register Paswoord vergeten?

Website met bewegend menu?

Website met bewegend menu?

Berichtdoor Da_Tonio op vr 07 feb 2014 2:12 pm

Dag dames, dag heren,

voor de opbouw van een website voor een ecologisch/sociaal/educatief project zoek ik iemand die kan helpen om een kunstwerk in plaats van een website te maken. Vlotte bewegingen en overgangen moeten het menu een meerwaarde geven, zonder afbreuk te doen aan de gebruiksvriendelijkheid.

Volgens de info die ik intussen heb verzameld, zouden html en Java de basis of voldoende zijn voor dit te maken?
Ik heb me laten vertellen dat Drupal overkill is, dat Wordpress ruimschoots voldoet aan de nodige wensen, dat html het enige te scripten gedeelte is, ...
Maar ik ben een leek. De ene fanboy spreekt de andere fanboy misschien tegen. Daarom dus de vragen hier eens stellen.

1) Wie kan er een website van A tot Z opbouwen?
Niet dat dat de bedoeling is, gezien ik zelf graag help waar mogelijk (basis scripting zoals bvb titels in't vet zetten, underlinen, afbeeldingen toevoegen op de juiste plek, url's en dergelijke....) en nog liever bijleer. Gaandeweg zou ik dus meer om meer zelf moeten kunnen doen. Eerder iemand die het goede voorbeeld toont, me leert hoe dat te doen, en achteraf wat in het oog houdt wat ik doe, wat beter kan, wat later tot problemen kan leiden, etc etc.

2) Wie kan dat menu interactief maken?
De menu zoals ik hem voor ogen heb, maar dan in woorden... Vraag gerust om afbeeldingen indien nodig, ik schets er op los.

- Basis: Enkele zwart/wit schetsen als menuknoppen. Bvb een tuinontwerp voor de tuinontwerpen, een kalenderblad voor de activiteiten, vraagteken voor info, ...

- Bij mouseover komen er lijnen tussen de afbeeldingen, en krijgen ze een vage inkleuring, minder geschetste maar eerder afgewerkte zwart/wit tekening, zoiets dus (afhankelijk van wat er het beste uitziet als eindresultaat, tesamen met inkleuring en layout van de pagina.