register Paswoord vergeten?

Experimenteren met drugs

Experimenteren met drugs

Berichtdoor eclipx op do 02 jan 2014 10:39 am

Ooit al een moment meegemaakt dat je de keuze had om één of andere drug te nemen?
Heb je dat dan gedaan? Of wat hield er je dan tegen om het niet te doen?
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

Re: Experimenteren met drugs

Berichtdoor bulck op do 02 jan 2014 10:48 am

Vertel misschien eerst wat jij al geprobeerd hebt, misschien zullen de mensen er dan gemakkelijker over praten !
Afbeelding
bulck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor eclipx op do 02 jan 2014 10:53 am

bulck schreef:Vertel misschien eerst wat jij al geprobeerd hebt, misschien zullen de mensen er dan gemakkelijker over praten !

Alcohol...

Tabak?

Cafeïne?
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bulck op do 02 jan 2014 11:02 am

eclipx schreef:
bulck schreef:Vertel misschien eerst wat jij al geprobeerd hebt, misschien zullen de mensen er dan gemakkelijker over praten !

Alcohol...

Tabak?

Cafeïne?

Wel in detail he klipsje
Afbeelding
bulck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor eclipx op do 02 jan 2014 11:09 am

bulck schreef:
eclipx schreef:

Alcohol...

Tabak?

Cafeïne?

Wel in detail he klipsje

Ik had liever op antwoorden gewacht van andere leden.
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor timplex op do 02 jan 2014 11:19 am

weed
hasj
XTC
cocaine
timplex
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor eclipx op do 02 jan 2014 11:37 am

Tijdens het puberen begonnen met wiet. Is al redelijk snel een slechte gewoonte geworden die jaren heeft geduurd tot een paar maand geleden.

En in mijn tienerjaren niks anders gedaan behalve mdma, amfetamines, cocaine, lsd, ketamine, benzodiazepines, xtc, paddo's, hasj, salvia, vloeibaren of GHB en codeine waarvan ik alles slechts een paar keer heb gedaan puur om te zien wat de effecten ervan waren. Ik had toen meer een mentaliteit van "je moet alles eens geprobeerd hebben in het leven, anders zijn het vooroordelen..."

Gelukkig denk ik nu totaal anders en ben ik aan die troep nooit verslaafd geweest. Dat ging pas een ramp worden.

De enige echte harddrug is voor mij wiet. En natuurlijk drink ik met sociale gelegenheden eens alcohol. Tabak ben ik trouwens best wel verslaafd aan.
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Galome op do 02 jan 2014 11:40 am

Ik pakte LSD in school voor men nl zinsbouw...
In purple we trust!
Make us proud!
Galome
Gereïncarneerde WC-borstel
Gereïncarneerde WC-borstel

Berichtdoor Mayo op do 02 jan 2014 11:47 am

Alcohol & wiet. Zou stiekem wel eens een harddrug willen testen.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega

Berichtdoor Keyser_Soze op do 02 jan 2014 11:53 am

I had my share of drugs, maar ge gaat me niet wijsmaken dat eclipxz salvia gebruikt heeft...
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor eclipx op do 02 jan 2014 11:54 am

Mayo schreef:Alcohol & wiet. Zou stiekem wel eens een harddrug willen testen.

Ik raad het echt af man, 't is misschien allemaal wel "cool" en "stoer" als je jonger bent om letterlijk geestverruimende middelen te gebruiken, om bv. makkelijker iemand te versieren, gans de nacht te staan dansen, meer uithouding of weet ik nog allemaal. Maar ondanks dat ik bepaalde dingen maar een paar keer heb gedaan heb ik de gevolgen er wel aan ontdekt. Van de MDMA en amfetamines heb ik meer last gehad van gaatjes in mijn tanden. En toen ik vroeger aan fitness deed vlogen er meteen kilo's af... En dan spreek ik nog niet over de concentratiestoornissen, paranoïde gedachten of problemen met justitie omdat je iets op zak hebt...

Respect voor de mensen die al iets ouder zijn en altijd nee ertegen hebben kunnen zeggen! Ik wou dat ik dat ook kon zeggen. Had ik vroeger een zwak karakter? Nee, maar ik stond altijd wel open om mijn horizonnen te verleggen. Iets té veel dus.

@Keyzer: ja één keer omdat ik aan niks geraakte ^^ maar 't was nogal een sisser. Had namelijk enorm veel hoofdpijn ervan en ik heb in een bevlieging al mijn instant soepjes en eten door het venster gegooid.

Nu ben ik gewoon content dat ik mij ook kan amuseren bij pot & pint :)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor timplex op do 02 jan 2014 11:57 am

timplex schreef:weed
hasj
XTC
cocaine

en paddo's,wel lekker bij ne biefstuk
timplex
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op do 02 jan 2014 12:06 pm

eclipx schreef:

Ik raad het echt af man, 't is misschien allemaal wel "cool" en "stoer" als je jonger bent om letterlijk geestverruimende middelen te gebruiken, om bv. makkelijker iemand te versieren, gans de nacht te staan dansen, meer uithouding of weet ik nog allemaal. Maar ondanks dat ik bepaalde dingen maar een paar keer heb gedaan heb ik de gevolgen er wel aan ontdekt. Van de MDMA en amfetamines heb ik meer last gehad van gaatjes in mijn tanden. En toen ik vroeger aan fitness deed vlogen er meteen kilo's af... En dan spreek ik nog niet over de concentratiestoornissen, paranoïde gedachten of problemen met justitie omdat je iets op zak hebt...

Respect voor de mensen die al iets ouder zijn en altijd nee ertegen hebben kunnen zeggen! Ik wou dat ik dat ook kon zeggen. Had ik vroeger een zwak karakter? Nee, maar ik stond altijd wel open om mijn horizonnen te verleggen. Iets té veel dus.

@Keyzer: ja één keer omdat ik aan niks geraakte ^^ maar 't was nogal een sisser. Had namelijk enorm veel hoofdpijn ervan en ik heb in een bevlieging al mijn instant soepjes en eten door het venster gegooid.

Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoor. Ik weet van mezelf dat ik helemaal niet gevoelig ben voor verslavingen. Het aantal keer dat ik wiet heb geprobeerd kan je ook op één hand tellen. Maar ik zou het gewoon zelf eens willen ervaren om te zien waar iedereen het altijd over heeft.
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)

Berichtdoor Keyser_Soze op do 02 jan 2014 12:10 pm

eclipx schreef:

Goh, afraden... Als je jezelf goed kent en je weet wat je kan en niet kunt dan zou ik harddrugs niet meteen afraden. Als je echter van jezelf weet dat je een bepaalde terughoudendheid/discipline niet hebt dan zou ik er niet aan beginnen.

Wat ik wel aanraad is om harddrugs niet (teveel) te mengen. Zo is het bijvoorbeeld een zeer avontuurlijk, boeiend maar gevaarlijk idee om md, 2cb, wiet en ketamine te mengen...

Als je elk met mate neemt dan kan dat een verruimende ervaring zijn.

Het gevaar met deze harddrugs is dat men ze neemt terwijl men uitgaat, en dat het daarna moeilijk tot quasi onmogelijk wordt om je nog deftig te amuseren in de uitgang zonder drugs. Want de waarheid moet gezegd worden: uitgaan op bijvoorbeeld ketamine of md is gewoon een pak leuker dan zonder en dat is het gevaar bij zulke drugs. Op den duur werkt de initiële hoeveelheid niet meer om je in eenzelfde roes te brengen die je eerst had, en dan gaat men meer gebruiken en vooral meer mengen, en dan gaat het van kwaad naar erger. Er zijn mensen die ermee om kunnen gaan, en dan heb je mensen die er niet mee om kunnen gaan, en dat zijn vaak triestige gevallen.

Een tip: ken je grenzen. Als je bijvoorbeeld bollen pakt, neem dan een halfje, en als dat begint te werken neem je de andere helft, en stop bij 1 bol. Nodeloos om meer dan anderhalve (liefst maar 1) bol te nemen, dat is gewoon debiel. Hetzelfde bij md: dop 1 keer (niet teveel, naargelang de kwaliteit) en als je het voelt aankomen dop je nog een keer of twee, maar ga niet opnieuw doppen als je je moe voelt. Als je je moe voelt ga dan gewoon naar huis, trap niet in de val om dan nog eens te nemen, want op zo'n manier gaat het verkeerd. En als je met mate, en gecontroleerd gebruikt dan kunnen harddrugs een zeer leuke en verruimende ervaring zijn. Let wel, ik heb het niet over cocaïne, heroïne en salvia. Daar moet ge met uw poten van blijven.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Da_Tonio op do 02 jan 2014 12:21 pm

- Cafeïne: Al jaar en dag koffiedrinker, nachtjes door op koffie. (Wist je dat koffie niet zozeer actiever maakt, maar de lichaamseigen stoffen die ons minder actief maken blokkeren? )

- Alcohol: Vrij problematisch gedurende een korte periode. Maag is kapotgezopen/gekotst en ik zou nu een allergische reactie hebben. (Kateren gedurende 3 dagen bij minder dan 10 pinten, ook al voelde den avond zelf ni aan da het teveel is tot zelfs na een pint of twee last van de maag te krijgen... Het was ooit anders, waardoor het nu nietmeer anders is. En maar goed ook misschien.)

- Nicotine: Gewone saffies, roltabak (Shag, voor de noordelijken onder ons), snuiftabak op school, thuisgekweekte tabak van een klasgenoot zijn vader (zwoeren tabak zulle!). Met periodes rook ik tot een handvol per dag, anderen tot een handvol per uur.

- Cannabis: Van de slechtste tot den beste uit eigen buurt en omstreken, ik heb het gerookt. In een blaadje met tabak, puur, in een pijpje, in de bong, in een cake, op metaal, in thee, ...
Man, hier heb ik echt mee overdreven in het verleden. Meer dan 10g per dag was eerder regel dan uitzondering gedurende de ergste tijd, ruim 5g een gemiddelde over de loop der jaren. Tot enkele jaren terug, nu niet meer dagelijks. Gelukkig, eindelijk.)

- LSA: Het natuurlijke lsd, minder intens. Verwacht er niet teveel van, zeker niet als je al lsd hebt gebruikt schijnt het tegen te vallen. De veranderingen qua conceptie zijn veel minder visueel.

- Philosopher stones: Paddo's nemen zonder sterk visueel te trippen, maar wel dat reisje heen én terug doorheen het eigen hoofd. Juiste setting, juiste info, juiste begeleiding, en je hebt een zelfevaluatie van jezelf binnen bereik.

- Wild Dagga: Staat bekend als lichte variant van wiet, maar geeft niet echt een lichamelijke stoned of high. De mentale buzz is niet zo intens, maar wel euforischer en energieker dan bij ruim 90% van de cannabissoorten.

- Salvia Divinorum, extracten: Mijn stevigste ervaring van allemaal! Let hier mee op, kan je zo paranoia van gaan als de setting, dosering en begeleiding niet goed is. De enige drug waarmee ik ooit volledig ben losgekoppeld geweest van mijn lichaam en de realiteit.
(Zorg voor een nuchtere 'babysit' bij gebruik van Salvia. Een filmpje waarbij iemand op het gelijkvloers door de venster valt en terug binnen komt gestapt is hilarisch, maar het is niet dat ge u altijd zult realiseren op welke verdieping ge zit en van hoe hoog ge gaat vallen. Het gebrek aan controle over uw lichaam, doordat ge met uw hoofd in een andere realiteit zit, is onbestaande. De flessen fruitsap die ik blijkbaar ooit bleef vastpakken hadden even goed messen, brandende kaarsen of levende babies kunnen zijn, kzou het pas geweten hebben na mijn trip, en nadat de aanwezige babysitters het wisten te vertellen.)
vragen of info nodig??? PM of mail mag steeds
-------------------------------------------------------
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor elberto op do 02 jan 2014 12:30 pm

- Cafeïne
- Cannabis
- Alcohol

Zou stiekem wel eens salvia willen testen. Ik hoor er zeer uiteenlopende dingen over. Enerzijds mensen die het fantastisch vonden en anderzijds mensen die het echt geen aanrader vonden.
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Da_Tonio op do 02 jan 2014 12:32 pm

Keyser_Soze schreef:... ge gaat me niet wijsmaken dat eclipxz salvia gebruikt heeft...

Want? :-k
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Gazebo op do 02 jan 2014 12:34 pm

Wiet
XTC
MDMA
Truffels
Hasj
DMT ( =D> )
Afbeelding

Merci vampiro
Gazebo (oude nickname: Jorislh)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor eclipx op do 02 jan 2014 12:34 pm

Keyser_Soze schreef:
eclipx schreef:

Inderdaad, zo deed ik het ook altijd, een kwartje nemen, zien wat het effect is en dan verder doen. Zo "hielp" ik altijd vrienden en vriendinnen eraan om het met mate te gebruiken én met verstand.

Alcohol is ook een drug en net zoals alle andere drugs; met mate kan geen kwaad. Maar vanaf je teveel begint te gebruiken en afhankelijk eraan begint te worden dan zijt ge verkeerd bezig.

Ik checkte bv altijd op http://www.pillreports.com om te zien welke pil nu welk effect heeft of niet. Ik weet 't, 't is nogal een stomme test maar gezien je alleen in Nederland op koste van de regering uw pil kan laten testen is dit de enigste manier.

Zo is deze report van ik al sinds 2008 te bekijken http://www.pillreports.com/index.php?pa ... ll&id=9799 helaas onder eclipx ](*,) . Ik gebruik die naam echt te veel he lol

Mijn laatste xtc ervaring is zwaar verkeerd afgelopen, wat eigenlijk te danken is aan de crisis geloof het of niet. Ik nam één witte smiley en niet veel later begon ik zwaar te hallucineren, voelde mij enorm misselijk en kreeg ik braakneigingen. Iets wat je van degelijke MDMA niet hebt. Bleek dat de stof MCPP erinzat ipv. MDMA. De enigste verklaring is dat de grondstoffen voor drugs te produceren opgeslegen zijn in prijs en men dus naar alternatieven zoekt zolang het de portemonnee vult. Dus ik raad iedereen aan om net zoals hierboven te beginnen met een kwart xtc-pil. Als je dat typische gevoel van spacend in love begint te krijgen dan heb je echte MDMA. Vanaf je uwzelf misselijk begint te voelen en gewoon puur tript is het MCPP. Wat dus gans uw nacht verkloot! Moet er wel bij zeggen dat terwijl het begint te werken je ook last kan krijgen van misselijkheid en braken maar dat kan nu eenmaal gebeuren maar zo extreem zoals bij MCPP zou niet mogen gebeuren.

En inderdaad heb ook al momenten gehad dat ik mij niet meer amuseerde nuchter en al snel naar iets ander greep. Gelukkig heeft dat maar een korte periode in mijn leven weggenomen, heb ook alle maten die zo bleven gebruiken, weekend na weekend 1 per 1 laten vallen.

Wat je inderdaad ook kan hebben is die tolerantie, net zoals je niet meer van de zelfde hoeveelheid bier dronken geraakt. Dat is pas gevaarlijk en algauw begin je meer en meer te gebruiken tot meerdere xtc pillen per nacht. Als je dat dan begint te combineren met liters bier dan kunnen er rare dingen gebeuren zoals puur hallucineren. En niet die bullshit roze olifanten natuurlijk. Ik heb eens gehad dat ik te veel had gebruikt en mensen niet meer herkende in een discotheek. Ik zag alleen maar een wazig beeld en iedereen had precies littekens en bloed op hun gezicht... Op zich wel leuk totdat ik de party pics achteraf bekeek, ik zag er verschrikkelijk uit met "glazen" ogen, ingevallen gezicht, rare smoelen trekken en gans bezweet...

Nuja ik kan eigenlijk nog pagina's vol schrijven met ervaringen die ik heb meegemaakt, die trouwens allemaal wel leuk waren en mijn visie over het leven enigszins veranderd hebben. Maar uiteindelijk is die afkick de dagen erna, het mentale/fysieke gewichtsverlies/slijtage niet waard! Ook de goede vrienden speel je zo snel kwijt en op werk/school gebied gaat alles ook achteruit.

Dus vooraleer je iets gebruikt, zoek op internet op wat het is, wat de (neven)effecten zijn en gebruik met verstand. Je gaat bv ook niet zomaar medicijnen nemen zonder te weten wat het doet he.
Laatst bijgewerkt door eclipx op do 02 jan 2014 12:45 pm, in het totaal 2 keer bewerkt
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op do 02 jan 2014 12:40 pm

elberto schreef:- Cafeïne
- Cannabis
- Alcohol

Zou stiekem wel eens salvia willen testen. Ik hoor er zeer uiteenlopende dingen over. Enerzijds mensen die het fantastisch vonden en anderzijds mensen die het echt geen aanrader vonden.

Elberto, likt men ballen gast. Gij gaat geen salvia proberen, hoe hard mensen het ook aanraden. De kans dat er iets fout loopt is exponentieel keer groter dan bij eender welke drugs (uitgezonderd heroïne dan). Het risico zit erin dat salvia heel erg onvoorspelbaar is, iedere keer weer, en dat men heel moeilijk de juiste dosissen kan bepalen. Gewoon niet doen. Er zijn zoveel meer leuke dingen dan salvia, geloof me.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Nasa op do 02 jan 2014 12:43 pm

Eigenlijk gewoon cannabis en alcohol ik...

Cocaïne wordt me regelmatig aangeboden, maar tot nu toe altijd aan de verleiding kunnen weerstaan, al zou ik het zeer graag is proberen. Veel van mijn cafévrienden gebruiken coke, mdma, speed,... Dus ik kom er wel regelmatig mee in contact.

Probleem bij mij is dat mijn moeder al 26 jaar op de psychiatrie werkt. Mijn hele leven heb ik daar zelf kunnen ondervinden wat bepaalde drugs bij teveel gebruik met uw leven kunnen doen. Ik passeer regelmatig eens op haar werk om dingen af te zetten/te gaan ophalen en als je die mensen daar dan ziet rondlopen (waaronder vaak ook drugsverslaafden dus)... Ik denk ook wel dat ik daardoor een relativeringsprobleem heb. Mijn hele leven lang heb ik de ergste van de ergste gevallen zien rondlopen daar. In mijn hoofd associeer ik zware drugs onmiddellijk met zo'n leven. Natuurlijk weet ik dat het anders kan en dat er nog factoren een invloed hebben, maar zo'n ervaringen sinds kleins af aan werken wel drempelverhogend om te gaan experimenteren met drugs. Cannabis was al een vrij grote stap voor mij :lol: Denk dat ik ermee begonnen ben op mijn 16 ergens, maar rook enkel af en toe met vrienden. Ondertussen kan het weer al gemakkelijk een jaar geleden zijn dat ik nog iets gedaan heb.

In mijn stamcafé zit ook zo ene die vroeger veeeeel te veel gedaan (vooral coke denk ik) heeft en diene mens is gewoon gans naar de kloten nu he.. Diene vertelt 20 keer na elkaar hetzelfde verhaal, staat buiten met den trap te vechten, ge verstaat er amper iets van,...
Nasa
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Hasjiesj op do 02 jan 2014 12:52 pm

I like smoking dope, but I won't pop a pill.
Hasjiesj (oude nickname: priest)
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor Da_Tonio op do 02 jan 2014 12:58 pm

Ik heb er verantwoordelijk genoeg mee geëxperimenteerd om u te garanderen dat ge geen verschillende mensen nodig hebt om er fantastische ervaringen mee te hebben én om het soms zo goed als niet te ervaren. Opbouwen, en goed over opzoeken. Enkele soorten ervaringen...

Niets!

Tintelingen/dronken/stoned-achtig gevoel.

Pure verwarring.

Visuele hallucinaties die zich mengen met deze realiteit. (Bvb op een stoel zitten, voor u alles normaal, als ge rondkijkt zit ge op een roeibooitje te midden van de jungle terwijl Bob Marley hemzelve aan't zingen is op da bootje.)

Zonder visuele ervaring een luchtdruk ervaren die mij van mn stoel duwde, de trap afduwde, zo naar de achterdeur duwde, om mij bij de achterdeur als het ware door het huis te laten uitspuwen.

Het verliezen van contact tussen lichaam en geest. In mijn hoofd zat ik te vliegen vanaf het moment dat ik uitademde. De stoel waar ik opzat veranderde aan een onvoorstelbaar tempo in alles waar ik ook maar op zou kunnen zitten, terwijl ik in het niets bleef vliegen. In onze dagdagelijkse werkelijkheid zat ik aan een tafel in de tuin, en was ik volgens vrienden met de flessen op tafel aan't spelen, terwijl ik altijd onder tafel zat te kijken. Intussen bleef ik beweren dat een vriend geen gelijk had, en dat wat hij zei niet kon, ook al had niemand iets gezegd... Maar daarvan kon ik mij niet het minste herinneren.
Bij het overgaan van de realiteit waarin ik mij tijdens de trip bevond naar die waarbij ik in 1 en dezelfde stoel zat was moeilijk. Het gevoel van te vliegen bleef bestaan, als ik mijn ogen sloot zat ik nog te vliegen, maar als ze open waren zat ik terug stil. Mijn stoel zag er nog uit alsof die in beweging was. Het klopte niet, en ik kon het niet vatten. En hierna volgde wat mij duidelijk heeft gemaakt hoe belangrijk een babysitter is!

Ik, die moeite heb met die overgang te vatten, zeg dat ik in het gras wil gaan liggen. Mijn alles behalve enthousiaste kameraad (Pffff, moeite doen da ni nodig is-type mens) zei dat we gingen blijven zitten. Blijkbaar schoot ik gelijk in paniek omdat dat niet kon, niet mocht, niet mogelijk was, nog minder te vatten viel op dat moment. Gelukkig was er een babysitter aanwezig, en is die met mij in't gras gaan liggen. Daar lag ik direct relaxed, en de uren die volgden waren de meest euforische, gelukkigste qua gevoel en intenst qua eenheid met alles en iedereen, die ik ooit heb geweten. Wandelingetje in de buurt was nog nooit zo mooi. Niets was ooit zo mooi, zo perfect, zo zoals het hoorde, zoals het was...

Maar het kon even goed mijn akeligste ervaring ooit geweest zijn.
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor eclipx op do 02 jan 2014 1:05 pm

Da_Tonio schreef:Maar het kon even goed mijn akeligste ervaring ooit geweest zijn.

Yup, als ge mentaal niet voorbereid zijt, snel in paniek geraakt of al problemen hebt met uw mentale ik dan kan die drugs dat nog versterken met alle gevolgen van dien. En soms dramatisch zoals je in't nieuws eens leest dat er iemand dacht dat hij kon vliegen..

Heb nog nooit een bad trip gehad, wel eens een bad trip omdat het gewoon slechte drugs was. Heb 3 dagen wakker gezeten... Ergste ervaring ooit...
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Da_Tonio op do 02 jan 2014 1:07 pm

Keyser_Soze schreef:
- Cannabis
- Alcohol

Elberto, likt men ballen gast. Gij gaat geen salvia proberen, hoe hard mensen het ook aanraden. De kans dat er iets fout loopt is exponentieel keer groter dan bij eender welke drugs (uitgezonderd heroïne dan). Het risico zit erin dat salvia heel erg onvoorspelbaar is, iedere keer weer, en dat men heel moeilijk de juiste dosissen kan bepalen. Gewoon niet doen. Er zijn zoveel meer leuke dingen dan salvia, geloof me.

Wat verstade onder fout gaan? Het foutste dat ik al ben tegengekomen waren gevolgen van slechte voorbereiding, niet informeren en een totaal gebrek aan verantwoordelijkheid. Zelf naast het paranoïa gevoel nooit iets negatiefs ervaren. In de vriendengroep ook niemand met slechte ervaringen.

Veel psychonauten delen de filosofie dat er mentaal gezien geen slechte trip bestaat. Een minder aangename trip is niet slechter dan een uiterst aangename. Zo is een preek vol waarheid minder aangenaam om aan te horen dan een grap vol waarheid, terwijl beiden op hun eigen manier een waardevolle boodschap kunnen overbrengen.

(Neen, ik raad niemand aan, ik zet niet aan, ik heilig niet, niets van dat. Ik blijf objectief, vraag, deel ervaringen, en beslis niets voor een ander. Het is dat wij, ik en mijn omgeving dus, er blijkbaar vree goed in zijn om tegen alle kansen in zonder gevolgen hebben kunnen gebruiken, en ik mij daar dus vragen bij stel. Dus Keyer, deel gerust uw ervaringen man. Voor mijn part via pm, I must know about it!)
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Da_Tonio op do 02 jan 2014 1:10 pm

eclipx schreef:
Da_Tonio schreef:Maar het kon even goed mijn akeligste ervaring ooit geweest zijn.

Yup, als ge mentaal niet voorbereid zijt, snel in paniek geraakt of al problemen hebt met uw mentale ik dan kan die drugs dat nog versterken met alle gevolgen van dien. En soms dramatisch zoals je in't nieuws eens leest dat er iemand dacht dat hij kon vliegen..

Heb nog nooit een bad trip gehad, wel eens een bad trip omdat het gewoon slechte drugs was. Heb 3 dagen wakker gezeten... Ergste ervaring ooit...

Denken dat ge kunt vliegen heeft op zich nooit dramatische gevolgen. Onverantwoord omgaan met drugs, waardoor ge dus gevaarlijk kunt doen op een moment dat ge denkt te kunnen vliegen, wel. Ligt niet het minste aan die drugs, maar 100% aan de onverantwoordelijkheid van de gebruiker zelve.
Indien het niet over een psychische oorzaak zonder drug is, of indien het bij een persoon is die niet bij zijn of haar verstand is, ligt dat misschien wat anders. Maar als gij of ik in't nieuws komen omda we op't 5e verdiep zonder begeleiding zitten te trippen, moeten ze benadrukken wa mongolen we zijn in plaats van welken drugs we gebruikt hebben om te kunnen denken da we kunnen vliegen.

Het nieuws, ze zijn toch zo objectief, duidelijk, correct en al die dingen... =D>
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor elberto op do 02 jan 2014 1:12 pm

Keyser_Soze schreef:
- Cannabis
- Alcohol

Je bent de eerste die er zo serieus over is. Ik las reeds verschillende mensen op internet schrijven over dat ze het geen leuke ervaring vonden en het iedereen afraden maar serieus als gij het nu aanbrengt heb ik er nog niemand over horen praten.

Wat zijn dan leukere dingen? In mijn hiërarchisch beeld van drugs schatte ik salvia zo net een tikkeltje zwaarder in dan cannabis. Wat heb jij dan ervaren om er zo'n afkeer van te krijgen?

Btw: moest ik het ooit eens proberen dan zou ik trouwens sowieso doen in sociale kring met enkele nuchtere maten erbij.

Da_Tonio: interessante ervaringen, komt ongeveer overeen met alle positieve dingen die ik er reeds over gelezen heb.
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor UltimateTetten op do 02 jan 2014 1:13 pm

Caffeine
Alcohol
Nicotine
Wiet
Elberto is het beste lid van Fundalize. Ever.
UltimateTetten (oude nickname: jesse1201)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Keyser_Soze op do 02 jan 2014 1:15 pm

Da_Tonio schreef:
Keyser_Soze schreef:
- Cannabis
- Alcohol

Wat verstade onder fout gaan? Het foutste dat ik al ben tegengekomen waren gevolgen van slechte voorbereiding, niet informeren en een totaal gebrek aan verantwoordelijkheid. Zelf naast het paranoïa gevoel nooit iets negatiefs ervaren. In de vriendengroep ook niemand met slechte ervaringen.

Veel psychonauten delen de filosofie dat er mentaal gezien geen slechte trip bestaat. Een minder aangename trip is niet slechter dan een uiterst aangename. Zo is een preek vol waarheid minder aangenaam om aan te horen dan een grap vol waarheid, terwijl beiden op hun eigen manier een waardevolle boodschap kunnen overbrengen.

(Neen, ik raad niemand aan, ik zet niet aan, ik heilig niet, niets van dat. Ik blijf objectief, vraag, deel ervaringen, en beslis niets voor een ander. Het is dat wij, ik en mijn omgeving dus, er blijkbaar vree goed in zijn om tegen alle kansen in zonder gevolgen hebben kunnen gebruiken, en ik mij daar dus vragen bij stel. Dus Keyer, deel gerust uw ervaringen man. Voor mijn part via pm, I must know about it!)

Denk aan het gevoel dat je soms krijgt: een gevoel van zweven en ergens in meegetrokken worden als je salvia doet. Een erg vreemd gevoel, dat zeer slecht kan uitdraaien. Ge zou de eerste niet zijn die uit zijn raam springt omdat hij ervan overtuigd is dat hij kan vliegen... Daarbij mag uw "voorbereiding" nog zo goed zijn, salvia is en blijft een heel onvoorspelbare drug.

Psychonauten mijn kloten. Ik beschouw mezelf als een psychonaut maar als iemand tegen mij durft zeggen dat een bad trip niet bestaat dan mag hij gaan fietsen met zijn gezever. Een gast van bij mij op de scouts had op Dour (4 jaar geleden) salvia genomen en in zijn high is hij beginnen stappen. Hij is pas gestopt met stappen toen hij 3 dagen later uitgeput was. Nu nog steeds ervaart hij een constant gevoel van paranoia. Die kerel is geheel naar de kloten, en dat voor zijn eerste keer salvia... Ge moogt nog zo ervaren zijn als ge wilt, ge moogt nog zoveel kennis hebben als ge wilt, maar als ge high zijt, en uw geest koppelt zich los van uw besef dan kan alles gebeuren. Te onvoorspelbaar en te goor. Een drug die zo snel in werking treedt kan moeilijk "gezond" zijn. Niet dat md gezond is, maar het wordt niet zo snel opgenomen en je wéét wat er op je zal afkomen.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Lupes op do 02 jan 2014 1:16 pm

Da_Tonio schreef:- Cannabis: ... Meer dan 10g per dag was eerder regel dan uitzondering gedurende de ergste tijd, ruim 5g een gemiddelde over de loop der jaren...

say what?

Kan ik moeilijk geloven hoor :P
Kost toch massa's geld + hoeveel sigaarkes rookt ge dan niet op een dag?
Of legt ge 4-5 blunts ofzo? En hoe vind ge daar de tijd voor om continu stoned te zitten?

Ik vind van mezelf dat ik al vrij veel smoor, met 10g zou ik wel een dikke week toekomen; iemand uit mn vriendenkring smoort zot veel (volgens ons) en die verbruikt mss 10g op 3-4 dagen ofzo.. Ofwel smoren wij niet zo fanatiek als we denken :P
Laatst bijgewerkt door Lupes op do 02 jan 2014 1:18 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Volgende

Keer terug naar Algemeen