort, de nummer zes van de Vuelta. "Een eventuele selectie is niet ter sprake gekomen. Na zijn sterke, maar ook zware Vuelta was ik van oordeel dat het geen zin meer had om hem te vragen zich nog eens op te laden voor het WK. Dat WK wordt bovendien gereden op een parcours dat niet bij zijn mogelijkheden past." Monfort mocht ook al de tijdrit niet afwerken. Daarin wordt België door Dominique Cornu en Thomas De Gendt vertegenwoordigd.

Wereldtitel in Kopenhagen levert 62.500 euro op
Het premiestelsel voor het WK wielrennen is niet veranderd in vergelijking met vorig jaar. Een gouden medaille levert 50.000 euro op, zilver is goed voor 15.000 euro en brons 5.000 euro. Omdat de Olympische Spelen in aantocht zijn, geeft het BOIC wel een extra premie voor de eerste acht renners. Een Belg die wint krijgt van het BOIC 12.500 euro. De nummer acht krijgt nog 1.250 euro.

De negen namen voor Kopenhagen:
Philippe Gilbert
Jürgen Roelandts
Johan Vansummeren
Nick Nuyens
Greg Van Avermaet
Kevin De Weert
Olivier Kaisen
Björn Leukemans
Klaas Lodewyck

Wat vinden jullie ervan?
Ik ben allesinds niet in de wolken van deze selectie... integendeel.

1. Maxime Monfort moest hier gewoon bij zijn, het is niet aan Bomans zelf om te oordelen dat de Vuelta al zwaar genoeg was. Monfort was zowat de enige van de selectie die heeft getoond dat ie echt in goede conditie zit, en wou zich zeker nog eens opladen voor het WK want hij vroeg zelf om mee te mogen naar WK tijdrijden.
Niet-zijn-type-parcours is érg flauw excuus trouwens, als je ziet wat Monfort allemaal heeft gedaan op het vlakke voor Bennati en voor de Schlecks in de tour. Als hij die lijn doortrekt moet hij Gilbert, Nuyens en Leukemans ook niet meenemen.

2. Dat hij Cornu boven Monfort kiest voor WK tijdrijden is ook een dikke klucht, Cornu gaat al jaar en dag mee naar het WK en heeft nog geen knijt resultaat gehaald bij de profs.

3. Lodewyck en Kaisen (en Vansummeren). Ik begrijp dat je helpers nodig hebt, je ploeg kan niet bestaan uit kopmannen... Maar ik vind toch dat ze een bepaald niveau moeten hebben!
Waarom niet:
- Van de Walle
- De Gendt
- Vanmarcke
- Willems
- De Waele
- Bakelants
Of zelfs Devolder indien die wil knechten...
Deze zijn stuk voor stuk véél betere hardrijders die een koers kunnen hard maken.

4. Ik vind dat we "alles" op Van Avermaet moeten zetten, heeft getoond in Geelong dat hij een sprint bergop na 260km aankan tegen de Hushovd's van deze wereld.
Ook Roelandts zit in bloedvorm (was de enige die Gilbert kon volgen van hele peleton in GP Montreal), maar in het voorjaar is gebleken dat hij nog geen 250km aankan. Dus mss gebruiken als aantrekker voor Van Avermaet...
Gilbert, Leukemans en Nuyens als outsiders.
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Spid3Y op wo 14 sep 2011 5:53 pm

Monfort had er gewoon moeten bij zitten,is de 2de beste belg in vorm voor het moment.
Klaas Lodewijck wat heeft die de laatste weken bewezen? buiten dan een contract tekenen bij BMC ...
Nuyens mag dan wel de ronde van Vlaanderen gewonnen hebben maar hoe goed is die nog in vorm???
In de Vuelta was het allesinds gene vette (natuurlijk wel gevallen).

De keuze voor De Weert snap ik trouwens ook niet,als het geen parkoers voor Monfort is waarom pak je dan De Weert mee?

Gelukkig kan Phil elke rit winnen op bestelling tegenwoordig :lol: en moest het dan toch mislopen dan hoop ik op Roelandts(al zal die zich wel wegcijferen voor Gilbert).
Van Avermaet moet dit wel aankunnen maar heeft te weinig uitstraling voor mij.
Afbeelding
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Soul op za 26 mei 2012 3:17 pm

Giro op zijn kop. Komaan Thomas!
Afbeelding
Soul (oude nickname: soul)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor scarrabee op za 26 mei 2012 3:37 pm

Soul schreef:Giro op zijn kop. Komaan Thomas!

eindelijk actie
(en dan werk de iivestream nie voor het eerste half uur :( )
jah ze weten ze nie goe wat ze moeten doen met de gendt
tijdens de giro is da altijd hun zwakte ze kijken enkel naar italianen en spanjaarden.
Afbeelding
scarrabee
Ontslagen
Ontslagen

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport