register Paswoord vergeten?

Trip Noorwegen

Trip Noorwegen

Berichtdoor Member op di 05 aug 2014 7:09 pm

Hallo!

Samen met een vriend ben ik wat aan 't "plannen" om een trip naar Noorwegen te maken.
Bedoeling is: natuur verkennen, de typische dorpjes, vissersdorpjes, boottochtjes en vooral een fotografische vakantie.
We hadden gedacht aan de omgeving van de Lofoten.

Iemand ervaring met dit land, tips, aanraders, ...?

Alvast merci!
Afbeelding

Eclipx schreef:@Member: vergeet de standaard tatoo op de achterrug niet ééh!!!!
Member (oude nickname: member1002)
Onwetende
Onwetende

Re: Trip Noorwegen

Berichtdoor bangbangbazooka op di 05 aug 2014 7:22 pm

Heel mooi land, ik kan u eigenlijk maar 1 tip geven, zeer veel geld meenemen (of gewoon uw bankkaart dus). Pintje = 10 euro
bangbangbazooka
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Keyser_Soze op di 05 aug 2014 7:23 pm

Member schreef:Hallo!

Samen met een vriend ben ik wat aan 't "plannen" om een trip naar Noorwegen te maken.
Bedoeling is: natuur verkennen, de typische dorpjes, vissersdorpjes, boottochtjes en vooral een fotografische vakantie.
We hadden gedacht aan de omgeving van de Lofoten.

Iemand ervaring met dit land, tips, aanraders, ...?

Alvast merci!

Ik ben 7 jaar geleden geweest met een mobilhome en tonnen voedsel meegenomen naar daar want alles, maar dan ook echt alles is daar ranzig duur. We hebben de hele reis enkel van ons eigen voedsel gegeten (afgezien van een resto hier en daar).

Gereden van het zuiden (Stavanger) naar Oslo, en dan doorgereden naar Bergen en zo door naar Narvik om erna in een rechte lijn terug te rijden.

Bezienswaardigheden zijn: de Preikestolen, Trolltunga, enorm natuurreservaat waarvan ik de naam niet meer weet (hebben er welgeteld 3 dagen rondgelopen en gereden zonder iemand anders tegen te komen, absurd), Staafkerk van Borgund, Vikingskipshuset-museum in Oslo, Kon-Tiki museum in Oslo, en ik herinner me een gigantisch schip waarrond ze een museum gebouwd hebben, was ook vet!

Maar de ultieme tip: wees ervan bewust dat het een erg dure reis zal worden....
Afbeelding
Keyser_Soze (oude nickname: keyser soze)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Member op di 05 aug 2014 7:34 pm

Onze bedoeling zou zijn om zelf voor voedsel te zorgen, dus niet echt op resto gaan.
Eten kopen in de lokale supermarkt, en iets in elkaar brijen.
We zijn nog maar aan het nadenken over mogelijke locaties, maar dit is in ieder geval een optie.
Optie 2 indien dit te duur zou zijn (wat wrs zo zal zijn) is Zweden.
Afbeelding

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor the-skullkid op di 05 aug 2014 7:41 pm

De supermarkt daar is nog steeds duur. Noorwegen is 10 keer mooier dan Zweden en als je het op Keyser zijn manier doet ook nog wel relatief betaalbaar.
Persoonlijk vind ik Trollstigen mooi maar dat ligt dan weer aan de pas die daar ligt met hemelse haarspeldbochtjes.

Tromso ben ik ook al geweest maar daar zou ik niet naartoe gaan als vakantie. Kuteind rijden en 's winters quasi niet bereikbaar. Ik zou Oslo aandoen om dan via westkust naar Bergen te gaan en dan terugkomen door de laerdaltunnel(24km).
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor bjoerk op di 05 aug 2014 8:23 pm

Ik ben 4 weken terug in noorwegen geweest zeer mooi land, maar inderdaad duurder als België, maar zolang ge nie op cafe gaat valt dat goed mee hoor. Als ge natuurlijk niks budget hebt is da ranzig duur, maar in de supermarkt valt het goed mee, het is duurder maar tis nie alsof ge uit den derde wereld komt he...

Kzou zeggen neem zeker eens ne plons in het lekker frisse water, en geniet van noorse vrouwkes, al zijn ze soms wa verlegen ma ne goeie charmeur krijgt die wel warm :p

Enkele zinnetjes:
Hei, Jeg heter "uwe naam" - Hey ik noem ...
Hvordan går det? - Hoe gaat het met u?
Bare bra og du? - met mij gaat het goe en me u
Hyggelig å hilse å pa deg - plezant om u te ontmoeten
Vil du pule med meg? dees moete gewoon zeggen asde ge er eentje bekan in u bed hebt :p

asde meer wilt weten dan moete het maar vragen :p
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
YOU GOTTA FIGHT FOR KP's RIGHT TOO POOOOOOOOOOST
http://nl.pokerstrategy.com/#u715ES
bjoerk
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Bistiriko op wo 06 aug 2014 10:02 am

Ik ben juist terug van 12 dagen 30 à 35°.
Voor ons was het ook puur te doen om de natuur te zien en wij hebben een auto gehuurd vanaf de luchthaven van Oslo en een tour gedaan langs Innerdalen, the atlantic road, Runde (broedeiland van vogels), Alesund, Geiranger, Jotunheimen en zo terug naar de luchthaven.
Dit zijn de grote lijnen.
Ik vond de supermarkten eigenlijk nog goed meevallen, 10-20% duurder dan bij ons. Je moet gewoon logisch inkopen doen.

Wij hebben bewust de toeristische trekpleisters die Keyser aanhaalt vermeden (de Preikestolen, Trolltunga). Al moet ik zeggen dat het beklimmen van de SKala (Jostedalsbreen National Park) en paar dagen later de Besseggen-kam ook heel populair waren bij de wandeltoeristen.

Bessegen-kam
Afbeelding
Afbeelding
Bistiriko
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Member op wo 06 aug 2014 11:26 am

Ons budget is natuurlijk niet onbeperkt, maar zijn ook geen armoezaaiers.
Nu, we zouden een auto huren vanaf de luchthaven en dan telkens tussenstops maken.
Heb de huurprijs voor 11 dagen opgezocht, en 560 euro voor een VW golf vind ik wel heel veel.
Zweden was onze 2de optie, en daar is de huurprijs al snel 200 euro minder.

We neigen dus meer de kant van zweden te kiezen...
Afbeelding

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op wo 06 aug 2014 11:42 am

Sowieso zal je op een luchthaven veel meer betalen dan bij een "kleine" autoverhuurder. Misschien gewoon eens rondzoeken naar een goedkopere in Noorwegen zelf?
Afbeelding

De crew schreef:Gedraagt u nu maar of 't wisserke komt langs

Schaam jullie als crew, echt waar.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
I am the alpha and the omega
I am the alpha and the omega

Berichtdoor PietVerkest op wo 06 aug 2014 11:28 pm

Jotunheimen en de kuiten lekker insmeren.
Afbeelding
PietVerkest (oude nickname: clappie)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor moraalridder op za 09 aug 2014 8:59 am

Ik ben 2 weken terug van een 7-daagse trektocht in noorwegen. (elke dag rond de 34°C gehad).
Ik heb geen ervaring met toeristische dingen daar zoals boottochtjes en vissershavens, enkel de natuur en de eindeloze rust.
Wij zijn naar Bergen gevlogen, van daaruit met de bus naar treinstation in Bergen centrum gereden en vervolgens trein genomen naar Dale. (Wij hadden al ons eten mee voor 7 dagen. Ter plaatse eenmalig enkele flessen water gekocht in de supermarkt en elke dag hervuld aan bergriviertjes). Kleine indruk heb ik in een montage gegoten:

Als je een fenomenaal stukje natuur wil zien, dan kan ik Aurlandsdalen aanraden (heb dit 2 jaar geleden gedaan in een trektocht). Met openbaar vervoer: met de oslo-bergen express afstappen in Myrdal of met een kleinere trein vanuit bergen naar Myrdal rijden. Van daaruit met het bergtreintje van Myrdal naar Flåm (Je kan dit ook te voet doen, ongeveer dag wandelen). In Flåm is een camping en zijn wat winkels. Vanuit Flåm kun je met de bus naar Østerbø. De wandeling vanuit Østerbø naar Vassbygdi is echt zeldzaam mooi. (We hebben het toevallig ontdekt maar ook Piet Smulders is fan van dit afgelegen stukje wandelgebied: http://www.pietsmulders.nl/noorwegen_me ... ingen.html)
Je moet maar een persoonlijk bericht sturen voor meer info ;)
moraalridder (oude nickname: roeselare)
Eencellige
Eencellige

Berichtdoor hypolicious op za 09 aug 2014 3:36 pm

moraalridder schreef:

5 voor de tijd die je erin stak
-2 wegens het saaie liedje
-1 wegens niet deftig focus kunnen leggen in het beeld
-1,5 wegens niet deftige composities te kunnen maken.
oooooh, een spijtige halve ster
Afbeelding

Being naked 'n shit, teh new 2012 trend!
hypolicious (oude nickname: Phluppe)
De slimste mens
De slimste mens

Berichtdoor bangbangbazooka op za 09 aug 2014 4:17 pm

hypolicious schreef:
moraalridder schreef:

-0,5 voor het overmatig gebruik van warp stabilizer

Wat heeft iedereen trouwens plots ook met Noorwegen? :p Hier zijn er super veel mensen die er nog maar net zijn geweest, mijn facebook wall staat er ook vol van
bangbangbazooka
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor moraalridder op za 09 aug 2014 9:04 pm

bangbangbazooka schreef:
hypolicious schreef:
moraalridder schreef:

-0,5 voor het overmatig gebruik van warp stabilizer

Wat heeft iedereen trouwens plots ook met Noorwegen? :p Hier zijn er super veel mensen die er nog maar net zijn geweest, mijn facebook wall staat er ook vol van

Correctie: 4 voor de tijd die ik erin stak.
-Liedje: terecht
-Focus: onvermijdelijk (tussen de soep en patatten gefilmd met smartphone)
-Composities: niet akkoord (meeste beelden zijn geschoten zonder oog op montage achteraf, dat idee is pas later gekomen. + fixed lens.. smartphone..)
-Stabilizer: onvermijdelijk (filmen met smartphone los in de hand met een vermoeid lichaam.. )

En nu terug naar de essentie, member zou graag op vakantie gaan naar Noorwegen.
moraalridder (oude nickname: roeselare)
Eencellige
Eencellige

Berichtdoor Schoor op zo 10 aug 2014 9:57 pm

Ik ben sinds enkele dagen terug van een 17daagse roadtrip doorheen Noorwegen en Zweden met onze eigen wagen. Veel goedkoper dan een wagen te huren.

Om kilometers te besparen raad ik je aan met een boot heen te gaan. Elk vrachtschip heeft kajuiten en neemt meestal wel enkele passagiers mee. Je wordt niet entertaint aan boord, maar je krijgt eten en een kajuit voor een redelijke prijs en als je het lief vraagt nog een rondleiding doorheen het hele schip (best leuk als het schip 220 meter lang is). Je auto/fiets staat gewoon mee tussen de vracht. Wij zijn vertrokken in Gent en met het schip tot in Brevik geraakt (DFDS Seaways).

UIteraard kan ik je de mooie fjordenkust van Noorwegen aanraden, maar neem zeker eens de tijd om Trondheim te verkennen. En Jotunheim. Een natuurparkt met de hoogste toppen van Scandinavië. De Galithoppigen en Glittertinde zijn zeker de moeite waard. Daar hebben wij verschillende dagen gehiked.

Verder hebben we de Lofoten gedaan (het mooiste stukje Aarde dat ik ooit gezien heb) en zijn we teruggekeerd via Zweden. Onderweg hebben we nog Stockholm en Kopenhagen bezocht.
(\__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
Schoor
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor the-skullkid op ma 11 aug 2014 8:04 pm

Schoor schreef:Ik ben sinds enkele dagen terug van een 17daagse roadtrip doorheen Noorwegen en Zweden met onze eigen wagen. Veel goedkoper dan een wagen te huren.

Om kilometers te besparen raad ik je aan met een boot heen te gaan. Elk vrachtschip heeft kajuiten en neemt meestal wel enkele passagiers mee. Je wordt niet entertaint aan boord, maar je krijgt eten en een kajuit voor een redelijke prijs en als je het lief vraagt nog een rondleiding doorheen het hele schip (best leuk als het schip 220 meter lang is). Je auto/fiets staat gewoon mee tussen de vracht. Wij zijn vertrokken in Gent en met het schip tot in Brevik geraakt (DFDS Seaways).

Of je neemt de Colorline die vanuit Kiel vertrekt en je zit op een varend hotel met duusd restaurants en café's.
Afbeelding

Afbeelding
the-skullkid (oude nickname: the skullkid)
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Schoor op wo 13 aug 2014 1:15 am

the-skullkid schreef:
Schoor schreef:Ik ben sinds enkele dagen terug van een 17daagse roadtrip doorheen Noorwegen en Zweden met onze eigen wagen. Veel goedkoper dan een wagen te huren.

Of je neemt de Colorline die vanuit Kiel vertrekt en je zit op een varend hotel met duusd restaurants en café's.

Maar dan moet je al helemaal naar Kiel, nu kan je gewoon naar Gent rijden. En het is goedkoper ;)
(\__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
Schoor
Onwetende
Onwetende

Keer terug naar Algemeen