register Paswoord vergeten?

schooltreinkaart als je via vdab studeert.

schooltreinkaart als je via vdab studeert.

Berichtdoor Sven311 op di 15 sep 2015 10:31 am

Ik begin vanaf morgen aan mijn studies in Brussel.
Mijn studies worden georganiseerd door vdab , dit omdat ik om medische redenen ga omscholen.
Ik krijg dus nog steeds een ziekte uitkering. Nu ging ik een 3 maand abonnement aanvragen in het station , en ik kreeg een formulier mee naar huis. Dit was voor een schooltreinkaart, want ik heb documenten van het school. Echter staat er in de voorwaarden dat je niet via vdAb mag studeren en /of een vervangingsinkomen mag hebben. Kan de NMBS dit dan controleren?
Een gewoon abonnement is belachelijk duur in vergelijking met een schooltreinkaart!

grtz
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rc vliegen rulez!
Sven311
Onwetende
Onwetende

Re: schooltreinkaart als je via vdab studeert.

Berichtdoor Chiesel op di 15 sep 2015 11:54 am

Tegen mij zeggen ze altijd dat werkgevers weinig tot geen waarde hechten aan VDAB-opleidingen.
Chiesel (oude nickname: LrNs)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Sven311 op di 15 sep 2015 12:57 pm

totaal terzijde mijn vraag ma swat. Ik ga een 3 jarige opleiding in een hoge school doen. Niet de typische VDAB opleiding dus :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rc vliegen rulez!
Sven311
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Amberke op di 15 sep 2015 2:28 pm

Ik denk dat de VDAB maar een tussenpersoon is. Ga gewoon eens langs bij het secretariaat bij uw dingen in Brussel en laat hun dit invullen: http://www.belgianrail.be/nl/klantendie ... 519C6.ashx

En dan moet je uiteraard ook dit uitprinten en meenemen naar de nmbs, maar da wist je waarschijnlijk al :p http://www.belgianrail.be/nl/klantendie ... AFEE3.ashx

Je kan natuurlijk een mailtje of bellen naar die van de nmbs om u te informeren. :)
All hail Arnodude53!
Amberke
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Chiesel op di 15 sep 2015 11:06 pm

Sven311 schreef:totaal terzijde mijn vraag ma swat. Ik ga een 3 jarige opleiding in een hoge school doen. Niet de typische VDAB opleiding dus :)

Aah oké that's cool
Chiesel (oude nickname: LrNs)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor zeroskill op wo 16 sep 2015 10:35 am

Als je via de vdab je opleiding doet aan de hogeschool dient de vdab inderdaad als tussenpersoon. Je bent ingeschreven als student aan die hogeschool en als gevolg dan ook gewoon student
Normaal gezien vind je alles van abonnementen terug op ibamaflex (voor zover ik weet werkt elke school daar mee), gewoon ffkes op google intypen ibamaflex -school waaraan je studeert-, vervolgens kunde daar op inloggen en moet je gaan naar bestanden van het studentensecretariaat, daar ga je verdere informatie/formulieren zien voor abonnementen die je gewoon kan afdrukken en mee naar de nmbs kunt gaan.
Moet hiervoor dus wel al je login enzo hebben van school
zeroskill (oude nickname: ZeroSkill)
Onwetende
Onwetende

Keer terug naar Algemeen