register Paswoord vergeten?

Opstellen CURRICULUM VITAE

Opstellen CURRICULUM VITAE

Berichtdoor bulck op do 03 apr 2014 4:25 pm

Binnenkort zal ik ook op de arbeidsmarkt belanden en natuurlijk moet je daarvoor een CURRICULUM VITAE maken.
Nu is mijn vraag, mag je dat personaliseren ?
Ik dacht dat het altijd een tekst, opgesteld is in WORD, maar blijkbaar mag je er uw eigen toets naar zetten?
Mijn CV(stukje) :
Afbeelding

Enkele gepersonaliseerde CV's die ik doorgestuurd heb gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt
Afbeelding
bulck
Onwetende
Onwetende

Re: Opstellen CURRICULUM VITAE

Berichtdoor Keyser_Soze op do 03 apr 2014 4:27 pm

studentenjob wordt aan elkaar geschreven maar soit, voor de rest moet het compacter dan dat...
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bulck op do 03 apr 2014 4:32 pm

Keyser_Soze schreef:studentenjob wordt aan elkaar geschreven maar soit, voor de rest moet het compacter dan dat...

Thanks for da advaajs. Maar menne wurd zegt dat studentenjob niet aan elkaar mag.
Maar bon, hebt u mijn daadwerkelijke vraag ook gelezen ? Of je het mag personaliseren zoals in de voorbeelden ?
Afbeelding
bulck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op do 03 apr 2014 4:35 pm

bulck schreef:
Keyser_Soze schreef:studentenjob wordt aan elkaar geschreven maar soit, voor de rest moet het compacter dan dat...

Thanks for da advaajs. Maar menne wurd zegt dat studentenjob niet aan elkaar mag.
Maar bon, hebt u mijn daadwerkelijke vraag ook gelezen ? Of je het mag personaliseren zoals in de voorbeelden ?

Je mag het personaliseren, maar maak er aub geen kunstwerk van als je niet van plan bent te solliciteren voor een job als kunstenaar. Ik zal anders seffes eens het begin van mijn cv doorsturen.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bulck op do 03 apr 2014 4:37 pm

Keyser_Soze schreef:
bulck schreef:

Je mag het personaliseren, maar maak er aub geen kunstwerk van als je niet van plan bent te solliciteren voor een job als kunstenaar. Ik zal anders seffes eens het begin van mijn cv doorsturen.

Thanks Hank, for being a tank
Afbeelding
bulck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Gazebo op do 03 apr 2014 4:49 pm

Ben ook werk aan het zoeken en denk niet da hoe uw cv er uit ziet (behalve denk ik voor een grafische of creatieve functie) heeeel veel uitmaakt.
Afbeelding

Merci vampiro
Gazebo (oude nickname: Jorislh)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor bulck op do 03 apr 2014 4:53 pm

Gazebo schreef:Ben ook werk aan het zoeken en denk niet da hoe uw cv er uit ziet (behalve denk ik voor een grafische of creatieve functie) heeeel veel uitmaakt.

Niet meteen neen, ben/ga werk zoeken in de industriële ontwerp sector.
Afbeelding
bulck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Member op do 03 apr 2014 4:57 pm

Voor een graficus kan het personaliseren van uw CV meteen een eerste indruk geven denk ik.

Maar als technicus heeft dit geen zin.
Zet er ook bij welk rijbewijs je hebt. Rijbewijs B, C, Z, F, G...
Afbeelding

Eclipx schreef:@Member: vergeet de standaard tatoo op de achterrug niet ééh!!!!
Member (oude nickname: member1002)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Keyser_Soze op do 03 apr 2014 5:06 pm

Gazebo schreef:Ben ook werk aan het zoeken en denk niet da hoe uw cv er uit ziet (behalve denk ik voor een grafische of creatieve functie) heeeel veel uitmaakt.

Zorg ervoor dat hij op 2 pagina's kan, daarom zou ik die "puntjes" onder elkaar (opsomming) weglaten en naast elkaar zetten, gescheiden door een komma.

De dag van vandaag krijgen werkgevers duizenden cv's doorgestuurd, en ze gaan echt geen moeite doen om een hele bijbel te lezen.

Verder heb ik nog de raad om met uw cv in de hand zélf langs te gaan, afspraak of niet. Als mensen zien dat je spontaan solliciteert zal je cv'tje op de bovenste stapel belanden.

Ik heb dat 2 keer gedaan en heb twee keer vrijwel onmiddellijk een job gekregen omdat mijn baas indertijd gecharmeerd en onder de indruk was van mijn toewijding oom een job te vinden.
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bulck op do 03 apr 2014 6:08 pm

Keyser_Soze schreef:

Zorg ervoor dat hij op 2 pagina's kan, daarom zou ik die "puntjes" onder elkaar (opsomming) weglaten en naast elkaar zetten, gescheiden door een komma.

De dag van vandaag krijgen werkgevers duizenden cv's doorgestuurd, en ze gaan echt geen moeite doen om een hele bijbel te lezen.

Verder heb ik nog de raad om met uw cv in de hand zélf langs te gaan, afspraak of niet. Als mensen zien dat je spontaan solliciteert zal je cv'tje op de bovenste stapel belanden.

Ik heb dat 2 keer gedaan en heb twee keer vrijwel onmiddellijk een job gekregen omdat mijn baas indertijd gecharmeerd en onder de indruk was van mijn toewijding oom een job te vinden.

Thanks, dat van die komma's had ik direct meteen gedaan.
En voor zelf langs te gaan, ben ik ook van plan.
Ik ben ook van plan om een soort van portfolio website online te smijten.
Met de projecten waaraan ik meegeholpen/opgericht heb, welke kennis van programma's ik heb etc etc.
Hopelijk zal dit toch op een keertje de doorslag geven bij hun.

Alvast bedankt!
Afbeelding
bulck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op do 03 apr 2014 6:25 pm

CV best zo kort, beknopt en droog mogelijk. Nooit meer dan 2 bladzijden (1 à 1,5 bladzijden is ideaal), geen foto's. Zeker een portfolio maken als je goed materiaal hebt om erin te steken.
Afbeelding

"Bomen komen elkaar niet tegen en leven doorgaans langer."
Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor the-skullkid op do 03 apr 2014 6:45 pm

Keyser_Soze schreef:

²
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Vlasjtrab op do 03 apr 2014 7:12 pm

Ik zou het een beetje meer pimpen dat het toch wat in het oog springt. Maar die voorbeelden die je gegeven hebt zijn er wel over, te veel tralalaatjes zodat het niet meer duidelijk is wat er nu precies in staat. Ik zou wel een foto van mezelf toevoegen. Tis toch altijd fijn om te zien wie de persoon is achter de cv, niet? :)
Vlasjtrab
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor timplex op do 03 apr 2014 7:20 pm

zoals gezegd, u cv binnen geven is wachten tot hij uit de stapel genomen wordt. door zelf te gaan toon je initiatief en kun je evenwel een afspraak voor een gesprek maken. maar soms hoor je altijd het terugkerende zinnetje: je moet ervaring hebben om ervaring te krijgen.

p.s: u cv een eigen touch geven is handig als het helpt bij u werk. anders, keep it clean and simple
timplex
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bulck op do 03 apr 2014 8:04 pm

Ja, je eigen touch aangeven, maar ik kan toch moeilijk industriële shit erin zetten ?

In mijn 'vrije tijd" ontwerp ik aardig wat voor mensen, random stuff. Maar kan toch moeilijk foto's liggen toevoegen of dergelijke ?
Afbeelding
bulck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor BramVroy op do 03 apr 2014 10:33 pm

Website online zetten? Waarom? Zoiets lijkt me vooral interessant voor designers en webdevelopers of voor freelancers. Niet voor jou, denk ik. Als je op je cv zet: dit is mijn persoonlijke website, denk je dan dat een werkgever die tientallen brieven per dag binnenkrijgt, ook daadwerkelijk die link gaat intypen. Misschien, maar ik betwijfel het. (Vergeet niet dat je ook tijd en geld in die website moet steken en dat het je eerste indrukniet omlaag mag halen. Als het een slechte/lelijke website is, zullen ze je zeker niet aannemen. 't Is dus een risico.)

Personaliseren is zeker een goed idee als het gaat om info toe te voegen. Het is dan van belang om wat voor werk het gaat. Wat is relevant voor de werkgever, welke projecten heb je gedaan, wat doe je buiten het werk dat toch een verband kan hebben met je werk of dat je onderscheidt van andere personen, etc. Als het carrière-gericht is, vermeld je ook best wat jij kan doen om het bedrijf te laten groeien etc.

De afbeeldingen die je doorstuurde waren afgrijselijk btw. Maak zoiets niet.
BramVroy (oude nickname: V.Bram)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Lupes op do 03 apr 2014 11:03 pm

ik heb ook moeite met het maken van mijn cv.. :?
Moeten studentenjobs daar op? sowieso dat ik er een paar ga vergeten zijn :P
en wat nuttigs kan er nog op buiten wat ik gestudeerd heb?
alsof hobby's of andere werkbepalend zijn :roll:
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Didier Deluxe op do 03 apr 2014 11:09 pm

Lupes schreef:ik heb ook moeite met het maken van mijn cv.. :?
Moeten studentenjobs daar op? sowieso dat ik er een paar ga vergeten zijn :P

Ja, da's ook werkervaring.
Lupes schreef:en wat nuttigs kan er nog op buiten wat ik gestudeerd heb?

Talenkennis, softwarekennis, rijbewijs, contactgegevens, burgerlijke staat, eindwerk/stage
Lupes schreef:alsof hobby's of andere werkbepalend zijn :roll:

Hangt ervan af wat uw hobby's zijn en voor welke job ge solliciteert natuurlijk, als ze relevant zijn wel, anders niet. Jeugdbeweging en ander vrijwilligerswerk zijn meestal ook goeie puntjes
Afbeelding

Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor ikke op vr 04 apr 2014 12:46 am

Ik lees regelmatig CV's en dan kom je toch een hoop misvattingen tegen, dus bij deze wat algemene tips (niet enkel naar bulck gericht).
Uw CV mag zeker in het oog springen, aangezien er toch iéts mag zijn dat de recruiter wat meer aandacht laat vestigen op uw CV tijdens het lezen t.o.v. de 100 andere en op die manier eventueel gemakkelijk het uwe kan onthouden. Het eerste alternatieve voorbeeld vind ik leuk gedaan, het 2e is er over/verkeerd/teveel van het goede. Zo'n super-alternatieve CV's worden ook enkel verwacht als je solliciteert voor een functie als grafisch ontwerper of dergelijke.

Zoals hier reeds gezegd: zo compact mogelijk houden (1, max 2 pagina's). Recruiters spenderen een minimum aan tijd aan uw CV in de eerste ronde. Een online portfolio zullen ze in de eerste ronde dus quasi nooit bekijken als dat niet relevant is voor die vacature. Meestal wordt er zelfs totaal niet naar gekeken door tijdsgebrek en/of algemeen te weinig meerwaarde. Linkedin lijkt mij dan een veel betere locatie om naar te linken, voor diverse redenen.
De "terror of the dots" is iets waar mensen met een leeg CV mee starten uit wanhoop om bladvulling te hebben, maar dat moet je zo snel mogelijk elimineren van zodra je wél nuttige zaken kan vermelden. Ik krijg daar behoorlijk het schijt van om een gans CV gelezen te hebben op zoek naar nuttige informatie en uiteindelijk amper iets gevonden te hebben. Op basis van de structuur zou ik al scannen al moeten kunnen afleiden wat ik wel/niet moet lezen, op basis van die stukken zal ik dan oordelen of ik de rest wel/niet lees.

Vlasjtrab schreef:Ik zou wel een foto van mezelf toevoegen. Tis toch altijd fijn om te zien wie de persoon is achter de cv, niet?

Nee. No one gives a fuck, no one ever will. En als je toch aangenomen wordt omwille van hoe je er uitziet ipv op basis van kwaliteiten, kan je beter ineens antidepressiva gaan kopen, want die zal je na een paar maand nodig hebben om met de stress die uw incompetente collega's u bezorgen om te kunnen gaan.
Een foto is (net zoals een abstract CV) enkel nuttig indien dat releavant is voor die vacature, bvb als model. Als je echt niet kan weerstaan aan de drang om een foto toe te voegen, moet je zorgen dat je superaantrekkelijk bent en goed op foto plakt, anders zal het u meer schade berokkenen dan wat anders. Voor vrouwen is het eigenlijk net het omgekeerde.

Lupes schreef:alsof hobby's of andere werkbepalend zijn

Voor mensen zonder werkervaring is zowat alles relevant voor de recruiter. Als je bvb. voetbalt, is dat een vorm van "werken" in een team. Leidinggevende/verantwoordelijke/organiserende functies zijn ook nuttig. Zelfs een willekeurige praesidiumfunctie kan nuttig zijn, zolang je op gesprek bij die recruiter maar kan uitleggen waaróm je dat nuttig vindt. Als je een gans jaar enkel bent gaan zuipen en niets nuttigs hebt gedaan, zet je dat er dus beter niet op.
Vrijwilligerswerk is inderdaad ook belangrijk om aan te tonen dat je niet alles puur voor het geld doet. Relaties tussen werknemer en werkgever die op het scherp van de snee zijn omwille van verloning draaien meestal niet goed uit.

Immens belangrijk: zelfstudie of dergelijke verwezenlijkingen die los staan van wat uw studie u verplichtte. Geen enkele recruiter is geïnteresseerd in 1 van de 10.000en afstuderenden die een dikbetaalde job willen voor een minimum aan moeite. Ze zijn wél op zoek naar mensen die uit zichzelf bereid zijn om hun grenzen te verruimen.

Als je je belachelijk wil maken, moet je vooral vermelden dat je met Office op Windows kan werken. Als je uw kandidatuur helemaal waardeloos wil maken, moet je vermelden dat je met Word, Excel, Powerpoint etc. op Windows XP, WIndows Vista, Windows 7 en Windows 8 kan werken.
Tegen dat ik door die lijst ben en heb uitgemaakt welke vaardigheden wel nuttig zijn, is mijn geduld voor uw CV op en belandt dat in de vuilbak. Als jij met de voeten van recruiters speelt, zal je lang op goed nieuws kunnen wachten.
* Op alle regels zijn uitzonderingen *
* Alles is interpretatie *
* Interpretatie is relatief *
ikke
Fundalize Super-Moderator

Berichtdoor Chiesel op za 05 apr 2014 10:42 am

ikke schreef:Ik lees regelmatig CV's en dan kom je toch een hoop misvattingen tegen, dus bij deze wat algemene tips (niet enkel naar bulck gericht).
Uw CV mag zeker in het oog springen, aangezien er toch iéts mag zijn dat de recruiter wat meer aandacht laat vestigen op uw CV tijdens het lezen t.o.v. de 100 andere en op die manier eventueel gemakkelijk het uwe kan onthouden. Het eerste alternatieve voorbeeld vind ik leuk gedaan, het 2e is er over/verkeerd/teveel van het goede. Zo'n super-alternatieve CV's worden ook enkel verwacht als je solliciteert voor een functie als grafisch ontwerper of dergelijke.

Zoals hier reeds gezegd: zo compact mogelijk houden (1, max 2 pagina's). Recruiters spenderen een minimum aan tijd aan uw CV in de eerste ronde. Een online portfolio zullen ze in de eerste ronde dus quasi nooit bekijken als dat niet relevant is voor die vacature. Meestal wordt er zelfs totaal niet naar gekeken door tijdsgebrek en/of algemeen te weinig meerwaarde. Linkedin lijkt mij dan een veel betere locatie om naar te linken, voor diverse redenen.
De "terror of the dots" is iets waar mensen met een leeg CV mee starten uit wanhoop om bladvulling te hebben, maar dat moet je zo snel mogelijk elimineren van zodra je wél nuttige zaken kan vermelden. Ik krijg daar behoorlijk het schijt van om een gans CV gelezen te hebben op zoek naar nuttige informatie en uiteindelijk amper iets gevonden te hebben. Op basis van de structuur zou ik al scannen al moeten kunnen afleiden wat ik wel/niet moet lezen, op basis van die stukken zal ik dan oordelen of ik de rest wel/niet lees.

Vlasjtrab schreef:Ik zou wel een foto van mezelf toevoegen. Tis toch altijd fijn om te zien wie de persoon is achter de cv, niet?

Nee. No one gives a fuck, no one ever will. En als je toch aangenomen wordt omwille van hoe je er uitziet ipv op basis van kwaliteiten, kan je beter ineens antidepressiva gaan kopen, want die zal je na een paar maand nodig hebben om met de stress die uw incompetente collega's u bezorgen om te kunnen gaan.
Een foto is (net zoals een abstract CV) enkel nuttig indien dat releavant is voor die vacature, bvb als model. Als je echt niet kan weerstaan aan de drang om een foto toe te voegen, moet je zorgen dat je superaantrekkelijk bent en goed op foto plakt, anders zal het u meer schade berokkenen dan wat anders. Voor vrouwen is het eigenlijk net het omgekeerde.

Lupes schreef:alsof hobby's of andere werkbepalend zijn

Voor mensen zonder werkervaring is zowat alles relevant voor de recruiter. Als je bvb. voetbalt, is dat een vorm van "werken" in een team. Leidinggevende/verantwoordelijke/organiserende functies zijn ook nuttig. Zelfs een willekeurige praesidiumfunctie kan nuttig zijn, zolang je op gesprek bij die recruiter maar kan uitleggen waaróm je dat nuttig vindt. Als je een gans jaar enkel bent gaan zuipen en niets nuttigs hebt gedaan, zet je dat er dus beter niet op.
Vrijwilligerswerk is inderdaad ook belangrijk om aan te tonen dat je niet alles puur voor het geld doet. Relaties tussen werknemer en werkgever die op het scherp van de snee zijn omwille van verloning draaien meestal niet goed uit.

Immens belangrijk: zelfstudie of dergelijke verwezenlijkingen die los staan van wat uw studie u verplichtte. Geen enkele recruiter is geïnteresseerd in 1 van de 10.000en afstuderenden die een dikbetaalde job willen voor een minimum aan moeite. Ze zijn wél op zoek naar mensen die uit zichzelf bereid zijn om hun grenzen te verruimen.

Als je je belachelijk wil maken, moet je vooral vermelden dat je met Office op Windows kan werken. Als je uw kandidatuur helemaal waardeloos wil maken, moet je vermelden dat je met Word, Excel, Powerpoint etc. op Windows XP, WIndows Vista, Windows 7 en Windows 8 kan werken.
Tegen dat ik door die lijst ben en heb uitgemaakt welke vaardigheden wel nuttig zijn, is mijn geduld voor uw CV op en belandt dat in de vuilbak. Als jij met de voeten van recruiters speelt, zal je lang op goed nieuws kunnen wachten.

bij mij staat da er op 'ik heb een grondige kennis van het Office-pakket' , kheb mijn CV al door meerdere verstandige mensen laten nakijken en die zeiden dat het goed was. Waarom is da belachelijk om dat er op te zetten?
Chiesel (oude nickname: LrNs)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor krack op za 05 apr 2014 11:24 am

Chiesel schreef:bij mij staat da er op 'ik heb een grondige kennis van het Office-pakket' , kheb mijn CV al door meerdere verstandige mensen laten nakijken en die zeiden dat het goed was. Waarom is da belachelijk om dat er op te zetten?

Ik neem aan omdat men ervan uitgaat dat tegenwoordig iedereen dat kent?
Bij mij staat het er ook op maar meer dan een paar woorden is dat niet, zoals bij jou dus.

Thuis zeiden ze me ook dat best alles op 1 pagina past. Mijn moeder (directrice ergens) zal bv zelden de 2de pagina bekijken naar eigen zeggen.

Ik heb mijn CV ook meer in puntjes dan in volzinnen, beknopt en to the point leek me belangrijker/interessanter voor die recruiter.
krack
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor ikke op za 05 apr 2014 11:56 am

Ik heb mijn CV destijds ook op diverse jobbeurzen door diverse recruiters laten analyseren en je moet hun feedback ook met een korrel zout kunnen nemen. Tussen de experts zitten er ook veel recruiters die frequent mensen moeten aanwerven, maar waar het niet uitmaakt of dat nu Piet of Pol is omdat een aap met een hoed op die functie eigenlijk kan uitvoeren, zolang hij maar een diploma heeft (because fuck logic). Ook niet alle recruiters zullen dezelfde fouten op uw CV aanduiden.

Je kan jezelf gewoon de vraag stellen: is kunnen werken met Office-software een skill? Voor recruiters alleszins niet. Ze gaan ervan uit dat dat basiskennis is, dus zelfs al zou je het vermelden, het zal u geen stap vooruit helpen. Recruiters merken zelf ook wel dat het CV in hun handen niet met hamer en bijtel gemaakt is.
Office vermelden (of uitsmeren) is iets wat gebruikt worden door mensen als bladvulling (zie mijn vorig bericht). Alles wat onder de categorie "bladvulling" valt, moet er weer uit van zodra je nuttige zaken op uw CV kan vermelden. Enerzijds, zoals ik in mijn vorig bericht zei, wil ik geen tijd verspillen aan het filteren van wat wel/niet relevant is; dat stelt mijn geduld op de proef. Anderzijds wil je niet het risico lopen dat een recruiter uw CV scannend leest en zijn ogen op de verkeerde woorden laat vallen.

Als mensen al zoiets triviaal vermelden als een skill ga ik er automatisch van uit dat hun andere skills niet veel waard zullen zijn of er slechts basiskennis van hebben.
Als je solliciteert voor een job waar ze specifiek bvb. geavanceerde Excel-kennis vereisen (of de omschrijving doet vermoeden dat het wel nuttig kan zijn), is het natuurlijk logisch om dat wel te vermelden, omdat het dan niet meer om de triviale basiskennis gaat.
ikke

Berichtdoor Lupes op za 05 apr 2014 7:27 pm

Dank voor de repliek :)
'k moet wel zeggen dat dingen die ik verwezenlijkt heb (niet-schoolse zaken) eigenlijk helemaal niets met mijn richting te maken hebben :P
(maarja ik ben mijn studierichting dan ook zooo beu.. 'k had beter iets anders gekozen maar daar is het wat te laat voor :( )
lupes-style = hack-style

'Sir, Sir, we are surrounded!'

'Excellent, now we can attack in all directions!'

Afbeelding
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Sneezy op za 05 apr 2014 7:47 pm

Keyser_Soze schreef:

Ik quoteer omdat ik hierop wil verder bouwen niet omdat ik het oneens ben met deze statement.
Mijn cv is 3 pagina's lang wanneer ik voor een developing job solliciteer. Vooral door het aantal computertalen dat ik ken. Ik zet die talen ook in puntjes onder elkaar. Dat is naar mijn mening véél beter en sneller leesbaar is dan wanneer je het allemaal naast elkaar zet.
Het hangt ook wat af van de job waarvoor je gaat solliciteren. Die creatieve voorbeelden die jij geeft kan je inderdaad gebruiken voor creatieve jobs. Maar in de werkomgeving waar jij gaat voor solliciteren zou ik dat niet gebruiken bulck.

En bulck, zoals ik u al eerder had laten weten. Een link plaatsen naar uw online portfolio in uw motivatiebrief is ook altijd een plus.
Sneezy (oude nickname: TimeDefeater)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor BramVroy op za 05 apr 2014 8:10 pm

Even over Office: basisfunctionaliteit kan iedereen, maar ik ben 100% zeker dat de gemiddelde Fundalizer niet eens weet hoe een grafiekje in Excel te tekenen, of hoe secties te gebruiken in Word (en die dingen zijn alles behalve moeilijk).

Voor sommige jobs is het dus wel belangrijk dat je vermeldt of en hoe goed je met Excel kan werken. Als je bv. een boekhouder bent, gaat men ervan uit dat je fatsoenlijk een work sheet kan opstellen in Excel.
BramVroy (oude nickname: V.Bram)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor ikke op za 05 apr 2014 8:31 pm

Sneezy schreef:Vooral door het aantal computertalen dat ik ken. Ik zet die talen ook in puntjes onder elkaar. Dat is naar mijn mening véél beter en sneller leesbaar is dan wanneer je het allemaal naast elkaar zet.

Dat probleem had ik vroeger ook. Ik heb dat dan opgelost door mijn kennis te groeperen in categorieën onder mekaar en de vaardigheden daarnaast te vermelden, gescheiden door komma's.
ikke

Berichtdoor Sneezy op za 05 apr 2014 8:42 pm

ikke schreef:
Sneezy schreef:Vooral door het aantal computertalen dat ik ken. Ik zet die talen ook in puntjes onder elkaar. Dat is naar mijn mening véél beter en sneller leesbaar is dan wanneer je het allemaal naast elkaar zet.

Dat probleem had ik vroeger ook. Ik heb dat dan opgelost door mijn kennis te groeperen in categorieën onder mekaar en de vaardigheden daarnaast te vermelden, gescheiden door komma's.

Good tip! thx!
Sneezy (oude nickname: TimeDefeater)
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor bulck op za 05 apr 2014 9:59 pm

Sneezy schreef:
Keyser_Soze schreef:

En bulck, zoals ik u al eerder had laten weten. Een link plaatsen naar uw online portfolio in uw motivatiebrief is ook altijd een plus.

Blijkbaar heeft een online portfolio voor mij geen enkele bijdrage/nut aangezien ik geen grafische functie ga vervullen.
Ik zal mogelijk als CNC'er beginnen (vervaardigen van onderdelen) aangezien er op de markt geen/amper vraag is naar industriele ontwerpers.

(had ik dit geweten, had ik nooit 4 jaren hogeschool gedaan)
Afbeelding
bulck
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op za 05 apr 2014 10:24 pm

bulck schreef:
Sneezy schreef:
Keyser_Soze schreef:

Blijkbaar heeft een online portfolio voor mij geen enkele bijdrage/nut aangezien ik geen grafische functie ga vervullen.
Ik zal mogelijk als CNC'er beginnen (vervaardigen van onderdelen) aangezien er op de markt geen/amper vraag is naar industriele ontwerpers.

(had ik dit geweten, had ik nooit 4 jaren hogeschool gedaan)

Zeveraar :)
(Industrieel) ingenieur is een knelpuntberoep, het is zelfs de job met het op 1 na hoogste aantal vacatures. (na schoonmaker)
En een portfolio is altijd een meerwaarde voor een ontwerper, of dat nu grafisch, industrieel, mode, of om het even wat is. Het geeft zeer snel een duidelijk beeld van uw ervaring. (in uw geval schetsen, prototyping, CAD/CAE kennis, ...)
Afbeelding

Didier Deluxe
Moeder Theresa
Moeder Theresa

Berichtdoor Magicburst op za 05 apr 2014 10:58 pm

nog ne foto van uve piet erbij, ze moeten toch zien welk vlees ze in de pan hebben eh, stelleke shemale lovers
Magicburst
Onwetende
Onwetende

Volgende

Keer terug naar Algemeen