register Paswoord vergeten?

Time for change

Voorstellen voor de site, een nieuwe poll, kritieken, een fout op de site gevonden, ...?

Time for change

Berichtdoor Beau op zo 03 aug 2008 11:04 pm

Bon, ik weet dat dit niet door iedereen met open armen ontvangen zal worden. Maar dit moet me echt wel van het hart. Het is in geen geval een aanval op het huidige beleid, slechts een gezonde bedenking.

De mensen die een beetje wat van ogen in hun schedel hebben zitten, en over een beetje gezond verstand beschikken, kunnen niet anders dan inzien dat het niet goed gaat met Intertet. Op de tijd dat ik hier aanwezig ben, heb ik slechts een erg klein aantal nieuwe leden zien binnenstromen. Sommigen wensen dit niet onder ogen te zien, en doen alsof er helemaal niks aan de hand is. Niets is echter minder waar. Steeds meer zakt Teletet verder de afgrond in. Het resultaat hiervan zal zijn dat de memberbase zal bestaan uit moderators, bij wijze van spreken.

De oorzaak hiervan? Die is niet zo moeilijk te achterhalen: te weinig vernieuwing, te weinig publiciteit en geen aantrekkelijkheid.

De oplossing hiervoor?
De oplossing ligt niet in mijn handen. Ik kan jullie wel vertellen dat moest het mijn community zijn, de dingen hier vlug zouden veranderen vooraleer het te laat is.

Genoeg gezwans, even een paar concrete voorstellen van mijn kant uit.

- Splits de moderatorgroep: een groep voor de website, een groep voor het forum. Zo wordt het voor de moderators geen onmogelijke en tergende opdracht om alles bij te houden.

- Streng zijn is één ding. Streng zijn tegen een kleine memberbase is not done. Het is veel begrijpelijker dat een moderator hard optreedt wanneer een forum enorm veel leden heeft. Een topic sluiten omdat er wat wordt in gelachen en er een paar grappige afbeeldingen worden geplaatst? Wrong. Dit kan je doen wanneer er veel leden zijn, omdat het anders op chaos uitdraait. Nu jaag je leden weg.

- Een redesign dringt zich op. Zorg voor een aangename forumervaring. Maak gebruik van nieuwere technologie. Laat de website nog meer overvloeien naar het forum. Wanneer er bijvoorbeeld een discussie begint die te lang dreigt te worden op de website, kan een moderator de discussie daar sluiten en leden automatisch doorverwijzen naar het discussieplatform op het forum. Verder moet het grafische niet geupdated worden, maar moet een geheel nieuw grafisch ontwerp geplaatst worden. Meer gericht op useability.

- Publiciteit. Dit is niet mijn sterkste punt. Maar het is niet onmogelijk om connecties te leggen met andere websites die frequent bezocht worden door jongeren. Zo creëer je een netwerk van website's die naar elkaar doorverwijzen en de andere hun diensten opperen.

Ik heb geen idee of hier überhaupt naar geluisterd zal worden, maar ik heb het toch eens kunnen zeggen.
UITGESMEERD
Alleenrecht op kritische uitspraken
Beau
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Jakob op zo 03 aug 2008 11:08 pm

Maak mij mod

Beau mag er ook bij als hij wil
Afbeelding
Jakob
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Lt_GHoST op zo 03 aug 2008 11:19 pm

Njah, laat maar terug uitdeinen, heb ik geen probleem mee.
Toen Teletet nog niet zo heel lang bestond waren we ook maar met een member of 70 maximum. Toen was er (bijna) nooit ruzie, iedereen kon (ongeveer) met elkaar overweg...
En van die strengheid van mods, als iedereen zich een beetje gedraagt hoeven mods ook helemaal niet streng te zijn. Ik vind gewoon dat iedereen een beetje te veel de baas wilt uithangen hier op deze site, en dat gaat van members tot mods. Als je het nu graag hebt of niet, de enige die hier de echte baas is, is Anthony en mcq8 ook een beetje. Ik heb een hele tijd terug Anthony ook een mail gestuurd dat ik Q-Bic eigenlijk liever had, maar dat A voor mij ook al een heel deel had bewezen en ik hem zeker zou respecteren.

Dus voor mij is de conclusie dat er hier gewoon een heleboel members beter eens zouden afzakken naar www.jippii.be of een andere site naar hun niveau ;) En Beau helemaal geen offence naar jou ;) (niet sarcastisch)

GHoST| a.k.a #22
Laatst bijgewerkt door Lt_GHoST op zo 03 aug 2008 11:26 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Lt_GHoST (oude nickname: Lt._GHoST)
Onwetende
Onwetende

Re: Time for change

Berichtdoor Gazmask_ op zo 03 aug 2008 11:19 pm

Beau schreef: Splits de moderatorgroep: een groep voor de website, een groep voor het forum. Zo wordt het voor de moderators geen onmogelijke en tergende opdracht om alles bij te houden.

Bwa, het ligt ook voor een groot deel bij de members, zij reporten, de moderators moeten de meldingen bekijken en er iets aan doen? En jaarlijks komen er enkele moderators bij, hoeveel zijn het er nu? een 15 tal? voor 2000 actieve leden? is ongeveer 133 leden per moderator,
Afbeelding

Getting paid by your nemesis Telenet @ 9lives.be, biatch. Baylife
Gazmask_
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor mcq8 op zo 03 aug 2008 11:20 pm

- Splits de moderatorgroep:
daarvoor zijn er de mods en de minimods
- Streng zijn is één ding.
het is altijd wikken en wegen om het forum op een bepaald niveau te houden. Dat de ene (mini)mod daar soms anders over denkt is normaal, we zijn immers ook maar mensen.
Een redesign dringt zich op
"nieuwere technologie" zoals ?
een geheel nieuw grafisch ontwerp kan eens bekeken worden in hoeverre het nodig/haalbaar
Publiciteit
publiciteit = geld en met alle kosten die er al zijn voor de servers en dergelijke onhaalbaar.
steun mcq8 --- 285-0396037-15 ---
mcq8
Fundalize Super-Moderator

Berichtdoor shizz0rriz0rrr op zo 03 aug 2008 11:20 pm

Not bad.
Zeker die 'Splits de moderatorgroep' en 'Een redesign' zijn goeie ideeën.
Edit door Base Jumper:
Ik ben een held!
shizz0rriz0rrr (oude nickname: base jumper)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Beau op zo 03 aug 2008 11:23 pm

mcq8 schreef:- Splits de moderatorgroep:
daarvoor zijn er de mods en de minimods
- Streng zijn is één ding.
het is altijd wikken en wegen om het forum op een bepaald niveau te houden. Dat de ene (mini)mod daar soms anders over denkt is normaal, we zijn immers ook maar mensen.
Een redesign dringt zich op
"nieuwere technologie" zoals ?
een geheel nieuw grafisch ontwerp kan eens bekeken worden in hoeverre het nodig/haalbaar
Publiciteit
publiciteit = geld en met alle kosten die er al zijn voor de servers en dergelijke onhaalbaar.

Ik vind het onderscheid tussen moderators en minimods niet groot genoeg. Ik sta voor een volledige afsplitsing. Nieuwere technologie als in de reeds lang uitgebrachte phpbb 3.
UITGESMEERD
Beau
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor mcq8 op zo 03 aug 2008 11:26 pm

jij zou de mods geen rechten meer geven op het forum ?
Het probleem is dat onze phpbb2 nogal veel aangepast is en dat het een tijdje duurt eer alles ook in phpbb3 hermaakt is.
mcq8

Berichtdoor Beau op zo 03 aug 2008 11:28 pm

mcq8 schreef:jij zou de mods geen rechten meer geven op het forum ?
Het probleem is dat onze phpbb2 nogal veel aangepast is en dat het een tijdje duurt eer alles ook in phpbb3 hermaakt is.

Waarom zouden ze hier rechten nodig hebben wanneer er genoeg moderators voor beide onderdelen zijn? De politie van Californië heeft toch ook geen bevoegdheid in Florida?
UITGESMEERD
Beau
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor mcq8 op zo 03 aug 2008 11:31 pm

Beau schreef:

Waarom zouden ze hier rechten nodig hebben wanneer er genoeg moderators voor beide onderdelen zijn? De politie van Californië heeft toch ook geen bevoegdheid in Florida?
de fbi, om de lijn dan door te trekken van uw vergelijking, heeft in heel het land bevoegdheid de mini's hebben dus zogezegd een deelstaat en de mods zijn federale en hebben site en alle "deelstaten"
mcq8

Berichtdoor Beau op zo 03 aug 2008 11:33 pm

mcq8 schreef:
Beau schreef:

de fbi, om de lijn dan door te trekken van uw vergelijking, heeft in heel het land bevoegdheid de mini's hebben dus zogezegd een deelstaat en de mods zijn federale en hebben site en alle "deelstaten"

Nee, de supermoderators zijn de FBI. Administrator is de president.
UITGESMEERD
Beau
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Rafael op zo 03 aug 2008 11:33 pm

Mooi, iemand neemt initiatief ... allez probeert het toch. Want daar heeft hij jammergenoeg de bevoegdheden niet voor.
I am protected species
Rafael (oude nickname: Whicker)
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor mcq8 op zo 03 aug 2008 11:37 pm

Beau schreef:
mcq8 schreef:...

Nee, de supermoderators zijn de FBI. Administrator is de president.

dan zouden de alle forumdelen veel meer minimods moeten hebben om het haalbaar te maken. Nu is er wel eens iemand op reis of een week onbeschikbaar en zou dus alles blijven staan als mods er geen rechten op hebben.
Whicker schreef:Mooi, iemand neemt initiatief ... allez probeert het toch. Want daar heeft hij jammergenoeg de bevoegdheden niet voor.
serieuze voorstellen als deze mag en kan je hier altijd posten ;)
mcq8

Berichtdoor _faker_ op zo 03 aug 2008 11:37 pm

mcq8 schreef:
Beau schreef:

Wel maak dan ook een soort mini-mod voor de site posts ;)

En zet al die spamtopics bij shitchat nu (zoals wat is je favoriete broodje dat je op een maandag morgend eet terwijl het regend) eens in een andere categorie zet.

Bvb. spamcity ofzo? en daar de tellers niet laten meetellen ;) de topics meoten dan ook niet meer gesloteen en heropend worden bij 300 reacties ;)

en er word minder gespammed ;)

hierdoor zullen er misschien wel een paar members het aftrappen, maar zo'n members kunnen we hier best missen (rank-geilers dus)

Ik heb liever een kleine gezellige community ipv. een community vol rank-geilers.

En een flyer actie zie ik nog wel eens zitten :p (zoals vroeger)
Ik had mijn naam toem op gegeven maar nooit iets van gezien :'(
LatraXor schreef:Over uw verleden kan 'k een boek opentrekken...
Teletet Will Never sleep, as Intertet takes over and makes them, Telenet bastards bleed!
http://radicalpaintball.be !!!

4 Paintballguns te koop + vele upgrades!!

viewtopic.php?f=43&t=38159
_faker_
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor Beau op zo 03 aug 2008 11:38 pm

Ik praat niet over forumdelen he, ik praat over het forum in zijn geheel. Moderators voor elk deel van het forum, maar de anderen hebben elders ook rechten.
UITGESMEERD
Beau
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Blacksnipe op zo 03 aug 2008 11:38 pm

Here we go again... :lol:
Blacksnipe
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Beau op zo 03 aug 2008 11:41 pm

Blacksnipe schreef:Here we go again... :lol:

Allez ze, ik kom dan eens af met concrete voorstellen en dan krijg je zo'n reactie. Ge moet ook weten wat ge wilt ze.
UITGESMEERD
Beau
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Rafael op zo 03 aug 2008 11:41 pm

Bedankt voor deze constructieve bijdrage, moderator! Zo maak je je erg populair bij de members ... En dat kan ik als oppositie weten!
I am protected species
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor Lt_GHoST op zo 03 aug 2008 11:42 pm

scroll wat naar boven en lees mijn reactie, ik denk dat er zeker nog mensen zijn die er zo over denken ...
Lt_GHoST (oude nickname: Lt._GHoST)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Blacksnipe op zo 03 aug 2008 11:43 pm

Beau schreef:

Allez ze, ik kom dan eens af met concrete voorstellen en dan krijg je zo'n reactie. Ge moet ook weten wat ge wilt ze.

Ik wil niets, ma der is al keer kritiek gekomen...

Ja, 'k heb soms ook beetje kritiek op de manier van zaken hier, maar toch is't zo...
en ik ga der nie veel aan kunnen veranderen, en gij ook nie...

Een poging, cva, maar ge zijt nie de eerste (daarom "again..." ;))!

En moede daar NU echt mee afkomen?
't is vakantie ffs...
we zijn ook ma mensen ze...

Whicker schreef:

Bedankt voor deze constructieve bijdrage, moderator! Zo maak je je erg populair bij de members ... En dat kan ik als oppositie weten!

en zo staat er ook alweer een berichtje meer op u tellerke /:D/ :ok:
Laatst bijgewerkt door Blacksnipe op zo 03 aug 2008 11:44 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Blacksnipe
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor mcq8 op zo 03 aug 2008 11:43 pm

Beau schreef:Ik praat niet over forumdelen he, ik praat over het forum in zijn geheel. Moderators voor elk deel van het forum, maar de anderen hebben elders ook rechten.
ofwel heb je mijn vorig punt niet gelezen ofwel zie ik het verkeerd en bedoel je dat een soort mod wilt die over heel het forum rechten heeft maar niet op de site ?
mcq8

Berichtdoor Beau op zo 03 aug 2008 11:44 pm

Whicker schreef:

Ik vraag mij af of het überhaupt nog zin heeft van hier een bijdrage te leveren. Als jullie het allemaal beter weten daar, waarom dan zogezegd openstaan voor suggesties?

@mcq8: inderdaad, dat laatste.

@ blacksnipe: wat heeft de periode van het jaar daar nu in godsnaam mee te maken?
Laatst bijgewerkt door Beau op zo 03 aug 2008 11:45 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
UITGESMEERD
Beau
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor lolwut op zo 03 aug 2008 11:44 pm

& gelijk hebt ge godverdomme !
lolwut
lolwut (oude nickname: YantoTje)
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor Rafael op zo 03 aug 2008 11:50 pm

En van die strengheid van mods, als iedereen zich een beetje gedraagt hoeven mods ook helemaal niet streng te zijn.

In 2005 werd er ook wel eens kinderachtig gedaan, maar toen hing men daar niet veel tralala rond, en de moderators moeiden zich minder.

Er mag toch wel eens gelachen worden zeker! Want het is tenslotte een funsite, hoor ik hier veel. Zoveel problemen zijn hier nu ook weer niet hé.
En ik vind het jammer dat er de laatste tijd zoveel wordt gesloten, vroeger was dat niet zo. Alhoewel dat het 'vroeger' ook niet altijd rooskleurig was. Mod's grepen pas in toen het echt teveel werd. In der tijd met bifi en dzc, wa wast daar...!

Enfin, tot daar! Daar stoor ik me eigelijk niet zo erg aan. Het volgende punt, dat zou ik toch graag zien komen:
Een vernieuwing in het design!
En het aantrekkelijkheidsgehalte ... die daalt toch wel. Er zijn veel charmes weg van het voormalige TeleTet.

Blacksnipe schreef:en zo staat er ook alweer een berichtje meer op u tellerke
Dat zou ik ook tegen u kunnen zeggen, want mijn reply is toch nog iets nuttiger dan de uwe. Alsof mijn tellerke mij iets kan schelen na 13.000berichten ... erg doordacht, Blacksnipe. 'k Wist wel dat je m'n target doorhad.
I am protected species
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor ikke op zo 03 aug 2008 11:54 pm

Whicker schreef:In 2005 werd er ook wel eens kinderachtig gedaan, maar toen hing men daar niet veel tralala rond, en de moderators moeiden zich minder.

Ik wil er wel even op wijzen dat ongeveer 90% van onze handelingen uitgaan van reports.

Ligt het dan aan de moderators, die zogezegd te snel ingrijpen of aan de betrokken members, die niet meer kunnen relativeren en dus niets verdragen?
* Op alle regels zijn uitzonderingen *
* Alles is interpretatie *
* Interpretatie is relatief *
ikke

Berichtdoor Rafael op zo 03 aug 2008 11:56 pm

ikke schreef:
Whicker schreef:In 2005 werd er ook wel eens kinderachtig gedaan, maar toen hing men daar niet veel tralala rond, en de moderators moeiden zich minder.

Ik wil er wel even op wijzen dat ongeveer 90% van onze handelingen uitgaan van reports.

Ligt het dan aan de moderators, die zogezegd te snel ingrijpen of aan de betrokken members, die niet meer kunnen relativeren en dus niets verdragen?

Akkoord, dan ligt het aan sommige members die niets kunnen verdragen.
Maar zijn het niet jullie die uiteindelijk de knoop moeten doorhakken?

Maar to be honest, 'k denk dat jullie zich volledig laten meeslepen door de members. Of ben ik verkeerd?
I am protected species
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor Jakob op zo 03 aug 2008 11:59 pm

Jakob schreef:Maak mij mod

Hallo.
Afbeelding
Jakob
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor ikke op ma 04 aug 2008 12:02 am

Whicker schreef:Maar to be honest, 'k denk dat jullie zich volledig laten meeslepen door de members. Of ben ik verkeerd?

Volledig is direct té, maar het is alleszins een richtlijn.

Waar moeten we ons op baseren om te beslissen of we al dan niet ingrijpen?

Tegen mij mag je gerust zeggen wat je wil, het zal mijn koudste kleren niet raken, maar dat geldt lang niet voor het gros van de members.

Moet ik er dan van uitgaan dat zij evenveel kunnen relativeren als mij of moet ik tijdig (dus wanneer ze het hebben gereport (dus wanneer het voor hen teveel werd)) ingrijpen?
Laatst bijgewerkt door ikke op ma 04 aug 2008 12:03 am, in het totaal 1 keer bewerkt
* Op alle regels zijn uitzonderingen *
* Alles is interpretatie *
* Interpretatie is relatief *
ikke

Berichtdoor Rafael op ma 04 aug 2008 12:02 am

Jakob schreef:
Jakob schreef:Maak mij mod

Hallo.
:lolb:
I am protected species
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor _faker_ op ma 04 aug 2008 12:08 am

Wat ik ook vind (dont shoot me)

is dat sommige mods echt een veel te dikke nek kregen vanaf dat ze verkozen werden tot mod... (zelfde bij sommige ex-mods)

Vroeger kende ik een paar zeer toffe members, maar nu zijn die echt arrogant geworden. (en nee, dit is niet omdat ze op mijn vingers moeten tikken als mod)

Ikke bevoorbeeld. Ik vind hem een zeer goede mod die echt zijn persoonlijkheid heeft behouden. Echt een toffe member/mod.

Maar dan zijn er ook een paar waarvan ik net het tegenovergestelde kan zeggen... (ik ga geen namen noemen hier, wel in pm indien gewenst door iemand)

Ook heb ik al vaak mods gezien die zelf de regels over treden...
LatraXor schreef:Over uw verleden kan 'k een boek opentrekken...
Teletet Will Never sleep, as Intertet takes over and makes them, Telenet bastards bleed!
http://radicalpaintball.be !!!

4 Paintballguns te koop + vele upgrades!!

viewtopic.php?f=43&t=38159
_faker_
Vuilnisman
Vuilnisman

Volgende

Keer terug naar Feedback, Suggesties & Bug Report