register Paswoord vergeten?

Experimenteren met drugs

Re: Experimenteren met drugs

Berichtdoor eclipx op do 02 jan 2014 1:17 pm

Wist ge trouwens da ge gewoon Salvia online kan kopen net zoals ge schoenen koopt? Heb vroeger al eens paddo's gekocht op die site en enkele dagen later kwam de postman gewoon m'n trip shit brengen :D

http://azarius.nl/search/?q=salvia
eclipx (oude nickname: _eclipx)
Pastoor
Pastoor

en daarna gaan we fijn naar een duur restaurant

Berichtdoor elberto op do 02 jan 2014 1:23 pm

eclipx schreef:Wist ge trouwens da ge gewoon Salvia online kan kopen net zoals ge schoenen koopt? Heb vroeger al eens paddo's gekocht op die site en enkele dagen later kwam de postman gewoon m'n trip shit brengen :D

Ja heb het ook al gezien. Vind ik eigenlijk bijzonder vreemd hoe dat dit zomaar kan. Maarja, hoe moeten ze dat bij de post nu te weten komen?
Heb eens gemaild met de eigenaar van Dutch Headshop en die vertelde mij droogjes dat "het niet aan te bevelen was om zaken te bestellen die illegaal zijn in jouw land", maar voor de rest verschepen ze wel massaal salvia naar België.
Afbeelding

Afbeelding

"A tree is judged by the fruit that it bears"
elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Da_Tonio op do 02 jan 2014 3:31 pm

Keyser_Soze schreef:Denk aan het gevoel dat je soms krijgt: een gevoel van zweven en ergens in meegetrokken worden als je salvia doet. Een erg vreemd gevoel, dat zeer slecht kan uitdraaien. Ge zou de eerste niet zijn die uit zijn raam springt omdat hij ervan overtuigd is dat hij kan vliegen... Daarbij mag uw "voorbereiding" nog zo goed zijn, salvia is en blijft een heel onvoorspelbare drug.

Psychonauten mijn kloten. Ik beschouw mezelf als een psychonaut maar als iemand tegen mij durft zeggen dat een bad trip niet bestaat dan mag hij gaan fietsen met zijn gezever. Een gast van bij mij op de scouts had op Dour (4 jaar geleden) salvia genomen en in zijn high is hij beginnen stappen. Hij is pas gestopt met stappen toen hij 3 dagen later uitgeput was. Nu nog steeds ervaart hij een constant gevoel van paranoia. Die kerel is geheel naar de kloten, en dat voor zijn eerste keer salvia... Ge moogt nog zo ervaren zijn als ge wilt, ge moogt nog zoveel kennis hebben als ge wilt, maar als ge high zijt, en uw geest koppelt zich los van uw besef dan kan alles gebeuren. Te onvoorspelbaar en te goor. Een drug die zo snel in werking treedt kan moeilijk "gezond" zijn. Niet dat md gezond is, maar het wordt niet zo snel opgenomen en je wéét wat er op je zal afkomen.

Goede voorbereidingen houdt in dat er een deftige babysitter aanwezig is. Goed voorbereiden, dat is de ramen sluiten voor ge begint, en zorgen dat die babysitter er voor zorgt dat die gesloten blijven tot na de trip. Goed voorbereiden, dat is zorgen dat ge niet kunt beginnen te stappen zonder dat er iemand is die kan meestappen, zodat ge niet zomaar in het niets begint te stappen.

En op dour... daar zegde wel een klein detail he vriendschap... :p
Heeft die mens op weg naar het festival en ter plekke zelf misschien, zo heel toevallig, geen andere drugs gebruikt? Geen pintjes, tripkes, pilletjes, lijntjes of andere kruiden dan salvia? Want nooit of te nimmer heb ik gelezen, gehoord, gezien of ervaren dat er iemand 3 dagen lang effect heeft van salvia. De gemiddelde duur ligt onder het half uur. Zelfs zonder enige drug zie ik weinig mensen zomaar dagenlang stappen. Klinkt zelfs meer naar de chemische partydrugjes ala speed, coke, xtc en al.
Blijvende effecten zijn heel uitzonderlijk, en de ene is daar al vatbaarder voor dan de andere. Er zijn genoeg mensen die bij een eerste gebruik van alcohol, wiet, nicotine, speed, salvia, paddo's, of wat dan al tijdelijke of blijvende psychische problemen vertonen. Er zijn er ook die van een pindanoot sterven, of van hun door de dokter voorgeschreven medicatie. En in al die gevallen zijn het ook uitzonderingen.
Als ge uw mening objectief wilt houden en dus ook doortrekt naar elke drug, laat ge ook niemand zomaar drinken wegens het veel grotere gevaar op blijvende schade of dood tot gevolg?

Euhm, langst waar is diene mens gewandeld da diene 3 dage lang niemand tegenkomt die hem aanspreekt, of die hulp zoekt omwille van het rare uitzicht of gedrag van die wandelaar? Zo'n oase van rust in ons land, die wil ik ook wel eens opzoeken.
vragen of info nodig??? PM of mail mag steeds
-------------------------------------------------------
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Da_Tonio op do 02 jan 2014 3:37 pm

Lupes schreef:
Da_Tonio schreef:- Cannabis: ... Meer dan 10g per dag was eerder regel dan uitzondering gedurende de ergste tijd, ruim 5g een gemiddelde over de loop der jaren...

say what?

Kan ik moeilijk geloven hoor :P
Kost toch massa's geld + hoeveel sigaarkes rookt ge dan niet op een dag?
Of legt ge 4-5 blunts ofzo? En hoe vind ge daar de tijd voor om continu stoned te zitten?

Ik vind van mezelf dat ik al vrij veel smoor, met 10g zou ik wel een dikke week toekomen; iemand uit mn vriendenkring smoort zot veel (volgens ons) en die verbruikt mss 10g op 3-4 dagen ofzo.. Ofwel smoren wij niet zo fanatiek als we denken :P

Mjah, kzou het zelf niet meer willen kunnen...
Smorgens lag er al een joint klaar. Ik sprong in mijn kleren, schonk mij een tas koffie in, en ging die joint oproken. Wassen, klaarmaken voor school, joint roken, naar de bushalte vertrekken, joint roken, 2 als we tijd hadden, bus nemen, afstappen en joint opsteken, joints roken tot de bel ging.
Tijdens de kleine speeltijd proberen weg te raken, of achter de sportzaal zien te geraken, om een joint of twee te roken. Smiddags weg zien te geraken en in't stad joints roken, of anders wachten tot den 'bos' of het rokerskoertje opengingen om ze daar te gaan roken. Na school blijven plakken met de maten om joints te roken, bus gaan nemen, afstappen en joints roken tot thuis, thuiskomen en smoren met de maten tot savonds.

Joints rollen, dat was zoveel mogelijk wiet in een blaadje proppen, blaadjes aan mekaar plakken om er langere of dikkere te kunnen rollen, pijpkes gebruiken om snel dat knopke te kunnen opsmoren als we niet veel tijd hadden, en met al dan niet zelfgemaakte waterpijpen roken zodat we sneller meer rook konden innemen. Het knutselen zoals op waytoomany was een hobby lijk een ander geworden.
Onbetaalbaar? Niet als ge op school kon verkopen hoe wij dat toen deden. Wij rookten gratis, wat ook niet zal geholpen hebben natuurlijk.

Voordien was het ook al veel, maar toen kon ik nog sporten. Tussen school en training was er tijd voor een jointje, maar ik kon niet knetterstoned op training toekomen. Na rugklachten ben ik moeten stoppen, en had ik plots heel veel tijd te vullen...
Nu, dit is een periode he, een schooljaartje, zelfs niet helemaal waarschijnlijk. Niet de gang van zaken gedurende jaren.
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor timplex op do 02 jan 2014 3:43 pm

Da_Tonio schreef:
Lupes schreef:
Da_Tonio schreef:- Cannabis: ... Meer dan 10g per dag was eerder regel dan uitzondering gedurende de ergste tijd, ruim 5g een gemiddelde over de loop der jaren...

say what?

Of legt ge 4-5 blunts ofzo? En hoe vind ge daar de tijd voor om continu stoned te zitten?

Ik vind van mezelf dat ik al vrij veel smoor, met 10g zou ik wel een dikke week toekomen; iemand uit mn vriendenkring smoort zot veel (volgens ons) en die verbruikt mss 10g op 3-4 dagen ofzo.. Ofwel smoren wij niet zo fanatiek als we denken :P

Mjah, kzou het zelf niet meer willen kunnen...
Smorgens lag er al een joint klaar. Ik sprong in mijn kleren, schonk mij een tas koffie in, en ging die joint oproken. Wassen, klaarmaken voor school, joint roken, naar de bushalte vertrekken, joint roken, 2 als we tijd hadden, bus nemen, afstappen en joint opsteken, joints roken tot de bel ging.
Tijdens de kleine speeltijd proberen weg te raken, of achter de sportzaal zien te geraken, om een joint of twee te roken. Smiddags weg zien te geraken en in't stad joints roken, of anders wachten tot den 'bos' of het rokerskoertje opengingen om ze daar te gaan roken. Na school blijven plakken met de maten om joints te roken, bus gaan nemen, afstappen en joints roken tot thuis, thuiskomen en smoren met de maten tot savonds.

Joints rollen, dat was zoveel mogelijk wiet in een blaadje proppen, blaadjes aan mekaar plakken om er langere of dikkere te kunnen rollen, pijpkes gebruiken om snel dat knopke te kunnen opsmoren als we niet veel tijd hadden, en met al dan niet zelfgemaakte waterpijpen roken zodat we sneller meer rook konden innemen. Het knutselen zoals op waytoomany was een hobby lijk een ander geworden.
Onbetaalbaar? Niet als ge op school kon verkopen hoe wij dat toen deden. Wij rookten gratis, wat ook niet zal geholpen hebben natuurlijk.

Voordien was het ook al veel, maar toen kon ik nog sporten. Tussen school en training was er tijd voor een jointje, maar ik kon niet knetterstoned op training toekomen. Na rugklachten ben ik moeten stoppen, en had ik plots heel veel tijd te vullen...
Nu, dit is een periode he, een schooljaartje, zelfs niet helemaal waarschijnlijk. Niet de gang van zaken gedurende jaren.

als je altijd tussendoor een joint smoorde,had je dan nooit klachten op opmerkingen dat je naar de wiet stonk?
timplex
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Gazebo op do 02 jan 2014 3:44 pm

Lupes schreef:

say what?

Lol, ik dacht dat ik al redelijk veel rookte :D Ik kom met een tientje een klein weekske toe, ma 10g op een week? :O das echt 7 per dag roken ofzo?
Afbeelding

Merci vampiro
Gazebo (oude nickname: Jorislh)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Keyser_Soze op do 02 jan 2014 3:45 pm

Goede voorbereidingen houdt in dat er een deftige babysitter aanwezig is. Goed voorbereiden, dat is de ramen sluiten voor ge begint, en zorgen dat die babysitter er voor zorgt dat die gesloten blijven tot na de trip. Goed voorbereiden, dat is zorgen dat ge niet kunt beginnen te stappen zonder dat er iemand is die kan meestappen, zodat ge niet zomaar in het niets begint te stappen.

Hoe fucked up kunt ge gaan als ge al uw ramen preventief moet sluiten én een tripsitter moet hebben om alles veilig te laten verlopen O.o

Ik heb al mescaline gedaan, wat veruit de meest geestverruimende drug ter wereld is, maar salvia ga ik nooit ofte nimmer aanraken, laat staan heroïsche verhalen over schrijven. Salvia is vuiligheid, meer nog dan pure heroïne. Ik ken genoeg mensen die vanalles en nog wat gebruiken. Ik kan zelfs beweren dat ik niemand ken die nooit iets heeft geprobeerd uit het drugspectrum, maar salvia is een absolute no-go zone.

Trouwens een salvia high van 30 minuten is al zeer vreemd. meestal duurt zo'n high tussen de 5 à 15 minuten...
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Da_Tonio op do 02 jan 2014 3:58 pm

timplex schreef:als je altijd tussendoor een joint smoorde,had je dan nooit klachten op opmerkingen dat je naar de wiet stonk?

Uiteraard, maar wie gaf er nu om dat gezaag? Lachkicken tijdens de les was anders ook een vrij harde weggever, en bij de directie niet serieus kunnen blijven als ge daar met een paar man staat was ook plezanter dan nodig. In slaap vallen gebeurde zo nu en dan wel eens, meer dan eens wakker geworden tijdens de speeltijd of in een andere klas hun les. :oops:

Maar sommige leerkrachten zijn echt wereldvreemd. 'Betrapt' worden tijdens het rollen van een joint in de klas, maar dan denkt de leerkracht da het een sigaret is terwijl heel de klas aan't genieten is van de geur.
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Nasa op do 02 jan 2014 4:09 pm

Iemand hier eigenlijk ooit al eens Ayahuasca gedaan?
Nasa
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Da_Tonio op do 02 jan 2014 4:25 pm

Keyser_Soze schreef:Hoe fucked up kunt ge gaan als ge al uw ramen preventief moet sluiten én een tripsitter moet hebben om alles veilig te laten verlopen O.o

Ik heb op plekken gaan smoren waar ik echt niet dronken wil zijn, omdat het te gevaarlijk zou worden. En dan zouden we niet stomdronken moeten zijn, maar dronken genoeg om de aangeschoten lompigheid te hebben. Hoe fucked up is alcohol ni als ge ni zomaar overal kunt gaan zuipen om het veilig te houden. Idem met uw mescaline en het verkeer.

Ik heb al mescaline gedaan, wat veruit de meest geestverruimende drug ter wereld is, maar salvia ga ik nooit ofte nimmer aanraken, laat staan heroïsche verhalen over schrijven. Salvia is vuiligheid, meer nog dan pure heroïne. Ik ken genoeg mensen die vanalles en nog wat gebruiken. Ik kan zelfs beweren dat ik niemand ken die nooit iets heeft geprobeerd uit het drugspectrum, maar salvia is een absolute no-go zone.

Van waar die diepe haat tegenover Salvia, terwijl ge zoveel gevaarlijkere drugs met hogere dodentallen, psychische problemen en lichamelijke schade tot gevolg kunt haten? Ik ontken de nadelen niet, maar ge zijt het wel een klein beetje buiten proportie aan't trekken...

Trouwens een salvia high van 30 minuten is al zeer vreemd. meestal duurt zo'n high tussen de 5 à 15 minuten...

...
Gij komt van 3 dagen, dus kdenk da ik met 'minder dan een half uur' duidelijk genoeg was in de die context. Maar bon, nu zit ge mij zogezegd te verbeteren en te bevestigen dat het dus normaal inderdaad minder dan een half uur (maar soms ook 5 a 15 minuten) lang duurt, maar ge antwoord niet op de vragen die ik mij bij die drie dagen stel...
Is die vriend dan sinds dat moment blijvend schizofreen of dergelijk?
En hoe zat het met de rest van zijn drugverleden? Dat speelt ook maar een kleine rol natuurlijk.
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor elberto op do 02 jan 2014 4:41 pm

Gazebo schreef:
Lupes schreef:

say what?

Lol, ik dacht dat ik al redelijk veel rookte :D Ik kom met een tientje een klein weekske toe, ma 10g op een week? :O das echt 7 per dag roken ofzo?

Shit zeg ik doe met 2 gram een maand :D

Met cannabis is het zoals met alles:overdaad schaadt.

@Keyser: alle jong, ik had er nu al slechte dingen over gehoord maar ik heb er nog nooit iemand zo over horen praten. Ik snap dus niet goed waarom het zoooo gevaarlijk zou zijn maar het wel bestelbaar is op internet als een paar schoenen.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Zaai op do 02 jan 2014 4:45 pm

eclipx schreef:Wist ge trouwens da ge gewoon Salvia online kan kopen net zoals ge schoenen koopt? Heb vroeger al eens paddo's gekocht op die site en enkele dagen later kwam de postman gewoon m'n trip shit brengen :D

Kan iemand bevestigen dat ze die extracten in belgië leveren? Altijd al geintreseerd geweest om salvia uit te proberen.

Zelf genuttigd: alcohol, tabak, coke, wiet, xtc, mdma, ghb, speed.
Altijd leuke drugs dingen meegemaakt, sporadisch gebruik. Ik vind van mezelf dat ik een stevig karakter heb om misbruik te weerstaan. Sta open om alles eens te proberen (ale alles, geen hero en andere psycho materialen).
Ik vind het boeiend dat je met een simpel stofje de werking van je brein volledig kan veranderen.
If you really want to live,
You can do better than just survive!
Zaai
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op do 02 jan 2014 4:53 pm

Hoe fucked up is alcohol ni als ge ni zomaar overal kunt gaan zuipen om het veilig te houden. Idem met uw mescaline en het verkeer

Ik ken de gevaren van alcohol, maar wat "mijn" mescaline en het verkeer ermee te maken snap ik niet.

Van waar die diepe haat tegenover Salvia, terwijl ge zoveel gevaarlijkere drugs met hogere dodentallen, psychische problemen en lichamelijke schade tot gevolg kunt haten? Ik ontken de nadelen niet, maar ge zijt het wel een klein beetje buiten proportie aan't trekken..

Zoals eerder gezegd: ik ken een erg breed spectrum aan drugs, en er is geen enkele drug die zo'n onvoorspelbaar karakter heeft als salvia. Zelfs bij heroïne weet ge quasi perfect wat u te wachten staat. Bij salvia bestaat een toestand waarin ge totaal de controle verliest, zowel mentaal als fysiek en die toestand kan zo verregaand zijn dat men zich er helemaal in verliest en domme dingen gaat doen. En dan heb ik het niet over de vergelijking van dronken rijden want dat is een keuze. uit het raam springen omdat eg denkt dat ge kunt vliegen of dergelijke is geen bewuste keuze op dat moment.

...
Gij komt van 3 dagen, dus kdenk da ik met 'minder dan een half uur' duidelijk genoeg was in de die context. Maar bon, nu zit ge mij zogezegd te verbeteren en te bevestigen dat het dus normaal inderdaad minder dan een half uur (maar soms ook 5 a 15 minuten) lang duurt, maar ge antwoord niet op de vragen die ik mij bij die drie dagen stel...
Is die vriend dan sinds dat moment blijvend schizofreen of dergelijk?
En hoe zat het met de rest van zijn drugverleden? Dat speelt ook maar een kleine rol natuurlijk.

Ik heb het dan ook over een absolute minderheid. en ik schrik er niet van dat hij 3 dagen weg is geweest. Zijn drugsverleden verschilt niet veel van dat van anderen zoals gij en ik. Hij zal er allicht erg vatbaar voor zijn geweest, een psychose gekregen en dan 3 dagen rondgedoold, niet zo heel zeldzaam hoor. Ga eens gaan horen in centra zoals de sleutel, daar zijn zulke verhalen schering en inslag. En hijis niet blijvend schizofreen, er zijn momenten dat hij compleet normaal functioneert, maanden aan een stuk zelfs, maar soms valt hij terug in die psychose en dan moet hij opgenomen worden.

@Keyser: alle jong, ik had er nu al slechte dingen over gehoord maar ik heb er nog nooit iemand zo over horen praten. Ik snap dus niet goed waarom het zoooo gevaarlijk zou zijn maar het wel bestelbaar is op internet als een paar schoenen.

Dat is wellicht omdat ge niet veel mensen kent in uw kring die het daadwerkelijk zelf al gedaan hebben. Salvia is niet echt zo wijdverspreid. Natuurlijk kan Salvia echt kicken zijn, het kan een erg verruimende ervaring zijn, of ge kunt gewoon een paar minuten hysterisch lachen en daarna u wat groggy voelen... Wat mij afschrikt is het feit dat ge werkelijk alle controle kunt verliezen en dat gaat voor mij iets te ver. Als ge al speciaal iemand nodig hebt om op u te letten terwijl ge aan het spacen zijt, dan is dat een brug of tien te ver.

Ik heb ook al momenten meegemaakt waarbij ik meerdere zaken genomen had en zwaar aan het hallucineren was, maar steeds is er dat mini stemmetje in je hoofd dat nog iets van controle heeft, hoe zwaar ge ook aan het trippen zijt. Ik ken gasten die op salvia dat stemmetje niet meer hebben en dat is griezelig.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Da_Tonio op do 02 jan 2014 4:58 pm

Zaai schreef:

Kan iemand bevestigen dat ze die extracten in belgië leveren? Altijd al geintreseerd geweest om salvia uit te proberen.

Altijd leuke drugs dingen meegemaakt, sporadisch gebruik. Ik vind van mezelf dat ik een stevig karakter heb om misbruik te weerstaan. Sta open om alles eens te proberen (ale alles, geen hero en andere psycho materialen).
Ik vind het boeiend dat je met een simpel stofje de werking van je brein volledig kan veranderen.

Nooit problemen gehad met azarius, alles vlot tot aan de deur, ook onder maten hun account als ze het thuis niet durfden laten toekomen. Hoe het met de dienst na verkoop zit weet ik niet, want daar heb ik nog geen nood aan gehad. Wel geweten dat iemand een gebruikt pijpje had gekregen, maar die heeft het zo gelaten.
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor elberto op do 02 jan 2014 5:01 pm

Hangt het niet ook een beetje af van wat je doet? Ik heb er nu wat over gelezen en de gewone bladeren blijken niet zo indrukwekkend te zijn.

Als je echt iets wilt voelen met je voor de concentraten gaan en dan kan je nog kiezen uit 5x, 10x, 30x, 40x. Ik kan me voorstellen dat het als onervaren persoon niet echt slim is om te beginnen met een extract van 40x... Dat lijkt me vergelijkbaar met iemand die nog nooit alcohol geprobeerd heeft meteen aan de sterke drank laten beginnen, natuurlijk gaat dat mis.

Maar goed ik ken inderdaad niet veel mensen in mijn omgeving die al salvia geprobeerd hebben en ben ook geen ervaringsdeskundige.
Afbeelding

Afbeelding

elberto
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Zaai op do 02 jan 2014 5:04 pm

Da_Tonio schreef:
Zaai schreef:

Nooit problemen gehad met azarius, alles vlot tot aan de deur, ook onder maten hun account als ze het thuis niet durfden laten toekomen. Hoe het met de dienst na verkoop zit weet ik niet, want daar heb ik nog geen nood aan gehad. Wel geweten dat iemand een gebruikt pijpje had gekregen, maar die heeft het zo gelaten.

En specifiek voor de salvia, want er staat bij de verzendrestricties bij de salvia extracten dat ze deze niet naar belgië opsturen? Lukt dit zonder problemen, of geen ervaring bij dat specifiek product?

edit: Nu dat ik als 'mijn land' belgie heb ingesteld verschijnt er uiteraard geen bestelknop meer. (stond ervoor automatisch op nederland, waarschijnlijk omdat ik vlakbij de grens woon)
Laatst bijgewerkt door Zaai op do 02 jan 2014 5:14 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
If you really want to live,
You can do better than just survive!
Zaai
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op do 02 jan 2014 5:10 pm

elberto schreef:Hangt het niet ook een beetje af van wat je doet? Ik heb er nu wat over gelezen en de gewone bladeren blijken niet zo indrukwekkend te zijn.

Als je echt iets wilt voelen met je voor de concentraten gaan en dan kan je nog kiezen uit 5x, 10x, 30x, 40x. Ik kan me voorstellen dat het als onervaren persoon niet echt slim is om te beginnen met een extract van 40x... Dat lijkt me vergelijkbaar met iemand die nog nooit alcohol geprobeerd heeft meteen aan de sterke drank laten beginnen, natuurlijk gaat dat mis.

Maar goed ik ken inderdaad niet veel mensen in mijn omgeving die al salvia geprobeerd hebben en ben ook geen ervaringsdeskundige.

Er zijn zoveel drugs waarmee ge kunt experimenteren. Ik stel voor dat ge eerst mdma, xtc, lsd (speed en coke gewoon afblijven, is ranzige vuiligheid) probeert en dan kunt ge verder zien hoe het loopt, wat je wilt. Met ketamine ook nog wat wachten, 2cb hetzelfde.

Mispak u niet aan mdma zoals veel beginners doen, ze doppen en denken dan dat heel hun vinger moet bedekt zijn met kristallen... Niet dus. Gewoon vingertje nat maken, doppen, en dan een vieze muil trekken want die shit smaakt ongelofelijk vies. wacht dan 20 minuten en als ge dan al iets begint te voelen, moogt ge een tweede keer doppen, maar ga er aub niet over. Je zou ervan verschieten hoe hard een kleine substantie kan werken. Hetzelfde met xtc en lsd: pak eerst een halfje en bouw dan verder.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Da_Tonio op do 02 jan 2014 5:25 pm

Ik ken de gevaren van alcohol, maar wat "mijn" mescaline en het verkeer ermee te maken snap ik niet.

Het moraal was dat ge zo voor vele drugs een situatie kunt schetsen waarbij die drugs zoveel gevaarlijker wordt, door u niet af te schermen van die gevaren. Ik zeg u dat ge verantwoordelijk moet omgaan met die drug, net als met elke andere drugs. En teveel drinken en rijden is geen keuze? Met den auto vertrekken als ge nuchter zijt, en in diezelfde nuchtere toestand beslissen dat ge begint te drinken, is kwestie van onverantwoorde keuzes maken in nuchtere toestand. Net hetzelfde is in nuchtere toestand beslissen van op enkele verdiepen hoog salvia te gaan gebruiken zonder babysitter. Bobs en babysitters zijn er om dezelfde reden hoor... De ene krijgt zijne frisdrank betaald, den andere krijgt nen joint of iets dergelijks.

Zoals eerder gezegd: ik ken een erg breed spectrum aan drugs, en er is geen enkele drug die zo'n onvoorspelbaar karakter heeft als salvia. Zelfs bij heroïne weet ge quasi perfect wat u te wachten staat. Bij salvia bestaat een toestand waarin ge totaal de controle verliest, zowel mentaal als fysiek en die toestand kan zo verregaand zijn dat men zich er helemaal in verliest en domme dingen gaat doen. En dan heb ik het niet over de vergelijking van dronken rijden want dat is een keuze. uit het raam springen omdat eg denkt dat ge kunt vliegen of dergelijke is geen bewuste keuze op dat moment.

Het begint grappig te worden...

Bij alcohol bestaat een toestand waarin ge totaal de controle verliest, zowel mentaal als fysiek en die toestand kan zo verregaand zijn dat men zicht er helemaal in verliest en domme dingen gaat doen. Dan heb ik het wel over dronken rijden, want om die moment is dat geen keuze meer. Ge zijt namelijk niet meer in staat om verantwoord te denken, te dronken om door te hebben dat ge dronken zijt, of vermoeid zijn zonder het te beseffen waardoor ge achter het stuur in slaap kunt vallen.

Bij cocaïne bestaat een toestand waarin de persoon het bewustzijn verliest, zowel mentaal als fysiek en die toestand kan zo verregaand zijn dat men sterft. Een hartaanval of een epileptische aanval ingaan, het zijn geen keuzes die je zelf op dat moment maakt. Die keuze maakte je ook niet als je dat lijntje in je neus stak, want denken dat je meer aankan dan je effectief aankan is geen bewuste keuze.

De onvoorspelbaarheid is even aanwezig bij alcohol of wiet of wat dan ook. We weten wat we ongeveer kunnen verwachten, maar niet wat het resultaat zal zijn. We weten dat we impulsief worden van een bepaalde stof, maar niet of we daardoor nu een nieuw videospel gaan kopen en dat heel de dag spelen, of plots in het buitenland belanden. We weten dat we dingen zullen geloven die niet waar zijn, maar niet of we uit een raam zullen springen of ons kreupel zullen lachen door het gekitteld worden door onbestaande wezens.

Ik heb het dan ook over een absolute minderheid. en ik schrik er niet van dat hij 3 dagen weg is geweest. Zijn drugsverleden verschilt niet veel van dat van anderen zoals gij en ik. Hij zal er allicht erg vatbaar voor zijn geweest, een psychose gekregen en dan 3 dagen rondgedoold, niet zo heel zeldzaam hoor. Ga eens gaan horen in centra zoals de sleutel, daar zijn zulke verhalen schering en inslag. En hijis niet blijvend schizofreen, er zijn momenten dat hij compleet normaal functioneert, maanden aan een stuk zelfs, maar soms valt hij terug in die psychose en dan moet hij opgenomen worden.

Voila, hij heeft bvb een psychose gehad. Het zou heel goed kunnen dat hij andere dingen in zijn lijf had, al is het van de festivaldag ervoor. Het kan zijn dat die door een stressvolle periode ging, al psychoses heeft gehad, of al op het punt stond om ze te krijgen. Als ge u zo een beetje kunt voorstellen wat voor klein deel van de psychoten ervaring met salvia heeft gehad, en ge gaat eens vergelijken met andere drugs die ge nu allemaal als zoveel ongevaarlijker doet uitschijnen, zal salvia maar een heel klein aandeel in het aandeel psychoten hebben.
greetzz

Da_Tonio
Da_Tonio
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Keyser_Soze op do 02 jan 2014 6:17 pm

Ge hebt duidelijk geen moer verstaan van wat ik gezegd heb, ofwel hebt ge u niet eens de moeite gedaan om te lézen wat ik geschreven heb... *zucht*

Nog een keertje dan maar, probeer op te letten.

En teveel drinken en rijden is geen keuze?

Ik heb duidelijk vermeld dat dronken rijden wél een keuze is, maar soit.

En dan uw volgende uitspraak:

Bij alcohol bestaat een toestand waarin ge totaal de controle verliest, zowel mentaal als fysiek en die toestand kan zo verregaand zijn dat men zicht er helemaal in verliest en domme dingen gaat doen. Dan heb ik het wel over dronken rijden, want om die moment is dat geen keuze meer.

You so funny it hurts.

Daarbij hebt gij het over een dronken toestand. Na 1 pintje verliest ge niet de totale controle, na 1 jointje verliest ge ook niet de totale controle. Bij Salvia maakt dat niet uit. Daar kan het na de eerste dosis al prijs zijn. Je hebt initieel altijd de keuze, en zelfs als je dronken bent heb je nog steeds de keuze, of ge moet u al in een quasi comateuze toestand bevinden. Gij vergelijkt steeds appelen met peren, en dan nog buiten proportie...

Bij cocaïne bestaat een toestand waarin de persoon het bewustzijn verliest, zowel mentaal als fysiek en die toestand kan zo verregaand zijn dat men sterft.

"Zowel mentaal als fysiek". Zeg dan gewoon wat je bedoelt: een overdose, en een overdosis is simpelweg het vergiftigen van je lichaam. Dat kan je hebben bij alcohol, coke, salvia, heroïne,... De eerste die aan een overdosis cannabis sterft moet nog geboren worden...

De onvoorspelbaarheid is even aanwezig bij alcohol of wiet of wat dan ook.

En quatsch... De onvoorspelbaarheid van salvia bestaat per definitie. Als je 1 pint drinkt of 1 joint rookt ga je absoluut geen onvoorspelbare effecten hebben, dat weet gij evengoed als ik. Geen idee trouwens waarom ge salvia met zulke non-argumenten probeert te verdedigen. Ik vind het gewoon onverantwoordelijk om iets zoals salvia de hemel in te prijzen. Dat getuigt van een enge kennis van de drugs. Dat salvia leuk kan zijn is juist, maar het is veruit de gevaarlijkste drug die er beschikbaar is, zeker als we het hebben over 1 tot kleine dosissen.

En daarbij moet ge uw salviagebruik niet als "standaard" stellen hier op het forum. Ge zegt dat ge het neemt en daar enorm geestige highs aan beleefd hebt. Allemaal goed en wel, maar de eerste regel of de eerste vereiste om drugs te nemen is: tijd hebben. Ge neemt geen lsd de avond voor ge moet werken, want wie weet hoelang een bepaalde trip duurt. Ge hebt wel een gemiddelde, maar ge weet maar nooit. Ik kan het me niet permitteren om onvoorspelbare drugs te nemen zoals salvia omdat ik wel degelijk elke dag wil functioneren. Ik heb de luxe niet (en ik zou dat ook nooit willen) om werkloos te zijn en om de zoveel weken bij andere maten te gaan crashen.
Ik neem mijn drugs wanneer ik kan, in de correcte hoeveelheden en vooral, om de juiste redenen. Maar als ik voor mijn klas sta, op het kabinet zit, aan het opdienen ben, moet ik 100% nuchter zijn. Ik wéét wat een joint met me doet, ik doe het al 11,5 jaar, ik wéét dat ik de dag nadien functioneer. Met andere drugs weet ik dat niet.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Chiesel op do 02 jan 2014 6:33 pm

eclipx schreef:Ooit al een moment meegemaakt dat je de keuze had om één of andere drug te nemen?
Heb je dat dan gedaan? Of wat hield er je dan tegen om het niet te doen?

Afbeelding
Chiesel (oude nickname: LrNs)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Lupes op vr 03 jan 2014 1:40 pm

Gazebo schreef:
Lupes schreef:

say what?

met een tientje doe ik 2-3 dagen ;)
ik moet er wel bij zeggen; zelden heb ik 10g of meer bij, en aangezien we enkel in't weekend inslaan (meestal een duustje), verbruik ik dus meestal een duustje per week (soms meer)
periodes van feesten (gelijk voorbije week) heb ik dan wel meer opgedaan en wsl zal ik tegen het eind van de week aan 10g zitten.. ik heb een periode (enkele maanden) gehad dat ik 6-8 joints op een dag rookte en toen smoorde ik dus gemiddeld 10g per week ; daarna is het wel geminderd maar ik rook nog steeds dagelijks 2-4 joints (afhankelijk van situatie)
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Lupes op vr 03 jan 2014 1:49 pm

Keyser_Soze schreef:
Bij cocaïne bestaat een toestand waarin de persoon het bewustzijn verliest, zowel mentaal als fysiek en die toestand kan zo verregaand zijn dat men sterft.

"Zowel mentaal als fysiek". Zeg dan gewoon wat je bedoelt: een overdose, en een overdosis is simpelweg het vergiftigen van je lichaam. Dat kan je hebben bij alcohol, coke, salvia, heroïne,... De eerste die aan een overdosis cannabis sterft moet nog geboren worden...

Inderdaad; onder andere doordat de actieve stoffen bij cannabis er eerder voor zorgen dat ge in slaap valt en ge dus moeilijk verder drugs kunt opnemen :p
lupes-style = hack-style

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Hasjiesj op vr 03 jan 2014 3:52 pm

^ What Lupes said

2 à 4/dag
Hasjiesj (oude nickname: priest)
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor Ottorongo op vr 03 jan 2014 4:01 pm

wat ik al gedaan heb: xtc, coke, mdma, speed, weed en hash en misschien vergeet ik wel wa.
allemaal wel leuk om eens te proberen maar ne goeie tip als ge het nog ni gedaan hebt: blijf er van af en leef nuchter.
ge wordt der zeker ni beter van.
Ottorongo (oude nickname: slaapkopje)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Durango op vr 03 jan 2014 4:19 pm

Reeds gedaan:

Speed: Smerig!!! Een keer nooit meer! Ontzettend zware afkick gehad en zo plezant was het echt niet.

Cocaïne: Leuk. Social skills +1000. Ik gebruikte het eigenlijk wel alleen omdak er meer van kan drinken en langer kan doorgaan. Dag erna voelk me wel altijd ontzettend depri.

Truffels: De leukste drug voor mij. Uitleggen kan ik het niet, maar feest in uw hoofd. Hallucinaties beperkt tot golvende plafonds en ruimtes die veel groter lijken. Ik ontdekte ook vaak de "waarheid", alsof ik begreep hoe en waarom dingen zo waren.

Mdma: Leukste feestdrug. Tintelingen, ongelooflijk opgaan in de muziek.

XTC: Vroeger ontzettend leuk, zeker vergelijkbaar met mdma. Logisch ook, zelfde werkende stof. Laatste keren wel negatieve ervaring. Een keer moeten kotsen en zo goed als elke keer geen controle meer over oogleden en kaken. Waardoor ik er uitzag als ne mongool op xtc en dat wil ik nu ook weer niet.

Wiet & Hasj: Chill.

2cb: absoluut geen enkele herinnering van. Wel gebruikt na een lange nacht feesten op coke.

Ketamine: 1 keer gebruikt in combinatie met coke en mdma. Kan dus geen specifieke effecten meedelen.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik geen drugs meer gebruik en dat ik gewoon een occasionele gebruiker was. Wiet rookte ik ongeveer maandelijks en hard drugs ca. 5/6 keer per jaar.

Mijn raad: "Probeer hetgeen dat ge wilt proberen, maar hou het bij proberen."

Enkel LSD hadk ooit nog willen proberen, maar dat gaat er niet meer van komen.
Afbeelding
Durango (oude nickname: Durango95)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Lupes op vr 03 jan 2014 4:40 pm

geef een voorbeeld van de "waarheid"?
lupes-style = hack-style

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Durango op vr 03 jan 2014 4:59 pm

Lupes schreef:geef een voorbeeld van de "waarheid"?

Zoals ik zei is trippen redelijk moeilijk om te beschrijven. Er gaan zoveel gedachtes om in uw hoofd dat het moeilijk is om de dag erna nog specifieke details te herinneren van die gedachtes.

Ik kan geen echt voorbeeld geven omdak er niks meer van onthouden heb. Maar ik heb vaak gedacht tijdens het trippen: "Ik zou dit moeten opschrijven! Zo zit het heelal in elkaar." En dan een seconde erna zijt ge weer met iets heel anders bezig.

Een ander voorbeeld dat ik wel kan geven. We hadden met de vriendengroep truffels gebruikt. En 2 vrienden waren met elkaar aant praten. Op een bepaald moment ging ik hun gesprek verderzetten in mijn hoofd. De ene had zogezegd gestuurd met de andere zijn vriendin.

Ik was er echt van overtuigd dat het gesprek daarover ging. Toen ik het een week later aan die kameraad vroeg, bleek dat dat totaal niet zo was.
Afbeelding
Durango (oude nickname: Durango95)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Plop op vr 03 jan 2014 5:18 pm

Ik kan u van mijn laatste trip LSD alles nog vertellen.

worst afternoon in my life, de nacht erop was wel leuk want dan begon ik het te controleren
I am 56% addicted to Counterstrike. What about you?
Plop
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Lupes op vr 03 jan 2014 5:19 pm

Durango schreef:
Lupes schreef:geef een voorbeeld van de "waarheid"?

Zoals ik zei is trippen redelijk moeilijk om te beschrijven. Er gaan zoveel gedachtes om in uw hoofd dat het moeilijk is om de dag erna nog specifieke details te herinneren van die gedachtes.

Ik kan geen echt voorbeeld geven omdak er niks meer van onthouden heb. Maar ik heb vaak gedacht tijdens het trippen: "Ik zou dit moeten opschrijven! Zo zit het heelal in elkaar." En dan een seconde erna zijt ge weer met iets heel anders bezig.

Een ander voorbeeld dat ik wel kan geven. We hadden met de vriendengroep truffels gebruikt. En 2 vrienden waren met elkaar aant praten. Op een bepaald moment ging ik hun gesprek verderzetten in mijn hoofd. De ene had zogezegd gestuurd met de andere zijn vriendin.

Ik was er echt van overtuigd dat het gesprek daarover ging. Toen ik het een week later aan die kameraad vroeg, bleek dat dat totaal niet zo was.

Ok ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt :)

Met een kameraad smoor ik af en toe eentje en babbelen we over vanalles en nog wat; het ontstaan en bestaan van leven en licht en energie en liefde en nog allemaal onderwerpen waarover we filosoferen :p
lupes-style = hack-style

Afbeelding
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Chiesel op vr 03 jan 2014 7:41 pm

Afbeelding
Chiesel (oude nickname: LrNs)
Onwetende